www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Välimääraja > Chevrolet Blazer K5


  tagasi

 Chevrolet Blazer K5

CHEVROLET BLAZER K5

Autor: margus

Kuna GMC Jimmy näol on väikeste mööndustega tegemist Chevrolet Blazeri teisikuga, siis kehtib allolev suures osas ka Jimmyle.

Esimene põlvkond (1969-1972)

Esimese põlvkonna Blazerid oli standardkujul täielikult lahtised ja vaid ühekohalised. Nimelt kuulusid reisijate istmed lisavarustusse, nagu ka kõvakatus, piduri- ja roolivõimendid jne

Mootorivalikus olid peale 250cid 6-silindrilise veel 2 V8-t (307cid ja 350cid) ja lühikest aega ka 292cid R6. Aastate jooksul tehti kere juures mõningaid pisimuudatusi, kuid tehnikapool jäi muutumatuks. Valdav enamus toodetud Blazereist olid neliveolised (lülitatav 4WD - np-205 vahekast).

GMC Jimmy läks paralleelselt tootmisse 1970. aastal

Teine põlvkond (1973 - 1979)

Uue põlvkonna Blazer kasvas kõvasti mõõtmetelt ja sai moodsama näo ja sisu, kuid oli ´75 aastani endiselt täielikult convertible. '76 aastal sai Blazeri salong katuse, kuid tagasein jäi avatuks, nagu ka kast (nn half-cab truck). Lisana oli saada plastikust hard-top, mis nüüdsest kinnitus autole 16 poldiga. Viimane muutus üsna kiiresti standardvarustuseks.

K-mudelid said pideva nelikveo (np-203), traditsiooniline lülitatav 4wd oli veel lühikest aega samuti saadaval. Senised mootorid ja käigukastid jäid alles, lisandusid vaid 400cid V8 ja TH-400 ('75).

'79 aastal asendas Corp. 10-bolt senise Dana44 esisilla (alates '77. aastast eksisteerisid koos). Tagasillaks jäi endiselt Corp. 12 bolt.

Teine põlvkond (1980 - 1991)

1980. aastal lisandus Blazeri lisadenimistusse Silverado pakett, mis erines endistest veelgi luksuslikuma sisu ja uudse, kandiliste tuledega nina poolest. Valikust kadusid 305cid ja 400cid mootorid. Järgmisel aastal muutus ka standardmudeli nägu (järgnevate aastate jooksul jõuti seda veel mitmeid kordi vähesel määral "tuunida"). Sisemuses suuri muutusi ei tehtud.

Sama uuendusega naases ka lülitatav nelivedu (np-208), kadus TH-400 kast. '82. aasta kuum sõna oli uus 6.2 (379cid) diiselmootor (mis on tuntud eelkõige oma töökindluse poolest), sellega ka TH-700R4 käigukast ja Corp. 10bolt tagasild. Viimast võib lugeda väikeseks tagasiminekuks.

84' aastal loobuti väikese nõudluse tõttu tagaveolisest versioonist, '87. aastal 6-silindrilisest jõuallikast. Standardiks sai 350cid V8.

Ajavahemikus '83 - '86 tootis Chevy trucke ka armeele, militaarversioon (CUCV) Blazerist on indeksiga M1009.

'89 aastal sai Blazer veelgi kurjema näo ja mitmeid tehnilisi täiustusi. 1991. aastal lõppes kandiliste Chevy truckide ajastu.

Kolmas põlvkond (1992 - 1994)

Nagu juba tavaks saanud kasvas järgmise põlvkonna blazer taas pikkuses ligi 3". Loobuti ärakäivast katusest. GMC Jimmyst sai Yukon.

Ainukeseks mootoriks '92 aastal oli 350cid V8 (210hp), valida sai 5-käigulise manuaali ja 4-käigulise automaatkasti vahel. '93 aastal lisandus 6.5 turboülelaadimisega diiselmootor - edasiarendus vanast heast 6.2-st. Kõikidel mudelitel kasutati Insta-Trac 4WD süsteemi.

Siin lõppeb suure Blazeri ajalugu. 1995. aastast alates tähendab "Blazer" vaid väikest (S-seeria) Blazerit. Full-size Blazeri Traditsioon järkub Chevrolet Tahoena.