www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud >


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (17) tagasi

 

 Omanik:

Üldist juttu mu Lac`ist 16.06.2009
Minu autost paari lausega. Apastraadi ostsin 2008 talvel, enne seda olin pikalt uurinud ja puurinud erinevat rauda ja käinud ka kokkutulekutel (jalamehena rohkem kui mõni mees oma usakaga:).

Asjad mis selle auto kasuks tulid olid need, mida ma USA autode puhul üldiselt hindan: suured mõõtmed, piilariteta uksed, täisraam, fender skirts, tagavedu, suur mootor (ei tahtnud smallblocki), pikk esiiste, käigukang roolisamba küljes jne jne ühesõnaga kõik sellised väikesed toredad asjad.

Alguses mõtlesin et ostan esimeseks usakaks mingi "poolkõva" variandi, sel hetkel oli müügis ka üks `91 Caprice (91-92 Caprice`id meeldivad siiamaani eelpool nimetatud põhjustel - full frame jms), aga tollel oli 305 cid kone ja igalt poolt mõlkis jms, lisaks oleks kõne alla tulnud veel sama ajastu Roadmaster. Ning siis avastasin auto24-st enda tulevase Lac`i.

Sain natuke sõita, aga siis hakkas käigukast jamama. Sõidu ajal libises läbi ja hiljem oli kärsakas õlil juures. Teadagi mis see tähendab. Kast sai viidud Imre juurde. Töö kiire ja korralik, hind mõistlik.




Tellisin Rockautost paar juppi, siis sai raha otsa:) Kohustuslik kirjandus
Teemaks on ABCS 20.07.2009
Selleks korraks siis aasta parimal üritusel käidud. Päev enne ABCS algust sai DevilDeVille`i kaudu piduri peasilindri remontkomplekti ja küünlajuhtmed kätte. Suured tänud talle selle eest!

Reedel (ehk viimasel minutil) siis sai auto kallale asutud, vahetatud said kõik mahlad (v.a käimari õli), pidureid õhutatud/katsetatud jms. Lõppeks sai nii hea, et sisetunde järgi pole ta kunagi veel nii hästi pidurdanud :)

Kõik oli ilus, kuni tagasiteel Viljandist välja jõudma hakates kooles mu saan nii etteteatamata maha et ise ka ei usu. Diagnoos: kütusepump on õhtal. Nii ta mul siis Viljandi piirile tee äärde jäigi ja sai Viljandi-sõprade juurde pukseeritud.

Lõpetuseks suur aitäh kõikidele asjassepuutuvaile isikuile!
Piduri peasilindri remontkomplekt ja küünlajuhtmed.
Väike ettevalmistus Power Campiks 20.08.2009
Saabus kauaoodatud kütusepump. Sedapuhku ikkagist stock variant. Eks näis kuidas installeerimine läheb, tahaks Power Campile jõuda.

EDIT: Juhtus nii et probleem oligi pumbas, sai see vahetatud ja auto käis. Siis ilmnes üks uus probleem. Nimelt oli autosse kogunenud päris palju niiskust (igasugu tihendid omadega suht õhtal) ning lõpptulemusena ükski elektrividin ei töötand. Kaitsmeplokk näeb ka välja nagu maitea mis (loe: roostes ja oksüdeerunud).

Lisaks oleks täna ka äärepelt südamerabanduse saanud- panin aku klemmi külge ja starteri juurest viskas lahtise leegi üles. Tulekustuti sai haaratud mõtte kiirusel, õnneks seda vaja ei läindki, kustus ise ära. Ühesõnaga asi karjub elektriku järele :) Powerile ei jõudnud "tänu" sellele, eks järgmisel aastal läheb paremini.
Kütusepump Rockautost. .99
Asjad liiguvad 12.12.2009
Lõppeks siis Caddy keretöödes.

Nii palju võin öelda et asi saab olema küllaltki põhjalik, kere läheb millalgi raamilt maha. Algmaterjal on igatahes hea: autol on siin-seal veidike pinnaroostet, paar läbivat roostetäpikest ja mõlki, aga ei midagi hullu.

Terve auto saab valmis mingiks kevadeks, ja eks ma pritsin siis vahel pilte ka.

Väljast tuppa ära Niiskus sees Lammutamine 472 (veel:D) Eemaldatud on: stanged, kapott, tiivad, pagasniku luuk, iluliistud, sisemus Küljelt Tegemist on pinnaroostega ehk mitte nii hull kui välja paistab
Update 22.01.2010
Vahepeal on mõningad keredetailid haljaks lastud. Progress toimub, torrre vaadata kohhhe:)
1 2 3 4 5
Väike edasiminek 06.03.2010
Osad detailid on krundi alla saanud. Paremal esitiival on mõlk välja löödud, mõlemate tiibade alumised ääred on üsna läbi.
Kere saab liivapritsi saata arvatavasti järgmisel kuul.
1 2 3 4 5
Hetkeseisud 23.05.2010
... on sellised. Next stop- sandblasting:)
1 2 3
Raam 12.08.2010
Ütlen ausalt, et ei viitsinud varem neid pilte üles panna. Raam ise oli väga heas seisus - mitte kuskilt ei tulnud midagi lappida.
Selga läks miskitsorti veoauto raamivärv mistõttu järgmised 40 aastat pidavat hooletu olema :)

Jaa, puksid vahetan ka ära, ärge muretsege :)
Liivapritsis Värvitud 1 Värvitud 2 Värvitud 3
Kere 03.10.2010
Asjad edenevad vaikselt aga see-eest järjekindlalt. Kere on liivapritsitud ja nagu näha siis seis on väga positiivne, st midagi katastroofilist ei ilmnenud.
Arvatavasti saab värvitud kere raamile millalgi aastalõpu poole.
1 2 3 4 5 6 7 8
Värvimine 23.01.2011
ETTEVAATUST: tegemist on pika heietusega, seega kui ei viitsi lugeda, keri kohe allapoole piltide juurde:D

22.-23.01.11 siis juhtus lõpuks see mida olin kaua oodanud- auto sai värvitud! Põhimõtteliselt oli mulle algusest peale selge, et see auto saab olema helesinine, aga nagu elus ikka mõnikord juhtub, ei läinud asjalood päris nii nagu planeeritud.

Asjaolude sunnil tuli hakata otsima "seda õiget" nende värvide seast, mida autotootjad pakuvad. Ütleme nii et aju läks 3x kärssama selle aja jooksul kui neid näidiseid seal vahtisin. Lõpuks surus aeg tagant ja tuli midagi ligilähedast, saagu või s_tem, ära valida.
Värviks osutus sedapuhku Peugeot KNY-3. Värvijaks oli sõber Stig, kes, olles ilmselt harjunud pisut väiksemate autode värvimisega, lausus esimese asjana kui autot elusuuruses nägi "oi p_rse" või midagi säärast :) Seega oli selge et kogu kaadervärk ühte kambrisse ei mahu ja otsustati teha enne kapott, pagasiluuk, uksed, esimesed rattakoopad ja fender skirts. Teisel päeval siis veerev kere ise.

Värvi ja lakki läks igale poole 2 kihti. Esimese päeva programmis olnud detailide peale läks 4,5 liitrit värvi ja 5 liitrit lakki. Kere värvimiseks läks 2,5 liitrit värvi (vahest isegi liiga täpselt, seega kel samasugune töö ees, siis võtke juba varuga) ja 3 liitrit lakki. Värvimise alguses oli küll tunne et kurat see toon on ikka mööda, aga pärast lakki juba vaatasin et "ohhoo" ja nüüd juba meeldib täielikult - minu meelest päris sobilik värv sellisele autole.

Igatahes tänan kogu ürituse eest Motoristi klubi koosseisu, sõber Stigi ja muid asjapulki :)

Keretööde tegija enda jutt kogu asja kohta asub:

http://motoristiklubi.eu/1812/

http://motoristiklubi.eu/7869/
See on see värv mis mul meeles mõlkus kõik see aeg Värvimise ettevalmistused Paigutasime siis asjad kenasti kambrisse Seda jurakat ikka andis tassida:) Esimene kiht Hakkab looma... Ilma lakita veel Kapott ja pagasiluuk värviti ka seestpoolt Lakk peal Enne... ...ja pärast:) 2. päev . Lakk peal Katusega läks väga kenasti Valmis Mõni mees saab kohe garaa˛iuksega piki kaalikat:D
Kodus 17.04.2011
Auto on juba mõnda aega kodus olnud. Klaasimehed said esiklaasiga "suurepäraselt" hakkama, seega sai põhjanaabrite juurde tellimus sisse antud, et uus teha. Kuna need klaasid just letikaup ei ole, siis teadmiseks, et uue tegemine maksab 300 euri Soomes (Eestis on veel kallim).

Vahepeal ostsin veel tollmõõdus tööriistu terve portsu. Kuna needki pole mingi letikaup (vähemalt Tartus), siis sai terve linn läbi käidud. Lõpuks vedas ja sai Tööriistamarketist IKH nime kandvad padrunid, lehtvõtmed jms. ära toodud. Vähemalt tqhq-s arvati et käib küll, eks ma mõne aja pärast oskan täpsemalt öelda.

Eeldusel, et mingi aja jooksul tekib sobiv garaa˛ kus midagi teha saab, siis järgnevalt oleks plaanis:
- kaardistada kogu jupimajandus, mis keretööde käigus küljest ära tuli ja aru saada mis kuhu käima peab
- viia palju detaile galvaanikasse
- istmed ja kogu silmaga nähtav sisemus nahatada vms, muidu mädanevad veel kätte ära
- osta hunnik pigimatte ja hakata neid sisse laduma
- ja miljon muud asja:)
.
Esiklaas 20.05.2011
Jõudis siis Soomemaalt koju. Lisan ühe väheinformatiivse pildi ka, äkki on kellelegi kasu. Sõbralik ja koostöövalmis vana olevat see müüja, ise küll ei suhelnud temaga kuna suomeksi ei puhu:) Maksma läks 300 raha.
.
Teemaväline jutt 24.05.2011
Ühesõnaga Caddyga läheb miljon aastat enne kui valmis saab, aga vahepeal on ju vaja millegagi sõita, muidu kaob see usaraua-omamise tunne nagu ära :) Kuna kõik siin ilmas olla ette määratud, siis põhjus miks just selle aasta Caprice hoovile veeres, asub selle päeviku kõige esimeses postituses :)
Kojutoomine
Kerge nokitsemine 21.06.2011
Eelmisel nädalal sain terve posu esiotsa kronsteine, polte jm junne VG Holdingust kätte, kokku paar kastitäit. Arve oli 83 raha. Et elu liiga lihtne ei oleks, siis galvaanikasse viidud asjad, mis olid sildistatud igatepidi sain tagasi nii, et kõik olid kokku pandud :) Teadmiseks kõigile, et targem on ise kodus jupid traadi otsa ajada.

Täna siis tegin kerge garaa˛ipäeva, panin proovimise mõttes rattakoopad paika ja võtsin selgust kuhu mis käima peaks. Kindel on see, et korra-paar tuleb veel Võru-reis ette võtta, sest igasugu väiksemat roostes kola on veel mega palju ja käsi ei tõuse neid külge kruvima :)
Ah jaa, esiklaas sai ka auto külge eelmisel nädalal.

Ja nii ta meil vaikselt läheb...
1 2 3 Jubinad Jubinad 2 Ja nii see käis:)
Motoexotica 2012 17.03.2012
Hetkel saab seal autot näpuga katsuda ja keretööde-mehelt infi küsida.

Auto ise pole pool aastat kuhugi edasi arenenud, võtan hoogu kogu aeg, millalgi peaks tegudeni jõudma.
. Esiplaanil olevat rauda teavad vist kõik juba:)
Mootori lahkamine 25.08.2014
Pärast 100-aastast pausi otsustasin siis end liigutama hakata ja mootori laiali tõmmata.

Avastused:
- plokikaaned näitavad, et kõik silindrid pole ühtemoodi head tööd teinud
- silindrites on hoonimise jäljed näha (aga ei tea veel kas on remontmõõdus)
- mootoris on mingi kakatükk seigelnud, mis on oma jäljed paarile kepsusaalele ja vändakaelale jätnud
- raamsaaled on .010 remontmõõdus
- nukkvõll on titi-miti

Kurikuulsa balancer hub-i eemaldamisest on pool internetti hirmujutte täis, mistap mõtlesin, et sellega hakkab nalja saama. Asjata - selle eemaldamine õige tõmmitsaga on kökimöki. Iseasi, kuidas see kunagi tagasi saadakse :)

Järgmised sammud on plokipesu, vända/ploki ülemõõtmine ja vända lihv.
Mootoripukk Tööriistamarketist Hapuksläind kepsusaale Kriimustet pind Säherduse komplektiga oli crank hubi eemaldamine piece of cake .
Mootorijupid 01.10.2016
Viimasel ajal siis paar uut tükki mootorile ostetud. Loogika ütleb, et kuna ma siin USA-s kohapeal olen, siis oleks nagu targem kallimad osad siit osta ja need siis pagasis üle ookeani vedada. Väiksemaid pudinaid saab hiljem ka tellida.

eBayst sai soetatud CRT Performance "CADILLAC 472 500 PRO SERIES Small Cap Blue HEI" jagaja komplekt. Sisaldab kõike mis pildilt näha + veel paar väiksemat jullat. Oota, mis mõttes mingi noname "CRT Performance"? Well, vastus on see et kui jagajast juttu tehakse, siis esimese (ja ainukese) valikuna on kõigil alati MSD, aga mina mõtsin et olen jube originaalne ja ostan noname asja :) Nende kodulehte sirvides võib aru saada, et turul on neil ikka jalg uksevahel, päris lootusetud mardid pole. Ok, odavam oli see ka kui MSD. Eniveis, pealevaadates tundub küll kvaliteetne olevat.

Jagaja
1. Brand New Small Cap HEI Distributor
2. CRT Performance 50k Volt Ignition Coil + Aluminum mounting bracket
3. 8 mm, Custom Fit, HD Spark Plug Wires
4. All connecting pigtails + SS bracket hardware
5. Extra advance bushing and spring as well as vacuum blockoff
6. Installation instructions
Unit comes ready to drop in and with a simple 3 wire hookup and your ready to go.

Järgmise asjana ostsin MTS#10 nukkvõlli + tõukurite komplekti. Kes midagi Caddy mootoritest teavad, need teavad ka seda et kaks kõige kõvemat tegijat turul on MTS ja CadCompany (vastavalt 500cid.com ja cad500parts.com). Mõlemad tegelevad R&D-ga ja kaup on väga kvaliteetne, ainult et MTS on enamasti odavam. Kuna eesmärk oli midagi etemat saada kui stock ja lisaks väike choppy idle, siis langes valik just sellele. Lisaks ei nõua vastav nukkvõll kaante (ega muude komponentide) modimist, mida MTS#15 ja 20 nukad nõuavad.

Nukkvõll
Kirjeldus: The MTS #10 Series Cam's provides a major boost in mid-range and top end performance. While this grind works great with the stock TH400 shift points, there is even more on tap if you manually shift your trans, as this cam seems to pull like a freight train to about 4800 RPM. Perfect towing grind for trucks with 3.73 gears. Raises peak cruise efficiency to 2800-3000 RPM. The MTS #10-ez Thumper Cam is designed to easily replace the underpowered 500/472/425 stock Cadillac Camshaft without the need to machine the valve guides when used with stock rockers and the lobes are specially designed for long term durability in both Land Crusing and Airboat Applications.

Nimetus: #10-ez "The EZ Install Thumper Cam"
RPM range: 1,200-4,800
Advertised duration range: 296*
Duration @ .050" range: 227*
Valve lift range: .465-476”.

Viimase asjana sai soetatud "Cadillac 472 500 Shaft Mount Aluminum Roller Rocker Arm Set w/ Hardware", müüjaks AT Racing. Hüva, jällegi mingi noname asi, aga loodame parimat, sest OEM disainist parem ei ole raske olla :) MTS-ist saaks ilmselt palju vingema seti, aga noh, hind ka mängib rolli. Klubilane DevilDeville avastas eBayst nimetet komplekti, ja ma ei hakanud pikalt mõtlema, läks kaubaks.

Nookurid
Brand: Procomp Electronics
Part Number: PCE261.1226
Rocker Arm Ratio: 1.60
Rocker Arm Style: Full roller
Stud Size: 7/16 in.
Self-Aligning: Yes
Rocker Arm Body Style: Standard
Rocker Arm Material: Aluminum
Rocker Arm Finish: Gold anodized

Muud olulised komponendid (klapivedrude komplekt, rõngad jne) lisanduvad hiljem. Kepsud-kolvid jäävad originaalid, ja seda olen komponentide valikul ka silmas pidanud.


Edit:
Asjad jõudsivad kohale, aga cam spec sheetilt võis lugeda järgmisi andmeid:
Advertised duration range: 279*
Duration @ .050” range: 224*
Valve lift range: .476”
LSA: 108°

Mille peale ma saatsin MTS-ile kirja, et mis toimub? Mehed vastasivad, et durationi numbreid muudeti hiljuti, et parendada perhvoormansit mid range'is. Noh, muutsivad siis oma kodulehel ka ära selle peale. Õnneks ma suurt traagikat siin ei näe, seega protsessima ei hakka :)

Jagaja Nukkvõll Nookurid