www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Pontiac Firebird 1991


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (12) tagasi

 Pontiac Firebird 1991

 Omanik: jagermeister

firebird 09.05.2008
Auto minu käes olnud siis juba 1 aasta,selle aja sees palju teda putitatud ja veel üht teist teha,eks mingi hetk siis panen kirja kõik tehtud tööd.
Käivitusmure 15.05.2008
See nädal sai käsile võetud mure: sooja mootoriga käivitumine...Starter sai remonti viidud ja tehti suht puhas vuuk,enamus uued jupid,aku sai ka kontrollitud ja öeldi, et õhtal,seega ka uus aku nüüd peal.Veel siis vaja üle käia juhtmed ja ühendused starteri ja aku vahel ja massijuhtmed...Eks näis, kas siis mure ka kaob...
Tundub et see mure nüüd korras,sai juhtmed üle vaadatud ja ühendused ilusti puhastatud ja ka massijuhtmeid uuendatud ja starteri ja aku vahele ka korralik jäme juhe pandud,mis enne oli jätkatud poole pealt peene võimendi juhtmega.Nüüd käivitub ka sooja mootoriga ilusti:D
tehtud tööd 03.07.2008
Mõned asjad mida olen auto juures siis ka teinud:
Tehtud tööd: 2007 aastal:
jagaja kaas
rootor
küünlajuhtmed+küünlad
knock sensor
õhufilter
õlifilter
kütuse filter
salongi radikas
rooliotsad
tosool
tagasilla õli ja simmerling
mootoriõli
õhkpump eemaldatud
mootori padjad(polüuretaan)
uued tuled

Tehtud tööd 2008 aastal:
Taga stabik. Puksid(polüuretaan)
Radika alumine lõdvik
Veepump
Geneka rihm
Tosool
Tagarattalaagrid ja simmerling
Tagasilla õli
Uued udutuled
Kütuse filter
Õlifilter+õli
Õhufilter
Uus süütemoodul
Tagumine pidurisilinder ja uus piduriõli
Käigukasti õli ja filter
Starter remonditud
Uus aku
180F termostaat
Subframe connectors(bolt-on)
Edelbrock open element
Uus antenn
Uued kõlarid,nii esimesed kui tagumised
Hedman pikad torukollektorid
Uued süüteküünlad(Delco)
Uued küünlajuhtmed (Taylor)
Uus jagaja kaas ja rootor
Õlifilter ja õli (187000)


Ees ootab veel terve väljalaske süsteemi tegemine,olemas on Hedmani pikad kollektorid ja uus kat. vaja veel leida koht ,kes kõik ülejäänud ehitaks, tellitud veel siis subframe Connectors(loodan et aitavad niginaid ja kereväändumist siis vähendada) ja 180 F termostaat.
Subframed käes:P,üritan siis vast õhtul alla panna ja eks siis oskab öelda ,kas ka muutusi on,üritan ka mõned pildid sellest teha.
Nokitsemist 30.09.2008
Sai siis vahepeal autole alla ka Hedman pikad torukollektorid,hea et ise seda tööd ette ei võtnud,viisin meistreimehe kätte.Paras peavalu oli olnud,kuna ei istunud ilusti alla ,oli vaja kõvasti nokitseda,aga tehtud ta sai:D Edasi vaja siis ülejäänud süsteem lasta ehitada. Sai siis kohe ka küünlad(delco) ja küünlajuhtmed(Taylor ThunderVolt 8.2 Spark Plug Wires) uued pandud,ka jagaja kaas ja rootor.Vahepeal ka 180F termostaat ja uus antenn,kuna elektriline ei töödanud ja jube tüütu, kui kuhugi pesulasse pole võimalik sisse sõita.Uus antenn sai auto sisse pandud esiakna üles äärde.Ka uued kõlarid nii ette kui taha,makk sai kohe uus pandud,kuna ostes seda polnud.
Edelbrock 1207 õhufilter sai ka peale pandud,palju ilusam ja puhtam kohe kapoti alune;)
sumpatorud 14.10.2008
Autol nüüd siis terve väljalaske süsteem uus :D:P
Suured tänud http://www.autosummutid.ee/ meestele ,kes siis ülejäänud torud alla aretasid,auto möirgab mehiselt ja tuleb tunnistada ,et ka minek on tiba erksam :P
Selle aasta tegemisi 04.06.2009
Aasta algul sai esiistmete polsterdust uuendatud,kuna riie oli korralik,siis seda tegema ei hakanud.Suured tänud "Disainteping"ule, kes ilusat tööd tegid.
Lisaks veel aja jooksul Usast nänni tellitud.
Aju sai uue kiibi TBICHIP.com ist,auto muutus kohe teravamaks;)
Veel Ebay-st tbi spacer ja tbi injector spacer.Netist infi lugedes tuleb kohe tahtmine kõik järgi proovida,kas üks või teine asi autole ka midagi annab :D
Märtsis sai auto AB sse ülevaatusele viidud.
Vahetati esimesed rattalaagrid ,1 stab. kont ja puks.Kuna cruise ei töötanud,tehti ka see korda,piisas kõigest vaakumklapi vahetusest:P
Kuna eelmise aasta lõpus sai auto alla terve uue väljalaske süsteemi ja peale mida kippus check engine tuluke vahel põlema,sai AB s ka
diagnostika tehtud.Öeldi ,et EGR läbi ,sai siis uus tellitud,kuid tuluke jätkab ikka kummitamist,korra põleb siis jälle kustub:(Kuid tundub, et sinna ei saa eriti midagi teha,kuna katti ka all pole, siis vast heitgaasid nati kõrged vahel.
Peale kõike seda hakkas ka käigukast kahtlaselt käike vahetama.
Sõit AB sse ja vastus:kast hakkab läbi minema:(
Natuke mõtlemist ja arvutamist ja sai siis kasti remont ette võetud.
Jupid sai usast tellitud,leidsin hea kiti ,kus turbiin,kettad jne. komplektis.hangitud sai ka polüuretaan käigukasti padi. Remont viidi läbi jällegi AB s.Täna sain siis auto kätte:P
Megasuured tänud Karolile ja AB meestele,kes käimakasti korda tegid,kastis ka B&M shift kit:P Vägagi kulukas ettevõtmine,aga tänud Karolile,kes vastu tuli ja mõistlikud hinnad tegi!
Loodan väga ,et nüüd mingi aeg autoga midagi tegema ei peaks ja saaks lihtsalt suve ja sõitu nautida:P
pidurid 25.12.2009
Hetkel auto talvepuhkusel.Enne seda sai jälle AB s käidud.
Sai vahetatud esipidurikettad ja klotsid.Nüüd ka pidurid kõik ilusti korras.Eks kui aega ja võimalusi ,saab auto kallal nokitsetud ka talvel.
Ilusaid pühi kõigile.
Eks kevadel jälle sõitu:P
kevad käes:P 23.04.2010
Kevad käes ja auto kevadeks valmis.sai siis talvel auto põhi kõik seest lahti võetud ja polnud väga ilus vaatepilt.sai päris mitu keevitust tehtud,aga nüüd kõik ilusti korras.Peale keevitust sai terve põhi seest Rust Bulletiga üle tehtud,peale seda ka põhjamastiksiga ja pigimatid.
Puhastatud veel ka TBI.
Tellitud ka tagumised uued papud:P mis peaks peatselt kohale jõudma;)
Kuna põhi oli kõik lahti võetud,vedasin ka uued kõlarijuhtmed.
Plaanis vahetada ka veel jagaja ja rootor ,milleni peaksin jõudma järgmine nädal.Hetkel polegi nagu rohkem midagi plaanis,kui ainult kevadet kuulutama minna ja palju km läbida;)
Kõigile ilusat kevadet ja kohtumiseni üritustel ja tänavatel;)
tbi tbi põhi roosteuss rust bullet põhjamastiks pigimatid kokkupanek kokkupanek kokkupanek
Hooaeg avatud. 03.05.2010
Enne pidulikku avamist Rotermannis ,sai AB -st läbi käidud.vahetati ära jagaja ja rootor ja vaadati auto üldine seisukord üle.Rõõmustav oli kuulda ,et võib julgelt sõitu asuda:P Vaikselt olid kulumismärke näidanud rooliotsad,aga selle võtan ette suvel.
Ka uued fire tagumised papud on kohal:P:P:P
Fire streik 06.07.2010
Kuna sai auto müüki pandud,siis tundub ,et auto solvus mu peale:D ja hakkas nv streikima,lõi check engine tule põlema ja lörises jubedalt ja ei töötanud korralikult nagu peab,kiire käik AB- sse ja kompu taha ja veaks kood 42. Õnneks oli Karolil vajalik jubin olemas,suured tänud talle jälle!
Ignition Control Module sai siis vahetatud,see töö sai ise kiirelt õhtul kohe tehtud:P ja auto müriseb jälle lõbusalt mööda tänavaid:P:P:P Loodetavasti auto rohkem ei streigi ja saab ABCS-le minna :P
. 12.07.2010
Üks super üritus seljataga.ABCS suppper:p
Eesti teed kohe mitte,kuna sai nõvalt läbi käidud ja kõrvalteed ikka suht jubedad,siis andis üks sumpa kinnitus konks otsad,lausa pooleks.Ohh seda jubedat kolinat auto all,mida pidi tallinnani kannatama:( Õnneks täna 20 min nikerdamist ja keevitust ja korras ta jälle on :P
Läinud 10.08.2010
Lõppes üks etapp.Raske südamega sai Fire maha müüdud:(
Edu ja palju km uuele omanikule !