www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Dodge Ram 2500 Pick-Up 1997


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (13) tagasi

 Dodge Ram 2500 Pick-Up 1997

 Omanik: Rekkamees

1 aasta 14.03.2009
Auto on siis minu käsutuses/kasutuses olnud täpselt 1 aasta. Läbisõit selle aastaga 8722 miili ehk 14036 km. Talvekuudel tuli keskmiseks kütusekuluks 16 liitrit per 100km.
Aasta 2009 lühikokkuvõte 07.01.2010
Aasta 2009 möödus eriliste probleemideta. Kõige rohkem oli peamurdmist, miks pinge vooluvõrgus mõnikord langeb 9 voldi peale. Korra pidin seetõttu kojusaamiseks kasutama isegi abivalmis Mersumehe abi, kes oma autoga mul akusid laadis. Aitäh talle! Praegu seda pingelanguse probleemi enam ei tohiks esineda.
Kõige suurem muudatus auto juures oli see, et lae alla tekkisid väikesed panipaigad (visor shelf-it).
Aasta 2009 arvudes: läbitud 8258 miili ehk 13289 km. Selleks kulus täpselt 1912 liitrit kütust, mis teeb aasta keskmiseks kuluks 14,38 l/100km kohta.
Ja aasta 2010 esimene sündmus on, et täna tekkis 110 voldise plokisoojenduse asemel auto külge 220 voldiga töötav plokisoojendus.
käib esipidurite hooldus/remont Haapsalus ABCS laeriiul laeriiul
2010 lühikokkuvõte 14.01.2011
Aasta 2010 möödus märkimisväärsete probleemideta, olid ainult korralised hooldused ja puhas sõidurõõm. Suurim muutus auto välimuses on, et auto muutus aasta algul "känguruvaenulikumaks" (sai ette nn. kängururauad). Ega need rauad minu silmis kõige parema disainiga ei ole, aga lihtsalt mulle otse koju kätte tuli soodne pakkumine.
Aastal 2010 sõitis auto maha 9069 miili ehk 14595 km (rohkem kui mullu), aasta keskmine kütusekulu oli 13,56 l/100km (vähem kui mullu).
kängururauad 4x4 on ikka üks kiiduväärt leiutis!
2011 lühikokkuvõte 10.01.2012
Ka möödunud aastal saime autoga kenasti läbi, esines vaid paar väiksemat vimkat. Kõigepealt, kunagi kevadel hakkas jukerdama tuledelüliti. Ega ma eriti ei kurvastanudki, sest mulle see originaalne "gaz53 tüüpi" väljatõmmatav lüliti ei meeldigi. Vaatamata targemate inimeste ütlustele nii siin- kui sealpool ookeani tahtsin siiski ise veenduda uuemat tüüpi pöördlüliti sobimatuses minu autosse. Tellisin siis 1999-2002a Dodge RAMi tuledelüliti ja mul õnnestus selle sobitamine minu autosse suurepäraselt. Olen ise oma tööga VÄGA rahul!
Teise vimka tegi auto mulle kaheksandal juulil, kui olime teel Haapsalu poole. Kusagil poolel teel tundsin, et piduripedaal on imelikult pehme. Enne peatumist hakkas ka pidurivedeliku taseme hoiatustuli põlema. Selgus et lekib üks tagumine töösilinder. Kurat, auto on igapäevaselt sõidus ja just nüüd, aasta kõige oodatuma sündmuse ajal otsustab ta katki minna! (loodan siiski, et auto ei teinud seda mitte minu kiusamiseks, vaid ta lasi vedeliku valla suurest erutusest et näeb varsti enda ümber nii palju kaasmaalasi). Pidurivedeliku leke peatus peale mõnda korralikku haamrilööki vastu piduritoru, ja rohkem sel nädalavahetusel ma sellele ei mõelnud.
Kohe peale pühapäevast ABCS kiirendusvõistlust suundusime praami peale ja tegime esmaspäeval Hiiumaale ringi peale. Ühtlasi oli see ka aasta kaugeim ja pikim reis.
Statistikat ka: aastal 2011 läbitud 8758 miili ehk 14094 km. Et selleks kulus 1900 liitrit kütet, teeb see aasta keskmiseks kütusekuluks 13,48 l/100km.
uus tuledelüliti kusagil mandri ja Hiiumaa vahel
2012 lühikokkuvõte 09.01.2013
Traditsiooniliselt kulges ka aasta 2012 suuremate probleemideta. Eriti tunnen headmeelt sellest, et lahendasin ära mõistatuse mis on mind vaevanud auto ostmisest saadik. Nimelt juhi jalgealune läks vihmaste ilmadega märjaks. Et teada saada kuidas vesi salongi satub, olen vist nende aastate jooksul küll tonnide kaupa vett kopsikuga auto peale loopinud ja voolikuga kastnud, samuti vihmaga autos olnud ja püüdnud asjast selgust saada. Aga alles lõppenud aasta teises pooles mõistsin, et vihmavesi sajab juhiukse klaasi vahelt ukse sisse. Ukse all on äravooluavad, aga millegipärast voolas osa vett üle lävepaku auto sissepoole (eriti kui auto seisis paremale poole kaldu). Igatahes, kui vee teekond teada, siis oli juba lihtne teha nii et vesi voolaks sinna kuhu vaja. Päris lõplikult ma küll asja ei mõista, sest kundepoolne uks ja uksepakk tunduvad täpselt samasuguse ehitusega kui juhipoolne, aga sealt poolt on põrand kogu aeg kuiv. Aga peamine, praegu on põrand mõlemalt poolt kuiv!

Aasta 2012 läbisõiduks kogunes 8691 miili ehk 13986km. Kallist kütust kulus 1836 liitrit, aasta keskmine kütusekulu seega 13,13 l/100km. Sõidetud sai siis põhiliselt mööda Eestit, kaks korda sai käidud ka Lätimaal.
Põranda kuivatamine Lätimaal tööhoos siin on kõik öeldud
2013 lühikokkuvõte 13.01.2014
Ega midagi erilist eelmisest aastast meenugi, tavaline igapäevaauto kasutamine oma rõõmude ja muredega. Suvel hakkas starter jukerdama, siis sai see maha kruvitud ja ühed "L" tähe kujulised vaskklemmid vahetatud. Kaks korda sai käidud Lätis, Valmierast kaugemale siiski ei läinud.
Aasta 2013 läbisõit 9875 miili ehk 15891 km. Kütust valasin paaki 1926 liitrit, keskmine kulu seega 12,12 l/100km. Keskmine kütusekulu väiksem kui eelnevatel aastatel, ma arvan et põhjuseks see et äkki möödunud aastal tuli sõidupäevi vähem, samas oli palju pikemaid otsi.
. starteri remont Oli tore suvepäev...
2014 lühikokkuvõte 03.01.2015
Seoses töö- ja elukorralduse järsu muutusega sai auto möödunud aastal palju vähem ringi sõita. Plaanivälist remonti oli niipalju, et mingi aeg suvel tuli korraga vahetada mõlemad esimesed pidurivoolikud. Ja sügisel sai auto uue esiklaasi (need kaks sündmust ei ole omavahel seotud!).
Auto sõitis möödunud aastal siis ainult 4177 miili ehk 6722 km. Ja sellest läbisõidust suur osa toimus Tallinnas (varasematel aastatel auto külastas Tallinna vaid korra või paar aastas). Eestist välja ei saanud, pikim reis oli juulis ühel reedesel päeval Tallinnast Põltsamaa kaudu Haapsallu, pärast pühapäeval tuldud teed tagasi Harjumaale.
Kütust kulus aasta jooksul 917 liitrit. Keskmine kulu seega 13,65 l/100km.
National Geographic Minu väike auto endast suuremate seltsis
2015 30.01.2016
Seoses minu praeguse tööga eelmisel aastal enamuse ajast auto seisis (ja roostetas). Aasta läbisõit kõigest 3289 km. Pikim reis oli suvine Haapsalu külastamine.
Auto ostmisest saadik olen pead murdnud, mismoodi saab vihmavesi auto põrandale juhi jalge ette. Aastal 2012 mulle isegi tundus, et lahendasin selle probleemi, aga tegelikult oli peale vihma ikka ka edaspidi juhi jalgealune märg. Alles eelmine suvi sain aru, et vihmavesi voolab auto kabiini tagumise akna tihendi vahelt. Ja hästi natuke tuli vett sisse ka lällari antenni kaabli sisenemisavast. Proovisin siis tagumist akent tihendada, ka lällari kaabel tuleb autosse nüüd teist kaudu. Igatahes nüüd mulle tundub, et rohkem vett enam autosse ei saa tulla.
Kütusekulu eelmisel aastal 12,86 l/100km.
2016 09.01.2017
Ega eelmisel aastal midagi väga märkimisväärset ei juhtunudki. Peaaegu ainuke asi, mis auto juures paremaks muutus on see, et tekitasin autole ühe veoskeemi variandi juurde. Kui enne olid:
1. kiire tagavedu
2. kiire nelivedu
3. aeglane nelivedu,
siis nüüd on võimalik valida ka:
4. aeglane tagavedu.
Ehk siis kasutades aeglustit, on võimalik ühe nupuvajutusega muuta auto ainult tagaveoliseks. Minu arvates on see väga vajalik lisa ja see sai ka päris palju kasutust.

Aasta jooksul sõitsin oma autoga 4234 miili ehk 6814 km. Selle jaoks pidin põletama 850 liitrit kütust. Arvutuslik aasta keskmine kütusekulu oli seega 12,47 liitrit/ sajale kilomeetrile.
2017 24.01.2018
Eelmisel aastal oli mul vaja natuke rohkem mööda Eestit ringi liikuda. Ainuüksi märtsikuus oli auto läbisõit suurem kui mõnel eelneval aastal terve aasta jooksul. Natuke sai autot ka sihtotstarbeliselt kasutatud, ehk siis tema abil erinevaid esemeid ja koormaid ühest kohast teise toimetatud.
Eelmise aasta läbisõit on 8316 miili ehk 13383 km. Keskmine kütusekulu 13,58 l/100km (kokku kulus 1817 liitrit diislit)
. . Maja vedu Kivi teisaldamine
2018 05.01.2019
Aasta 2018 läbisõit 6024 miili ehk 9694 km. Kütust kulus 1188 liitrit, seega keskmine kütusekulu 12,26 l/100km.
2019 02.01.2020
Olen varasemalt paar korda esimesed pidurisupordid lahti võtnud ja kõik ilusti ära puhastanud ja liikuma saanud, nüüd sellel lõppenud 2019 aastal said mõlemad esimesed pidurisupordid uued. Peaks vist tihedamini pidurivedelikku vahetama? Eks vaatab seda asja.
2019 aasta läbisõiduks kujunes 7749 miili ehk 12470 km. Natuke oli ka metsas turnimisi, haagise vedu ja linnasõitu, aga siiski vaieldamatult enamus läbisõitu kogunes kerge (ilma suurema koormata) autoga maanteel liigeldes. Tänu sellele sain kulutatud kütuseliitrid kokku liites üllatavalt väikese numbri: kütust kulus 1475 liitrit, aasta keskmine kütusekulu seega 11,83 liitrit saja kilomeetri kohta.
Lihtsalt üks pilt sellest suvest
2020 12.01.2021
Lõppenud 2020 aasta läbisõiduks kujunes 9726 miili ehk 15652 km. Et üsna suur arvestatav osa läbisõidust tuli maanteesõidul, haagise vedu oli vähe, siis kütusekulu oli üsna vastuvõetav. Kütust kulus eelmisel aastal 1837 liitrit, aasta keskmine kulu seega 11,74 l/100km.