www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Chevrolet S-10 Blazer 1992


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (5) tagasi

 Chevrolet S-10 Blazer 1992

 Omanik: rnx

Ostujärgne hooldus... eem... remont 13.09.2010
Nii - Rockautost sai tellitud kast kulumaterjale:

Küünlad: Champion Truck Series
Küünlajuhtmed:
Jagajakaan (messingklemmidega):
Rootor:
PCV klapp:
Termostaat:
Väntvõlli simmer National:
Erinevad filtrid (FRAM):
Õlipanni tihend Fel-Pro:
Väljalaskekollektorite tihendid Fel-Pro:
Serpentiinrihm:
Käigukastipadi:
Kojameheharjad:
Klapikambrikaante tihendid Fel-Pro:
Tagaluugi amordid:

Kokku:

Lisaks läks ca. it ka veel saatmine ning kilo jagu kroone ka toll ja käibekas. Pakki olid pistetud ka mõned jupid teise liikuri jaoks, seepärast ei kippunud ära mahtuma tollivaba summa alla. Lisaks said hangitud ka uued udulaternad - üks oli parematele jahimaadele siirdunud ning teine oli mõrasid täis - kulutused i kanti.

Kuna auto oli seisma jäänud kastirikkega, siis sai pühendutud kõigepealt selle vea parandamisele. Originaalkastil oli lahti võttes lisaks sissepõlenud siduritele kulunud ka pump, seega esialgu sai mõte seda korda teha maha maetud. Kuna garaa˛i all seisis üks töökorras th700, siis oli väike lootus seda kasutada. Omalegi üllatuseks avastasin, et tegu on vana nuudistikuga kastiga, mis eeldanuks ka vana tüüpi turbiini hankimist. Sai siis soetatud ühelt Chevy Astrolt pärinev kast, mis tänu vähesele eeltööle (my bad) siiski üks-ühele vahele ei sobi - väljundvõll on tibake pikem kui neliveduse kasti oma. Tellimusse läks seega ka Heavy Duty Transgo/Alto master kit koos Clevite pukside ja laagritega. Eks kui kohale jõuab, tuleb kahest kastist üks korralik ehitada.Kahjuks peab rakendama soetatud kastiga kaasa tulnud turbiini, kuigi nii pole korrektne, hetkel rahakott uut ei kannata. Loodan, et kasti ning turbiini värske õliga läbi pesemine aitab suurematest ebameeldivustest säästa ning ega see esimene kastitegeminegi just kõige kestvam pruugi jääda.

Vahepeal sai tegeletud mõningate tüüpiliste roosteprobleemidega - muidu suhteliselt heas korras kerel olid läbi esitiibade servad. Põhjus - poltidega omavahel ilma igasuguse tihendusmaterjalita kokku tõmmatud topeltplekk. Lähipäevil saab ka see välja lõigatud ning uus asemele keevitatud ning ka topeltplekist selles kohas vabanetud. Igasugu ukse- ja luugiservad said pragunenud hermeetikust puhastatud, rooste eemaldatud, fosfaaditud ning seejärel epokrundiga üle pintseldatud. Nii sai kiht paksem ning õnnestub ehk krunti ka enne hermeetikut kergelt karestada. Kuigi juba kamraadid hurjutasid, et ega ma ei pea sellest päris tutikat autot ehitama, siis ei näe põhjust asja poolikult ette võtta, kui juba auto niiviisi laiali lammutatud on. Pigem teeks korralikult ning loodaks, et mõned talved ikka kestab, kui iga kevad jälle lapiks.

Vahepealsed toimetamised 17.12.2010
Nii, mis vahepeal sündinud:

Kast, mis asenduse doonoriks hangitud sai, ei istunud teistsuguse väljundvõlli tõttu, küll aga sobis originaalkastile pumbadoonoriks (kuna originaal oli kuivale jäänud, siis oli pump kulunud). Sai võetud ette originaalkasti remont. Lisaks remondikomplektile sai sisse laotud ka TransGo shiftkit ning tehtud üks algajale kastiremontijale tüüpiline viga - reduktsiooniklapi stopper sai asetatud valesse soonde. Esmase käivituse peale kadus kastil õlirõhk ning reduktsiooniklapi võis muidugi kokku korjata õlivannist. Peale klapi korrektset paigaldamist hakkas kast toimetama, ning hoolimata vahepealsest TV süsteemi kiusamisest (tross külmus mingisse X asendisse kõris kinni vist) toimib nüüd kõik ilusti.

Nina ja tagaluuk said ka värskema kihi Valspari tööstusvärvi, kvaliteet tuli küll tänu garaa˛i all ise võõpamisele harju keskmise surnud kassiga USAs võõbatud auto tasemel, ehk "mõne meetri pealt käib kah". Aga kuna on tegu igapäevaseks kasutamiseks mõeldud liikuriga, siis pole hullu.

Hetkel ootab auto veel esimese kardaaniristi ja lambdaanduri vahetust, siis võiks nagu juba olukorda päris heaks lugeda.
Autole jäi jõulukink ostmata ja näed, mis sai... 27.12.2010
Kõigepealt avanes laupäeva hommikul hoovil piltidel olev vaade. Peale mõnetunnist kühveldamist sai auto hangest päästetud ja tuli plaan poodi minna - tutkit, esimesest hangest läbi kühveldades lõi autosse räige vibra sisse ning suri välja. Enam käivitamine ei õnnestunud, turtsatas korraks käima ning suri kohe välja - tunne nagu oleks turbiinilukk rakendunud.

Lohistasime auto lähimasse lumevabasse parklasse ning täna sai töökoja hoovile teisaldet. Mis välja tuli - süütepool taob mõnuga üle. Loodetavasti õnnestub homme asendus hankida ning edasi kulgeda.
Hommik hanges Hommik hanges
Suvi ja Rootsimaa rand 28.07.2011
Vahepeal palju vett merre voolanud ning auto enam-vähem jonksu saanud. Vahetatud ülemine tihendisari, plokikaanetihendid (enamuse mootoriprobleemide sügavam põhjus), esiamordid (KYB Monomax), ventika sidur, esiklaas ja veel nipet-näpet. Küttekulu juba mõistuspärane ning auto käib enam-vähem.

Sai käidud ka tiir Rootsis ning reis sujus ilusti.
Vahepeal toimunud 19.08.2012
...suurt mitte midagi. Kuna auto on olnud igapäevakasutuses, siis suurt peale mõne kulupudina ning regulaarse õlivahetuse saanud polegi. Talvel said alla neli uut General Grabber AT2-te, senimaani hinna-olemuse suhtelt nende rehvidega ülirahul.

Enne talve tulekut oleks vaja uuesti üle värvida tagaluuk, teha põhja all natuke korrosioonitõrjet ning keevitada kinni üks pisike auk tulemüüris, kust tundub salongi vahel vett lekkivat.