www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Ford Thunderbird 1964


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (11) tagasi

 Ford Thunderbird 1964

 Omanik: otsiabi

ühe vana on teise uus 09.12.2014
oktoobrikuu keskel ilmus autode müügirubriiki pealkiri märksõnaga "lowrider". kuulutuses märgitud air ride vedrustus ei jahutanud mu huvi ja siinkohal pole mõtet alustada diskussiooni a la "air ride pole õige low ridah". auto on projekt, millest suur osa on vana omaniku poolt ära tehtud, aga veel pikk tee on minna. plekitööd tehtud ja tunduvad viisakad. uue värvikuue selga laskmiseks tuleb aga veidi pahtliga plekke siluda, maalri sõnul ei midagi ületamatut. mootor ja k.kast remonditud, air ride installeeritud ja auto veereb. nüüd jääb vaid üle leida sobiv maaler. selleks, et tulevaks kevadeks liikuma saaks, on vaja tormilind kiiremas korras värvikambrisse saada. esialgu on pilt selline:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 91
värvitud 06.03.2015
nüüdseks paar nädalat tagasi sai t-bird uue kuue selga. nüüd tuleb kõvasti detaile puhastada ja poleerida ning siis saab hakata kokku laduma.

paar iseloomulikumat detaili on külge saanud juba.
1 2 4 4 5
midagi sai tehtud 31.03.2015
nädalavahetusel sai korraks garaazis käidud. süda on kohal vähemalt. ja lisa optionina kõrvalistujapoolne peegel. lingid panin ette. modifitseerisin ukselukud võtmete jaoks sobivaks. nüüd käivad auto uksed lukku :)
1 2 3
k.kast ja paar jubinat 19.05.2015
eelmine nädal sai k.kast alla (aitäh john!) ja see nädal peale pea 1,5 kuulist ootamist sain postkontorist kingituse kätte. nüüd paar jublakat vähem puudu jälle. proovin mõned neist lähipäevil külge istutada... eks saab näha mis edasi aga nagu selgunud on siis 1. maiks liikuma ei saanud... nüüd on ainult 1 uus tähtaeg jäänud
k.kast pudinad
tuul ei puhu läbi 23.02.2016
vahepeal on üht-teist oma kohale saanud. kuna garaazis küte praktiliselt puudub, siis ei ole seal väga palju talvel midagi teha. soojamate ilmadega on, aga siiski veidi nokitseda saanud. tegevust pärssis ka juppide ootamine usast. tänaseks on külge saanud küljeklaasid. nendega oli ka parasjagu asjatamist, kuna tagumised veerandakende puhastamisel ja kopsiku värvimisel oli vana omanik selle ilmselt kogemata valesti kokku pannud - vahetusse olid läinud siinid, mille tõttu ei jooksnud aknad enam üles välja. alguses ei saanud pihtagi milles asi oli, kuid kaks pead on ikka 2 pead. viimane kord sai ka armatuur paika. nüüd tuleb jälle mõned nädalad pausi, kuid siis peab kiirust lisama. seniks tänud ja kummardused marekile!
1 2 3
veel pudi-padi 29.03.2016
nüüd sai asja niikaugele, et tagaklaas leidis ka oma koha auto küljes - aitüma, marek! baltic boltist sai prooviks kruvisid võetud, tundub, et sobivad on leitud ja tagatulele sai nendega ühe nn prilli ka ümber kinnitatud. nüüd vaja veel üks set tuua, et teise poole saaks ka külge. tagurdustulede jaoks vaja klambrid leida ning siis saaks need ka külge. ja tagumise otsa juhtmestik peaks olema nüüd korras - tänusõnad eintsile! nüüd vaja veel mõned liistud poleerida, mis mingil põhjusel on kahe silma vahele jäänud ning siis võiks tagumine ots koos olla va fender skirts - nende jaoks vaja veidi kitsamaid velgi või veelgi väiksemat offseti.
tagaklaas nn prill
läikivat 15.04.2016
mõne sõnaga - sai kahe silma vahele jäänud liistud poleeritud ja külge monteeritud - tänud kenile. samuti sa tellitud tagurdustuledesse puuduolev pirn - virgole aitäh! ja selle nurga alt võiks juba midagi lubada
1
abcs 2016 05.08.2016
plaan oli siis autoga jõuda näitusele. nii saigi (tänan väga marek!) kuid sedapuhku siiski veel treileril (siin suured tänud eintsile!). sellele aga eelnes talvel tehtud suur plaan - sai kokkulepitud, et hoolimata luhtunud möödunud aastast, tuleb seekord varem ja hoolsamalt asjaga tegelema hakata. kahjuks sai kastidest jubinaid külge keerata vaid loetud päevadel. suurem spurt algas siiski vaid mõned nädalad enne abcs-d. asja takistas ka see, et ikka tuli välja asju, mis olid puudu või siis lihtsalt peale lahtivõtmist kaduma läinud. kuna lahti oli auto võtnud ja kastidesse ladunud vana omanik, siis ei piisanud inventuuri tegemisest, sest puudus teave igasugune ettekujutus, kus mingi väike jubin veel peaks olema, et kõik korralikult paika saaks. võidujooks aja ja unega sai ettevõetud mõni päev enne reedet, mil auto pidi lossiplatsile jõudma. kahjuks sai aeg võitu ning jäi palju tegemata. suurim tagasilöök mulle oli neist see, et auto pidi treileril sinna sõitma - samas siiski trailer queen ja põhi ei saanud ka sel korral poriseks! viimased jupid sai külge keeratud veel siis kui auto juba treileril oli. tänan veel ka evensit, kes samuti lehvitama tuli ning viimase tehtud jubina ka kaasa võttis ning paika sättis!
üks kivi ka abcs turvameeskonna kapsaaeda - nimelt olla turninud laupäeva päeval umbjoobes venelased lindi taga ning tagatipuks roninud ka jalgupidi thunderbirdi kapotile, et atraktiivsemaid kaadreid enda jaoks talletada fotoaparaati. tänusõnad kailile, kes kinda turvamehetööd tehes need aivokääpiöd sealt minema kupatas. usun, et selliseid asju abcs stsenaariumi eelnevalt kirjutatud polnud. seepärast palun edaspidi eksponaatide eest veidi paremat hoolt kanda turvameeskonna poolt.
kuna pea oli nii paks ja ise ka ähmi täis, siis jäid endal pildid viimastest edusammudest tegemata. samuti jäi ka lossihoovil trailer queen endal jäädvustamata. seepärast riputan siia laenatud pildid
1 2 3
demontaa˛ 17.07.2017
eelmine nädal sai ford korraks jälle kokku. mootor tööle, mõned meetrid autoga sõita garagest välja ja tõdetud, et leke mootorist pole kuhugi kadunud. võtsin vastu otsuse, et tuleb asi käsile võtta. konsulteerisin erkkiga ja ta arvas, et mootori autor võiks selle üle vaadata. võtsin toru ja tegin kõne ning autor oli nõus asja üle vaatama. max 2h tööd koos ninanokkimise ja rehvi toksimisega ning mootor oli kapoti alt väljas. vb siis järgmise aasta ab-le saab juba ise sõita, et jälg järgi poleks. ja abi eest tänan väga marekit, kes nii nõu ja jõuga toetanud on!
karikas hakkab täis saama 29.09.2017
vahepeal palju asju jälle tehtud aga sõita ikka ei saa.

nt mootorist leke kõrvaldatud. tundub et remondi käidus mingi õlipunn kehvasti paigaldatud. sai siis mootor maha võetud ja autori juurde tagasi viidud. töö kiire. mootor tagasi kapoti all ja tundub et õli püsib seal kus ta peaks.

edasi selgus et piduri peasilinder oli väsinud. rem.komplekt sisse ja kokku. tänu sellele selgus et piduri võim ei toimi - võimendist suur vedru kaduma läinud. nimetatud asjad olid juba vana omaniku poolt paika pandud ning seetõttu ei osanud nende korrasolekus varem kahelda. sai siis uus võimendi tellitud ja pidurid tunduvad nüüd korras olevat.

täna läksin tagasilda reguleerima. see oli viltu all ning kunde poolt jooksis ettepoole side skirti sisse. reguleerimisel selgus et keegi varem 4linki paigaldanud spetsialist oli puksi otsas oleva keerme osa nii lühikeseks lõiganud et see vaevalt püsis reguleerimisvarda sees. see tähendas et kundepoolt silda tahapoole reguleerida rohkem ei saanud. tormasin siis kaviali lootuses et äkki saab vajaliku uue jublaka kuid uksed pandi nina ees kinni. egas midagi - hooaja lõpetamisele seekord jälle ei jõua.
uuesti mootor maha 12.09.2018
võiks nagu projekt lõpule jõuda, aga... selgus, et peale mootori kap.remonti see ei tööta nagu peaks. eelmine aasta sai tehtud camshaft break in. peale seda on autot paar korda käivitatud garages. oleks ma spetsialist, siis ilmselt oleks varem tuvastanud, et surve karteris. selle tegi selgeks minust kordades pädevam mees, kelle juurde viisin auto pisivigade likvideerimiseks, millest mul endal mõistus üle ei käinud. pisivead said korrastatud, siis jõudis minuni see halb uudis mootori kohta. mis seal ikka - esimese hooga käed taeva poole ning selgitust nõudma, miks minuga nii lähevad asjad. selgitust ei tulnud! aga tuli leppida, et mootor jälle maha võtta ning remontija juurde tagasi. mees lahkelt nõus asja ette võtma. eks siis hiljem paistab, milles asi ning kuidas see laheneb. nüüdseks sai siis kelladeplokk tööle, näidikud näitavad - viga oli selles, et plokk töötab 5v pealt, milleks vajalik jublakas ei toiminud varem. paagi tasemeandurit sai ka korrastatud, nüüd toimib seegi. suunad ei toiminud, viga oli juhtmestikus. see sai küll ilusti varem rüütatud, kuid ilmselt jäi töö käigus tegijal paar asja kahe silma vahele. enivei tänan asjaosalisi ning loodan siiski üks hetk sellega kõige kiuste tänavatele jõuda.