www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud >


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (12) tagasi

 

 Omanik:

Esimesed tähelepanekud 14.09.2015
Sõbrad ütlesivad, et kui kelleltki nii lampi tegu oli oodata, siis võisin see ainult mina olla :D Sai siis spontaanselt endale elu esimene esiveoline auto soetatud, ja mis muud ta ikka olla sai kui Cadillac Fleetwood Eldorado-nimeline sportkupee. Ameeriklaste arusaam sportlikkusest on muidugi huvitav (2,2 tonni tühimass, laudauksega samast klassist aerodünaamika, pehmevõitu vedrustus jne), aga tootja vähemasti nimetab selle masina keretüübiks 2-dr HT Sport Coupe. Nojah, ju siis nii on, kes olen mina, et Cadillaci insenerides kahelda :)

Tegemist on 5. generatsiooni Elduriga, mida siis toodeti ajavahemikus 1971-1978. Terane silm märkab, et 71-74 oli üht tüüpi kere, ning pärast näotõstet oli 75-78 teine kere (73. aastal tehti ka nipet-näpet). Remargina võib lisada, et alates 77. aastast oli Eldorado GM-i suurim auto, sest tagavedused fullsized läksivad teadupärast sel aastal väiksemaks. 71-74 Eldur meeldib mulle kusjuures võrreldes nt 67-70 ja 75+ Elduriga rohkem jällegi sel heal põhjusel, et fender skirtid olid. Ma ikka ei saa üle sellest, kui nad veel continental kit`i ka oleks paigaldanud, siis ma vist oleks nagu siga rukkis :)

Kuna ma seda masinat enam-vähem teadsin (esmakordselt nägin ca 2005 või isegi varem, pärast seda ka näiteks ABCS-il korduvalt), siis oli ka mingisugune ettekujutus olemas. Sai siis juhuslikult auto24 sirvitud ja ennäe imet, masin nii soodsaks muutunud, et paha hakkab. Loomulikult saatsin siis hommikul kell 01:45 omanikule sõnumi, et bronn peale :)

Mis seisus ta siis on? Mitte väga ammu on see masin üle värvitud ja katusenahk ka uus pandud. Üldiselt oleks päris kena, aga mingisugused ahvipojad on auto kallal vandaalitsenud, ehk kapoti- ja pagasnikumärgid on tuuri pandud, esitiibadelt ka kirjad ära retsitud ja lisaks mingi terava oraga juhipoolset opera-akent kraabitud. Kuigi ma toonklaasi-fänn justkui pole, siis väike mõte on, et kui mingisuguse mõistliku läbipaistvusega kile panna, siis ei hakka see kriim nii väga silma, aga eks mõtleb seda asja. Juhipoolsel küljel on ka suured kriimustused, ilmselt on keegi parklas vastu läinud, samas tundub et mõlki pole sõidetud, lihtsalt värv on kahjustet, mistõttu on plaanis ka masin ära poleerida, võibolla saab parem.

Mootor töötab ilusti, ainult et jahutusvedelik oli võrdlemisi kakane. Käigukastiga on see kala, et maanteel on pöörded jubekõrged, aga tarkade klubilt sain juba teada, et üks vaakumklapp või governor võib vigane olla, et ilmselt ei pruugi kast ise peetis olla. Kastiõli oli ilus.

Masina tagaots on üsnagi vastu maad, mistap võib järeldada, et õhkvedrustus on peetis. Kapoti alt leidsin ka seadeldise, mida võib kõigi märkide järgi õhkvedrustuse kompressoriks nimetada, aga see oli lihtsalt pimedaks tehtud.

Auto interjöör on üsna hästi säilinud, istmed on ilusad ja ustepolstrid rahuldavad, kuigi viimaseid tuleb natuke sättida. Veidi üllatav on see, et püsikiirushoidjat pole, ja lisaks tahaks nt mootori tempi vaadata, aga sellel on ainult idiot lights`id, nii et põhimõtteliselt ainsad näidikud on spidokas ja bensu näidik (selle viimase oleks nad just pidanud panemata jätma, saaks öösel rahulikumalt magada :). Esiklaas on ka mõrane.

Tõstukile pole veel masinaga saanud, et altpoolt vaadata, aga usutavasti sealt midagi müstilist välja ei uju. Kuna lähiajal tekib veidi vaba aega, siis saab süveneda ja sättida igatepidi.

Kokkuvõtlikult on plaan lihtne – teha masin välimuselt ja tehnilise poole pealt rahuldavalt korda, ja sõita nii palju kui võimalik. Fakt on see, et masinaga olen elurahul, seega olge te tänatud eelmised omanikud! :)

Ma ei hakka siin tehnilisest poolest rohkem rääkima, muidu saab internet täis. Huviline loeb selliseid linke:

1. http://www.motorera.com/cadillac/cad1970/cad72.htm
2. http://automotivemileposts.com/eldorado/prod1972eldo.html
3. https://notoriousluxury.wordpress.com/2013/11/30/1971-1972-cadillac-fleetwood-eldorado/
4. http://www.curbsideclassic.com/curbside-classics-american/curbside-classic-1972-cadillac-fleetwood-eldorado-convertible-the-end-of-an-exceptional-era/
5. http://www.automobile-catalog.com/make/cadillac/eldorado_1971-1978/eldorado_1971-1978_hardtop/1972.html
Niisama pildike Reklaambro˛üür Veel üks bro˛üür
Õlid ja värgid 18.10.2015
Sai mootoriõli ja jahutusvedelik vahetet, kastiõli oli täitsa ilus. Iseküsimus, kas vastu talve see eriti terav idee oli (kuna masin ju talvel nkn seisab), aga vahet pole - endal vähemalt süda rahul :) 10W40 läks siis mootorisse. Kuni lumeni saab rõõmsalt ringi sõita nüüd vähemasti.

Kui auto tõstukil oli, siis sai selgust, et mingi aja pärast peab ikka natuke keevitust ka näitama masinale. Aastad pole tema vastu väga armulised olnud :)

Hooaja algus 27.03.2016
Selle auto hooaeg hakkas igatahes täna pihta :)

ÜV tarbeks said esituled korda tehtud, sest mingi vasja oli seal midagi selliselt mähkinud, et kaugtulesid üldse polnud, ja lähituled lülitusid kaugtulede lüliti alt. Enihau, head inimesed parandasivad asja ära ja nüüd töötab kõik nii nagu peab.

Kuigi ÜV sai tehtud, siis auto kallal nokitsemist jagub, ja lähinädalatel saab vast jõudumööda tegeleda asjadega. Näiteks on plaanis:
1) Piduritorustik uus tekitada
2) Mõelda välja miks õhkvedrustuse kompressor on pimedaks tehtud ja kas annab ehk ära parandada (õhkamordid ise ja torustik tunduvad jumala uued)
3) Veovõlli kummikatted vaja uued panna
4) ˇarniirid tahavad määret saada
5) Tagumise vasakpoolse ratta "skirt" tahab ühe uue konksu keevitamist, sest hetkel seisab asi ausõna peal kinni.

Lisaks tegin lõpuks kütusekulu testi ära, ja noh, nagu ma arvasingi, siis täpselt 25 sajale :P (80% linnasõit).
Sellise näiduga sai hooaega alustatud
Iluliistud 26.04.2016
Kohendasin täna veits väljanägemist masinal. Alumised iluliistud rippusivad väga inetult küljes ja ühele oskasin ise parkimismajas äärekivi otsas käkerdades liiga teha. Liistud olid kinni klaasiliimiga (mis on okei) ja kipsikruvidega (mis on minu valdusse sattunud masinatel alati selliselt nagu aamen kirikus). Ühesõnaga koputasin neid sirgemaks niipalju kui andis ja panin klaasiliimiga tagasi. Osasid liiste muidugi küljest ei saanud, sest nood olid kruvidega ikka nii kinni kui kinni lastud (õnneks sirged, seega ei hakanudki näppima). Mehaanik vasja poolt liistudesse tekitet kruviaugud muidugi silmailu ei paku, a no mis teha. Pilti ei hakka panema sest ideaalne ei saanud, aga 10x parem ikka kui enne.

Eelmises postis mainit tegevustest sai p.3 lahenduse, kuna selgus et kaitsekummid olid terved, tuli lihtsalt paika need sättida. P.4 sai ka lahenduse. P.2 paneme ootele pooleks aastaks.

Järgmised tegevused:
1) Piduritorustik uus teha. Selle tarbeks on AB-st eesmised klotsid + voolikud juba varutud, tuleb vaid vasest torujupp juurde osta.
2) Väljalaskekollektori tihendid vahetada (AB-st tellitud).
3) Mootoririhmad vahetada (samuti tellitud).
4) Tagaratta kate endiselt vaja korda teha.
5) Võib-olla natuke poleeritakse ka.

Kui keegi näeb suvel seda masinat liikluses mõistusevastaseid manöövreid sooritamas, siis mind ei tasu süüdistada, olen eemal mõnda aega ja auto läheb sõbra käsutusse :)
Karpa ja muu 15.07.2016
Hetkel manageerib masinat sõber Rain, kes on vahepeal siis mootoririhmad ära vahetanud ja karpat veits tuuninud. Karpaga seoses selgus selline lugu, et mehaanik vasja oli düüsid keermeliimiga paigaldanud, mistap oli kõvasti mähkimist et asi jonksu ajada. Väidetavalt olla mõned hobused kapoti alla tagasi tulnud ja kütusekulu vähenenud umbes 9 liitri jagu :D

Tellisin Rockautost veel ukse- ja aknatihendite kiti, sest olemasolevad on omadega jumala õhtal, mis väljendub selles, et autopesula ja vihma järgselt on salong pritsmeid täis. No ja sõidu ajal on jube müra toas.

Paar "fun fact"-i ka. Kuna hetkel viibin ise üleüldiselt Oklahomas ühes lambimardile raskesti ligipääsetavas linnakeses, siis esimese paari kuu jooksul jäi mulje et kogu Ameerika sõidab võrdlemisi uute Chevy ja Fordi truckidega, selliste lift kiti ja suurte ratastega variantidega, vabam väljalase ka muidugi kohustuslik. No neid on seal tõsimeeli üle ühe tänaval liikumas. Nüüd aga olen neljandat päeva DC-s, ja pean nentima, et kallutet oli mu arvamus, sest siin pole selle aja jooksul mitte ühtki normaalset Ameerika autot näinud. Kõigil mingi Nissan või Toyota istumise all.
Karpa remont
Uued jupid 09.08.2016
Kuna selle autoga vihmas sõita ja pesulas käia on sisuliselt sama tunne nagu kabrioletiga katus alumises asendis samu tegevusi teha, siis tellisin Rockautost sellise asja nagu METRO Weatherstrip Kit-i (part # RKB2007118). Maksma läks koos riigisisese (USA-sisese noh) saatmisega 132 raha.

Lisaks on masinal mingite hälvikute tõttu kapoti ja pagasi märgid puudu. Tellisin OPGI-st siis mõlemad märgid, aga kuna neil riiulil pagassi oma polnud, siis tolle saan hiljem. Kapotimärk läks koos transaga täpselt 100 raha maksma, ja peab ütlema et täitsa hea kvaliteet tundub asjal olevat. Loodan et märk sobib hästi, sest mulle omaselt oskan alati valesid juppe tellida :) Vähemasti sait ise väidab et 71-76 Elduritele peaks istuma see värk.

Lähiajal tellin veel karpa kalibreerimise kiti (düüsid ja metering rods) ja siis saadan asjad Eestisse, et sõber rnx69-l ikka igav ei hakkaks :)

Masinat olla ka ABCS-il nähtud, ja enne seda said olude sunnil paigaldet uus radikakork ja radika alumine lõdvik.

Muide mul pole õrna aimugi miks pildid 90 kraadi viltu on. Tahtsin parimat aga välja kukkus nagu alati :)

Kapotimärk Tihendid Pagassi märk
Hooaja algus 2017 12.03.2017
Hooaeg algas just täna, kui pillile sai hääled sisse pandud ja sõbra juurde töösse viidud. Tänavune aasta algas odomeetrinäiduga 94690, mis tähendab, et eelmisel hooajal sõitis masin (peamiselt sõbra käes) 2322 miili.

AB-st tellisin eelmisel kuul natuke piduriasju (klotsid, silindrid, rebuild kit), mis üsna varsti külge lähevad. Ka uus jagajakaas ja -rootor said tellitud, aga need viskasin juba külge.

Hetkel viisin masina siis sõbra juurde, kes teeb otsast lõpuni roostevaba dual väljalaske. Ka väljalaskekolled. Toru tuleb ilmselt 2,5“, X-pipe vahel. Lõpupüttide kohta vaatan mida kohalikud kaupmehed suudavad pakkuda. Pilte saab kohe, kui midagi näidata on :)
Suvine hooldus 10.06.2017
Käesoleval nädalal said Elduri juures tehtud järgmised tööd:
1. Piduritorustiku vahetus (sh uued klotsid, eesmised voolikud, tagumistele remondikomplekt, silindrid)
2. Tagumiste amortide vahetus (Monroe gaasiamordid, MOPARi omad :))
3. Karpa reguleerimine (primary nõelad ja düüsid, .044 ja .071 vastavalt)
4. Velgede uuendamine (liivaprits, värvimine) ja uued rehvid (Maxxis HT-770 Bravo) ning kroomitud rattamutrid
5. Mootoriõli vahetus (15W40)

Ennetades päevikulugeja [õigustatud] küsimust, et mille kuradi pärast nii „valed“ rehvid alla said (valedest amortidest ei räägigi, aga uskuge – kõigel on põhjus), siis vastus on see, et mitme kuu jooksul ei reageerinud mitte üks hing mu kuulutustele, et otsin valge randiga rehve. Ei tea, ju siis mõtlesivad et järjekordne lambimart, kes tahab 10 euri tükk asju osta (hea kauba eest poleks ka 50 euri tk risti ette löönud, ütlen ausalt). Enivei, kuna odavaimad valge randiga rehvid mis leida suutsin, olid 113-eurised Nankangid, siis sai mõeldud et f*ckit, lähevad valgete kirjadega (71 euri tk). Ja kuna viimastega koos ei sobi jälle ilukilbid, siis sai veljed pritsitud + värvitud, ja ostetud kroomitud rattamutrid. Üsna talutav sai, ütleks.

Eldomeestele väike tech tip ka: ärge te jumalapärast vanu ventiile ära visake, kui veljed liivapritsi viite. Muidu lõpetate nagu mina, ehk:
1. Paigaldate tavalised ventiilid, mis käivad vastu pidurisadulat, ja millele puudub igasugune ligipääs pumpamise eesmärgil,
2. siis käite kõik linna rekkapoed läbi, sest „rekkadel pidid mingid samasugused nurgaga ventiilid olema“, aga pärast 57ndat poodi avastate et h** on,
3. siis käite kõik muud rehvitöökojad läbi, kus 7 õlistes tunkedes vempsi (tõsijutt!) on ümber velje ja üritavad mingit „peaaegu sobivat“ (loe: sellist, millel on nurk sees ja hästi pikk) ventiili sellele sisse suruda, aga siis selgub et auk on tollmõõdus ventiili jaoks, ja kaks ventiili keeratakse paigaldamisel p***e, ja antakse soovitus auk puurida 12mm peale nagu euroautodel,
4. siis lähete koju naisele oma rasket elu kurtma, mille peale ta küsib, et kas vanu ventiile ei saa kasutada (tark naine!), ja te mõtlete et äkki isegi saab ja loodate, et liivapritsimees neid ära ei visanud kui need eemaldas,
5. siis lähete liivapritsimehe juurde ja saate vanad ventiilid kätte, mis näevad välja küll nagu tükk s***a, aga mis on korduvkasutatavad, kui neil tihend ära vahetada,
6. siis avastate end olukorrast, kus üheski kohas pole sellist imeventiili nähtudki ja sestap pole ka vastavat tihendit kuskilt võtta,
7. siis ütlevad kamraadid, et katusepleki kruvi tihend peaks sobima, mille peale teil tekib teatud lootus aga ka loll enesetunne, et peate minema Bauhofist Cadillacile juppe ostma,
8. siis lähete viimasesse kohta (rehvitöökoda), kust ostate polditavad ventiilid, millelt eemaldate tihendid, modifitseerite neid, saate vanad ventiilid jonksu ja palvetate, et hommikuks pole rehv tühjaks jooksnud.
9. Lõpuks mõtlete, et oli seda jama nüüd vaja, ja avate uue õlu.
K: Ou kuule, siia valge randiga rehv ei peaks käima vä? V: Tänks mees et mind valgustasid, ma poleks ise selle peale tulnudki . Jälle rebel välimus saanud. Juhtub Selline ventiil pakub kõvasti remondielamusi
Eesti tripp ja ÜV 20.06.2017
Nõks aega tagasi sai väike Eesti tripp tehtud marsruudil Tartu – Otepää – Tõrva – Karksi-Nuia – Abja-Paluoja – Kilingi-Nõmme – Häädemeeste – Pärnu (sihtpunkt) – Viljandi – Tartu. Eesmärgiks külastada nii paljusid põnevaid kohti, kui Tartust Pärnuni sellele teele jääb (igast RMK kohad ja lossivaremed ja veinimõisad jne). Soovitan sõita teel nr 175, tõeliselt lahe lõik. Üles-alla-vasakule-paremale, nagu vana Võru maantee peaaegu, ilusate loodusvaadetega ja puha.
„No palju ta sul võtab siis kah?“ „22 võtab“, selgus reisi jooksul.

Täna käisin autoga ülivaatlusel, ja kuigi oleks lahe öelda et „läbisin puhta lehega“, siis päris nii laadnalt ei läinud ja natuke pidin ikka tuppasittund kassi nägu tegema. Noh väike õlitilk mootori all ja roostet veits siin-seal, aga ametkondade esindajaile kes seda juttu satuvad lugema mainin käsi südamel, et mingit sahkerdamist ei olnud. Lihtsalt normaalsed inimesed olid ÜV-l kes saavad aru, et auto on tehtud 1972. aastal ja oleks ka natuke palju tahta, et see esineks sama hästi kui 45 aastat uuemad masinad. Peaasi, et läbitud.
Kuskil Kuutsemäe kandis Karksi ordulinnus Tee nr 330. Korralik motivatsioonisirge
Istmete hooldus 31.07.2017
Kui tavaliselt ma oma masinatel ei viitsi sisemusega väga jaurata, siis Elduri puhul tegin väikse erandi. Nimelt on istmed aja jooksul kergelt kõvaks läind, kui nii sobib öelda, ja mõtsin et enne kui päris hukka lähevad, võiks millegagi hooldada.
Ostsin ABCSilt mingi Meguiarsi hooldusvahendi, ja kuigi 59-eurose profifotoaparaadi pildid seda edasi ei anna, siis niipalju võin öelda, et pehmemaks läksivad istmed küll ja läigivad ka rohkem kui enne. Tuli kasuks järelikult.

ABCSil käimise aegadest on ka veel selline lugu, et auto jebib natuke. Kuumalt jätab korralikult vahele ja kord väljasuretatuna ei taha üldse käima minna. Ise kahtlustaks esmalt süüteosakonda. Eks vaatab mingil nädalavahetusel, midagi keerulist siin ometi ei saa olla. Kui ongi süütepool või jagaja vigane, siis õnneks on üks komplekt riiulis, mis pidi küll teisele autole minema, aga ju siis tollele tuleb ikka vana hea MSD osta. Eks näis.
Selline toode Tagaiste näeb parem välja kui enne Mai tea palju siit aru saab, aga ka esiistmele ei tulnd kahjuks vahendiga töötlemine
Sügisesed sättimised 15.10.2017
Auto käis Ingmari juures tegemises, ja lõpptulemuseks on see, et:

1. Vana karpa lendas kapoti alt minema, ja asemele tuli tutikas 750 cfm Holley koos flantsiga. Lessons learned selle loo juures oli, et remondi vana karpat palju tahad, korda ikka ei saa - parem osta uus.

2. Originaaljagaja võeti maha, puhastati ära, ja pandi peale tagasi. Algselt pidi see CRT Performance jagaja, millest eelpool juttu oli, peale minema, aga nagu mul alati juhtub siis ei istund see asi mitte üks gramm auto külge. Elik õppetund on see, et isegi kui teed ebays juppe otsides valiku "472/500 Cadillac", siis suudavad illarid sulle ikka h** teab mis imeasja saata. Kuna tolle junni ostust on üle aasta möödas, siis on nagu hilja ka hakata protsessima et mis valesti läks. Eniveis, OE jagaja ülekäimine + uus karpa lahendas vahelejätmise ja mittekäivitumise probleemi.

Muuseas mõõdeti silindrite surved üle, ja leiti kõik kõige paremas korras olevat.

3. US Partsust ostetud tagavedrud läksivad alla, mille tagajärjel tõusis tagaosa täpselt õigele kõrgusele. 73. aasta Elduri vedrud, sest 72. aasta omi neil polnud, aga kõik täpselt sama, problemit ei olnud.

Pärast seda sai käidud Lõunaosariikide hooaja lõpetamisel. Autoga töristan ringi veel mõnda aega, kuniks lumi maha tuleb või midagi ära kooleb :)
Holley Uued tagavedrud, auto ilusti horisontaalis Lõunaosariikide hooaja lõpp
Talvekorterisse ää 29.10.2017
Kuna talv tuli jälle ootamatult, siis viisin auto garagesse ära. Hooaja alguses oli odokal 94690, täna 96036, mis tähendab et suvega liikus masin 1346 miili (ca 2166 km).
Viimane pesu. Jah, värvitükk on lahti tulnud . Hooaja lõppseis