www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Dodge Challenger 1972


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (13) tagasi

 Dodge Challenger 1972

 Omanik: hrt6nis

Tegemised 09.11.2017
Summuti lahendusena otsustasin teha dual 2,5" koos X-pipeiga. Isegi sellise diameetriga toru on selle auto alla üpris tülikas mahutada, rääkimata 3 tollisest, eeldusel et toru ja asfaldi vahele mingisugune arvestatav maa jääks.
Kusjuures summutit ehitades oli jube hästi aru saada, et moparitel ei ole mitte ainult mootor auto tsentri suhtes nihkes vaid kogu drivetrain on veidi kunde poole nihkes. See tähendab, et dual exhaust süsteemi vähemalt mina küll sümmeetrilisena ehitada ei saanud.

Veel sai tegeletud auto sisu värvimise ja heliisolatsiooni paigaldusega. Sisu siis tehtud lakialuselise värviga.

Mingil hetkel oli mul probleem kardaaniga, kus tagasillas oli yoke 7290 tüüpi 2-5/8 suurusega aga kardaan oli 7260 tüüpi 2-1/8 tolli. Lahendus väga lihtne - Moogil on olemas conversion yoke - mittesümmeetriline kardaanirist, mis probleemi lahendas.

Veel olen tegelenud sisu metalldetailide taastamisega. Metall sai puhastatud haljaks, epokrundiga kaetud ja värvitud musta polüuretaanvärviga. Kahjuks lõpptulemust päris sellist hallikas matt musta nagu originaal ma teha ei oska. Siiski on lõpptulemus üpris hea.

Kõige rohkem on aega kulunud mootori ja salongi juhtmestiku ehitusele. Esmalt sai ette võetud originaal elektriskeem, kust tuli hakata tehase poolseid puuduseid kõrvaldama. Moparitel ja ilmselt enamusel sama ajastu autodel toimub laadimine läbi kellaplokis oleva ampermeetri. Tänu sellele on tulemüüri pistikutel klemmid enamasti põlenud, juhtme rüüsid sulanud, kuna kasutatud juhtmete ristlõiked on liiga väikesed. Uue skeemi kohaselt sai veetud aku ja geneka vahele otse kaabel. Ampermeeter jääb praeguse seisuga üldse niisama seisma. Eks mingi hetk vahetab selle voltmeetri vastu mida on oluliselt lihtsam ühendada.

Teine muudatus sai tehtud süütesüsteemis. Originaalis on süütepooli kaitsmiseks ettenähtud tavare˛iimis enne süütepooli ballasti takisti. Mitte-tavare˛iimis (käivitusel) juhitakse vool süütepoolile otse ilma takistita. Kuna mina hakkan kasutama MSD süüteboksi on enamus olemas olevaid juhtmeid minu jaoks mittevajalikud. Sai joonistatud uus skeem, tellitud vehicle-wiring-productsist uued juhtmed, löödud kogu asi seinale ja lõpuks hakatud otsastama.
Summuti 2 x 2,5\ Dynomax pütad Sisu detailid haljaks Sisu metall detailid epotatud Lõpuks peale must polüuretaanvärv Auto sisu seest värvitud Heliisolatsioon Mootori juhtmestik 1 Kapotialune seina peale Uus suunatule lüliti