www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Dodge Challenger 1972


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (11) tagasi

 Dodge Challenger 1972

 Omanik: hrt6nis

Uksed, põhi ja keretina 19.07.2017
Põhi on nagu eelnevalt näha happekrunditud ja täitevkrunditud. Kõik põhja alused keevitused on üle käidud põhja mastiksiga. Peale mastiksi kandmist karukeelega kerge lihv ja värv peale. Seejärel mõned päevad ootamist ja uuesti karukeelega matiks + kivikaitse alla. Kusjuures põhja matistamine on tänu keerulistele pindadele üpris tülikas töö, eriti kui seda peab korduvalt tegema.
Lõpuks kivikaitsele kontrastiks veel punane lõplik värv peale.

Ustega on säärane lugu, et arvasin alguses noo korras olevat. Nüüd hakkasin uksi paika panema ja märkasin, et kerejooned on natuke paigast ära ja hingesid ei saa piisavalt reguleerida. Uksi lähemalt uurides selgus, et mõnes kohas on praod. Tulemuseks hakkasin pahtlit välja raiuma ja saatsin mõlemad uksed lõpuks pritsimisse.

Peale pritsimist ja kruntimist on hästi näha, et kunagi on külg maha sõidetud. Puuritud uksele pisikesed augud ja on püütud plekke sirgu tõmmata. See ilmselt ei olnud õnnestunud ning otsustati tuimalt pahtel peale tõmmata. Kusjuures kerejoon peab olema uksel igat pidi sirge kuid peale avariid ja paksu pahteldust oli näha, et ülemine joon on sisse poole kaardus. Ukse sees on tehasest pandud neile tugevdused nii, et välisplekki seest poolt eriti näha ei ole.

Peale aastaid kasutamist juhtus see ,et eelnevalt ukse sisse puuritud aukudest pääses niiskus pahtli ja ukse vahele. Selle tulemusena, nagu ka pildilt näha võib tekkis pahtli alla "mädanik". Ehk siis kõige olulisem asi pahteldamisel oleks see, et kuskilt ei oleks pahtel väliskeskkonnaga kokkupuutes.

Kuna ukse ülemine kerejoon oli sissepoole kumer, siis lisasin lõike servadesse ajutiselt teraslatid, et kerejoont korrektseks ajada. Need samad latid aitasid mul tagada ka selle, et keevitades jääksid plekid sirgu. Tulemuseks oli latti ukse peale pannes maksimaalselt 2mm kõikumist.

Teise uksega mul nii hästi ei läinud. Sinna ma ajutiselt latte ei keevitanud ja tulemuseks tsipake nõgusust ukse keskel, mis siis, et liikusin käpaga ringi ja kompressoriga jahutasin ust. Ei teagi hetkel kas teha uuesti või lasta maalril ära pahteldada. Ilmselt peaks seda arutama sellega, kes kunagi seda autot värvima hakkaks.

Mingi hetk võtsin veel C-piilarid ette. Nii nagu tehases panin ka mina sinna keretina. Juhendeid youtubeis küllaga kuidas seda protsessi teha. Miskipärast on kõik videod tehtud horisontaalsetel pindadel ja nii kui tekib mingisugune kalle või suurem kumerus on keretinaga mängimine hoopis keerulisem. Samamoodi on suuremate pindade tegemine oluliselt tülikam. Aga ju see vähese praktika viga.

Kogu autot nii teha küll ei plaani nii raha- kui ajakulu pärast. Keretina lattide eest osatakse ikka ajuvabalt palju küsida poodides.
Keremastiksiga keevituskohad üle Värv nr. 1 Kivikaitse peale Ja lõplik värv otsa - põhjaga ühel pool Ol. ol. uks ameerikas remonditud Uks peale pritsimist ja kruntimist - sõelapõhi Tükk välja, tugevduses ja sisemise raami kaitsmine Uus 1mm plekk asemele, keevitus ja lihv Katuse ja tiiva liitekoht enne pahteldust valmis valmis2 parem piilar