www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Dodge Challenger 1972


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (15) tagasi

 Dodge Challenger 1972

 Omanik: hrt6nis

Tegemised 09.11.2017
Summuti lahendusena otsustasin teha dual 2,5" koos X-pipeiga. Isegi sellise diameetriga toru on selle auto alla üpris tülikas mahutada, rääkimata 3 tollisest, eeldusel et toru ja asfaldi vahele mingisugune arvestatav maa jääks.
Kusjuures summutit ehitades oli jube hästi aru saada, et moparitel ei ole mitte ainult mootor auto tsentri suhtes nihkes vaid kogu drivetrain on veidi kunde poole nihkes. See tähendab, et dual exhaust süsteemi vähemalt mina küll sümmeetrilisena ehitada ei saanud.

Veel sai tegeletud auto sisu värvimise ja heliisolatsiooni paigaldusega. Sisu siis tehtud lakialuselise värviga.

Mingil hetkel oli mul probleem kardaaniga, kus tagasillas oli yoke 7290 tüüpi 2-5/8 suurusega aga kardaan oli 7260 tüüpi 2-1/8 tolli. Lahendus väga lihtne - Moogil on olemas conversion yoke - mittesümmeetriline kardaanirist, mis probleemi lahendas.

Veel olen tegelenud sisu metalldetailide taastamisega. Metall sai puhastatud haljaks, epokrundiga kaetud ja värvitud musta polüuretaanvärviga. Kahjuks lõpptulemust päris sellist hallikas matt musta nagu originaal ma teha ei oska. Siiski on lõpptulemus üpris hea.

Kõige rohkem on aega kulunud mootori ja salongi juhtmestiku ehitusele. Esmalt sai ette võetud originaal elektriskeem, kust tuli hakata tehase poolseid puuduseid kõrvaldama. Moparitel ja ilmselt enamusel sama ajastu autodel toimub laadimine läbi kellaplokis oleva ampermeetri. Tänu sellele on tulemüüri pistikutel klemmid enamasti põlenud, juhtme rüüsid sulanud, kuna kasutatud juhtmete ristlõiked on liiga väikesed. Uue skeemi kohaselt sai veetud aku ja geneka vahele otse kaabel. Ampermeeter jääb praeguse seisuga üldse niisama seisma. Eks mingi hetk vahetab selle voltmeetri vastu mida on oluliselt lihtsam ühendada.

Teine muudatus sai tehtud süütesüsteemis. Originaalis on süütepooli kaitsmiseks ettenähtud tavare˛iimis enne süütepooli ballasti takisti. Mitte-tavare˛iimis (käivitusel) juhitakse vool süütepoolile otse ilma takistita. Kuna mina hakkan kasutama MSD süüteboksi on enamus olemas olevaid juhtmeid minu jaoks mittevajalikud. Sai joonistatud uus skeem, tellitud vehicle-wiring-productsist uued juhtmed, löödud kogu asi seinale ja lõpuks hakatud otsastama.
Summuti 2 x 2,5\ Dynomax pütad Sisu detailid haljaks Sisu metall detailid epotatud Lõpuks peale must polüuretaanvärv Auto sisu seest värvitud Heliisolatsioon Mootori juhtmestik 1 Kapotialune seina peale Uus suunatule lüliti
Nokitsemist 21.06.2018
Püüan enamus detaile jätta originaalid. Mitte väga palju ära retsida ja kui vähegi võimalik siis taastada, kuna uued kasutatud detailid on enamasti samasugused ja uued "uued" detailide ikka väga kallid.

Esipiduri supportitele ja tagumistele peasilindritele viskasin mõlemal juhul sisse remontkomplekti. Maksab ainult mõned dollarit ja natuke õliseid näppe.
Piduriämblikule sain lõpuks samuti remondikomplekti. Ainuke koht kust leidsin vajaliku rebuild kiti oli Muscle Car Research LLC. Hind 15+15 dollarit (rebuild kit + transport). Kusjuures minu tarkuse järgi oli seal juba enne mind paigaldatud replacement ämblik.

Mõlemad salongi airboxid sai lahti võetud. Kõik metallist klapid olid sees roostes, plastik aja jooksul väändunud ja paljud tihendid kutud. Seal ei hakanud yearoneist päris uusi remondikomplekte ostma vaid tegin lihtsalt detailid puhtaks, eemaldasin rotisita ja ladusin lõpuks üpris rahuldava tulemusega kokku. Puhastatud metallosad katsin siiski mingisuguse "etch" primeriga, et anda neile mingigi korrosioonikaitse tulevikus. Originaalis olid nad lakitud.

Kellaplokiga kaalusin pikalt kas panna sinna Rallye kellaplokk, kuid sellisel juhul oleksin lõpuks ikkagi väga suure raha eest saanud ilmselt mitte kõige täpsemate näitude ja ilmselt taastamist vajava kellaploki. Reaalselt on antud juhul odavam osta autometeri kellasid. Kuna jällegi, retsida detaile väga ei taha ja internetis igal pool müüdavat "carbon" välimusega plokki ei taha, otsustasin et loobun tahhomeetrist õlirõhu anduri kasuks ja panen uued kellad kõik vanadesse kohtadesse säilitades niiviisi üpris konservatiivse välimuse. Aliexpressist võtsin juurde uued indikaator tulukesed.

Vaikselt olen pihta hakanud ka kere nähtavate detailide korrosioonikaitse ja eeltöödega. Kõrval on mul maalrikäsiraamat ja toodete datasheetist kust enamus infot saab kätte. Lühidalt kirjeldan mõnda olulist öö käiku, et tulevikus on ehk kellelegi veel abi.

Esmalt see, et võtan ühe detaili korraga. Näiteks ukse. Niiviisi saan kinni pidada värvitootja reeglist, mis isegi happekrundi puhul lubab haljast metalli hoida mitte rohkem kui 30 minutit. Samuti toimub igasugune silikoonipesu sellisel juhul korralikumalt. Mina lasin keevituskohad traatkettaga ja hiljem 80 liivapaberiga DA sanderiga üle. DA on vajalik sellepärast, et see tagab üpris hea kareda pinna heaks nakkeks. Seejärel korralik pesu silikooni eemaldajaga ja happekrunt + lihvitav täitevkrunt märg märjale selga. Siin jälgida jällegi värvitootja datasheeti.
Pahtlit võib panna küll jah otse metallile, kui kaetavad pinnad on väga väiksed ja suudetakse hoida kinni 30 minuti reeglist. Nii maalri käsiraamat kui värvitootja datasheet soovitavad suuremate pindade puhul eelnevalt metall kruntida ja siis pahteldada.
NB! Happekrundi peale pahtlit kanda ei või. Kuivanud pahtli peale happekrunti kanda võib. Jällegi soovitan maalri käsiraamatut ja toodete datasheete lugeda.
Lisaks veel et kuidas kiiresti salongi värvida. Võtta näiteks spies heckeri rekka seeria. Seal on happekrunt + miite lihvitav täitevkrunt + lakialuseline värv. Need kannad tootja juhiste järgi märg märjale peale ja voilaa. Saad kiiresti sisu värvitud. Kui vaja pahteldada siis tuleks kasutada lihtsalt sellist täitevkrunti, mida saab lihvida ja lugeda tootja koostatud datasheete.

Mina olen kasutanud siis pahtelduse puhul spies heckeri tooteid 4075 + 5310 (lihvitav) ja sisu puhul rekka seeriat 3688 + 5510 (mitte lihvitav)

Armatuur1 Armatuur2 Õhuvõtt Distribution block Distribution block rebuild Support 1 Support 2 Peasilinder Pidurisüsteemi puhtuse näide Pähklikoored Õhuklapi metallosad
Tegemised 18.08.2019
Auto hakkab vaikselt värvitud saama ja järgmine samm on vaja auto kokku saada.
Sai tellitud akna tõstukitele niiöelda remondikomplekt. Komplektis olid ainult plastik detailid. Eriliste kujudega kinnitustarvikud puudusid, samuti kummiseibid akna ja metallosade vahele. Viimastega õnneks oskas aidata baltic bolt ja paksud kummikindad.
Aknad sai uuesti ette liimitud ja esiklaasi liistud osaliselt külge pandud. Tagantjärgi tarkusena oskaks nüüd öelda, et keevituse ajal oleks võinud liiste aegajalt proovida. Kuna katus on vahetatud ei istu liistud päris ideaalselt. Tagantjärgi tarkus.

Üldiselt hakkab juba lõpp paistma kuid tunudub, et pisiasjad võtavad siiski päris kaua aega. Eesmärk ei ole siiski autot välimuselt ideaalseks saada. Selle eesmärgi saavutamiseks võiks ennast yearone kataloogist vaeseks tellida. Kroomliistud on elu näinud, stanged vajaks ilmselt uuesti kroomimist jne jne aga seda ei ole plaanis mul teha.

Üldiselt on selle auto ehitus olnud päris suur õppimise aeg ja tihtilugu on tajuda, et midagi oleks võinud teha teistmoodi. Tahaks kohe järgmise projekti ette võtta just sellepärast, et õpitud tarkusega järgmine projekt paremini teha.
Liistude klambrid . . . . . . .