www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Chevrolet Camaro 1986


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (18) tagasi

 Chevrolet Camaro 1986

 Omanik: camsist

Sügis 2000, Peale ostu... 01.09.2000
Esimeste kuude jooksul sai mootorit reguleeritud. Sätitud sai karpat, süüdet, mis küll tulemust parandas kuid mitte rahuldaval määral. Enne talve juhtus veel selline pull, et starter jooksis Port Arturi platsil kokku ja ei aidanud siin muu kui treilerile ja töökotta.
Starterijama Starterijama 2 Peale ostu
Talv 2000/2001 01.01.2001
Talv tuli ruttu peale ja seoses suurte külmade tulekuga hakkasid käivitusprobleemid esinema, millest sain jagu kui uued küünlad ostsin. Teine, suurem probleem oli jahutusvedelikuga. Keegi tark oli kunagi osanud ploki mõlemalt poolt lõhki külmetada ja siis keegi veel targem oli selle osanud jälle vägevalt kokku keevitada, mis aga sealt maha koorus ja jahutusvedelik loomulikult välja lendas. Kuna aga auto enamjaolt maaaluses garaazis ööd veetis, siis sõitsin pool talve veega ringi.
Talv Talv
Kevad 2001 01.03.2001
Selleks ajaks said kõik probleemid selgeks. Põhjus miks ei tahtnud mootor alati normaalselt käia, oli küünlajuhtmetes, vales süütenurgas ja ebatäpses küttesegus. Selleks ajaks hakkas karpa ehitus juba pähe kuluma ning pikalt asja üle järele mõeldes ja hulga katsetuste tulemusena õnnestus mul karpa lõpuks paika sättida. Probleem oli selles, et küünlajuhtmetest tingituna ei töötanud kõik silindrid alati ja ei saanud tühikäiku paika reguleerida. Lisaks ei töötanud karpa tagumised lõõrid. Kui kõik sõlmed jagajast küünlani korralikult ära sai puhastatud ja süüde stroboga paika pandud, õnnestus 8 silindrit laulma saada ja siis sai ka karpa õieti paika. Tulemuseks oli suht normaalne minek. Mootori plokis olevad praod olid selleks ajaks aga nii suureks kasvanud, et kui paar korda mootor pöördesse lasta, lendas sealt ka kogu jahutusvedelik minema.
Suvi 2001 01.06.2001
Suveks oli mul planeeritud: kõrvaldada plokist praod (kuidagi?), osta uued küünlajuhtmed, korraga vahetada ära osad mootori tihendid ja teha mootoriruum puhtaks üleliigsest kraamist (konditsioneeri staff, üleliigsed juhtmed jne.) ja lõpuks kui jõuab panna rõhku ka mootori välimusele.

Kõik see mul ka õnnestus. Üks oma-ala fanaatik pani lapid mõlemale ploki küljele ja korraga töötles ka plokikaani (sisse/väljalaske kanalid, põlemiskambrid ja pani ka uued klapisääre tihendid). Summitist tellisin küünlajuhtmed ja FelPro tihendikomplekti. Kokkupanemise käigus puhastasin/värvisin/lakkisin kõik mootori osad ja ka kõik mootoriruumi osad. Väikese aja möödudes õnnestus ka mootor käima saada. Mõne nädala möödudes hakkasid ilmnema probleemid - nimelt ei tahtnud mootor hästi käima minna. Kahtlustatud sai valet süütenurka, kuna kohe peale remonti ei taibanud stroboga töökojas süüdet paika panna. Nii jäigi auto seisma, head plaani ootama, sest soojalt enam mootor ei käivitunud ja lähim töökoda oli mitukümmend kilomeetrit eemal. Proovisin kõike, kuid miski ei aidanud. Kui närvid juba päris läbi hakkasid minema, tuli lõpuks pähe starterit kontrollida. Puhastasin ja õlitasin selle igaksjuhuks ning ime oligi sündinud – mootor hüppas käima iga nurga ja temperatuuri alt. See starter pole ennem nii kiiresti ringi käinud kui nüüd.

Seega oli siis nüüd kõik hästi – vesi püsis sees, kõik silindrid töötasid ja tõmme oli kah paigas.
Sügis 2001 01.09.2001
Ei osanud ma iial arvata, et see õnn nii lühike on. Ühel ilusal hommikul (1. september) mõtlesin, et lähen teen paar kiiremat ringi linnavahel aga minu kurvastuseks ei jõudnud ma autot garaazistki välja tagurdada, kui mulle veel teadmata põhjusel kiilus mootor kinni. Peale pikka ropendamis-monoloogi tuli mulle pähe, et nüüd ongi paras aeg käiku lasta ammune plaan - vahetada olemasolev 5.0 korraliku 5.7 vastu. Sobiva mootori leidsin kiiresti – kõigest kahe nädalaga. Praegu seisab siis ees piinarikas vahetusprotseduur.
Talv 2001/2002 01.01.2002
Mootori vahetus läks suht libedalt. Investeerida tuli aind uude bensiinipumpa ja hoorattasse. Kuna 87 ja edasi mootoriplokkidele ei ole võimalik kinnitada mehaanilist benapumpa siis tuli osta elektriline, milleks valisin Carteri elektrilise street/strip variandi, mis annab 7psi survet. Hooratta pidi sellepärast välja vahetama, et kuni -86 aastakäikudel on ta väiksem ja ei istu kinnituse poolest uuema väntvõlli külge.

Polnudki muud kui kõik pulgad kokku keerata, kõik seitse korda üle kontrollida ja tuld. Käivitus kohe kui võtit andisn. Lasin siis tal mõne minuti paari tuhande pöördepeal käia ja siis läksin vaatasin oma uut mootorit, et midagi ei lekiks ja kõik normaalne oleks - kõik oligi normaalne :). Siis oli ju vaja loomulikult kohe sõitma minna, et vaadata kuidas mootor tundub, kapoti peale keeramiseks ei olnd ka loomulikult aega. Sai siis ümber kvartali üks kiirem ring tehtud - kõik oli 5+.
Kevad 2002 01.03.2002
Uus mootor oli eelmisest ikka tunduvalt võimsam ja sõidurõõmu ka jupimaad rohkem. Siis kui teed juba kuiva asfaldit näitama hakkasid mõtlesin korra karmimat sõidustiili maanteele harrastama minna. Kõik oli ülimalt vägev, kuid minu suureks (võibolla isegi suurimaks) üllatuseks järgmisepäeva hommikul lendas käigukast raginal kildudeks. Egas midagi - tuleb sukasäär lahti arutada ja auto töökotta viia.

Sai siis mõeldud, et autot ikka kähku vaja, et ostan 3-käigulise TH350, seni kui õiget kasti (TH700) remondin. Sai siis õige pikkusega kast ära ostetud (kuna neid on mitut varianti ja tahtisn ennast kardaani pikkuse muutmisest säästa) ja töökotta viidud. Töömehed aga hoopis mõtlesid, et nad vist ikka ei viitsi (loe: ei oska) seda alla panna, et pole eriti tarkust looja poolt antud. Nagu ma oleks esimene, kes sellist asja teha tahab. Mujal maailmas harrastatakse seda vahetust tihti, kuna TH350 on tugevam ja paremate ülekannetga. Sai siis ka käega löödud, kuna korralikku garaazi ja aega endal pole. Müüsin siis kasti maha, et keskenduda esialgse kasti remondile.

Ajapikku õnnestus käigukast spetsialisti juurde toimetada, et siis viimane täpse diagnoosi asjale paneks. Diagnoos tuli minu jaoks vähe karm, aga mis teha. Vaja oli osta selliseid uusi osasid nagu planetaari täiskomplekt, trumli komplekt, lint, konverter ja loomulikult täielikku master kitti. Mina sinisilmselt lootsin, et piisab ehk ainult master kitist. Mõeldud tehtud, juppe tellima. Kuna eesmärk oli, et kast vähe tugevam saaks kui ta enne oli, siis sai kasutatud BorgWarneri tugevamaid siduri osasid, heavy duty planetari, Corvetti linti jne. Kui jupid kohal, sai paari päeva pärast ka juba kasti kätte ja alla pandud.

Ja nii uskumatu kui see ka ei tundu, on auto jälle sõidukorras. Ajapikku on ainult formaalsused oma kehtivuse lõpetanud, kui need korda saab, saab jälle rahulikult sõitu nautima hakata
Garaazis Kast ootab alla panemist
Suvi 2002 01.06.2002
Suvi möödus ladusalt st. ei pidanud midagi remontima jne. Piduriklotsid tuli küll vahepeal ära vahetada sest see kulumisanduri(plekitükk klotside küles) vilin ajas ikka ilgelt närvi. Sai käidud pea kõigil Eestis toimunud ameerikaautodega seotud üritustel/kokkutulekutel, mis osutusid päris huvitavateks.

Saigi siis ilma oluliste probleemideta sõidetud kuni talveni, suurte külmade ja lume tulekuni.
PowerCamp ABCS
Talv 2002/2003 01.01.2003
Talv osutus suht karmiks, lund sadas niiplaju maha, et ei saand enam autot garaazist kätte sest nii suured vallid ja rööpad olid sisse/välja sõidu teel, et põhi käis koguaeg vastu maad. Otsustasin siis säästa autot ja nii ta jäigi umbes kuuks seisma.

Seda aega aga sai ärakasutatud auto parendamiseesmärgil. Sai siis viimaks lõplikult väljakakutud pritsungijuhtmestik st. kõik juhtmed, mis lähevad salongist kaassõitjapoolt mootoriruumi. Kokku sai väljavõetud kogu juhtmepundar, mis oli mingi paarkümmend meetrit pikk. Ja sai alustatud ka kondi järelejäänud osade elimineerimisega. Selle mustavärvi kopsiku asemele, kus kondiradikas pesitseb sai custom kopsik ostetud. Ja elu oli ilus mõnda aega
Suvi 2003 01.06.2003
Suvel ei juhtunud auto seisukohalt suurt midagi, mis meede tuleks hetkel ja mainimist väärt oleks. Endiselt ikka kõigil üritustel, mis nagu iga aasta, väga head on.

Nüüd 3 aastat hiljem (2006) oma vanu filme ilmutades leidsin pildid kui sai Riia ringrajal kiirendusvõistlust vaatamas käidud ja seoses sellega nii mõndagi juhtus. Eks pildid pajatavad vast rohkem.
Suvi või midagi . ABCS ABCS Õhtul väike õlu ja tehniline kontroll Kohal Võistlus Leidsime siukse koha Parkisime ära Läbu Ja tulemus...
Talv 2003/2004 01.01.2004
Talv möödus eriliste sündmusteta. Kuigi ükspäev kui sai jääraja rallit vaatamas käidud siis tekkis endal ka kange tahtmine mööda jääd kihutada. Ajasin siis Camaro merepeale ja õnnestus täpselt nii kaugele saada kui hoog viis, kuna lumi oli keskelt läbi 10-20cm paks siis peale seisma jäämist sai ka kogu ralli läbi. Sai kaevataud umbes 2 tundi stardirada, et saaks hoo üles küll lendab maismaale tagasi - lootusetu plaan. Vaikselt hakkas juba jää praksumine muret tekitama. Üritasime scorpioga merelt ära tõmmata, poole tunniga see ka õnnestus enamvähem aga tee peale ei saand ikka. Õnneks toodeti kunagi Blazereid ja olingi 2 minutiga teepeal. Sellest loost õppisin ma seda, et enam nii ei tee.
Merepeale minek Veel liigub Enam ei liigu Blazer aitab hädast välja Peaaegu tee peal Kõik korras
Kevad 2004 01.03.2004
Käigukast hakkas jälle imelikult käituma ja kuna eelenev kogemus olemas siis nii kiiresti kui võimalik garaazi, kast maha ja remondimehe juurde. Tohutu õnn saabus mu õuele kui teada sain, et sama laks ikka kui aasta tagasi - kõike paraktiliselt uut vaja. Aga sõita ikka vaja ja paari nädala pärast sõitis ka. Kast sai jälle mõningaseid parendusi ja käiguvahetus oli ikka oluliselt kiirem ja täpsem kui siiamaani ta olnud on.
Suvi 2004 01.06.2004
Camaro veeres muretult, muud ei juhtund kui jahutuseks mõeldud tiivik lendas pooleks ja selle asemele sai elektrivent pandud.

Sai osaletud ka mitmetel üritustel:

19. juuni FTC üritusel sai esimest korda üldse kiirendusest osa võetud ja üheksandana lõpetatud, 38st autost vist. Parim aeg oli 16,768@131km/h, millega eriti rahul ei olnud aga koht pole kõige hullem.

Rockracel seisis Camaro usa autode näituse sektoris. Millele eelnevalt sai Camaro omale 2 recaro istet, kulunud originaalide asemele.

Lõpuks siis 22. augustil Haapsalu AB kiirendusest võtsin ka osa ja seal jäi parimaks ajaks 16,714@140km/h koos telkide ja kõlaritega. Mis juba on parem, eriti kiirus aga eks 2005 suvi vaatame seda aja asja uuesti.
FTC cruis FTC cruis FTC raekojaplatsil ABCS cruis ABCS
Suvi 2005 01.03.2006
... möödus endiselt ilma midagi erilist juhtumata. Sai töllerdatud siin ja seal, kõik sujus. Pooltel üritustel sai käidud Blazeriga kuna mugavam joodikuid vedada ja telgiga ka jändama ei pea. Tundsin küll puudust 2 lisasilindrist aga ju siis liiga mugavaks muutund või hakkan lihtsalt vanaks jääma. Suve muidugi päädis see, et sai Alastaros käidud olukorda uurimas. Mõned pildid on ka aga tehnilste probleemide tõttu lisan hiljem.
Talv 2005/2006 02.03.2006
See siis esimene talv kuna camaro sai juba sügisel kuuri alla aeutd, plaaniga säästa teda talverõõmudest. Passis seal juba veebruarini ära kui ühel laupäeval tuli sõber jutuga välja et ta tahab minu mootorit ära osta. Puht juhuslikult ma enne vaatasin kuulutust kus pakutakse 4 poldi plokiga mootorit ja kõik muu ka tip-top ning hammasrattad hakkasid peas vaikselt ringi käima. Ja enne kui ma midagi üldse aru saama hakkasin olidki diilid tehutd. Uus mootor ja sõbra camaro veeresid garaasi ja kui teised tähistasid võidupüha käis meil garaazis kibe töö. Veekaheksaid lendas nii et ise ka aru ei saanud.
Veel ühes tükis Vee kaheksad On mootor Ei ole mootorit
Kevad 2006 17.05.2006
Vahepeal siis mõte edasi lennanud ja esialgne plaan see aasta veel auto mitte ülevärvida läks siiski käiku. See juhtus ka puht juhuslikult kui kompanjon mokaotsast poetas, et ta 10 aastat autosi värvind jne ja kuna mootori ehitus (ehk rohkem juppide ootamine) võtab ka kuu või paar aega siis miks mitte üle võõbata ehk kui korraga siis korraga. Sai siis sisu välja kakutud, mootoriruum ka lagedaks võetud ja eile jõudis ka asi varvitöökotta. Ees ootab kerge põhja keevitus, ehk jõuavad Spohni SFC'd ka kohale selleks ajaks ja siis loomulikult kõik igaltpoolt uue ilusa värvkatte alla. Seni aga saab rahulikult mootorit ehitada. Mootor on pukis, üle mõõdetud, kõik tibens tobens. Täpsem skeem veel välja töötamisel aga enamus pulki tulevad uued, üks autotäis juppe on tellitud ka juba kui see kohal siis tuleb veel üks tellimus teha ning ehk saab juba sügiseks uhkelt paar tiiru ka teha.
Puhas Puhas 2 Peal Minek Kohal
Kallid jupid jõudsid 06.06.2006
Jõudsid kohale esimene ports läikivaid juppe: Weiandi 177 puhur, Hookeri pikad keraamiliselt kaetud heederid, täis alu radikas, Megasihfter, Spohni ümarast torust poolraami ühendustorud. Nüüd veel puudu kolvid, kepsud, nukk jne siis peaks mootori kokku saama.
1 2 3 4 5
Keretööd 12.06.2006
Sai uudistamas käidud kuidas keretööd edenevad.
eest 2 3 4 5