www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Ford Mustang GT 1994


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (9) tagasi

 Ford Mustang GT 1994

 Omanik: stiifel

Esimene kevad 14.03.2007
Ameerika masinad on juba pikka aega olnud mõtetes. See kevad sai asi teoks ja Tartu autoturult ostetud Šveitsist toodud V8 Mustang. Otsustavaks sai just asjaolu, et masin on veel nn legendaarse 5.0 "Windsor" mootoriga. Automaatkast oli samuti oluline, sest auto on plaanis võtta igapäevaselt kasutusse.
Kuna ostuhetkel ei olnud auto registris ei õnnestunud korralikku proovisõitu teha ja proovimine piirdus auto vaatamise ja proovimisega müügiplatsil ja pisikese ringiga autoturu territooriumil. Proovisõiduks on seda palju nimetada, sest suvekummidega ei õnnestunud lumisel ja jäisel pinnasel suurt sõitu teha. Ostuotsus tuli siiski kiire.
Kuigi auto läbis ostujärgselt korralise ülevaatuse, oli probleeme lambda näiduga, mis oli ebanormaalselt kõrge, et ülevaataja kahtlustas õhu juurdepääsu väljalaskes. Mingeid konkreetseid vigu siiski ei tuvastatud ja nii viis sõit tagasi Harjumaale.
Kohe kui puhtal asfaldil pisut sõidetud, oli selge, et esisillas pole kõik korras, seda kinnitas ja koju jõudes esirehvide ebaühtlane kulumine.
Esisilla ülevaatus Ameerika Autos tuvastas, et roolilati puksid vajavad vahetust ja nii jäi auto ootama varuosade saabumist.


Kevadised ringid 04.04.2007
Esisilla puksid said vahetatud ja sirgel teel on autol ka sirge minek. Peab muidugi tunnistama et Tallinna rööpas tänavatel on juhitavus 225 laiade rehvidega nagu Volgal.
Sai ka esimesed kiiremad tehtud ja peale seda siis rõõmsalt paak täis tangitud. Viimased 270 km linnas ja kiirendusi proovides andsid keskmise kulu üle 15 sajale.
Huvi pärast sai ka pisut õlitasemeid vaadatud ja selle käigus tuli välja ka ülimäärdunud õhufilter. See siis ka nüüdseks vahetatud, ning mootoril hingamine eriti kõrgematel pööretel kohe parem.
Udune pilt aga paremal siis vana filter
Suurem hooldus 11.05.2007
Kuigi ostuhetkel tundusi kõik auto õlid olema puhtad ja korras otsustasin teha täisvahetuse ja uuendada mahlad.
Hoolduse käigus vahetati siis kõik õlid peale piduriõli ning asjakohased filtrid.
Peale vahetust oli ka selge, et automaatkasti õli oli täielikult amotiseerunud ning vajas hädasti vahetust, kuigi paistis esmapilgul ilus ja puhas.
Probleemidest on ilmnenud, et amordid on samuti väsinud, ning vajaksid peatselt vahetamist. Samuti on vaikselt hakanud auto õli kaotama, nimelt roolivõimu õli. See nähtus ilmnes peale roolilati pukside vahetust.
Probleeme on ka rehvidega, mingil põhjusel väheneb rõhk ühes esimeses ja tagumises rehvis aja vältel, mis omakorda mõjutab märgatavalt auto juhitavust. Kui aega saan, lasen ka selle anomaalia kõrvaldada.
Remont tehtud 09.07.2007
GT-l sai vahetatud kõik amordid ning esimeste amortide ülemised puksid. Tagasillale said Monroe Sensatrac ja ette KYB Gr-2. Auto käitumine meie maastikul muutus märgatavalt paremaks, paranes peale teelpüsivuse ka pidurdusvõime, ja järsul pidurdamisel ei kisu enam nina nii maha. Keskmine kütusekulu on suviselt pisut langenud ja jääb nüüd alla 15 liitri sajale. Arvatavasti saaks selle näitaja veelgi väiksemaks, kui ei oleks kiusatust vähemalt paar korda päevas täisgaasil kiirendada :) Tõsi küll, enamasti kuni linnakiiruseni ja pisut peale, kuna kui juba hoog sees, ei raatsi kohe pidurit panna ;)
Valmistume talveks 14.09.2007
Seoses peagi tulevaste külmade ilmadega sai tehtud ennetav otsus ja ära vahetatud seni peal olnud suht tundmatu poola päritolu aku 38Ah ja 350A. Peale sai pandud Bosch Silver 60Ah ja 640A aku, mis originaalis mõeldud küll Euroopa päritolu diisel masinatele. Sellel peaks nüüd küll võimsust olema et 5 liitrine koos automaadiga käima kedrata. Juba praeguste ilmadega käib starter palju rõõmsamalt kui varasema akuga.
Tulede upgrade 18.01.2008
Eelmise aasta novembris sai selgeks et tehase esituled on ajas kaotanud oma sära ja vajavad väljavahetamist. Otsus uute tulede kasuks sündis kiirelt ja sai välja valitud americanmuscle.com kodukalt kaheosalised (st lähi ja kaugtuli eraldi) laternad. Lähitule element on projektor tüüpi. Kauba aitas kohale toimetade netikuller.ee, tänu millele läksid tuled ca 2,4 korda kallimaks kui nende hind USA netipoes. Oh rõõmu :)
Tellitud sai ka netipoes reklaamitud "high-performance" Luminics "ultra white" pirnid õige soolase hinna eest.
Luminics pirnide karbil on hoiatus "only for off-road or show use".:(
Tore, et sellest alles nii teada sain. Americanmuscle.com kodukal pole sellest sõnagi. Luminics pirnid on tavalised halogeenid nn xenon effektiga, mis tähendab tegelikult seda et pirnid on värvitud siniseks ja valgustugevus ka palju nõrgem kui tavapirnidel.
Projektorlatenatel on siiski oma võlu, nende valguse murdejoon on terav, nagu paljudel tehase xenonitel. Hajuvalgus on selle tulemusel samuti vähene. Samas on Made in Korea tulede kvaliteet nii s**t et ka 65W pirnidega lähitulelaternas jääb valgustugevus alla euroopa H7 tuledele. Nimelt sai tehtud 9005->9006 konversion, ehk kaugutule pirnid lähitule sisse. Effekt on asjal olemas, kuigi nende tuledega minimaalne.
Uued tuled
Tegemised 11.04.2008
Kuna ülevaatuse aeg lähenemas sai käidud AB-s ja vahetusse läksid esistabika sisemised puksid ja tagumised pidurikettad ja klotsid. Tagapidurid ei võtnud enam nii nagu nooruses ja kõige õigem oli nad välja vahetada. Samuti sai vahetatud pidurivedelik kogu süsteemis ja veel ka tavaline hooldus.
Suvi läbi saamas 07.09.2008
Auto oli vahel aktiivselt müügis ja on passiivselt edaspidigi. Enne talve tulekut saab ära parandatud esipampri nurk, kust lakk oli suures osas maha koorunud, ning plaanis on sügisel või kevadel pisut väljalaset valjemaks ehitada. All on küll H-pipe, kuid peale kati, resonaatori ja summuti on Sveitsis veel tagasilla taha pandud häält mahendavad paunad. Plaan oleks originaalsummuti paunadest loobuda ja pisut valjemat häält toota.
Auto müüdud 03.04.2009
Peale üsna pikka müügiperioodi leidis auto uue omaniku.