www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Dodge Charger 1974


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (22) tagasi

 Dodge Charger 1974

 Omanik: Olds

10.08.2006 21.09.2006
Tuli mõte, et nüüd on viimane aeg teha algust kiirendusrajal osalemisega.Kolm aastat on oldud BHRA stardiala kohtunik kuid sooviks ära proovida ka ise roolis olemise.Plaani sai võetud, et auto peab saama natukenegi kohandatud kiirendusraja jaoks 26.08.2006 toimuvale NightRace`le.
Mõeldud, tehtud:) Tellimisse läksid järgmised asjad:
-Richmond firma ülekanne (4.10)
-Richmond firma sillalukk
-uued gardaaniristid
-uued tagasilla laagrid
-B&M Pro Stick shifter
-B&M shift light
-B&M line lock brake system
-Borg Warner tugevdatud ketastega automaatkasti sisu
-Hoosier drag slikid
Natukene sai kõpitsetud ka mootori kallal. Nimelt surveastet sai tõstetud 8,7-lt 9,5 peale kaante lihvimisega...
Ütleme nii, et see tagasihoidlik täiendus andis sõidus siiski omajagu tunda...eriti korralik ülekanne, mis varem oli täielikult ökomehelik 2,73 :D


Hoosier slikid kasti remont B&M Pro Stick Shifter kast maha... B&M linelock system Kast pulkadeks...
26.08.2006 21.09.2006
Kätte oli jõudnud võistluspäev. Sai auto hommikul üle vaadatud, mingeid lekkeid ega vigu ei leidnud...hea seegi:) Mis muud kui masin treileri peale. Treileril kuna kahjuks pole teisi velgi, millele slikid peale venitada, mitte et keegi arvaks tegu olevat miskise outlaw klassi masinaga;)ja kui aus olla,siis pikema maa peale näit. Haapsalu ots, tuleb treileril transport kordades odavam kui ise sõita, sest min.20l sajale maanteel pole just väike kogus või mis.Ärge nüüd arvake, et mul on kahju bensiinist kuid lisaks mitmele suvejooksul toimuvale võistlusele, kus kulutused on niigi 4 nulliga väljaminekud on ka muid kokkutulekud ja üritusi, kuhu treileril ei sõida, seega kuskilt tuleb seda krõbisevat kokku ju hoida. Mis siis ikka kui et tuld lennuvälja poole oma elu esimesele võistlusele. Lühikokkuvõte võistluspäevast:
Sain teha kokku 4 katset. Parimaks jäi vist esimene start ajaga 14,613 ja lõppkiirusega 151,750km/h Aeg on muidugi täielik si`` ruudus kuid arvestades stock turbiini, mis stardis stallida ei kannata, kogenematust, valesti tellitud slikke (liiga kitsad ja läbimõõdult väikesed)ning ka tänavale mõeldud u.300 hj mootorit pole asi kõige hullem. Teisel katsel lõhkusin ära jagaja eksides distantsi lõpupoole käiguvahetusega ning viimasel sõidul tuli mootoris lahti nookureid hoidev varras, mille tulemusena V8 muutus R4 mootoriks:) Aga mis teha...nagu öeldakse- see on mootorisport, kellele ei meeldi, mängigu malet. Ehk siis ei jäänud üle muud kui masin tagasi treilerile lükata ning koju. Üldiselt jäin rahule ning mis põhiline, pisik on sisse tulnud ja välja see kurivaim enam ei lähe:)
Plaanid järgiseks aastaks?Kindlasti võtan ette midagi nii mootori, kogu kütusesüsteemi, turbiini, käigukasti kui ka auto metsiku kaaluga.Asjad liiguvad juba sinnasuunas kuid ennem ei taha midagi avaldada kui reaalsus on käega katsutav.Niipalju võin öelda, et plaanis vähemalt korralik madala 12sek muskelauto millega tuleva suvi tahaks ka kõigist drag`i EM-i võistlustest osa võtta...
meie boksis esimene katse stardihetk... veel üks stardihetk burnout
10.01.2007 11.01.2007
Nüüdseks on auto täienenud veel mõnede performance osadega. Suuremates võiks välja tuua ehk plastikpaagi ning kerged plastikust korvistmed. Pudi-padi on veelgi...
Kui kõik sujub nagu plaanitud võib veebruari keskpaigas oodata veel üht-teist firmast FBO Systems, mille ametlik dealer ma ka nüüdsest olen.
Salong hetkeseisuga Plastikust paak Paak altpoolt
18.01.2007 19.01.2007
Lisandus veel jupskeid, mida külge kruvida- reguleeritavad esiamordid, spetsiaalne kütuseliin, kogu esisilla puksid, rooliotsad, sharniirid...
30.01.2007 30.01.2007
Jaanuari kuu on möödunud ulmelise kiirusega ja ka üksjagu asju on tehtud.Suurim vihje ehk on see, et nüüdseks on 90% tõenäosusega kindel ka USA-st, FBO Systems`ist tuleva hooaja steet/strip mootori ost, mis peaks meie maale jõudma veebruari lõpuks, lisaks kütusepump, uus turbiin jne. Eks kõigest lähemalt kui asjad reaalselt kohal on.Seniks aga stay tuned
01.03.2007 01.03.2007
Ootamatult kätte jõudnud märtsi kuu. Seega hooajani veel ligikaudu 2 kuud ehk siis olematu aeg. Mida selle aja jooksul muutunud on...ei midagi väga suurt, tasa ja targu eesmärgi poole. Nüüdseks on värvitud auto salongi põhi; välja mõõdetud mõlema esiistme kohad; shifteri asukoht enese jaoks mugavdatud, seoses korvistme panekuga; uus peakütuseliin paigaldatud. Osadest on jõudnud kohale uus sügav käigukasti õlivann, Energy Suspension käigukasti padi mille ülesanne on kogu väänduvat elu auto põhja all natukenegi rahustada.
Sellel nädalal alustan ka uue scoop`i tegemisega. Seekordne scoop tuleb "cowl hood scoop" tüüpi.
Mootor on endiselt veel USA-s. Tuleva nädala alguses jõuavad FBO Systems`sse kohale õige tugevusega klapivedrud ning peale seda läheb mootor testipinki, kus töödatakse sisse uus custom made nukkvõll ning seadistatakse paika nii süütesüsteem kui ka karburaator, mis omakorda häälestatakse arvestades Eesti mandri kõrgust merepinnast. Peale seda võib hakata ärevusega ootama temakese siiajõudmist ja loodetavasti hiljemalt kuu lõpus saab saadetisele lennujaama vastu minna. Seniks aga stay tuned
deep oil pan
24.04.2007 24.04.2007
Kätte jõudnud aprilli lõpp...esimese võistluseni olematu aeg. Teha siiski veel väga palju, mis veelkord tõestab seda, et alati ei käi asjad nagu Hollywoodi filmis. Mis muud kui tuleb hakata ohverdama magamiseks ettenähtud tunde töö tegemiseks;) Sellest pole aga hullu, sest nagu kõlab karm ütlus - hauas on aega magada küll;)
Jõudsin tagasi just Tallinnast, tollist kust korjasin üles eelviimased osad auto liikuma saamiseks. Kõige kogukam asi (mootor)asub lennukisse täna hommikul USA aja järgi. Siin aga mõned kiired pildid asjadest, mis saabusid samuti FBO Systems`st.
Kütusepump 500+ hobujõulisele mootorile Kütusefilter ja kütusevoolik Reduktoriga starter mille ülesanne on toime tulla 12,5 ja suurema surveastmega mootori käivitamisega 750cfm Mighty Demon karburaator
09.05.2007 10.05.2007
Lõpuks on see hetk käes. Nimelt viimased asjad- mootor ja turbiin on USA-st kohale jõudnud. Eile sai siis tuhinaga hakatud mootorit ja kasti kokku sobitama, et see komplekt siis Chargeri vahele tõsta, aga nagu ikka- JAMAD,JAMAD,JAMAD. Nimelt ei lähe turbiin käigukasti võllide otsa. Pikema uurimise peale selgub, et üks võllidest on vale...tahaks jubedalt vanduda (ja uskuge, seda ma ka tegin). Lahendus on kast lahti võtta ja võll asendada. Oleks see aga nii lihtne. Eestis ju teatavasti 904 kaste pole lademetes nagu GM-i nodi. Ehk siis hetkeseisuga kauaoodatud ja planeeritud Speedest Nightrace`le ma autoga kahjuks ei jõua. Jääme lootma, et Tartu etapiks saab asja liikuma.
Stay tuned
500+ hobujõuline SB stroker probleemne käigukasti võll...leides uue võlli saab see konkreetne väga haiget ;) veel üks pilt mootorist Turbiini meister Frank Lupo & Dynamic Converters
24.05.2007 24.05.2007
Lõppude lõpuks jõudsid USA-st kohale ka õiged mootori kandurid ja padjad, millede taga seisis mootori install. Sai siis hooga hakatud mootorit ja käigukasti Chargeri aiste vahele sobitama. Kõik kahjuks ei läinud aga nii libedalt kui algselt plaanis. Nimelt probleemseks osutus uue mootori sügav Milodon`i õlivann, mis ei lasknud mootorit ja käigukasti koos "sisse pista." Seega mis muud kui käigukast otsast ära ja täna uuele katsele. Soov oleks nädala lõpuks jõuda nii kaugele, et saaks mootori käima ja nukkvõlli sisse töödata.
Stay tuned
esimesele katsele hakkas nagu juba looma kuid...
Uue saabunud tehnika nimekiri 24.05.2007
Motor: www.4secondsflat.com
340cid stroker (blueprinted engine)
-Off set ground Callies Steel Crank
-Callies 6.125” forged CompStar rods
-750cfm Mighty Demon
-Mopar Performance M-1 intake manifold
-Edelbrock aluminium heads (ported by FBO Systems)
-12.5 CR
-Diamond Pistons forged 12.5:1
-CompCams valvesprings
-Chrome Moly Valve Spring Retainers
-10 degree valve locks
-Smith & Brother custom pushrods
-ARP bolts (engine kit)
-Racer Brown rockers
-Racer Brown hold down kit
-Racer Brown custom grounded camshaft ( 254 @.050 .520 lift )
-REV valves
-Schubeck lifters
-FBO Systems ignition
-SFI Damper
-Cloyes Pro timing chain
-Melling high volume oilpump
-Milodon street/strip deep oil pan
Tranny:
-904
-B&M SFI flexplate
-Borg Warner cluches
-Dynamic 9,5" custom made torque converter (2600/3600 stall) www.dynamicconverters.com/converters.htm
Rear:
-8 3/4
-Richmond 4.10 gears
-Lock Right, full lock
-Caltrac suspension parts
-Rancho 9way adjustible shocks
Fuel System:
-RCI plastic fuel cell (60l)
-Aerospace 350 fuel pump
-Aerospace fuel filter
-Aerospace fuel pressure regulator
-Russell fuel line and connections
Parimad saadaoleval tihendid firmalt - Cometic Parimad karburaatorid firmalt - Demon forged, custom kolvid firmalt - Diamond Pistons curved jagaja FBO System`si poolt custom nukkvõllid ja nookurid firmalt - Racer Brown
27.05.2007 28.05.2007
Pühapäev oli siis see päev, kus tegime esmakäivituse. Kõik sujus ilusasti. Nukkvõll nüüdseks sisse töödanud. Kuna miskit oli juhtunud jahutusvedeliku temperatuuri näidikuga või anduriga, siis ei lasknud mootoril 20min järjest 2500 pöördel käia, vaid tegime 10min tsükli, jahutasime ning siis uuesti 10min tsükkel.
Tühikäik on väga karm...alla 900 pöörde mootor eriti töödata ei taha :) Kuid nagu mootoriehitaja USA-st soovitas, siis miinimum tühikäigu pööre võiks olla 1000rpm-i, et nukkvõll saaks piisavalt õlitust.
Loodetavasti saab täna ka esimese väiksema prooviringi teha ja tunda, mida pakuvad need 500+ hobujõudu.
Lähiajal tuleb veel ära vahetada ka käigukasti aju, mis momendil on lukuga kasti oma. Kes aga luges eelpool teemat kasti ja turbiini jamad, saab aru, mida silmas pean. Hetkel küljesolev lukuga kasti aju ei pruugi käike vahetada kuna turbiin on nüüdsest ilma lukuta versioon.
Stay tuned
29.05.2007 30.05.2007
Eile sai tehtud siis esimene väiksem tiir ümber töökoja...ütleme nii et tunne oli uskumatult hea. Pidamist kui sellist polnud ka küll suht peetud tänavaslikiga ja gaas oli maksimum poole peal :)
Üritan täna veel kõrvaldada pisukese õlilekke mootori õlivannist ning peale panna ka enda 750 Mighty Demon karburaatori. Nukkvõlli sissetöötamiseks laenasin klubikaaslaselt 850 Speed Demoni, mis küll paraku ei tööta nii hästi kui peaks-kõrgematel pööretel hakkas kergelt vahele jätma. Samuti on vaja süüdet tuua törts allapoole, hetkelise 35 pealt arvan, et 32..33 peale, eks see selgub tööde käigus.
Vaja on veel paigaldada turvavööd, õhutada korralikult pidurid, line lock ühendada ning mõned elektrilised korrastused teha. Üldjoontes aga hakkab asi ilmet võtma
Stay tuned!
05.06.2007 05.06.2007
Esimene võistlus, täpsemalt siis minu jaoks küll testipäev peetud. Tegemist oli Lasnamäe kanalis toimunud SpeedEst 1/8 miili võistlusega.
Alustaks siis juttu reedest (01.06) Neljapäevane list, mida auto juures teha kujunes oi,oi,oi kui pikaks. Seega võtsin reedese päeva vabaks, et miskitkimoodi autoke valmis saada. Teha oli:
- 4 punkti turvavööd installida
- bensiini ja õlilekked kõrvaldada
- juhtmete korrastus
- tuleseinale plaat
- pidurid õhutada
- temperatuuri kell ja andur installida
- aku kinnitus
- süüde paika
- klapivahed kontrollida
- bussile kärukonks külge
+ sada muud pisiasja
Töö lõpetasin laupäeva hommikul kell 06:00 Maganud oli täpselt 0 tundi, see-eest aga auto piisavalt valmis Tallinna minekuks. Ise just kõige värskema tundega sellele vastu ei läinud, aga nii ta kord juba on :)
Võitlusest:
Parimaks ajaks jäi vist olematu 9.6 sek ja lõppkiirus natuke 140km/h alla. Põhjuseks olematu pidamine. Kasutasin küll vanakooli tootja tänavaslikk rehvi, mis oma ülesandega absoluutselt hakkama ei saanud. Tulemuseks oli 100m burnoutid. Boksides sosistati ka turbiini läbilibisemise kohta, aga mis seal tahta kui pidamine täielik null on. Eile analüüsisime läbi Skype ühenduse, Don`iga FBO Systems`st videolõike stardist ning jõudsime ka järeldusele, et ilma tagavedrustuse muutmiseta ei saagi me teda normaalselt sõitma. Tallinnas sõidetud 60 jala ajad peaks olema 2,.6 sekundi asemel 1,6 - 1,7 Auto nina tõuseb stardihetkel paar tolli ja kukub suht kohe maha tagasi. Ehk siis tagasillale ei lasku kiirendushetkel piisavalt raskust...seega üsna varsti läheb tellimusse CalTrac tagavedrustuse süsteem, mis peaks pidamist parandama. Samuti oleks vaja korralikke slick rehve. Plaanis oleks 10.5 laiusega ja 29 diameetriga Hoosier drag slickid...kõigele paneb aga piirangu raha, mis on hetkel otsa saanud :( Potensiaalsed sponsorid - andke endast märku ;)
Raha ongi hetkel räme edasiste plaanide piiraja.
Eile vahetasin ka ära kasti valve body, mis ennemalt oli turbiinilukuga kasti versioon ehk ökomehe versioon ;) Nüüdsest õige valve body sees.
Plaanin tuleval nädalal Raadi lennuväljal mõned 1/4 miili testiotsad teha, et näha mis ligikaudne aeg olematu pidamisega veerandmiilil tuleb...kas on üldse mõtet Tartu etapiks end seadma hakata või mitte :)
Burnout box veel üks burnout box 100m uisutamist... Mopar Performance kick`s ass
07.06.2007 08.06.2007
Täna sai vastu võetud otsus - tuleb ära tellida Caltrac kit. Tegemist siis tagasilla vedrustuse süsteemiga (Caltrac bars, Rancho amordid, uued lehtvedrud) Siinjuures tahaksin väga tänada Janno`t , Alan`it , Tarvo`t ja Remo`t tänu kellele see ost hetkel võimalikuks sai. Samuti Caltrac firmat, kelle ametlik dealer ma ka nüüdsest olen. Loodetavasti saab miskitmoodi tellitud ka uued ja korralikud slick rehvid. Nende kahe koostöös peaks tekkima ka pidamine, mis võiks avalduda stardiaegades küll mitte Tartus kuid ehk Pärnu Battery Race`l.
Stay tuned
Caltrac suspension
16.06.2007 19.06.2007
Eesti Meistrivõistluste II etapp seljataga. Minu jaoks oli see esimene 1/4 miili sõit uue mootoriga...ehk siis rohkem nagu test. Lühikokkuvõte:
Esmalt Suured tänud Fred`ile alias foke, kes mulle oma ET Drag slikkrehve laenas. Kui lugesite eelnevat teemat Lasnamäe kanali sõidu kohta, siis mäletate võibolla millised olid 60` ajad :) Tänu korralikele slikkidele sain Tartus 60` ajad 1,9 sekundi peale. Ei ole ka just parim, aga suur edasiminek sellegipoolest. Nüüd tuleks veel ära oodata varsti saabuv CalTrac kit, see külge kruvida ja loodetavasti toob see paar kümnendiku veel 60` ajavõitu. Seega start oli enam vähem ok. Küll aga kõik ülejäänud polnud see, mida ootasin. Nimelt nõrgeimaks lüliks osutus käigukast, mis oma tööga kuidagi hakkama ei saanud. Nimelt 1-lt käigult 2-le vahetades ootas kast paar sekundit ennem kui reageeris ning 2-lt käigult 3-le käigule vahetusel pidin gaasi korraks üldse lahti laskma, et vahetus toimuks. Arvan, et sinna läks nii mõnigi sekundi kümmnendik kaduma. Ka oleks pidanud käiguvahetused tegema kõrgema RPM-i peal...minul oli shift light seatud 5500 peale, Don (FBO Systems "isa", kes minu mootori ehitas) aga soovitas tulevikus viia see 5900...6200 peale kuna sellel hetkel on mootori powerband kõige kõrgem. Ka lõppkiirus peaks olema vähemalt 170...175km/h kandis hetkel oleva auto roppu kaalu arvestades.
Seega õppida ja teha on veel omajagu kuid usun, et arvestades roppu kaalu ja vähest testaega peaks 12 sekundid sel hooajal kukkuma. Õnneks on Battery Race etapp alles augusti alguses ja see annab aega teha parandusi nii mõneski asjas. Eks kõigest lähemalt tulevikus.
Stay tuned
Line-up Nägemist BMW ;) line-up burnout
16.07.2007 16.07.2007
Tagasi American Beauty ürituselt...kõik jäi ühte tükki, välja arvatud käigukast, mis lõpuks alla andis. Esimeses sõidus juba tundsin burnout`i ajal, et miskit on valesti. Nimelt mootoril olid pöörded üleval kuid peeglist rehvisuitsu ei näinud kuigi tagaosa tahtis vägisi risti vedada...asi selge- käigukast libiseb räigelt läbi. Sellele vaatamata üritasin ära sõita, sest kui aus olla, siis tulingi Haapsallu eeskätt starti ja reakstsiooni harjutama.
Mis seal ikka esimene käik sisse ja stagema...start õnnestus hästi, reaktsioon hea ja punane Dodge kastikas oli maha raputatud kuni teise käiguvahetuseni...mida polnud oli teine käik:) Mis seal ikka kui raidusin sisse kolmanda. Selleks hetkeks möödus minust loomulikult Madis ja ma üritasin lihtsalt lõpuni veereda. Aeg tuli loomulikult olematu. Ainuke, millega saab suht rahul olla on numbrid kuni esimese käigu lõpuni ja need jäid ka päeva parimateks numbriteks:
Reaktsioon: 0,138
60` aeg: 1,83
ET: 14,248
Speed: 150,8 km/h
Teine start:
sama teema- üritasin võtta head reaktsiooni ja 60` aega. See ka õnnestus ning jällegi suutsin stardis nägemist öelda vastasele, kelleks seekord oli Avo Rahula Mustang`iga. Seda aga jällegi esimese käigu lõpuni. Käiguvahetusel lõin shifteri otse kolmandale, lootes teise vahele jätta, mille peale kostus kastist väga kahtlane hääl ja vedu kadus. Keerasin igaks juhuks kohe rajalt maha, et vältida võimaliku õli lekkimist rajale. Arvatavasti lahkus esimeste käikude lint elust. Täna on plaanis kast maha ja osadeks võtta, et jõuaks ära tellida vajaliku nodi. Eks siis täna-homme selgub kui hull asi on. Üldiselt pidas aga kõik muu kenasti vastu, mootor töötas perfektselt ja ka enda startidega jäin esimest korda rahule;)
Stay tuned
Burnout mina VS Madis Keskküla Avo Rahula VS mina
18.06.2007 18.07.2007
Vahepalaks niipalju, et eile sain tollist kätte ka kogu uue tagasilla vedrustuse. Täpsemalt siis Caltrac süsteemi...tegemist on süsteemiga, mis toodeti välja USA-s dragraceritest isa ja poja poolt kui NHRA kehtestas tänavaklassidele maksimaalseks slikkrehvi laiuseks 9" ning mingit moodi tuli võimsatel autodel see jõud 9" laiuse "pizzalõikuriga" maha saada. Selleks mõeldigi välja Caltrac süsteem. Tänu FBO Systems`ile ja Calvert Racingule ( http://www.calvertracing.com/ ) sain antud vedrustuse süsteemi suures osas sponsorkorras ning olen ka nüüdsest nende dealer. Loodetavasti hakkab nii mõnigi tulevane klient Eestis mõtlema ka muule kui populaarseks muutunud 4-link hullustusele. Seega teate kuhu soovi korral pöörduda;)
Igatahes, eks Pärnu Battery Race etapil saab proovida kui palju nad mu 60` aegu vähendavad.
kahe osaline lehtvedru Caltrac süsteem
5.08.2007 07.08.2007
Väsinud kuid rahulolev...Battery Race on seljataga ning isiklik rekord püstitatud nii aja kui ka koha poolest. Muidugi pole head ilma halvata. Nimelt käigukast, mille neljapäeva öösel vastu reede hommikut lahti kiskusin (juba ei mäletagi mitmendat korda)ja mõned kokkupõlenud osad vahetasin lendas peale esimest katset taas. Õnneks pidas see hunnik õnnetust siiski vapralt võistluse lõpuni kuidagi vastu, kuigi libises räigelt läbi ja taas pidin ma teiselt-kolmandale käigule vahetamiseks gaasi vabastama. Hetke seis on selline, et tagurpidi käiku pole, esimesed libisevad jubedalt läbi ning "neutral" asendis on vedu ikka taga. Krt ausaltöelda on rohkem kui kõrini sellest jamast ja mõte liigub juba sinnasuunas, et järgmiseks hooajaks tuleb tellida kast siiski Dynamic Converters firmalt ära. Odav see lõbu ei ole kuid kui arvestada närvi,raha ja ajakulu, mida olen pidanud selle stock jama alla matma, siis mõelge ise edasi...
Aegadest siis ka. Selle aasta eesmärk on suurel määral saavutatud. Nimelt oli mul siht sõita end 12,```sek sisse ja seda ma ka tegin, raske autoga ning libiseva kastiga. Tahaks näha seda inimest taas, kes väitis, et selle kaalu juures ei sõida ma never 12-sse...:)
Stardid läksid suht hästi. Parim reaktsiooniaeg oli 0,101sek mis oli piisav, et pääseda eliminaatorisse. Esimeseks vastaseks oli Tmac oma punase Hundaga. Stagemisel käis paras närvidega mängimine...kaotajaks jäi Tmac, kes võttis punase tule. Järgmine sõit oli Ago`ga ja autoks Chevrolet Camaro. Kuni finishi jooneni oli kõik lahtine. Sõitsin närvilisena bokside poole kuni nägin oma sõpra tulemas pöidlad püsti, mis oli märk sellest et olen edasi pääsenud. Kolmanda koha sõit tuli "vana kala" BenBen`iga ja autoks teatavasti tibukollane Ford Maveric. Mis seal ikka, Ben stratis minust kui ma ei eksi, siis miskine 2,5sek varem. Pidin võtma võimalikult hea reaktsiooni samas ei julgenud riskida punase võtmisega. Start õnnestus ja iga meetriga hakkas BenBen`i auto tagaosa lähenema. Ennem starti muutsin veel indeksi 13,0 pealt 12,9 peale kuid jah...ei tea mismoodi kuid kui oleks niiöelda "täiega vajutanud" oleksin raudselt sõitnud oma isikliku rekordi üle. Gaasi lasin maha nõks ennem kiiruseandureid ja sellele vaatamata sõitsin 12,9 lõhki. Sama tegi ka BenBen kuid tema õnneks "varastas" ta vähem ja seega sai väärilise kolmanda koha omanikuks seekord tema. Palju õnne BenBen!;) Aga nagu öeldakse- I`ll be back :)ja loodetavasti juba Tartus
boksis kohe,kohe on finish burnout box
15.08.2007 16.08.2007
Nüüdseks taas käigukast maas ja pulkadeks. Mis siis selgus- tagurpidi käigu pakk on täielikult kokku sulanud. Ketaste üksteisest lahutamiseks tuli kasutada meislit:) Anyway, kiskusin lahti kogu viimase kui osa, et asendada ka korrasolevad tihendid uutega. Samas tegime ka pisikese modifikatsiooni...nimelt sai surveplaate treitud ja lihvitud õhemaks, et saavutada ühe lisa friktsioonikettapaari mahtumine edaspidi käigu pakki. Sellega ehk väheneb kasvõi natukenegi kasti läbilibisemine. Soov oleks siiski see madal 12sek aeg kodurajal ära võtta:) Loodetavasti jääb see mul selle kasti jaoks viimaseks lahtikiskumiseks kuna järgmiseks aastaks on plaan kinkida Chargerile juba täiesti uus, manual valve bodyga ja spetsiaalselt Dynamic Converterswww.dynamicconverters.com/transmissions.htmfirma ja isiklikult Frank Lupo poolt kohandatud tranny sinna alla. Täna öösel paneme kasti alla ja vaatame, mis juhtub. Veel tuleb üle vaadata tagasilla seade, reguleerida klapivahed, ning keerata esiamortide seadistus 90/10 peale. Juba homme läheb Charger Tartu parimasse pesukotta (Firma Actrona Eesti OÜ, "PESE MIND" Lõunakeskuse 0 korrusel)dussi ja lapi alla...kuidas sa muidu lähed mustana rahva ette eksole;)
Loodetavasti laupäeval rajal
Käigukast pulkadeks
23.08.2007 24.08.2007
NightRace läbi ja tulemus äärmiselt kurb- mootor jooksis kokku. Kõik juhtus teisel katsel ja raja suht lõpus u.6500 RPM-i juures.Esmalt lõi salongi sinist suitsu täis ning siis märkasin ka peeglist suitsupilve. Keerasin kohe rajalt maha ja hetk peale seda mootor kooles. Õli tilkus pea igalt poolt põhja alt. Esmalt märkasin, et survega oli ära löönud väntvõlli tagumise simmeri. Mis muud kui köie otsa ja tagasi boksi. Võtsime esmalt välja õlivarda ja mida me nägime- pea viiekordne ülenorm!!! Asi selge, auto treilerile ja koju.
Eile valmistasin kõik ette tõstmaks mootorit maha-kast maha; torukollektorid küljest ära; juhtmed,voolikud lahti jne. Võtsin maha ka parempoolse klapikambri kaane ja avastasin eriti koleda asja. Nimelt millegi tõttu olid 6 ja 8 silindri küünlad end lahti "kerinud" et sain nad näpuga maha keerata. Kõige kurvem vaatepilt avanes 6 silindri küünlast, mille portselanist sisu on puruks, osa sellest mootoris ning sama silindri sisselaske klapi tõukurvarras kõver...per``e!!!
Täna katsume mootori pukki saada ja pulkadeks tõmmata, eks siis paistab kui lootusetu olukord on.
Selle kohta käib küll ütlus- that`s racing kuid ütleksin seda tunduvalt kergema südamega kui oleks sponsor, kes seda kaost aitaks likvideerida
jahutusvedelik 6 väljalaske kanalis esimesed 10sek tuli karterist puhast tosooli sellele järgnes kokteil nookurid klapikambrikaan seestpoolt küünal...segu tundub olevat lahja väljalaske kanal...segu on lahja mõra nr.6 silindri seinas (pilt tehtud läbi küünla augu)
Nii palju siis jäi mootorist alles... 30.08.2007
Niipalju jäi siis mootorist järele...:(
Analüüs- Nr.6 silindri kepsusaale "ära minemine". Sealt edasi tegid juba kõrged RPM-id oma töö, lõhkudes kepsupoldi ja lõpuks ka toimus ka kepsu "rebenemine". Üheks liiga kõrgete pöörete suureks põhjustajaks oli räigelt läbilibisev käigukast...
Potensiaalsed sponsorid on väga teretulnud aitamaks auto 2008 hooajaks rajale
keps pooleks ... rauapuru, kepsu osad... plokikaan ... kolb ja osa kepsust
Talv 2009 09.02.2009
Oleme korraliku sammu edasi teinud, tänu sponsori leidmisele. Kõige suurem samm edasi on mootor. Vihjeks R5 race block ja P7 "ülemine ots." BB mehed - be aware ;)
Kas auto ka 2009 rajale jõuab on veel natukene vara öelda kuid lootma peab...