www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Lincoln Mark V 1979


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (30) tagasi

 Lincoln Mark V 1979

 Omanik: kuripiiritus

Saamislugu 04.04.2007
Kõik sai alguse 2006 aasta detsembri keskel, kui sai ebay'st leitud üks kena Mark V. Õnneks/kahjuks seda konkreetset isendit omandada ei õnnestunud. Kuid peale seda oli juba "hammas verel" ja sinnapaika asja jätta enam ei saanud. Tuli hakata otsima alternatiivi. Korra oli mõttes, et hangiks oopis uuema Town Car'i praeguse liikuri asemele, aga lõpuks langes otsus lisa sõiduki kasuks praeguse kõrvale, ehk siis vanema mudeli kasuks.

Varsti oligi sobilik auto leitud Ellijay's Georgia's ja algasid läbirääkimised omanikuga. Hinnas jõudsime kokkuleppele, aga omanik soovis "Cash'i". Panga andmete edastamine ülekandeks oleks nagu isikuvastane kuritegu. Sai siis uuritud erinevaid varjante, kuidas toimetada raha sinna ja auto sealt siia. Tänu sellele, et leidsime Tallinast juhusliku tuttava, kes elas autost umbes 80km, sai otsustatud auto ise tuua. Raha sai kantud temale ja ta läks siis sulaga järgi. 10 veebruar olidki paberid allkirjastatud ja auto vahetas omanikku. Esialgu liikus auto nüüd tuttava juurde garaazi. Nüüd algas jaht transpordile. Sobilik firma leitud tuli auto teele panna. Kahjuks ei olnud kohalikul tegelasel võimalik, sellega ise sadamasse sõita, seega tuli treila kutsuda. 19 veebruar läksi auto teele Brunswicki sadama suunas. Kus ta jäi ootama järjekorda, et laevale pääseda. Märtsi alguses asuski ta teele Bremenhaven'i suunas ja sealt juba Paldiski'sse. 30 Märts jõudiski kaua oodatud pakike kohale. Järgi sai küll mindud alles 3. Aprilli hommikul.

Hommikul algasid seiklused sadamas, kus sai käidu edasi tagasi erinevate üksute vahet. Lõpuks olid kõik paberid korras ja sai autot peale panema minna ja see järel juba piiripunkti viimasesse kontrolli, kust ka ilusti läbi saime. Üldiselt oli sadamas teenindus igati korralik, pealegi sai hakkama kohaliku eesti keelega. Järgmine peatus oli ARK'i palts, kus auto sai maha laetud ja rivistaud juba eelülevaatuse järjekorda. Ülevaatusel oli esimeseks kommentaariks "punased suunad". Peale mida kontroliti nende töötamist. Mis seisva mootoriga (seal sees peab mootor seisma) ei tahnud üldse vilkuda. Vahepeal läks ametnik, seda tuleda asja uurima. Tagasi tulles teatas ta rõõmsalt, et sellel autol pole suundasid üldse vaja. Edasi läks kõik juba kiirelt. Andmed paberile ja tempel alla. Käisime ka ARk'is ära ja sealgus, et toll tuleb ka enne ära maksta kui arvele võtta saab. Sai siis teise linna otsa tolli sõidetud. Seal läks samuti kõik libedalt, ning peagi olime teel tagasi ARK'i. Registreerimine käis kiirelt, tunduvalt kauem võttis hoovi pealses autoplatsil kindlustuse hankimine, seal sai järjekorras ikka passitud.

Peale kindlustuse kätte saamist käisid ka esimesed "üle vaatajad". Auto ette näidatud sai alustatud esimest sõitu parkimis kohta. Peale seda sõitu tundus teine auto ikka väga pisike ja kõva.


Lõpetuseks: Aega kulus aga asja sai. Ise tulemusega rahul, eriti kui arvestada, et kõik sai ise tehtud, omamata mitte mingisugust varasemat kogemust.
Tänud erinevatele tegelastele, kes aitasid erinevate asjadega: Blood ja Pizike, umm (tqhq), Ragnar (tqhq), Enkus (chr). Suur abi oli ka elukaaslasest, kes minu õnneks suhtub usa rauda sama moodi ja ootas seda põnni sama suure ärevusega kui mina. Loodetavasti jäävad asjad ka edaspidi nii, kui kogu vaba aeg ja raha ühte mustaauku suundub
eelseisvad tööd 04.04.2007
Mootor on vaja üle vadata ja hooldada, et saaks ülevaatuselt ilusti läbi ja ka sõita saaks rahuliku südamega. Praegu kipub natuke suitsema.

Suunatulede anomaalia - vilguvad umbes 5 sek intervalliga. Kui panna nagu eeskiri ettenäeb vähemalt 3 sek enne manöövrit, siis tagumine ei pruugi nähagi seda üldse.

Suurem pesemine/kasimine/poleerimine. Auto tolmune ja must, värv ka selline ära seisnud ja nata plekiline. Poleerides peaks saama vähe rõõmsamaks

Veermik üle vaadata. Kiirusel 60+ hakkas tagant nagu kostma mingit hõõrdumist või taolist. Tunne nagu laager juperdaks. Eks seal kõik vist tahab kriitilise pilguga üle vaatamist.


Kunagi kui esmane tehtud, eks peab ka hakkama iluvigu kõrvaldama, neid ikka natuke leidub
ülevaatus puupea moodi 05.04.2007
Kas mõtlemisvõime oli piiratud tänu magmata ööst (töö) või siis lihtsalt olengi puupea, igatahes tuli 2 korda käia ülevaatusel.
Enne esimest korda sai käidud ja hangitud numbritele kinnitused ja puha, aga külge veel ei kruvinud. Olid akna peal lihtsalt. (vähemalt kustuti ja kolmnurga mõistsin pagassi visata) Ja see andis ka kohe tunda. Peale selle ei võtnud käsipiduriga vasak ratas. Saadetigi uuele ringile. Tänu blood'i pikale abistavale käele sai ka pidur üle vaadatud ja selgus, et edaspidi sealgi natuke nokitsemist.

Lõpp hea kõik hea. Lõpuks siiski ülevaatus käes ja nüüd saab ausa näoga ringi sõita.
esmane hooldus 09.04.2007
Kuna esialgu masin miile ei mõõda, siis peab kõiki asju tegema ajavehemiku ja umbkaudse läbisõidu järgi.

Ära said vahetatud õlid nii kastis kui mootoris koos filtritega. Koha leidsid ka uued küünlad.
Auto all on mehe nägu alati naerul Kastiõli vanni puhastus Mootoriõli on ilus ja must
manuaalid 03.05.2007
Mikist jõudsid kohale tehasemanuaalid (umbes 4,5 kilo jagu).
Ford 1979 Car Shop Manual set 1 - Chassis 2 - Engine 3 - Electrical 4 - Body 5 - Maintainance & Lubrication
Tulede lüliti 28.06.2007
Kuna tulede lüliti hakkas jupsima (pannes tuled põlema, põlesid aint pargid. Lähitulede saamiseks oli vaja panna peale korra täied ja siis uuesti lähid. Siis jäid põlema. Hiljem pidi juba pikemalt koinima lüliti kallal, et lähisid kätte saada. Täied põlesid eeskujulikult) tuli see lahti võtta ja asja uurida.

Lahti võtmine polnudki nii lihtne. Asi oli päris korralikult kinni pressitud. Mõte oli kas tuleb või läheb puruks, igatipidi niisama pole tast kasu. Õnneks tuli see lahti ilma purunemata. See oli seest ikka korralikult sodi täis, ime pole et ta lülitada ei tahtnud.
Väike puhastus ja liikuvate osade grafiitmäärdega määrimine (ettevaatlikult, et määret palju ei saaks ja sama jama ei korduks) ja kokku tagasi.

Tuled töötavad kui kellavärk, pannes põlema - hakkavad ka põlema, ei mingit koinimist enam.
Lahtivõetud Sitt on lausa hunnikus peal Kõik on jälle puhas Tagasi kokkupanud ja valmis katsetamiseks
tihendi vahetus 29.06.2007
Plaan oli vahetada kaante tihendid, kuna sealt ajas õli välja ja väljalaskekollede tihendid, kuna need väheke vilistasid. Uurimise käigus selgus, et kolledel paar polti puudu (sisse murdund) ühesõnaga vahetamisel polnud eriti mõtet. Vahetusse läksid seega ainult kaante tihendid. Kui kaaned maas tuli mõte et kui juba siis juba, ja sai need koos elukaaslase abiga ära puhastatud ja värvitud ka juba kohe.

Tagasi pannes vaatasime, et ühe vaakumi kolmiku ära lõhkunud. Härra Mustus otsis ühe asenduse sinna. Tuleb välja ,et see tema antud kolmik oli võlu kolmik, igatahes praegu tundub, et prooblemid seoses gaasiandmisega (algul poos kinni) on nüüd kadunud. Ehk oli see kolmik juba enne murdunud aga nüüd kui sai neid juhtmeid/voolikuid seal kraamitud, tuli nähtvale alles. Jääme lootma, et asi selles oligi ja see probleem tagasi ei tuleks.

update:
Peale Pärnu-Tallinn otsa sai tehtud ka uus kütuse kulu arvutus. Vana 17 sajale asemel on nüüd maantee kulu 12,5 sajale. Linna kulu ei saa endiselt mõõta, kuna ta ei loe endiselt läbitud miile. (Eks mingi hetk tuleb ka see probleem lahendada)
enne kaaned maas parem kaan (puhastatud ja värvitud) vasak kaan (puhastatud ja värvitud) paigaldame vasak pärast parem pärast
parkimine 25.07.2007
Kuna Stratus pani saba (töid saab teostada alles augustis), siis sai Lincolnist nii öelda daily driver. Seoses sellega tuli talle hankida ka parkimis koht, kuna korruselamu hoovi teda ööseks jätta ei soovi. (senine hoiustus paik on 12km kodust, seega hommikul vähe pikk jalutuskäik). Õnneks maja juures kaks tasulist valvega parklat.

Lähen siis mina kui aus mees kunagi esimesse, näitan autot ja uurin kas on ruumi. Mees hakkab vene keeles seletama ja kiruma, et kuhu ta selle panema peaks, see niiiiii pikk. Ütlen talle, et omal tal transit'id parklas, kuidas need siis mahuvad. Vana jätkab oma hala. Suhtumisest kopp ees, (kasumi nimel see üritus ilmselgelt ei tööta) sammun minema sealt.

Astun siis teise parkimisplatsi valvuri putkasse. Selgitan, et soovin parkida.. vana arvas kohe, et saab ikka. Eelmisest kohast õppust võtnuna, näitasin vanale ka autot, enne kui ta hooga platsile jookseb kohta näitama. Vaatab, ai ai ai, see nii pikk, aga otsustab siiski platsile vaatama minna ehk mahub. Leidsimegi ühe augu, mis tema arust sobilik, ei hakanud vaidlema. Pabereid vormistades ütles veel, et peremees tuleb vaatab üle (rääkis ka mingist rahast - nii hästi ei saanud sellest aru (vene keel on nagu on), lihtsalt noogutasin asjalikult). Eks paistab kas tulevad mingid pikkuse kroonid juurde või midagi.

update: Tundub, et pääseb vist lisa koormisteta, siiani pole keegi midagi kurtnud.
CB 30.07.2007
Sai üks koplekt (raadio, antenn, juhtmed, saatja jne) ebay'st ära ostetud. Nüüd vaja oodata kunas kohale tuleb. Eks siis paistab, kas sai ostetud kotiga kallist vanarauda või asi ikka töötab ka.

Vahepeal sai tükk aega mõeldud kas valida originaal või kaasaegne riistapuu, mis suudab teha rohkem asju ja ka kindlasti parema kvaliteediga. Kuid lõpuks langes otsus ikka originaali kasuks.
CB komplekt
väiksed tööd ja üritused. 02.08.2007
Nädalavahetusel sai tehtud esimene pulmaauto tööots. Noorpaariks oli Reporteri (kanal 2) poolt kajastatud tegelased. Auto küll seekord veel teledebüüti ei teinud. Hoolimata 2st uksest, olid kõik autoga rahul.

Töödest ka väheke. Said hangitud uued küünlajuhtmed ja need ka paigaldatud. Poes olles tulid meelde ka aeglased suunad. Sai kõrva järgi relee üles otsitud, natuke lammutatud ja käes ta oligi. Uus tükk asemele ja suunad töötavad nagu kellavärk. Enam ei pea ootama 5sek kuni relee soeneb, enne kui tuled vilkuma hakkavad.
peasüüdlane - suuna relee Peigmees ja auto nüüd juba noorpaar ja auto
Mis on ukse sees? 03.08.2007
Kuna oli pisut aega sai uks lahti arutatud, et uurida miks kesklukk ja aknatõstukid ei tööta kaassõitjal.

Lülititest sai proovida , vool tuleb lülitisse ja nagu liiguks ka sealt välja, ukselukul vähemalt. See on sellise vähe lihtsama skeemiga lüliti. Aknal pisut rohkem juhtmeid.

Lülitid on ise enesest kinnised, ukseluku oma ma osaliselt ka avasin, et näha mis karul kõhus on, kuid päris plastikut katki puurima ei hakanud.

Luku mootor sai välja võetud. Üks kontakt paistab olema põlenud. Otse voolu peale lastes ei tahntud ennast liigutada. Järeldasin, et ehk on surnud. Keegi targem osakab ehk päris 100% mingi diagnoosi panna, või öelda kuidas teda diagnoosida. Akna mootorit ei mõistnud katsetada, kuna ligi talle eriti ei pääse. Väga lammutama ei tahtnud ka hakata. Praegu jätsin ukse lahti (katted maas), ehk õnnestub midagi siiski ära parandada , seda siis ühel või teisel viisil.

Skeemil on see koht kuhu tundub ukseluku mootor kinnituvat. Kahe sellise aasaga pesa, ainuke jama, et need aasad on tunduvalt suuremad kui mootori kõrvad, mis peaks sinna sisse minema. Joonisel aasad punased ja luku kõrv sinine. See nii ukse sees, et ei saa hästi pildile. kui kuidagi aru saadav pole, pean telefoni ukse sisse toppima ja midagi kaadrisse üritama saada. Ehk keegi teab, kas see lihtsalt ongi vabalt seal see, või peaks kõrvadel midagi külge käima, et ta seal tihkelt oleks?
Lülitid. Altvaatest Paljas uks. Ühest august mahub käe kuidagi sisse pistma Luku mootor - suurelt Luku mootor - tervenisti luku mootori kinnituse skeem
Talveunne minek 29.10.2007
Kuna talv varsti tulekul, tuli põnnile talvine kodu leida. Õnnelikuks valituks sai oma maja garaaz. Algul sai tehtud mõõtmised ja selgus, et peaks mahtuma, kuigi visuaalselt see küll kuidagi välja ei paistnud. Nimelt oli vaja lisaks temale ka üks punane seljakott sinna mahutada. Nii saigi 2 päeva kõvasti tööd lõhutud ja karu mahtuski koopasse ära.
koopa ees Koobas enne koristustöid Õnnelikult talveunes..
talvised tööd 03.12.2007
Oli paar päeva vaba aega ja sai hakatud tegelema talviste nokitsemistega.

Esialgses plaanis oli lahti võtta armatuur ja vahetada välja raadio, ning vaadata üle spidomeeter/odomeeter. Armatuuri alt leidsin ka "buildsheet'i" või kuidas iganes seda kutsutakse.

Raadioga sai välja võetud ja uut CB'ga komplekti järgi proovitud. Raadio tegi oma tööd hästi aga CB'l on väiksed viperused sees. Mikri element tundub olema kutu ja mingi teema on ümber lülitamisega raadiolt CB'le - lööb kõlaritesse plärina sisse. Aga muidu tundus saatma ilusti kõikidel 40'nel AM kanalil. Vastuvõttu proovida ei saanud.

Näidikute plokk sai ka lahti võetud, spidomeetri süsteem õlitatud ja puhastatud. odomeetrile said uued numbrid peale joonistatud. Nüüd paistab, et kogu süsteem töötab jälle. Seega võiks öelda, et läbisõit talveunne minnes: 3710 miili - edaspidi peaks see hakkama suure tõenäosusega nüüd edasi kerima.

Edaspidiste tööde hulgas kui armatuur juba lahti, tuleb ka tulede süsteemi uurida - klapid siiani veel ei tööta. Muidugi tuleb ka CB süsteem paigaldada kui viperused kõrvaldatud.

Jätkub.. (mingi hetk)
Täitsa ilus ju Enne Pärast Jälle koos - Uus algus fikseeritud
talvised tööd vol2 20.01.2008
Vahepeal sai törts talvist puhkust võetud ja soojemate ilmadega ka paar päeva garaazis veedetud.

Seekord olid käsil esitulede kaaned. Need ei tahtnud enne kuidagi kinni minna. Põhjuseks oli lahtine vaakumi voolik kaopoti all. Selle järelduseni jõudsin muidugi alles peale seda kui flööt (tulede lüliti) oli armatuurist välja kakutud ja testitud. Kuna see töötas, tuli mujalt viga otsida. Nii saigi mööda vaakumi voolikuid jälgi ajama hakatud. Üks hetk oligi lahtine vooliku outs peos. Nüüd ei osand seda kuhugi toppida. Õnneks sai netist vaakumi joonised ja sealt sai leitud ka koht, kuhu see ots susata. Kui kõik jälle koos oli, siis sulgusid esimest korda ka klapid. Hoopis teine tera kohe.

Tuled korras hakkas teine porno kohe silma häirima. see numbri latakas keset grilli. Saigi kätte võetud ja ühest veneaegsest liiklusmärgist välja treitud uus alus. Peale seda on autol ikka täitsa uus välimus (porno vaba).

Sai paigaltatud ka CB antenn vana asemele. Selgus, et see väheke pikem, niiet alumise kinnitus kronsteini peab ka ümber treima, siis saab ratta koopa jälle tagasi kokku lapata, aga seda kõike kunagi hiljem. Mitte töötava akna mootoriga jõudisn kah sinna maale, et uksel sai polstrid jälle maha kakutud, aga probleemi otsimiseni siiski veel ei jõudnud. Ukse seest sai eemaldatud ka vana kõlar, kuigi see mängib võiks need profülaktika mõttes kaasaegsemate vastu vahetada. Need ka muidugi X tüüpi 3,2 oomised, eks paistab mis saab. Õnneks talve lõpuni veel aega on..
Flööt ukse kõlar Totaalne muutumine auto eri
lõpuks saabus kevad... 07.07.2008
Kuna vahepeal suudeti mõneks kuuks eestist välja küüditada, siis mitte ei õnnestunud garaazile pihta saada. Nüüd siis enne ABCS'i ei jäänudki muud üle kui kiirelt lihtsalt kokku laduda, et saaks veel enne ülevaatusel ära käia ja siis juba Haapsalu suunas vurada.

Päris nulli ring siiski ei olnud. Et kokku panna, tuli spidoka bloki pirni augud ära tuunida. Need said lahtisest/surnud plastist puhastatud ja siis klaasriide ja vaiguga täidetud. Hiljem uued pesad sisse puuritud ja viilitud. 5+ ei saanud, aga vähemalt on tahedat pinnast kuhu pirni keerata.

Peale selle sai veel antenni kronstein ümber muditud, kuna CB'ga antenn on pikem ja uue koha peale vana mitte enam ei sobinud.

Saab hakata vaikselt rääkima ka kütuse kulust. Talviste ponnistuste tulemusena töötab nüüd ka odomeeter. Täitsa hea kohe vaadata seda reipalt ringi kerimas.

Meeldiv üllatus oli ka ülevaatusel. Kohaks valisin seekord Pärnus Tehnokulleri, kuna see on juba 8st lahti ja mul oli ju Tallinnasse tööle vaja jõuda. Otsiti vigu nagu ikka ja toodi neid ka välja. Aga tegelane oli normaalne ja tühja täristamise asemel pani ka käe külge. Nimelt leidis, et tuled vaatavad liiga kõrgele. Võttis kruvikeeraja ja keeras kohe õigeks. Selliseid võiks mujalgi olla.

See talv tuleb ära teha brake job. Käsipidur on ikka päris mineku peal juba.
uute pirnipesade ehitus
tilgutame bensiini 01.09.2008
Täna töölt tulles leidsin aut oalt kena lombi. Katsusin kohe näpuga, et millega tegu. Sõrm jäi mõnus tökat. Mõtlesin, tore on, nüüd mootoris korralik mõngel kui nimodi õli loik all ja tilgub ka veel. tilkus umbes tilk 3 sek jooksul. Kapott üles ja uurima. Selgus siiski, et viga on bensiini voolikus ja õli asemel jookseb väärt kütus. Bensiin oli lihtsalt asfaltilt s*** lahti leotanud ja esimene sõrmega tõmme tundus õlina.

Õnneks suudeti AB's veel päeva lõppu auto kuidagi vahele pingutada ja suur tilkumine peatada. Bensiini pump paistis ka mineku peal, selline õrnal lekkiv. Aga seda juba mitte enam sellises koguses. Eks peab selle ka uue tellima.

Krt hommikul parklast väljasõites tekkis juba tunne, et keegi rsk kütust varastanud (seal killustikust maakera ja jälgi näha polnud). Peale täis tankimist arvutasin keskmiseks 27 sajale, ehk siis no väga hull ei ole, aga tavaliselt on rohkem sõita saanud. Nüüd jälle "öko"pill :)
Talveunne minek 06.10.2008
Auto sai puhtaks pestud ja garaazi ära pakitud. Nüüd sai vaadata ka odomeetri näitu ja teha selle (lühikese) hooaja kohta kokkuvõte. Hetke näit 5426 miili, seega sõidetud 1716 miili 2761 kohalikku pikkus ühikut.

See talv on suur tahtmine auto pulkadeks teha, aga kas ressurss lubab on juba ise asi. Kui selle protseduuriga alustada, siis jääb ilmselt järgmine hooaeg vahele. Eks ainult aeg näitab, mis saama hakkab.
abipakike vanurile 12.04.2009
Elukaaslane lohistas teiselt poolt lompi kohale väikese pakikese vanurile. Need peaks nüüd törtsu särtsu juurde andma. Saab veel enne seda hetke, kui päris lammutamiseks/korrastamiseks läheb, ringi törtsutada.

Kohale lohistatud pakis oli:
Intake Bolt Kit
COMP Cams Timing Chain Set
Holley Aluminum Street Avenger Carb
Linkage Bracket
MSD Wire Set
MSD Ign Control 6al W/Rev Limiter
MSD Blaster 2 Coil/Msd Application
MSD Pro-Billet 351c-460 Vacumn Adv
MSD Wire Loom
Univ Ign Wiring Kit
Carb Gasket Holley 4bbl Open
Weiand Action Plus Manifold 351m/400 2v

Eelnevast on ootel ka üks Cateri bensu pump. Kuna vana leemendab päris hoolega.
pakike
väike upgrade 20.04.2009
Terve nädalavahetus sai hommikust õhtuni garaazis veedetud. Mustemad tööd said tehtud. Vanad jupid/tükid eemaldatud ja osa uut kraami paigaldatud. Vaja veel ühendada vaakumi rägastik ja süütesüsteem. Hunnik juhtmeid tuleb vanast süsteemist välja rookida. Loodetavasti ei lähe liiga hoogu sellega


To be continued..
Valmis operatsiooniks Enne.. Kohvimasin asjad hakkamavad eemalduma osaliselt lahtivõetud lisa pead,  käed ja jalad (üks veel kaamera taga) edeneb uus kett ja pump ka paigas pane meeter neeger..  (seekord oli vaja meetrist võtit) hakkab juba ilmet võtma
väike upgrade vol2 22.04.2009
nüüd siis auto sõitma saadud. Kuna hetkel polnud vaakumi meetrit kuskilt võtta on seadistatud kuulmise järgi.

Endise olukorraga võrreldes on täitsa uus auto. Kui gaasi vajutada hakkab asju juhtuma.. enne ei juhtunud eriti midagi. Auto on ikka märgatavalt erksamaks muutunud, peaaegu võiob unustada, et tegemist on 2,5 tonnise kolakaga. Natuke läheb ehk veel paremaks kui karpa mõne mõõdetud näidu järgi ära reguleerida saab.

Tänud P.A.A.K 'i poistele, kes olid abiks nii jõu kui nõuga ja lisaks kõigele võimaldasid kasutada kohaliku Ameerika Auto garaazi, kus tööd said tehtud mõne päevaga.
See relee ja juhtmestik tuli eemaldada koos selle all olnud kühmuga, et teha süüteboxile ruumi karpale akseleraatori hoovastiku kinnituse meisterdamine vist on bro.. selline ta sai Mahlad ka veel ringi ja ongi nagu päris tahaks veel keerata midagi..
hooaeg läbi jälle 03.12.2009
Tegelikult auto juba päris pikalt garaaazis. Aga alles see nv sai lõplikult talveks valmis seatud. Paak servani täis valatud ja aku maha tõstetud. See hooaeg lõppes odomeetri näiduga 6156, mis teeb selle aastaseks läbisõiduks ainult tagasihoidlikud 730 miili. (Auto jäi seekord terveks suveks pärnusse ja sõita sai ainult korra paar kuus).

Tahtmist talvel teha oleks piisavalt, aga kuidas erinevate võimalustega on ei oska veel öelda. Ilmselt peaks hoopis teisele autole põhjalikuma hoolduse vahelduseks tegema.
kevadine nokitsemine 05.04.2010
Kuna pühad pikendasid nädalavahetust 3 päevaseks, sai ette võetud retk garaazi. Plaan oli uks lahti kakkuda ja vaadata, mis selle akna mootoriga siiski lahti on. Kuigi sai valmistatud ennast juba hullemaks, sai mootori kätte ilma, et oleks pidanud ust päris tühjaks kakkuma. Selgus, et mootor ei käi ringi ja klõpsib niisama. Mootor sai lahti võetud ja sisule väike uuendus tehtud, peale seda töötas ta eeskujulikult.
Kuna see töö võttis ainult päeva sai käsile võetud ka lukumootori asendamine (vana mootor sai kunagi ammu välja roogitud kuna see oli otsa saanud). Poest sai hangitud universaalne lukumootor. Sellelt said mõned ülearused juhtmed eemaldatud ja siis fabritseeritud uued kinnitused. Ust saab nüüd nupust juhtida. Ehk siis kaks asja, mis algusest peale ei töödanud on nüüd ära fiksitud.
töökoht keegi on seda kunagi ilmselt juba näppinud, uks on nagu konserv avatud vanad harja vedrud koos uue toonoriga määret vist jagus uued puksid juba parem See oli veel lihtne urgitsemine, lukuga jama oli juba päris keberniit mockup..  ehk siis need asjad vaja kuidagi omavahel ühendada ja fikseerida alati hea valik..  alumiinium ja küljes ta ongi
äratus 26.04.2010
Sai auto talveunuest ülesaetud ja tänavale sunnitud. Et saaks legaalselt tiirutada, läks tee peale mõningast soojaks sõitmist ülevaatusele.

Selgus, et kõik pidurivoolikud on hingusele mineku äärepeal ja üks õõtsa puks ka natuke liiga kulunud. Ehk kirjutati 3 OV'd ja kutsuti uuele seansule.

See paneb kahtluse alla Valgevene reisist osavõtmise, kuna tellides ei jõua kola õigeks ajaks kohale ja jääb üle asjad kohapealt leida või reisist loobuda. Eks paistab kuidas jaht läheb.
Minsk 2010 12.05.2010
See aasta sai siis ka Minskis käidud. Väga mõnus reis oli. Auto pidas enamvähem vastu. Tagasi tulles hakkasid tuled jukerdama, kuid õnneks peale natukest k***i, jäid nad siiski pidama töötavas asendis. Kottpimedas ja udus, oleks muidu päris keeruline sõita olnud.

Minnes sai Leedus ühele pesukotile küljelt lähenetud. Kui esimese hooga tundus, et midagi ei juhtunud, siis lähemal uurimisel selgus, et porikoopa serv on ikka natukene kõver ja kroom vajab ka korrastamist.


Kogu reisi pikkus tuli ~960 miili. Nüüd sai ka teada kütusekulu peale karpa, süüte ja sisselaske vahetamist. Kogu reisi keskmine 13,2 L / 100 km
koos pesukotiga kohal esimene näitus piiri järjekorras väljas juba valge, peaaegu tagasi
õlipump 19.06.2010
Sai vana pump asendatud uuega, et idle'des tuld enam põlema ei lööks. Siiani pole veel löönud ka, seega vana pump ikka hakkas hõredaks jääma.

Muidugi kõik ei läinud kohe esimese korraga. Pumpa keerutav varras ei sattunud omale kohale, ei mõistnud seda paigaldades vaadata ka ja peale kokku lappamist ja täitmist, ei tekkinud õli survet. Peale jagaja eemaldamist selgus, et see varras pole mitte oma kohapeal, ehk uuesti mootor tühjaks, patjadelt lahti ja vann maha. Peale seda tekkis ka surve :)


Vahepeal sai tulede lüliti ka maha kruvitud ja seda ainult tõdemaks fakti, et seda ei saa paranada. Peab kuskilt uue leidma, rockauto kahjuks ei paku. Viimase abinõuna saab alati kasutatud juppide poole pöörduda.
Progress 09.07.2012
Peale pikka garaazi nurgas seismist sai lõpuks natuke nokitsetud.

Auto jäi seisma, kuna käiguvaheti oli õnnestunud küljest murda. Pika aja peale sai roolisammas autost eraldatud ja selgus, et tüki päris kättesaamiseks tuleks kogu sammas pulkadeks tõmmata. Peale juppi aega pusimist selgus, et see ei ole mõeldud osastamiseks - mis koos, see koos.

Lõpuks sai proovitud seda tükki keevitada sellisel kujul nagu ta on. Paras porno, aga midagi sellest siiski tuli (Tänud Kert'ile). Kuna väike nihe jäi sisse, siis oli vaja ka vaheti hoova otsa timmida. Läkski kuidagi lihtsalt ja selle balanseerimiseks suutsin selle otsa kohe ära murda. Nüüd tuli seda ka fixida. Lõpptulemusena sai siiski töötava käiguvaheti.

Mikistanist õnnestus leida ka tutikas tulede lüliti vana asemele, mis on niivõrd kulunud, et ei taha eriti enam tulesid sees hoida. Sellega vaja veel oodata, kuni kohale jõuab. Peale mida saab ülevaatuse ära teha ja natuke ringi törtsutada.

Tegemist jääb ootama mootor, milles peale õlipumba uue vastu vahetamist ilmselt mõni tihend enam vastu ei pidanud ja nüüd tegeleb see suuremate pöörete juures väheke suitsemisega. Aga see ei sega kruiisimist hetkeni, kuni on jaksu ja aega mootor pulkadeks ära kakkuda.

Kokku panekust sai tehtud ka väike liikuv pilt:
www.youtube.com/watch?v=T96s_JSUVmY&feature=share
Tühjus Vaheti jälle samba küljes ja õigesse kujusse vorbitud Koopas kokkuladumisel veel. Omal jõul õues :)
daily driver 24.09.2012
Kuna teine auto sai maha müüdud, sai linkust jälle igapäeva auto.

Selle jaoks tuli teha veel viimased nikerdused. Vana flööt uue vastu vahetada, et tuled ka järjepidevalt põleda suvatseks ja armatuur lõplikult kokku panna.
Kinnitust sai järjekordselt fakt, et seismine ei tee autole head. Üks tagumine pidur oli nii kinni jäänud, et jäädes seisma peale paari kilomeetrist sõitu, tegeles too hoolega suitsusignaalide transmiseerimisega. Õnneks peale seda ta hakkas jälle liikuma ja nüüd tallinnas olles, oli tagumine ratas vavalt leige.
Loodetavsti tuleb talv see aasta ka hilja ja vanur peab ka vastu veel paar kuud.


Edit:

Esimese paagi kulu sai ka ära arvutatud nüüd. Keskmine siis 19L/100km. Loodetavasti oli asi liiga usinates pidurites ja seisnud mootoris ning teine paak tulevad juba paremad numbrid.

Edit:

Teine paak keskmine 17. Ka mitet see, mis võiks olla, aga juba parem.

Edit:

Kolmas paak, ehk puhas linnasõit 22,8. Vaakumilekked said juba paremad, aga peab veel edasi kaeavama.
ammu unustatud kola 08.10.2012
Seoses vaakumi lekkega võitlemisega sai pagasnikus tuulatud (nuga otsitud) ja leitud sealt veel hunnik kola, mis kunagi varem tellitud (kui laipu parasjagu pole, siis mahub sinna ikka hoomamatult palju kola).

RAYBESTOS Part # WK970 Caliper Seal Kit;
DORMAN Part # 703274 Door Hinge Pin Bushing (2 koplekti)
STANT Part # 13469 Regular; 195 Degree Bottom By-Pass Thermostat
WIX Part # 33027 Fuel Filter
RAYBESTOS Part # 5701017 Professional Grade; Bushing-silentbloc Control Arm Bushing
RAYBESTOS Part # 5781025 Professional Grade; Strut Rod Bushing Kit;
RAYBESTOS Part # 5651019 Professional Grade; 1 Bushing - Silentbloc
Control Arm Bushing
RAYBESTOS Part # 5781025 Professional Grade; Strut Rod Bushing Kit;

Pukse peaks nüüd jätkuma :) Krt oleks võinud vardaid ka leida, tundub, et üks vajab just hädasti vahetust.
Hooaeg jälle läbi 29.10.2012
Auto suutis igapäeva kasutuse üsna vapralt vastupidada. Va. vaakumi lekkimine, mis ponnistustele vaatama kippus tagasi tulema - tuled kargasid peale mootori seiskumist kohe lahti jälle.

Kahjuks hakkas lund sadama paar päeva varem ja tuli autole ka näidata mis too valge ollus on ja mis ägedat paska selle tõrjumiseks tänavatele veetakse.

Kõige huvitavam oli sõit tallinnas pärnusse talvitumis paika. Õnneks ei hakanud reedel seda ette võtma ja pimedas läbi saju tulistama. Sama õhtu sai teise autoga, mis omas talverehve sõidetud ja kohati pidi sõitma 40ga, kuna lihtsalt tee kadus muidu täielikult nägemisulatusest ära. Retk sai ettevõetud laupäeval juba päevavalguses. Algus oli üsna kole. Kuna teedel olid ainult puhtaks sõidetud rööpad, mis polnud ka koguaeg puhtad. Kraavis oli ikka siin ja seal autosid. Hoolimata tagaveost ja slikkidest suutsin auto harjumaa piirist välja juhtida, peale mida hakkasid juba puhtad teed ja muretu kulgemine.

Eks paistab kui hästi selle pasa autolt maha sai, kas järgmine kord on alusvanker juba roostetäpiline või mitte.

Lõpumärgiks jäi odomeetril 8976 miili.
Esimene lumi, reede hommikul Laupäeval peale reedest sadu kaevame Pestud ja kammitud. Ära koopasse natuke veel kaevamist
Ta liigub taas 03.07.2015
Nii võib vabalt kokkuvõtta toimunut. Kuigi pealkiri kõlab paljulubavalt ei ole tegelikult toimunud suurt midagi. Kogu see paari aastane seismine oli põhjustatud enese Eestist puudumisest. Nüüd jälle tagasi ja sai ka autol tolm maha pühitud.
Seismine polnud väga halvasti mõjunud. Peale aku laadimist läks poolest pöördest jälle käima. Kuigi aku ise oli saavutanud patarei mahutavuse. Peale laadimist pidas vastu umbes päeva ja siis oli jälle vaikus. Õnneks oli lahendus lihtne.
Kui natuke jälle sõidetud sai, tulid välja ka vanad vead, mis olid juba natukene ununenud. Kui sõita kiiremini kui 70 siis hakkas kaane tihendi vahelt õli kaarega kollektorite peale lendama ja põhjustas mõnusa pilve autotaha.
Kuna hetkel tööl ei käi ja vegeteerin niisama, sai otsustatud mootor lahti kakkuda ja tihendid ära vahetada. Mõeldud tehtud. Kaaned käisid koos väljalaske kollektoritega maha ja töö vüis alata. Silindrid tundusid üsna siledad ja on veel ülepuurimata. See on tuleviku mõttes hea. Üks päev kui pangast helistatakse ja öeldakse, et kuulge ärge tooge meile rohkem raha, teie kontod on ääreni täis, on plaan mootorit natuke edasi aidata. Seniks aga sõidab praeguse setup'iga edasi. Sisselaske klapid olid naljakalt valged, ilmselt on segu vist törts lahja. Üks varras oli pool karva kõver, aga ei midagi hullu ja läks oma kohale tagasi. Väljalaske poltide lahtisaamist olin juba pikalt põdenud, aga suruõhuga paugutas nad õnneks lahti. ainult kolm, juba enne pooleks olnud polti, tuli välja puurida. Sinna saigi tehtud vähe suurem auk ja uuesti keermestatud. Kollektorit ennast sai silma järgi proovitud väheke sirgemaks lihvida aga sai ainult kübeke parem kui varem. Töristab ikka tihendi vahelt läbi. Samas see ei ole kriitiline hetkel, kuna nii kaaned kui kollektorid saavad ühel hetkel uued olema ja seega pole mõtet nende sirgeks ajamisse eriti hetkel investeerida. Mootor sai uuesti kokku ja töötab paremini kui varem, kuid samas päris hea ikka veel ei ole. Kuid juba eelnimetatud põhjustel ei hakka hulluks minema. Tuleb loota, et rikkus ei hüüa tulles ja üks hommik on ta kohal ja saab lõplikult mootori ära teha.
Üks päev sai avastatud, et aknapesurid ei tööta enam. Peale pesuripaagi maha võtmist selgus, et seal sees oleva mootori juhtme klemmid on katki. Kui mootor oli paagist välja nokitud selgus, et see on nii ammu aega tagasi juba hingusele läinud, et seda aega ei mäleta isegi vanad eestlased enam. Õnneks käis mootor suht lihtsalt lahti. Tundus, et maha põlenud ta ei olnud ja vajas lihtsalt väga põhjalikku puhastamist. Peale mida võttis ta jälle tuurid üles. Kui nüüd voolikuid pidi edasi liikusin, leidsin sealt veel ühe pumba. Kuna vana pump pritsis jälle täiega, siis rändas see leiutis kogu oma juhtmestikuga pagassi tagavaraks.
Parem pool Parem vasak pool vasak suur sitt maha nühitud Mõned poldid tuli juurde teha Valmis kokku minema jälle Enam vähem Mootor osastatud uued ühendused Parem kui varem Boonus vidinad