www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Oldsmobile Cutlass Supreme 1989


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (11) tagasi

 Oldsmobile Cutlass Supreme 1989

 Omanik: Draakon

Talvekorter 06.01.2008
Auto nüüdseks pikemat aega talvekorteris kuigi üllatusena talve ei tulnudki. Sai uuritud/puuritud lolliksminemiseni eri näidikuplokke, sest praegune plokk on käinud elektrooniku juures vist korda 3 vähemalt, kasu pole olnud (kolis nüüd üldse miilidele üle, harjumatu sõita). Cutlassile sobiks 3 plokki (eri cutlassidelt eri aastatest ja ka eri mootoritega) mis on positiivne aga neid ei toodeta enam ega pole ka Eesti lammutustes ühtegi Culassi samadest aastatest - mis on negatiivne. Ilmselt tuleb panna lihtsalt eraldi kütusenäidik ja ploki spido taas km/h peale saada (peale seda kui elektroonik ühte lülitit tinutas läks asi metsa, enne oli km/h peal ja vahepeal remondi käigus kadus spido üldse ära nii et olgem rahul sellega mis on). Kõik lollituled töötavad korralikult (tõestus et digiteema ei ole väga töökindel). Näidikuplokk tundub asi millega ei oleks nagu vaja tegeleda aga kui ei tööta odomeeter + kütusenäidik + plokk paneb vahel pildi tasku (pidi originaalplokkide tüüpviga olema, tehasel oli mingi upgrade selle jaoks aga katsu seda välja kaevata)on natuke keeruline oma igapäevasõite teha kui aus olla.
Tagatuledega sai juba tegeldud - tagasi originaali, kõik üleliigne sai hävitatud. Lihtsalt hooldus ootab ees jne. Uuel aastal paistab mis ideed tulevad.
'08 kevad läheneb ...ja kätte ta jõudis 08.03.2008
Nii, sai kobitud talvekorterisse ning auto tagasi toodud. Ühtlasi vahetatud õhufilter, käidud üle kaitsmeplokk ( puhastatud + panin kõik originaalvõimsusega kaitsmed seda enam, et tuled nüüdseks originaalid - pole enam vaja pingutada võimasamate kaitsmetega nagu enne). Ühtlasi sai pestud läbi TB. Esialgu tundub et mootor läheb pöördesse tiba paremini, ka tundub tühikäik ühtlasem. TB/sisselaskekolektori vaheline tihend on ise leiutatud ning ei jäta head muljet, kunagi vaja TB täielikult maha võtta ning tihend vahetada ja alles siis saab nagunii korralikult kõik kanalid puhastada. Plenumi tihendid samuti silikoonist, eks saab suvel terve komplekti tihendeid vahetada, teadagi milline plenum välja näeb tänu EGR-ile ning auto vanusele + tundmatule ajaloole..
Ühtlasi sai leitud originaalaku ning hangitud doonoriks Lumina akukaablid, millalgi taastan originaalkaablid ning panen õige aku vahele (praegune liiga suur, istub viltu/kinnituste otsas ning klemmid eurod ja tagurpidi, akukaablid ise leiutatud, kogu krempel meenutab ussipesa).
Kütusenäidik tellitud, sest näidikuplokk ei ole seismisega paremaks muutunud, mõlemad näidikuploki kaitsmed uued/puhtad/pinge kontrollitud, pistik puhastatud/klemmid üle painutatud, näidikuploki skeem üle vaadatud, paari kohta tinutatud, elektrooniku juures käinud vist 3 korda juba vähemalt, ka seal sai miskit vahetatud, lollituled üle kontrollitud jne jne. Täielik PITA ühesõnaga.
Pisitöid veel palju palju ning kunagi tahaks jõuda ka tõsisemate asjadeni-tagavedru (ainsuses) on metallist originaal fiibervedru asemel, natuke kasutatud kummi ja tahtejõudu ka seal, uste ja lävekarpide juures pindmine rooste, 14" veljed muudavad rehvileidmise raskeks, sumbuti on silmnähtavalt kiirustades alla keevitatud jne.
Nii. Kütusenäidik kohal, mitu tundi juhtmetega askeldamist ja asi töötab. Nagu bolt-on asjadega ikka ei sobi oma firma mõõdik oma firma nn. gauge cup'i, originaalis näidiku taga olevad tikkpoldid ei sobi lihtsalt kogu asjaga kokku. Sai poldid maha lõigatud ning kõik jäljed eemaldatud, peale seda mahtus näidik sinna kuramuse kilukarpi. Taustavalgus esialgu ehitamata sest peale peaaegu 3 tundi armatuurlaua lammutamist/istumist/paremast kohast ühenduste otsimist oli juba parajalt siiber, kogu ussipesa tuli ka korralikult kimpu tõmmata ja kuidagi loogiliselt armatuuri paigutada.
Üks rattaventiil sai ka vahetatud, vanal ei saanud enam survet mõõta ning tegu oli pika s.t. originaalseenega, isegi kaua pidas vastu.
Nüüdseks vahetatud ka aku, originaalaku küljeklemmidega läks siiski kahjuks/õnneks tuttavale. Natuke sai korrastatud ka klemmide üleminekuid. Samas tundub et ainus aku mis päris korralikult oma niigi kitsasse pesasse sobib ongi originaal Delco. Tellitud sai ka juhtmete ümber käivat plasttoru ning natuke juhtmeid torudesse aetud kapoti all. Kuna akut korralikult kinnitada ei saa, jäävad ära mõtted kiirendusvõistlustel suvel osaleda :(
Uksetihendid sai esimest korda silikoonõliga üle käidud ilmade soojenedes.
Sai uuritud originaalmakki, pandud ta paarissagedusi seedima ning väline sisend ehitatud (kassetiosa oli nagunii peetis) ning õpetus tqhq-sse ülesse pandud, loodan et kellelegi on abiks.
Kuna garaa˛i ei ole sai ostetud lukustatav kütusepaagi kork, seda enam et föönihooaeg läheneb. Täna sai veetud ka viimane kaabel kütusenäidiku taustavalgustuse jaoks, näidikuploki/raadio mahavõtmine käib nüüdseks juba päris kiiresti :)
Antenn sai vahetatud, vana vahelt lekkis ilmselt vett, raske oli kohta tuvastada, tihendamiseks oli taaskord kummiliimi kasutatud, antenni lahti/tagasi ühendamine ei muutnud raadio vastuvõttu, seega tilbendas antenn niisama kaasas. Vahetatud sai ka antennist edasi jooksev pesa.
Mootori õlivahetus ootab ees, vasaku esiratta juures koliseb vahetevahel midagi, eks hakkab uurima.
Viimane üllatus: ilukilpide eemaldamisel rehvirõhu kontrollimise eesmärgil tuli ilmsiks et parem tagumine ratas on märg, peale pidurivedeliku see midagi muud eriti olla ei saa, vedeliku tase on loomulikult alanenud. Sellises konditsioonis sai liigeldud z aeg ning ka kruiis kaasa tehtud, see siis tehtavate asjade järjekorras esimene asi, hetkel saab nädala autota hakama küll, kahjuks läheneb Pärnu kruiis tasapisi..
Mootori õlivahetus tehtud. Tagapidurile sai ka pidurisupporti remondikomplekt tellitud.
Nii, remondikomplekt kohal, kui sess kunagi läbi saab jõuab äkki tegeleda ka. Vani raadio andis saba, sai korrastatud originaalraadio peale pandud. Ega tudeng ei jõua ju uusi asju osta :)
Sess on rõõmsalt hoos, pole autod puudutanudki, muutub vaikselt osaks tänavast juba. Töökotta on aeg pidurite remondi jaoks olemas.
Täna sai otsitud kütuse taseme anduri massiühendust - pakiruumi jooksevad kaablid läbi põhja aga massiühendused on kuskil mujal. Kuna pakiruumi katted nagunii lahti sai taas tagatulede kallale mindud - keegi on pesadesse toppinud mõnuga mingit plöga, ilmselt sama asi mida akuklemmidele pannakse. Praeguse sooja ilma juures on asi igatahes vedel ja meenutab puhast ..... Puhastamine oli suhteliselt vastik, kontaktipuhastit läks nagu mutiauku, klemme sai veidi painutatud ja nii kõigi 6 pesaga, lõpuks oli parajalt siiber ja olin ise selle möga ja kontakipuhastiga koos. Ei soovitaks vaenlasele ka midagi sinna pesadesse toppida, väga nüri tegevus on neid puhastada.

Tagapidurid
--------------
Nii, parempoolse tagaratta supporti tihendid vahetatud. Et elu põnevam oleks tuli välja et sain hoopis esipidurite remondikomplekti, õnneks vahetati ümber ja ka hind oli sama. Roostet ja tatti tuli supportist ropult, puksid olid kokku roostetanud, ühtlasi vajaks tagumised klotsid vahetust, esimesed on vahetatud. Suured tänud US-Partsile. Vahepeal pikalt kulgetud, kõik korras.
Nii, uued klotsid ostetud, parempoolsete vahetus oli lihtne kuna support puhastatud/lahti võetud varem. Vasakut poolt ei saanud supporti esialgu lahti - kinnituspoldid vasakul küljel on 18 võtmega keeratavad mida polnud. Ok, päev hiljem sai tellitava võtme ja torutangide ning roostesurmaga nad lahti meelitatud, supporti puksid olid ropult kinni roostetanud, ka need lahti aetud ning uued klotsid sisse topitud. Hetkel käib pedaal peaaegu põrandasse, lekkeid tuvastanud pole, seega lihtsalt õhk süsteemis ning vasaku külje õhutusventiili polnud võimalik lahti saada isegi peale pikka askeldamist...ABCS läheneb..
Tagapidurid õhutatud, vahetatud ka vasakpoolne õhutusventiil, nüüdseks töötavad korralikult, sai ka "testitud" maanteel kolonnis äkkpidurdust tehes Saaremaale kulgedes, tagarattad sai blokeeruma ning terve nahaga tulema. Niipalju siis klotside rahulikust sissetöötamisest :)
Kahjuks ei tule Raybestosi toodanguga kaasa sisemise klotsi kinnitusklambreid mis on loomulikult pilbasteks, sai eraldi miskit brake hardware kit tellitud kus klambrid olemas ja ka kummipuksid supporti kinnitustele. Hetkel koliseb parem tagaratas reipalt, kinnitusklambri tagasiladumine oli rohkem sümboolne tegevus. Hetkel sooviks küll taha klotsipidureid et elu lihtsam oleks aga see selleks.
Remondikomplekt kohal. Nagu ikka on saidil kirjas + pilt et sisaldab mõlema tagaratta jaoks vajalikke osi, aga tavaelus tulid osad siiski ainult ühe ratta jaoks. Ega midagi, eks kunagi lappab külge.
Nii, sai tungraud laenatud ning parempoolse piduri sisemise klotsi kinnitusklamber külge lapatud, supporti pukside kummikatteid ei jõudnud paigaldada.

Väljalaskes sai üks vidin alt ära saetud ning peale mitut tundi mässamist toruga asendatud. Toru mootoripoolne ühendus on korralik, aga tagumise otsa ja ülejäänud torustiku ühendus tuleks korraliku üleminekuga teha, ühtlasi murdus üks summuti kinnituspoltidest, väljapuurimine ei õnnestunud, ruumi murdunud tüki väljakeeramiseks tänu klambri kujule ei ole. Nagu ikka on auto pidevalt liikvel, sumbuti hetkel ühest kohast kahjuks lihtsalt traadiga all :)

Õhufiltrit sai veidi uuritud, nüüdseks käib õhuvõtt ninast läbi pea 10cm läbimõõduga toru, vana õhuvõtuava läbimõõt oli tunduvalt väiksem. Kogu korpus sai originaaliks jäetud. Ühtlasi oli tänu kunagisele koonusele jne teemale puudu tihend air charge temp. sensori/õhufiltri korpuse vahelt, kiirelt sai sinna papptihend tehtud ja kõik kokku lapatud. Õhufiltri eemaldamisel jäi silma ka üks massiühendus õhufiltri all mis sai lahti võetud/puhastatud.

Pirne jäi vahepeal kuidagi väheks, üllatavalt kaua pidi piduritule pirni otsima, lõpuks leitud + vasaku tagumise marker light'i pirn läks ka vahetusse. Auto on taaskod jõulupuu :)

Veljed
Nii, lõpuks sai leitud ja Tallinna taritud 15" veljed mille näitajad olid sobivad. Jõudes suure rõõmuga esimesed veljed alla visata avastasin kohaltvõtul et auto ei suvatse käigu sissepanemisel n.ö. roomata, gaasi andmisel järgnes jõhker krigin ja ragin. Selge, veljed alt ära, supportil oli kriim kohas kus velg vastu käis. Targemad seletasid et isegi kui muud velje näitajad sobivad võib keskkilbi kuju erineda, ühtlasi olid veljed '96 aasta auto alt seega vanusevahe suhteliselt suur. Vahetükke ei poolda eriti siiani, kuigi need on olemas, 6 mm paksused ja metallist.
Nüüdseks veljed müüdud, sai ostetud lihtsalt jooks 14" talverehve, elu läheb edasi.
Leke raadio (paarissagedustel ja välise sisendiga) Disc Brake Hardware Kit klotsid varaste vastu
'09 algus ja sujuv '10 algus 15.01.2009
Talvekateks sai ostetud jooks 185/70R14 rehve. Kuulutuses oli küll juttu 195 laiusest aga kohale jõudes tegu 185 laiusega, pole ka hullu, kõrguse vahe eelmiste rehvidega võrreldes pea olematu.
Sumbuti jaoks sai üks üleminek treitud, alla pole jõudnud keevitada. Kevadel saab valmis :)
Nii, kuna hoovi enam ei eksisteeri pole midagi olulist teinud. Raadio esipaneelil olev plaat sai asendatud teemantplaadist lõigatud tükiga ning välisele sisendile uued juhtmed tehtud, vahetatud taustavalguse pirnid, üllatav oli et üks pirn kolmest ei ole vahetatav, istub miskit plastikpesas kuhu ta on a la vaiguga sulatatud. Ülejäänud kaks pirni klassikalised soklita ja vahetatavad.
Paigaldamist ootavad ka uued esikõlarid.
Tellitud ka n.ö. jagaja võlli tihend, kuigi Oldsil on DIS süütesüsteem. Õlipumba võlli tihendi riknemine on 60-kraadiste V6 mootorite tüüpviga, kuna leke asub mootori ülaosas oli maru tore kohta esialgu ilma kodutööta kindlaks teha.
Esikõlarid paigaldatud. Valikuks Vibe, seeria Slick 40 - 4", 2-ribalised, 50W RMS, tundlikkus 88dB. Õnneks mahtusid kõlarid armatuuri ilma igasuguste lõhkumisteta.
Suveketsid all, valikuks ees 205/70 R 14 ja taga 215/75 R 14 valge sidewall'iga.
Õlipumba võlli tihend vahetatud, töö käigus purunes TB tihend, uus tellitud. Ühtlasi sai tagateljele uued rattamutrid sebitud ja paigaldatud, tagapidurite remondist + minu rattavõtmest olid vanad ilusti ümarad. Tänud US-Partsile.
Täna sai TB tihend vahetatud ning karburaatori pesuvahendiga mängitud.
Paak lekib kuskilt vahetevahel, selle üllatuse avastasin ülevaatusel. Ühesõnaga uut paaki ning paagiga seonduvat otsima.
Nüüdseks pikalt kulgetud stiilis "osa kütust paagis, osa pakiruumis kanistrites". Paagi otsinguid suuri tulemusi ei andnud, lõpuks sai ühelt Regalilt paak ära virutatud ja oh rõõm - koju jõudes avastatud et ka seal auk sees. Selge, doonorpaaki parandama. Nüüdseks on doonorpaak lapitud/värvitud/pestud ja paigaldatud.
õlipumba võlli tihend tb_gasket esikõlarid Doonorpaak enne ..ja pärast