www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Chevrolet S-10 Blazer 1992


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (8) tagasi

 Chevrolet S-10 Blazer 1992

 Omanik: naabrimees

Tere auto 17.07.2007
Täna oli siis see päev kui said ARKis toimingud ühelepoole ning lähem esmatutvus võib alata.
Passis märge, et Chevrolet Blazer. Autoküljes ilutseb ka S10 Sport.
Esmane registreerimine 1992. Edasi Viib 4,3L bensumootor ning käigud vahetuvad automaatselt. Juhi soovide kohaselt veab kas tagasild või esimene ja tagumine korraga.
Nipet näpet vead on teada aga alati võib üllatusi tulla.
Eelmine omanik on viimati vahetanud roolikäpa, pendelhoova ning sisemise ja välimise stabika puksi.
Igaksjuhuks peaks ühed varuvõtmed tegema ning kliimasüsteemi üle vaadama.
Ahjaa, eelmine omanik on tellinud esimesed amordid mis vahetan kui nad saabuvad ja nelvedu ei lülitu. Väidetavalt vahekasti mootor tuksis.
Internetis sobrades leidsin, et GMi poolt toodetud CHEVROLET MPV, 1/2 TON, SM CONVENTIONAL CAB 4X4, CPC 4,3L V6 EFI LB4 (TBI)
1. Vahekokkuvõte 24.10.2007
Nonii,
mis salata, sõita on temaga mõnus!
Vahepeal sain uue vahekasti mootori ning kiire ja aeglane nelivedu käib nupust sisse ja välja. Mõnus!
Sõites viskas ABSi tule põlema. Kõigepealt diagnoos koduste vahenditega mis andis pool tulemust. See tähendab, et viga leitud ja likvideeritud aga tuli jäi põlema. Kustutada sai vaid diagnostikas.(aku juhtmete ning kaitsmete eemaldamine ei aita)
Vahetasin esimesed amordid ning avastasin, et tagumised rattalaagrid vajavad vahetust. Oi jeerum!
Ühesõnaga võtsin ette suurema töö.
Ühe soojaga vahetasin õlid mootoris, sildades. Uued laagrid, simrid. jne.
Tegi väikest tuuningut ka: Akvaariumi likvideerisin. Toonisin tagumised klaasid. Ustele suunajad, rauad ette ja külgedele ning kapotialla K&N õhufilter. Parema nähtavuse tagamiseks uued esituled.
Oi kurja 01.03.2008
Nüüd on küll kuri karjas. Tankisin ja mootor puterdab mis kole.
Kui pedaali põhja vajutad siis hüppab edasi aga muidu jõnksutab.
Olen mures. Ühiste jõupingutustega siit ja sealt foorumitest said mootori tööd diagnoositud ja ei miskit. Vigu ei näita ja paremaks ei lähe. Hakkasin otsast juppe vahetama. Uus bensiin, (lisasin kütuse lisandit), bensufilter, küünlajuhtmed, MAP sensor.
Üks neist oli nõrgim lüli. Mootor töötab taas normaalselt.
Ainult hommikuti külma või niiskega käivitudes puterdab. Mingi aeg tuleb jõuga pöördeid üleval hoida. Tegin endale ka OBD diagnoosimiseks juhtmejupi. Üht koma teist saab vaatada.
TÜV 12.05.2008
Ülevaatuse aeg tulekul.
Hindan autot kriitilise pilguga ning vahetuse lähevad esimesed tiivad. Seal enam midagi päästa ei anna. Tellitud, värvitud, paigaldatud.
Põhja all asuv "koputaja" ka leitud. Selleks ostutus või õigemini koostöö oli lõpetanud torsiooni padi. Tellitud, paigaldatud.
Taaskord suutis mind ABS üllatada. Lambist viskas tule põlema.
Seekord kodus enam viga ei leidnud. Seega diagnostika. Mis ka süüdlast ei leidnud aga vea kustutas.
Igatahes vahetasin pidurisüsteemis õli ning tagumised piduri klotisd ja trumlid.
Ülevaatusel läks hästi. Kõik normis nii amordid kui pidurid kui kõik muu. Tore ju.
2. vahekokkuvõte 22.10.2008
Aastakene möödas.
Pimeda aega hakkab tulema. Soetasin lisatuled.
Vaatasin, et Hella Comet 550 on parim. Valgustavad küll vingelt!
Talvele vastu minnes said ka uued rehvid alla. Viimase asjana korrastati auto summutit. Uus pütt ja natuke toru. V6 mootori hääl on mahe aga heitgaasid pugesid valest kohast välja ning lisasid kõrvakriipivat heli ;-)
Uue algus 30.01.2009
Tegelikult võib pealkiri olla eksitav aga sest pole midagi.

Võtsin lõpuks end kokku ning viisin auto diagnostikasse, et välja selgitada miks ta külmastpeast ei taha käima jääda.
Probleemiks osutus temperaturiandur.
Õigemini osutus probleemiks "külasepp" kes oli autot tuuninud ja üritanud "ma-ei-tea-mida-teha".
Igatahes oli juhtmete vahele joodetud mingeid takisteid võid dioode või kurat teab mida, et anda ajule valeinformatsiooni. Nagi mootor oleks juba soe ;-) No ei, nii need asjad ei käi.
Igatahes nüüd peaks sellega küll korras olema. Tänud Imrele.
Nael kummi!

Vahepeal muud midagi ei ole pidanud tegema kui vaid õli ja õlifiltri vahetus. Lisaks olin sunnitud vahetama ka miskid õlivoolikud. Silmaga nähtavaid vigastusi ei olnud aga kusagilt hülsivahelt õli välja immitses. Külastasin ka üht tuntud hüdrotarvikutega tegelevat ettevõtet, et ehk nad teevad mulle uued voolikud. Aga mine võta kinni, kas oli see majandussurutis või inimlik laiskus igatahes oli väga raske teenindajat autojuurde meelitada ja kaasa mõtlema. Lihtne oli öelda, et "Ei saa". Ega's midagi. Tellisin/ostsin uued voolikud.

Teine positiivne asi on see, et ilmataat on soosinud talvemõnude nautimist!
Mis uut? 11.06.2009
Ülevaatuse aeg lähenes.
Vaja auto kriitilise pilguga ülevaadata.
Teadsin, et tagatiivas sumbuti kohal on auk.
Ega's midagi. Relakas, keevitus, pahtel, värv valmis ja tööle.
Paar päeva pusimist ja voila, ülevaatusele.
Kohapeal leiti ikka paar kohta mille kallal norida ja juhiti täheleapanu paarile nõrgale lülile. Ei midagi hirmsat. Need on kergesti ja soodsalt ellimineeritavad. Järgmine ülevaatus 2010!
Weekend Garage's 29.12.2009
Sai veedetud üks meeleolukas nädalavahetus garaažis.
Autos, auto all, kapoti all jms.
Vahetusse läksid tagumised amordid. Tööülessanded on antud Gabriel Ultratele. Automaatkast sai uue õli ning filtri. Ning suurem pusimine oli distantskäivitusega signalisatsiooni paigaldus. Oi neid juhtmeid ja releesid ja skeeme. Igatahes töötab!
Sellest juba järgmine kord.

p.s. Järgmise korra ehk kirjutab juba uus omanik.
Sõiduki on uus garažeerimiskoht. Muretuid miile!
Gabriel