www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Dodge B250 Van 1978


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (9) tagasi

 Dodge B250 Van 1978

 Omanik: Olds

10.01.08 10.01.2008
Pajataks siis vähe tegemistest ka. Tänase seisuga on mootori ülemine ots värskendatud (tehtud ja värvitud plokikaan; vahetatud küünlad, juhtmed, jagaja kaan, rootor, tihendid). Kuna puudus summuti, siis sai ka torujupp otsa keevituatud ning omakorda selle otsa istus Flowmaster 40 seeria pott, mis muudab mootori hääle mõnusalt madalaks. Saime ta ka enam vähem tööle kuid siiski on süütega miskine jama. Käivitub ning tühikäigul töötab ilusasti kuid sõites (koormuse all) jääb jõudu ropult väheks. Samuti on throttle response kehvake. Jagajas avastasime, et kontaktid on suht ära põlenud. Sai tellitud uued kontaktid ning kommutaator, mis ootavad installimist et siis peale seda uuesti proovida. Kõige kurvem asja juures on see, et eile bussi garaazi ajades avastasime kõigele lisaks ka tagurpidi käigu puudumise. Kummaline kuid nii äkki see kaduski:( Kontrollisime kasti õlitaset, mis oli normis...seega veel üks loll töö, mis tuleb ette võtta. Üritame selle nädala jooksul kasti maha ja pulkadeks võtta, eks siis selgub, mis seal täpsemalt läbi on. Õnneks on tegemist 727 kastiga, mis ei erine sisult kuigi 904 omast, seega peaksin selle remondiga suure tõenäosusega ise hakkama saama, saame näha. Kurb on aga see, et plaan jaanuari lõpuks buss liikuma saada on õhkõrnaks kujunenud "tänu" käigukastile.
Õhku jääb veel üks kõhklus- nimelt karburaator, mis seal hetkel on ühe lõõriline ja kummalist päritolu (made in germany). Kindlasti peitub ka seal suuresti mootori ebakorrektse töötamise põhjus. Fakt on see, et korralik kahelõõriline karburaator tuleb sinna tellida. Võimalus oleks osta muidugi teine Offenhauseri sisselase, mis võimaldaks peale panna 400cfm 4 lõõrilise karburaatori kuid see on hetkel ainult mõte...
05.02.2008 06.02.2008
Aega läks, aga asja hakkab saama. Käigukast toimib taas, purunenud oli tagurpidikäigu lint. Kogu käigukasti sisemus, kaasarvatud aju on läbi pestud, kettad ja nendevahelised lõtkud kontrollitud. Kindlasti on plaan panna eraldi käigukastiõli jahutusradikas kuna originaalne "jahutusradikas" mis paikneb mootorijahutuse radika sees on täielik bullsh`t (soendab rohkem kui jahutab) seda enam kui buss hakkab treilerit vedama...
Mootori oleme ka enam-vähem tööle saanud kuid siiski peab nentima fakti, et on vaja osta sinna uus korralik karburaator kuna hetkel pealolev jumal teab mis Saksamaa toodangu junn ei tööta seal nii nagu peaks- mootor jääb selgelt nälga. Kõige parem lahendus oleks uus sisselaske kollektor, 2bbr karburaatori valmidusega või siis on vaja teha ise vaheplaat, et saaks 1bbr karburaatori asendada 2bbr-ga
Ütleme nii, et sõita saab, aga mitte nii nagu tahaks...
Stay tuned
25.02.2008 28.02.2008
Vahepeal muutunud niipalju, et sain healt tuttavalt laenuks 2 lõõrilise karburaatori, kuna nagu ka eelpool mainisin, keegi tark oli sinna otsa pannud miskise saksamaal toodetud 1 lõõrilise karburaatori, mis google.com otsinguga osutus 1.8 liitrise Opeli karburaatoriks :) Mõni ime, et meie mootor selle peale tige oli ja töödata ei tahtnud. Kuna aga sisselaskes on ainult üks auk ning ka poldivalem ei klappinud, siis oli vaja ise teha vaheplaat (adapter), et 2 lõõriline sinna otsa istutada. See tehtud, sai veel klapivahed üle vaadatud, süütepool vahetatud ja suure reguleerimise tulemusena hakkas mootor isegi vaata et enam-vähem korralikult tööle. Eks seal ole veel oma "AGA"-sid kuid sõita temaga juba kannatab.
Järgmine etapp oleks kõpitseda korda esisild, teha korda salongivalgustus, ehitada kongi sisustus ning muidugi tellida ära "ET Slayer Racing" logod ja need bussi küljele kleepida.
Ehk siis, kevadeks peaks üks vanake taas olema liiklusvoolus juures
karburaatori vaheplaat
19.08.2008 19.08.2008
Antud hetkeks on buss niikaugel, et liigub iseseisvalt kuid mitte nii nagu peaks. Sai käidud temaga nii American Beauty`l kui ka treileril järel veetud Ahto Dodge Dart`i Haapsalu võistlusel. Ütleme nii, et jõudu võiks olla rohkem kuid suur osa sellest on kadunud nii karburaatorisse kui ka süütesüsteemi.
Tuleva talve teema on järgmine:
korralik süütesüsteem - FBO A688 kit
recurved jagaja - FBO Stage2 curved distributor
Korralik nukkvõll - Racer Brown
Korralik sisselase - Offenhauser
Uus karburaator - Speed Demon või Holley
Mootori tihendite set
Mootori swap 07.09.2009
Kuna "slant six" mootor jääb ilmselgelt jõuetuks, vedamaks täislastis bussi koos järelhaagisega millel võistlusauto, sai võetud vastu otsus - vaja on võimsamat mootorit. "Slant six" mootorile leidsin ostja ning hakkas pihta V8 mootori otsing. Leidsin vajaliku Anryo käest. Tegemist siis 318cid mootoriga, mida üsna kergelt ka järele oli aidatud.
Kui mootor kohale jõudis, otsustasin võtta ta pulkadeks, et näha mis elu ka seespool avaneb. Noh...tegemist pikalt sõitnud mootoriga, simmerid lekivad, mootor tõgi täis nii seest kui väljast...ühesõnaga - nagu vana mootor ikka. Kõige kurvem uudis seisnes selles, et vaja on uut nukkvõlli koos tõukuritega, kuna pealolev on parajaks luuavarreks kulunud ning viimane väljalaske nukk hoopis ebamääraseks kulunud nagu ka tõukur, mille nukipoolne pind on täielikult kausjas. Kuna uus nukk on hädavajalik, siis saab see valitud ka vastavalt "towing" jaoks, (213/220@.050" , 1000-5500 RPM-i töövahemikuga)mis peaks siis andma bussile rohkem madala otsa väänet, samas on ta niiöelda "piiripealne nukk" ehk siis ei vaja kõrgema stalliga turbiini, kõrgemat surveastet jne.
Samuti on USA-st siiapoole teel teise kujuga õlivann, kuna "auto sild" on paraku teise kujuga kui seda "bussi sild"
Kui vähegi ruumi on, tahaksime ka vana võistlusmootori torukollektorid siia ära kasutada. Eks paistab...
Sellisena jõudis ta meie kätte
Mootori swap 2 31.10.2009
Asi nii kaugel, et V8 mootor on vahel ning käigukast küljes. Mootorile tegin kapitaalremondi (va. kolvid,kepsud,väntvõll) kus sai vahetatud õlipump, saaled (kaasaarvatud nukkvõlli saaled), veepump, külmapunnid, tihendid, Cloyes double chain ketiajam, plokikaaned lihvitud ning klapipesad solveldatud, natukene sai ümber keevitatud ka torukollektoreid (ja need ei ole "short" kollektorid, vaid pikad) mis samuti leidsid koha bussi küljes, täielikult uus süütesüsteem ( FBO A688 komplekt ), uus FBO Systems`i poolt curved jagaja, MSD 8mm küünlajuhtmed jne. Antud sisselaskega ja plokikaantega combo peaks hetkel andma ca. 250hp ja suht korralikult väändemomenti, mis meie team`i bussile eriti vajalik on töökoja ja treileri järelvedamiseks.
Käigukasti said sisse uued lindid ning kettad, samuti kasutasin ära riiulis ammusest ajast seisunud A/A Transmission firma manual valve body ning sügava ja rohkem õli mahutava õlivanni.
Plaan on ka B/M Pro Stick shifter ära kasutada kuna kardetavasti pole nüüd roolilt käikude vahetamine kõige mugavam "tänu" eelpool mainitud manual valve body`le.
Kindlasti on tegemist Eestis ühe omanäolisema bussiga :)
Esmaspäeval on käes hetk, kus tahaks teha esimese käivituse ja nukkvõlli sissetöötamise.
Stay tuned...
töö plokikaante kallal Hakkab looma... mootor
paar kuud on olnud vaikus... 31.07.2010
Mootor käib ja üsna ilusasti. Üsna selletõttu, et kasutasin esimest kättejuhtuvat karburaatorit, mis oli 750cfm ja seega ilmselgelt suur. FBO Systemsi poolt on aga valmis saanud järeleaidatud Holley 625cfm mis peaks olema antud combole nagu rusikas silmaauku. Response oli aga isegi 750cfm karburaatoriga üsna ilus ja tühikäik tänu nukkvõllile kergelt lonkav.Lühidalt - nagu üks ehe V8 peabki olema
Hetkel on pooleli dual väljalaske ehitamine.Müra hakkavad summutama Flowmaster 40 seeria pütid, kummalegi torule 1 pütt.Vahetust vajab ka käigukasti turbiini simmer, mis ununes kasti remondiga vahetamata.
Samuti vajavad vahetust esisilla osad, mis nüüdseks olemas - ülemised ja alumised sharniirid, õõtshoovade puksid, sisemised ja välimised rooliotsad, Rancho amordid.
Kuna juunis toimuma pidanud aga "kõva töömehe" alt ärahüppamise tõttu ära jäänud plekitöö on siiamaani pooleli, siis augusti lõpp on see kuu, kus buss läheb pooleliolevas seisus plekitöödesse.Vahetusse läheb sisuliselt kogu koopaäärtest allapoole jääv plekkide alumine ring ja uste alumised ääred.Samuti uued rattakoopad

Stay tuned
2011 jaanuar 16.01.2011
buss oli jäänud liialt pikalt seisma ning oli aeg hakata liigutama. Esmalt vajas suurt tööd kogu alumine plekiring kuni tiivakaarte ääreni, sest eelnevad omanikud olid bussiga väga pohhuistlikult ümber käinud. Põhimõtteliselt oli roosteaukudele peale needitud tsinkplekk ning see tasandatud ülejäänuga mitme millimeetrise pahtlikihiga! Kogu värvi eeltööst ja värvimise kvaliteedist ei räägiks üldse...
Ühesõnaga sai kokku lepitud paari plekimehega Tartu lähistelt, kes suurte sõnadega ja lubadustega võtsid asja ette kuid andsid alla peale nädalaajalist "tööd" tuues põhjuseks sadakond vabandust...Seega saabus buss tagasi hoovi nende poolt osaliselt tükeldatud kujul nagu ka piltidelt võite näha.
Õnneks tuli meelde ammu kadumaläinud kontakt.Sai buss sinna viidud ning pooleteise nädalaga olid bussi plekitööd tehtud. Õnneks leidub veel inimesi, kes oskavad ja tahavad ka tööd teha mitte suuri sõnu loopida. Sisuliselt kõik uksed väljaarvatud juhiuks said uued alumised ääred nagu ka mõlema poole karbid, karbi tagumised tugevdused ja tagumised rattakoopad.
Tuleva nädal peaks selguma ka uue värvi toon ja kõik muu sellega seonduv
Stay tuned!
vasakpoolne külg tagumine külg olematu plekk teine külg...
Uus kuub selga 31.08.2011
Buss nüüd nii kaugel, et käib suur eeltöö ja ettevalmistus uue mattmusta kuue selga ajamiseks. Töid teostab meie meeskonna suurtoetaja CWG autokeskus. ( www.cwg.ee )

Stay tuned...
1 2 3 4 5 1 2 6 7 alumine äär kivikaitse alla 9 esimene kiht krunti peal hetk ennem värskesse värvikambrisse minekut ( http://www.blowtherm-usa.com/ ) värv seljas! värv seljas!! värv seljas!!!