www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Eesti usaraud  > Markide lõikes > Oakland All-American Six 1929


Omanik: number. Auto lisatud: 08.08.2010 23:26. Viimati muudetud: 13.08.2010 10:53 tagasi

 Auto üldandmed

Mark: Oakland
Mudel: All-American Six
Aasta: 1929
Kütus: Bensiin
Mootor: 3.0 L ;rida 6 ; 35 KW
Käigukast: 3 edasi ja 1 tagasi
Võimsus: hp ( kW)
Pöördemoment: lb-ft ( Nm)
Veerandmiil:
Asukoht: Tallinn
Viimane sissekanne autopäevikus: 23.11.2010 (Kokku: 2) (Loe päevikut)

 Pildid - täissuuruses pildi vaatamiseks kliki pildil

vas külg eest 1 par nurk esi AlCapone auto tabloo istmed kiirusmõõtja nägu täitsa puust...... veel mmeerikas koos valvuriga sijuke olli sijuke tulli tegelemas pakiruum ka olemas peegel ja tuuleklaasi tõstmise vänt seest reisija uks sisu tag diivan õhuklapid superstar

 Auto kirjeldus


Kõik ettepanekud ,soovitused ,pulmapakkumised ja muidu pakkumised on teretulnud aadressile numbri@hot.ee

Lisaks veel teadmisi :
BUICK CADILLAC CHEVROLET OAKLAND OLDSMOBILE PONTIAC

General Motors Company moodustati William C. Durant’i eestvõttel 1908. aastal Buick Motor Co (asutati 1903) baasil. Samal aastal liitus GM-iga 1897 asutatud Oldsmobile, 1909 liideti 1902 asutatud Cadillac, 1910 omandati täielikult 1907 asutatud Oakland (nimest Oakland loobuti 1932, mil selle asendas Pontiac), 1918 liitus 1911 asutatud Chevrolet. 1926 ilmus Oaklandi „väikevennana” e odavama versioonina turule esimene Pontiac, 1927 Cadillaci odavama versioonina La Salle (tootmine lõpetati 1940). 1929-31 toodeti Buicki odavama versioonina sõidukeid Marquette ja 1929-30 Oldsmobile’i kallima versioonina autosid Viking.
1923. aastal rajati Taanis Kopenhaageni koostetehas, kus hakati monteerima General Motorsi sõidukeid Skandinaavia, Baltikumi jt Euroopa turgudele. 1927-31(?) tegutses koostetehas ka Berliinis. 1925. aastal ostis GM Inglise autotootja Vauxhall, 1928-31 omandati Opel.
Kogu Eesti esimese iseseisvusaja olid Ameerika autod siinmail selges ülekaalus (kuigi suur osa neist oli tegelikult monteeritud Euroopa koostetehastes). 1930. a-l moodustas maailma ühe suurema autotootja General Motorsi toodang Eestis olevatest sõiduautodest 27%, 1940. a-l 13% (ilma Opeli ja Vauxhallita).
1920. aastate alguses müüs Eestis Chevrolet’sid, Buicke ja Cadillace autoäri Julius Johanson ja Oaklande Hans Koch. 1925. a. paiku sai General Motorsi Eesti esindajaks autokaupmees Hans Winnal, pärast tema surma autoõnnetuses võttis Chevrolet’, Buicki ja Cadillaci esindused üle Puhkide perekonna autoäri J. Puhk & Pojad; Pontiaci müüsid järgemööda OÜ Tarmo, AS Rotermanni Tehased ja ETK autoosakond; Oldsmobile’i ja La Salle’i esindus jäi iseseisvuse lõpuni AS Rotermanni Tehastele.
1930. a. lõpus oli Eestis liiklemas sõiduautosid Chevrolet 322, Buick 62, Oldsmobile 47, Pontiac 28, Oakland 26, Cadillac 4, La Salle 1, Marquette 1. 1940. a-l oli Eestis arvel sõiduautosid Chevrolet 304, Buick 96, Pontiac 44, Oldsmobile 31, Oakland 13, Cadillac 3, La Salle 2 ja Marquette 2.
GM-i sõjaeelseid autosid toodi Eestisse ka pärast sõda, peamiselt Venemaalt, kuhu neid oli sattunud nii trofeetehnikana, annekteeritud aladelt (Balti riigid, Ida-Poola jm) kui lend-lease’i kaudu. Lisaks Buickidele, Chevrolet’dele, Pontiacidele ja vähemalt ühele Cadillacile oli Eestis säilinud ka üks 1928. aasta sportlik kabriolett Oakland, mis mõne aasta eest restaureerituna Eestist välja rändas.