www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Chevrolet Astro 1996


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (141) tagasi

 Chevrolet Astro 1996

 Omanik: sqirrel

Astroga Soomes 15.08.2009
Kolmapäeval sain 12. aug. Astro kätte. Kuna juba varem oli plaanis alates reedest nädal aega Soomes ringi sõita, siis neljapäeval vaatasin bussi kriitilise pilguga üle. Et kas ehk julgeb kohe sellega Soome sõita. Mingeid vigu ei leidnud, mis sõitu oleks takistanud peale kulunud esimeste kummide. Need vahetasin neljapäeva hommikul ära. Praegu olen bussiga üle 500 km sõitnud ja millegi üle kurta küll ei ole.
soomes
Haynes tellitud 16.08.2009
Tellisin Amazon.com'ist Haynes'i manuaali. Nüüd ootan postiljoni,
Haynes
Augusti cruise'l 28.08.2009
Cruise'l käidud. Üks suht pime pilt kah.
Toompeal
Sillaremont 01.10.2009
Sai käidud paar nädalat tagasi Top Parts'is sillastendis. Osutus, et kulunud on kõik rooliotsad, mõlemad pendelhoovad ja üks alumine sharniir - see seletas ka bussi mõningase ujumise teel. Nii, et seekord silda reguleerida polnud mõtet. Tellisin jupid ära US-Partsist. Kuid siis hakkasin uurima, kust saaks sharniiri välja/sisse pressimise tööriista. Kõik need pidikesed hargikesed, mida sharniiripressi nime all müüakse ei sobi, kuna enamus neist on tegelikult mõeldud rooliotste ja muude sarnaste munakate pressimiseks. Kuna soovitud tööriista kusagilt müügil ei leidnud ja haamri või muude kodukootud vahenditega riskida ei tahtnud, tegin enda jaoks suure sammu ja panin Top Partsi remondiaja kinni.
Täna hommikul kell 9:00 viisin bussi sinna ja õhtul 17:00 ajal sain kätte. Kõik tükid vahetatud ja sild reguleeritud. Roolitunnetus paranes märgatavalt ja enam ei tule sõidusuunda A-rühma BA moodi pidevalt korrigeerida :)
Haynes kohal 02.10.2009
Täna hommikul leidsin postkastist teate, et mind ootab pakk postkontoris. Läksin kohe järgi ja nüüd on terveks päevaks lugemist/uurimist.
Raamat käes
Load Plus leafspring helper spring 20.10.2009
Paigaldasin oma bussile Load Plus leafspring helper spring kit'i. Bussi tagumine osa tõusis veidi ja peaks olema nüüd võimeline rohkem koormat kannatama. Eks paista, kas aitavad :)
Lisaks vahetasin mootori jahutusvedeliku. Vana jahutusvedelik oli küll päris roosat värvi ikka veel, kuid kindluse mõttes ja lähenevat talve kartes panin ikka korraliku jahutusvedeliku sisse.
1 2 3 Veidi kerkinud
Mõlgid välja 21.10.2009
Kuna suurel küljeuksel oli algusest peale suurem mõlk ja endal õnnestus ka ühele tagumisele uksele väike lohuke "organiseerida", käisin mõlk.ee-s. Tagumine uks sai enam-vähem, värvikahjustus jäi kuid mõlk sai välja. Küljeuks päris korda ei saanud, kuna plekk on ukse sees oleva turvatala mõjul välja veninud. Tulemus on parem kui enne oli. Kui tulevikus päris korda teha tahta, siis tuleb keretöödele mõtlema hakata. Hetkel see mind ei häiri ja visuaalselt on palju kenam kui enne oli. Nii, et soovitan kasutada molk.ee teenuseid.
Uus aku 08.11.2009
Aku sai vahetatud uue vastu. Nüüd olen külmadeks hommikuteks valmis.
Talveks valmis 16.11.2009
Talv tulemas ja kui peaks juhtuma, et tulebki veidi lund ja külma, siis minu kodutee võib muutuda madala autoga kohati üsna raskesti läbitavaks. Kuna küljelaiendid ja astmelauad vajavad remonti ja ei ole mingit soovi neid veelgi rohkem ära lõhkuda siis võtsin nad eile nad bussi küljest maha. Kevadeks teen astmelauad jälle korda.
Talveks valmis
Mootori õli vahetatud 20.11.2009
Kuna seda "ise tegemise aega" kuidagi tulemas ei paista ja kilomeetrid muudkui kogunevad, siis käisin täna US-Parts'is mootoriõli vahetamas. Uueks õliks sai ikka Gulf ja poolsünt.
Lisaks selgus, et tuleb plaani võtta mootoriõli jahutustorude vahetus, kuna paistavad õrnalt lekkivat just sealt pressitud liite kohast. Veel kahtlustasin ka, et kardaaniristid on kulunud, kuna kohati on tunda vibratsiooni maanteel sõites. Kuid siiski kardaaniristid on täiesti korras ja üle tuleb kontrollida hoopis velgede tasakaalustus.
CB Raadio 05.12.2009
Muretsesin oma bussile ka nüüd raadiojaama. Jaamaks on Danita 1640. Antenniks esialgu sõbralt saadud 60cm Midland'i mangetiga antenn. Jaama enda kinnitasin kapi alla, voolu võtab hetkel sigaretisüütajast. Üllataval kombel häireid sisse ei löögi. Eks tulevikus paistab kui suureks isu kasvab :) Hetkel tahaks juba pikemat antenni katusele :)
Antenn katusel Jaam paigas
10000km Astroga sõidetud 03.02.2010
Veebruari alguseks sai 10000km täis. Katusel nüüd ka pikem CB antenn ML145 ja tellitud on ka NR-770R multiband antenn PMR jaamale.
10000 sõidetud Läbisõit ostes
Õlijahutus torud 27.02.2010
Õlijahutus torud kippusid õrnalt lekkima, loiku auto alla veel õnneks ei tekkinud aga õliseks tõmbusid küll. Seetõttu lasin vanad torud teenitud pensionile ja vahetasin nad välja. Uued torud sain väga kiirelt US-Parts'ist. Kui torud vahetatud, siis koju jõudes kasutasin tänast hetkelist "kliimasoojenemist" ja pesin bussi korralikult puhtaks.
Vanad õlised torud Vana ja uus Uued torud paigas Uued torud radiaator poolses otsas Remondihoos Pestud
Astmelaudade parandus algas 07.03.2010
Kalendri järgi on kevad varsti tulemas. Seepärast alustasin bussi astmelaudade parandust.
Veel üks antenn lisaks 12.03.2010
Poolteist kuud ootamist ja lõpuks saabus mu NR-770R VHF/UHF multiband antenn. Esialgu kasutan seda vaid 446Mhz PMR bandis aga loodetavasti lähitulevikus saab ka 2m bandi kasutama hakata ;)
Salongi ventilaatori nupp ja jälle antennid 20.03.2010
Salongiventilaatori Hi-Low nupp ei ole töötanud korralikult bussi ostmisest saadik. Osutus, et nupp ise oli tagant katki, liimisin selle kokku tagasi ja nüüd on mul puhur kolme puhumis kiirusega nii nagu peab. Lisaks panin paika NR770 antenni katuse tagumisse otsa.
1
Astmelauad värvitud ja tooli käetoe parandus 27.03.2010
Astmelauad said täna värvitud. Värvi ostsin Värvifoorum'ist ja seekord sai värviks veoautodele mõeldud värv. Peaks olema vastupidavam. Lisaks astmelaudade värvimisele sain parandatud ka juhiistme käetoe, mis oli keevitusest lahti murdunud. Õnneks piisas minu keevitamise oskusest selle uuesti kinni keevitamiseks :)
Värvitud Tool väljas Korras käetugi Valmis
Uus autoalarm 31.03.2010
Kuna bussil korralikku arvestatavat alarmi polnud, siis sai see viga parandatud. Kahepoolne side bussiga nüüd taskus ja kõik kontrolli all. Tööd teostas a-autoalarm.ee ja hetkel küll võib neid ainult kiita. Kellaaegadest peeti kinni ja töö tehti korralikult.
Astmelauad tagasi küljes 02.04.2010
Tänane hommik/lõuna läks astmelaudade paigaldamisele. Suured tänud heale sõbrale, kes järjekordselt oma kanalit kasutada lubas.
Ühelt poolt Teiselt poolt
Õlid vahetatud 14.05.2010
Vahetatud sai õlid/filtrid mootoris, käigukastis ja tagasillas. Läbisõiduks 120690km. Lisaks ka uus õhufilter. Kuna jälle järjekordselt ise nokitsemise aega kuidagi ei leidnud, siis kasutasin US-Parts'i teenuseid. Nüüd võib rahus kulgeda.
Soomes 27.07.2010
Ka sellel aastal käisin bussiga Soomes. Kokku tuli 1400km ja keskmine kütusekulu 12,7 km/h. Nüüd olen selle bussiga sõitnud 20000 km ja ikka veel pole tüdinenud :) Odomeetril nüüd 125000 km ees.
Ülevaatus tehtud 04.08.2010
Kuna bussil ülevaatus augustiga läbi saab, siis pidasin mõistlikuks võimalikult vara see ära teha - juhuks kui mingi viga avastatakse, siis on veel aega parandada. Hommikul kell 9:00 olin Sagro Laagri ülevaatuspunkti uksel. Osutus, et ülevaatuse pidurite kontrollimise rullid on liiga kõrged minu bussi jaoks - astmelaudadele oleks vastu läinud. Pärast mõningast nuputamist sai ka sellele probleemile lahendus leitud ja pidurid kontrollitud. Läbisin ülevaatuse täiesti puhta lehega, ei leitud midagi viga olevat. Igal juhul on nüüd meeleolu väga hea ja terve aasta mureta.

PS. Laagri Sagro ülevaatuse punkti julgen soovitada, seal on väga mõistlik ja sõbralik suhtumine.
Kümme korda kuulsam 01.09.2010
Kutsuti osalema tv.motors24.ee portaalis jooksvale "Minu Auto" sarja. Tulemus siin:

tv.motors24.ee

Action Filmimine
Sügisene õlivahetus 07.10.2010
Oli jälle aeg US-Parts'i külastada ja õli vahetada. Õli nagu ikka Gulf'i poolsünt ja läbisõiduks nüüd kogunenud 129909km. Lisaks ootab ees küünalde vahetus ja käigukasti otsa simmer ilmutab ka õrnalt väsimise tunnuseid. Lähitulevikus saavad need asjad ka korda. Meeldiva üllatusena leidis lahenduse ka külma mootoriga kostev summuti kolin, mida ekslikult kat'i kolinaks pidasin. Osutus, et pingutamist vajasid hoopis kaassõitja poolne summutitoru kinnituse poldid väljalaske küljes. Ebameeldivat kolinat enam ei ole.
Veel kord hoolduses 21.10.2010
Täna hommikul viisin bussi jälle US-Parts'i ja sai vahetatud küünlad ning kasti otsa simmer. Töö nagu ikka kiire ja korralik. Lisaks osutus, et vähest kohendamist vajas ka kardaani tagumine ots. Igaks juhuks võtsin hommikul salongist välja ka kapi armatuurlaua küljest, juhuks kui küünlajuhtmeid tuleb ka vahetada. Siiski küünlajuhtmeid vahetada polnud tarvis. Päris palju ruumi võtab see kapp ikka ja lisaks on ilma kapita palju vaiksem sõita. Mingeid naginaid pole. Õhtul läheb siiski omale kohale tagasi. Läbisõiduks on 130602 km.
Läbisõit Kapp väljas
Talveks valmis 22.11.2010
Nagu eelmine talv nii ka seekord võtsin astmelauad ja tiivalaiendid talveks maha. Varem või hiljem lume/jää saabudes saaksid nad muidu üsna ruttu otsa.
Enne Winter mode
Termostaat vahetatud 08.12.2010
Külmade ilmade saabumisega jahutusvedeliku temperatuur üle veerand näidiku skaalat enam ei tõusnud (eelmine talv käis ikka pea poolel skaalal ära) siis sai uus termostaat muretsetud. Seekord Top Parts'ist. Tegime sõbraga kohe sellise termostaatide vahetamise õhtu, minu bussile kulus 2h... tema bussi (sakslaste toodang) lõpetasime 03:30 paiku. Rohkem ma ei kurda, et Astrol kapoti all kõik väga tihkelt kokku pakitud on. Osutub, et sakslased suudavad kõik veelgi kompatksemaks teha. Lõpuks saime ikkagi ka kõik tehtud ja nüüd on mõlemal bussil "tuba soe".
Vana ja väsinud termostaat Töö käib Vana ja uus termostaat Uus termostaat omal kohal
30000 km sõidetud 25.01.2011
Kokku olen nüüd bussiga sõitnud 30000km. Ostes oli odomeetril 105061km ja tänaseks on sellele 30000km otsa tiksunud.
30000km sõidetud
Idler pulley vahetus 12.02.2011
Vana idler pulley ehk eesti keeles nn. parasiit rulliku laager väsis ära ja hakkas ebameeldivat häält tegema külma mootoriga. Vahetasin selle välja. Esialgu mõtlesin vahetada ka mootori rihma, kuid see jääb ootama soojemat ilma.
Astmelaudade ja laiendite kohendamine algas 22.03.2011
Kevad paistab ja varsti varsti võiks laiendid ja astmelauad bussile külge kruttida jälle. Enne aga tuleb neid veidi kohendada. Töödega on nüüd alustatud. Õnneks pole palju teha ja loodetavasti varsti värv seljas neil jälle.
Astmelauad/laiendid värvitud 26.03.2011
Täna sai asmelauad ja koopalaiendid uuesti ära värvitud. Nüüd võib kevad tulla :)
2
Õlivahetus 05.04.2011
Kevadine õlivahetus sai täna hommikul US-Parts'is tehtud. Läbisõiduks on hektel kerinud 138240km. Väike tähelepanek ka, et kaugemas tulevikus võib päevaplaani tulla väntvõlli otsa simmeri vahetus. Ilmutab väsimise märke. Õnneks parkides jälgi veel maha ei jää ja õlikulu ka pole märgata. Kuid siiski sobival hetkel saab ka see asi korda tehtud.
Astmelauad ja laiendid jälle küljes 15.04.2011
Minu poolt võib nüüd suvehooaja avatuks kuulutada. Bussil suvekummid on juba nädal aega all ja täna hilisõhtul panin astmelauad ja laiendid ka uuesti külge. Tekkis ka idee kuidas neid astmelaudu rohkem astumise kindlaks teha, jupid juba poest toodud homme saan katsetada kuidas idee töötab.
1 2 3 4
Astmelauad enam-vähem astutavad 17.04.2011
Eile oli võimalus jälle korra bussile kõhualla ronida ja sain tegeleda astmelaudade tugevdamisega. Tulemus on nüüd täitsa silmaga näha, või jalaga astuda :) Mitte, et nüüd võiks seal kõvasti hüppama minna aga vähemasti ei pudene nad enam esimese astumise järel ära. Ise sain täitsa seista külgukse astmelaual ja ei juhtunud midagi. Ehk peavad nüüd kauem vastu.
Mootor kuivaks 04.07.2011
Kuna mootor ikka niiske kasti poolsest otsast, käisin täna US-Parts'is paranduses. Kast võeti maha ja osutus, et lekke põhjustaja ei olnudki väntvõlli simmer vaid karteri tihend mis lekkis õrnalt just sellest kohast mis üle väntvõlli on. Leke sai kõrvaldatud.
Tagasild remonditud 15.07.2011
Suviste piirkiiruste tõstmisega maanteedel märkasin, et kui maanteel sõita 110 km/h siis hakkas tagasillast kostuma õrna undamist, nagu vanasti Ikarus bussidel. Undamine tuli just siis kui gaasi vajutada, muidu kõik vaikne. Linnas 50km/h ei olnud ka midagi kuulda. Esialgu kohe remontima ei jooksnud. Nüüd Haapsallu ABCS'ile sõites ja hiljem Pärnusse lisandus uue sümptomina kolin tagasillast kui gaas maha võtta. See kolin kord oli kord polnud. Kuna ees seisavad pikad sõidud nii Eestis kui Soomes tahtsin bussi kindlalt korda saada. Seepärast saigi täna sild remonditud Top Parts'is. Muidu oleks US-Partsi läinud aga teadsin, et seal sellel nädalal ajad täis ja alles augusis oleks saanud aja. Nii kaua oodata ei tahtnud, eriti veel kuna pikemad sõidud veel ees. Vahetati 4 laagrit, üks simmer ja uus õli ka nüüd sees. Seekord Pennzoil'i toodang 75w-90. Esmaspäeval sõit Otepääle, siis saab testida maanteel kuidas on.
Tagumise ukse link 08.08.2011
Otepää reisil jäi tagumise ukse link pihku. Talvel oli külmaga peenike pragu sisse tulnud ja nüüd siis pudenes ära. Taskunoa abil sai siiski ust veel avada, seega sai sedasi ka Soomes ära käidud. Eestist kahjuks kasutatud linki ei leidnud. Siinkohal suured tänud siiski abi eest Lehetu rahvale, kes püüdis miskit siiski leida. Kuid kahjuks sobivat ei olnud. Lõpuks tellisin lingi Rockautost (GM1820102 on lingi kood), nädalaga tuligi kohale ja nüüd on uus link oma töökoha leidnud.

Vahepeal enne Soome sõitu tegi veel muret äsja remonditud tagasild, kuna pärast Top Parts'is tehtud remonti kostus siiski veel undamist ja nüüd hoopis väikestel kiirustel. Top Parts'ist arvati, et ehk pingutati liialt tugevalt. Oma tööd üle vaadata nad jõudnud, kuigi lubati... Nii sõitsingi Soome. Seal läbisin üle 1200km ja nüüd praegu undamist sillast enam ei kosta. Kõik vaikne nii nagu vanasti. Jääb üle loota, et on ok.

Top Parts'iga oli üldse sekeldusi, kuid minu kannatlikku meelt premeeriti soodsate tagumiste piduriklotsidega. Minul rohkem pretensioone ei ole, kuid nende remonditeenuseid enam kasutada ei tahaks...

Järgmiseks seisab ees tagumiste piduriklotside ja mootoriõli vahetus.
Suur pakk väike sisu Vana katkine link Lingi tagune Kõik korras
Tagumised piduriklotsid, trumlid ja mootoriõli 12.08.2011
Vahetatud sai mootoriõli, sisse läks nagu ikka Gulf'i poolsünt. Veel sai kasutatud US-Parts'i teenuseid ja ka tagumised piduriklotsid ning trumlid said uued. Läbisõit 147500km.
Ülevaatus tehtud 22.08.2011
Kuna just vahetasin tagumised piduriklotsid ja trumlid siis enne kui päris ülevaatusele läksin käisin kontrollimas ülevaatuspunktis pidurite tööd. Osutus, et tagumistel oli erinevus sees. Viisin US-Parts'i tagasi, kus nõrgemale poolele paigaldati uus regulaator, kuid ka see ei aidanud. Nädalavahetusel katkusin kodus ise lahti. Juhi pool oli kõik nagu ok. Alguses kahtlustasin, et pidurisilinder ehk kinni jäänud kuid see oli ok, õhutasin ära ka kuid õhku sees polnud. Reguleerisin klotsid siis nii kaugele, et need õrnalt vastu trumlit oleks ning võtsin teise poole lahti. Seal tuli trummel täiesti vabalt ära, klotsid ei käinud üldse vastu - viga siis leitud. Reguleerisin ka seal klotsid õrnalt vastu trumlit käima ja panin kokku. Täna hommikul enne päris ülevaatuse tegemist palusin kontrollida ja oligi ok. Kõik muu oli ka väga heas korras nii, et sain ülevaatuse kätte puhta lehega.
Bensiinipump 25.08.2011
Eile hommikul kui tööle sõitsin, keset Vabaduse puiesteed buss suri välja ja enam tööle ei läinudki... Lisaks kostus bensiinipaagist ebamäärane umin. Seisin seal siis õnnetult kuni sõber nööriga järgi tuli. Vedasime bussi Sauele ja siis kohe uurima kust kohast uus pump saada. Uus pump oli olemas kohe laos AB-s, seega sammud linna poole. Õhtul hakkasin vahetama. Kuna paak üle poole täis siis oli üksjagu mässamist. Kuid tehtud see töö sai ja nüüd sõidab jälle.
Paak käes Vana pump Uus pump installitud Pump paagi küljes tagasi
ABS-i andur jukerdas 02.09.2011
ABS hakkas jukerdama - rakendus igal pidurdamisel ükskõik kui kiiresti sõita või kui kõvasti piduripedaali vajutada. Muutus üsna tüütuks. Linnas oli väga vastik sõita eriti veel ummikus... Ainult põristas koguaeg.
Esimese abinõuna võtsin kaitsme välja ja sõitsin paar päeva ilma ABS-ita, armatuuris ABS'i märgutili põlemas - vähemasti sai sujuvalt pidurdada. Uurisin netist ja leidsin, et pidavat aitama ABS-i anduri puhastamine, või siis selle vahetamine. Õhtul pärast tööd siis võtsin asja ette ning lammutasin juhipoolse ratta lahti. Selgus, et selleks et ABS-i kiiruseandurile ligi pääseda tuli eemaldada pidurisupport ning ka piduriketas - mis omakorda tähendas ka rattalaagri lahti keeramist. Kuid siis oligi näha mis seal toimub. Kiiruseandur ise nii väga must ei olnudki, kuid see sakiline rõngas piduriketta taga oli küll igasugust saasta täis ning lisaks ka üks kivike, mis sakkide vahel kinni oli jäänud. Puhastasin kõik ära ning ladusin kokku tagasi. Tundub, et aitas. Kaitsme panin tagasi, märgutuli armatuuris kustus ning pidurdamine on ühtlaselt sujuv ja mis peamine - ilma põristamiseta :)
speed sensor Mustust täis ja kivikesega
Salongivalgustuse kõpitsemine 13.09.2011
Kord parklas oodates märkasin, et salongivalgustusest mõned piskesed lambikesed on läbi põlenud. Kuna neid lambikesi on üsnagi palju, siis otseselt silma kohe ei paistnudki. Võtsin siis plaani ja hakkasin neid paneele ükshaaval lahti katkuma. Pirnid sain Järvelt BEN Autotarbest ja osutub, et üks pirnike on 0,8w. Nüüd täna õhtul sain nii kaugele, et kõik lambid vahetatud. Ehk siis nüüd kestab mõnd aega.
1 Vaade diivanilt Vaade diivanilt 2
150000 km 07.10.2011
Eile õhtul sai bussil läbisõiduks 150000km. Ise olen sellest sõitnud 45000km - ja ikka pole veel tüdinenud...
150000km
Esimesed pidurikettad ja klotsid 08.10.2011
Kuna pidurdades buss väriseb, siis kahtlustasin esimesi pidurikettaid. Vahetasin need ära, kuid värin pidurdamisel ära ei kadunud. Samas päris kasutu töö ta nüüd ka polnud. Vanad klotsid olid vägagi väsinud ja ega need kettadki eriti head välja ei paistnud.
Vana 1 Uus 1 3 uus
Tagumised trumlil jälle vahetusse 18.10.2011
Kuna pidurdamisel ikka katkus ja värises kogu buss siis sai selgeks tehtud, et tagumised trumlid selles süüdi. US-Parts'ist sain garantii korras uued trumlid ja kõik ok. Värin kadunud ja buss pidurdab ilusti.
Parking lights 25.12.2011
Jõuluvana koos oma abilistega üllatas sellel aastal uute parking lights'idega. Ammu plaanisin need ära vahetada, kuid kuidagi lükkus tellimuse vormistamine edasi... Nüüd täna hommikul kruttisin kohe bussile külge ja bussi nina kohe palju värskem. Rõõmsaid pühi kõigile!
Vanad mõralised 1 Vanad mõralised 2 Uued parking lights'id ees
50000km läbitud 06.01.2012
Kokku olen nüüd bussiga sõitnud 50000km. Ostes oli odomeetril 105061km ja tänaseks näitab odomeeter üle 155000km.
155000km
Pidurite hooldus ja uus aku 02.02.2012
Pidurdamine muutus üha enam ebameeldivaks. Kaassõitja poolne tagumine ratas justkui katkus ja kunagi ei saanud täpselt aru kui järsult buss nüüd õieti pidurdama hakkab. Ja kuna õues on jätkuvalt ise nokitsemiseks "veidi jahe" siis panin American Beauty'sse aja kinni. Pealegi meie pere teise auto pidurid tehti seal väga hästi korda. Osutus, et:
- loobumisvõidu oli andnud kaassõitja poolne pidurisilinder mis lekkis
- käispidur oli liialt kõvasti peale keeratud
Juba pärastlõunal sain bussi kätte ja kõik jälle korras.

Lisaks võtsin ka uue ja võimsama aku. Vana oli 55Ah ja kui õues alla 23 kraadi läks siis hommikul sellest piisavalt vunki käivitamiseks ei tulnud. Uus aku on ka Hankook'i toode ja seekord 70Ah.
1 2 3 4
Astmelauad maha 25.02.2012
Siiski ei pääsenud ka sellel aastal astmelaudade parandamisest. Sai nad nüüd maha võetud, et kevadeks jälle korda teha.
Astmelauad krunditud 08.04.2012
Varsti sulab lumi ja varsti on ka mul Astro astmelauad järjekordselt parandatud ja värvitud. Seekord sai nagu tõsisemalt tugevdatud ja liimitud klaasriide ning epoga alt poolt. Eks näe kas kestab kauem. Järgmiseks tuleks ära värvida...
Krunditud
Õlivahetus ja astmelauad värvitud 13.04.2012
Oli tegus õhtu. Vahetatud sai mootoriõli, läbisõiduks 158323km. Vahetasin ka välise bensiinifiltri, kui bensiinipumpa vahetasin siis jäi see tegemata. Nüüd on ka see tehtud. Astmelauad said ka uue värvi selga - eks näe kaua seekord kestavad. Jupid ja õli võtsin nagu ikka US-Parts'ist.
Õlifilter Vana bensiinifilter Uus bensiinifilter Astmelauad
Astmelauad küljes tagasi 22.04.2012
Täna kasutasin vaba päeva ja kena ilma ära ning panin bussile laiendused külge tagasi. Tulemusega olen üsna rahul.
1 2 3 4
Idler arm-ide vahetus 09.05.2012
Pärast paari päeva oma teise autoga sõitmist uuesti Astrosse istudes tundus, et rool on kuidagi ebatäpsem võrreldes teise autoga. Tõstsin bussil otsa üles ja leidsin, et idler arm'id on loksuga. Helistasin ja uurisin pealinna jupipoodidest ja leidsin kõige soodsamad AB-st. Eks nüüd siis saab näha kas sellega asi piirdus või vajab mõni vidin veel vahetust.
1 2 3
Hooldus 06.06.2012
Kuna jällegi pidurdades värin/vibratsioon tagasi tuli, endal selle uurimisest isu rohkem kui täis, panin AB'sse aja kinni. Seal tuvastati, et vahetamist vajas käigukasti padi. Ühtlasi sai ka kasti otsa simmer vahetatud, kuna vana oli niiske. Veel leiti, et tagumiste lehtvedrude pakide kammitsad on veninud ja seetõttu lasid tagasilla veidi liikuma. See võis olla üheks vibratsiooni põhjustajaks. AB-st koju sõit näitas märkimisväärset paranemist. Eks näis, testin paar päeva enne kui rõõmustada julgen. Muu hulgas palusin ka esisilla üle kontrollida, sealt ei leitud midagi vahetamist vajavat.
Ootel
55 000km sõidetud 28.06.2012
Tänaseks olen sõitnud selle bussiba 55000km. Ostes oli odomeetril 105000km.
55000km
Ülevaatus 09.08.2012
Ülevaatusel käidud, kõik oli korras. Lisaks lasin ka mõlema auto tulekustutid ära kontrollida, sest nende kontrolli tähtaeg on sel kuul.
Taas kütusepump 28.12.2012
Eile hommikul bussi käivitades läks korra käima ja siis suri välja. Rohkem käima ei läinud. Kuna bensupump mingit häält tegi ja ta oli mul üleeelmine suvi juba vahetatud, siis esimese hooga seda kahtlustada ei osanud. Arvasin, et tulenevalt sulailmast ja et buss on paar nädalat pühadeperioodil seisnud siis kahtlustasin jagajakaant ja rootorit. Teise autoga käisin AB's ja muretsesin need vidinad... Kahjuks rootori sain kogemata vale, kaane vahetasin ära. Kuid see ei aidanud midagi - ikka ei käivitunud. Aega isetegevuseks rohkem polnud, helistasin AB'sse ja uurisin millal bussi sinna saaks viia. Osutus, et kasvõi kohe. Paraku eile ei olnud mul kedagi teise autoga sikutama saada, seega jäi tänasesse. Siin kohal suured tänud heale sõbrale, kes oma Jeep'iga Astro American Beauty'sse ära sikutas - oli tegu, et seda koduparklast kätte saada. Lõunaks oli buss AB's kohal õnnelikult ning juba õhtuks selge, et taas kütusepump otsa saanud. Uus pump läks paaki ja ka jagaja rootor sai õigeks vahetatud. Õhtul pärast 18:00 sain bussi kätte ja kõik toimib taas nii nagu peab. Kodus panin bussis kapi ka uuesti paika. Loodan, et seekord peab kauem.
Tagurduskaamera 29.12.2012
Sai paigaldatud tagurduskaamera. Tihti tuleb linnas parkides ette olukordi, kus olemasolev (tihti ainuke) parkimis koht on üsna kitsas ja tänu sellele uuele vidinale näeb kui kaugel täpselt on bussi taga parkiv teine auto või mõni muu objekt.
Komplekt on juhtmevaba ja kaamera panin tagumise uksel aknkaraamile. Tundub nagu toimivat.
Monitor/peegel Juhtmevaba
Õhufilter 07.01.2013
Omale märkmeks, õhufilter läks täna hommikul lõpuks toas riiulist oma tööpostile bussi. Vana oli ikka kole küll :)
60 000km sõidetud 15.01.2013
Odomeetrile tiksus ette 165006km, seega olen selle bussiga kokku sõitnud nüüd 60000km.
60000km
Kastiõli 25.02.2013
Jõudis kätte aeg käigukastis õli vahetada. Kasutasin AB teenuseid ja lisaks leiti, et ka kasti otsa simmer on väheke niiske - vahetati ka see ära. Läbisõiduks 165910km.
Läbisõidunäit Hommikune Hommikune Hommikune
Uus TPS sensor 21.04.2013
Vahetasin TSP sensori, kuna järjest sagedamini tekkis sõites olukordi kui gaasipedaalile järsemalt vajutades tuli nagu "tühi koht" sisse - hulk aega ei midagi ja siis alles kiirendas. Internetiavarustes seletati, et sellist effekti võib teha TPS või siis lamdad. Alustasin TPS'i vahetusest, kuna leidsin eBay'st OEM osa vägagi soodsalt.
TPS'i enda vahetamine oli lihtne, aeganõudvam ülesanne on eemaldada mööbel mootorikattelt ja mootorikate ise. Nüüd kaks päeva sõidetud ja siiani on kõik ok olnud. Eks aeg näitab.
TPS Vana ja uus Mootor
Mootoriõli vahetus 02.05.2013
Mootoriõli ja õlifilter said vahetatud. Läbisõiduks 167822km ja õliks nagu ikka Gulf 10W40 poolsünt mis soetatud US-Parts'ist.
Õlifilter Läbisõit
Kadunud jõu otsingul 20.06.2013
Ikkagi kiirendades mootor katkus. Jõud kadus mõneks sekundiks ja siis ilmus taas... Selliseid olukordi hakkas üha enam ja enam tekkima. Eriti ebameeldiv oli kui juhtus maanteel möödasõidul. Endal mõistus otsas, pöördusin AB poole. Täna hommikul viisingi bussi sinna. Nende arvuti näitas kohe MAF sensori viga, minu enda harrastusmehaaniku OBD scanner ei näidanud midagi. MAF puhastati ära ja tundub, et oligi selles viga. Vahepeal maganud hobused on taas kapotiall ja teevad oma tööd.
Ülevaatus tehtud 26.08.2013
Taas käes aeg ülevaatusel käia. Vajalikud protseduurid said edukalt tehtud Sakus E-Tehno ülevaatuspunktis. Soovitan soojalt, neil seal saab ka madala autoga piduristendi autot lõhkumata - enamus kohtades on miskipärast mingi hirmus betoonkuubik rullikute ette valatud.
Suurem remont 06.09.2013
Tagasillast hakkas üha valjem undamine kostuma. Eriti maanteel sõites ja undamine ilmnes kui jalg gaasipedaalilt tõsta. Kindluse mõttes viisin bussi AB'sse ja palusin kontrollida. Osutus, et üpris palju vigureid vajas vahetamist. Sisuliselt sai silla kulutükid kõik vahetatud. Lisaks üllatusena olid otsa saanud tagumised piduriklotsid. Ning veel osutus, et sillakinnitused vajasid ka kohendamist. Nüüd hetkel küll ei oska rohkem midagi parandada, mõneks ajaks võiks nüüd rahu majas olla.
Linnas
Tagasild taas remondis 12.11.2013
Maanteesõidul hakkas taas tagasillast undamist kostma. Viisin bussi AB'sse tagasi. Garantiikorras vahetati üks laager mis tundus praak/kahtlane. Veel sai lisaks pandud uued tagumised rattalaagrid, simmerid ja sillas ka üks reguleerimispuks. Seejärel reguleeriti veel teo ja taldriku kokkujooksu ja nüüd vähemasti kojusõit oli harjumatult vaikne. Midagi sealt ikka kostab, kuid see on ehk juba paratamatus...
AB kohta minu poolt jätkuvalt kiidusõnad - tehtud töödele võtavad ka vastutuse. Lisaks paluti 2 nädala pärast taas läbisõita, et sillaõli kontrollida. Loodan nüüd, et sai ehk lõplikult korda see tagasild...
Kontrollis 02.01.2014
Täna hommikul lõpuks sain mahti AB'st läbi minna ja sillaõli kontrollida lasta nii nagu nad palusid - olevat korras olnud.
Vahepeal on salongis nii mõnigi lambike külgmistes aknapealsetes ribades kustunud, tasapisi vahetan neid nüüd.
Taas probleem 17.01.2014
Külmade ilmade tulekuga märkasin, et koduparklas on auto tagasilla all õlilaigud - vihmasel ajal seda ei saanudki näha märja maa tõttu. Lähemal uurimisel tuvastasin lekkiva simmeri. Taas põhjus AB'd külastada... Varsti võin sinna kasutatud autode müügimeheks minna, oodates on kõik müüdavad autod tuttavaks saanud juba :) Taas garantiikorras vahetati simmer ja lisati õli. Kui nüüd ikka veel lekib, siis jälle tagasi juba järgmiste vidinate vahetamisele.
AB's
Tuba soe 26.01.2014
Kuigi õues külmad ilmad, tundus kuidagi jahedavõitu bussis koguaeg. Isegi pikematel sõitudel nagu päris soojaks ei läinud. Lisaks ei saanud reguleerida kuhu kohta õhku puhutakse - puhus koguaeg vaid esiaknale. Hakkasin siis asja uurima ja selgus, et kapoti all vaakumtoruke (pigem selline plastist kõrs) mis läheb heater core valve(arvatavasti on see õige nimi) külge oli lahti ja üks teine murdus mitmeks tükiks niipea kui ta vastu läksin. Katkise toru jätkasin kodust leitud akvaariumi vooliku jupikesega seniks kuni kusagilt viisakama saan ja lahti tulnud heater core valve torule leidsin koha seal samas tulemüürist väljuvas juhtmekimbus kus veel üks sarnane toru sees oli. Auk kenasti paistis. Taas saab valida kuhu kohta õhku puhutakse ja õhk on ka tunduvalt soojem. Seekord siis selline cheap fix.
Cheap fix Valve Talvine olemine Kõik koos
70000km läbitud 18.02.2014
Kuna buss on korras ja parandada pole hetkel midagi siis autopäevikusse sissekandeks võib märkida, et tänaseks olen mina selle bussiga 70000km sõitnud. Läbisõit praegu 175069km. Pärast viimast AB külastust jäi isegi tagasild täiesti vakka, isegi mitte seda lubatud väikest undamist pole enam.
Läbisõit
Astmelaudade kohendamine 02.04.2014
Nädalavahetusel tegin astmelauad korda taas... Madaldus teeb oma töö, tuleb neid vahest ikka kõpitseda. Niigi pidas kaua vastu.
Kevad käes
Häälitsev hüdrotõukur 17.04.2014
Nädal tagasi hommikul käivitamisel hakkas kostuma hüdrotõukuri tiksu. Veidi aega tiksus siis jäi vait. Juba sai riiulist Haynes näppu võetud ja hüdrotõukurite elu ja oluga selles 4,3-ses tutvutud... Ütleme nii, et kui kunagi peaks nende vahetus siiski päevakorda tulema, siis üks väike päkapikk oleks abiks, sest ruumi toimetamiseks seal mootoriruumis ülemäära palju küll ei ole. Samas ka õlivahetuse aeg nagunii ~1500 km pärast käes, seega leidsin internetist soovituse kasutada Hydraulic Lifter Additive vahendit. Päris suvalist möginat kallata ei julgenud ja valituks osutus Liqui Moly toode. Palju usku mul sellisesse "remonti" ei olnud, kuid siiski... Järgmisel hommikul tiksus vaid mõni sekund ja pärast paari päeva toimuvad külmkäivitused ilma igasuguse tiksuta. Tundub, et pääsesin seekord kergelt.
Õlivahetuse aja panin ka järgmiseks nädalaks AB'sse kirja koos sooviga karteri tihendit uurida. See tundub millegipärast taas niiskevõitu olevat..
Liqui Moly
Õlivahetus ja uus karteri tihend 21.04.2014
Täna sai AB's teostatud karteri tihendi vahetus ja ka mootori õlivahetus. Nagu plaanitud, läks sisse nüüd 5w-30 ja õliks sai Kendall GT1. Läbisõiduks bussil hetkel 176861km.
Õli Läbisõit
Salongivalgustuse lüliti 22.05.2014
Eile õhtul linna poole sõites ei soostunud salongivalgustuse lüliti enam lülitama - kiilus kinni. Hiljem kodus võtsin katkise lüliti välja ja selle sisse vaadates selgus, et sellest asja enam ei saa. Täna käisin Oomipoest läbi ja sain sealt uued lülitid - kõik 4, et oleks ikka ühesugune. Paraku selliseid nagu seal enne olid saada ei olnud. Kõik toimib taas ja välja näeb üsna soliidne...
Veel vanad reas Uued paigas Hämaras Tuba valge taas...
Leaf spring pad's ja rear axle yoke 15.07.2014
Juba mõnda aega olen võidelnud vibratsiooniga, mis tekib kiirusel ~100 km/h. Süüdlasteks osutusid lehtvedrude padjad. Paraku kuna mul bussil madaldus paigaldatud, siis standard tükki kui sellist Astrole ei olegi olemas. Originaalis on seal ju mono leaf ja selle kinnitus on hoopis teistsugune. Kunagi mingi hetk AB's remondis käies sai sinna kiilrihma tükke vahele pandud ja see tundus aitavat, kuid need kippusid sealt vedrupaki ja sillakinnituse vahelt aja jooksul plehku panema. Nüüd võtsin asja veidi põhjalikumalt ette, kusagilt õiges mõõdus lehtvedru patju ei leidnud. AB'st Karol isegi tellis mulle ühed padjad ära mis tundusid pildil õiged, paraku olid nad tublisti väiksemad kui tarvis. Tööriistamarketis märkasin müügil erineva paksusega kummilinte, võtsin sealt 5mm paksust kummi ja lõikasin vedrupatjadele kummist plaadid alla. Keskele tegin augu, see peaks teda seal paigal hoidma. Tundub, et aitas küll, täna vibratsiooni enam ei olnud. Eks õige test tuleb Haapsallu sõites...
Teine häda on veel tagasillaga - ikka märg. Rockautost tellisin uue tagasilla yoke. Paraku on sellel võllil veel lisaks mingi rõngas peal koos tolmukattega, mis kogu asja paksemaks teeb. Nii, et originaal simmer enam ei sobi. Reedel viin bussi AB'sse kus siis sellele sobiv simmer leitakse ja kõik korda peaks saama.
Leaf spring pads Lisa kummitükk vahel Teisel pool ka
Uus õhufilter ja veidi muud 26.07.2014
ABCS'il käidud, pärast seda tekkis vaba lõunapoolik kui sai kodus autoga tegeleda... Uus õhufilter on mul juba ammu bussis taga riiulis kaasasõitnud, nüüd lõpuks leidsin aega selle ka ära vahetada. Lisaks tegin ka maf sensorile puhastust ning tuvastasin lõtkuga idle arm'i roolisüsteemist. Vahepeal on ka selgunud, et tagasilla joke mis Rockautost tellisin ei sobigi... Ei jäänud muud üle, palusin siis AB abivalmis spetsialistidel õige tellida. See peaks 2 nädalaga saabuma. Siis saab ka see lugu ehk läbi lõpuks.
MAF sensori puhastusvahend Vana õhufilter Uus õhufilter Vale rear axle joke - kardaaniga ei sobi...
Idle bar 30.07.2014
Kunde poolne idle bar osutus väsinuks, sai see ära vahetatud.
Vana logisev Uus omal kohal
Tagasilla teoflanss 11.08.2014
Täna käisin AB's remondis ja lõpuks sai bussi tagasilla kuivaks - külge said uus tagasilla teoflanss ja simmer. Vanal on üsnagi arvestatavad kulumisjäljed peal, seega pole imestada miks sealt ikka immitses. Palusin ka esisild igaks juhuks üle kontrollida ja osutus, et vahetamist vajab ka "connecting rod" - varras mis roolikarbi ülejäänud roolisüsteemiga ühendab. Selle viguri võtsin ka kaasa sealt, et siis mõni päev ära vahetada. Rohkem midagi viga ei leitud.
Vana kulumisjälgedega Vana Uus küljes
Connecting Rod uus 16.08.2014
Täna vahetasin kulunud Connecting Rod varda ära. Täpselt kahe vihmahoo vahel sain tehtud.
Vana ja uus Uus määritud Valmis1 Valmis2
Ülevaatus tehtud 27.08.2014
Tahtsin juba eile ülevaatusele minna aga hommikul enne minekut avastasin, et taga udutuli ja üks külgmine suunatuli ei põle. Suunatuli vajas uut lambipirni ja tagumine udutuli oli otsustanud vahepeal juhtmevabaks hakata... Õhtul vihma trotsides sai see korda tehtud ja täna hommikul Saku ülevaatuspunktis läbis buss kontrolli veatult. Kõik on korras.
Veljed sirgeks 23.09.2014
Ikka maadlen vibratsiooniga, mis tekib kui sõita ~100km/h. Kuna kõik muud vidinad on juba vahetatud siis viimaseks jäi kahtlustada vaid velgi. Seetõttu viisin bussi päevaks Tutermaa tee alguses asuvasse valuvelgede remondiga tegelevasse väikesesse ettevõttesse. Päevaga sirgendati kõik 4 velge ja tulemus on üle ootuste hea. Nüüd võib vist küll sellele asja lõppenuks lugeda.

Kel veljed remonti või sirgendamist vajavad, soovitan soojalt:
http://www.rehvivahetus.planet.ee/valuvelgede-remont.html

Väga arusaav suhtumine ja profesionaalne töö.
Sillastendis 13.10.2014
Pärast connecting rod'i vahetust jäi rool väheke viltu. Sai see täna AB sillastendis korda tehtud. Eelmine nädal käisin tagasilla teo laagreid vahetamas ja täna kontrolliti ka need veel üle.
Bensiinipump... jälle 21.10.2014
Eile hommikul tööle sõites suri mootor välja ja rohkem käima ei läinud - täpselt sama moodi nagu eelmised korrad kui bensiinipump lepingu lõpetas. Pump tegi vaid ebamäärast ininat, mitte nii nagu peaks või enne oli. Sai siis nööri otsas koju veeretud ja teise autoga linna sõidetud. Kui tööasjad aetud, hakkasin uut pumpa otsima. Mis osutus omamoodi väljakutseks. Lõpuks sain pumba Top Partsist. Õhtul nööri otsas sõbra garaazi ja töö võis alata. Uus pump paigaldatud kuid käima ei läinud... ei lubanud ka. Lammutasin siis kapi välja ja mootori kate maha, et jagajat/rootorit kontrollida. Need ei tundunud väga midagi imelikku olevat - need ka vahetatud mingi aeg tagasi. Igaks juhuks puhastasin ära. Järgmise või ülejärgmise käivitusega märkasime, et süütepooli juures lööb üle - hämaras hea näha. Vaatasime küünlajuhtmed üle ja kuna poolilt tulevat juhet liigutades sädelemine ära kadus mingi hetk siis sai otsustatud, et uued küünlajuhtmed tuleb ka muretseda. Need sain täna AB'st ja sealt uuest komplektist panin selle juhtme ära mis poolilt jagajasse tuleb - tundub, et aitas... Kui nüüd veel midagi juhtuma peaks siis on mul üks jagaja kaan ja rootor ja veel ka uued küünlajuhtmed ka varuks mida vahetada.
1 2 3 Uus komplekteeritud
Taas ei käivitunud 27.10.2014
Terve eelmise nädala teise poole sai igapäevaselt bussiga sõidetud - kõik ok. Laupäeval ei käinud kusagil ja samas ka ilm muutus niiskeks. Pühapäeval käivituma ta taas ei soostunud... Mis siis ikka, mootorikate taas maha ja uurima. Käivituskatsetel nägin ilusti kuidas pooli juures üle peksab. Proovisin teise jagaja kaane ja rootoriga ka, kuid tulemus sama. Pärast väikest interneti uuringut otsustasin süütepooli lähemalt uurida ja kruttisin selle auto küljest ära. Osutus, et poolil jagajasse mineva juhtme all ääres väike väike pragu ja samas ka näha kõrbemise jälgi plastikul - see siis tekkinud üle löömisest... Interneti autoremontijad soovitavad lasta sel ära kuivada ja siis silikooniga sisse määrida... Kuna ma ajutisi lahendusi kauaks oma auto külge nagunii ei soovi, siis praegu keerasin sinna prao kohale elektriku teipi mehiselt ja juba toas lauapeal panin küünlajuhtme korralikult külge. Paigaldasin pooli mootori külge tagasi ja tegin proovi - läks poolest pöördest käima! Asi selge ja viga teada. Nüüd kõik kokku ja uue pooli tellimust vormistama.
Uus veepump 26.01.2015
Veepump viskas paraja koguse jahutusvedelikku välja ja laager hakkas väikest undamist tegema - õnneks juhtus kodu juures. Täna hommikul helistasin AB'sse ja osutus, et sai kohe täna ette võtta. Õhtuks buss kodus taas.
Veel jahutussüsteemi remonti 08.02.2015
Pärast veepumba vahetust ei tahtnud buss enam soojaks minna ja kange jahutusvedeliku lõhn oli toas. Viisin tagasi AB'sse ja osutus, et vahetamist vajas veel:
- heater control valve ehk soojenduse kraan
- radiaatori kork
- salongiradiaator
Nüüd on tuba soe. Postkontorist tuleb veel ära tuua ka blower motor resistor mis mikide maalt siia on jõudnud. Sellega peaks taastuma ventilaatori I ja II astme kasutusvõimalus. Praegu ainult III töötab.
Ning märkamatult on odomeetrile tiksunud 185000km. Seega 80 000km olen selle bussiga sõitnud.
Läbisõit
Fan blower resistor 16.02.2015
Saabus lõpuks kaua oodatud "fan blower resistor". Veidike nokitsemist ja vahetatud ta sai... Nüüd saab taas valida kui kiiresti puhur õhku puhub.
Uus karbiga Uus ja vana Uus paigaldatud
Õlivahetus 29.03.2015
Mootoriõli sai täna ära vahetatud. Läbisõit 186220 km.
Uus filter Läbisõit
Uus katalüsaator 24.04.2015
Katalüsaator hakkas üha häälekamaks muutuma, tuli uus otsida. Kuna originaal jupp on miskipärast väga kalli hinnaga, siis läks käiku AB'st ostetud universaalne katalüsaator Walker WAL15053 mida väidetavalt kasutatakse ka suurtel van'idel ja mille hind on kordades soodsam. Paigalduse tegi Summutimeister OÜ ja tundub, et töötab küll. Veider on sõita ilma kat'i kolinata...
Summutimeistris Uus katalüsaator
Esimesed rattalaagrid 28.04.2015
Mõlema poole esimesed rattalaagrid said vahetatud.
Esimesed pidurikettad ja piduriklotsid vahetatud 17.05.2015
Nüüd jõudis järg piduriketaste ja -klotsideni. Eelmine nädal rattalaagreid vahetades märkasin, et pidurikettad on tugeva randiga ja piduriklotsid ka kulunud. Sai täna siis need kõik vahetatud uute vastu. Uued kettad/klotsid ostsin US-Parts'ist.
Vana ketas Uus küljes koos uute klotsidega Piduriklotsid karbis
Tuba jahedaks 21.07.2015
Konditsioneer ei teinud enam nii külma kui vanasti. Seetõttu külastasin autokliima.ee töökoda ja seal tuvastati, et kondiradika ühenduskoht lekib. See parandati ära ja nüüd võivad kuumad ilmad taas tulla.
Uus radiaator 23.07.2015
Märkasin, et radiaatori juhi poolne plastmassist külg kipub ikka niiskeks minema. Mõnikord tekkis lausa väike loiguke sinna. Suuremate probleemide vältimiseks tellisin uue radiaatori ära radiaator.ee'st Hiiul ja täna sai see siis ära vahetatud. Veidike tüütu oli neid vidinaid kapoti alt kätte saada, kuna ruumi tegutsemiseks peaaegu pole. Sellegi poolest 2,5 tunniga sai töö tehtud. Ühtlasi sai juhust kasutatud ja kenasti radiaatori ventilaatori koda puhtaks pestud ja ka MAF sensor sai Liqui Moly vastava pesuvahendiga üle käidud. Lisaks sai igaks petteks vahetatud ka radiaatori kork.
Vana radiaator veel omal kohal Töö käib Vana radiaator väljas Uus Uus omal kohal
Tagasild taas remonditud 31.07.2015
Haapsalust igaastaselt ürituselt kodu poole sõites hakkas tagasillast kostma mingit veidrat kolinat kui jalg gaasipedaalilt üles tõsta ja vaba hooga veereda. Järgneval pikemal otsal bändiga Viljandi kanti sõites tundus, et kolin nagu kasvas just eriti suurematel kiirustel. Helistasin AB'sse ja sealne peremees soovitas bussi kohe sinna viia, kuigi esimene vaba remondiaeg oli neil alles rohkem nädala pärast, vististi siis võeti minu oma kuidagi vahele - suured tänud neile selle eest. Täna pärastlõunal sain ta sealt taas remonditud kujul kätte. Kui nüüd õigesti aru sain, siis vea põhjuseks oli metallitükike mis oli satelliidilt irdunud ja lisaks ka kahele laagrile halvasti mõjunud. Viga kõrvaldati ja tänased testisõidud kinnitavad, et kolinat enam pole.
Soojendusradiaatori vooliku leke 05.08.2015
Eelmisel nädalavahetusel linnas bussi parkides tundsin, et taas jahutusvedeliku lõhn üleval - nagu enne radiaatori vahetust. Kiire pilk kapoti alla, kuid paraku kõik ilusti kuiv. Järgmisel päeval lõhn nagu läks üha tugevamaks. Kodus õhtuhämaruses sain lõpuks mahti bussi alla ronida ja taskulambiga uurida ning avastasin, et veepump mis just eelmine talv vahetatud sai on täiesti märg. Arvasin, et olingi vea üles leidnud, garantii peaks sellel veel kehtima seetõttu ise turkima ei hakanud ja eile hommikul helistasin AB'sse ja rääkisin oma kurva loo ära. Taas paluti buss kohe sinna viia ja mõne tunni pärast selgus, et hoopis üks soojendusradika kummivoolik on katki kavalasti nii kaugelt, et kapoti alt seda ei märganud - selleks tuli mootorikate maha võtta. Piserdas kenasti jahutusvedelikku sisselaske peale. Katkine koht lapiti ära ja pärastlõunal sain bussi kätte taas. Loodan, et nüüd mõneks ajaks viperustest aitab...
Ülevaatus tehtud 31.08.2015
Täna hommikul sai edukalt läbitud igaastane kohustuslik ülevaatus - kõik leiti korras olevat. Tuleb tunnistada, et sel aastal jäin ülevaatusel käimisega kuidagi väga hiljapeale.
Ülevaatusel
Mootoriõli vahetatud 10.12.2015
Eile õhtul/öösel sai vahetatud mootoriõli. Läbisõiduks 194814km.
Läbisõit
Sisselaske kollektori tihendid vahetatud 07.01.2016
Külmal hommikul enne sõitu minemist autot soojendades märkasin auto all märga loigukest, mis lähemal uurimisel osutus jahutusvedelikuks. Samuti oli tunda magusat jahutusvedeliku lõhna bussi juures. Viisin ta siis AB'sse lekke põhjuse uurimiseks. Osutus, et sel korral oli asi tõsisem. Vahetusse läks sisselaske kollektori tihendikomplekt ja paraku pidi ka õli taas vahetama. Nüüd kõik korras taas ja sõit võib jätkuda.
felms95817
Uus süütepool ja küünlajuhtmed 29.01.2016
Nüüd niiskete ilmadega hakkas bussi tühikäik puterdama ja sõites kah nagu katkuma. Kuna endal vaba aega üldse ei ole ja õues nokitsemiseks on ilm ikkagi niru siis lonkasin täna hommikul AB'sse. Vahetusse läks süütepool ja küünlajuhtmed, mis mul ammu riiulis ootasid. Kojusõidul vähemasti ei puterdanud, eks näis mis nüüd siis teeb.
Täitus 200000 km. 15.07.2016
Läbisõiduks keris nüüd ette juba 2-ga algav number. Veidi veel ja siis olen ise sõitnud sellega 100000km.
200000km täis
Ülevaatus tehtud 23.08.2016
Eile õhtul sai ülevaatus tehtud. Julgelt võin soovitada Saku ülevaatuspunkti. Väga meeldiv teenindus ja asjalik suhtumine.
Esimesed amordid vahetatud 19.09.2016
Esimesed amordid said täna vahetatud AB's. Töö kiire ja korralik. Tallinna tänavad ei tundugi enam nii augulised...
Generaator remonditud 21.11.2016
Eelmine nädal töölt koju sõites hakkas mootori juurest kostuma väga kahtlast häält - nagu metalne kahin. Õnneks kodu polnud enam kaugel. Järgmine päev päevavalguses uurides selgus, et hääl tuleb generaatorist. Võtsin selle maha ja viisin Hiiule Salve tänava meistritele, kes tuvastasid katkise laagri ja ka laagripesa. Harjad said ka nüüd uued. Järgmine päev paigaldasin remonditud generaatori ja saigi korda. Juba broneeritud remondiaeg AB's läheb siis mootori- ja kastiõli vahetuseks, nende aeg on ka käes.
Peasüüdlane Salve tänava töökoda Generaatori koht - pole just palju ruumi
Õlid vahetatud 23.11.2016
Õlid vahetatud nii mootoris kui käigukastis. Läbisõiduks 204074km.
100 000km Astroga 21.12.2016
Täna hommikul sai bussi läbisõiduks 205062km mis omakorda tähendab, et mina olen sellega sõitnud 100000km.
Läbisõit 21.dets. 2016 Läbisõidunäit ostes
Engine oil cooler lines 11.04.2017
Mootoriõli jahutustorud läksid niiskeks - taas. Kord olen neid juba sellel bussil vahetanud mõned aastad tagasi. Nüüd suverehvide vahetamisel märkasin, et taas põrandal õliloiguke. Kodus uurides osutus, et õlijahutuse torud täiesti märjad liitekohast. Järgmisel päeval sain AB'st uued ja nüüd täna õhtul vahetasin ära. Õnneks õli kadu ei olnud suur - sain õigel ajal jaole ja õlivarras näitaks
õlitaset ikka operating range raames.
Uus ja vana Töö käib
Tagasild taas remondis 25.05.2017
Vana häda hakkas üha rohkem ja rohkem end taas näitama - maanteel sõites niipea kui jala gaasipedaalilt ära võtsin, kostis tagasillast kolinat. Linnakiirustel polnud midagi kuulda.
Eelmine neljapäev viisin bussi AB'sse ja alles eile sain kätte. Kohe Tartu maanteel proovides oli nagu korras. Vahetatud sai teolaagrid, hambumust kohendati ja ka kardaani/silla nurka tuli ka parendada - tulenevalt bussi madaldusest. Eks näis, testiperiood jätkub.
Roolivõimendi pumba vahetus 20.07.2017
Kuna roolivõimendi pump järjest enam häälekaks muutus tuli ta ära vahetada. Uue tellisin Rockautost, lisaks ostsin eBay'st Power Steering Pump Puller Pulley Remover tööriista millega rihmaratast pumba võllilt ära/tagasi saada. Veidi aega võttis kui tehtud sai.
Tööriist Uus ja vana Tööhoos
Uus idle arm ja mootoriõli vahetus 02.08.2017
Kunde poolne idle arm oli väsinud, see sai vahetatud. Kui juba taas auto all roomamiseks läks, siis vahetasin mootoriõli ka ära. Läbisõiduks näitab 213056 km.
Uus ja vana Uus küljes Õli ja filter Läbisõit
Tagasild viimaks päris korras 18.08.2017
Ikka hakkas tagasild uuesti kolisema ja häält tegema. Korra viisin AB'sse ka uuesti uurimisele kuna just ju taas kõik nagu korda tehtud ja võiks garantii alla käia. Kuid seal tõsteti käed üles ja soovitati hakata uurima lammutustest pakkumisi kasutatud sillale. Kolisemise põhjust ei leitudki.
Kuna bussil ülevaatuse aeg tulemas, siis võtsin aega et tagumisi pidureid kontrollida. Esimene asi mida ratta ära võtmisel märkasin oli kummitükike mis ripnes lehtvedrukinnituse ja silla vahelt - selge mõni aasta tagasi tehtud kummilatakad on kulunud. Lammutasin lahti ja tegin uued. Uued vedrukammitsad pidin ka panema kuna vanadel keerasid mutrid üle. Ja saigi korda, vaikus majas! Ei mingit kolinat enam ega muid vibratsioone sõidul. Jääb üle imestada kuidas õppinud meistrid seda ei märganud...
Vana kulunud Uus kummilatakas Kammitsad
Uued tagumised piduritrumlid 23.10.2017
Augusti lõpus ülevaatusel käies sain teada, et tagumised pidurid vajavad lähitulevikus väheke tähelepanu. Asja uurides selgus, et trumlid on väsinud. Tellisin Rockautost uued ja täna hommikul viimaks leidsin tunnikese aega ja vahetasin ära. Igati mõnus viis päeva alata.
uus ja vana Esimene vahetatud Teine pool
Esimesed pidurikettad, piduriklotsid ja tikkpoldid 23.03.2018
Pidurdamisel hakkas üha enam väristama ja kuna esimesed piduriklotsid ka juba kulumise piirini olid jõudnud, tellisin Rockautost uued piduriklotsid, pidurikettad ja ka tikkpoldid millega kogu see värk kinni käib. Eile lõunal oligi kuller uksetaga ja suur kastitäis rauda tuli koju kätte. Täna tekkis vähe vabamat aega ja tegingi vahetuse ära. Proovisõit kah tehtud ja kõik on parem kui kunagi varem.
Uus ketas Bling tikkpoldid Vana ketas Tänulik patsient
Iluvõre nägusamaks 13.05.2018
Iluvõre ei olnud enam teap mis ilus vaadata. Kroom oli keskmiselt liistult pea kadunud ja kogu muu võre oli täis erinevat kooruvat värki... Tegin puhtaks, lihvisin ja värvisin üle. Chevi märk sai kah värskendatud. Nüüd vähe viisakam bussi nina vaadata.
Uuenduskuur läbitud
Mootoriõli ja õhufilter 10.06.2018
Mootoriõli ja õlifilter sai vahetatud. Sisse läks uus 5W-30 Kendall GT1. Lisaks ka uus õhufilter. Läbisõiduks näitab hetkel 221547km.
Läbisõit Kahe auto jagu kevadhooldust Õlid
Remonditud palju 15.08.2018
Augusti kuu käes - ülevaatusele peab minema. Enne aga tuli teada puudused korda teha. Soov oli kõrvaldada väntvõlli otsast ilmnev õlileke, vahetada mõned lõtkudega mootoririhma pingutusrullikud ja kontrollida, et tagumised pidurid oleksid ühtlased. Viisin bussi AB'sse. Paraku aga ilmnes, et on veel asju...
Kokkuvõtteks sai tehtud:
- uus mootoriketi plast otsakaas
- uus karteritihend
- uus veepumba tihend
- uus soojenduskraan
- uus rihmarull
- uus rihmapinguti
- tagumise soojendusradiaatori torud korras
- uus mootoriõli
Läbisõiduks näitab 224416km.
Nüüd ülevaatusle...
Teistega remondis
Ülevaatus tehtud 22.08.2018
Täna hommikul võtsin aega ja käisin ülevaatusel ära. Kõik korras ja ülevaatus käes.
Ukselink jäi pihku 28.11.2018
Ükspäev autosse sisenedes irdus juhiukselt link ära. Rockautost tellisin uue ja seni pidin küljeukse kaudu ronima. Täna on siis see õnnelik päev kui taas viisakalt on taastatud ka juhiukse väljast avamise võime.
Uus aku 04.01.2019
Aku sai otsa ja tuli ära vahetada. Uue sain AB'st, sama marki mis eelminegi. Mõõtudelt suuremat sinna ei mahugi.
Vana ja uus Uus omal kohal.
Väikesed kohendamised 02.02.2019
Täna oli vähe õueaega kelgutavate laste kõrval ja nokitsesin Astro kallal. Taastatud sai tagurdamise tuli, mis vajas lihtsalt puhastamist ja kapotiall sai kõrvaldatud õlijahutustoru õrn leke kiirliitmiku juures - see oli lihtsalt pahasti pesas.
Toru Mootoriruum
Õlihajutustoru ikka niiske 14.03.2019
Ikka kippus õlijahutuse toru lekkima kinnitusest õrnalt. Kuna toru ise korras ja viga selles kiirliitmikus, tellisin uue Rockautost ja täna sain selle ka autole külge keeratud.
vana ja uus Uus tööpostil
Mootoriõili vahetus 16.05.2019
Mootoriõli sai vahetatud koos õlifiltriga. Sisse läks Kendal 5w-30 ja läibisõitu näitas 234352km. Riiulil on ootel ka 6 uut süüteküünalt mis järgmist vaba hetke ootavad...
Kraam reas Läbisõit
Uued süüteküünlad 15.07.2019
Pikka aega ootasid riiulil uued süüteküünlad, mis nüüd pärast ABCS'i puhkuse saabudes said ka ära vahetatud. Paras nikerdamine oli aga tehtud sai. Läbisõitu näitab 236538km.
Läbisõit Uued ja vana ABCS telklas ABCS cruisi ootel
Radiaatori alumine lõdvik 19.08.2019
Märkasin, et pärast sõitu on bussi juures tunda jahutusvedeliku lõhna, lähemal uurimisel selgus et väsinud on jahutusradiaatori alumine lõdvik. Uus oli AB's kohe olemas ja kohe sai see ka vahetatud. Nüüd korras jälle.
alumine lõdvik, vana ja uus
Uus veepump 22.08.2019
Pärast radiaatori alumise lõdviku vahetamist jäi ikka loik maha. Töötava mootoriga oli nüüd hea näha, et vesi tuli välja veepumba weep hole kaudu - mis omakorda tähendab veepumba vahetust. AB's seekord uut pumpa kohe saada ei olnud ja tulnuks nädala oodata. Õnneks Top Parts'is oli olemas. Kõige keerulisemaks osutus ventilaatori kätte saamine vana veepumba otsast. Pärast ventilaatori koja eemaldamist on tegelikult kapoti all päris vabalt ruumi toimetamiseks. Loodan, et nüüd selle asjaga korras.
Vana pump eemaldatud Vana pump koos ventilaatoriga Uus veepump ootel Ventilaator vanast pumbast eradlatud Uus veepump küljes
Juhiistmekatte parandus 09.11.2019
Juhiistme nahast katte väljanägemine läks üha koledamaks, nüüd juba olid lausa augud sees. Uurisisin võimalusi ja viimaks hea pakkumise tegi sadulsepp24.ee. Saigi tool bussist välja võetud ja sinna viidud ja nii nagu lubati juba järgmisel päeval helistati et tool valmis. Juhiiste näeb nüüd välja nagu uus ja bussi salong tegi suure hüppe paremuse poole.
Vana ja väsinud Uus tool kohal Uus tool Uus tool
Mootoriõili vahetus 08.12.2019
Märkamatult aeg taas mootoris õli vahetada - tehtud. Läbisõiduks näitab 243612km.
Väljanäitus Läbisõit
O2 sensor ja starter 14.01.2020
Starter hakkas väsimuse märke ilmutama, eriti jahedamatel hommikutel. Viisin ta Hiiule Salve tänavale, kus see kenasti korda tehti. Kuna starteri remont võttis päeva aega, siis kasutasin juhust, et buss juba üles tõstetud ja vahetasin tagumise O2 sensori, mis juba mõnda aega aeg-ajalt "check engine" tule põlema pani. Jupid tellisin seekord Rockautost ja kohale tulid vähem kui nädalaga. Lisaks on nüüd riiulis valmis ootel ka uus jagaja kaan, rootor ja parempoolne esimese ukse välislink - juhiukse oma sai juba vahetatud kuna vana läks katki.
vana ja uus Uus paigaldatud
Pidurite remont 05.03.2020
Juhtus nii, et piduritoru mis tagumistele piduritele määratud läks sõidu ajal katki. Nibin-nabin oleksin omale saaanud soodushinnaga tagumisest otsast deformeerunud VW Polo omandada aga õnneks see liikus eest ära ikka viimasel hetkel ja sain bussi seisma. Õnneks pedaal põhjast ikka võttis veel midagi ja sai koju ära. Asja uurima hakates avastasin, et tagumiste piduriteni minev toru lekib kütusepaagi pealt/kõrvalt. Ei olnud tahtmist ise jukerdama hakata ja viisin bussi AB'sse remonti. Nüüd kõik korras taas ja sõit jätkub!
Remondi ootel
Uus jagajakaas ja rootor 29.03.2020
Ammu riiulis oma aega oodanud jagajakaan ja rootor said nüüd vahetatud.
Uued asjad omal kohal Vanad
Uued esimesed pidurikettad 11.04.2020
Vibratsioon pidurdamisel väsitas ära, ostsin uued pidurikettad ja asi korras.
Töö käib Üks vahetatud
Kägukasti otsa simmer ja kardaaniristid 21.05.2020
Märkasin, et käigukasti ots on tublisti õline. Seetõttu käis buss AB's remondis kus vahetusse läks kasti otsa simmer ja lisaks leiti, et ka mõlemad kardaaniristid on läbi. Töö sai tehtud kiirelt ootetööna ja lisaks võtsin kaasa ka uue mootoriõli, filtri ja õhufiltri.
Mootoriõli vahetatud 20.06.2020
Vahetasin õli mootoris. Läbisõiduks näitab 249549km. Õhufilter sai ka vahetatud.
Läbisõit
Ukse käepide ja ülevaatus 17.08.2020
Kunde poolne uks on juba mõnda aega väljast raskesti avanenud ja nüüd viimaks ei soostunud ta enam üldse avanema. Link oli juba ammu kapis ootamas ja nii ta siis täna hommikul ära vahetatud sai. Uks avaneb nüüd kergelt ja kõik on taas korras. Ülevaatuse aeg oli ka käes, seetõttu käisin näitasin bussi Sakus ette - ei osatud seal mulle midagi ette heita ja nii ta puhta lehega saigi läbitud.
Uus ukselink paigaldatud Niisama pilt
Anomaaliad 26.03.2021
Märtsi alguse poole kui lapsed veel koolis kohal käisid, poisile kooli järgi minnes kooli parklas buss enam käima ei läinud. Proovi kuidas tahad, ei luba ka. Mis siis ikka, kutsusin kodust teise bussi järgi, kus siis nööriotsas sai koju ära. Järgmine päev proovisin käivitada ja ei midagi. Kuuris kapis oli veel vana kasutatud jagajakaan olemas, mille siis nüüd bussile peale panin. Esimesest pöördest läks käima. Arvasingi et olen vea põhjuse leidnud. Rockautost tellisin uue jagajakaane ja jäin ootama. Kuna nüüd teine buss maha sai müüdud, ja Rockauto pakk ikka kuidagi saabuda ei tahtnud hakkasin asja veel uurima. Osutus, et külmalt käivitus ilusti nii pea kui mootor soojemaks sai hakkas igasuguseid veidraid asju juhtuma - tahmas, puterdas, jättis vahele ja suri välja ka. Kõik sümptomid, mis viitaksid hoopis kütuserõhu regulaatori poole. Bensiinirõhu kellaga mõõtsin üle, surve püsib kütusetrassis ilusti sees. Kuid internetist oli lugeda, et vaatamata sellele võib surveregulaator ikkagi katki olla. Mis siis ikka, vahetasin ära. Enne seda olin veel ka väntvõlli positioning sensori vahetanud. Paraku tulemus sama - mitte midagi ei muututunud. Veakoode ka ei ole... Ükshetk taas veakoode skännides märkasin, et engine coolant temperature näitab -20C. Aga õues kõvad plussid juba! Ja viga oligi leitud. Uus engine coolant temperature sensor oli US-Parts'is letikaup ja kõik töötab nüüd taas hästi. Lisaks sai ka teiselt bussilt pärandatud suverattad alla. Väiksest asjast niip palju jama...
Uus kütuserõhu regulaator oma töökohal Engine coolant sensor uus Vana engine coolant sensor Summer mode
Kütte kraanid, pingutusrihma rullik ja termostaat 06.05.2021
Ükshetk hakkas buss näitama, et jahutussüsteemi temp. on kõrgem kui muidu. Uurides leidsin, et katki on läinud sookenduse kraan. Uue sain US-Partsi'st. Vahetades pudenes kätte ära ka tagumise radiaatori kraan, selle sain operatiivselt AB'st. Lisaks võtsin ka uue termostaadi ja vahetasin ka pingutusrihma rulliku.
Vanad Uus termostaat
Hooldus ja ülevaatus 19.08.2021
Enne ülevaatust tehtud:
- uued piduriklotsid ees
- stabikavarda kondid
- PCV valve
- välimised rooliotsad

Ülevaatuse läbis puhtalt. Nüüd ootan veel sillastendi, mille aeg on kinni pandid järgmiseks nädalaks AB's.
Sillastend 27.08.2021
Täna sai AB's sillareguleerimine ka tehtud. Nüüd võib mõnda aega muretult kulgeda...
Stabikavarda puksid 03.10.2021
Stabikavarda puksid väsisid ära. Uued sain Us-parts’ist.
Üks vana Uued
Generaatori laagrid ja uus mootoririhm 05.11.2021
Hakkas viimaks häirima see pidev kiuksumine. Osutus, et põhjuseks oli väsinud generaatori laagrid ja ka mootoririhm. Generaator käis Hiiul Salve tänaval remondis ja uue mootoririhma sain US-Parts'ist. Nüüd on vaikus majas.
Buss müüdud 07.07.2022
Täna on see kurb päev kui buss sai müüdud. Läks Viljandisse ja uus omanik lubas, et hoiab hästi.