www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Chevrolet Camaro 1989


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (9) tagasi

 Chevrolet Camaro 1989

 Omanik: rifkin

Algus 10.03.2007
Unistus mitu aastat yhest uhkest puhtatõulisest ameerika kupeest hakkas järjest lähemale jõudma, kui tekkis piisav rahaline olukord, et omale yks selline õue peale saada. Aktiivset otsingut tegin päris mitu nädalat (ka välismaistelt saitidelt), kuid jõudsin lõpuks ikka ringiga tagasi kodukanti, Hiiu autopoodi. Just seal jäi pilk pidama yhel tumepunasel kupeel, 89.a. Chevy Camarol.

9. Märtsil 2007 sai siis lõpuks mu metalne kaunitar ära ostetud, treileri otsas ARK-i toimetatud, kus ei tahetudki eelülevaatust teha, kuna seda olevat juba tehtud (kuigi auto oli toodud Tsehhist ja müüja väitel polnud eelülevaatus tehtud). Mustamäe ARK-i nurga taga olevast remonditöökojast laenatud tööriistadega sain numbrid ka kylge.

Õnnelikult koju jõudes valdas mind äkki mingi seletamatu rahulolu, ei tahtnudki kohe autost välja tulla, vaid lihtsalt kuulata V8 podinat...
1. avarii 19.03.2007
19.03.07 hommikul kella 8.50 paiku liikusin mõõda Järvevana teed Ülemiste suunas ummikus paari meetri kaupa töö poole, parajasti seistes, otsustas ühe musta Skoda juht alustada möödasõitu, kuid ilmselt käed ei käinud nii kiiresti kui jalad ning vaevalt jõudisin märgata küljepeeglist tema vasakut esilaternat, kui ta mulle selga kolksatas. Hazzardid peale, käigukang parkimisasendise ja läksin kahju üle vaatama. Pamperi vasakusse nurka oli tekkinud värvi sisse ämblikuvõrk. Siis veeres ka päevakangelane välja - trullaka kehaehitusega vene vanamees, sonimüts silmini, korrutades: "Sorry, sorry..." pakkudes 500kr :D. Hindasin kahju u 2000kr. Seda tiblale mainides hakkas hädaldama, et tal pole raha jne. Politsei kohale kutsumine hirmutas teda ning lõpuks siiski ilmus kuskilt veel mõned jakobsonid välja, mille ma vastu võtsin, autosse istusin ja sõitsin rahulikult edasi tööle...

Edit:
Aprilli algul sai tänu tutvustele väga soodsalt avariijäljed likvideeritud. :)
kavalad mõtted 11.04.2007
Kuna originaalsumbuti on minu jaoks natuke vaikne, et tekib kahtlus, kas on ikka V8 kapoti all, otsustasin asja "parandada" tagumise sumbuti püti eemaldamise ning asendamise otsetoruga alates tagasilla käänakust. Idee oli muidugi üsna impulssiivne ning teostuseks ei pidanud ka palju vaeva nägema, kuna proovisin ühetorulahendust.

Tööga valmis saanud, jäin tulemusega ysna rahule, kuigi ainult yhest torust väljuv hääl oli rohkem selline mida bemmid teevad, kostus gaasi vajutades ikka korralik möire. Tundus nagu auto oleks parema hingamise saanud, läks veidi kiiremini pöördesse, kuigi tundus, et madalatel pööretel polnud enam nii palju jõudu. Teine tagasilöök tuli veidi hiljem, kui olin sõitnud u 150km ja paaki läks 30l kütust, mis teeb 20l/100km :D

Paigaldasin "vana hea" vaikse sumbuti tagasi...
esimesed remontimised 11.05.2007
Vahetult enne ostu (2 kuud tagasi) oli auto veermik kontrollimisel heas korras, kuid Tallinna teed on teinud oma töö...

Vahetamist vajavad:
* esisupportid kolksuvad - vahetan terved komplektid välja
* esisharniirid
* käigukasti padi
* vasak pooltelje simmerling
* reduktori simmerling
* tagumised amordid

Peale paari "kaheksa joonistamist" otsustas tagasilla diferentsiaal blokeeruda- otse saab sõita, kuid põõrates hakkab yks tagumistest ratastest kolksudes hyppama (oleneb, kumbale poole pöörata). Järgmine nädal selgub, mis seal viga on, kui auto treilaga remonti saab viidud.

Kindlasti on veel pisiasju, mis hetkel meelde ei tule- igatahes igav ei ole :)
Tagasilla diferentsiaal 25.05.2007
sai kindlaks tehtud, et diferentsiaali satelliitide sõrme kinni hoidev polt oli murdunud ning sõrm ise ilmselt pöörlema hakanud kuni kinni kiilus ning prao sisse lõi ning tüki välja viskas (vt pilti).

Enne sõrme kätte saada ei õnnestunud, kui taga silla täiesti maha võtsin ja sõrme suure haamriga välja peksin.

Selgus, et satelliidid olid ka sõrme külge kinni kiilunud, mis võiski põhjustada sõrme poldi murdumise.

Vahetamist vajavad kindlasti satelliidid, sõrm koos poldiga ning kui juba kõik sai lahti võetud siis reduktori laagrid koos saaledega, kuna neil oli samuti kinnikiilumise jälgi, rattalaagrid, pidurisilindrid ja mis juba ammu plaanis oli - reduktori simmerling.

Sellest veel vähe, sai otsitud vea põhjust sooja mootori tühikäigult väljasuremisele - jagaja kaane kontaktid olid päris korralikult hambuliseks oksüdeerunud, rootor tahmane ning paaril küünlajuhtmel praod sees. Tellisin (loodetavasti) korralikud MSD küünlajuhtmed ning jagaja kaane koos rootoriga - äkki asi paraneb...
Diferentsiaal Sõrm ja selle kinnituspolt LSD
head ja vead 18.06.2007
Reede hilisõhtul sai uuesti autol rattad alla. Vahetatud said:
rattalaagrid + simmerid
reduktori välimine laager koos saalega
differentsiaali laagrid + saaled
diferentsiaali sõrm ja polt
satelliidid yle treitud + uued saaled
MSD jagaja kaas koos rootoriga + kyynlajuhtmed

MSD toodete mõju on ikka märgatav -
tyhikäik yhtlasem ning enam välja ei sure.
hingamise parandamine 07.05.2008
Enne hooaja algust sai mõned jupid mootori hingamise parandamiseks välja vahetatud, kuna yle 3000rpm polnud enam minekut ja mootor tegi juba sellist häält nagu oleks tolmuimeja soki sisse tõmmanud.
Paigaldasin siis:

* sisselaskekollektori Edelbrock Performer karpale + TBI adapter
* väljalaske "shorty" Headmad headerid
* headman exhaust y-pipe
* Flotech afterburner muffler
* K&N õhufilter

Kuna sisselase oli mõeldud karpale, olin "sunnitud" eemaldama EGR süsteemi. Sisselaske paigaldamisel kasutasin juppe torupoest- erinevad keermed jahutusvedeliku voolikutel ja sisselaskel.
Väljalaske paigaldus ei olnud ka päris "bolt-on". kollektorite poldiaugud ei ühtinud mootori plokis olevate aukudaga ja oli vaja kollektoreid veidi freesida.
Y-pipe kyljes olevad "lehtrid" ei tundunud ka ühtivat päris hästi kolletoritega. Õnnes olid kaasas teised lehtrid, mis relaka ja keevituse abiga vahetatud said.
ÜV läbimise eelduseks jätsin kati esialgu alla.
Tagumine originaal sumbuti pütt sai vahetatud välja Flotech afterburner-i vastu.
K&N filter leidis oma koha originaalfiltri asemel, kuna nii saab mootor läbi plastiktorude väljast veidi jahedamat õhku võrreldes "avatud" filtrikorpusega.

Tundub, et tööst oli kasu ka- kiirendus parem, eriti madalatel pööretel, mis annab eriti tunda linnas ning burnouti ka lihtsam teha. :) Tühikäigul teeb vaid veidi valjemat häält, kuid järsemal vajutusel on ikka endisest oluliselt valjem.
see juhtub 2 sekundi pärast 20.07.2008
Sõitsin yhel ilusal pühapäeval rahulikult Lahe poolt Võsule, päike paistis, sõbrad peal, katus maas, kuulasime rock n roll'i...
ja siis nagu kindlustuse reklaamis "see juhtub 2 sekundi pärast" - käis pauk, millele järgnes vali ragin millejärel peatusin kummidevilinal.
Differ lendas kildudeks, käigukast jäi ellu - auto ei liikunud omal jõul sentimeetritki.
Asemele läks Auburn Gear LSD + 3.23 ülekandega "taldrik ja tigu" ning kõik laagrid.
Originaalis oli ylekandearvuks 2.73, nyyd aga 3.23, mis annab ikka olulise eelise kiirendusel ;)
killud korpus lõhki, taldriku ja teo hammastel killud väljas
varajane talvepuhkus 09.09.2008
Täna sai auto talvekorterisse viidud, kuna tagasilda ei suudetud lugupeetavas töökojas kokku panna nii, et undama ei hakkaks ega teine lugupeetud töökoda undamist kõrvaldada.
Kui keegi teab tõsist sillaspetsialisti, kes oskaks tagasilla undamise kõrvaldada, siis on abi väga teretulnud!