I N F O

Ameerika autod meeldivad paljudele inimestele, kuid vähestele meeldib neid ka tegelikult omada. Minu meelest on ameerika autodes enam stiili ku eurooplastes või jaapanlastes. Kuigi ka ameerika autode kered hakkavad muutuma järjest ümaramaks ning mootorid väiksemaks/ökonoomsemateks, on nad siiski omanäolised ja tänaval selgelt eristatavad. Loomulikult on ka erandeid, peamiselt need mudelid, mida toodetakse nii euroopa kui usa turule. Ameerika autode juurde kuulub tavaliselt ka piisava võimsusega mootor. Nn. õiged V8 mootorid asendatakse järjest V6-ga kuid suuremate masinate kapoti all on nad siiski täiesti olemas.

Kui ma hakkasin ostma oma esimest ìameeriklastî Ford Taurust, siis kuulsin ära ka ameerika autodega kaasnevad järgmised legendid: meeletu bensukulu, väga kallid varuosad, kehv hooldada, palju elektrilisi lisasid, raske müüa. Kuigi see tekitas loomulikult teatud kõhklusi, olin hiljem sedavõrd rõõmsam, kui need tõele ei vastanud. Valisin Tauruse peamiselt seetõttu, et sama aasta eurooplast nii rohkete lisade ja sama raha eest lihtsalt ei saa. Auto sünniaasta oli 1989 ja tal oli automaatkast, elektriga liigutatavad aknad, peeglid, iste, roolivõim, reguleeritav rool, konditsioneer, akna soojendus jpm. Käigukang asus loomulikult rooli taga ja seega sai esiistmel kolm inimest vabalt istuda. Mootor oli 3.0 V6 mis on selle kere kohta ka paras, osadel taurustel olev 2.5 mootor jääb minu meelest veidi lahjaks. Bensiini võttis ta linnas ca 12  l, maanteel 7-8 l/100km. Varuosad olid enam-vähem samas hinnas euroopa Fordiga ja kuna neid on ka Eestis päris palju (ca 1000 ) on ka põhilised jupid kohapeal olemas. Piduseid juppe võib leida ka romulatest. Siiski, küllaltki palju kannatas nii auto kui ka minu rahakott ebakompetentsete remondimeeste tõttu. Siin oli suureks abiks Haynesi remondimanuaal, kust sai asja ennem endale selgeks teha ja siis täpselt ette näidata. Õnneks on need remondikohad praeguseks siiski oma tegevuse lõpetanud. Suurim heameel Taurusest tuli koos talvega. Tänu esirattaveole ja suhteliselt kõrgele põhjale, võis vabalt sõita tuisuvaaludest läbi ja kinni ei õnnestunud mul teda kordagi ajada. Taurus meeldis mulle väga ja pidasin teda ca 2 aastat kuni tekkis võimalus soetada ìehtneî ameeriklane. Tauruse kohta võib veel niipalju õelda, et pole vaja raisata raha signalisatsioonile, isegi kui uksed lahti jäävad, ei taha keegi teda ärandada. Taurust ostes tasub olla tähelepanelik, sest enamus Eestis kauem olnud isenditest on päris romuks sõidetud.

Siiski, kui hakkad endale autot ostma, siis miks mitte ei võiks see olla ìameeriklaneî? Ükskõik milline auto laguneb, kui ta eest hoolt ei kanta ja varuosad on kallid ka jaapani auodel ning ka neid tuleb tellida ja vahest pikalt oodata. Ja ega 3.0 või 2.5 mootoriga eurooplane vähem bensiini ei võta. Sõidurõõm ja mugavus on igatahes garanteeritud.
 

Olen püüdnud teha Sulle asja kergemaks, nii et saaksid Garaazizt vaadata endale meeldiva auto! Kuigi mulle endale meeldivad enam 80 keskpaiga kandilisemad V8 mootoriga isendid üritan varustada garaazi võimalikult paljude autodega ning lisada jõudumööda ka tehnilisi näitajaid. Jätan endale ka suure vabaduse valida millega ja kui palju oma garaazi sisustada

Jõudu!

Tagasi