C H E V Y C A M A R O
2,8 V6 1987.a. Asi algas kõik sellest, et üks sõpradest soetas endale Camaro ning tuias sellega siis nii minu kui kõikide teiste kaaslinlaste ees ringi, ajades nii mõnelgi sellil suu vett jooksma. Kuna mulle ameeriklased niikuinii meeldisid ja lisaks sai veel ühte lähedalt katsuda-proovida, siis oli juba selge, millist autot mulle vaja on. Otsingud kestsid mõni kuu ning siis tekkis võimalus osta samast Eestimaalt üks isend, mis nägi väga hea välja, kuid oli ainult 2,8L mootoriga. Pigistasin siis selle ja paljude muude kohtade pealt silma kinni ja ostsin ta siis ära.
Üleeelmine omanik oli meeletult investeerinud välimusse (efektiga värv, valuveljed 255 ja 275 kummidega, Niken'I pedaalikatted ja palju muud pudipadi), kuid tehniline pool oli unarusse jäetud. Eelmine omanik remontis geneka, vahetas pendiksi, MAF-anduri (kaks korda, kuna esimene, mis varsti ära suri, sai võetud laksuliselt Berettalt), parandas käigukasti (kuna eelmine "mehaanik" oli seda nii hästi parandanud, et valest kokkupanekust tingituna murdus lahti üks metallikild hüdroturbiini küljest ja paiskas segi kogu õlisüsteemi: pumba, muhvid, turbiini jne.) ja vahetas-remontis palju muud nipet-näpet-juhtmeid-pudinaid. Pärast tehtud investeeringuid on auto liikunud normaalselt ja hooldus on piirdunud vedelike vahetamise ja juurdevalamisega.
Tulevikumõtetest niipalju,
et tahaks kapoti alla u. kaks korda suuremat mootorit panna, kevadel värviparandusi
ja sisemisi nokitsemisi teha. Aga seniks on vaja $$$ koguda...
Sügis 2001 Laks käis kruusateel, teelt välja ja vastu lepa võsa - u 10cm läbimõõduga lepad 5-6 tk. kiirus 70-80 kmh. Ise ei olnud roolis. Laksu tagajärjed - purunenud stange, tulede raam, kõik vasaku esiotsa tuled, vasak esitiib 15-20 cm lühem, sama kapotiga vasakust nurgast, parem esitiib mõlgitud, juhiuks (õnneks vaid alumisest nurgast), taga vasak tiib 2-3 mõlki, kondi radikas, vee radikas on hetkel kõver, kuid vett peab - saab näha kas see nii ka jääb, akul tükk väljas, vasak lansekas kõver, vasak rooliots kõver, stange raam totaalselt kõver. Sisu: kõrvalistuja tooli üks kinnitustest kõver, tahavaate peegel katki, käsipiduri hoob kõver. Remondist: tiivad venitati sirgeks, kapotil lõigati lahti raam ja venitati pealmine plekk sirgeks ja uuesti raami külge tagasi, stange raam lõigati juppideks - kuvaldaga sirgeks - ja uuesti kokku, stange tõmmas ennast ise suht sirgeks, vasakust nurgast oli rebend - see neediti kokku, mõlgid tagatiivas plotteriga välja tõmmatud. Kui plekid sirged siis auto kerepinki ja venitati paika tagasi. Sisu on kah juba omal korda tehtud. Esituled on uued olemas, suund ja park tuli peaksid jõudma kas 15.10 või 22.10 siis saab need kah veel ära toonida ja asi peaks kompu olema. 2001 talvel sai siis ette võetud auto sisu. Istmed polstrid välja ja tuppa. Istmetele sai ise uued nahad õmmeldud ja peab ütlema, et suht kena jäi. Keskkonsooli käetugi sai kah uue katte, polstrid muutsid värvi - hallist mustaks. Plastik osad said musta plastik-värvi selga. Lapitud tagumine parem tuli sai kah uus ostetud ja toonitud. Nüüd on jäänud parandada vaid pragunenud armatuur. 2002 kevad-suvi sai rahulikult sõidetud. Ei mngit nokitsemist. Ja siis sügisel sai vaene V6 otsa. Mahlad sassis sai veel Tallinnast Muhku sõidetud ja sinna see mootor jäigi. Liiga kiire otsustamise tagajärjel sai rabatud esimene ettejuhtunud 5.0L V8 + TH350 ja see ära ostetud. Lähemal uurimisel tuli sealt üsna palju jamasi välja (nukkvõll kui harjavars, tõukurid õhtal jne) Uue nuki ja tõukurite eest muidugi tänusõnad Taavo-Erkki'le. Lõpuks sai mootor koos uue kastiga alla ja läks katsetamiseks. Pärast pikki ponnistusi ja erinevate karpade installimist õnnestus asi käima saada. Käis aga jõudu ei mingit. Pärast suhtlemist teadjamatega jõudsin järeldusele, et viga siiski karpas. Nüüd siis hetkel ootan - mõtlen kas teha antud V8 le remont või hankida juba veel suurem ja korras 5,7L -ne. Hetkel kaldub otsustamine siiski suurema mootori poole. Omanik: Mad |