1980.a. Mootor 4,2 R6 Käigukast: automaat 3 käiku Eelmine omanik Maxa ostis 2001 .a. lõpus Viljandist. Asukoht: Pärnu Omanik: Ajuvant
Autole järgiminek. Eelmine
omanik on näinud hulga vaeva ja likvideerinud - parandanud palju pisivigasid.
Saluun ok, va paar rippuvat juhet, ilma selge otstarbeta. Värv ok,
va mõned mõlgid ja üks roosteplekk tiival. Kodu poole
sõites harjutan ennast kastika kolinate jms häältega.
Midagi pläriseb kuskil (numbrimärk vastu stanget?), midagi viliseb
või kiunub vastikult (rihmad?), aegajalt kostavad ka põhja
alt mingid plaksud (piduritross käib vastu sumpsi?) aga muidu
liigub aparaat hoolimata vaegmootorist (R6) ja paigast ära karbussist
(naljakas rusikasuurune moodustis:). Võtsin algselt ette lühema
sõidu ca 5 km, kohale jõudes ja kapotialust inspekteerides
tundub aga radika lõdvik kole jäme olevat ja kuna väljas
on juba ka hämar, siis lõpetan loomkatsed ja jätan auto
esialgu hommikuni seisma.
Sai ette võetud pikem
retk (ca 100 km) koormavedu.
Küttekulu tundub olevat
ca 20/100. Tulles prügimäelt koormatäit sodi viimast
hakkas auto kakkuma ja mootor pidi peaaegu välja surema. Toorega jukerdades
sai ristmikuni kus mootor suri välja kuid masin veeres hooga
üle ristmiku. Korra suri mootor välja veel silla peal ja teel
koju veel korda 3-4.
Camsist võtab ette karbussi tjuunimise. Spetsialist võtab karpa lahti. Tühikäik on põhjas, karpas on roostet ja vett. Karpa peale, mootor käib ilusti ainult tühikäik liiga suur. Kuna gaasihoovastikus on lõtk, siis täpselt reguleerida ei saa.
Sumpsi paikamine
Sai peale laotud koorem munakividest ja prussidest. Auto tagaots oli märgatavalt madalamal kui esiots. Ausalt öeldes, sõidupealt ei teinud küll mingit vahet kas koorem on peal või mitte – edasi astus samamoodi pingutuseta, ei kõikunud ka rohkem… Cool.
Nädal seisnud ja käima
enam ei lähe. Või õigemini, aku kaputt. Caprice pealt
teine aku – paugupill. Jätsingi esialgu akud vahetusse. Pikem sõit
ka ikka ees – üle põllu naabrimehe juurde eterniiti tooma.
Pealegi turgatas äkki pähe mõte chevydele talveks katusealune
ehitada.
Vaatasin hommikul et esikummid
on peaaegu tühjaks vajunud…
Tõin riidast palgi,
panin katkise kummiga esiratta ette ja teise otsa tõstsin umbes
pool meetrit üles. Ladusin toeks alla mõned puupakud ja tellised
ja sõitsin auto ühe rattaga palgi peale.
Äkiline talv on kaela sadanud – juba teist päeva miinu 5-7 kraadi. Ja alles nüüd plaksas mulle pähe et mõlemal chevyl on radikas puhas vesi. Või siis nüüd juba jää… Sõrmega radikaaugust surkides tundus siiski veel vesi olevat. Ajasin scottsile hääled sisse et mootor soojaks korra ajada, siis ehk ei külmu öösel ära. Ostsin paar liitrit
antifriisi, millele mingipärast oli tasuta kondoom kaasa pandud? Huvitav,
kas seda peaks kallamise juures vaja minema, või võib
kallamine suure kihu peale ajada? Lasin osa sodi alt välja, kallasin
tosooli peale, ajasin masina kurjaks ja liigutasin õue. Mingi imelik
vigin käis kogu aeg, eriti rooli keeramisel ja piduri vajutamisel.
Arvasin et see on külmast – õli paks või midagi…Tõstsin
kapoti üles ja hakkas pihta…. Radikas lekkis nagu mahlakask
ja ajas igast otsast valget auru välja…
Vaatasin siis juba korraga
ka roolivõimu õli – kuskil kaugel all tõesti läikis
midagi, aga – jumala kuiv! Kus kurat see õli kadus? Ajasin auto
katusealla tagasi ja lasin radika kuivaks. Tuuritasin veidi mootorit ja
ajasin ka plokist vee välja, kallasin siis veidi tosooli peale,
ühendasin aku lahti, lõin kapoti kinni ja nii ta talveunne
jäigi.
Sain vana Suburbani
radika ning hakkasin ootama soojemat ilma radikavahetuseks
Nii – suhteliselt soe ilm ja radikavahetus päevakorral. Vana radikat lahti võttes selgus ka miks ta ilmselt kunagi tiivikusse kukkunud oli – radikas ei istunud kinnituste vahel kuigi hästi ning oli lisaks kinnitatud paari traadijupiga. Need olid juba aga üsna kulunud ja ilmselt olid nad ka varem järgi andnud…. Vana radikas käes – selgus kurb tõsiasi… Uus radikas oli suur, aga jupi maad väiksem kui praegune. Et ma leiutama ei viitsinud hakata ja et õlivoolikute otsad olid ka teised, siis lappisin vana radika ette tagasi. Parem lekkiv radikas kui üldse mitte radikat.
Auto tundub üsna räbalas
seisus ja nüüd olen kahevahel et kas lammutada aatomiteks ja
võtta ette keretööd või putitada ta sõidukorda
ja tiksuda niikaua kui läheb… Ilmselt ootan siiski veidi soojemat
ilma ja hakkan lammutama…
Ilmad soojad ja lammutamine
läheb lahti. Iluvõre, tuled jms vidinad on lapsemäng.
Raskemaks läheb esiotsa plekkide eemaldamine - tuleb välja et
keegi on seda juba kunagi üritanud ja siis pooleli jätnud ja
tegelikult on kogu esiots veidi lahti ja logisev... kolmandik polte tuleb
lahti, kolmandik läheb pooleks ja ülejäänud tuleb pooleks
saagida... Lõpuks on plekid eemaldatud ja nüüd juba lihtne
mootorit eemaldama hakata. Mootori ja käigukasti eemaldamine möödus
suhteliselt emotsioonivabalt...
|