TEHTAVAD JA TEHTUD REMONTTÖÖD  - 2 osa:
( järgnev on kirja saanud rohkem nii päevikuvormis et endalgi hea mäletamiseks...)

Erinevatel põhjustel müüsin auto septembris 2000. Aasta  jooksul tekkis  aga kange tahtmine  Capricet taas oma õue peal näha... Vaatasin mitmeid autosid ning  otsisin üles ka oma kunagise Caprice uue omaniku. Kuna hinna/kvaliteedi suhe oli saadaolevatest kõige parem, siis juhtuski nii et täpselt aasta hiljem ostsin oma Caprice tagasi....

Aasta jooksul oli vahetatud käigukast - uue sisuga TH700-R4, minu sprayga lapitud küljed olid üle värvitud, lisandunud olid kroompeeglid, mõned kleepsud salongi ja uued tagakummid (Cooper). Kapotialune on täpselt sama,v.a. 4 uut küünalt ja õlivahetus. Lisandunud olid ka mõningad disainielemendid triipude ja kroomliistude näol :((
Auto oli olnud aasta jooksul stabiilselt sõidus ja mingeid olulisi rikkeid ette ei tulnud.

Niisiis - maruhea tunne on Chevyga taas kruisida ja nagu ennegi (vt.osa 1), saavad tehtud tööd siia kirja pandud.
september.01

Esimese liigutusena auto juures..
sai lisatud 40 liitrit plahvatust ja siis rõõmsalt kodu poole veeretud. Rõõmsat jällenägemist sai tähistatud väikese kruisimise ja kummi vilistamisega linnas. Peaks täitma ka paagi korra silmini ja  selgitama välja tegeliku küttekulu kuna bensunäidik endiselt ei tööta :(
september. 01
Kui võtit keerates midagi ei juhtu...
... Siis saab teha taas tutvust treilerimeestega.  Hommikul käivitades ei teinud auto piuksugi. Kokkurutanud konsiilium jõudis üksmeelsele  arvamusele – starter. Auto treilerile ja koduhoovi. Starter maha ja kontaktide puhastus – ja asi selleks korraks ok.
November 01

Ja jälle ei tee auto piuksugi võtit keerates...
...Nüüd sai valmistatud special-tool – vasktorujupp teibiga, millega saab anda starterile veidi särtsu või koguni käivitada:) Hiljem kontakti puhastamine ja ok.
Detsember 01

V8 sound hakkab esile tulema...
... Ja tuligi ära – sumps murdus  keskelt ära ja nüüd on efektiivsest sumpsist järgi 1.5 meetrit toru. Sound on aga mega...
Veebruar 02

Käin vahetevahel autot liigutamas ja võistlen külavahel hääle poolest belarussidega:)
Märts 02

Iga raud hakkab vihma käes roostetama...
...ka Chevy. Viimased paar kuud pole autoga rohkem sõitnud kui paar kilomeetrit ja kapotialune on muutunud väga jubedaks, samuti on ilmunud roosetetäpid mõningatele kroomjuppidele ja rattakoopa servadesse. Ühtlasi tegin uninstalli külgedel olevatele kroomliistudele, mis olid sinna kinnitatud suvaliste kruvidega. Kroomliistud koos roostes kruvidega on üsna jube nähtus:) Käivitamisel on aga endiselt üha  suuremaks abiks  torujupp, millega saab starterit tagant sundida.
Aprill 02

Kõik! Ka vasktoru ei aita enam. Las seisab paremate aegadeni.
Mai.2002

Liigutan Chevy hooviservast välja, ajan pakkude otsa ja hakkan starterit  demonteerima. Kui tollimõõdus võtmed puuduvad siis on abiks kõikvõimalikud tellitavad ja muidu veninud võtmed. Camsist   võttis starteri lahti, puhastas ja selgus et võllil on kontktid ühest kohast maha kulunud. Kui starter jäi selle koha peal seisma, siis enam käima ei läinud. Kuna oli ülisuur tahtmine auto ikkagi kiiresti liikuma saada, siis sai tänu Camsisti abile kiirkorras soetatud uus starter. Starter käes, auto alla...ja õnnestus polt pooleks keerata....Treiali käest uued poldid, starter alla ja...ei sittagi. Kuna starteri ots oli veidi teine kui vanal, jäid hammakad üksteisest mõnevõrra eemale. Tegin  mõlemad starterid aatomiteks  ja tõstsin uue sisu vanase kesta ja vastupidi. Starter alla ja hoplaa – asi käib....


Ühtlasi sai ära vahetatud ka  juba koledal kombel kriiksuvad  piduriklotsid.
Juuni 2002

Üle hulga aja sai ette võetud pikemaid sõite – Haapsallu American Beauty üritusele ning nädal hiljem Otepääle Power Campile. Auto tiksus kogu teekonna ilusti ära. Peale starterivahetust sõidetud ca 1500 km. Huvitaval kombel on ligi poolteist aastat tagasi soetatud sumpsijooksust ära roostetanud ca pooleteistmeetrine jupp. Kusjuures potid on veel täiesti haljad....toru on aga läbinisti mäda. Esialgu sai väiksemad augud lapitud pleki ja asbestnööriga. Kuigi kapotialune on masendavalt rooste läinud pika väljas seismisega, tuksub mootor veel päris ilusti ja õli praktiliselt ei võta.
August 2002

Peale  American Beauty ja PowerCampi üritusi polegi autot rohkem liigutanud kui paar korda hoovi peal ühest kohast teise. Vahepeal tekkis ka ketserlik mõte auto maha müüa ja saadud raha investide Scottsi. Õnneks tuli kaine mõistus jälle tagasi…Ülevaatus saab kohe läbi ja ka uus  kindlustus on maksmata. Lõpuks mootor käima üle pika aja. Algul töötasid vaid pooled potid, umbes poole minuti pärast tuksus juba ilusti. Tegin laudadest ja tellistest  aluse, mille otsa ta esialgu paigutasin. Ehk käib tuul paremini alt läbi, kui auto maapinnast kõrgemal seisab ja seega ka ehk ei roosteta niipalju.

Hall ja igav päev. Sobiv kruisimiseks. Esmalt sai chevy pukkide otsast maha manööverdatud, siis sodi seest välja vistatud ja linna poole minema. Kuna jällegi polnud õrna aimugi palju paagis võiks kütet olla, siis sai meelerahu kinnitamiseks 20 liitrit juurde tangitud. Õli ununes muidugi jälle vaatamata. Just torkas ka meelde, et ma polegi pärast ostmist õlivahetust teinud…. Aga teisalt – tänu pidevale juurdekallamisele püsib ta niiehknaa noor.
Kodus jälle pukkide otsa ja kõik selleks aastaks vist. Ülevaatus saab ka kohe läbi.

Seoses äkki pähe turgatanud katusealuse ehitamisplaanidega tuleb jällegi pukkide otsast maha ajada. Kuna Scottsi aku on sista, siis saab pärast mitmeid manööverdusi  chevy endale ajutiselt scottsi aku. Katusealla ajades õnnestus uksega posti riivata – ja jälle paar kriimu uksel juures….
September 2002

Mõtlesin tõsta chevy tagumised kummid scottsile esikummideks – need kipuvad juba väga kiiresti tühjaks vajuma. Proovisin esmalt käivitada  scottsi akuga – nii kui korraks võtit keerasin, jäi starter käima – õnneks oli aku peaaegu tühi…. Imelik et isegi süütevõtme välja keeramine ei aidanud…..
Teise akuga siiski kõik ok ja manööverdus sai tehtud. 
Miks otsustab tungraud alati siis katki minna kui auto on juba üles tõstetud?
Jätsin kogu ürituse pooleli, lõin jalaga tungi alt ära ja ajasin autod oma kohale tagasi.
Oktoober 2002

Üle pika aja siis jälle käivituskontroll. Tegelikult on mul kuri plaan chevy liikuma saada – tegin isegi kindlustuse ära, ainult ülevaatusega on veidi jama…. Tellisin  uue sumpsijupi, õlid ja filtrid ja vist ka küünlad. Igatahes – käima ta läks üsna hästi, ainult alguses jäi starter korra peale… Katuse aluses on liikumisruum piiratus ja seega üsna raske kapotialuse juurde viskuda vajadusel niiet otsustasin ta õue. 
Sai tõstetud jälle õige aku peale tagasi ja kui umbes 5 minuti pärast kõik potid tööle hakkasid, siis tegime Camsistiga väikese proovisõidu. Muidu ok, aga paak ködi täis ja minek niru.

Sai kindlustus tehtud, kuidagi ka ülevaatus tehtud ja mõned päevad töö  ja kodu vahet sõidetud. Starter jälle jukerdab ja käivitusvarras on abiks.
Detsember 2002

Ilm sittakanti külm ja käivitamisega suur tegu. Kõige külmemal ajal kulus 4 akut käivitamiseks. Viimane aeg küünlaid vahetada või midagi ette võtta.
Küünalde vahetus ja sumpsi keevitamine . Ühe gabariidi ja suunakapirni  vahetamine.
Käivitus nüüd nagu lapsemäng.
Õlivahetus käigukastis ja mootoris. Uued õlifiltrid. 

Viimane küttearvestus näitab, et kulu on peaaegu 20 l sajale…
Seda ilmselt tulenevalt teeoludest… 
Sõidetud jaanuaris ca 1500km
Jaanuar 2003

Sõidetud veebruaris ca 1400km
Veebruar 2002

Õlilaik auto all.  Ja natukese aja pärast jälle… Kiirpilk kapoti alla – kõik kuiv…Õli miinimumi peal. Põhja alt kiigates paistab mootor alt küll  jube õline, aga lekkekohta ei leia. Kahtlustan hullemat ehk väntvõlliotsa tihendit. Hiljem, pimedas taskulambiga kapotiall  uurides selgub ka lekkekoht – õliandur on otsad andnud ja õli ajab välja läbi anduri…Kusjuures juhe selle anduri küljest on ka kadunud… Äkki on ta sealt kadunud juba mitu aastat ja on Check Engine tulukese põhjuseks armatuuris? Sõidan pimedas kodu poole, varustan end mitme liitri õliga ja teen 25 km peal 2 kontrollpeatust. Lisan umbes liitri õli.

Järgnevad päevad  kontrollin enne igat sõitu õli, aga kadu praktiliselt pole… 
Seoses lume sulamisega on õuemuru pehme ja  künnan Chevyga õuele korralikud  rööpad. Vahest on vaja ka labida abi liikumasaamiseks… Auto on ülepeakaela porine ja roosteplekid ei paista enam välja.
Märts 2003

Kruusateed on treppi sõidetud ja auto ei seisa enam teel - tagaots kipub kergelt ette viskama. Tellisin uued amordid - F-M 1.8K. Õige Chevymehena üritan ka ise vahetada - proovisin esimesi - aga et mutri asukoht kehv ja vaja special-võti leiutada, siis võtsin ette tagumised. 
Alumine polt tuleb lahti kergesti, aga ülemisi lahti saada on tõeline piin... Paar tundi rahulikku nokitsemist ja uued taga-amordid all. Sõit järgmisel hommikul tõestab et kulutus polnud asjata - auto tagaots seisab teel nagu valatud... Vaja veel esimesed ka ette võtta - ühel 
juba õli ka välja jooksnud...
Aprill.03

Sõidan kodupoole ja ei saa aru miks kiirus kaob... korjan kiiruse üles ja mõne hetke pärast jälle kiirus maas.... pressin siis juurde kuni mingi hetk hakkan kärsakat tundma.... auto seisma, kapott üles... ei midagi. Kuskilt nagu tuleks midagi aga üles ei leia... Jõuan siis 
õnnelikult koduõuele kui tunnen taas kärsakat... pika uurimise peale käes - juhipoolne esivelg nii tuline et  särtsub....- selge esipidur peale jäänud... kiire ülevaatus pärast jahtumist kinnitab et vaja on sadul maha saada ja kindlasti poleks paha tellida ära uued pidurivoolikud...

Laenasin linnapealt tollivõtmed, sain sadula maha - kolb liigub...pidurivedelik oli aga paska täis ja kui ma õieti mäletan, siis aastat 5-7 pole seda küll keegi vahetanud.... Tellin siis ära 
pidurivoolikud, aga muus osas otsustan enne proovida õlivahetust ja siis edasi vaadata...
Mai 03

Tagasi