( järgnev on kirja saanud rohkem nii päevikuvormis et endalgi hea mäletamiseks...) Erinevatel põhjustel müüsin auto septembris 2000. Aasta jooksul tekkis aga kange tahtmine Capricet taas oma õue peal näha... Vaatasin mitmeid autosid ning otsisin üles ka oma kunagise Caprice uue omaniku. Kuna hinna/kvaliteedi suhe oli saadaolevatest kõige parem, siis juhtuski nii et täpselt aasta hiljem ostsin oma Caprice tagasi.... Aasta
jooksul oli vahetatud käigukast - uue sisuga TH700-R4, minu sprayga
lapitud küljed olid üle värvitud, lisandunud olid kroompeeglid,
mõned kleepsud salongi ja uued tagakummid (Cooper). Kapotialune
on täpselt sama,v.a. 4 uut küünalt ja õlivahetus.
Lisandunud olid ka mõningad disainielemendid triipude ja kroomliistude
näol :((
Niisiis
- maruhea tunne on Chevyga taas kruisida ja nagu ennegi (vt.osa
1), saavad tehtud tööd siia kirja pandud.
... Siis saab teha taas tutvust treilerimeestega. Hommikul käivitades ei teinud auto piuksugi. Kokkurutanud konsiilium jõudis üksmeelsele arvamusele – starter. Auto treilerile ja koduhoovi. Starter maha ja kontaktide puhastus – ja asi selleks korraks ok. November 01 Ja jälle ei tee auto
piuksugi võtit keerates...
V8 sound hakkab esile
tulema...
Käin vahetevahel autot
liigutamas ja võistlen külavahel hääle poolest belarussidega:)
Iga raud hakkab vihma
käes roostetama...
Kõik! Ka vasktoru
ei aita enam. Las seisab paremate aegadeni.
Liigutan Chevy hooviservast välja, ajan pakkude otsa ja hakkan starterit demonteerima. Kui tollimõõdus võtmed puuduvad siis on abiks kõikvõimalikud tellitavad ja muidu veninud võtmed. Camsist võttis starteri lahti, puhastas ja selgus et võllil on kontktid ühest kohast maha kulunud. Kui starter jäi selle koha peal seisma, siis enam käima ei läinud. Kuna oli ülisuur tahtmine auto ikkagi kiiresti liikuma saada, siis sai tänu Camsisti abile kiirkorras soetatud uus starter. Starter käes, auto alla...ja õnnestus polt pooleks keerata....Treiali käest uued poldid, starter alla ja...ei sittagi. Kuna starteri ots oli veidi teine kui vanal, jäid hammakad üksteisest mõnevõrra eemale. Tegin mõlemad starterid aatomiteks ja tõstsin uue sisu vanase kesta ja vastupidi. Starter alla ja hoplaa – asi käib....
Üle hulga aja sai ette
võetud pikemaid sõite – Haapsallu American Beauty üritusele
ning nädal hiljem Otepääle Power Campile. Auto tiksus kogu
teekonna ilusti ära. Peale starterivahetust sõidetud ca 1500
km. Huvitaval kombel on ligi poolteist aastat tagasi soetatud sumpsijooksust
ära roostetanud ca pooleteistmeetrine jupp. Kusjuures potid on veel
täiesti haljad....toru on aga läbinisti mäda. Esialgu sai
väiksemad augud lapitud pleki ja asbestnööriga. Kuigi kapotialune
on masendavalt rooste läinud pika väljas seismisega, tuksub mootor
veel päris ilusti ja õli praktiliselt ei võta.
Peale American Beauty ja PowerCampi üritusi polegi autot rohkem liigutanud kui paar korda hoovi peal ühest kohast teise. Vahepeal tekkis ka ketserlik mõte auto maha müüa ja saadud raha investide Scottsi. Õnneks tuli kaine mõistus jälle tagasi…Ülevaatus saab kohe läbi ja ka uus kindlustus on maksmata. Lõpuks mootor käima üle pika aja. Algul töötasid vaid pooled potid, umbes poole minuti pärast tuksus juba ilusti. Tegin laudadest ja tellistest aluse, mille otsa ta esialgu paigutasin. Ehk käib tuul paremini alt läbi, kui auto maapinnast kõrgemal seisab ja seega ka ehk ei roosteta niipalju. Hall ja igav päev. Sobiv
kruisimiseks. Esmalt sai chevy pukkide otsast maha manööverdatud,
siis sodi seest välja vistatud ja linna poole minema. Kuna jällegi
polnud õrna aimugi palju paagis võiks kütet olla, siis
sai meelerahu kinnitamiseks 20 liitrit juurde tangitud. Õli ununes
muidugi jälle vaatamata. Just torkas ka meelde, et ma polegi pärast
ostmist õlivahetust teinud…. Aga teisalt – tänu pidevale juurdekallamisele
püsib ta niiehknaa noor.
Seoses äkki pähe
turgatanud katusealuse ehitamisplaanidega tuleb jällegi pukkide otsast
maha ajada. Kuna Scottsi aku on sista, siis saab pärast mitmeid manööverdusi
chevy endale ajutiselt scottsi aku. Katusealla ajades õnnestus uksega
posti riivata – ja jälle paar kriimu uksel juures….
Mõtlesin tõsta
chevy tagumised kummid scottsile esikummideks – need kipuvad juba väga
kiiresti tühjaks vajuma. Proovisin esmalt käivitada scottsi
akuga – nii kui korraks võtit keerasin, jäi starter käima
– õnneks oli aku peaaegu tühi…. Imelik et isegi süütevõtme
välja keeramine ei aidanud…..
Üle pika aja siis jälle
käivituskontroll. Tegelikult on mul kuri plaan chevy liikuma saada
– tegin isegi kindlustuse ära, ainult ülevaatusega on veidi jama….
Tellisin uue sumpsijupi, õlid ja filtrid ja vist ka küünlad.
Igatahes – käima ta läks üsna hästi, ainult alguses
jäi starter korra peale… Katuse aluses on liikumisruum piiratus ja
seega üsna raske kapotialuse juurde viskuda vajadusel niiet otsustasin
ta õue.
Sai kindlustus tehtud, kuidagi
ka ülevaatus tehtud ja mõned päevad töö
ja kodu vahet sõidetud. Starter jälle jukerdab ja käivitusvarras
on abiks.
Ilm sittakanti külm
ja käivitamisega suur tegu. Kõige külmemal ajal kulus
4 akut käivitamiseks. Viimane aeg küünlaid vahetada või
midagi ette võtta.
Viimane küttearvestus
näitab, et kulu on peaaegu 20 l sajale…
Sõidetud veebruaris
ca 1400km
Õlilaik auto all. Ja natukese aja pärast jälle… Kiirpilk kapoti alla – kõik kuiv…Õli miinimumi peal. Põhja alt kiigates paistab mootor alt küll jube õline, aga lekkekohta ei leia. Kahtlustan hullemat ehk väntvõlliotsa tihendit. Hiljem, pimedas taskulambiga kapotiall uurides selgub ka lekkekoht – õliandur on otsad andnud ja õli ajab välja läbi anduri…Kusjuures juhe selle anduri küljest on ka kadunud… Äkki on ta sealt kadunud juba mitu aastat ja on Check Engine tulukese põhjuseks armatuuris? Sõidan pimedas kodu poole, varustan end mitme liitri õliga ja teen 25 km peal 2 kontrollpeatust. Lisan umbes liitri õli. Järgnevad päevad
kontrollin enne igat sõitu õli, aga kadu praktiliselt pole…
Kruusateed on treppi sõidetud
ja auto ei seisa enam teel - tagaots kipub kergelt ette viskama. Tellisin
uued amordid - F-M 1.8K. Õige Chevymehena üritan ka ise vahetada
- proovisin esimesi - aga et mutri asukoht kehv ja vaja special-võti
leiutada, siis võtsin ette tagumised.
Sõidan kodupoole ja
ei saa aru miks kiirus kaob... korjan kiiruse üles ja mõne
hetke pärast jälle kiirus maas.... pressin siis juurde kuni mingi
hetk hakkan kärsakat tundma.... auto seisma, kapott üles... ei
midagi. Kuskilt nagu tuleks midagi aga üles ei leia... Jõuan
siis
Laenasin linnapealt tollivõtmed,
sain sadula maha - kolb liigub...pidurivedelik oli aga paska täis
ja kui ma õieti mäletan, siis aastat 5-7 pole seda küll
keegi vahetanud.... Tellin siis ära
|