www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Välimääraja > Lincoln Towncar


  tagasi

 Lincoln Towncar


LINCOLN TOWNCAR-i ajalugu

Autor: kalev35

Lincoln Town Car oli olemas kaua enne Lincoln Continental 'i:
Algselt Town Car keretüüpi esindas neljaukseline sõiduk erilise suletud tagasalongi osaga, millel 1920-ndatel oli sageli avatud juhikoht koos kerge lükandkatusega.
Lincoln pakkus esimesena Town Car tüüpi kere! Ka kõige esimene Lincoln oli Town Car. Hetkel pole teada, mitu neid ehitati.

Leland-Lincoln 'i varustasid keredega algselt Brunn, Towson ja Murray.

1920 pakuti Town Car kere Lincoln 'i poolt kui Murray valmistatud Type 109 Body, 1920-21 valmistati 19 Town Car kerega Lincoln 'i.
Järgnevalt võttis Brunn keremudeli üle, pakkudes Type 138A Town Car'i 1921-22 valmistati 36tk.
Hind oli 00 (2003.a. dollari väärtuses - ,266).
Võrreldes 1921. aastaga on Town Car 'i hind poole võrra langenud!

1) Enne Teist Maailmasõda pakkus Lincoln Town Car kere K seeria Lincolnidel (nagu ka L seeriale - vt. lõpus). Enamus Town Car 'e tehti Brunn ja Dietrich poolt. Samas pakkusid ka teised ehitajad Town Car keretüüpi.

Aastaks 1939, kui K seeria oli välja tõrjutud Brunn'i Type 36 Town Car keremudeli poolt, ehitati väga väike hulk Zephyr raamile, üks neist ka Clara Ford'ile.


(1938 Lincoln Zephyr Town Car Limo by Brunn)


(1940 Lincoln Brunn Town Car)


(1940 Lincoln K-Series Design Proposal)

2) Town Car tüüpi kere pakuti kogu Zephyr-ajastu (1936-1942), alustades Lincoln Custom'iga just enne sõda...
Suurem nelja-ukseline 7-8 kohaline sedaan oli tuntud kui Type 31, millel oli sageli suletud 'veerandakna ala', muutes selle välimuselt Town Car kereks, kuid ametlikult sellisena ei kutsutud. (47tk. 1942a versioone tehti üldse suletud/avatud tagaklaasiga).
Tavaline Custom Limousine jõudis 66 valminud mudelini, enne kui autode tootmine Lincoln'i tehases sõja tõttu peatati 16. veebruaril 1942.
Neilt autodelt pärineb pealesõjaaegsete Town Car kerede tilga kuju.


(1942 Lincoln Zephyr Last Car 31.01.1942)

3) 13.veebruaril 1950 jõudsid 9 Hess & Eisenhardt poolt ehitatud Lincoln Custom Limousine Valgesse Majja. Ühte neist kasutati presidendi paraadautona terve dekaadi vältel. Teist kasutas värskelt valitud Iisraeli peaminister. Need 9 Lincoln autot olid ennesõjaaegse Town Car stiili taaselustajad.


(1950 Lincoln Cosmopolitan)


(1950 Lincoln "Bubble-Top")


(1951 Cosmopolitan convertible _Queen Elizabeth)

4) 1959-60 aastate H & E kujustatud kere kutsuti "Formal Sedan" ja "Town Car", viimasel oli salongis vahesein. 1959 ehitati 78tk. Model 23B ja Town Car 49tk. Formal Sedan Lincolni. 1960.a pakuti sama keretüüpi - ehitati 136 Town Car ja 34 Formal Sedan. (1950 Lincoln "Bubble-Top")


(1959 Continental Town Car)
http://www.thecarconnection.com/index.asp?article=8128

5) Järgnesid 1964-1965 ehitatud näituseautod, mida olenevalt allikatest nimetati kas "Town Brougham" või "Town-Car". (1964a mudelit muudeti, et paistaks kui 1965a). 1964-1965 valmistati veel ka kaks sedaani eritellimusena, mida kutsuti samuti Town Car 'ideks.
(1963 Lincoln Lido näituseautot ei ole kunagi Town Car 'iks või Brougham 'iks nimetatud)


(1964 Lincoln Town Brougham show car)


(1965 Lincoln Town Brougham show car)

6) Alates 1964. aastast pakkus Lincoln Lehmann-Petersen poolt ehitatud 34" pikendatud limusiini, mida siiski tehase poolt Town Car 'iks ei nimetatud. Ehitati küll 8" pikendatud keredega sedaane 1967. aastal, mida on sageli ka Town Car mudeliks kutsutud. Siit pärineb ka 1970-ndateni kestnud Maloney jt. kerekujustajate kasutatud "Town Car" keretüüp.

7) 1969 ehitas Lincoln tumedat elevandiluu värvi Town Brougham näituseauto... Sellel põhineski järgnenud Town Car option. 1969.a üleni must erimudelina Henry Ford II -le ehitaud ainus sedaan varustati Town-Car paketi viimistlusega, millest sai Town Car viimistlus-pakett alguse. (HFII auto lõpetas California romulas, millest on ka paar pilti fanaatikute poolt tehtud, enne kui auto hävitati.)

8) Alates 1969.a pakkus Lincoln "Town Car" salongiviimistluse paketti 9 eest - muudetud armatuurikanga jm. kõrgema viimistlusega. Väljastpoolt ei erista neid tavamudelitest siiski mitte miski. Pole teada, mitu selliseid telliti või valmistati. Kaheukselisele mudelile pakuti samuti "Town Car" viimistlust - mõnede piirangutega.

9) "Town Car" option oli valikus kuni 1972.a kekpaigani, mil Lincoln esitles eristatavat "Town Car" mudelit. Olid välised "Town Car" kirjed C-piilaril katusel.
Nagu varasematel versioonidel, erines salongiviimistlus standardmudeli omast.
Seega 1972. aasta mudelivalikus on kaks erinevat Town Car 'i.
Hilisemat 1972.aasta Town Car väljalaset saatis ka pressiteade ja reklaamid mitmetes ajakirjades, milledest parimad olid Architectural Digest ja Town & Country numbrites.


See Town Car lahendus säilis 70-ndatest läbi 80-90-ndate kaasajani koos mitmete variatsioonidega "Town Car"-teemal.

Väga paljud sõltumatud kerekujustajad pakkusid 70-ndatel oma Lincoln Town Car modifikatsioone.
Kaasaegsetest Lincoln 'i poolt pakutavatest Town Car erimudelitest on ehk tuntuim kuulikindel Lincoln BPS Town Car. (http://www.caranddriver.com/article.asp?section_id=16&article_id=8420&page_number=1)

(** Brunn valmistas 1922 aastal Town Brougham/Town Car eritellimusena ka Henry Ford 'ile ja tema abikaasa Clara 'le, mida juhtis firma sohver Izzey Levine. Autot hoiti peamiselt New York 'is, kuid saadeti sageli ka Detroit 'i. See auto oli 1970 Ford 'i kollektsioonis Fairlane 's. Praegu võib olla ka Ford'i Muuseumis. Üks loo autori /Doug/ tädidest külastas Fairlane mõisa 1970. Tädil oli väiksena tavaks mängida selle auto tagaistmel, millest oli jäänud väike huulepulga jälg tagauksele. 1970.a. olevat see märk veel alles olnud (30 aastat hiljem!).

Märkus: Herman Brunn asutas oma firma 1920.a Buffalo 's, töötades algselt mitmetele autotootjatele. Näiteks Pierce-Arrow, mille tehased olid samuti Buffalo 's. Peale tutvumist Henry Ford 'iga - kui Henry Ford nägi Brunn 'i ehitatud Iraani šahhile Pierce-Arrow mudelit, veenis ta Brunn 'i Lincolnile keresid ehitama. Tema poeg Herman C. Brunn töötab hiljem Continental Mark III kujustajana 1966-68.