DODGE CHARGER'i Ajalugu
1966 - 1974
Autor: Raxo
1966 Dodge Charger
Dodge ootas 1966. aastani, mil liitus Mustangi ja Barracuda poolt alustatud laugpära-hullusega. Põhinedes keskklassi Coronet' platvormil, lisas Charger laugpära katusejoone, peidetud esituled ning täispikad tagatuled. Sisu oli viimane sõna nelja korvistmega, konsoolidega ees ja taga ning kõikide näidikutega. Tagumisi korvistmeid oli võimalik isegi alla klappida, et tekitada 2.13m pikkune pakiruum. Kapoti all Charger nalja ei mõistnud. Standardis oli 318cid V8, kuid suurem osa ostjaid vahetasid selle 383cid V8 vastu välja. Kuid '66 Charger nägi ka kuulsaima mootori debüüti muskelautode ajaloos - 426cid Hemi. Kuigi Hemi mootorid olid saadaval juba 1950-ndatel ja 426cid Hemi oli saadaval alates aastast 1964, siis 1966 oli tänava-Hemi debüüt - esimene Hemi, mida tavainimene võis tänaval kasutada. Reklaamitult oli selle võimsuseks 425bhp, kuid reaalselt andis see välja umbes 500bhp tänavaseades. Hemi lisas 22 baashinnale 00, mille tõttu tehti Hemidega Chargereid ainult 468tk sellel aastal. Võibolla oli see sellepärast, et Hemile anti ainult 1 aasta/12000 miili garantiid, kui standard-Chargeritel oli see 5 aastat/50000 miili. Lisaks muutis garantii kehtetuks auto "ekstreemne kasutamine" ehk siis kiirendusvõistlustest osa võtmine vms.
Toodetud:
37 344
Mootorid:
- 318cid V8 230bhp
- 361cid V8 265bhp
- 383cid V8 335bhp
- 426cid V8 Hemi 425bhp@5000rpm,
490lb-ft@4000rpm
Jõudlus:
426cid Hemi V8 425bhp: 0-60 in 6.4 sec, 1/4 mile in 14.16 sec @ 96.15mph.
1967 Dodge Charger R/T
1967. aastal lisandus Chargeri mootorivalikusse 440 Magnum, mis oli R/T standardmootor ning ühtlasi ka Chrysleri suurim mootor ja see pani välja 375bhp. See oli odavam kui Hemi, suutis viimasega sammu pidada kuni 60mph ning oli lihtsamalt tuunitav ja tänaval võisteldav.
Toodetud:
15 788
Mootorid:
- 318cid V8 230bhp
- 383cid V8 335bhp
- 426cid V8 Hemi 425bhp@5000rpm, 490lb-ft@4000rpm
- 440cid V8 375bhp@4600rpm, 480lb-ft@3200rpm
1968 Dodge Charger R/T
Aastal 1968 tehti Chargerile põhjalik ümberkujundus uue peidetud esituledega esivõre, kumera kere, ümmarguste tagatulede, täiustatud tagaosa ning minimaalse kroomikasutuse näol. 92 590 toodetud Chargeri seast olid 17 665 R/T paketiga, millel mootoriks 440 Magnum ning tagaosa peal triibud. Ainult napid 475tk olid kõikvõimsa Hemiga. Hemit oli '68-nda jaoks tugevdatud natuke pikema vältusega nukkvõlliga, uute klapivedrudega ning üldise ülekäimisega, mis vähendas õlikulu. Seda alahinnati siiamaani 425bhp peale ning oli tõsiste kiirendusvõistlejate mootorivalikuks.
Toodetud:
17 665
Mootorid:
-
318cid V8 230bhp
- 383cid V8 335bhp
- 426cid V8 Hemi 425bhp@5000rpm, 490lb-ft@4000rpm
- 440cid V8 375bhp@4600rpm, 480lb-ft@3200rpm
Jõudlus:
426cid Hemi V8 425bhp: 0-60 in 5.3 sec, 1/4 mile in 13.8 sec @ 105mph.
1969 Dodge Charger R/T
1969 oli tava-Chargerile vaikne aasta, kuid see-eest lasi Dodge välja kaks Chargeri eriversiooni, et NASCAR'il suuremat konkurentsi pakkuda. Esimene oli Charger 500, mis põhimõtteliselt oli parema aerodünaamikaga '68 Charger. Esivõre laenati Dodge Coronet'lt, tagatuled venitati pikemaks ning istutati kere sisse. Kuigi Charger 500'l oli võistlustel mõningane edu, arvasid Dodge'i insenerid, et nad suudavad enamat. Nad läksid tagasi tuuletunnelisse ja tulid tagasi ajastu pööraseima muskelautoga, millel nimeks Dodge Daytona.
Ees oli Daytona'l nooljas 18-tolline ninapikendus, mis vähendas tuuletakistust ja parandas mahasurumisjõudu. Taha lisandus suur antitiib, mis seeriaautodel pidi olema küllalt kõrge, et avada pagaasnikuluuki. Hinnaga alates 00 olid Daytona'd saadaval nii 440cid kui ka 426cid Hemi mootoritega ning neid müüdi 503 eksemplari. Kaaludes peaagu 300 naela rohkem, kui tava-Chargerid samade mootoritega, olid Daytona'd tänavatel piiratud liikumisvõimega. Kuid rajal suutsid nad ületada 150mph ning kõik see oli tänavakõlbulik.
Toodetud:
20 057
Mootorid:
-
318cid V8 230bhp
- 383cid V8 335bhp
- 426cid V8 Hemi 425bhp@5000rpm, 490lb-ft@4000rpm
- 440cid V8 375bhp@4600rpm, 480lb-ft@3200rpm
1970 Dodge Charger
Aastal 1970 tehti Chargerile jällegi ümberkujundus. Tagatuled olid nüüd jälle täispikkuses ning esiotsa kattis uus kroomstange. Saadaval olid noortepärased värvid nagu "Plum Crazy" ning "Go-Mango". Lisaraha eest sai SE-versiooni oma nahksisu ning elektrilise katuseluugiga. Autohuvilised rõõmustasid uue mootorivalikus oleva 440 Six Pack'i üle. 440 Six Pack mahutas ennast Hemi ja 440 Magnumi vahele, vahetades 440cid'i neljalõõrilise karburaatori kolme Holley kahelõõrilise vastu, mille abil kasvasid hõbujõud 375bhp'lt 390bhp'le. Ka Hemi't uuendati hüdrauliliste tõukurite lisamisega. Siiski võtsid kasvavad kindlustusmaksed oma osa ning ainult 10 337 R/T'd müüdi, millest 116 olid 440 Six Pack'id ning 42 Hemi'd.
Toodetud:
10 337
Mootorid:
-
318cid V8 230bhp
- 383cid V8 335bhp
- 426cid V8 Hemi 425bhp@5000rpm, 490lb-ft@4000rpm
- 440cid V8 375bhp@4600rpm, 480lb-ft@3200rpm
- 440 Six Pack V8 390bhp@4700rpm,
490lb-ft@3200rpm
Jõudlus:
426cid Hemi V8 425bhp: 0-60 in 5.5 sec, 1/4 mile in 13.9 sec @ 105mph.
1971 Dodge Charger
1971 oli muskelautode ajastu lõpu algus. Kui teised tootjad vähendasid oma mootorite kasutusvõimsusi, siis Chrysler püüdis oma mootoreid võimalikult kaua endisel tasemel hoida. Hemi säilitas oma 425bhp, kui 440cid taandus 370bhp'le ja 440 Six Pack taandus 385bhp'le. Ümberkujundundatud '71 Charger kaotas 2 tolli teljevahest ja sai sööstva Coke-pudeli disaini. Nüüdsest jagas ta oma kere Dodge Super Bee'ga ning oli saadaval ka R/T ja SE versioonina. R/T versioon oli eriti julge oma kapotiga, simuleeritud õhuribidega külgedel, Rallye velgedega, triipudega ja valikuliselt esi- ja tagaspoileritega. Hemi hingas läbi Air Grabber-tüüpi õhuvõtturi, mis aktiveeriti armatuurilülitist. Olemas oli suur valik värvitoone nagu "Green Go", "Citron Yella" jne. See kerestiil püsis aastani 1974, kuid 426cid Hemi jaoks oli see aasta viimane. Chrysler otsustas, et ei hakka Hemit heitgaaside normidega piinama, vaid saatis ta tipust pensionile.
Mootorid:
- 318cid V8 230bhp
- 383cid V8 335bhp
- 426cid V8 Hemi 425bhp@5000rpm, 490lb-ft@4000rpm
- 440cid V8 370bhp
- 440 Six Pack V8 385bhp
Jõudlus:
426cid Hemi V8 425bhp: 0-60 in 5.8 sec, 1/4 mile in 13.7 sec @ 104mph.
1972 Dodge Charger
Alates aastast 1972 pidi Chrysler oma mootorite võimsusi vähendama, et kinni pidada veelgi rangematest saastenormidest. Ühtlasi hakkasid nad mootorite võimsusi märkima netovõimsusena (mootori võimsus koos kõigi lisaseadmetega) brutovõimsuse asemel. See viis mootorite hinnangulised võimsused piltlikult alla. Kuna Hemi oli läinud, jäi 440 Six Pack mootorite tippvalikuks. Selle võimsus kahanes 385bhp brutolt 330bhp netole. Tavalise neljalõõrilisega 440cid võimsus kahanes 370bhp brutolt 280bhp netole. 383cid ei suutnud täita uusi saastenorme ning eemaldati valikust. Selle asemele tuli uus 400cid V8, mille netovõimsus oli 255bhp.
Mootorid:
-
318cid V8
- 400cid V8 255bhp net
- 440cid V8 280bhp net
- 440 Six Pack V8 330bhp net
1973 Dodge Charger
'73 Chargeri välimusele tehti mõned kosmeetilised muutused ees ja taga ning pandi suuremad tagumised küljeaknad. Valikuline Rallye-pakett lisas küljetriibud, tiftidega kinnitatud kõrgendusega kapoti, stabilisaatorvardad ette ja taha, kõrged rehvid valgete kirjadega ning spetsiaalnäidikud.
Mootorid:
-
318cid V8
- 400cid V8 175bhp net
- 400cid V8 260bhp net
- 440cid V8 280bhp net
- 440 Six
Pack V8 330bhp net
Jõudlus:
440cid/280bhp: 0-60 in 7.4 sec, 1/4 mile in low 15s.
1974 Dodge Charger
'74 Chargeri parimaks mootorivalikuks jäi 275bhp 440cid. See aasta jäi Chargerile kui muskelautole viimaseks, kuna järgmiste aastate Chargerid kuulusid juba luksusautode klassi.
Mootorid:
- 318cid V8
- 400cid V8 175bhp net
- 400cid V8 260bhp net
- 440cid V8 280bhp net
Allikas: www.musclecarclub.com
Tagasi