www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Pontiac Firebird Trans Am 1991


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (35) tagasi

 Pontiac Firebird Trans Am 1991

 Omanik: sqirrel

Lõpuks käes 05.04.2008
Täna hommikul kell 9:00 sai müüjaga kokku Saue ARK-is. Pärast kohustuslikku tagumiste külgmiste punaste tulede teipimist ja pirnide välja keeramist sai auto ilusti ametnikele ette näidatud. Paberimajandus läks suhteliselt kergelt. Uued numbrid käes ja auto oma nimel.
Pesemine ja kraamimine 06.04.2008
Terve päev läks suure pesu ja koristuse tähe all. Ka esimene number nüüd ilusti omal kohal. Välja sai visatud kõik "teibi tuuningu elemendid" mis eelmine omanik oli sinna (õnneks) kahepoolse teibiga pannud.
Peseme puhtaks Peseme puhtaks Peseme puhtaks
01. Mai kruiisil 02.05.2008
Osalesime kevadkruiisil, mille käigus kohtusime teiste firebirdidega ja saime ka teada et differ on ikka lukus :) - seda sai küll väga tagasihoidlikult proovitud.
Teistega koos Lukus mis lukus
Haynes käes 06.05.2008
Eilne hommik algas väga hea üllatusega. Kui hommikul postkasti piilusin siis vaatas sealt vastu Amazon.com kirjadega papist pakike. Tervelt 17 päeva varem, kui Amazon.com lubas oligi mul netipoest tellitud raamat käes. Pealegi täiesti uus, kokku maksis 270.-
Haynes
Õlifilter olemas 09.05.2008
Eile õhtul minut enne US-Partsi sulgemist jõudsin veel sealt uue õlifiltri osta. Õli valik veel tegemata, kuid eks täna saab see ka tehtud. Järgmine nädal plaanis õli ära vahetada.
Õli valitud ja olemas 09.05.2008
Nüüd on õli ka olemas. Valituks osutus Gulf 5W-40 täissünt õli.
Õli ja filter
Õli vahetatud 13.05.2008
Eile õhtul sai õli ära vahetatud. Läbisõiduks 136033 km.
Vana õli niriseb välja Seltsis segasem Uus õli sees Uus õli sees
Tule pirni "vahetus" 10.06.2008
Kunde poolne lähituli otsustas enam mitte põleda. Nagu alati sel puhul hakkasin siis katkist pirni välja võtma, et sellega lähimasse autotarvete poodi minna ja samasugune uus osta. Aga võta näpust, osutus et pirn on laternaga ühes tükis ja eraldi seda vahetada ei annagi. Väheke uurimist ja tuli välja et Top Partsus see latern olemas. Täna hommikul 15 minutit kruttimist ja latern vahetatud. Ainuke häda on, et tuleb vist kaaluda ka juhi poolne ära vahetada. Uus on veidi selgema väljanägemisega, vana on tuhmim.
Uus latern Uus latern auto küljes
Käigud panid plehku 19.07.2008
Käigud ei tahtnud enam sisse minna. Kangi sikutades, et D peale saada pidin pea 2-ni välja sikutama. Viga osutus siiski väga lihtsaks. Trossi kinnitus kasti küljes oli lahti tulnud. Üks poltidest puudu ja teine poolenisti väljas.
1
Summutit keevitamas 12.08.2008
Avastasin ükspäev, et summuti laseb tagant poolt enne pütte läbi. Panin Summutimeister OÜ-sse aja kinni ja tehti korda. Seekord sai veel keevitamisega hakkama, kuid tulevikus tuleb siiski tagumise otsa kolmik ära vahetada.
Summutimeistri garaazis
Jälle summutit remontimas 04.09.2008
Kuna see nn. kolmik seal enne pütte siiski hingerahu ei taht anda, läksin ja panin meistrimehe juurde aja kinni. Seekord läksin Sumpsimehe juurde. Vana ja väsinud jupp lõigati vahelt ära, ning uus sätiti asemele. Lisaks boonusena said tagumised pütid ka rohkem horisontaalseks seatud. Visuaalselt pilt ilusam ja ka hääl läks grammikese vaiksemaks, vana jupp lasi ikka korralikult läbi.
tööks valmis vana kolmikuga Pulkadeks hakkab looma Valmis
Ülevaatus jälle tehtud 05.09.2008
Ülevaatus jälle tehtud. Aasta aega mureta.
Tagasilla hooldus 10.09.2008
Eile õhtul vahetasin tagasillas õli ja stabika kondid. Uueks õliks sai Gulf-i LSD õli.
Kaan maas Kaan puhastatud Kõik jälle kokku Vanad kondid Uued kondid Uued kondid
10000km läbitud 14.10.2008
10. oktoobriks olin sõitnud autoga täpselt 10000km.
10000km
Talvekorteris 01.12.2008
Hooaeg selleks korraks läbi ja auto talvekorteris. Siinkohal suured tänud heale sõbrale, kes mu autole varjupaiga andis. Ikkagi kindel katus peakohal :)

89 päeva pärast jälle...
Veel kodus Talvekorteris
Nina maha 10.12.2008
Kuna juba ostes oli auto ninal kõrvalistuja poolsel nurgal suuremat sorti kriimustus ja eelmise omaniku poolt tehtud väga kole pahteldus, siis alustasin nina korda tegemisega. Selleks võtsin ta auto küljest maha ja alustasin lihvimisega.
Veel peaaegu küljes Nina küljest Laual Ilma tulede ja ninata
Lihvimine 17.12.2008
Eile õhtul jätkasin nina lihvimist. Ühest kohast tuli seda ka liimida. Selleks sain Värvifoorumist mingi tugeva liimi, mis väidetavalt peaks pea kõik asjad oskama kokku liimida. Auto panin ka käima ja lasin mootori soojaks.
Liim Auto
Ninaosa pritspahtli all 15.01.2009
Eile õhtul sain ninaosa lõpuks ometi nii kaugele, et kõik "unwanted" künkad ja augud on kenasti sirgeks aetud ja nüüd on terve ninaosa pritspahtli all. Järgmiseks on tarvis kõik peene liivapaberiga üle lihvida ja krunt peale lasta. Kätte on jõudmas ka aeg, kui tuleb bensupaagi luuk näpus Värvifoorumi poole vantsida värvi järgi :)

1 2
Nina värvitud 03.02.2009
Täna õhtul sai auto nina värvitud. Nüüd jääb oodata kuni kuivab ja siis saab auto kokku tagasi panna :)
Auto jälle koos 20.02.2009
Täna õhtul ladusin auto kokku tagasi. Eemaldatud said ka ühed üleliigsed udutuled eest. Nüüd enne veel kui hooaeg algab on tarvis
- juhiukse elektriaken korda teha. Alla sõidab aga üles enam mitte.
- ees sillas kondid vahetada
- Cruise control'i tööle saada
- käigukasti ja mootori õlid vahetada

Aga need on kõik sellist kerget laadi nokitsemised, minu poolest võib kevad juba tulla :)
1 2 3
Hooldustööd 26.02.2009
Eile õhtul sain tööle juhiukse el.akna. Akna klaas oli miskipärast ühest klambrist välja hüpanud ja liugurid vajasid veidi määrimist. Nüüd sõidab uhkelt üles-alla.
Vahetatud said ka esisilla stabikavarda kondid.
Vanad kondid uus uus 2
Hooldustööd 2 03.03.2009
Eile tehtud:
- juhiukse lukk sai kesklukuga tööle
- tulede plastikust ümbrused küljes
- tagasilla numbrit uuritud, et oleks lihtsam "pinion seal"'i osta/tellida.
1
Uued õlid ostetud 05.03.2009
Eile ostsin ära kõik uued õlid. Mootorisse läheb Gulf Formula G 5W-40, käigukasti Gulf ATF DXII, silda uus pinion seal ja õliks Gulf Gear LS. Kui nüüd sellest lumest kah seal õues kuidagi lahti saaks....
õlid
Õlid vahetatud 10.03.2009
Eile õhtul vahetasin õlid käigukastis ja mootoris. Auto läbisõiduks 145941 km.
Uus õlifilter kohal Magnet kasti põhjas Õlivann puhastatud Kasti filter paigaldatud Läbisõit
Pinion seal'i vahetus 12.03.2009
Märkasin, et kohas kus auto talvel seisnud on tagasilla alla pisike loiguke tekkinud. Lähemal uurimisel selgus, et silla otsa tihend ingl.k pinion seal lekib. Ostsin uue tihendi Us-Parts'ist ja vahetasin ära.
Leke Leke 2 Kardaan maas Uus tihend paigas Valmis
Auto kodus 24.03.2009
Kevad algamas ja, et selle tulekut veelgi kiirendada tõin auto täna koju. Kui ilmad ikka lubavad ja lund sadama enam ei hakka siis võib ju täitsa sõita juba.

Heaks uudiseks ka see, et nüüd auto all ühtegi tilka enam ei teki ja numbrialuse toorik on kah olemas. Vaja vaid vähe kohendada seda.

Võib öelda, et minu jaoks on hooaeg alanud.
Käigukangi asendinäidik nihkes 13.04.2009
Juhtus selline asi, et käigukangi kõrval olev asendinäidik hakkas ühtäkki valetama. Algul arvasin, et trossi kinnitus kasti küljest lahti, kuid ei olnud. Siis lammutasin keskkonsooli lahti ja ka seal ei leidnud midagi valesti olevat. Samas panin tähele, et kui tross kasti küljest lahti võtta ja siis käigukangi liigutada, ka siis ei lähe need kangi "plõksud" näidiku asenditega kokku. Kasti küljes oleval trossi kinnitusel loksu ei olnud. Kui asja teisel korral uurima hakkasin, siis leidsin, et selle display saab alt poolt lahti kruvida, siis eraldub ta keskkonsooli kattest koos käigukangi ümbritseva nahaga ja display asendit saab sättida. Display pesal on vasakus ääres sakikesed ja display plaadil endal pisike nurgake mis siis sinna sakkidesse käib. Sedasi saabki display asendit 1cm võrra nihutada. Nüüd jälle näha ilusti mis käik sisse läheb.
Asendinäidik Talveauto ja suveauto
Radiaatori lõdvik 20.04.2009
Kuna radiaatori ülemine lõdvik mootori poolsest otsast paistetama oli hakanud, läks ta vahetusse. Uue lõdviku sain US-Parts'ist.
uus
Kevadkruiis 2009 01.05.2009
Kruiisil käidud ja üritusega väga rahule jäädud.
Reas 2 . ..
Uued amordid, rooliotsad ja rattalaager - üks probleem teise järel 18.05.2009
Märkasin, et esimesed kummid on äärtest kulunud. Alguses kahtlustasin valet kokkujooksu, panin sillareguleerimise aja Top Partsu kinni. Seal selgus et amordid, rooliotsad ja üks rattalaager on läbi. Uued jupid tellisin US-Partsi'st. Eelmise nädala kolmapäeva õhtul vahetasin hea sõbra abiga amordid ära. Kõige raskem osa asja juures oli amortide ülemisi mutreid kapoti alt lahti saada. 4h jamasime, kuid lõpuks sai tehtud.
Eelmisel neljapäeval vahetasin rooliotsad, see oli selline hea mõnus nokitsemise töö. Algse plaani järgi tahtsin rattalaagrit ka samal õhtul vahetada, aga pidurdavaks asjaoluks sai 9mm kuuskantvõtme puudumine, mida läheb tarvis suppordi maha keeramiseks. Kõikides komplektides oli 6, 7, 8 ja siis 10mm võtmed. Reedel sain Tööriistamarketist 9mm kuuskandi ja õhtul saingi suppordi maha. Sisemise laagri sain vahetatud, tihendi ka. Kui siis selgus jällegi järgmine probleem - osutus, et uus välimine rattalaager oli 5mm suurem kui peaks. Krr..... Panin kogu kompoti kokku tagasi ja täna hommikul US-Partsi. Õige laager nüüd olemas ja täna õhtul saan asja loodetavasti korda. Siis jääb veel üle silda reguleerima minna. Vahepeal mitu aega kinni pandud ja uute probleemide selgumisel jällegi tühistatud. Tunneli lõpus paistab siiski valgus :)
rooliotsad rooliotsad
Sild reguleeritud 20.05.2009
Esmaspäeva hommikul sain US-Partsist õige rattalaagri ja kohe sama päeva õhtul panin ta autole külge. Täna hommikul käisin Top Partsi's silda reguleerimas ja nüüd on ka see asi korras. Kuna ma üldiselt harva oma autodega teenindusse satun (enamus asjad saab ise tehtud), siis oli kohe põnev käik :) Top Parts'i silla reguleerija oli väga sõbralik ja vastutulelik. Kannatas kõik mu kokkulepitud aegade tühistamised ära mida ma erinevatel põhjustel cancel'dama pidin. Ütleme nii, et sõita on nüüd "mõne võrra" nagu parem.
Salapärane mõlkija 09.06.2009
Eile õhtul kodus märkasin kõrvalistuja poolsel uksel ilutseb selline 5x10cm suurune kriimustatud ala ja väike lohk ka pleki sees. Kohe hakkasin igasuguseid võimalikke variante mõtlema, et kus selline asi juhtuda sai. Kuna eile terve päeva sai usinasti kontoris istutud, siis palju võimalusi kus õnnetus juhtus olla ei saanud - järeldus, et ju seal samas töö juures parklas. Täna käisin turvamehe juures jutul, et äkki saaks eilse päeva parkla videovalve filme vaadata. Andsin ajavahemiku ette ja turvamees jäi minust salvestist vaatama. Juba 15 minuti pärast helistas, et on midagi näha. Salvestisel on selgelt näha üks tume Ford Focuse sedaan, mis tagurdades minu autole otsa sõidab, naisterahvas tuleb autost välja, vaatab enda autot ja siis ka minu oma. Katsub isegi käega ja siis istub autosse ja sõidab minema! Ei mingit telefoni numbrit mulle kojamehe vahele ega midagi...
Auto mark nüüd teada läksin parkalsse Fordi otsima, mille sealt ka leidsin. Tagumine stange nurk kriimustatud.
Nüüd sain auto numbri järgi tänu turvamehele teada ka auto omaniku ja läksin aru pärima. Süü võeti omaks ja tuleb mul nüüd kindlustusse pöörduda, kus siis peaks uks korda tehtama jälle. Eks näis. Tegelikult ei ole see mõlk kuigi suur ja kriim kah väikese võitu aga asi on põhimõttes, kui teed siis tuleb tunnistada!
Ajas ikka hinge täis küll, see kõrvalistuja poolne uks oli mul täiesti korras, ei ühtegi parklamõlki ega midagi. Poes käies pargin auto alati parkla kaugematesse nurkadesse, et keegi kõrvale ei tuleks parkima, kes uksega võiks pihta panna. Ja nüüd siis töö parklas kus põhimõtteliselt kõik autod ja nende omanikud teada keegi rihib külje ära ja siis paneb plehku! Eks siis näis kuidas laheneb... homme kindlustusse.
Uks jälle korras 30.06.2009
Smartservice's käidud ja uks jälle ilus ja sirge.
Tule "pirni" vahetus 2 21.07.2009
Nüüd seekord kustus lõplikult juhi poolne lähituli. Uue lambi sain Us-parts'ist.
ilma tuleta
Auto müüdud 12.08.2009
11.08.2009 müüsin auto maha. Läbisõiduks jäi 152284km. Kokku sõitsin Firebirdiga 17876km. Õnne ja muretuid kilomeetreid uutele omanikele.