www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Pontiac Firebird 1991


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (14) tagasi

 Pontiac Firebird 1991

 Omanik: jyrgen

Õlivahetus! 06.09.2008
Mootorisse sai kallatud Valvoline Maxlife 10w40 ja külge kruvitud uus õlifilter! Sn 190809 km.
Remonttööd American Beautys. 18.09.2008
Kuna paar nädalat pole mootor just kõige ühtlasemini käinud, siis sai aeg kirja pandud AB-sse. Täna vahetati ära siis jagaja kaas+rootor, küünlajuhtmed ja õlisurve andur, kuna salongis olev õlirõhukell oli koguaeg põhjas. Lisaks sai AB-st veel ostetud tagaratta laagrid+simmerlingid. Eks peab need nädalavahetusel ära vahetama. Läbisõit 190920km. Järgmise korrani! :)
Suunatuled. 04.10.2008
Kuna autol olid küljes juba ostes belarussi suunatuled, siis sai hakatud otsima originaal tulesid. Paar nädalat tagasi ebayst ma nad ka leidsin ja kohe pakkumise ka tegin. Tänase seisuga on tuled Eestis ja juba ka küljes, pilt palju parem. Tuli ise on ühe kollase pirniga ja kahe niidiga. Pargid põlevad seega kollaselt ja tuhmilt ja kui suuna sisse panen, siis hakkab teine niit heledamalt vilkuma. Mina olen rahul, lihtsalt ülevaatuse ajaks pean uuesti vene toodangu külge panema.

Mõned nädalad tagasi sai ebay vahendusel ka õiged ameerika varianti peeglid ostetud, praegu on nad juba Eesti tollis, lihtsalt vaja paberid korda ajada ja siis peaks nad ka kätte saama. Ehk õnnestub see järgmise nädala jooksul.
1. 2. Tuled küljes.
Peeglid kohal. 11.10.2008
Täna oli see päev kui peeglid postimajast kätte sain. Järgmine nädal värvitakse need autoga ühte värvi ja siis saab lõpuks külge keerata ja need eurojurakad minema visata. Kogu komplekti hinnaks kujunes kõigi kuludega kokku 1388 krooni.
peeglid
Juppide vahetus! 29.10.2008
Pühapäeval sain maalri käest usa versiooni värvitud peeglid kätte ja keerasin need ka kohe autole külge. Välimus muutus ikka märgatavalt ilusamaks. "Uutest" peeglist tulevad pildid nädalavahetusel. Täna oli auto American Beautys remondis. Ära lasin vahetada küünlad, mis oli juba ette ära ostetud, siis veel igaks juhuks termostaadi ja kütusefiltri, kuna ei teadnud millal need viimati vahetatud olid. AB-sse sai mindud diagnostika pärast kuna vahel esines mootori töös mingi "tühi" koht, nemad avastasid lahti olnud aku juhtmed. Ehk oli viga selles ja see teema on nüüd unustatud. Praegu sõidab ilusti, sn 192475km. Järgmise korrani.
Peeglid.
Remonttööd. 05.11.2008
Täna läksid vahetusse tagumised rattalaagrid koos simmerlingidega. Sild sai ka sisse uue õli. Tööd teosatas American Beauty. Järgmise korrani. :)
Bensiinipumba vahetus. 20.11.2008
19.11.08 vahetati AB-s bensiinipump. Täna viisin auto maale garaazi ära ja järgmine nädal pesen ta täiesti puhtaks, siis teen ka mõned pildid ja jätan auto kevadet ootama. Kevadel on vaja üks "kala" likvideerida, kuna auto ikka puterdab, jätab vahele. See viga tuleb ja läheb nagu ise heaks arvab. Eks ma lootsin, et eilne pumba vahetus aitab aga tuleb välja, et sai niisama see töö ette võetud. Kevadeni.
Uued rehvid. 16.01.2009
Enne jõule tellisin uued rehvid Saksast ja täna toodi need ka koju ära. Rehvideks valisin Goodyear GT2-d ja mõõduks on ikka originaal suurus 215/65/15.
1. 2. 3.
Pidurivooliku vahetus. 27.02.2009
Mõni aeg tagasi, kui autot niisama soojendasin ja edasi tagasi garaazi ukse vahet sõitsin, siis tundsin, et pidurpedaal vajub põrandani välja. Sai siis ukse vahelt põhja alla vaadatud ja pidurit tallates oli näha, et esimene parempoolne pidurivoolik jookseb sirinal. Eile tõin AB-st uue vooliku (408 krooni) ja täna vahetasin ära. Üks päev peab poest uue õli tooma ja pidurid ära õhutama.
Uus parempoolne pidurivoolik.
Piduriõli vahetus. 28.03.2009
Kuna mõniaeg tagasi sai vahetatud üks pidurivoolik, siis täna sai kogu süsteem uue õli koos õhutamisega. Nüüd selle asjaga kõik korras.
Elektrivea otsingud ja mõningad remonttööd. 15.05.2009
Sügisest saati on autot kimbutanud üks elektriviga, nimelt mootor puterdab aeg-ajalt. Sai siis kevadel auto kõigepealt AB-sse viidud. Nemad leidsid, et akujuhtme klemmid on kehvad ja pingutasid need seal üle ja kõik nagu toimis. Autole järgi minnes oli aku surnud, mida kinnitas ka diagnostik, et vana ja väsinud juba teine, et osta uus. Sai kohapealt uus aku peale pandud ja auto toimis kenasti. Samal õhtul linnapeal sõitu nautides tekkis "puterdamine tagasi". Siis sai natuke ropendatud ja kirutud vana autot ja siis mõtlesin nädalakese, mis autoga edasi tegema peaks, kuna kevad oli juba käes ja sõiduhimu ka suur. Ühel hommikul viisin siis auto uude kohta, et äkki leiavad nemad vea üles. Tegi siis Ameerika Auto diagnostika ja leidsid, et oleks vaja vahetada hapnikuandur, egr solenoid ja siis süütemoodul. Läksid asjad tellimusse. Kui asjad kohale jõudsid ja jupid küljes olid, maksin rõõmsalt arve ja hakkasin kodu poole sõitma. Jõudsin esimese foorini ja autol oli sama viga jälle tagasi. Siis ma vihastasin natuke ja sõitsin mootori plärtsudes ja paukudes tagasi. Nad vaatasid auto uuesti üle ja leidsid, et jagajakaas ja rootor on "imelikud". See tähendab seda, et rootor oli kuidagi kõver ja käinud vastu kaant. Kuna need jupid olid sügisel (ca 2000km sõitnud) vahetatud siis läksin rootor ja kaas näppus AB-sse pärima, et miks need on defektiga. Nemad sellega nõus polnud, et vigased on ja ostsin sealt "oma" hinnaga uue rootori ja kaane. Lasin AA-s külge kruvida, aga ikkagi auto ei käinud korralikult, siis nad diagnoosisid, et aju on persses. Väike mõttepaus ja sõitsin mitte eriti hästi toimiva autoga koju ära. Järgmisel hommikul läksin romulasse ja keerasin "uue" aju külge ja auto käis ilusti. Olin õnnelik. Sain sõita ca 300 km ja viga oli tagasi. Jälle vihane. Katkusin vanamehega jagajakaane ja rootori maha, et vaadata, mis viga. Ei leidnud nagu midagi kummalist ja panime kokku tagasi. Panin auto käima ja käis ilusti nagu kell. Hämming. :O . Ja sõidab siiamaani ilusti. Täna sai vahetatud mootoriõli (Mobili poolsünt), jahutusvedelik. Alla läksid ka uued rehvid, mis talvel soetatud sai. Töökojas jahutusvedelikku vahetades sai korra mootor soojaks lastud, et näha kas salongi tuleb sooja või mitte, et äkki on süsteemis õhk sees. Lasin mootori soojaks, panin sooja põhja ja krutisin ventika kiirema käigu peale, et salongi tuult sisse puhuks. Sai siis venika nuppu LO pealt üks samm kiirema peale pandud ja auto hakkas õrnalt puterdama, sai veel üks samm kiiremaks keeratud ja auto puterdas ja plärtsus täiega. Olin õnnelik, et olin elektri "kalale" sammukese lähemale jõudnud. Läkisn koju ja keerasin salongiventika auto küljest ära, et nähe mis nägu see on ja kas ikka toimib ilusti. Ventikas toimis ilusti aga kuskil oli sees mingi lühis, kui ventika asemele ühendasin 12v pirni siis ventilaatori nuppu keerates pirni tuli läks heledamaks küll, nagu peabki aga automootor ei plärtsunudki. Seega leidsin vea üles, mida teised targad ja õppinud mehed ei leidnud. Kuna ventikas oli lühises, see tingis ka selle, et aku läks kiiresti seistes tühjaks. AA-s öeldi, et raadio tarbib liiga palju voolu! Aga ju siis ikka ei tarbinud. :D Kahju, et ma ennem ventilaatori nuppu kohapeal seistes polnud näppinud, ehk siis oleksin varem vea üles leidnud. Ja oleksin hulga raha kokku hoidnud. Nüüd peab veel romulast vaatama "uue" salongiventilaatori. Ja ehk kõik saab korda. NB 1: AA vahetas ära ka õhufiltri. NB 2: Ei ole vihane ei AB ega ka AA peale, et nad viga üles ei leidnud. Järgmine kord lähen AB-sse tagasi, kui vaja aga AA-sse mitte.
Uued amordid. 23.06.2009
Taha sai alla pandud uued KYB amordid. Rockautost tellitud ja kogumaksumus koos postikuluga 1050 kr.
Remont. 02.08.2009
29.07.09 American Beautys tehti natuke elektritöid ja täiteti konditsoneer. Nüüd hea jahe sõita. Sn 197900km.
Müüdud. 13.03.2010
Auto müüdud 13.03.2010.