www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Pontiac Firebird Trans Am WS.6 1999


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (81) tagasi

 Pontiac Firebird Trans Am WS.6 1999

 Omanik: spiritualrob

Sain massina kätte :P 15.01.2009
Jah eelmisel õhtul (14.1.09) käisin kaubikuga Keilas ja tõin ära kõik kaasaantava kraami, mis ei oleks mahtunud Pontiac'i

Kättesaamise päeval (15.1.09)

meeleolu ülev, rõõm suur, autol edasiminek oioi :o (niipalju kui proovida sai- kõikjal oli märg jää)

...ent kohe püüdis kõrv kinni ka ebameeldivaid helisid- tagasillas "siuts ja sahin", vahel lausa kerge kolks.

Tuled sitad, eriti pooltuled, aga selleks olin ka valmis- boonusavastusena leid, et ei tööta juhipoolse peegli el. ajam, rehvid üsna slick'id- tuleb siva uued orgunnida- all 16" talvevelg ja 215/55/R16 pirelli naast ...ilma naastudeta :D

sisu ikka suht räbal, aga see väga ei morjenda kuna niikuinii ei meeldi beezh sisu- seega välja vahetada pikemas perspektiivis, sama puudutab ka tulesid ja oli muidki asju, mida veana arvesse võtta ei saa kuna niikuinii oleks parendusi teinud...
käes :) kodus :P
süttis "change engine oil" tuli... 19.01.2009
kuna Hingerahu oli kohe algusest peale "helide" tõttu läinud siis nüüd panin kohe aja kinni AB'sse ja otsustasin lasta natuke ära teha seda paljut, mis auto juures tegemata oli jäetud...
auto läks AB'sse 21.01.2009
...ja jäi sinna lausa kuni 26.1.09
hooldus ja remont 26.01.2009
Sain täna oma Linnu kätte AB'st, peale mõnepäevast raviseanssi.

Eelmine omanik andis autoga kaasa hunniku polüuretaanbukse ja mootoritihendeid ning kiitis, et hea kraam :) Väidetavalt pidi auto olema korraliselt hooldatud ning heas konditsioonis :)

Enese hingerahu huvides, otsustasin lasta vahetada kõik vedelikud/filtrid, mille käigus selgus, et autol on hulgaliselt hooldamatusest tingitud pisivigu, mis nüüd kõik kõrvaldamist vajasid. Käiku läksid kõik vidinad, mis kaasa olin saanud- hea seegi, et kraam pagassist võtta oli:) Tehti silda ja vahetati tihendeid.

kogu üritus summeerus rahaliselt ca 8,5 tuhandeks kuigi sain kogeda Karolipoolset tubli hinnasula AB's- lihtsalt töötunde tuli palju ja tööd on selle auto juures veel piisavalt... muidugi mõjutas seegi, et materjalid ja vedelikud on head vaid siis kui nad on PARIMAD- sellist põhimõtet üritangi hoida ka edaspidi auto kallal tegutsedes.

Meelt ei heida, olles üle üllatuslikust vigade ilmnemisest- arvan, et kõige tähtsam on, et auto meeldib, siis ei kao isu jännata Temaga :)
...ja mulle meeldib see auto väga ;)
lähem tutvumine autoga mootoriruum :) puhtaks tegin ka :)
külmkäivitamine 31.01.2009
Täna öösel oli siin Loksal - 14C*
Huvi pärast sai käivitatud, et veenduda mootori ja aku korrasolekus- käivitus kenasti :) ja käitub täiesti arvestatava talveautona- salong soojeneb väga kiiresti. Lumekonarusi ületades tuleb ainult arvestada auto madala põhjaga, rehvid on väga viletsad-vahel ei saa konkreetselt kohalt ära nendega. Lähipäevil ostan uued rehvid ja ilmselt siis ka veidi kõrgemad kui praegu allolevad 215/55 R16
-14C* ei põhjustanud minu Lemmikutele vaevusi :)
kas need tuled peaks põlema... 01.02.2009
tekkis küsimus, kas tagumised punased tuled stange küljel (sidemarker?) peaks põlema? ...või on tegemist mingi helkuritaolise vidinaga? Minu autol need ei põle. Kuskilt nagu meenuks, et olen näinud C4 vettel neid põlevana, kusjuures tagumine 1/2 osa tulest oli valge ning toimis tagurdustulena ning esimene 1/2 tulest oli punane ja toimis siis vastavalt gabariidina.

Lähiajal selgitan välja nende "tulede" funktsiooni...

Nüüdseks teada, et sidemarker'id originaalis põlevad- kuna punaseid meie Eestis muidugi ei lubata, siis ilmselt asendan oranzhide tuledega...

eks järgmise ülevaatuseni ...või esimese trahvini sõidan ikka punaste sidemarker'itega :P
ebaselge funktsiooniga tuluke
mnjah...algus ei ole kõigeparem olnud... 02.02.2009
Täna läks nii, et minu Linnukene otsustas jonnima hakata ning jättis mind Rakverre Põhkakeskuse parklasse külmetama.

Läksin korraks Loksalt Rakverre- kõik ilus-tore. Sai Põhjakeskuses viibitud ca 40min, samal ajal olid auto uksed lukust lahti (vend oli väljas, auto juures) Kui tagasi tulin, oli kõik tavaline va see, et käivitumisel jäi minumeelest liiga kauaks põlema "security" -tuli. Sain autoga sõita ca 50 m kui mootor suri välja ja keeldus uuesti käivitumast. Lükkasin nagu lollike uhket USA sportautot kui provintsirahvas sai KIA'de ja Peugeot'de akendest mu üle irvitada :)

Küsisin telefonitsi nõu Targematelt- seepeale sain soovituse oodata kuni tehase immo maha läheb (3min). Kahjuks ei aidanud see nõu. Auto käivitus ja plödises ca 5 sek ja suri välja- samal ajal käisid näidikud põhja ja tagasi. Hakkas tunduma, et äkki on bens otsas- tekkis nõme lollikese tunne, et sellise olukorra tekkida olin lasknud ja ostsingi (õnneks lähedal asuvast) Statoil'ist kanistri ja 10l bensu- ei aidanud seegi, näidik näitas veidi alla poole paagi. Aku hakkas juba nõrgaks jääma ning mõningase käiamise peale ei võtnud enam starterit järgi...aku tuleb ka välja vahetada, mõtlesin.

Helistasin välja maanteeabi või oli autoabi...huu keers -see 1888, noh.
Nemad autot korda ei saanud, aga tuvastasid vigaseks kohaks bensupumba, mis saba andnud või jääs olema pidi...eetrit õhusissevõttu lastes, mootor käivitus, aga benapump ei seisnud oma üleasannete kõrgusel, kahjuks. Külm oli ka, kurat :)

pidin selle "diagnoosimise" eest maksma 425 krooni. Pakuti võimalust viia auto kohalikku Rakvere teenindusse kuid ei meeldinud see variant mulle...sain nendega kaubale, et veavad mu auto treileril Madarasse AB'sse... tehtud-mõeldud :)

Auto küljes ei leidunud ühtki konksu, seega vintsida ei saanud- punnisime mitmekesi tagant ja mina olin roolis, juhtides eetri pealt töötavat autot treilerile...niipalju kui rehv maha haakis- jääväli oli sealne parkla. Edasi tõmbasime peale puksiiri plaatidega ja kinnitasime auto ning sõit Tallinna võis alata. Hinda küsiti 2000,- krooksu.


Näis, mis uudiseid sealt (AB'st) peatselt tulemas on...

Mitu tundi sai õues autoseltsis veedetud -10C*' ses õhutemperatuuris ja siis õhtul marsaga Loksale veel tuldud. Nina luriseb ja kurk on jäme :)

Jään ootama teadet kaunitari tervisliku seisundi kohta...
diagnoos selgunud. 05.02.2009
Selgus, et siiski on benapump omaalgatuslikult lõpparve välja võtnud. Uus originaalpump maksaks USA's 300$, mida minu kokkusurutud säästueelarve ei võimalda :) ...ning ei oleks tahtnud ka nii kaua oodata kuni see kohale jõuab.

Abi sain tqhq.ee kasut. Maik käest- ostsin ära soodsatel tingimustel tema C5 Vette originaal-bensupumba,

www.amiflex.ee/pilt/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=11323&g2_serialNumber=1

mis nüüd Viljandist Tlna poole teel :) ning peaks kohale jõudma esmasba õhtuks...

Peatselt on loota, et minu Lind saab jälle "lennata" ;)

saabus uus bensupump 11.02.2009
...õigemini siis vähe kasutatud C5 Vette originaalpump, mis paandi Viljandist teele ning on nüüdseks kohal ja AB'sse toimetatud- jääb vaid oodata kuni auto kätte saab :)
bensupumba ootel Rakveres kõnges Pontiac ära- treileril veeti AB'sse C5 Vette benapump
Reede 13 ja auto jälle kodus :) 13.02.2009
Sain täna auto AB'st kätte- kütusepump on kenasti vahetatud, töö korralikult tehtud. Corvette C5 pump on mõõdult väiksem kui originaalis seal varasemalt olnud GM pump, seega oli aretamist, et uus pump paigale sättida, aga tulem hea ja kõik töötab laitmatult. Bensupaaki maha ei võetud vaid tehti pagassipõhja auk, kustkaudu vahetati kütusepump ja kaeti siis tekitatud avaus uuesti korralikult kinni- homme kergitan põhjavaipa ja vahin kuidas see välja näeb- lihtsalt uudishimu rahuldamiseks :)

Veel ei olnud kohale jõudnud USA'st A/C rullikud ning üks esimene pid.voolik, mis samuti vahetamist vajavad. Lähiajal vahetuvad mainitud osad välja.
auto rõõmsalt kodus jälle :)
käikari käitumine... 23.02.2009
täna käivitasin autot mitme päeva tagant- olles lasknud mootoril käia mõned minutid, vajutasin umbes sekundi vältel gaasi (ca 3000 pöördeni), käiguvalits oli "PARKING" asendis- seepeale tegi auto kerge liigutuse, justkui tahaks edasi liikuma hakata. Nüüd tuleb uurida, kas selline nähe on norm või peaks käikari tervise pärast muret tundma? Auto asetses lumel- haarduvus null...
lumeskulptuur
ostke keegi Nos kit ära! 05.03.2009
Kurat, üks T-top klaas ei mahu pagassis oma kohale :( süüdi on selles Nos balloon, mis jääb ette- ostke keegi ära see, ah! Mul ei ole seda vaja :)
kurat, balloon jääb T-top paneelile jalgu- osta Nos ära!
Nos kit'i tuvastamine- AIDAKE! 06.03.2009
Kuna algusest peale olin otsustanud Nos kiti maha võtta autolt ja nüüd selle vastu kasvavat huvi ilmutatakse, siis hakkasin täna uurima, mis kit'iga täpsemalt tegemist on- kuradi keeruline on tuvastada seda minusugusel võhikul :)

balloonilt eemaldasin soojendi (bottle heater)ja pääsesin ligi sellisele infole (pudelil kirjas):

I-800-99 REFILL
14642-CNOS
WEIGHT OF CYLINDER & GAS 24lbs 12 oz
WEIGHT OF CYLINDER EMPTY 14lbs 12 oz
WEIGHT OF GAS 10lbs


pudeli ülaosale oli pressitud:

TC-3ALM124 T6,2kg HY- (...edasine jäi peitu)
DOT-3AL1800 XU 04796..(edasine jäi peitu)

ja lisaks viide web-keskkonnale www.nosnitrous.com , kus nende andmete järgi peale selle bottle heater'i vasteid ei leidnud

bottle heater'il kirjas:

Nitrous Oxide Systems, Inc.
PART NO. 14164 300W 13.8V
tekst pudelil1 made in LUXEMBOURG kell vist :) tekst pudelikaelal bottle heater kiri pudelil kiri pudelil2 kapoti  all säändsed jundamid :) selline ongi- kraba ära! a b c d e f g
Roolivõimu õli kaob... 23.03.2009
Võim hakkas undama ja kruttisin korgi maha- miskine eriti roheline õli oli sees ja tugevalt alla normi, lausa nii, et varras ei näidanud. Tekkis kahtlus, et tegemist ei ole originaalõliga. Sain sellele kahtlusele kinnitust tqhq.ee's :)

Pealevalamiseks ostsin värvijärgi otsustades sama õli mis sees, kuniks saab AB's välja vahetatud- boonusavastus, et õli kaob teadmatusse ahvikiirusel- auto all loiku ei olnud vaid paar tiba õli ning sõitmisel on tunda kerget kärsahaisu, mis võimaldab oletada, et kuskilt tilgub õli sumbsi peale.

T/A läheb Madara tn. 26.3 kus viga kõrvaldatakse, samuti vahetatakse üks pidurivoolik, mis oli juba varem praguline ning selline teadmine mõjuks laastavalt turvatundele :)
Vahetada tuleb ka A/C rullikud kuid need ei ole vist USA'st veel kohale jõudnud.
:( 26.03.2009
Masin AB'st käes. Roolivõimu õli ei olnud mõtet vahetada kuna lekib roolilatt ja roolivõimu lõdvik- nende osade hind selgub peagi- seni valan õli peale lihtsalt.

Vahetatud sai üks pidurivoolik, mis oli praguline.
Positiivne on veel see, et põlema sai sunnitud ka need ilusad punased tagumised sidemarkerid- näis mis arvamusel nendest on kolkamiilits siin Loksal.

Kurat, differ teeb ikka rõvedat kolksu vahel- tuleb hakata mõtlema sellise suunaga, et see lähitulevikus vahetatud saaks- uurida, kas Vette oma läheb (üks on müügis kasutatuna)

Edit: Vette oma ei lähe! Tuleb mujalt edasi uurida- kõhutunne ütleb, et tuleks osta tutikas differ.
nüüd põlevad tagumised sidemarkerid ka :)
kahtlane sirin auto tagaosas.. 28.03.2009
Aeg-ajalt on auto tagaosas kuskil miski hakanud siristama sellise valjudusega, et sirisev heli on sõidu ajal kuulda. Kostub nagu oleks tegemist pisikese el. mootori poolt tekitatud heliga.

Esmalt arvasin, et äkki kesklukk üritab pidevalt pagassi lukku avada ja siristab siis ühtlaselt ja pidevalt seal, aga lähemal vaatlusel/kuulamisel tundus, et siristaja on siiski keegi teine. Järgmine mõte oli, et äkki on bensupump pidevalt järgi :S. Paagikorki maha keerates ja samal ajal kuulates ei saa ka kindlalt väita, et siristaja end paagis peidaks.

Kurat seda teab, olen nõutu...ehk teeb seda heli differ, mis vigane on?

tqhq.ee 'st sain teada, et siristaja on siiski benapump ning see heli on täiesti normaljeevitsh ning belongs to the game

võimuõli kaob endiselt kuid õnneks mitte liiga kiiresti- ca kord kahe ndl. jooksul valan tibakese peale :)




kevad...asfalt... :P 02.04.2009
Kuna nüüd on siinsed kolkateed ka ä sulanud ja kuivad siis sai veidi proovida masina handling'ut ülikurvilisel teel- ütleks, et polee pahaa :) Kärutasin Loksalt Purekari neemele ja Pärispeale ja tagasi.

Järgmine kolmaba ilmselt (kui mitte varem) vahetuvad katastrofaalsed salatihakkijad WS.6 originaalvalude vastu- äi jäksa enam nende peletistega sõita :)

Loomisel on ähmane plaan lähiajal teha "maakate F-body kogunemine" :D Rutja mahajäetud lennuväljal, kus saaks vanad talverehvid "ära saata" gaasilisse olekusse, masinatel torud puhtaks köhatada ja niisama hullu panna :)

plaanitud tulijad on esialgu:

www.usaraud.ee/index.php?id=5&u=196

www.usaraud.ee/index.php?id=5_5_20_1362

ja siis veel üks LT1 Camaro
ning üks LS1 T/A- need tegelased ei ole siinses keskonnas kasutajad...
nüüd all originaal WS.6 veljed hoopis teine välimus kui sügaval koopas salatihakkijatega :) õiges mõõdus rehvid 275/40ZR17
väiksed vimkad... 13.04.2009
juhipoolsed suunatuled lakkasid vilkumast, selle asemel otsustasid lihtsalt püsivalt põleda, teise poole suunad vilguvad nagu peab, ohutuledena vilguvad kõik neli.

Ilmselt lüliti viga? ...või on sel masinal rohkem kui üks suunatule relee?

Täna hommikul suri mootor välja peale käivitamist, uuesti käivitades jäi käima ja rohkem pole probla olnud

...need väikesed veakesed on nüüdseks kõrvaldatud :)
1 mai. 2009 01.05.2009
Olime osake toredast üritusest... 1. mail Olümpia juures Europarklas toimunud USA'kate Kevadkruiisil :)

Väga mõnus üritus oli :)

siit saab soovikorral allasikutada ka väikese video kruiisil toimunust, mille on teinud tqhq.ee foorumi kasut. Darkdemon (oli minu autos kaasas)

Link:
darkdemon.planet.ee/Kevadkruiis2009.avi

PS. Kruiisi lõppedes Bikersi juures ajasime kõrvuti 3tk 4gen Birdid-

Minu 99' must T/A WS6, kasut. tunk punane 98' T/A ja Risto (kasut. nime ei tea kahjuks) valge Formula, oli vanem meie autodest, kuna see oli veel LT1, meie LS1 vastu.

Risto teadis rääkida minu auto ajaloost ühtteist- ütles, et Eestisse oli see T/A tulnud USA'st nn. puhta lehega kuid siin oli osalenud kergemas avariis.
Kontrollisin hiljem lkf.ee'st järele ning sain tulemiks, et mu T/A on olnud liiklusõnnetuse põhjustaja Tallinnas 04.01.2007, mille vastaspooleks oli C3 Sidrun, mille taastamiskulud olid ca 13K, mis lubab oletada, et avarii oli kerge kõks/riivakas.

Olen oma auto juures märganud, et hommikupäikeses on näha, et üks uks on veidi erinevat värvi- ülejäänud musta auto taustal on uks veidike pruunikama varjundiga must. See liikluskahjude päring netist seletab värvuse erinevuse põhjust.

Kunagi hiljem niikuinii vahetan mõlemad uksed ning värvin kogu auto üle.


Kevad-kruiisil 2009 vahepeatus Pirital särab :) melu kohal oli ka minu ex-kallim, pildil vasakul 2x 4gen T/A ja 1x 4gen Formula
parandused/parendused... 14.05.2009
Autol täna väljavahetatud MAF sensor, EGR klapp, A/C rullikud, suunatulede relee. Eelmise omaniku juhendusel oli tagumistesse suundadesse ehitatud oranzhid led'id- mõte pole paha, aga töö teostus oli selmääral sitt, et oli olemas reaalne oht, et auto võinuks põlema süttida :o- õnneks avastati see ebakvaliteetne töö ning tehti üle, st. vahetati kaablid paksemate vastu ning takistid leiti olla vajalik samuti välja vahetada. Kogu kupatus (osad ja töö) summeerus ca 9800,- krooniks. Taas kogesin head hinnasula :) Kiitus Karol'ile ja AB'le! Boonusena sain ABCS 2009 tagaklaasi kleebise :)

Lähemas tulevikus on vaja välja vahetada differ või kui õnnestub kasutatuna osta siis kogu tagasild- panin üles sellekohase ostusoovi tqhq.ee foorumisse.
uus EGR klapp aeglaselt kuid siiski saab auto järjest paremaks ;) säherdune MAF sensor sai ka vahetet ABCS 2009 kleebis oma kohal :)
Jahutusvedelik kaob :( 19.06.2009
Täna, olles sõitnud mõne kilomeetri, virutas armatuuris põlema tulukese "check gauges" ning vahetult peale tule süttimist tõusis temp. näidik punasele alale. Keerasin ruttu tee serva ja suretasin mootori välja. Kapotiall otseselt keemist tajuda ei olnud, ventikad uhasid valjult, seetõttu ei eristanud ka mingit "keemise" heli.

Kogu jahutusvedelik on kuskiltkaudu lahkunud, aga ei ole näha täpset lekkekohta.

kurat küll! Eks näis, mis edasi saab.
Veepump laiali :( 22.06.2009
Vahepeal ei olnud aega autoga tegeleda ning nüüd sõbraga koos saime vea jälile, miks jahutusvedeliku välja lõi- veepump oli saba andnud.
Näis, mis saab. Lähen tellin Karolilt uue pumba ära.
Sain AB'st osad. 06.07.2009
Rõõm oli suur kui selgus, et Karolil on vajalik kraam kohe riiulist võtta :)

...kuid rõõm oli ennatlik kuna olles tagasi Loksal oma surnud auto kõrval, selgus, et uuele pumbale ei lähe vana pumba rihmaratas- kinnitus oli erinev. Vanal veepumbal oli rihmaratas külmistuga peale pressitud kuid uuel pumbal oli kinnitus lahendatud teisiti; oleks tulnud kinnitada nelja poldiga flantsi külge.

Sai kaalutud/uuritud varianti, et keegi treiks sobiva jubina ning käidud ka mitmes USA jubinatega tegelevas firmas, kus selgus, et rihmaratast eraldi tellida ei olegi võimalik, kuna rattal ei ole olemas varuosakoodi :o Huvitav, kas sellises koosluses veepump on siis orienteeritud nendele, kes soovivad rihmaratta ise treida?! :0

Sai vahitud ka ühe sõbra LS1 Trans Am'i pealt ning ka sellel oli sama kinnitus nagu minu autolgi, st külmistuga võllile pressitud.

Ei jäänudki üle muud kui otsustasime AB's, et uus pump tellida- seekord koos rihmarattaga. Karol ütles, et osa tuleb kahe nädalaga kohale, mis oleks olnud 16. juulil- veel püsis lootus, et ehk saan oma autoga ABCS'ile minna...

...küll, aga õnnestus pidama saada õlileke, mida arvati (AB's) esmalt olema roolilati süü- tegelikkuses piisas survevooliku (pumbast latti) väljavahetamisest ;) Roolilatt oleks maksnud ca 6000,- nüüd pääsesin 729,- krooni väljakäimisega survevooliu eest, mis on positiivne :)
uued jolkarad ja uus DEX COOL jahutusvedelik veepump, dot3 ja roolivõimu pumbast latti survevoolik
Auto jäi osa ootama :( 17.07.2009
...nimelt uut veepumpa USA'st.
ABCS'ile tuli minna sõprade autodega, mis oli omamoodi tore- mu poeg sai sõita erinevate USA'katega ning minule sobis õllepudel hästi kätte :)
audio mod 24.07.2009
Kuna auto seisab sunnitult (ootab veepumpa USA'st) ning olemas oli hirmus tahtmine autokallal midagi toimetada siis otsustasin veidi järeleaidata auto audio't (noh, et diffri kolin ei häiriks sõitu :D )

Eelmisel omanikul oli autos sees DVD mängija kuid mina selle eest maksta ei tahtnud (ei sobinud interjööri ning ei tunne vajadust autos filmi vahtida, eriti sellises mööndustega formaadis) ning sel põhjusel haigutab hetkeseisuga konsoolis tühi mustav auk, millest kiikavad välja juhtmekimbud.

Esmalt kiskusin maha kõik kõlarikatted ning avastasin, et esiuste sees olid kõlarid, mida kannatab enne vahetamist proovida- neid esialgu ei torgi siis.

Keskmised kõllikohad olid tühjad ning tagumistes ilutsesid naljakad originaalkõlarid, mis heal juhul sobiksid uudiste kuulamiseks, seda juhul kui taustmüra puudub ning hinge kinni hoiad samaaegselt :) ehk ka need otsustasin väljavahetada.

Plaanisin panna esimesed uksekõlarid läbi maki enda võimu ja tagumised neli kõlarit läbi autonoomse võimendi.

Varem olemasolevast kolast otsustasin kasutada Clarion'i makki (sain tasuta sugulase käest kuna sel ei ole subb'i juhtimist peal- minujaoks ei omanud see tähtsust),
Varasemalt olin ka kunagi valmis ostnud eelmise auto tarbeks Caliber 600W neljakanalise võimu -see oli jäänud kasutamata kuna müüsin auto enne maha. Nüüd on sobiv see võim käiku panna.

Olemas olid veel samuti varasemast uued G.A.S. 6x9" 3 ribalised 240W ovaalkõlarid

Keskmiste kõlarite avade täiteks ostsin Hertz energy 140W 165mm läbimõõduga kõlarid, sisseehitatud tweeter'iga

Kui asi oli sealmaal, et igale kolakale oli tulevane asukoht väljamõeldud, asusin tikksaega tagumiste kõllide auke kohandama 6x9" ovaalide jaoks sobivaks, kusjuures idee oli seda teha selliselt, et säiliks auto originaalvälimus, st. tahtsin kõlarid kinnitada altpoolt ning asetada peale originaal kõlarikatted.

Liigse õhina ja vähese mõttevõime tulemusena avastasin, et vasakpoolne ovaalkõlar ei mahu sügavuselt oma kohale, seda avastasin muidugi siis kui parempoolse kõlari jaoks olin juba augu lõiganud. Sai kaalutud igasugu variante kuid ilma oluliste ümberehitusteta seda kõlarit sinna mahutada oleks ebareaalne, lisaks veel vajadus parempoolse polstri probleemideta lahtikäimiseks kuna selle all on varuratas ja tungraud, millele peab olema mugav, kiire ligipääs. Lugesin LS1.com'st thread'i speaker mod ning ka sealt selgus, et 6x9" ei mahu 4gen Trans Am'i.
Mõningase kaalumise järel otsustasin, et ei kasuta seal neid kõlareid vaid jätan tagumised üldse tühjaks (säilitan originaalvälimuse) ning panen õhukese väljatõstetava sub'i kasti.

Antud hetkel on suurem õhin mööda läinud (loe: rahhi pole) ning seega jääb audio mod projekt ilmselt ootama vaikseid talveõhtuid ...TO BE CONTINUED
siia ilmub kunagi mingisugune player :) ei kommentaari DELCO ELECTRONICS ASSEMBLED IN MEXICO see oleks pidanud asemele minema vana vs uus kahju, et 6x9 ei mahtunud võimu tulevane asukoht, T-topid mahuvad siis ka sinna veel ära keskmiste kõllide tühjad augud Hertz energy- keskmisteks läbi võimu Hertz 140W 165mm võimule vool hakkab tulema otse aku pealt
Auto jälle liigub :) 06.08.2009
Täna sai pärast kuuajalist auto varjusurma Kaunitar taas ellu äratatud :)
Mu Sõber, kes on töötanud varem ühes suures USA autosid müüvas/teenindavas firmas mehaanikuna, aitas mul töö korralikult ära teha.

Vahetatud sai veepump, sisse kallatud uus jahutusvedelik ning põlema sunnitud tagumised pidurituled- nendega tuleb veel tööd teha kuid praegu vähemalt töötavad ajutise lahenduse abil.
Olles tuled lahti kiskunud, avanes meile masendav vaatepilt, kuidas ja mis ühendusi seal oli tehtud, tuledes oli korralik kõlarijuhtmete rägastik ning teibipundar- hirmus kodukootud aretamine on seal tehtud, tuleb tagatulede hingeellu lähitulevikus põhjalikumalt süüvida. Suure tõenäosusega tahan kogu tagatuled LED'idele ringi ehitada (lasta).
veepump, rihmarattaga :) uus vs vana veepump remob piduritulede remo Elus/ilus auto küljes ämblikuvõrgud-pole kaua sõitnud... auto on kuu seisnud ahhh, millised kaunid rinnad :) raviprotseduurid käsil
Jahutusvedeliku leke...jälle!!! 12.08.2009
Loetud päevad tagasi vahetatud veepump ning sõidetud vähesed kilomeetrid ja juba avastasin uue jahutusvedeliku lekke- seekord piirdus õnneks asi vaid radika tühjendustoru otsa sokutatud kodukootud pimeda lekkega. Uurisin foorumist selle toru funktsiooni kuna radika teises otsas juba on tühjendustoru, siis tundus see väljavõte üleliigne.

Igaljuhul sai see nüüd taas kinni pandud paremini kui ta oli enne. Pimeda tekitasime sõbraga kohalikust Ehituse ABC kauplusest leiduvast kraamist, milleks oli 5cm jupp voolikut, sinna otsa vasest pime ja klambritega mõlemad otsad kinni. Seni olen piirdunud vaid mõnekümne kilomeetrise testsõiduga ja seni peab kenasti :)
Tuleohu kõrvaldamine ja uued avastused... 15.08.2009
Kuna hiljuti olid lahti tagatuled ning seal ilmnes reaalne tuleoht, kiirühenduste näol, siis nüüd sai hingerahu huvides juhtmestik veidi ülevaadatud.

Palju oli veetud uusi "liine" ühe kaitsme alt, kusjuures "uued ühendused" nägid välja selliselt, et lihtsalt olid juhtmed kokku keeratud ja MacCyver'i teibiga üle teibitud :( Leidus ka mitmeid pikalt kulgevaid "liine" jõudmata mittekuhugi ehk siis kuskil polstri all avastus, et lihtsalt lahtiste otstega kaablid vedelemas, isegi teipi ei olnud keegi raatsinud ümber tõmmata- üllatav, et see auto ei ole seni "küdema" läinud ning kuidas eelmine omanik täie rahuga autot sellisena hoidis :o

Sellised "liinid" sai kõrvaldatud ning voolud võetud esialgsetest kohtadest, sellejaoks tuli auto sisu suht laiali kiskuda ning lõpuks oli auto kõrval paras kuhi üleliigseid juhtmeid.

Nüüdseks peaks tuleoht möödas olema- kõik, mis mäda oli sai asendatud ning kõik ühendused korralikult joodetud ja jooted üle teibitud.

Kuna hiljuti vilgutas armatuuris "airbag" tuld ja rool loksub veidi igas suunas, siis sai ka rool maha kistud ning sinnakanti ka piilutud.

Kahjuks ilmnes, et roolisammas on väsinud, rooliasendi regulaatori kohalt, mis kulumise tõttu täielikult ei lukustu. Ilmselt tuleb lähemas või veidi kaugemas tulevikus roolisammas kas osaliselt või täies ulatuses välja vahetada uue/kasut. roolisamba vastu.

PS. Uurisin tqhq.ee'st ja Karolilt roolisamba tilt-kangi kohalt loksumise kohta ning mõlemast kohast arvati, et tuleb lihtsalt kinni keerata neli polti, mis loksumist võimaldavad- pidi olema tüüpviga- lähiajal võtan selle plaani- hea, et nii laheneb :)



kõlarijuhtmed ja MacCyveri teip tagatuledes Masters @ work ise olin rohkem abimehe/pealtvaataja rollis polstrid maas suht Lego legoks autul kellad küljest ära :)
veel üks jahutusvedeliku lekke ...alge 28.08.2009
Kui ei oleks selmääral vaimustuses oma autost ega vahiks Teda igal võimalikul hetkel siis oleks ilmselt tulnud Kallikest treileril vedada.

Nimelt olles P-Tlns parkinud auto ning enne auto juurest eemaldumata pilgu peale visanuna, avastasin, et draakonininast (Ram Air õhu sissevõtu avadest) tuleb veidike auru. Avasin kapoti kuid leket ei olnud- kõik oli kenasti kuiv.

Siiski, lähemal jõllitamisel ilmnes, et jahutusvedeliku lõdvik (veepumba küljes olev) oli pragunenud ning auras seal juba, lootes võimalust peatselt kogu jahutusvedelik väljutada- õnneks jõudsin jaole ja sõitsin ettevaatlikult P-Tlnst Madarasse. Karol ütles, et neil kohapeal sobivat lõdvikut ei ole- seega jätsin auto nv'ks Madarasse.

Auto korras. 31.08.2009
Sain auto AB'st kätte- vahetati lõdvik ja pandi jahutusvedelik uuesti normi (tilk läks peale).

Kogu värk summeerus seekordselt õnneks vaid 800,- krooksuks kuid oleks võinud päädida auto treileril vedamise, suurema närvikuluga ning kurat teab veel missuguste kaugeleulatuvate tagajärgedega...

No läks hästi :)
uus lõdvik tundub olema aseaine, mitte päris see õige
mis sitasti, see uuesti e. jälle lekke peatamine :D 20.09.2009
Hiljutine omaaretatud jahutusradika pime hakkas võimaldama jahutusvedelikku soojenedes veidike läbi tilkuma.

See tulenes sellest, et kasutasime valest materjalist toru (kuna õiget lõdvikut ei olnud pühapäevasel päeval võimalik siit kolkast leida)

Nüüdseks on ebasobiv voolikujupp asendatud korraliku paksuseinalise kummilõdvikuga, mille sai ka korralikult kinni.
autu tahaks hellust jälle veidi... 27.09.2009
Autot käivitades on hakanud vidistama miski kapotiall. Soojenedes häiriv heli väheneb. Sai kuulatud/uuritud ning selle tulemina avastus, et vidistajateks on geneka rihma juhtrull ja geneka rihma pingutusrull- need tuleb mingil ajahetkel välja vahetada.

25.9 JAILHOUSE ROCK üritusele eelnenud kruiisil sai tiba ulakamalt kui tavaliselt sõidetud ning siis pühap. 27.9 tagasi koju sõites häälitses differ veel rohkem kui varem. Tundub, et käes on tagumine aeg diffrit remoma/vahetama hakata. Ka on hakanud üsna tublisti lekkima miskine toru roolilati küljes, mida on juba varem üritatud parandada jootmisega :S

Esmasp. 5.10 läheb auto AB'sse, kus loodetavasti õnnestub vahetada see lekkiv toru ja häälitsevad rullikud ning koostada mingi eelarve difri korda/vahetatuks-saamise kohta.

Ka on aeg hakata mõtlema sellise suunaga, et kui tahta selle autoga talvel sõita- tuleb auto põhi alt tectyl vmt möginaga katta, samuti hankida talveks rehvid ja veljed. OLemas on küll "salatihakkijad", mis tulid autoga ostes kaasa ning olid all eelmisel talvel kuid need veljed on ikka liiga jubeda välimusega- isegi talvevelgedeks või vähemasti ei sobi need kohe üldse minu autole.
sügiskruiisil 2009 0km/h Patarei vangla lähistel Lennusadama parklas järgmisel hommikul
Loodi positiivset selgust... 09.10.2009
Nu sain täna autu Madara'st kätte- vahetati geneka rihma juhtrull. Geneka rihma pingutusrulli, mida olin samuti arvanud vidistajaks olema ei olnud reaalset tarvidust vahetada. Telliti ära toru (USA'st), lekkiva toru asemele, mis roolilati küljes (täpset nimetust kahjuks ei tea). Maksab ca 365,-

Minu soovil kisti lahti differ, mis oli auto ostmise hetkest häirivalt kolisenud. Nüüd kontrolliti difri sisu põhjalikult üle. Differ leiti olevat pisut kulunud kuid ometi täiesti töökorras ning palju parem (tugevam) kui tavalise Trans Am'i differ. Minu masinal on sees (WS6 originaal) kõvem differ- sellist Eestist kasutatuna kindlasti ei laiaks. Uuena maksab selline differ 2x rohkem kui tavalise Trans Am'i oma.

Kokkuvõtlikult- differ küll häälitseb veidi (tulenevalt kulumisest) kuid ohtu, et midagi seal laiali lendaks ning ma autoga seetõttu teele jääma peaks- väidetavalt ei ole ehk veel ei ole tarvidust difrit vahetada.

Selle korra tegemised summeerusid 1288'ks krooniks.

Sellel korral AB's käigust sündis positiivne teadmine, et nii roolilatt kui differ, on korras- olin arvanud, et mõlemad tuleb väljavahetada- korralik sääst nende osade arvelt ;)
ilmselt hooaeg selleks korraks läbi... 20.10.2009
Ilmad hakkavad käest ära minema ja olen peaaegu otsustanud auto talveks garaazhi seismajätmise üle. Vastasel juhul oleks vaja katta auto põhi korrosioonivastase möginaga (Tectyl) ning osta uued naastrehvid, lisaks veel uued veljed kuna need (salatihakkijad), mis eelmisel talvel all olid, on nii koledad, et neid ei taha alla panna. Kõik need kulutused kokku summeeruks tohutult mitmeks krooniks ning lumisema talve (seda lubati) korral ei saaks sõita nii ehk naa auto madala põhja tõttu.

Iseenesest üv on just läbitud ja hetkel kindlustus kehtiv kuni dets. keskpaigani...no eks näis :)
lörtsi juba sajab :(
juhi istme el. kalad... 22.10.2009
Täna panin auto käima peale ca nädalast seismist vihmakäes. Auto oli seest niiske- klaasid higistasid.

Üllatusena ei töötanud enam juhiistme el. funktsioonid, täpsemalt ei olnud enam võimalik täis pumbata seljatoe tagust ega külgi- mõtlesin juba, et näe kurat, uus viga.

Õnneks kadus mainitud viga mõne aja möödudes kui salong oli soojenenud.
Nukrad uksed. 01.11.2009
Minu auto puhul on vist olnud tegemist osalt kiirendusautoga ning ilmselt sel põhjusel on uste sisusid kõvasti kärbitud, et vähendada auto kaalu. Sellise tegevuse tulemina ei liigu nüüd ka ukseklaasid nii nagu peaks vaid on pinge all. Kui klaase üles/alla liigutada siis on aknamootori häälest kuulda, et see vaevu jõuab klaasi liigutada.

Juba enne auto ostu uurisin Elvise (üle-eelmine omanik) käest auto tervise kohta- siis sain teada ka uste viletsa olukorra kohta.

Nüüdseks olen uksed ka korraks lahti kiskunud ning on tõesti näha, et nende seisukord ei ole eriti kiita.

Boonusena sikutas minu 76 aastane vanaema elajaliku jõuga minu Trans Am'i kõrvalistujapoolset lukustatud ust seni kuni pealmine plastikukiht tuli ukse küljest lahti :(

Ilmselt oleks kõige otstarbekam mõlemad uksed välja vahetada...
Uurisin Tarvo (www.v8import.com) käest Trans Am'i uste kohta- komplektse ukse eest (ilma polstrita) tahetakse saada 5K. Kahjuks on musta värvi uksed juba müüdud, seega on mul valida tumeroheliste, valgete, hõbedaste või punaste uste seast...

Eks näis- kohe pappi niikuinii ei ole :(
Olemasolevate uste lappima hakkamine näib suht mõttetu tegevusena...
vanainimese hävitustöö :( pealmine plastik lahti :(
Roolivõimu õlilekke peatamine. 03.11.2009
Nüüdseks peaks olema roolivõimu õlileke lõplikult peatatud. Täna sai vahetatud veel üks toru roolilati küljes, mis oli õlileket võimaldanud. Loodetavasti on sellega nüüd jäädavalt korras.

Sõitsin pimedas Tallinnast Loksale ja tõdesin taas, et tuled on väga viletsad, eriti pooltuled. Tegelikult ei ole valgustugevusel isegi väga viga, aga tuled näitavad liiga alla- homme uurin owners manual'ist kuidas neid regullida saab (loodetavasti on selline inf seal olemas).

Sain sõbra käest läbipõlenud sealed beamid- uurin/kaalun varianti sinna sisse xenon-pooltuled ehitada. Esialgu on see vaid idee, eks näis.
nüüdsest roolilatt kuiv :)
Talvine autouni. 11.11.2009
Lähiminevikus otsustasin, et panen auto talveks garaazhi seisma ning täna seda sobivate ilmaolude saabudes ka tegin. Olin oodanud juba mõned päevad, et ilm võimaldaks autoga värava taga olevast kaldest üles pääseda. Seni tegin garaazhis autole ruumi. Täna oli soojem ilm ning lumi märg ja raske, tagurpidi ettevaatlikult minnes õnnestuski kaldest üles sõita. Garaazh asub siit mu kodust ca 5 min autosõidu kaugusel. Sõidu vältel testisin veojõukontrolli rakendumist- töötas kenasti- kuna autol on all 275 laiuses "Lenini pea"- tagarehvid siis sekkus veojõukontroll liigagi tihti :)
Üks esirehv on veidi töss kuigi varem ei ole rehvid ise tühjenenud- ilmselt oli see tingitud õhu jahenemisest. Uurin nüüd põhjalikult veel tqhq-foorumist üle nipid ja nõuanded, mida tuleks järgida auto talveks seismajätmisel ning siis lähipäevil neid arvesse võttes ka talitan.

Suurt midagi talvejooksul auto juures korda saata/ära teha ilmselt ei õnnestu- garaazh on kütteta ning piisavalt pisike, et auto ümber korralikult ruumi tegutsemiseks ei ole, teine ja määravam piirang on muidugi rahapuudus :(


Eks näis, jääb vaid üle kevadet ootama jääda, et masin talveunest äratada ning taas välja päikesepaistelistele tänavatele sõitma viia :P
talvine autouni rehv tühjeneb- ilmselt olen saanud naela.
Loll akuklemm:) 28.11.2009
Pealkiri annab aimata, et loo kangelane (akuklemm) suutis mind välja vihastada. Nimelt ei tulnud aku plussklemm mitte mingi võimaliku valemiga lahti ilma, et ei oleks seda lõhkuma pidanud. Poldi pea oli mingist väga pehmest metallist ning oli juba varasemalt üle keeratud selliselt, et seal ei olnud võtmega enam midagi teha. Püüdsin siis kullinokkadega ja ameerika tangidega (lukustuvad tangid) kuid tulutult- ei tea, mille kuradi pärast peab see poldi pea nii väike olema (nr. 7 võti oleks sinna läinud), polt ise tundus olema 8mm. Sai ka mitmel päeval käia leotamas seda polti seal WD-40'ga kuid ei olnud ka sellest abi. Ei jäänudki muud üle kui olin sunnitud lõikama ära punase isolatsioonikummi klemmi ümbert ja siis sai kullinokkadega parema haarde ning poldi lahti. Ka on jopastand süsteem see, et kui tahan nüüd akut laadida, ilma, et see autol peal oleks siis pean leiutama sama keermega poldid kuskilt, et oleks laadija krokodille millegi külge panna. Igaljuhul minule see jama seal head muljet ei jätnud. Chevyl oli peal euro-aku ning arvan, et lähen ka pontiac'i puhul sama teed, st vahetan klemmid ja aku meie kliimasse /oludesse sobivamate vastu.
Näis, mis Oldsmobile kapoti alt vastu vaatab- ei tulnud pähe sellele tähelepanu pöörata kui enne ostu üle vaatasin seda...
kurja juur süüdlane Loll akuklemm
Roolivõimu õlileke- ikka veel kuskilt tilgub veidi. 14.01.2010
Olin täna garaazhis, et ajutiselt alla panna teine ratas kuna autot garaazhi talveunne viies sain ilmselt naela rehvi ning nüüdseks oli veljeni tühjaks vajunud.

Olles ratta vahetanud, jõllitasin natuke niisama veel autot ning märkasin, et ikka tilgub veel kuskilt veidike roolivõimuõli...eks kevadel vaatab seda asja.

PS. Ahjaa...täna täitus täpselt aasta sellest kui Pontiac minu omandisse sai- nii et väikene sünnipäev või nii... :)
Kaunitari talveunest äratamine :) 14.04.2010
Täna otsustasin autole tuul sisse puhuda pärast neljakuist masina talveund. Võtsin kaasa velgedele pandud (peaaegu)uued esirehvid ning kruttisin need kah muuhulgas alla.

Presendi alt tuli nähtavale üsna tolmune Trans Am.
www.youtube.com/watch?v=tQaF-wXCIZ8

Esialgu, ei saanud piisavat massi (akuklemm vigane- tuleb uus orgunnida)kuid pärast mõningast kohendamist käivitus masin kenasti
www.youtube.com/watch?v=f5yqXvbx8QY

Muid talve jooksul tekkinud muutusi/puudusi ei täheldanud, ainult roolivõimuõli oli vähehaaval välja lekkinud. See viga saab kõrvaldatud 23.4.
Seniks viisin oma auto Tlnsse, Suur-Sõjamäel'e MA.CUSTOM'isse tagasuundade ümberehitusse.

Tuleb selline lahendus
www.macustom.eu/ee/gallery/56/Pontiac-FireBird-tagumised-LED-suunatuled.

Loodetavasti saab avakruiisi ajaks sõidukõlblikuks
aku peale ja võtit viimane öö garaazhis- ootab roolivõimuõli ja kindlustust :)
hooajaks veidike värskemad rehvid alla. 15.04.2010
Ette sai ostetud Falken'i veel suhteliselt viisakas kasut. rehvipaar mõõdus 235/45R17, millel turvist järel ca 6mm. Tingisin hinna 1000,- krooksult 900,- 'le :)

Tagumised rehvid ostsin tuliuued Cooper Zeon 2XS mõõdus 275/40R17, need sain väga hea hinnaga :)(2 rehvi 4900 krooni)
Veel ei raatsinud uusi rehve (tagumisi) alla toppida kuna hetkel allolevatel on veidikene veel turvist järel, mis vajaks ärasuitsutamist... ehk saab esmase kevadise kihutamisjanu vanade rehvide peal välja elatud ning siis uued alla kruttida ning seejärel jätkub sõit vanaema stiilis, et rehv ei kuluks :D
Falken 235/45R17 suht ok rehvid veel uued tagumised rehvid ootavad allapanekut uued sussid
tag. suunatulede ümberehitus ja pisiremont. 23.04.2010
Täna hommikul sain auto kätte Suur-Sõjamäelt MA.CUSTOM'ist, kus ehitati ümber tagumised suunatuled LED'idele selliselt, et auto välimus jäi algupärane ent nüüd vilguvad kollased LED'id läbi punase klaasi.

Olen töö tulemusega rahul. Positiivne on veel see, et prognoositud 3000,- asemel kulus 1800,- krooksu kuna selgus, et varasemalt oli vajalik elektritöö juba tehtud ning nüüd ehitati vaid tagatuled ringi.

Viskasin (kaamera) silma korra peale tuledele kui koju jõudsin- siin sellest VIDJO kah :)
siin põlevad ainult gabariidid:
www.youtube.com/watch?v=tlEe6hryunI

...siin gabariidid koos suundadega/ohukatega
www.youtube.com/watch?v=k0qhvYNetdk

...ja siin suunad/ohukad- pimedas vilguvad läbi, aga valges sellist (d)efekti ei märka-no pole hullu :)
www.youtube.com/watch?v=KaRgnZV4c6U

Peale seda käis auto AB's, kus vahetati akuklemm, klemmide katted, kõrvaldati roolivõimuõli leke (vooliku ja õlikopsiku liitekohast lekkis enne). Avastati, et mootorist on õlileke klapikambri kaantest- neid kohe riiulist võtta ei olnud ning Karol tellis need ära (ca 350,- kompl.)
Kokku tuli seekord arve vaid 296,- krooksu :)

Kojusõidul avastasin, et enam ei tööta cruise control, Karolile ütlemata olin unustanud juhipoolse tagumise sidemarkeri- see ei põle ja pesa on oksüdeerunud (rohelist paska täis), ilmselt tuleb uus pesa panna. Need veakesed kõrvaldab siis kui saabuvad klapikambrikaaned.

Kuradi hea on Trans Am'iga laba anda olles talvel juba kohanenud GM minivan'i "kiirendusega" :D
suundade vilkumist pildile ei tabanud :D
kevadine suurpuhastus ja markerituuning :) 25.04.2010
Pesin/puhastasin põhjalikult auto väljast ja seest ning kõige hullemad kivitäkked sai markeriga üle tupsutatud- muidu kriipisid ikka liiga hullult silma need mustal taustal helendavad täkked.

Kontrollitud sai kõik vedelike tasemed ning natuke vahitud vajaliku eeltöö tarvidust audio paigaldamise jaoks. Audio on hetkel veel unistuse tasemel (kuskil pingerea tagaotsas)
enne markeriga kallaleminekut.
ukseplastiku liimimine. 30.04.2010
Kuna homme on juba avakruiis siis on viimane aeg kinni liimida kõrvalistuja poolse ukse pealmine plastik, mille sügisel mu vanaema elajaliku jõuga lahti sikutas.

Nuiasin sõbralt klaasiliimi ja asusin autokallal tegutsema.

Eemaldasin vana liimi, millega keegi juba varasemalt seda ust on liiminud (tundus ka klaasiliim olema)
Otsisin välja vajalikud töövahendid, milleks olid (tuubi press/püstol), klaasi kiir-liim Terostat 8597, fast fix, tühi nätsupakk (sellega silusin liimliite üle), vannikork (hoidis ukseplastikut uksest eemal seni kuni liimitasin ja vanaema suss (panin pehmenduseks auto kere ja fast fix vahele)

Tulemus jäi hea, võiks öelda- usutavasti püsib kinni seni kuni uued uksed autole suudan osta.
vana liim eemaldatud vannikork vahele topitud liimitamise ajaks mõningase surve all- pehmenduseks vanaema suss :) tihedalt kinni- värvi kaitsmas vanaema suss :) tihend on nüüd kenasti klaasi vastas- varem oli 1cm vahe parem kui varem ;) väärt mögin- soovitan! professionaalsed töövahendid: vanaema suss, nätsupakk, klaasiliim, vannikork, fastfix ukseplast ei ripenda enam kerest väljapoole.
Hooaeg sai ametlikult avatud. 01.05.2010
Ilm oli natuke sitavõitu kuid oleng Rotermannis suht mõnus. Mõni varemnägemata auto oli väljapanekul ka. Samuti nägin kohapeal oma vana kastikat nüüd kordatehtuna- soe tunne oli :)

Kruiis oli minujaoks ses-mõttes jura, et peaaegu sõita ei saanudki. 10 meetrit sõitu ja 5 minutit ootamist jne. Toompeal pudenesin rivist välja kuna oli tarvidus jõuda järgmisele üritusele- avakruiisi aftekale Kuusalus.

Viletsa ilma tõttu ei viitsinud pilte teha- mõne oleks siiski võinud...
Rotermannis 1. mai 2010
tag. suunatulede ümberehitus ja pisiremont vol2. 03.05.2010
Kuna avastasin, et ühes tules on veidike vett sees siis käisin neid MA.Custom's uuesti tihendamas- 20 minutiga tehti asi korda tule korpusesse sisenevate kaablite ümbruste uuesti silikoonimisega.

Kojusõidul sai kõrvalteedel veidike auto võimekust nauditud ning mõne aja pärast süttis 'OIL CHANGE' tuli, mis nüüd põleb peale igakordset käivitust mõnda aega (avakruiisil sai ka veidike peale astutud)

Kuna peatselt on AB'sse minek seoses klapikambrikaante vahetusega siis teen samal ajal ka õlivahetuse, lisaks juhipoolne sidemarker (pesa oksüdeerunud) ja talvejooksul on lakanud töötamast ka cruise control.
wtf...lumi maas :S :( 04.05.2010
Kurat, täna hommikul kui luugid lahti venitasin, näen aknast, et lumi maas :(

Loodetavasti ei ole siiski hooaeg veel läbi :)
4.mai lumi 4.mai lumi
kerged kõbimised enne ABCS'ile minemist 08.07.2010
Kuna hiljuti hellas minule PFCE'st Olar ja avaldas soovi minu auto Haapsalus lossihoovi eksponaadina välja panna; tundsin omapoolset kohustust auto välimust natukenegi värskendada.
Kuna aeg tiksub peale ja rahakott hetkel ikka üsna sale on siis vaatasin üle, mis auto välimuses enim häirib- otsustasin eemaldada eelmise omaniku poolt paigaldatud tagumise klaasi vale värvusega ning aukliku, pea läbipaistmatu toonkile ning see uue kvaliteetkilega asendada. (lubamatult tumeda) kile said ka uste klaasid kuna auto sisu hetkeline olukord ei vääri eksponeerimist.
Sellele lisaks tuleb värskendada pidurisupportite välimust, mis hetkel väga koledad- kellegi poolt kunagi oranzhiks võõbatud ning nüüd tuhmunud ja osaliselt koorunud värvkatet omavad. Pid.supportid saavad terasharja ning krundi ja punase supportivärvi abil parema välimuse.

PS. kogu kirjeldatud värskenduskuur leiab teostuse ühe sõbra poolt kuna ma ise hetkel õmmeldud ning kipsis ja sidemeis olen...
kerge pesu peale 3ndlst seismist
ABCS 2010 ja benapumba arvatav surm. 12.07.2010
Osalesime 9.-12. juulil oma seltskonnaga ABCS'il. T/A oli lossiaias näituseeksponaadina väljas ning GM minivan oli mu sõprade kasutuses ning sellesse mahtus hästi ka meie kaasavõetud kola.

Kuigi olin neil päevil saatuse tahtel õmmeldud, kipsis ja sidemeis ning külma õlle asemel tuli manustada hoopis valuvaigisteid, oli üritus siiski väga mõnus - korraldajatele suur tänu nähtud vaeva eest. Sai vahtida mitmeid varem nägemata masinaid.

Kiltsis kiirendusel olles oli tunne nagu oleks praepannil, sest ilm oli tõesti lõunamaine ning laste virisemise põhjuseks said jäätise ja vee lõppemine müügitelgist. Pärast mõningast kauplemist lubati autost vett juurde tuua- tänud ka selle eest.

Tankisin oma auto paagi Haapsalu Nestest hea hinnaga bena täis ning sõit kulges mööda kõrvalteid läbi looduskaunite paikade kahe Trans Am'i mõnusa nurrumise saatel. Kuid siis Tlns asjatades ei tahtnud auto enam taaskäivituda

Kuna ei tahtnud autot ööseks tänavale jätta, ei jäänudki muud üle kui autoabi puksiiriga Madarasse tarida oma kapriisitsev kaunitar. Puksiirimees küsis 1020,- krooksu Pärnu mnt. Kosmose juurest Madarasse vedamise eest :S
Puksiirimees pajatas, et oli lossihoovist samal päeval ka mingi uuema HONDA (toitlustajate oma ehk) ära tarinud kuna sellelgi mootoriga mingi probleem oli tekkinud. Sellest läks käima uitmõte, et äkki mingit kahtlase väärtusega kütust seal Nestes müüdi? See ei ole mingi süüdistus kütusemüüja aadressil. Nüüdseks on teada, et minu autol andis saba C5 Vette bensupump, mille olin üleelmisel talvel foorumikaaslase käest ostnud. Nüüd kaldub otsus ilmselt uue, kasutamata osa kasuks.
Jääb vaid üle oodata, millal auto taas kätte saan.
lossihoovis auto koos invaliidist peremehega kruiis läbi Haapsalu Kiltsile Kiltsi lennuväljal rivis minu eeskujul invaliidistus ka auto ning siirdus liikumisvõimetuna AB'sse
Trans Am on jälle korras :) 14.07.2010
Minu rõõmuks selgus, et bensupump ei olegi vigane vaid hoopis oli ära kärbunud mingisugune voolik paagis ning selle tulemina ei jõudnud kütus pumbani. Seekord pääsesin arvega, mis summeerus vaid veidi üle 800,- krooksu. Loll ainult, et sai esmalt autot puksiiril veetud 1020,- krooni eest.
Nael kummi ja Nos maha. 29.07.2010
Täna hommikul helistas Viljandist keegi, kellel oli hirmus kibelus minu Nos kit ära osta. Kuna ostjal oli väga kiire kauba kättesaamisega siis tuli siva tegutsema asuda. Hellasin Samvel'ile ES racing'usse, kus süsteem kunagi paigaldati ning uurisin kas oleks võimalik kohe Nos maha võtta kuid neil oli kolimine käsil ja seetõttu langes see variant ära. Aega ei olnud ka AB's ning lõpuks sain kaubale Top Parts'is, et kui kohe Loksalt kohale kihutan siis jõuavad veel täna enne tööpäeva lõppu süsteemi maha võtta. Ei mäletanud, kus täpselt see Top Parts seal Mäepealses asub ning korraks valesti sõitnuna keerasin kuskil platsil ringi ning selle käigus sain hirmsa juraka kruvi või poldi vmt suure metalljuraka endale tutikasse rehvi - ajas ikka vihale küll, et asfaltiplatsil keset Tallinna linna sellist lõikavat rämpsu vedeleb ja et just mina selle endale uhiuude rehvi saama pidin.

Lõppkokkuvõttes lahenes kõik hästi- rehv paigati 'seenega' ning Nos võeti maha 2,5 tunniga. Töö kokku summeerus 1260,- krooksuks.

Nüüd jääb vaid üle salongis lülitiaukudesse täidet leida ning auto välispinnalt eemaldada Nos-logo.
kereliimiga suletud auk
13.reede- aknamootori äkksurm :) 13.08.2010
Täna otsustas 13. reedet tähistada oma surmaga juhipoolse ukse aknatõstuki mootor.

Sai sõbraga uks lahti kistud ning mootor sealt välja õngitsetud- juba see oli jube kepp (kokkupanek on loodetavasti lihtsam :D ). Mootor on väga tihkelt mingi plekk-korpuse sees ning voolu järele pannes on kuulda, et miski käib kuskilt üle e. undab tühja. Kuna tqhq foorumist on kunagi loetud, et seda korpust lahti kiskuda on suht mõttetu töö siis seda tegema ei hakanudki vaid tellisin Karolilt uue mootori ära. Auto ootab seni garaazhis uut aknamootorit, et saaks veel sõita kuni ilma on...
kõngenud aknamootor sellega ei ole vist enam midagi teha...
Auto jälle korras :) 06.09.2010
Vahetasin täna ära juba mõni aeg tagasi USA'st saabunud juhipoolse ukse aknamootori ning määrisin ka kõrvalistujapoolse akna siinid/rullikud- aknad liiguvad nüüd nagu õlitatult :)
T/A talveks garaaži... 20.10.2010
...kus ta unele suigub ja kevadet ootama jääb.
Liikluskindlustus lõppes 13. okt ja kuna öösiti viskas ka miinusesse ulatuvat õhutemperatuuri siis ei tahtnud T/A'd siin Viimsis korrusmaja ees enam hoida kuna talverehvide puudumise tõttu tuleb enne teede libedaks muutumist auto Loksale garaaži viia. Ka oli juba näha soolapuistureid teedel, mis on märgiks, et tagumine aeg Trans Am talveks seisma panna.

Tahtsin auto enne talveunne panekut ära pesta ja kuivada lasta, aga koguaeg ladistas vihma ning auto läks nüüd märjalt garaaži, kus on veidike niiskem kui minule meeldiks. Pildilt on näha ka, et garaaži katus tilgub läbi- ajasin siis selleks talveks auto võimalikult garaaži teise serva, kus on kuivem.

Mingeid erilisi ettevalmistusi auto seismise perioodiks ei teinud- puhastasin auto männiokastest- neid oli igalepoole vahele läinud. Lähiajal toon Tlnst bensu kanistritega ja panen paagi täis ning hooldan ukse/pagassi ja T-top'i tihendid silikooniga. Aku kookisin maha ja tõin talveks sooja ruumi. Kui tuleb häid soovitusi foorumist, mida talvehoiuks teha siis vblla teen.

Ilmselt ei ole võimalik talve vältel auto kallal mingeid parendusi teha- põhjuseks rahapuudus ja tegutsemiseks sobiva ruumi puudumine :(

Kevadel nipet-näpet enne hooaja alustamist teeks- iseenesest on auto korras ja hooldatud. Tegemist tahaks just kosmeetiline pool.
jäi vaikides kevadet ootama
Muremõtted auto kättesaamise teemal rendigaraažist :( 29.12.2010
Auto on värdjate garaažiühistu sibulate poolt kinni müüritud garaazi, mida rendin Loksal- labidaga ei ole seal midagi teha ja lund veetakse minu boksi ukse ette aina juurde. Mõlgutan mõtteid kuidas masin ära päästa garaazist enne kui lume sulamisvesi garaaži voolama hakkab ja samuti ka garaazi laest autole peale tilkuma hakkab.

Keda kotib siis pikemalt olen halisenud siin:
tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=35777

Lähim laadurkopp asub Kolgal, mis on siit ca 35km. Kuna traka tuleks omal jalal siis see kujuneks päris kalliks. Kavatsen esimesel võimalusel selle lume mingi valemiga ära kõrvaldada sealt ukse eest ja koheselt ka garaažist välja kolida. Ühe võimalusena saab auto uueks talvekoduks Rakveres mingi viilhall, eks näis.

Tekkis selline idee, et kuna ilmselt traka tellimisest niikuinii ei pääse, siis eemaldan oma kuludega lume- lasen tõsta laadurkopaga sinna samma kõrvale teise garaaži ette, kolin kogu oma kraami siva välja ja siis lasen lume tagasi tõsta selle boksi ette kus minu auto sees oli. Annan boksi selliselt üle, jättes maksmata viimase kahe kuu üüri, mil ma ei ole saanud garaaži sihipäraselt kasutada. Lume lasen tagasi tõsta sellepärast, et:

esiteks, et munnid ei saaks seda boksi järgmisele heausksele kohe välja üürida ilma, et peaks ise lume eemaldamisega tegelema ja

teiseks, et ei tuleks pahandust, et olen lund seal oma äranägemise järgi mööda territooriumit ümber-paigutanud- lõppkokkuvõttes ei muutu midagi, lihtsalt saan oma auto ja asjad kätte. Sounds goodie for me :P

einoh tublid gennaaadid noh, kes selle hange tekitasid mu ukse ette
kunagise omaniku to do-list 20.01.2011
Leidsin ühe varasema omaniku (WS6) autopäevikust listi töödest ja osadest, mida teha/vahetada ning mis tehtud/vahetatud. Minupoolsed täiendused on kaldtekstis

[+]Vahetada panhard bari puksid - olemas, paigaldatud "Energy Suspension ENS-3-7106R"
[+]Vahetatud tagasilla pikivarda puks "Energy Suspension ENS-3-1111R"
[+]Vahetatud tagumise õõtshoova puksid "Energy Suspension ENS-3-3136R"
[+]Vahetatud tagumise stabikavarda puksid "Energy Suspension ENS-3-5161R"

[+]Kaardilugemise lamp korda teha - enamvähem, sai asendatud vahvate siniste ledidega :) -Minule sinine ei meeldi :(
[+]Juhiukse avamise lingi leidmise tuluke vahetada - vahetatud
[+]Ukse avamise sangade alt plastik korda teha - kaetud pööratud nahaga, tulemus tunduvalt parem kui originaalis.
[*]Tagaluuk on imelikult pehme, tugevdada või vahetada - tugevdatud moment epoxiliniga. Tagaluugiga on ikka mingi kala sees- ei sulgu korralikult- peab elajaliku jõuga kinni lööma...meenub vanaisa mosse 412 lapsepõlvest :)
[+]Dashpad pööratud nahaga katta - tehtud, vastav sissekanne päevikus
[+]Uurida kas peatoed on originaalid, T/A-l peaks olema 3-s suunas reguleeritavad - õiged peatoed on, 93-96 T/A-l on kolmes suunas reguleeritavad, tuleb selle aja omad muretseda.
[+]Muretseda salongi tagaosa laelambile klaas, praegu puudub - kohal ja paigaldatud
[+]Muretseda pagasiruumile kate, praegu puudub - kohal ja paigaldatud
[+]Turvavööde kinnitused peatugede küljes vahetada - kohal, turvavöö ei käigi enam vastu kaela vaid tuleb ilusti õla pealt nagu peab.
[+]Juhupoolse turvavöö kinnituse ümber olev plastik puudu, uurida mis saab sellega ette võtta - uued turvavööd paigaldatud, kuna idee beezi värvi autost tasapisi ära kaotada, siis sai paigaldatud musta värvi turvavööd, tulemus parem kui originaalidega.
[+]Tagaluugi ammordid vahetada - jee, tagaluuk seisab jälle üleval
[+]Katta kindalaeka sisekülg kas riide või pööratud nahaga - sisekülg kaetud 5mm borolooni ja pööratud nahaga, asjad ei kolise enam kindalaekas.
[+]Tagaluugi ülemises servas koliseb miski, üle vaadata - kolisejaks oli läbiolev luugi amortisaator, pärast vahetust kolin kadus
[+]Üks centercaps puudu, uurida kuskohast saab - tellitud TopPartsust, maksis 500.- !!!, enivei olemas.
[+]Ehitada käiguvaliku tuluke - sai paigaldatud 0,01W sinine led, valgus sai täpselt paras, et ei erenda silma, vanal autol saigi veits liiga hele paigaldatud. Igatahes on nyyd pimedas väga ilusti näha, kuskohas käiguvalits asetseb, GM-i originaallahendus sakib ja kõikides käigupositsioonides paistab natuke valgust läbi.
[+]Tagumise ratta laagrid vajavad vahetamist - vahetatud, samuti ka poolassid.
[+]Juhipoolne katalüsaator pläriseb, korda teha - remonditud
[+]Teha korda kindalaeka tuluke
[+]Juhipoolne uks kas ära vahetada või lasta klaasplastik ära parandada - plastik ära parandatud ja uks üle värvitud. Sitalt värvitud, toonivahe on ja "apelsinikoor", tuleks uks vahetada perspektiivis.
[+]Õlivahetus ja filtrid - tehtud ka minupoolt kahel korral
[+]Esikõlarid vahetada - korralikud infinity kõlarid
[+]Velgedele mutrikatted ja üks komplekt originaalmutreid muretseda - puuduvad mutrid vahetatud, kõikidel mutritel katted olemas
[+]Üks hüdrotõukur tiksub, vahetada - vahetatud

[+]Groundefektid paika reguleerida ning põhjaalused kinnitused remoda - tehtud, täitsa rahuldav tulemus
[+]Roolivõimu pumba laager ja simmerling vahetada - lisatud simmerlingi uuendavat õli, enam ei tilgu - ver2: simmerling vahetatud
[+]Klaasipuhastite mootor remontida, jäävad ülemisse asendisse - tagasipöörde vedru vahetatud
[+]Laeriie ära vahetada - nahatatud, samuti ka esipiilarid

[+]Teha ise strutbar ja see paigaldada - keevitatud kokku sobivast torujupist ja paarist vinklist, sprayvärviga tuunitud - vast enam mootor tuppa ei jaluta i-bone puhul
[+]Ram-air box kinnitada kere külge, praegu tilbendab õhus - kinni
[+]Teha tagavaravõtmed ja puldid - uksevõti tehtud, süütevõti tellitud - süütevõti kohal, e-bayst toorik ja kohapeal valmis lastud teha



[+]Süüteküünlad vahetada - tehtud
[+]Küünlajuhtmed vahetada - tehtud
[+]Kõrvalistujapoolse esiratta pidurisupport vahetada/remontida - tellitud ab-st, orienteeruvalt 5-600 eeksi. Ilmselt on enne mind tehtud, sest mingit probleemi sealtkandist ei kostu/ei näi.TÜV'i läbis ka kenasti eelmisel korral.
[+]Vahetada esimeste õõtshoobade puksid - olid ostes autoga kaasas, paigaldatud AB's kogu kaasasolnud poly pukside komplekt esisillale ja vahetatud kaasasolnud mootori otsatihend.
[+]Vahetada rooliotste tolmukatted - olid ostes kaasas, paigaldatud "Energy Suspension ENS-9-13101R"
[+]Vahetada mootori padjad - üks paigaldatud, teine paigaldamisel "Prothane Motion Control PTP-7-1908" Ilmselt paigaldatud enne mind, sest lasin kontrollida viimseni kõik vead- see oleks muidu välja tulnud.
[+]Powerantenn vahetada- ostes oli tavaline käsitsi väljatõmmatav pandud, minule kärab küll, niikuinii raadiot kunagi ei kuula.
[+]Vahetada kõrvalistuja poolne suunatuli, klaas osaliselt killustunud ja hall- oli enne mind juba tehtud.
[+]Jahutusvedeliku taseme sensor vahetada, näitab koguaeg et low level- enne mind tehtud, sest mainitud tulukest põlema ei viska.
[+]Ram-air boxilt eemaldada miski maalitud rõvedus :D - seda seal ei olnud ostes, järelikult oli maaling eemaldatud ent mina eemaldasin Ram Air boxilt mingid eitede piltidega ja "LÜKKA" "TÕMBA" tekstidega kleepsud :D
[+]Tuhatoosile vaja uus kaas- kaas tundub terve olema, järelikult vahetatud, aga kolises siis viskasin ajutise lahendusena pardakasse, midagi tuleb välja mõelda kolisemise vastu.
[+]Tagaluugi tumenduskiles auk, paigaldada uus- kui auto ostsin ei olnud auku toonkiles, aga oli rõve peegel-toonkile. Kiskusin maha ja sai paigaldatud must auto värvi ja klaasi äärerandiga sobiv toon, väga tume toon sai paigaldatud ka uste klaasidele- näis kui kaua nendega sõita lastakse :D
[*]Maki nupud roolilt eemaldada - eemaldatud, avad kaetud pööratud nahaga. Minule see mod ei meeldi :( Ostan kuskilt rooli, millel on nupud alles, lihtsalt originaalvälimuse pärast.
[*]Kõrvalistuja poolne külg üle vaadata ja parandada - renoveeritud - uus värv ja lakk- väga vilets töö + ukse iluliist on puudu.
[-]Muretseda SLP box
[-]Tellida scanner
[-]Teha suur hulk värviparandusi või värvida terve auto üle- just värvida terve auto üle! Võibolla teen matt-mustaks, otsustamata veel.
[-]Lasta juhiistme nahk ja põhi ära parandada, lisaks vajuvad ka istme seljatoe padjad pikkamööda õhust tühjaks(vähemalt juhi istme omad)-parandada või asendada.
[-]Keskkõlarid paigaldada, praegu tühi auk- olemas Hertz energy ECX165 140W uued kõlarid- paigaldada
[-]Paigaldada veel bituumenit, tuleks panna ka ukse sisse, kuna praegu panevad esikõlarid uksepolstri värisema, mis veidi tümpsurikkama muusika juures muutub päris häirivaks.
[*]Uurida, kas pioneeri mp3 stereo eurosagedustel ka töötab- autot enne ostu vaatama minnes oli sees mingi interjööri mittesobiv hõbedane kärakas dvd mängija (mitte pioneer), maksta ma selle eest ei tahtnud, palusin müüjal see välja kookida.
[-]Paigaldada normaalne audio- võim ja 4 kõlarit olemas, hankida mängija ja ehitada õhuke subbi kast õhukesele subbi elemendile, hankida õhuke subb.element ja seejärel kogu kraam paigaldada. Paigaldada pigimatte.
[-]Kogu salong ja pagass uuendada- uuesti nahatada, ainult lagi on enamvähem talutav.
[-]Põhjavaip hankida ja vahetada.

[-]Topsihoidikute põhjad muretseda- ilmselt on mõeldud pehmendusi topsihoidikute põhjas- neid vist ei ole tõesti :S
[-]Vahetada võimalikult palju tulukesi ledide vastu- midagi on kellegi poolt vahetatud, mulle ei meeldi, et on kasutatud siniseid LED'e- kunagi tegelen sellega kui salongi uuendamiseks rahhi tekib. Häirib ka see, et ukselinkide valgustid on kinni nahatatud. Tulevikus püüan hoida auto juures värvilahendusena sees ja väljas punase/musta joont, seega kogu salongi valgus tuleb ka punane.

[-]Salongi tuleb veidi heitgaase vist- uurida kas/kust tuleb
[-]Roolivõim undab nats- remontida või vahetada
[-]Tagasillas/ratastes koliseb miski kui gaas maha lasta, eriti keeramise ajal- koliseja üles leida ja karistada.
[-]TÜV'is öeldi, et juhipoolne stabika kronsa on puruks- uurida selle jutu paikapidavust...kontrollida/vajadusel vahetada



Paljud asjad on nüüdseks tehtud- need parandasin siin plussideks :)
samas on välja tulnud uusi reageerimist vajavaid asjaolusid auto juures. Neid märgin siia pidevalt lisaks, et oleks endal hea ülevaade, mida auto kallal nokitseda.
pääs garaaži taas olemas :) 27.01.2011
Pärast kuu kestnud sõda, sõimamist ja tati pritsimist on asi lahenenud minu kasuks :)

Pika sõdimise peale tõstis garaažiühistu oma kuludega lume ukse eest laadurkopaga ära. Õnneks oli garaaž ja auto kuivad ja terved, ka auto salongis ei olnud mingit niiskuse või hallituse haisu tunda. Olin muretsenud, et sulailmadega hakkab vesi garaaži jooksma ukse alt ja laest tilkuma (nagu eelmine talv) ent seni on ruum kuiv õnneks olnud.

Kahe kuu eest, mil oli lumi ukse ees ja ma garaaži kasutada ei saanud, ei kavatse ma üüri maksta. Nüüd lähipäevil poetan veebr. eest ära- näis kas hakkab jälle paska lendama.

Hiljemalt aprilli keskpaigas tahaks autole tuule sisse puhuda :P
Kevadine diagnost/korrastus AB's 11.05.2011
Kevadel garaazhist tulnuna undas roolivõim ning enam ei töötanud cruise control, lisaks oli jäänud juba sügisest saadik vahetamata intake bellow- torujublakas, mis asub õhulugeja ja throttle body vahel. See osa soovitati vahetada kuna sügisel lasin Top Parts'is oma autolt Nos'i maha võtta ja seega jäi intake bellow sisse auk, mis ajutiselt suleti kereliimiga kuid soovitati peagi väljavahetada.

Nimetatud toimetused auto kallal said suuremas osas tehtud- vahetati roolivõimuõli, ära sai tellitud see intake bellow , lisaks vahetati mootoriõli. Cruise control'i ei jõudnud korda seada kuna tahtsin autot samal päeval tagasi saada.

Uus aeg Madarasse 3.6. bronnitud.

Kokku summeerus 189€

AB's nipet-näpet tehtud jälle. 03.06.2011
USA'st jõudis intake bellow, mis sai nüüd vahetatud, lisaks korrastati Cruise control.
ABCS'i jaoks natuke auto välimust parandatud 02.07.2011
Kuna aega ja pappi kunagi ei ole :D siis otsustasin vähemalt auto korralikult puhastada ja värvida pidurisupportid, mis torkasid kohe eriliselt silma auto muidu suht ok. üldilme juures. Lisaks otsustasin värvida ka nostril corner pieces ("dragon nose" kapoti ram air õhusissevõtu restid/võred) mustaks- auto ostuhetkest olid need olnud kroomitud ja mind häirisid need väga.

Ostsin Mustamäe Tee Fixus'est metalli kruntvärvi, erkpunase piduri supportivärvi, plastikukrundi ja mattmusta pinnavärvi spraypudelites, lisaks K-Rauta'st 180'st lihvpaberit ning kitsast maalriteipi.

Ilmad olid ilusad ning see töö oli just selline mõnus õll lahti-särk maha- töö grillimise kõrvale :)

Tulemusega jäin rahule.
Tagaklaasi ülaserva sai paigaldatud ka kohustuslik American Beauty Car Show 2011 kleebis.
1 3 2 4 b a c e f g h i d
8.-10. juuli 2011 ABCS. 08.07.2011
Sai koos perega kenasti osavõetud nimetatud mõnusast üritusest.

Loksalt Haapsalu poole sõites saime kahel korral hoovihma kaela, mis nullis ära minu ponnistused auto pesemise ja vahatamise kohalt :)

Haapsalus hoidis väga head ilma kogu nv vältel. Olin keeldunud varem oma autot sel aastal näitusele panemast (Firebird klubist helistati ja taheti lossihoovi eksponaadina välja panna) kuna eelmisel aastal oli juba lossihoovis näitusel väljas kuid Haapsalus kohapeal ütles Karol isiklikult, et paneme küll lossihoovi välja :D pesin siis auto puhtaks ja näitusele T/A teiste Firede juurde ritta läks :)
Öisel naistecruisil sättisime end Soomlaste Convertible WS6 taha sõitma. Soomlaste auto oli täpselt samasugune must WS6 nagu minu oma, ainult convertible.

Üritust võib lugeda igati kordaläinuks- jään ootama järgmise aasta ABCS'i :P
early bird- esimeste Firede seas kohal :) naistecruisil koos Soomlaste Conv. WS6'ga ööbimiskohas koos Evelinnu Lindc'ga :) teisel hommikul pesu Lossihoovis enne eksponaadina rivviminekut vahatamine minu 4 gen ja Tuulepoisi 3 gen veidike rehvivingu pühap. hommikusel cruisil koos minu kunagise kastikaga Kiltsil koos kallite elukaaslastega Kiltsil :) vaikne cruis kõrvalteid-pidi koju päikeselises pühapäevaõhtus Öisel naistecruisil
Taaskord algas talvine auto-uni. 30.10.2011
Lähiminevikus sai läbitud TÜV (ülevaataja ütles, et juhipoolse stabika kronsa on puruks- kontrollida jutu paikapidavust) ning auto korralikult puhastatud, võis hakata talvekorterit otsima. Mõni päev tagasi sain tqhq's püstitatud garaažiotsingule positiivse vastuse, hea asukoha ja hinnaga pakkumise näol ning täna saigi auto garažeeritud Harjumaal. Auto paika aetud ja aku maha võetud, tegin mõned pildid siinse autopäeviku illustreerimiseks :) Mis muud kui kevadet ootama.
Ahjaa, tõsisele huvilisele on auto endiselt saadaval 11K € eest.
teiste usakate seltsis talveunes autokate jäi kiiruga ostmata käiguruum Imperiali omanikule :) selline vahva vanem Chevrolet kaunistas ka sealset garaaži
Auto lahkub Eestist. 15.03.2012
Plaan äratada oma masin talveunest 19.märtsil, mil jõuan Eesti. Siis toon auto ära Ääsmäelt,kus T/A on terve talve seisnud ning seejärel on plaan viia auto AB'sse, et algavaks hooajaks kõik üle vaadata/korda seada lasta.

Auto lahkub Eestist hiljemalt 28. märtsil ning hakkab kvaliteetbensiini juues vurama siledatel Rootsi teedel :)
Kuna on plaan autot siin Rootsis ka müütama hakata siis on soovijatel veel võimalus see masin Eesti jätta, vahetades mu auto 12K € vastu.
Müümise vajaduse põhjuseks on asjaolu, et alates juuni keskpaigast peab hakkama mahtuma autosse titevanker :)Seega sinnani loodan oma autot veel nautida- siin pole kübetki lund enam.
Kontroll ja korrastamine AB's 19.03.2012
19.3 Eesti jõudes üllatusin, missugune märg, külm ja lõrtsi-lögane talv Esstis veel on (kuna Rootsis on ammu juba kuiv, õhutemp. on +10C*...ühesõnaga tsikli-ilmad).
Otse hilinenud laevalt tormasin Mustamäele, kuhu olin lasknud eelmisel päeval Loksalt saata oma Pontiac'i võtmed ning tehn.passi. Seejärel sai Statoilist ostetud liikluskindlustus ning suundutud Ääsmäele,kus mu T/A uinudes talve veetis. Foorumikaaslane Siim, kelle ruumides mu auto talvel oli, oli pakkunud lahkelt akut laenuks (kuna minu auto aku oli Loksal). Kohal oli veel keegi Vette omanik, kes tuli eest ära ajama oma C5 Vette't ning koos nügisime ka Siimu Camaro välja, et minu Trans Am garaažist kätte saada.

Auto käes, ees olnud autod tagasi aetud/lükatud, viisin oma auto AB'sse , et korrastada/vahetada õlid, tuled, kõik kontrollida ja vajadusel parandada.

Vigadena olin märkinud:

*roolivõim undab
*uksed on ära vajunud
*kohapeal mootori töötades viskab heitgaase salongi
*klapptuled regullida- näitavad väga madalale,pimedas sõita väga jama nendega
*taga paremp. tules üks pirn läbi põlenud
taga miski kolksatab kui gaas maha lasta- differ, kardaanirist, rattalaager?
*soojalt käivitades tahab pikalt starterit saada- külmalt läheb poolest pöördest.
Rool kisub mõlemale poole, vastavalt tee kallakute suunas- kokkujooks? või tuleneb see Eesti teede olukorrast.
Kõik üle vaadata, vajadusel vahetada vadelikke,kontrollida lekkeid ja korrastada sellise arvestusega, et Rootsis stressivabalt sõita saaks selle autoga.
T/A elukohariigi vahetus :) 28.03.2012
Kuna Loksal on terve linnaosa jagu teid üles kaevatud (mingi torude vahetus) siis ei pääsenud Trans Am'iga linna sisse, rääkimata maja juurde või hoovi sõitmisest :)

Sel põhjusel olin leppinud kokku Karoliga, et võin kuni Rootsi minekuni autot AB's hoida.

28.3 enne laevale minekut käisin ja võtsin auto ära, korrastatuna, pestuna ja läikivana :P

Vahetati ülemised sarniirid, stabika puksid koos kinnitustega, esimesed piduriklotsid, tagumised stabilisaatori puksid koos kinnitustega, tagatules gabariidi pirn, käigukasti/mootori õlid ja filtrid. Regulliti sillad stendis. Kokku summeerus ca 670€

Alates tänasest (29.3) on auto Rootsis ning hakkab vurama siinseid siledaid teid kuni keegi vblla soovib minust rohkem selle auto omanik olla...
Sthlm\'i äärelinnas... Rootsis
kevadest sai talv 31.03.2012
Jõudsin siin mõni päev tagasi hõisata siinse varase kevade pärast kuid nüüd hommikuti Trans Am'iga kl. 6 ajal tööle sõites on lumi ja jää ka siin Stockholmis maas. Päris huvitav on suverehvidega sõita :) Loodetavasti sellised ilmaolud ei kesta siiski kaua.
T/A tubli talvemasinana koos GM minivan'iga Rootsis
ja Rootsis müügis... 01.04.2012
www.blocket.se/stockholm/Pontiac_Firebird_Trans_Am_WS_6_39531660.htm?ca=11&w=1
Head JAANIPÄEVA. servopumba surm. 23.06.2012
Õhtust ja head JAANIPÄEVA siinsetele.

Roolivõimu pump on häälitsenud juba ammu-ammu ent eile valasin mingit tihendeid taastavat möginat, mis spets. selleks mõeldud, sisse. Kohapeal rooli väänates tundus, et isegi võttis vaikseks. Kuid siis täna kui tegin autoga ca 80km pikkuse sõidu hakkas mingi aja möödudes rõvedalt häälitsema, isegi siis kui rooli ei keeranud ning minut hiljem kadus võim tagant, rool läks nii raskeks, et pidi kahe käega ikka päris kõvasti keerama...meenus kunagine 87' a Mersu kaubik, millega parklas ringi keeramiste tulemusena oli reaalne oht tugevaks saada :)

Ettevaatlikult sihtkohta sõitnuna avasin kapoti ning kogu mootoriruum oli võimuõli täis ja õli-potška tühi. Kuivatasin kaltsuga õli ära ent lekkekohta ei näinud.Kuna mu töökoht asus kohe läheduses, läksin sinna kolama, lootuses leida mingi õlitilk. Leidus DEXRON III transmission oil. Otsustasin selle sisse valada kuid sama kiiresti tuli see alt välja, tundus, et leke on pumbast, mitte kuskil voolikutest. Kuna muud varianti polnud siis sõitsin autoga koju tagasi ca 32km, väänates kahe käe ja lausa kogu kehaga rooli.

Nüüd ei tea, kas osta tihendi komplekt pumbale ja lasta see kuskil remontida (kas see üldse asjalik mõte on?) või otsida romulast kasut. pump ja see siis tööjuures püüda ise külge kruttida.
Andke nõu.
õline võimetu võimuga vähe ruumi tõmmitsale oleks ruumi vähe
Power Big Meet 2012 07.07.2012
Sai käidud vahtimas ilusaid autosid Västerâs'is laup. 7. juulil. Kuna enda autol on hetkel roolivõimupump laiali siis sai käidud täiesti ebaausalt mitteusakaga (Range Rover Sport'iga- äiapapa oma)

See üritus on ikka suuur :O

Ajanappuse tõttu põmst tormasin läbi osa (umbes pool jõudsin) näitusealast ja tegin selle ajaga ca 300 fotot.

Kes viitsib vahtida siis fotod leiduvad alloleval lingil

https://picasaweb.google.com/102096401229719822912/PowerBigMeet2012?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOCi1Pf2r4KWHA&feat=directlink
Hea lahenduse otsinguil... 28.07.2012
Mõni aeg tagasi kõnges T/A roolivõimu pump ning täna oli esimest korda võimalik paar tunnikest autole pühendada. Uurisin netist kuidas maha võtta roolivõimupumpa ning mis tööriistu selleks vaja oleks.

Algselt leidus vaid õpetusi, milles eeldati rihmaratta eemaldamist ent pärast leidsin ka www.ls1howto.com/index.php?article=3 sellise töökirjelduse, milles lubati, et saab eemaldada kogu kompoti, ilma rihmaratast eemaldamata. Seda saigi üritatud. Vaja läks vaid 15mm lehtvõtit, millega tuli lahti keerata 4 polti. Ruttu sai selgeks, et alumise poldi kallale ei mahu isegi lühemaks saetud võtmega ning kui rihmaratas eemaldada siis tõmmits peaks olema spetsiaalne, mitte odav ja universaalne nagu olin lootnud BILTEMA'st leida.

Hetkel ongi auto saatus lähitulevikus lahtine. Ilmselt kujuneb selliselt, et kui just keegi appi ei paku end roolivõimupumpa maha võtma siis millalgi püüan treileri rentida siit ja sellel T/A Eestisse remonti ning talvekorterisse veeretada...

näis kuis kujuneb...
võimetu võimuga
kes tahab endale Harrikat osta? 01.08.2012
Hei.

Minu auto vastu pakutakse siin Rootsis sellist 73' tootmisaasta, suurepärases korras Harrikat

...kuna endal tsiklilube ei ole ning hetkel tuleks eelistada müüki või vahetust millegi praktilisema vastu siis pakun siin välja, et juhul kui keegi tahab seda Harrikat 12K € eest osta siis võiksin kaaluda oma auto vahetust selle vastu.

Konkreetsema huvi korral küsi Harrika kohta lisa.

Terv. ERAK
73' Harrikas müügiks
Taas masin talveunes. 29.10.2012
Kuna puksiirimehed Rootsis ei taha eriti pühapäeviti tööd teha siis 21. okt. hommikul sõitis T/A omal jalal ca 37km Steninge'st Värtahamnen'isse vigase roolivõimupumbaga- vedas kenasti välja, midagi ei juhtunud. Järgmise päeva kl. 12'ks oli tellitud puksiir Tallinna sadamasse, kust T/A veeti AB'sse remonti.

AB's vahetati lisaks minupoolt varasemalt valmis ostetud roolivõimupumbale ka rooliotsad. Töö ja osad (rooliotsad) kokku summeerusid 242€. Arve peal oli kirjas, et uues pumbas lõtk sees :(
Õnneks mingeid helisid või midagi muud imelikku kuulda/tunda ei olnud- ei kohapeal rooli keerates ega ka sõidul. Loodetavasti kestab ikka nagu peab.

Olin ostnud Rockautost firma ATSCO taastatud roolivõimu pumba. Nende kodulehel www.atscoreman.com/ on väidetavalt kõik pumbad testitud ja 100% töötavad ning uueväärsed, hetkel jäi nii nagu on kuna pump uuesti maha võtta ja tagasi Denver'isse, USA'sse saata oleks tohutult ajamahukas kuigi garantii ja tagasisaatmisvõimalus oli olemas.

Olin saavutanud kokkuleppe auto talviseks hoiustamiseks samas kohas, kus masin eelmiselgi talvel oli kuid ootamatu lumevaiba mahasadamise tõttu, tuli sellega paar päeva oodata.

Täna 29. okt, käisin siiski autol AB's järel ning viisin Tlna küljealla garaazhi talveunne. Kohaltsaamine oli veidi keeruline kuid jõudsime ilma suuremate vahejuhtumiteta pärale. Kohapeal auto pesti, paigutati garaazhi, võeti aku maha ning viidi sooja, seejärel pandi auto katte alla.
Tänud Siimule auto eest hoolitsemise ning talvekorteri pakkumise eest.
ATSCO remanufactured pump taastatud pump Värtahamneni parklas enne laevale minekut
Kevad, TÜV ja siirdumine siledatele teedele. 13.04.2013
Heade inimeste abiga sai auto äratatud talveunest (tänud, Siim) ja Ääsmäelt Tallinna toodud, et läbida TÜV (suur tänu, Petri)
Petri sõnul on selle autoga Tlna tänavatel kulgemine "tõeline nauding" ütles, et marsruuti tuleb hoolega valida- kuigi igalpool on teed sama auklikud :D
Mulle endale, 2 ndlt tagasi Tallinnas Range Rover Sport'iga kulgedes tundusid teeolud täiesti uskumatult sitad, lausa võimatud (kontrast Rootsi teedega)- ju T/A'ga oli veel hullem...
GAZ 66 tuleks osta Tallinnas sõiduks :)

Täna läbis T/A tublisti TÜV'i ning seejärel jääb mind Tallinna ootama kuni ma lähiajal leian aega Eesti, autole järele minna. Siin Rootsis regan auto kohalikku registrisse ja seejärel läheb auto müügikuulutus jälle interneeduse avarustesse üles ja näis siis kas kõigevägevama tahtmise kohaselt saab auto uue omaniku või jääb ka edaspidi minule.
Igaljuhul hooeaeg saab minu ja auto jaoks alata ning siin Rootsis saan Trans Am'iga laba anda kas sügiseni või kasvõi seni kuni keegi minust veel rohkem selle auto omanik tahab olla.

ABCS'ile tulek (vähemalt selle autoga) sel suvel on kahtlane. Vblla lähen Power Big Meet'ile Trans Am'iga või siis tulen hoopis ABCS'ile Olds Minivan'iga.
Talvekorteris kodus Rootsis (eelmise aasta pilt) Vajalik modifikatsioon kui tahaks Tlns liigelda :D
T/A jõudis Rootsi. 01.05.2013
Täna sain tänu heade inimeste abile auto Sthlmi sadamast kätte.
Mööda E4 tulles, mõtlesin, et köhataks siis lõõridest hiirepesad välja natuke gaasile astudes kuid 140km/h pealt hakkas rool vibrama korralikult ja 160km/h enam juurde vajutada ei tahtnud, sest siis vibras juba päris hästi- ilmselt on velje tasakaalustusraskuse minema visanud või rehvirõhud ebaühtlased- lasen esirattad siin korraks balanseerimispinki panna. Aeglasemalt sõites, vibramist oluliselt tunda ei ole. Muidu on igakevadine tunne, et raisk kuidas auto käib edasi nagu loom :P
Garaazh, kus auto talve veetis, oli sel talvel vist väga niiske, sest autol on sumpsi otsal, kus oli sügisel veel ideaalne kroomipind, nüüd suur roostelärakas, ka on ühe päevatule reflektor roostes ja pirn saba andnud, see reflektori pind oli ka sügisel veel ilus kroom .
Igaljuhul ajan siin juba kohe homme asju, et masin Rootsi registrisse saada ja siis saab müügiga tegeleda.
auto Rootsis arvel 13.06.2013
Tänasest auto Rootsis registris.
Reg. nr. DUL 496
kohalik tehniline ülevaatus läbitud 02.07.2013
Läbitud sai besiktning e. siinne tehn. ülevaatus. Pärast seda kui Pelle (v8import) oli kõva tööd auto kallal ära teinud, läbis masin ülevaatuse puhtalt.Vahetada tuli KATïd ja lambdad, uuesti ülesehitada seisupidur. Suured tänud Pelle¨le.
auto käes ja kodus. 08.07.2013
Auto sai tegelikult vamis juba 30. juunil kuid täna tulin Eestist tagasi koju Rootsi ja sain alles täna autole järele minna.

Auto arvelesaamiseks ja ülevaatuse läbimiseks tehti järgmised muudatused:

*ehitati ümber suunatuled- esitiibade külgedele lisati suunatuled, esistanges olevad gabariidid muudeti suundadeks ja lisati stangesse päevasõidutuled

*kapoti all tekitati lanseka peale nõuetekohane vin nr.

*eemaldati tumenduskiled uste klaasidelt

*korrastati käsipidur (kõik vasaku poole käsipiduri osad olid puudu)

*vahetati KATid ja lambdad (natuke muutus auto seeläbi vaiksemaks, CO sai normi ja masin läbis ülevaatuse

*üllatuslikult sobisid siin Rootsis MaCustomis ümberehitatud tagatuled (oranzhid LEDid vilguivad läbi punase klaasi)

*esimesed rehvid tuli vahetada tehase mõõtu e. 275/40ZR17 varasema 245/40ZR17 asemele, eelmised rehvid olidki juba väga kulunud ka. Sain soodsalt Pelle käest korralikud kasut. rehvid.

Ise olen rahul :)
Tuleks nüüd veel keegi ja ostaks auto ära siis oleks kohe väga hea.
Kahju on ainult, et ABCSïle ja Power Big Meet'ïle ei saanud minna.
DUL 496 kiled eemaldatud, pean liimi veel eemaldama vin lanseka peal küljesuunad päevasõidutuled ülemine on nüüd vaid suund, all päevatuli tagasi kodus üldilme tulede ümberehituse tagajärjel oluliselt ei muutunud
Järjekordne auto talveuni. 28.10.2013
Pea terve suve on auto siin hoovis nukralt ja kasutuna seisnud- vahel olen mõne väikese tiiru siiski teinud, et päris maa sisse ei vajuks teine.

Paar nädalat tagasi, ilmade jahenedes tuli hakata taas mõtlema auto talvise hoiustamise peale.

Aku oli seistes pikapeale tühjenenud- võtit keerates klõpsus vaid. Laadisin aku ja pesin autolt suvised ja sügisesed ilmastiku tagajärjed maha. Oma üllatuseks avastasin, et keegi oli kapoti alla pesa teinud. Mingisugune elukas oli usinasti vedanud kilode kaupa tammetõrusid kapoti alla ja neid seal hammaste vahel purustanud. Otsustasin, et auto tuleb enne kui kapotialla kolinu otsustab juhtmekimpude degusteerimise kallale asuda, viia tööjuurde ja seal suruõhuga hurjutada kodanik koos oma pesaga kapoti alt minema. Nii saigi tehtud ja kui auto juba tööjuures oli siis sai uuritud sealset talvise hoiustamise võimalust. Vedas- lubatigi auto viilhalli nurka ära sokutada. Nüüd on T/A soojas ja kuivas, signa valvega hoones. Kui peaks mõnel nv'l ajaauk tekkima, siis eemaldan ukseklaasidelt liimi, mis siiani veel tegemata on. Veebruaris panen jälle T/A müügikuulutuse üles.

T/A suvi möödus siin akna all, oodates kasutust või uut omanikku noor huviline on kasvamas :) esimesed miinuskraadid sunnivad tegelema talvise hoiukoha leidmisega T/A talvitub minu tööjuures viilhallis soojas ja kuivas
Kurat, jälle on hiired autos. 14.12.2013
T/A seisab juba ca kuu siin minu tööjuures ja nüüd avastasin märke sellest, et hiired on jälle kapotialla kolinud :(
Kuna auto on kuu jooksul korraliku tolmukihi peale kogunud siis oli tolmu pinnal hästi näha väikesi jalajälgi, mis viisid "draakonininast" sisse.Kojameeste aluses rennis oli näha hiirte kust ja sitta.
Tuiskasin suruõhuga kapotialuse puhtaks- hiirejunne lendas mehiselt. Õnneks salongis märke nende elunemisest ei leidu, ju on tulemüür piisavalt tihe siis.Õnneks ei ole veel ka juhtmete kallal närimas käidud, proovimisel käivitus auto kenasti.Panin aku laadima ja täna soetan ultraheli tekitava hiirte/rottide peleti ning loodan selle abil luua Trans Am'ile jõulurahu seniks kuni ise Eestis kapsafestivalil viibin.
võrdlus puhta autoga, mis just talveunne pandi kuu ajaga kogunenud tolm.
T/A müüdud 25.05.2014
Auto tuldi osteti täna hommikul ära. Hakkab liikuma Rootsis, Enköping'u kandis. Uus omanik lubas autoga ilmuda Power Big Meet'ile.


Kahju on ikka ka...
viimseid hetki koduõuel...