www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Pontiac Trans Sport SE 1992


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (9) tagasi

 Pontiac Trans Sport SE 1992

 Omanik: ylx2x

Esimene 24.03.2009
Toon siinkohal ära juba teostatud tööd:
*Mootoriõli vahetus koos õlifiltriga,
*Kojameeste mootori trükiplaadi vahetus,
*Täis- ja pooltulede pirnide vahetus,lampide pesu ja klemmide taastamine,
*Tagumise luugi luku ja liblika vahetus,töötab nüüd kesklukult,
*Salongivalgustus
*Audiosüsteemi taastamine ja automaki paigaldus

Mis vajab veel tegemist :
*Käigukasti õli vajab vahetust,
*Konditsioneer vajab kontrolli ja täitmist,
*Esiamordid vajavad vahetust,
*Tagumised amordid vajavad kontrolli ja anduri vahetust,
*Auto katus vajab värvitööd

Eelnev omanik väitis, et luugi liblika lukusüdamikku võtme sisestamisel ning päripäeva pööramisel käib klõps ja luuk sulgub. Avamine siis samamoodi. Reaalses elus oli kõik vastupidi. Võtmeta või võtmega, paremale või vasakule ainult avas luuki. Luuk ei sulgunud ja selle võis avada ka pelgalt näpukeerutusega.

Tollele veebruari viimasele päevale,mil vormistasime dokumendid,eelnenud ööl oli sadanud pisut lund ning auto katuselt oli lumi pühkimata. Märtsi esimesel päeval aga oli soe ning lumi sulas ära. Auto tagumine pool katusest kobrutab täies ulatuses, roostet pole piiskagi kuid värv kobrutab. Halb töö, eelnev omanik jättis selle mainimata.

Valgustusest rääkides, pooltuled 55/80 täistuled 80/100 solenoid plõksis iga 30 minuti järel ning probleemi lahendas hetkeks tulede välja lülitus. Eelnev omanik õnneks hoiatas seesugusest võimalusest ning soovitas pirnid välja vahetada. Nüüd on autol 4 * 55/60 Osram cool blue 4000 K.

Väljakutseid mõnuga.

Uued Amordid. 14.04.2009
Said siis Ameerika Auto vahendusel soetatud uued AcDelcod. Klienditeeninduse kohta oskan öelda vaid positiivseid sõnu.
Alustasin teekonda Paldiskist Pärnu suunal neljapäeval, uute amortidega salongis ja hea tujuga. Märjamaani sõitsin rahulikult od sees ja püsikiiruse hoidja järel. Tegime väikese peatuse ja ennäe imet peale kiirendust 90 km/h ei langenud pöörded enam 1600 peale vaid jäid alul 30ks sekundiks tiksuma 2500-2800 vahele ja peale seda jäigi püsivalt 3000 pöörde peale. Naera või nuta, pöörded maha ei lähe. Armatuuris ükski hoiatustuluke ei põlenud ning jätkasin sõitu. Jõudnud koduhoovi servale vajus auto kõhuli mutta. Tänu naabri kiirreageerimisele saime auto ilusti taas kindlale pinnale.
Järgmisel päeval sõitsin autoga peale põhjalikku pesu garaazi ning tõstsime üles. Kruvisime veljed alt ära. Edasise lammutamise käigus jäi silma ka logisev šarniir ja viimase vindi peal pidurivoolikud.
Siinkohal on paslik taas kiruda eelmist omanikku, kes müügihetkel väitis, et pidurivoolikud ja muud süsteemid on vahetatud ja kontrollitud. Vahetasime siis eelnimetatud jubinad veel välja. Eelarve sai ületatud täpselt poolega. Vanad amordid olid nõnda heas korras, et kui vedrud eemaldasime vajusid põhja välja ning sinna nad ka jäid. Pontul nüüd nina õigel tasapinnal,õõtsub mõnusalt nagu peab ning ka pidurdada pisut julgem.
Kuna vahetusprotsess võttis mõnusalt aega jätsime 4. käigu vaatuse järgmisesse päeva.
Laupäevasel pärastlõunal kordasime protsessi ja lükkasime Pontu pukile. Puhastasime ära jagaja ja õhufiltri,kontrollisime vedelikud üle ning tolleks päevaks oli ka kõik, kuna saun ootas.
Pärnust Tallinnani sõitsime ühe jutiga ilusti välja. Ei mingit probleemi, kiirendus, pidurdamine, cruus, kõik töötas.
Esmaspäeva hommikul lubas isegi ilusti tööle sõita, kuid õhtul koju sõites esines probleem taas. 2500 pööret 3 käik ja edasi kiskus vaid 3000 peale 90 km/h.
Jääb üle vaid loota,et asi on vaakumis, pedaali all, vastasel juhul tuleb hakata raha koguma käigukasti remondiks.
Sildade reguleerimine ja käimakasti diagnostika 08.05.2009
Täna varahommikul sai siis sõbrake saadetud "arsti" juurde. Päeva lõpuks peaks saama siis teada, milline viirus Pontut kiusab soojematel päevadel.
Õlised sõrmed 08.06.2009
Sai siis järjekordne laupäev veedetud garaazis. Tellitud solenoidid ja tihendid saabusid õigeaegselt ning nädalavahetusel sai siis auto ka tõstukile aetud. Esimesena imesime käimakastist mahla välja, õli värv sarnanes kohvile ning pistes sõrme sisse, oli tunne nagu sulistaks kohvipaksus. Kaas maha, filter puhtaks, ent mida pole, seda pole, ehk solenoidid meid ei tahtnud näha. Vaatasime kord veel juhendile ning raputasime pead. Tuli läheneda kunstiliselt : Velg-pooltelg ja kaitsmed maha, kaas puhtaks ning kruvima.
Lahti ta tuli, ent oma asukohast loobuda see kaas ei tahtnud. Rebisime õhufiltri ja radiaatori torud lahti ning kaablid eest ära.Tasa ja targu, pidime tõstma käimakasti, et kaanel oleks ruumi tulla üle "nimetame selle talaks". Pisut sebimist ja puhastamist ning võis vana kaane koos uue tihendiga vahele panna. Eelneva omaniku jutu järgi olid solenoidid juba kord vahetatud, ent tihendi järgi hinnates võib arvata, et tal olid luulud, kaane tihend oli küll terve selle õndsa aja, mis vabrikust tänase päevani jäänud omal kohal torkimata püsinud.
Mõned kohvid hiljem kordasime protsessi vastupidises järjekorras ning lisasime vajalikud mahlad.
Tegin paar kiiremat Mai-Uulu-Mai suunal ning tulemus üllatas mind ennastki. Käimakast nagu sümfooniaorkester, tööreziimi järeldasin vaid sellest, et service engine tuluke ei põlenud.
Õhtul proovisin veelkord Pärnu linna piiri taga kiirendada ning sel korral vajutasin järsult gaasipedaali põhja, mootor urahtas ning seekord enam turbiini ei lukustanud, 4. lülitas sisse kuid ei lukustanud. Jätkasime päeva saunaõhtuga ning järgmisel hommikul proovisin uuesti. Kõik käigud lülitusid ilma pingutuseta ning ka turbiin lukustus küsimusteta.
Õhtul liikusime tagasi pealinna poole nagu liiklus lubas cruusi sees hoida nõnda libisesime tagasi koju.
Esmaspäevasel hommikul sai sõidetud veel paar korda Paldiski-Tallinn-Paldiski suunal ning tulemus ideaalilähedane.
Pöörded kukkusid mõnuga 3000lt 1600 peale ning mootor nurrub koos minuga.
Nüüdseks jäänud veel vaid tagumise silla sensor ja konditsioneer sellesse aastasse ning talvisel perioodil on oodata iluvigade parandamist.
puhkus ja rõõm 03.08.2009
Sai siis veedetud üks mõnus nädal tööpostilt eemal ning kontrollitud ka Pontu seisukorda.
Juhtmed said külge ja vigu ei leitud,mootor töötab kui sirin.
Tähelepanu vajavad tagumised amordid. Pisut pehmekesed teised, vajuvad juba ööpäevaga läbi. Uued juba tellitud ning saabumas.
Kui nüüd ilmataadi ja enese hea koostöö klapib, võib mõelda isegi suurematele keretöödele, ning siis juba teen uued klõpsud ning lisan kontole. Kaua tehtud kallikene.
Veel üks parandus lendvaibale 08.09.2009
Nüüd on siis lendvaip oma tõelist nime väärt. Nädalavahetusel sai ära vahetatud ka väsinud tagumised amordid ning tõrkuv ajahambast räsitud kompressor sai päris välja lõigatud.
Pontul nüüd all täisring ACDelco amorte, tagumised neist õhupadja lisandiga.
Viimasel ajal häält teinud parem esiratta laager kukkus peale paari haamrilööki kaheks jupiks, ABS andur oli aja jooksul saanud vett ja muda ning tõrkus.
Lisana sai vahetatud ka šarniir.
Vahekokkuvõtteks, mida oleme teinud : kojameeste mootori,kojamehed,kõik vedelikud, õlifiltri,pirnid: nii salongi kui ka välised,kõik amordid,rehvid,šarniirid,OD solenoidi,tagumise luugi keskluku süsteemi oleme ära vahetanud.
Autole on korduvalt tehtud diagnostika : veakoode ei ole!
Mida võiks veel teha : konditsioneer (pump vahetada ja täita), kere vajaks värviparandusi.
Kui kellelgi pakkuda plekkvelgi Pontule talveks mõõduga 15" 5* 114.3 andke julgelt teada.
Pisitööd 06.10.2009
Nüüd siis tagasi pikemalt puhkuselt, mis sai osalt veedetud ka Pontu seltsis. Suuremad tänud tuleb edastada kahele asjahuvilisele, kes hobikorras ja puhtast huvist võtsid vaevaks maha nühkida kogu kobrutava katuse ning katsid selle siis ilusti pahtli, krundi ja värviga. Samuti õnnestus leida väga soodsa hinnaga originaalvaluveljed talviseks perioodiks. Niisiis on mured tolle isendiga otsa saamas ja võib nautida sõidurõõmu pimedatel sügisteedel ning peagi saabuval talvel.
Siinkohal jääb vaid üle mõte rebida Pontu küljest antud momendil mittetöötav konditsioneer, kuna Eesti kliimas on toda asjapulka reaalselt vaja vaid ühel päeval aastas ning sel päeval olen kindlasti kontoris.
Veel mõned väikesed 25.06.2010
Kuna talv oli karm, siis mingil hetkel lõpetas töö Ambient sensor ja Overhead Console.
Sai siis uuritud siit ja sealt ning lõpuks tänusõnad Märtenile, kellel oli soovitud varuosad kohe pakkuda ja väga mõistliku hinnaga.
Teinekordki.
Täna siis Pontuga tehnoülevaatusele, mille läbib kindlasti edukalt.

Suveajaks nüüd on siis auto jõudnud niikaugele, et kontrollimist vajab ABS tagumised sensorid, üks või mitu on väsinud ja konditsioneer vajab vaid täitmist.

Ilusat suve !
vahepealsetest tegemistest 23.08.2010
Tagumiste ABS sensorite testimisest sai kaks korda diagnostikas käidud ning nüüdseks vahetatud terve ring laagreid. Tuluke armatuurlaualt on kustunud ja uute m+s rehvidega 2 päeva liikuda oli nauding kuni pooltelg otsustas oma lahkumisavalduse anda. Nädala lõpul saab ka selle ära vahetatud ning lõplikult liiklusesse tagasi.