www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Ford Mustang Fastback Eleanor 1968


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (12) tagasi

 Ford Mustang Fastback Eleanor 1968

 Omanik: leanor

fastback kodus ja algus tehtud 31.03.2009
Sai siis oma väike unistus teoks tehtud. Sept 2008 sai mikimaalt ost tehtud ja auto jõudis jõuludeks Tallinna. Mõte on ehitada Eesti esimene Eleanor, mis on kaasaegse mootori ja veermikuga.
Tänaseks päevaks on masin pulkadeks lammutatud, liivapritsis käinud ja keevitustööd lõpusirgel.Suure töö on ära teinud plekumees Tauno( julgen soovitada).Suur aitäh talle muidugi nähtud vaeva eest
Vana ameerika omanik oli alustanud renoveerimist. Tema sõnul oli auto keretööd peaagu valmis. Ütles, et vaja ainult taga tiiva ääred teha. Aga noh neid ameeriklasi kyll.... Enamus kohti oli pahtlit täis aetud ja mis keevitatud oli, siis see kyll kriitikat ei kannatanud. Tuli kõik lahti võtta ja kõik uuesti keevitada või siis asendada. Sai tellitud palju uusi plekke ja mis väiksemad ja kergemad kohad olid, selle väänas pleku ise välja. Koos plekkidega sai ameerikast tellitud ka kaasaegne Heidts esisild. Originaalis olevad tagumised lehtvedrud saab endale emex ja ponile läheb alla 4 link tagasilla süsteem.
Asi on nüüd nii kaugel, et vaja mootor peale sobitada. Mõtlesin algul vana mootori ära remontida, kuid sellest ainult karpaga plokk alles. Pole ka kasti ega kardaani. Olen kuulnud, et see vana 302 mootor ka nii väga äkiline ei ole. Kui sisse piilusin, siis ka üks kolb oli erinev ja usa ämblikud olid endale pesa teinud. Tekkis mõte hoopis mingi doonor auto otsida ja sealt puuduvad jubinad enda Eleanori külge pookida. Valmis on vaadatud yks 94 a sõidukorras 5 liitrine mustang. Kui peremehega kaupa õnnestub teha, siis loodan endale ehk sõidukõlbuliku auto ehitada.
liivapritsis pleku juures uus tagavedrustus esisild ja roolilatt uus esisild peale liivapritsi sai happekrunti tagatiib esipaneel tagaots keevitust jagub sadamas sadamas mootor esimene kohtumine
doonor käes 03.04.2009
Sai siis kaubad tehtud ja doonorauto ära ostetud. Kahju kohe kätt külge panna. Liiga hea lammutamiseks, aga mis teha... juppe on vaja. Sõidab kenasti ja mootoril on võimu kyllaga. Kuna ma ei ehita võidusõdumasinat, vaid unistan mõnusast pühapäevaautost, siis 160 kw minu Eleanorile on piisav võimsus. Mootoril on ainult tyhikäigul väike vibratsioon. Kui sellest jagu saab, siis läheb lammutamiseks. Loodan,et mustangi fännid ei pahanda. Mis ühe stangi õnnetus,see teise õnn.
ühe õnnetus on teise õnn lammutus lõpusirgel edasi viiv jõud
mootor aiste vahel 23.04.2009
Sai siis doonar lahti arutatud ja mootor aiste vahele tõstetud. Natuke vaja kohendada ja lõigata...siis saab hea.
mootor mootor mootor uus ja vana mootor mootor mootor mootor
et saaks päris hea 12.05.2009
siis plekimees tinatas keevituse kohad ilusasti üle, et hiljem värvi alt miskit paha välja ei kuivaks.
tina ja plekk tinale viili tina peale enne tinatamist
probleemsed klaasplastist laiendid 09.07.2009
Asi siis nii kaugel, et vaja ameerikast kalli raha eest ostetud klaasplastikust Eleanori detailide kitti hakata paigaldama. No on need alles tehtud. Asi ei sobi kohe mitte üks raas kokku. Kõik detailid on kõverad.... a see kõige väiksem mure. Asjad on mõõdust niimoodi väljas, et tuleb kõik lõhki lõigata ja uuesti kokku liimida. Tundub, et see kes nende laiendite vormid valmistanud on, pole neid auto külge küll sobitanud. Kuidas jumal teda juhatas, nii ta ka läks. Klõpsasin ka mõned pildid, kus on hästi näha, millise orgi otsa võid auto ehitamisel astuda. Õnneks on meil siin head meistrimehed, kes mikide sita saiaks muudavad.
stange, mis on kitsam kui auto esivõre, mis tuli lõigata pooleks ja hiljem ka lõhki kuidas peaks selle eleanori tule väiksemaks võluma, et see mahuks oma pessa kummis tagaluuk lõikamise ja liimimise tagajärjel hakkab asi proportsiooni saama natuke vahtu ja sisselõikeid õige kuju saavmiseks lõpuks saab asja kapott, mis oli kõver kui banaan kolmest osast koosnev esi stange tagumised tiiva pikendused, mis olid mõlemad erinevad stange esiots hakkab vaikselt looma
eleanor hakkab vaikselt eeltöö ruumi poole piiluma 25.10.2009
Nüüd siis asi niikaugel, et enamus plastik kiti osad lõhki lõigatud ja sobivaks kokku tagasi liimitud. Aega võttis see töö ligi kaks kuud. Samuti sai Reinsalu Spordis paak keevitatud.Sumbutaja pütid ja otsad tulid mikimaalt, mis oli omavahel kokku vaja ühendada. Võttis aega, mis ta võttis aga tulemusega olen üli rahul.Roostevabast torust sumpa.Poleeri läikima ja mine või näitusele. Ühesõnaga auto on komplekteeritud ja tänaseks ka täiesti luukereks lahti tagasi võetud. Läheb põhja, kapotialuse ja salongi värvimiseks, mis tuleb arvatavasti must matt. Põhi ja sisepinnad saavad endale peale kruntimist ka veel korraliku silikoni katte peale, et oleks tummisem ja ka hästi kaitstud.
bensa luuk sumpad sumpad valmiv paak luukere alt vaates luukere Rõõmus kuldsete kätega  Tauno, kes on ehitanud eleanori üle poole aasta, veetes garaazis pikki päevi ja kes saab nüüd ka minust vähe puhata.
asi siis niikaugel 21.01.2010
Vahepeal siis kirjatöö unarusse jäänud. Mustang altpoolt siis värvitud ja põhi hermetsiga üle lastud. Läks seda viimast päris ohtralt. Ka mootor käis Erkki käe alt läbi( suured tänud talle). Vaja nüüd vaikselt komplekteerima hakata. Algul ei osanudki arvata, et selle Eleanori kiti auto külge saamine võib nii kulukaks ja vaevarikkaks osutuda. Sai ju nende töödega alustatud juuli 2009. Tänaseks on möödunud pool aastat ja nüüdseks on asi lõpusirgel. Tõsi,et muidugi ei ole meister auto kallal ka iga päev nokitsnud aga mahukas on see tõõ igatahes. Kere külge sai kleebitud tiivalaiendid, karbilaiendid ja alumised skuubid. Ülejäänud detailid on auto järgi valmis voolitud ja kinnituvad auto külge poltidega. Enne auto külge liimimist sai plekk alt ära krunditud ja peale liimitud klaasriide riba. Keemiline liim, ,mida kasutatakse klaasplastist detailide omavaheliseks kokku liimimiseks, sai tellitud Reinsalu Spordi kaudu. Kogu selle jandi peale on mul liimi kulunud ca 40 kg(350 eeki kg).
paks hermetsi kiht kõikjal tiivad skuubid ja tiiva laiendid ... eestvaade tagant vasak vasak
esimese aasta ehitamise kokkuvõte 13.02.2010
Tagantjärele tarkus oleks selline: oleksin hoidnud aastakese tööd, vaeva ja raha kokku, kui oleksin ostnud enda mustangi asemel ameerikast Eleanori paketiga valmis kere ja hakanud sellest oma dream-i ehitama. Minu algsest materjalist on alles jäänud ja läheb kasutamiseks
1. kere, uksed ja tiivad ( mis on põhjalikult üle keevitatud)
2. klaasid ja ukse akende tõstemehanismid
3. salong (tagumised istmed, tagumised polstrid, mis on sadulseppadel üle nahatatud).
Rohkem ei jää vanast enam midagi. Panen mõned pildid külge minevatest uutest jubinatest.
alguses esimesed istmed ja polstrid 17 tolli veljed armatuuri alumiinium disain rool kellad ac soendus kit eleanori tulede kit keskmine konsool rooli kit led tagatuled esisild esimesed iluvõred eleanori ukse polstrid lae konsool eleanori bensu paagi luuk peeglid taga vedrustuse 4 link süsteem ukse käepidemed sisemised ukse ja akna lingid radikas eleanori sumpa otsad tihendite kit
läheb siis lõpuks eeltööks ja värvimiseks 11.03.2010
Asi siis nüüd niikaugel, et jubinad kõik külge proovitud ja mustang läheb eeltöö ruumi.
vasak parem eest tagant külg külg istub hästi vahed paigas uued kapoti hinged a a a värvijate ukse taga oma aega ootamas
toimunud väike progress 25.07.2010
Neli kuud siis nüüd möödas, kui auto eeltöösse läks. Selle ajaga on siis kere saanud endale alusvärvi selga ja kuuma päikese käes praadida kuu aega. Tulemuseks laiendite liimimis kohtade ja pahtli välja kuivamine. Lasen veel praadida ja siis uuesti eeltöösse. Loodan ikka septembriks värvimisega ühele poole saada. Sai ka komplekteerimisega tegeldud. Asi siis niikaugel, et kui kliima voolikud ja bensu trass ühendatud saavad, hakkan mootorit käivitama. Mõned pildid ka tehtust.
tagant mootor eest meistrimees tauno tegelemas sumpa otstega ega märka veel koju minna alt alt
Lõpuks siis värvitud 24.02.2011
Sain siis nüüd lõpuks oma stangi värvijate käest kätte ja auto kodus. Läbi raskuste on siis värv peal ja võib tulemusega rahul olla. Teadmata on ainult tuleva kuuma suve päikese mõju. Võibolla läheb jälle kärna nagu kärnkonn aga seda näitab tulevik. Praegu tuleb masin kokku panna ja siis saab viimase laki peale. Loodan ikka selleks kevadeks oma eleanoriga ühele poole saada.Kaks aastat ehitamist on märkamatult täis tiksunud. Saan nüüd aru, et miks õeldakse auto saab valmis kevadel, aga mis aastal pole teada.
kodus garaazis tagant mootor seest katus garaazis garaazis seest seest
lõpuks siis valmis 20.09.2011
Auto ostust möödus täpselt kolm aastat, kui sain Ark- st numbrid ja auto läbis tehnilise ülevaatuse. Nüüd võib öelda, et projekt on valmis. Olen teinud oma esimesed tiirud ja võib tulemusega rahule jääda. Seda tõestab liigne tähelepanu liikluses ja seisma jäävad järgivaatavad jalakäijad. Siinkohal tuleb tänada kõiki neid, kes aitasid selle iluduse valmimisel. Kõigepealt pleki ja keretööde meister Taunole suured kummardused, kuna tema piinliku täpsuse ja nutikuseta poleks projekt kindlasti nii filigraanselt välja kukkunud. Eeltöö ja värvimise eest suured tänud Toomasele (Finecar) kes voolis kere siledaks ja värvis läikivaks iluduseks. Auto südamearstile Erkkile( Engineering) palju tänu ja lõpuks kuldsete kätega salongi ja muusika meister Imrele palju jõudu ja jaksu uute tegusate projektide kallal. Kui keegi midagi ehitab või tuunib, siis julgen soojalt neid kõiki soovitada ja infot jagada kontakti saamisel.
alguses nüüd alguses nüüd alguses nüüd nüüd nüüd nüüd nüüd