www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Ford Expedition 2006


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (6) tagasi

 Ford Expedition 2006

 Omanik: MikkoH

Teeme algust 13.05.2010
Kahjuks ei ole aja sunnil jõudnud oma Fordi käekäigust midagi kirja panna. Katsun end edaspidi parandada.

Taust:

Ameerika autode pisik on mul olnud sees juba varajasest noorusest. Eriti on köitnud nö. full size maasturid ja kastikad. Enne Fordi sõitsin Chrysleriga. Kuna aga hooldus ja remondikulud muutusid aja jooksul väga suureks, siis otsustasin liikuda edasi kaua-unistatud täismaasturi peale. Praeguseks olen teda omanud ca aasta ja olen väga rahul.

Päritolu:

Auto on toodud Texasest. Eestis olen esimene omanik. Aasta on 2006. Enne ostu sai kontrollitud auto tausta, mis osutus eeskujulikuks. Tegemist on olnud nö. ametiautoga, mis Ameerikas läbinud pikki vahemaid, hooldused korralikult tehtud. Pikkadest otsadest lähtuvalt oli autol võrdlemisi suur läbisõit - 172 000 km, mis mind ei heidutanud, kuna Triton mootoreid peetakse vastupidavadeks. Mikide maal on korraliku hooldusega nende mootorite probleemivaba kestus ca 500 000 km ja rohkem. Enne ostu sai autole tehtud korralik kontroll ning tulemus oli eeskujulik. Ainult küünlad said vahetatud, kuna heitgaasid ei vastanud meie vabariigi nõuetele.

Tegevused:

Kuna olen võrdlemisi pedantne autoomanik, siis midagi ma juhuse hooleks ei jätnud. Kohe peale ostu sai vahetatud kõik vedelikud - mootoriõli (5w20), kastiõli, vahekastiõli ja sillaõlid.

Hooldusvälp on 8000 km. Praeguseks olen käinud kahel korralisel hooldusel. Esimene oli puhtalt õlivahetus. Teisel korral lisaks õlivahetusele vahetati ka üks stabilisaatori varras ja peegli suunatule pirn.

Hooldan American Beautys. Parimat teenindust, hinda ja konsultatsiooni on Eestis mujalt võimatu saada :)

Auto varustus ja senised muljed:

Tegemist on Eddie Bauer versiooniga ehk, siis kõikvõimalikud lisad. Lisaks sellele oli mikide maal installeeritud autosse ka puutetundlik Pioneeri navi-stereo. Tõsi Navi töötab ainult usas ja euroopa kaarte sellele ei ole. Lisaks peatugede telerid + laeteler.
Manuaalselt kontrollitav veoreziim - 2wd, awd, 4wd, tagurduskaamera. Sõiduomadused on väga head, ruumi on palju. Eriti mõnus pikemateks road-tripideks. Võrreldes GM toodanguga on mõnus ka asjaolu, et kolmanda istemerea saab nupuvajutusega põrandasse lappida. Miinuseks tundub praegusel hetkel ainult see, et Tallinna teedel on tema vedrustus natukene liiga puine. Võiks olla mahedam. Näiteks Lincoln Navigatoritel (mis on pm. sama auto kui Expedition) on õhkvedrustus, mis tundus oluliselt mugavam. Kuid õhkpatjade hoolduskulud navigatorite poole eriti ei kutsunud. Lisaks on Expeditioni disain minu silmis oluliselt klassikalisem, ameerikalikum - heas mõttes robustsem.

Nagu varasemalt mainitud, katsun edaspidi olla hoolsam ja kõik arengud kirja panna. Mõtetes mõlgub esimeste iluvõrede vahetus ning väljalaske upgrade, et V8 kõuemürinat juurde saada. Mulle kohe kuidagi ei meeldi v8 autod, mis käivad vaikselt, kui õmblusmasinad :)

Arengud - tuulesuunajad:

Paigaldasin tagasihoidlikud tuulesuunajad - kõik 4 ust. Mõni pilt jutu ergastamiseks ka:
Esimene suunaja tagumine suunaja
Kleebis 13.05.2010
Arengud - American Beauty Car Show:

Kuna üritus läheneb, siis panin reklaamkleebised peale :)
kleebis Lähemalt
Arengud 15.07.2010
Paar päeva enne ABCS 2010 täheldasin, et pidurdamisel kostub vilinat. Esialgu ma ei teinud sellest suurt numbrit ja võtsin arvesse, et õige pea lähenevale üldhooldusele minnes tuleb klotsid ka ära vahetada. Kahjuks muutus vilin just ABCS ajal valjuks kriginaks ja hõõrdumiseks, mis vahelduva eduga salongi kostus. Ürituselt tagasi tulles avatasin, et olematu piduriklots oli juba ka pidurikettale randi sisse närinud. Asi selge.

Sain American Beautysse kiiresti aja ja nüüdseks autol uus tagumine piduriketas + uued tagumised klotsid. Samuti vahetati ära ka üks stabilisaatori varras, mis eelmise hoolduse ajal juba üsna fifty fifty tundus :)

Lisaks sai kohendatud ka auto väljalaskesüsteemi. Varasemalt olen maininud, et V8 heli ei tule selle auto puhul vähemalt minu arvates piisavalt hästi esile. Flowmasteri spetsiaalpüti ostmine koos transaga oleks maksma läinud ca 10 K ja sellest loobusin.

Arutasin teemat Karoliga AB-st ning kuna Expeditionil on all kaks pütti - üks lõpus ja teine keskel, siis otsustasime viimase püti vahelt ära võtta ning toruga asendada. Tulemus sai jahmatavalt hea. Nüüd vajab see testimist ka maanteel veendumaks ega kumin häirivaks ei muutu. Kui muutub, siis tuleb mahendamiseks resonaator alla panna. Igatahes praegu on küll emotsioon laes :)

Resokas 30.07.2010
Söön oma varasemalt kirja pandud sõnu. Ilma tagumise pütita tegi autol küll agressiivset V8 müdinat ning paar päeva tekitas vaimustust, kuid reaalsuses muutus salongi imbuv kumin väljakannatamatuks. Üle 2K pöörde oli linnas pea võimatu sõita. Maanteel madalate pööretega oli isegi suht-koht talutav. Maal käes muidugi naabrid ka magada ei saanud, eriti hommikuti autot käivitades, kui mootor nii 10 seki ca 2000 pööret hoiab.

Lahendusena panime alla resonaatori. AB teostas ning praeguse tulemusega saab väga rahul olla. Resokas lõikab kõrged sagedused ära ning järele jääb mõnus V8 müdin:) Salongi tulev kumin taandus samuti ca 50% ulatuses. Saab igati rahul olla ja eks see protsess andis kogemusi järgnevate autode jaoks.

Üks sillapuks vahetati ka koos resoka töödega ära. Tekitas kolksu.
Kevadine hooldus 05.04.2011
Täna sai ette võetud suurem kevadine hooldus. List töödest oli pikk, kuid reaalselt teostati vähesed, sest auto oli eeskujulikus vormis. Vahetati / vahetamist vajas:

- mootoriõli
- kütusefilter
- üks stabilisaatori kont
- esimesed piduriklotsid
- üks parktule pirn

Teostas American Beauty - töö super nagu alati:)

Muus osas kõik tip-top. Nüüd hooga ning rõõmsalt suvele vastu :)
Suuremad hooldustööd enne talve saabumist 14.11.2011
Nüüd, kus talv on vaikselt ukse ees, sai auto iga nurga pealt üle kontrollitud ning kõik, mis vajalik - ära vahetatud.

- uus aku
- uus sharniir ja õõtshoob
- mootori- ja käigukastiõli vahetus
- oxygen sensori vahetus
- esisilla simmerlingide vahetus (tüüpviga)
- sisemiste rooliotsade vahetus
- sillastend

Nüüd peaks kogu ring autol peal olema ja peale hooldust toimetab nagu uus - ei mingeid kolinaid ega kobinaid :)

Tööd teostas nagu ikka American Beauty.

Lisaks sellele nõudis talv ka uusi susse. Siiani olid all Goodyear Fortera rehvid (juba ostes) ning ei suvel ega talvel ma nendega hätta ei jäänud. Jääl on sellisel lamellrehvil muidugi üpris olematu pidamine, mida võimendab auto suur mass. Samas nelivedu aitas nendest olukordadest kenasti välja. Seetõttu sai uuteks jalavarjudeks samuti nö. all terrain m+s tähistusega rehvid ostetud - Cooper Discoverer ATR-d. Parimat hinda ja meeldivalt kiiret transporti pakkus: http://www.reifendirekt.co.ee/

Igatahes - talv võib tulla :)
Cooper Discoverer ATR