www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Oldsmobile Cutlass Supreme SL 1989


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (2) tagasi

 Oldsmobile Cutlass Supreme SL 1989

 Omanik: Draakon

Ostujärgsed nokitsemised 21.03.2010
Üldiselt sattus ostmine omamoodi halvale ajale, sest autol on all suverehvid, Eesti registris sõiduk ei olnud, seoses sellega ei sobinud ka tagatulede ehitus, aku oli tühi, algsels puudus ka hoiustamisvõimalus jne. Esimese asjana sai tellitud tagumiste suundade ümbertegemine müügiplatsi elektrikult kelle töö kvaliteedi kohta sõna ei võta, peaasi et hetkel töötavad ja eks tegelikult teibiga tulede pesasid kere külge panna ongi hea lahendus. Kui kõik seadusandlik seljataga sai esimese asjana vahetatud veepump (lekkis koheselt ostmise ajal) ning parandatud tagatulede juhtmeid (nagu ikka, piduritulede juhtmeid tuleb väheke ümber vedada), sest taaskord on keegi ei tea kes elektritöid teinud. Ühtlasi ripuvad esialgu lahtisena antitiiva piduritule juhtmed, peab otsustama kas kaotada tagaklaasilt pidurituli ära ja kasutada antitiiva oma või vastupidi. Vigane on piduritulede lüliti mida ei ole veel jõudnud tellida.
Pisiasjadest sai õlitatud kõike mis peaks liikuma, lahtiühendatud el. antenn, sest antenn on ära murdunud, aga el. mootor rakendub igal käivitusel ja üritab kangesti oma tööd teha. Ühtlasi sai vahetatud raadio antennipistik ning raadiot natuke remonditud, kassetiosa ei hakanud remontima, eemaldasin ta tervikuna. Kahjuks on tegu aftermarket vana Blaupunktiga s.t. roolilt raadio juhtimine ei toimi selle maki puhul. Pisiasjadest sai vahetatud veel vasakpoolne numbrituli + pirn, vanal oli klaas katki ja pesas olid klemmid oksüdeerunud.
Enesestmõistetavalt ootavad ees mahlade vahetused, enne seda tuleb leida talverehvid (nüüdseks lihtsam tegevus, sest uuel Oldsil on 15" veljed), esialgu on kulunud 215/65 suverehvidega suhteliselt põnev liigelda.
Aku oli üldiselt surnud, laadimistega sai ta enam-vähem ellu ning auto käivitub omal jõul aga eks ka selle vahetus seisab ees.
Täna sain alla talverehvid Continental Winter Viking, mõõduks 195/65 mis on kõige ligilähedasem mõõt mis leitud sai.
Nüüdseks tagasi all väsinud suverehvid, hetkel ei jõua uut jooksu osta, katsun selle hooaja nendega hakkama saada. Vahepeal sai nokitsemiste käigus kontrolliks lahti võetud õhufilter ning üllatuseks selgus et tegu vale elemendiga - element oli liiga väike ning ülejäänud ruum oli "parajaks" tehtud papitükkidega. Kogu porno rändas nurka ja hetkel läks peale ajutiselt vana Oldsi pakiruumist leitud x vanusega õhufiltri element.
Vahepeal ei ole peale piduritulede lüliti tellimise suurt miskit teha, kuid ühel hommikul käivitus auto halvemini ning lõpuks sai avastatud parklas minu autoni viiv "märgistus". Selgus et torustikust lekib korralikult kütust, kuidagi sai koju jõutud ning päeva lõpuks sai vahetatud kütusefilter mis oli lihtsalt läbi mädanenud. Tänud AB-le kes võtsid mind taaskord väljaspool järjekorda siiski töökotta.
Peale kruiisi sai autolt erinevad kleepse eemaldatud sest kunagise 125 hobuse kõrval on 125 kleepsu natuke piinlikust tekitavad.
Nüüdseks vahetatud piduritulede lüliti ning parandatud lahtised kaablid armatuurlaua all mis osutusid kiirusehoidiku juhtmeteks. Tänud AB-le.
Kuna mootor on jätkuvalt uimane ja sööb kütust looma moodi sai pandud uus õhufiltri element, tehtud suuremaks airboxi sisenev toru nagu ka eelmisel Oldsil, pestud TB kanalid ning vahetatud tühikäigumootor (tühikäik oli varem ebamäärane ning korra suri mootor ka käigu sisselülitamisel välja). Lisaks avastasin et küünlajuhtmed on jõuga kiilutatud veepumba juurest tuleva toru ja klapikambrikaane vahele, olgugi et selleks on tegelikult olemas vastavad klambrid ja kinnitused. Kaantel on näha ka küünlajuhtmete põlemisjälgi. Seis paranes natuke kuid maanteel labidat andes ei arenda mootor kohati üle 3000 pöörde või kui siis kohati omal valikul ja äkitselt. Sümptomid tulevad ja lähevad, ühtlasi on mulje et kütusekulu varieerub eri aegadel. Mitme inimesega arutades kahtlustame umbes katalüsaatorit, eks lähiajal võtab ta testiks korraks alt ära.
Nüüdseks tehtud mootori õlivahetus ja vahetatud parempoolse pooltelje välimise liigendi kummikate ja käigukasti simmerling. Jälgin kas auto edaspidi "märgistab" territooriumi. Salongist sai kaotatud totakat sinist valgustust ning korda tehtud juhiistme seljatugi mida varem ei saanud reguleerida. Mingil põhjusel tuleb järjest lahti laepolster, eks kunagi kauges tulevikus tuleb see tagasi liimida, hetkel on tähtsamaid töid.
Nüüdseks korras ka käsipidur.
Vahetatud sai suunatulede lüliti mis ajal x otsustas lihtsalt ülesse öelda. Ajapikku vahetatud ka termostaat, sest salong ei tahtnud kuidagi soojaks minna ja hiljem ka TPS ning antenn. Termostaati vahetades sai selgeks, et jahutusvedelikku vahetatud ei ole, tegu on mingi ebamäärase lögaga. Eks kevadel tuleb ettevaatlikult jahutussüsteem läbi pesta, praeguste ilmadega + koha puudusel jääb see ära. Nendele töödele järgnes kütuse taseme anduri vahetus.
2011 04.04.2011
Aasta algusesse jäi lõpuks ka küünalde ja PCV klapi vahetus. Küünalde sädevahe oli ca miil ehk siis taaskord näha et mootori eest ei ole hoolt kantud. Talve on auto kenasti vastu pidanud ning öelda saab ainult head. Nokitsemist on vana auto puhul alati, kuid siiani on tegu suhteliselt töökindla rauakolakaga.
Üllatusena käis ühel külmal talvehommikul ühte juhti tänades raks läbi ohutulede lülitist mis kiilus kinni sisselülitatud asendisse, seega kadus ka suunatulede roll. Ainus võimalus tuled välja saada oli eemaldada ohutulede relee ning seega suunatulede funktsionaalsus tervikuna. Taaskord tänud US-Partsile, kes kiirelt asja korda tegid ning ka katkise helisignaali lüliti toimima suutsid panna.
Kuna vastu pead käiv laeriie hakkas lõpuks närvidele käima sai siiski vahetus ette võetud. Selgus, et töökoda, kellega sai asjad läbi räägitud ei saa ja ei taha näha autot tervikuna, vaid tahavad tõesti puhtalt ainult lage. Sain natukeseks ajaks kasutada sooja töökoda ning lammutasin salongi vajalikul määral laiali. Lõpptulemusena oli küll närvikulu nii kiire lahtivõtuga kui ka kodutänavas salongi kokkuladimusega (stiilis lombis seistes uksest tahapoole katteid paigaldades), kuid tulemus sai väga kena ja valge laeriie mõjub hallikas salongis päris mõnusalt. Lõplikult sai kaotatud šveitsi tuuning ehk siis pintsliga ületõmmatud salongivalgustuse lampide klaasid. Ühtlasi paigaldasin esiklaasile siseantenni sest ilma laeta oli antenni juhtmete vedamine keskmise peegli juhtmekimbu kandist väga mugav. Sain Boschi siseantenni, eks näis kas müüjate soovitused kvaliteedi osas ka paika peavad.
Ilmade soojenedes sai soetatud suverehvid, mõõduks 205/65 R15. Kuna ilmad soojenesid sai ette võetud jahutussüsteemi läbipesu-vana tosool välja, nädalake sõitsin ringi ainult veega ja uus tosool sisse. Vahetatud sai ka mootoriõli.
Vahetatud sai ka vasak esimene rattalaager, ostmisest saati on ta kergelt ragisenud/sahisenud ning pikki otsi sõites hakkas see heli juba kergelt närvidele käima. Üllatavalt mõnus on nüüdsest vaikse autoga kulgeda.
Ühel kiirevõitu õhtupoolikul suutis mootor välja surra ning viga süvenes terve õhtupooliku-tühikäik justkui puudus, sõitma pidi pidevalt kergelt gaasi hoides. Lõpuks jõudsin otsingutega ebatõenäolise tühikäigumootorini mis oli katki. Ebatõenäoliseni sest mootor on minu mõistes uus ehk siis ostetud uuena eelmisele Oldsile, vanuseks seega ~3 aastat. Ega midagi, vana tühikäigumootor sai ülesse otsitud, uuelt sinna vedru ümber tõstetud, puhastatud TB kanalid ja mõned pistikud ning kõik kokku laotud, siiani on rahu majas olnud.
Üllatuseks hakkas kergelt lekkima roolilatt, roostetõrje põhjale on seega nüüdsest olemas. Tellitud sai lati remondikomplekt, kuid paigaldus jääb esialgu määramata aega.