|
Autopäevikud > Jeep Grand Cherokee 2002
|
Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (15) |
tagasi |
Jeep Grand Cherokee 2002 |
Omanik: Sumps |
Möödunud paar kuud |
08.08.2010 |
Auto ostust on möödunud paar kuud ning vanale autole kohaselt on tulnud ikka midagi näppida auto juures.
Eile sai vahetatud piduriõli. Tundub, et seda pole mitte keegi varem vahetanud, värvus oli igaljuhul kole. põhimõtteliselt kulus pidurivedelikku kokku umbes 1,5 liitrit. 1 liiter läks puhtalt läbipesuks.
Remonditud sai ka jahutusvedeliku torustikku. Keegi tarkpea oli lahti jätnud ühe kinnitusklambri ning alumiinium toru hõõrdus pidevalt vastu metallist kinnituskronsat. Loogiline jätk asjale oligi jahutusvedeliku leke. Alumiinium toru sai kinni joodetud kasutades durafix joodisvardaid. Tulemus on super. 2 minuti töö põhimõtteliselt. Samas sai kohe vahetatud ka jahutusvedelik. Sisse mahtus seda täpselt 10 liitrit, ametlike paberite järgi pidi mahtuma 14,8, aga ilmselt jäi see õnnetu 4,8 plokki pidama.
|
Kondid ja otsad |
12.08.2010 |
eile õhtul sai vahetatud parempoolne välimine rooliots ja vasakpoolne sisemine rooliots. Parempoolne oli omadega ikka täitsa otsas, oleks varem teadnud kui hull asi on, poleks vist sõitagi julgenud. Nüüd vaja veel rool otseks saada ja varsti vaja üks rooliots veel ära vahetada, kerge loks on sees. Igaljuhul on rool tunduvalt konkreetsem ja ei auto ka ei viskle enam rööbastes vasakule-paremale.
Ilmselt tuleb kriitilise pilguga üle vaadata ka õõtsa majandus, vist on natuke liiga pehmed ikka. Igaljuhul rooliotste vahetamine oli väga valutu tegevus, olin valmistunud hullemaks. Samas läksid vahetusse ka tagumised stabika kondid, vanad olid omadega otsas, kuid loodetud vaikust ei saavutanud - midagi ikka koliseb taga. Kahtlustan arniiri. Eks tuleb jälle heebliga auto alla pugeda. Jeep'i eeliseks on see, et auto alla mahtumiseks ei pea tungrauda välja tirima pagasnikust. |
remont jätkub |
24.08.2010 |
Nii. Nüüdseks vahetatud ka esimene reaktiivvarras (diagonaal) ja tagumised piduriklotsid. Üritan vahetada ka tagumist kuulliigendit ja A-tala pukse. Aega on kulunud umbes 1 päev ja seis on selline, et kuulliigendi kolmest poldist kaks on natuke väljapoole liikunud, kuid ikka on veel tuugalt sees ja üks saadanas istub veel täiesti kinni. Poldid on samas asendis olnud ilmselt aastast 2002, mil auto tehasest välja sõitis ja kinni keermeliimiga. Õhtul lendan leeklabi ja uue 21 mm silmusvõtmega uuesti peale. Tekitab juba viha, et mis mõttes et ei saa lahti. Peab saama. Lisaks on katki läinud juhipoolse akna tross ja ilmselt lekib kuskilt kütusetorustik, ehk tõmbab kuskilt õhku vahele. Külmkäivitus on vaevaline. Loodan, et tegu ei ole pihusti lekkega. Remondi nimekiri on veel pikk: Esimesed ülemised õõtshoovad, esimese aknatõstuki tross, käivitusprobleemile otsida lahendus ja eks siis vaatab edasi :)
Siit moraal, kunagi ära usalda müüjat ja ALATI lase auto kuskil ülevaadata. Aga see auto ikkagi meeldib mulle, nii et remondime aga edasi. |
Tagumine kuulliigend vahetatud! |
26.08.2010 |
Nüüdseks tagumine kuulliigend vahetatud. Lahti õnnestus need poldid keerata ainult koguaeg kuuma peal hoides. Niikui leegi ära tõmbasid, kuivas liim momentaalselt ära ja polt oli nagu kännu taga. Kui aga kuum oli, siis tuli suht-koht libedalt. Vana liigend käis pesas nagu tallesaba ringi, ühesõnaga oli omadega otsas ja peale vahetust on tuntav loks ka tagasillast kadunud. Kolks on aga ikkagi sees :) Deem ma ütlen. Ilmselt tuleb ikkagi tüüpveana väljalööma kippuvad amordi läbilöögipuksid ülevaadata. |
kolin kadunud |
31.08.2010 |
Tagant kolin ära kaotatud! põhjus oligi väsinud amordi läbilöögipuks. Silmaga nii väga väsinud ei tundunudki, aga igal juhul see taga kolksuski. Käivitusprobleemi põhjus kah avastatud, nimelt kütus valgub ööga tagasi, kuskilt võtab seistes õhku vahele. Testida on seda lihtne, kui hommikul auto käivitub ainult hetkeks ja pärast nõuab pikka käiamist, et käima läheks, siis tuleb järgmiseks hommikuks lihtsalt parkida kallakule nii, et tagumine ots oleks kõrgemal ning kui siis käivitub korrektselt ongi tegemist sellega, et kütus tagasi valgub ning võib natukene kergemalt hingata, sest pihustid veel ei leki... |
Ahhoi usaraua päevik |
07.10.2010 |
Polegi ammmu Jeep'i seiklustest rääkinud. Oleks aeg jälle jäädvustada mõningad asjad. Vahepeal sülitas minu tore Jeep kütuse tagasivoolust välja pool ämbritäit kalli raha eest (16.90.- liiter minu allahindlusega) ostetud diislit. Voolik oli otsustanud oma pesast lahkuda, lihtsalt võttis kätte ja oligi mõnus solin kapoti all. Vähemalt sai mootori ilusti puhtaks pesta, polnudki millegagi leotada vaja...
Samuti on nüüdseks Jeep'i juhitavuses toimunud meeletu pööre paremuse poole. Nimelt reguleerisin roolikarbi ära. Eelmine omanik, või muu äge remondimees oli nimelt pingutuspolti kõvasti peale keeranud ja ega mina, loll, ka ju ei teadnud, et mis ja kuidas üks maastur käituma peab. Arvasin, et ongi normaalne, kui rool päris otseks ise tagasi ei jookse ja et ujub pikkiroobastes nagu joodik. Aga see ujumine oli ikka metsik, lausa ohtlik oli, sest suht lampi auto viskus lihtsalt kõrval raja poole. Õnneks ma ei jätnud jonni ja südames uskusin, et asja peab paremaks saama ja nii saigi esiots pukkide peale suratud ja reguleerpolt täiesti lõdvaks lastud ning uuesti reguleerima hakatud - 2 tiiru polti lõdvemaks, 2 proovisõitu vahepeal koos natukese reguleerisega muutsid auto täiesti juhitavaks. Kaks päeva juba roolin autot ühe käega, nägu nalja täis
.
Tellitud on ka esimeste ülemiste õõtsade polüuretaan pukside komplekt, tahaks need juba kätte saada, saaks lõpuks sellest viimasest loksust´kolksut ka lahti. Kui puksid ennast õigustavad, siis tulevikus läheb kogu sild ilmselt polyde peale üle. |
Polüuretaan puksid |
16.10.2010 |
Vahetasin ülemistel õõtsadel puksid polü pukside vastu. pukside tootjaks on SuperPro. Vanad puksid tuli välja puurida, põetada ja pressida, sest uued polüpuksid läksid vanade pukside kestade sisse. kerepoolsete pukside vahetus oli lihtne, keeruline oli aga auto all roomates eemaldada silla pealseid pukse. Kõigepealt puurisin kummiosa auklikuks, seejärel sain suure puuriga puksi sisemise metallosa kätte ning siis põhimõtteliselt põletasin vana puksi välja. Tulekustuti oli kogaueg ühes käes... see tehtud määrisin spets määrdega puksid ja metalli kokku ning keermelatist, kahest mutrist ja kahest suurest seibist tehtud pressiga surusin puksid silla küljes olevatesse peasadesse. Õõtsa sisse läksid puksid pressiga. Vanade pukside eemaldamise tehnoloogia oli sama. Aega kulus kokku 6h, teistkorda tehes läheks kindlasti kiiremini. Nüüd võtan ette alumised õõtsad ja nende puksid, nende vahetamine tundub olevat veel lihtsam. |
|
Veel puksidest, termostaadist ja eelsüüteküünaldest. |
18.12.2010 |
Polegi pikka aega kirjutanud, aga see ei tähenda, et aeg on möödudnud ainult sõites! On olnud aega ka remontida - alumised õõtsad on samuti pandud polyde peale. Muretsetud sai kõik polü-puksid 4x4cruiser.eu kodulehelt nind superPro puksidega tegu. Väga asjalik koht peaks mainima. Samuti vahetatud ka stabikavarda puksid. Vahepeal sai vahetatud ka termostaat, auto mootoritemp nüüd ilusti 95 kraadi, kabiin soe ning kütusekulu normaalne. Termostaadi vahetuse käigus purunesid ka osad kütusevoolikud, ning seetõttu läksid ka need vahetusse. Ning et täiesti välistada kütuse tagasivalgumise probleemi paigaldasin filtri juurde ka kütuse tagasivooluklapi. Vaja oli vahetada ka viies eelsüüte küünal ja kuna suuremat külma pole veel olnud siis testvõimalus puudub, aga miinus 14 kraadiga läheb igaljuhul käima. Ahjaa, aku on ka uus - Exide 100ah ja 900a. Ahjaa vol. 2 autosse ostetud ka tõmbeköis 7t tõmbejõuga! Praeguse lumeuputuse tingimustes igaljuhul väga rahul autoga. |
Jõulurahu autoga |
25.12.2010 |
Jõulud käes ja autot kütab defa plokisoojendus element! |
Käes on veebruar |
25.02.2011 |
Nii, nüüdseks on autol vahetatud käigukasti õli,filter ning pistik (lekkis õli). Samuti sai käidud hõbedases teeninduses, kus sai lastud teha test, mis selgitaks välja halva külmkäivituse põhjuse, kuid seal targemaks ei saanud... Vahetatud ka tagumised v-tala puksid (Crown parts) ning kapotile lisatud EGR tuulesuunaja (muretsetud jällegi 4x4cruiser.eu'st) |
|
2" Budget Boost ehk kohale jõudis tõste |
16.04.2011 |
lõpuks jõudis kohale ka ebayst tellitud Fat Bob's Garagest tellitud 2" Budget boost ehk kahe tolline säästutõste.
Tõste paigaldamiseks on vaja kindlasti vedrukammitsaid ning paigaldamiseks tuleb sillad rippu lasta ning lahti lasta amordid ning stabika kondid, et silda võimalikult alla lasta. Seejärel vedrukammitsatega vedrud alt ära võtta ning kõrgendustega alla tagasi. Ees tuleb lisaks ka tracbar lahti lasta. Aega võtab umbes 4h.
|
|
Rehvid ja pooltelje ots |
08.06.2011 |
Kuna auto on juba vähe kõrgemaks tõstetud, siis sai muretsetud ka kõrgema profiiliga rehvid 265/70/r16. Istuvad nagu valatult. Ei mingit rubbing'ut. Samuti on vahetatud ka esimesed pooltelje otsakummid ning parem poolne poolteljeots. Uuesti läksid vahetusse ka v-tala puksid, mis olid 4 kuuga täiesti ribadeks kulunud. Muretsetud sai endale ka spetsiaalne arniiripress ning esimesed arniirid (4.tk) on samuti vahetatud. |
Uskumatu |
23.11.2011 |
Uskumatu, aga ei pääse ikka ilma remondita. Lühidalt: Tagumised ovaalsed puksid vahetatud polüde vastu, esimesed ülemised arniirid läksid JÄLLE vahetusse (see kord MOOG toodang) ning taga tifrisse läks uus õli. ära vahetasin ka õhufiltri ning kütusefiltri. |
A-arm spacer |
11.04.2012 |
Kuna autol on 2 tolline tõste, siis tagasilla ülemine v-tala on väga suure nurga all ning seetõttu on ka surve puksidele väga suur. Seepärast sai paigaldatud 2 tollise paksusega nö. a arm spacer. |
|
Jälle midagi |
28.10.2012 |
Vahepeal tehtud: Esisillal simmud vahetatud koos õliga, diagonaalvardale polü puksid paigaldatud, velgedele 3mm flantsid ning 4. pihusti remonditud. Samuti lisandusid akendele tuulesuunajad. |
|
|
|
|
|