Chrysler Grand Voyager 1997 |
Omanik: sqirrel |
Tutvumine |
10.12.2011 |
Nagu minu puhul ikka "uue" autoga tutvumine käib läbi põhjaliku pesemise ja koristamise... Osutub, et tegu täitsa viisaka aparaadiga. Sõita on väga mugav, kõik lisad töötavad ja siiani mingeid halbu üllatusi ei ole leidnud.
Vead mis on/olid teada ja vajavad parandamist:
- esiklaasis mõra (auto ostuhinda sai korrigeeritud vastavalt)
- esisillas vasak rooliots lõtkuga
- tagumisel summutipütil küljepeal väike auk (heitgaaside mõõtmist veel ei seganud)
- tagumised trummelpidurid vajavad hooldust, uued klotsid sain kaasa.
- üks udutuli ei põle, pirn läbi
- tagumise luugi kesklukumootori hammasrattad on kulunud, hetkel võtsin juhtme tagant ära. Võtmega saab luuki lukku/lahti. Uue mootori otsingud käivad.
- tagumisel luugil on ka roostet, sellega mõtlen veel mis teha.
Teada on ja kontrollisin, et AB-s on käinud hoolduses käigukast. Vahetatud turbiin ja tihendikomplekt. Õlid on ka AB-s vahetatud ning samuti ka esisillas kondid. Kõik mahlad autos on õiget värvi ja õiges koguses. All korralikut naastrehvid ning salong puhas.
|
|
Tagaluugi kesklukumootor |
13.12.2011 |
Kasutasin varuosakeskus.ee päringu võimalust ja tegin päringu kasutatud töötavale tagaluugi kesklukumootorile. Vastuseid tule päris palju, kõige soodsama tegi Vääna autolammutus. Täna hommikul sõitsin sealt läbi ja saingi kätte. Nüüd õhtul kruttisin külge ja kõik töötab nii kui peab. Üks asi nimekirjast maas :) |
|
Suurem remont |
04.01.2012 |
Täna käis auto AB-s remondis. Vahetatud sai:
- esisillas üks sarniir (ei olnudki rooliots, nagu ülevaatuspunkt arvas)
- tagumised pidurid sai kõik ära vahetatud, silindrid, trumlid ja kogu sinna juurde kuuluv vedrumajandus.
- uus mootoririhm sain ka, nüüd enam ei kiuksu.
Kahjuks küll piduritrumlid sain jälle praagid, ei tea kas ma tõmban neid kuidagi ligi või.. Teisipäeval läheb auto jälle AB-sse kus need ära vahetatakse.
|
Pidurid korras |
10.01.2012 |
Täna hommikul viisin auto AB-sse uuesti tagasi tagumisi piduritrumleid vahetama. Töö tehti garantii korras ära ja enne-lõunaks oli auto juba käes. Hetkel tundub, et kõik ok.
To do list'i on jäänud
- esiklaasi vahetus, mis arvatavasti saab toimuma veebruaris
- tagumise luugi rooste ravi.
Tehnilise poole pealt peaks olema kõik vägagi korras.
|
Parkimisandurid |
16.03.2012 |
Tegime sõbraba hoogtöö õhtu/öö. Paigaldasime minu Voyagerile ja tema Grand Cherokee'le parkimisandurid. Parkimisandurite komplektid ostsime Oomipoest ja paigaldamine ei olnud kuigi keerukas. Voyageril tuli küll stange maha koorida, sest selle all metallist tala. Jeep'iga läks lihtsamalt. Nüüd piiksuvad mõlemad reipalt, kui midagi tagurdades ette peaks jääma. |
|
Uus radiaator |
23.03.2012 |
Ükspäev märkasin, et pärast pikemat sõitu tuleb radiaatori poolt vähest auru. Ilmade soojenedes hakkas eralduva auru kogus suurenema. Paisupaagist palju õnneks ära ei kadunud - nädalaga 1,5 cm vajus alla poole tase. Kuid suuremate probleemide vältimiseks tellisin uue radiaatori ära Monaco Grupp OÜ-st. Koduleht neil www.radiaator.ee.
Radiaatori vahetamine oli üllatavalt aeganõudev. Just paar kuud tagasi vahetasime kahel Jeep GC-l ja neid oleks Chryslerile kulunud ajaga mitu saanud tehtud, kusjuures kasti õlijahutustorud neil olid üsna ebamugavad. Voyageril lihtsalt pole eriti ruumi seal opereerimiseks. Kuid töö tehtud, uus radiaator küljes ja uus jahutusvedelik sees. Soojad ilmad võivad nüüd tulla. |
|
Astmelauad ära |
08.04.2012 |
Kuna Voyager on meie peres rohkem abikaasa auto, siis tema soovil eemaldasin astmelauad. Pidavat ilusam olema :) Üks kustunud udutuli sai ka värske pirni sisse. |
|
Uus esiklaas |
22.05.2012 |
Pikalt plaanitud, nüüd oli aeg asi korda teha. Panin aja autoklaas1 töökotta www.autoklaas1.ee. Täna hommikul kodust ära minema hakates parklasse jõudes avastasin, et Voyageri juhi poolne rehv on loovutanud märkimisväärse koguse rehvirõhku - täitsa lössis oli. Hea ajastus küll, mul vaid 30 minutit aega. Ruttu rabasin Astrost autokompressori ja panin kummi pumpama. Pärast 5 minutit tiristamist tundus, et progressi ei ole. Alustasin tagavararatta välja koukimist auto põhja alt. Selleks ajaks kui tagavararatta kätte sain (mingi kilomeetrise trossiga ta seal) ilmutas esimene rehv ka juba mingit täitumise märki, kuid usaldada teda ei julgenud. Ruttu vahetasin tagavararatta alla ja õnneks oli sellel isegi mingi õhk sees. Jäin hiljaks vaid 15 minutit. Mis veel positiivsem asja juures, oli see et klaasiteenindus1 annab tasuta asendusauto klaasivahetuse ajaks - väga teretulnud nähtus. Ei pea kedagi nuruma end sõidutama. Autole järgi minnes otsustasin tagasiteel mõnest rehviremondi töökojast läbi põigata. Leidsingi sellise asutuse pea Hitehi aia tagant. Meistrimees leidis mu rehvist kena suure kruvi. Auk sai lapitud ja ratas all tagasi. Sellised seiklused siis täna hommikul. |
|
Konditsioneer täidetud |
05.07.2012 |
Ilmad soojad, tarvis tuba ikka jahutada. Täna hommikul käisin Hiiul Monaco Grupp'is (www.radiaator.ee) ja seal sai tühi kont täidetud. Selles suhtes on seal hea, et konditsioneeride täitmine käib neil nn. elavas järjekorras. Aega tuleb kinni panna juhul, kui on juba teada, et remonti on tarvis. Lekkeid praegu ei leitud, eks näis kas ja kui kaua külma on. |
Konditsioneer uuesti täidetud |
12.07.2012 |
Esimese katsega töötas kont vaid üks päev. Järgmisel päeval ei teinud enam midagi. Seekord viisin auto autokliima.ee töökotta. Osutus, et konditsioneeri radiaator oli katki. See vahetati ära ja praegu vähemasti külmetas küll... Eks näis kui kaua. |
Konditsioneer uuesti täidetud kolmandat korda |
20.07.2012 |
Kestis vaid nädal seekord see jaheda auto mõnu. Ühel hetkel enam külma ei puhunud. Mis siis ikka, viisin auto autokliima.ee töökotta tagasi. Osutus, et leke tuli neist pikkadest torudest, mis jahedust eest taha salongi viivad. Need nüüd siis ka vahetatud. |
Ülevaatus |
27.07.2012 |
Täna käisin ülevaatusel - läbis edukalt ilma probleemideta. Konditsioneeri testiperioodi võib vist nüüd ka lõppenuks lugeda - toimib ilusti. |
Mootoriõli ja parkimiskell |
15.08.2012 |
Mootoriõli ja filter sai täna õhtul ära vahetatud. Õliks Gulf 5W30, läbisõit uhke 275757km.
Lisaks paigaldasin juba ammu sahtlis ootava digitaalse parkimiskella. Nüüd ei pea enam parkimiskellaga mässama linnas parkides. |
Uus tagaluuk |
01.09.2012 |
Kuna tagaluugil mitmest kohast rooste kallal, pidasin ikka plaani see asi korda teha. Esialgselt mõtlesin ikka rooste eemaldada ja luugi uuesti värvida. Kuid lähemalt uurima hakates selgus, et seda roostet ikka jagus omajagu. Kuna uss sees siis arvatavasti kevadel saaks jälle värvida.
Samas märkasin v8import.ee lehel, et neil täpselt sama sinine Grand Voyager lammutuses sees. Käisin vaatamas ja sellel luuk täitsa ok. Üks väike parkla mõlk on peal aga roostet ei täppigi. Võtsin siis selle sealt ära ja täna tegin vahetuse ära. Kõik agregaadid peale tagumise kojamehe said ka juba ümber tõstetud. Kojamehega tuleb veidi vaeva näha, et seda vana luugi küljest kätte saada. Nigela ilma tõttu seda täna tegema ei hakanud. |
Jahutussüsteemi remont ja uus käsipiduritross |
19.03.2013 |
Kurdeti mulle, et enam ei pidavat olema nii soe sõita kui vanasti. Asja uurides leidsin, et tubli kogus jahutusvedelikku on puudu. Kallasin radiaatori ja paisupaagi normini täis. Järgmine päev kontrollides ikka oli tase jõudsalt vähenenud. Autot alt poolt uurides (niipalju kui seda parklas on võimalik) märkasin, et veepump on niiske ja lausa tilk küljes. Mis siis ikka, American Beauty'sse aeg kinni ja auto sinna. Vahetusse läks veepump ja lisaks ka soojendussüsteemi torud. Nende metallosa oli nii ära ussitanud, et päästa polnud sealt enam midagi. Lisaks vahetati ka üks katkine seisupiduri tross. Loodame, et muretu sõit võib jätkuda. |
|
Roolivõimendi torud |
19.05.2013 |
Roolivõimendi õli kadus ühtäkki ära. Lähemal uurimisel avastasin, et võimendi ja roolilati vahelised torud on märjad. Esialgu arvasin, et otsa on saanud nn. pressure hose, kuid kui viimaks aega sain auto alla ronida osutus, et ära on mädanenud hoopiski return hose ja pressure hose on nagu uus - ju seda on siis mingi hetk juba vahetatud. Return hose kohe saada ei olnud ning tuli tellida. Seniks lõikasin metallist toru katkise osa võrra lühemaks ja vahetasin kummist vooliku pikema vastu. Kuni tellitud varuosa saabub saab vähemasti edasi sõita. |
|
Roolivõimendi torud vahetatud |
03.07.2013 |
Kaua riiulil seisnud roolivõimendi toru sai täna vahetatud. Siiani oli mu ajutine lahedus edukalt vastu pidanud, kuid nüüd sai korralik toru pandud. Selle asjaga nüüd ühel pool. Nüüd tuleb tegeleda veel summutiga, mis võttis pähe poolduda ja ka õlivahetus on ees. |
|
Summuti korras |
04.07.2013 |
Kasutasin kohalikku autoremonditöökoda Sakus ja lasin neil summuti korda teha. |
Õlivahetus |
06.07.2013 |
Moototoriõli sai vahetatud. Läbisõiduks uhke 282929km. Lisaks vahetasin ka ühe lekkiva voolikujupi jahutussüsteemis. |
|
CD changer |
13.07.2013 |
Juba mõni nädal tagasi õnnestus saada osta.ee oksjonilt Chrysleri cd box. Kaablile sain pikenduse eBay'st. Täna siis väikeseks lohutusauhinnaks, et poja haigestumise tõttu Haapsalus ABCS'il osaleda ei saanud võtsin õhtul kätte ja paigaldasin boxi ära. Endalegi üllatuseks läks midagi ka kiiresti selle autoga. Vähem kui tunniga oli cd box tooli alla paigaldatud ja kaabel veetud ning ühendatud. |
|
Ülevaatus tehtud |
16.07.2013 |
Ülevaatus sai täna tehtud. |
Rooliotsa vahetus ja sillareguleerimine |
25.07.2013 |
Juhi poolne rooliots hakkas väsimise märke näitama, AB's sai väsinud detail uue vastu vahetatud ja sild reguleeritud. |
Summuti remont taas |
08.08.2013 |
Keskmine summutipütt roostetas ära. Pärast mõningast uurimist leidsin, et kõige mõistlikum on kogu tagumine summuti ära vahetada. Uue sain autoosad.ee'st. Nende teenindust võib küll kiita, hommikul tegin internetis tellimuse ja õhtul 17:00 oli summuti kodus ukstaga. Täna käisin Summutimeistri töökojast läbi Seebi tänaval ja ongi asi korras. Lasin summuti esimese osa otsa teha korda nii, et tagumine kenasti sellele peale läheb ja saab klambriga kinni tõmmata. Nii nagu see käima peab. |
|
Termostaat |
01.09.2013 |
Termostaat sai uue vastu vahetatud. |
Salongi radiaatori vahetus |
11.09.2013 |
Juhi jalgealune läks vägagi niiskeks. Alguses kahtlustasin, et mingi äravool umbes kuid paraku nii see ei olnud. Salongi radiaatorit lähemalt uurides osutus see märjaks. Kui mootor käima panna siis hakkas lausa tilkuma. Väike uuring ja kõige soodsamalt sain uue radiaatori American Beauty'st, pealegi oli see seal kohe olemas nii, et eile õhtul sain tööga algust teha. Vana radiaatori kättesaamiseks tuli:
- jahutusvedelik välja lasta
- lahti ühendada gaasipedaali tross
- lahti ühendada piduripedaal
- lahti võtta roolilati osa (selle viguri täpset nimetust kahjuks ei tea)
- koos kronsteiniga lahti keerata mingi suur elektripistik mis täpselt teel ees
- lisaks veel veidi armatuurlaua alumisi polstreid ja katteid.
ja siis saigi vana radiaatori oma kohalt välja tõmmata.
Paraku uut kohe tööle panna ei saanud, kuna osutus et üks nn. "o-ring" radiaatorisse mineval torul oli väsinud ja seda tervelt kätte ei saanud. Täna hommikul käisin Saue Hydroscand'ist läbi ja sealt sain uued "o-ring" tihendid. Kõik kokku, jahutusvedelik sisse, jahutussüsteemi õhutus ja seejärel lekkekontroll - tundub, et töötab. |
|
Vent süsteemi rekalibreerimine |
05.02.2014 |
Ehk on kellelgi veel abi:
www.youtube.com/watch?v=eeZBbFGIQ0w
Meie GV igatahes puhub nüüd õhku korrektsest august ja vastavalt valitud soojusega. |
Esimeste pidurite remont |
20.03.2014 |
Eest poolt hakkasid kostuma üsnagi veidrad hääled. AB's selgus, et esimesed pidurikettad ja klotsid olid läbi. Lisaks üks support vajas väikest ravi remontkomplektiga. Veel palusin üles otsida ka käigukasti õli lekke põhjus, milleks osutus kastiõli jahutamiseks mõeldud lisaradiaatori torud. Väidetavalt on seda tarvis siis kui käru vedada... ning teine radikas on veel olemas ja toimib. Kuna kärusid ei vea, siis hetkel sai see lihtsalt vahelt välja ühendatud otse toruga, kuid tulevikus panen ikka tagasi - torud tuleb tellida, kohapeal hetkel ei olnud. Muud midagi viga ei leitud. |
Ülevaatus tehtud |
29.07.2014 |
Auto taas ülevaadatud ja järgnevaks aastaks kõlbulikuks loetud. |
Mootoriõli vahetus ja uus õhufilter |
01.08.2014 |
Mootoriõli sai täna vahetatud ja ka uus õhufilter leidis omale koha kapoti all. Läbisõit hetkel 290628 km. |
|
Klapikambrikaane tihend |
11.10.2014 |
Ühe poole klapikambrikaane äär oli õline - tihend väsinud. Sai see nüüd ära vahetatud. |
|
Uus aku |
03.11.2014 |
Aku vahetasin ära, kuna vana pärast esimesi külmemaid hommikuid enam mootorit käivitada ei jaksanud. |
|
Uus tagarattalaager |
26.01.2015 |
Tekkis mingi veider vibratsioon maantesõidul. Esiti kahtlustasin õrnalt undavat tagarattalaagrit, selle vahetasin täna ära kuid paraku vibratsioon on ikka alles. Neljapäeval läheb AB'sse targematele meistritele uurida... |
|
Pidurite hooldus |
29.01.2015 |
Täna käis auto AB's hoolduses, vahetatud sai:
- vasak esimene pidurisupport, vana oli täiesti kinni
- vasak tagumine piduri töösilinder, uued piduriklotsid läksid ka.
Tundub, et esimene piduriketas on paraku siiski ka viga saanud tänu peale jäänud pidurile. See tuleb ka veel vahetada. |
Piduriketas |
31.01.2015 |
Juhipoolne piduriketta vahetasin täna uue vastu. |
|
Ka teine piduriketas vahetatud ja uus kork radiaatoril |
11.02.2015 |
Ka kaassõitja poolne esimene piduriketas sai täna vahetatud. Samuti läks vahetusse radiaatori kork. |
|
Uued tagumised amordid |
22.04.2015 |
Märkasin, et üks tagumistest amortidest on märg. Tellisin Ladu24'st uued ja täna hommikul sain kätte. Õhtul kruttisin külge. Broneeritud on ka aeg keretööde tegemiseks - küljekarpide tagumistesse osadesse on roosteuss sisse tulnud. |
|
Vasak tagumine piduritrummel |
26.04.2015 |
Vasak tagumine piduritrummel sai vahetatud - sellega kadus ka vibratsioon pidurdamisel. |
|
Bensiinipaagi täite toru vahetus |
04.05.2015 |
Kord sattusin ise Voyageriga tanklasse ja tankimise ajal märkasin, et maha tekib päris korralik loik. Kodus asja uurides osutus, et see toru mille kaudu tangitav bensiin paaki peaks jõudma on katki. Esimene plaan oli kusagilt leida sobiv kummivoolik ja katkine koht torust välja lõugata ja lappida kummivoolikuga. Kuid nii suurt voolikut ei suutnud kusagilt leida. Seetõttu tegin päringu lammutuskodade liidu kodulehelt ja kõige rutem vastas VP autokammutus Väänast. Enam-vähem korraliku toru sain sealt. Kodus puhastasin selle ära, määrisin roostesurmaga kokku ja värvisin mustaks. Kui kogu mögin ära kuivanud oli, siis sai toru ära vahetatud. Vanas torus oli päris "tõhus" mulk sees.
Täna hommikul viisin Voyageri keretöödesse - küljekarbid keevitatakse korda ja värvitakse taas siniseks. |
|
Küljekarpide remont |
08.05.2015 |
Voyager veetis töönädala kereremondis.
- Keevitati/vahetati enamus küljekarpide plekist,
- keevitati külguste all ääri
- keevitati kaassõitja poolne tagumine tiivakaar.
Roosteuss oli ikka päris korralikult oma tööd teinud... Nüüd peaks selle asjaga korras olema. |
|
Õlivahetus |
23.05.2015 |
Mootoriõli sai täna ära vahetatud. Läbisõiduks uhkelt 297076km. |
|
Ülevaatus tehtud |
27.07.2015 |
Voyager läbis täna edukalt ülevaatuse. |
Pihusti hädad ja tagumise klapikambrikaane tihend |
04.10.2015 |
Ükspäev hakkas "Service Engine Soon" tuli põlema, midagi auto käitumises küll viga esiti ei leidnud. Kõik tundus ok olevat. Kodus pistsin oma harrastusmehhaaniku OBD adapteri külge ja sain koodiks "P0201 - Cylinder 1 Injector Circuit Malfunction". Kuna mootor käis samal ajal korralikult edasi, siis kustutasin vea ära esialgu. Sai veel mõned päevad sõita ja siis raporteeriti mulle, et taas SES tuli põleb. Seekord vaatama minnes oli kohe tunda. Mootor puterdas, tagant tuli väga veidraid lõhnu ja sõites kippus maanteel ära surema...
Kuna 1. silinder täpselt sisselaske all sedasi, et ilma sisselaset ära võtmata ligi kuidagi ei saa siis tegin esialgu katset Liqui Moly injector cleaner kütuselisandiga. Alguses tundus, et tõesti teebki midagi, kuid siiski jäi mootor puterdama. Samal ajal helistasin AB'sse ja lahkesti paluti esmaspäeval auto sinna viia. Plaaniks siis vahetada 1. silindri pihusti mõne teise kergemini ligipääsetava vastu. Kuid näpud sügelesid ja tegin täna ise selle triki ära. Samas kasutasin juhust ja vahetasin ka teise klapikambrikaane tihendi ära mis ammu riiulis ootas.
Kui kõik taas koos, käivitus auto korralikult ja SES tuld põlema ei löönud. Käisin ka maanteel testimas - ikka kõik korras... Seega jääb loota, et tegu oli mingi ajutist laadi veaga mis täna vähemalt mõneks ajaks lahenes tänu kõikide komponentide lahtilammutamisele... Eks näis. Igaljulul esmaspäeval AB'sse pole tarvis minna. Sellegi poolest suured tänud neile! |
|
Kevadraskused |
20.04.2016 |
Sel kevadel talvrattaid suviste vastu vahetades osutus, et ühte rattamutrit ei saanudki enam lahti vaid hoopis läks kenasti ümaraks. Mutril otsas sisekuuskant auk, seetõttu pidasin heaks mõtteks üks 10mm kuuskantvõti sinna kinni keevitada. Kuid ka see plaan luhtus, kuna keevitatud võti murdus pooleks. Igaks petteks viisin ka "spetsialistidele" näha, kuid ka nemad loobusid pärast 1h pikkust pusimist. Ei jäänud muud üle kui rattamutter välja puurida, mis ka lõpuks õnnestus kui olin poest piisavalt head puurid toonud. Täna sain US-Parts'ist uue tikkpoldi, kuid õhtul selgus et see on liiga väikese kraega - ei võta kinni rummu sisse. Homme läheb uurib kas neil paksema kraega ka on.
Ka sai vahetatud mootoriõli koos filtriga ning uus karteritihend. Läbisõit on uhke: 305184km. Õliks sai seekord Gulf Formula ULE 5w-30. Ehk siis see mida Gulf ise soovitab antud autole. |
|
Kevadraskused ületatud |
22.04.2016 |
US-Parts'is ei olnudki minule sobivat polti, seega sain ostetud valed poldid ja mutri tagasi anda. Lõunal käisin AB's ja seal leiti kohe vajalik polt. Õhtul ~10 minutit nokitsemist ja sai see asi ka korda. |
Jäi teele |
16.05.2016 |
Eile juhtus sedasi, et jäi meie Rüüsler teele. Õnneks pea kodu juures. Tõin kodust Astro ja venitasin ta paela otsas koju. Sümptomiteks siis mootori mittekäivitumine. Starter vedas mootorit ilusti ringi kuid ühtegi "pauku" ei tulnud.
SES tuli ei põlenud, ka obd scanner ei leidnud mingeid koode. Internetist leidsin õpetuse kuidas koode SES tulega vilgutada. Sealt sain tulemuseks 12,32,21,34 ehk siis peoga erinevaid muriesid mis andsid põhjust arvamaks et kusagil on lühis.
Pärast pikka pusimist, erinevate pistikute/juhtmete kontrollimist ja pea murdmist märkasin, et üks pisike 20A kaitse on läbi. Suuremad kaitsmed olin enne kontrollinud, kui mõõdult pidemaid mitte. Osutus, et tegu on engine kaitsmega. Loomulikult laiutas kaitsmekarbis spare kaitsme kohal tühjus ja seetõttu sai "laenatud" samaväärne kaitse ohutuledelt. Kui nüüd käivitasin, siis kohe läks sama kaitse läbi.
Veel tuhnimist Internetis ja leidsin soovituse kontrollimaks O2 sensori juhet. Mis ka osutuski põhjuseks - siit ka kood 32. See asub salongi poolse väljalaske peal ja juhe oli kenasti väljalaske külge kinni põlenud. Sain ta sealt ilusti lahti, isoleerisin katkise koha ja tõmbasin juhtmekimbu ülevale poole kinni nii, et enam alla väljalaskele ei ulatu. Pärast seda läks auto kohe käima ja kõik tundub nagu korras olevat. Nüüd kui taas aega saan vaatan selle kohe veidi tähelepanelimalt üle, et sama asi uuesti juhtuda ei saaks. (20A kaitsmeid pean kah poest tooma). |
Käsipiduripedaal ja ülevaatus |
25.07.2016 |
Käsipiduripedaal ei lukustunud enam - hambad kulunud... Sain soodsalt "uue" vääna autolammutusest. See sai korda, vahetamiseks tuli muidugi üksjagu lammutada kuid tehtud see sai. Samuti sai täna ülevaatus tehtud - kõik ok. |
|
Õlivahetus |
19.06.2017 |
Eile sain lõpuks mahti Voyageril õli vahetada. Läbisõidunäit 313496km. Õhufilter sai ka uus. |
Ülevaatus tehtud |
18.07.2017 |
Korralisel ülevaatusel taas käidud ja see edukalt läbitud. Sai isegi kiita lausa eeskujulike heitgaaside näitajate eest. |
Uus kliimanuppude jupstükk |
15.09.2017 |
Hakkas juhtuma sedasi, et enam ei saanud kontrollida kui sooja õhku salongi puhutakse. St. sai valida, kuid valikuid oli vaid kaks - kas jääkülm või tulikuum. Vahepealne valik oli ära kadunud. Sooja reguleerimise lülitile sisse vaadates selgus, et sealsed liuguri rajad on täiesti ära kulunud ja järgi ongi jäänud vaid ääre osad. Tegin lammutuskodade liidu lehel päringu ja sain terve kasutatud tüki Maardus tegutsevast lammutusest. Tundub toimivat. |
|
Piduritorude vahetus |
02.02.2018 |
Mõni päev tagasi pärast äkilisemat pidurdamist, kus rakendus ka ABS kadus piduripedaal ühtäkki üsna põranda ligidale. Põhjast midagi võttis, kuid mitte nii nagu peab - õnneks sai koju ära. Kodus asja uurides tuvastasin niisked piduritorud mis lähevad peasilindrist ABS moodulisse, mis sellel autol asub juhi pool põhja all nii, et üldse mitte mugav. Vanad sain tegelikult üllatavalt kergelt kätte, olin valmistunud palju suuremaks võitluseks. Osutus, et alla oli andnud primary piduritoru, secondary oli korras kuid läks vahetusse kas see. Nüüd sai nende pikkuse teada ja ees sõit Fixusesse, kus uued tehti. Ka uute torude tagasi panemine ei olnud kuigi keeruline, edasi veel väike õhutus ja piduripedaal sai taas tugev. |
|
Kõik piduritorud, rattalaager, kastiõli ja veovõllile kaitsekumm |
19.02.2018 |
Tagumine juhipoolne rattalaager hakkas üha valjemat häält tegema. Tellisin uue Alvaldi.ee varuosade poest, ühtlasi võtsin ka uue kaitsekummi veovõllile kuna teadsin, et juhipoolne on minekul. Pärast pikka hoovõttu viimaks vahetasin siis rattalaagri ära. Paraku selgus töö käigus, et ka tagumised piduritorud on kohe kohe lõpetamas. Juhipoolse vahetasin veel ise, lisaks ka pidurisilindri, kuid rohkemaks enam motivatsiooni ei jagunud tänu külmale ilmale ja toll/meeter mõõdus toruotste parajale vaheldumisele mis tekitas piisavalt segadust, et viimaks auto taas sõitvaks/pidurdavaks saanuna panin AB'sse aja, et kõik ülejäänud tööd seal tehtaks. Läkski vahetusse kõik piduritorud, ka veovõlli kaitsekummi panid nemad ja kuna aeg käes siis ka käigukasti õli ja filter sai uus. Lisaks tuvastati seal ka üks väsinud sarniir mis ka ära vahetati. Nüüd siis oleme taas seisus, et rohkem parandada hetkel ei ole midagi. Läbisõiduks näitab: 319204 km. |
|
Suunatule lüliti |
16.04.2018 |
Suunatule kang ei lülitanud suunatuld pärast pöörde sooritamist välja enam. Kiskusin roolisamba katte maja ja osutus, et suunatule kangil on mingi plastikust jupstükk katki läinud. Protsessi käigus oli välja lennanud ja mingi vedruke, mis pärit nähtavasti kangi seest ja nüüd oli end kenasti ümber roolisamba mähkinud tekitades rooli keerates krigisevat häält. Tellisin Rockautost uue suunatule lüliti ja nüüd eelmise nädala lõpus see saabuski ning täna sai vahetus tehtud. Kõik töötab jälle nii nagu peab. |
|
Mootoriõli ja õhufilter |
10.06.2018 |
Mootoriõli ja filter said vahetatud, õhufilter ka. Õliks seekord Kendall 10W-30. Läbisõidu näiduks 322136km. |
|
Konditsioneeri täitmine |
12.06.2018 |
Külma ei puhunud enam, kuumade ilmadega oli see kohe eriti ebamugav. Täna käisin autokliima.ee töökojas. Kontrolliti lekkeid ja täideti ära koos kontrastainega. Kui nüüd 3 kuu jooksul jälle tühjaks saab tuleb tagasi minna... Praegu võib soovi korral talviselt külmaks teha. |
Kütusepaagi kinnitusvitsad |
26.07.2018 |
Ükspäev märkasin, et auto kõhuall nagu tilpneb midagi. Asja uurides selgus, et kütusepaagi kinnitusvitsad on täiesti läbi. Üks pooleks ja teine veel hoidis 5mm-ga. Ajutise lahendusena tõmbasin paagi kõhualla koormarihmadega kinni ja sedasi sai sõidud sõidetud. Rockauto kataloogist leidsin, et neid kinnitusvitsasid veel täiesti saadaval ja hind ka ok. Tellimus saigi tehtud. Üllatusena tuli pakk seekord kuidagi eriti ruttu kohale ja eile hommikul oli kuller pakiga kohal. Õhtul tegin vahetuse ära ja selle asjaga nüüd korras. |
|
Ülevaatus tehtud |
27.07.2018 |
Täna käisin autoga ülevaatusel - kõik ok ja sõit võib jätkuda. |
|
Laadimine kadus |
03.12.2018 |
Perega külaskäigult tagasi sõites pea oma kodu teeotsas hakkas põlema punane akupildiga hoiatustuli ja generaatorist kostis vinguvat häält. Õnneks vedas koduni välja. Järgmine päev võtsin generaatori maha ja viisin Hiiule Salve tänavale remonti. Õhtul sain kätte, vahetati dioodiplokk ja harjad. Järgneval päeval panin generaatori autole tagasi, käivitasin mootori ja üllatuseks punane akutuluke ilutses ikka edasi näidikutepaneelis... Järgnes pikk tuhnimine Internetis, nõu küsimine tqhq foorumist. Kaks külastust autokauplusesse "Volga" vene aegse välise pingeregulaatori järgi ja kõigest sellest ikka abi ei midagi. Viimaks soovitati mõõta generaatori ergutusklemmide takistus ja selgus, et seal polnud mingit takistust. Taas generaator autolt maha ja uuesti Hiiule Salve tänavale. Selgus, et vigur mille küljes generaatori harjad käivad, on kuidagi seest lühises. Vahetati ära ja stendis kontrollides laadimine olemas. Kodus taastasin ergutusjuhtmed tehaseseadesse ja panin generaatori tagasi ning viimaks oligi kõik korras. Punane akutuluke ei süttinud ja multimeeter kapoti all näitas 14,6V. |
|
Auto müüdud |
20.02.2019 |
Tänasest on autol uus omanik.
|
|