|
Autopäevikud > Pontiac Trans Sport 1995
|
Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (16) |
tagasi |
Pontiac Trans Sport 1995 |
Omanik: Manchoa |
Pontu tuleb koju |
10.01.2012 |
Et perele vaja autot, kuhu lapsed, kärud ja muu kola korraga peale mahuks, sai hakatud uurima kõikvõimalikke "seitsmeistmelisi" ning peale erinevate. neljarataaliste plusside ja miinuste kaalumist jäi viimaks sõelale Pontiac Trans Sport. Ja oh imet - 3.8 mootoriga isegi kaks tükki pakkuda.
Siiiski viivitasin põdemisega liialt kaua, mistõttu üks neist just sama päeva hommikul ära müüdi, kui minul plaan tekkis seda vaatama minna.
Nii jäi üle loota ainsale valikusolevale. Helistasin, leppisin kokku, et omanik sõidab autoga minu juurde ja lasen siis masina ka igaks juhuks Top Partsis üle vaadata. Et omanik nõus, sai aeg kokku lepitud. 10 jaanuari lõunapaiku jõudis auto Pärnusse, esmavaatlusel suuremaid vigu ei olnud, kõik lisad toimisid, õlid puhtad ja vahetatus, küünlad samuti. Top Partsis vaadati auto ka altpoolt üle ning lükati kompuui külge.
Ainsa veateatena tuli "Quad driver module 4 malfunction", millele Top Partsis ei osatud ühtegi mõistlikku põhjust leida, sest kõik näis toimivat.
Et hindki taskukohane, sai tehing sooritatud ja paar tundi hiljem seisis Pontu juba uue kodu ees.
Seest vajab masin puhastust, esiklaasi suutis eelmine omanik müügipäeva hommikul mõra tekitada. Ei midagi sellist, mis väljavaadet segaks, ülevaatusel aga võidakse kobisema hakata. Eks näis. Õnneks on ülevaatuseni veel ligi aasta aega :)
Õhtul kodus avastasin, et juhipoolne elektripeegel ei funka, tea kas mootor väsinud või mõni ühendus lahti. Õnneks peegel mulle kenasti sobivas asendis.
Kõrvalistuja poolne kaugtuli ei põle, vaatan homme pirni üle. |
Aku |
11.01.2012 |
Hommikul oli vaja kiiruga Paikusele sõita, et tööasju ajada. ilm kehva ning teisi oodates jätsin seisva mootoriga raadio käima ning soojenduse tööle. Vast vähem kui 10 minutit hiljem otsustasin korraks mootori tööle panna ja oh imet - aku seaiar Low peal ! Kähku kõik soojendused / raadiod kinni, aga aku oli paraku masina käivitamiseks juba liialt tühi.
Helitasin kohe auto nüüd juba eelmisele omanikule, tema väitel ei tohiks aku laadimisega probleeme olla, tunnistas aga, et aku juba vana ning võibolla tõesti ei pea enam korralikult. Jätsin masina Paikusele, tulin töökaaslastega linna ja õnneks Top Partsis uus aku ka olemas. |
Tänase päeva moraal ning õppetund |
11.01.2012 |
Moraal - Enne, kui jätad seisva mootoriga Pontul soojenduse käima, viska igaks juhuks pilk ka aku indikaatorile.
Õppetund - Pontu akut ei ole mõtet hakata vahetama vihmasel ning hämaral õhtupoolikul taskulambi valgel - raiskad lihtsalt aega ;) |
Kilomeetri hind |
11.01.2012 |
Autolehest saadud ideedst ajendatuna hakkan sellise pealkirjaga päevikupostituses kajastama, kui kalliks kujuneb antud autoga sõites reaalne hind kilomeetri kohta.
Hinna arvutamisel tulevad arvesse kõik autoga seonduvad kulutused - alates auto soetamis ja ülalpidamiskuludest, lõpetades jooksvate ja ka ootamatute remondikulude, kütusehinnaga tankimise hetkel, kindlustuse ning kõige muuga.
Nagu arvata, on hind ajas muutuv, ent nagu Autolehe võrdlev eksperiment näitas, võib mõne uue pisikese ja ökooomse linnaauto reaalne sõidukulu kujuneda lõppeks kõrgemaks isegi mõnest kasutatud ning veid janusemast linnamaasturist või "perebussist".
Ma ei hakka siinkohal pikalt arutlema keskkonnakulust, mis peaks ju suurema kütusekuluga autol olema kõrgem. Tuletam vaid meelde, et keskkonnakulu juures tuleb lisaks kütusekulule arvesse võtta kulutused, mis seonduvad alates auto tootmisest, remondist, lõpetades utiliseerimisega, ehk siis - kui pikk on auto eluiga.
Selles osas on vaieldamatult võidurindel võimalikult pikalt kasutuses olevad liikumisvahendid.
Pikk jutt on .... pikk jutt. Alustagem.
* Auto: Pontiac Trans Sport 1995; 3.8l V6 (129 kW), 4k automaat.
* Esmased kulutused: 1240.67 EUR. (ostuhind, riigilõiv, Top Parts tehniline ülevaatus, 4 kuud kindlustus, talvekummid)
Ostes masinal õlid vahetatud, küünlad uued, sees ca pool paaki bensiini ja teine sama palju gaasi.
|
Sõidame jälle |
13.01.2012 |
Peale ostes peal olnud ning suht räsitud aku koolemist ning seeläbi paaripäevast seismist, sai täna uus ning korralik aku kenasti peale ja hääled jälle sisse.
Huvitaval kombel hakkas TPS, mis eelmise omaniku väitel äsja vahetatud, jamama ning ka kompuuter näitas TPS viga (eelnevalt seda ei olnud).Täpsemalt siis veateateks "Throttle Position aensor High". Gaasiga sõites nagu ei saagi aru, aga bensu pealt ketrab kiiruse ilma gaasipedaali vajutamata ca 50 peale ja veidi rohkemgi üles. Nagu sõidaks Cruise Control peal.
Eks näis, mis viga.Sõitmist iseenesest ei sega |
Esimene pikem sõit ja lekkiv radikas |
29.01.2012 |
Esimene pikk sõit koos seikluste ja sekeldustega tehtud.
Selgus, et radikas on mõra sees ja jahutusvedelikku lekib.
Hämmastav, et Top Parts omad seda ülevaatusel ei avastanud !
Igatahes - ca 40 km enne Tallinnat avastasin, et mootor keeb :)
Jahutusvedelik täiesti otsas.
Jahutasin mootori lumega maha ning veeresime lähima elumajani, sest ükski mööduv auto kinni ei pidanud (miks ma ei imesta...).
Saime majaperemehelt kolm liitrit jahutusvedelikku ning kaksviie liitrist kanistrit veega. Nendeabiga vurasime Tallinnasse esinemiskohta. Isegi hiljaks ei jäänud :)
Tagasiteeks varusime veel ühe veekanistri, radikas vett täis ning sõit võis alata.
Ca 30 km tagant tuli kinni pidada ja vett juurde valada, sest leke oli piisavalt suur.
Strateegia vastavalt bensujaamade kaugusele (et veevarusid täiendada) paika ja pilk temperatuurinäidikul kuni koduni välja.
Väga kokkuhoidlikult ei sõitnud kah, sest olulisem oli võimalikult vähema ajaga võimalikult pikemvahemaa läbida.
Kiirust just ei ületanud (eriti) ;), aga kiirendused olid kõike muud kui sujuvad ;)
Kuna mootori temperatuurijama pärast neljas käik ja overdrive sisse ei läinud,olid pöörded ca 2500, kiirendades 3000 peal. Seetõttu kujunes kütusekulu suureks ning 253 km keskmine (koos linnasõiduga) 11l/100, mis oli isegi üllatuslikult väike kui arvestada, et masinas oli kolm täiskasvanud meesterahvast ning ca 180kg eest bändikola ja väljas ligi 20C külma :)
Lõpp hea, kõik hea.
Täna Tops Partsis selgus, et mingi sossepast meistrimees oli juba eelnevalt radika kallal käinud ja seal suht robustset tööd teinud ning radikas tuleb välja vahetada. |
Jälle ratastel |
16.02.2012 |
Top Parts Pärnus sai uus mootori ja käigukasti radikas peale pandud, "roheline" jahutusvedelik sisse (kuni -36) ja masin jälle ratastel.
Kindluse ja kestvuse mõttes otsustasin siiski viimaks romulast võetud radika asemel uue kasuks. Hind küll koos saatekuludega 250 EUR, kuid kindlustunne on kah midagi väärt.
Kellel seisab ees radikavahetus, siis väike infokild - 1995 aasta PTS jaoks on kataloogis kaks esialgu täiesti sarnasena tunduvad radiaatorit. Lähemal infovõrdlusel selgus, et üks oli vaid mootori, teine aga mootori JA käigukasti jahutus. Minu masinale läks just see teine variant.
Et käigukasti õli oli vahetatud tont-teab-millal, sai ka õli ja filtrivahetus tehtud. Oli ikka must küll. Nüüd ca 10 000 sõitu ja siis veelkord õlivahetus - saab kogu kasti kenasti puhtaks.
|
Iga sõit vaid nauding |
11.03.2012 |
Täna sai peale radika ja TPS anduri vahetust esimest korda pikem sõit maanteel tehtud. Muidu vuran kodu ja töö vahet (ca 9 km), kus pool teed linnasõit ja teine pool 70 km/h.
Nagu ütleb ka laulusalm - kõik on täpselt nii kui peab ! Neljas käik toimib kenasti, maanteel 90-100 vahel sõites mootori pööded 1500-1600 vahel, cruise control töötab, konditsioneer kõik muu samuti. Miinus 25 ja alla selle välistemperatuuril läheb Pontu käima esimesest sekundist. Nii kaua kui aknaid puhastan (auto seisab õues), lasen mootoril käia, vähem kui poolel teel tööle on salong juba mõnusasti soe ja ca poole maa peal mootori temperatuur juba piisav, et gaasi peale ümber lülitada. Eks mingi aja pärast tangin mõlemad paagid uuesti täis, siis saan ka keskmisest kulust rääkida !
Täna sain kätte ka PTS originaal valuveljed koos suverehvidega, kuu lõpus vahetan ära. Hetkel veel 17'' veljed "naeltega" all.
|
Kütus, kus sa kaod :-) |
28.03.2012 |
Võtsin nii bensiini kui gaasi paagid täis 25 veebruar.
Täna uuesti.
Sõitnud selle ajaga "auto väitel" 555 km.
Sellest umbes 40% maanteel 70 alas ja 60% linnas , kuid suhteliselt "vabasõiduna" ehk siis kaks foori jääb vaid teele ja sisuliselt on tegemist sujuva 50 km/h kulgemisega.
Raske jalaga omast arust ei ole (pigem kruiisija tüüp) ka kiirendades jäävad pöörded 2kanti.
Pikkadel 70 aladel kasutan sageli püsikat (mugavusest).
Esimesed vast 60 km sai läbitud "kolmekäigulisena", siis sai ka neljas ja turbiinilukk korda ja tundub, et toimib.
Ilmasid teate ise - vast pool ajast oli hommikul 15-20 C külma.
Masinal all 16 tollised valukad naeltega, nüüd originaalvelgede vastu vahetades tundusid need 16 tollised jupp maad raskemad olevat.
Tulemus :
70,84l bensiini pluss 44,76 l gaasi, rahasse kokku ümber panduna ja sealt bensuhinnaks arvutatuna mingi 17,36 l / 100 !
Eraldi võetuna tuli bensiinikulu praegu 13l/100km pluss ca 8l gaasi, aga võttes arvesse, et julgelt 40% ajast sõitsin gaasiga ja siis ei tohiks bensiini kuluda, tuleb kilomeetrid maha arvutades bensiinikuluks mingi müstiline 21 liitrit keskmine !
Kuramuse palju ....
Esimene mõte see, et sõidan nüüd mõnedsajad kilomeetrid vaid bensiiniga, vaatan, mis siis tulemuseks saan.
99% tõenäosusega on viga gaasisüsteemis.
Esimese põlvkonna seade, paraku selline, millele ka varuosi pole saada.
Ilmselt gaasiseadme vahetuseks.
Probleem lühidalt selles, et pihustid ei lülitu korralikult ümber ja bensiin voolab koos gaasiga osaliselt peale (neljanda põlvkonna seadme puhul lülituks mootor välja sel juhul). Selle pärast tundus ka tõmme kuidagi kesine olevat, ise panin küll selle kraesse, et kaks paak kütust täis (kokku 145l) ja masin raske.
Soovitati üldiselt esimese põlvkonna omadest eemale hoida, sest nende remontimisega on kehvasti.
Eriti, kui tegemist tootjaga, mis meil levinud ei ole.
Seega - kes ostab masina koos gaasiseadmega - vaadake see enne korralikult üle !
Pluss aga see, et uues seadme puhul jääb paak sama ja paljud ühendused kah, seega tuleb hind kõvasti odavam. |
Lamb(a)da :-) |
10.04.2012 |
Top Partsis Pärnus näitas kompuuter, et lambda anduri signaal sisuliselt null. Uus andur peale (Boch) ja oh imet - kütusekulu vähenes hoobilt 3l/100 km. |
Ikka kütusest. |
06.06.2012 |
Peale Lambda vahetust olen nüüd kolm paagitäit läbi sõitnud ja Top Partsi omade soovitusel kasutanud mitte 95 vaid lisanditega 95 kütust (95 Nitro 3000 Alexelast või 95 Ultima Statoilist). Kuigi umbes pool teest tööle sõidan 70 alas ja pool 50 alas ning foore jääb teele vaid kolm, tuleks neid 10 km pikkuseid otsi siiski lugeda linnasõiduks. Paar korda on saanud sõita ka maanteel ca 30 km ja tagasi maakoju.
Kütusekuluks tuleb hetkel umbes 13.5 l/100 |
Veepump ja vidinad |
26.07.2012 |
Täna maale sõites käis kapoti all kolakas ja veepumba külest lendas see ketas minema, kust rihm üle käib. Olin ise hetkel poes ja masin õnneks tühikäigul, aga abikaasa, kes lastega autos oli, ehmatas päris korralikult.
Autoabi treilaga tõin masina Pärnusse ja esmaspäeval läheb uus pump tellimusse. Sedakorda Nevocaris, kes said masina kohe täna sisse võtta.
Kaks anomaaliat kah - peale pidurite vahetust tekkis eile ühes tagapiduris (vist parempoolses) kummaline heli. Pidurdades ei ole midagi, aga hetkel, kui masin täiesti peatub, käib selline metalne kroonkkkksss heli. Palusin Nevocari omadel ka see üle vaadata.
Teiseks avastasin, et tagumiste rehvide sisekülg on ca cm laiuselt kulunud. Kasutatud rehvid küll all ja ma ei mäleta, kas see kulumine oli juba siis kui nad sain või mitte, aga enne all olnud naeltega mingit kulumist ei olnud (teised veljed oli siis kah).
Esmaspäeval sain täpsemalt teada, mis juhtus - veepump on kinni kiilunud ja seetõttu murdis rihmaketta küljest. Uus pump tellitud ja ketta pidi saama sama uuesti külge panna. Kui ei saa, siis ketta tarneaeg Soomest 2-3 nädalat .
Sain masina nädal hiljem teenindusest kätte, uus ja särav veepump peal. Teine suri lihtsalt vanadusse.
Kummalise metalse heli põhjuseks aga õlised piduriklotsid.
Top Partsis saadi küll tagumised silindrid kenasti käima (arvati, et ei ole vaja vahetada) ja pandi uued klotsid, paraku hakkasid silindrid lekkima. Nüüd siis lähevad uued silindrid tellimisse ja paraku peab ka klotsid ära vahetama. |
Tempi andur |
11.10.2012 |
Tallinnas stendil käies avastasin, et mootori temperatuurinäidik krutib ennast kahtlaselt kõrgele. Selgus - mootori ventikas ei tööta.
Juhtmed otse vendi külge, ventikas toimib. Järelikult viga muus.
Kompuuter külge ja oh imet - temperatuurianduri väitel mootori temp vaid 61 kraadi, ehkki armatuuris näidik juba kriips alla punase.
Uus temp.andur peale ja ventikas läks tööle nagu naksti.
Nüüd on ka näit loogiline mitte nii, et kätt ära ligi pane, aga aju saab signaali,et temperatuur ainult 60 kraadi
Lisaks vähenes veidi kütusekulu ja kadusid probleemid käivitamisel (juhuti ei tahtnud külma mootoriga käivituda). |
Esiklaas |
17.10.2012 |
Eile käisin St.Gobainis klaasivahetuses. Otsustasin siiski tutika esiklaasi kasuks.
Uus klaas koos tihendite ja liimimisega kokku 360 EUR.
Raam oli suhteliselt korras, vaid ühes kohas klaasi ülaääre juures väike rooste, mis sai korda tehtud ja krunditud.
|
Gaasiseade |
08.11.2012 |
IV põlvkonna gaasiseade sai kusagil suve lõpus peale pandud.
Iga paagitäie tankimine rõõmustab mind ca 39 EUR kokkuhoiuga võrreldes bensiiga.
Enne gaasiseadme paigaldust uurisin päris pikalt erinevate paigladajate tausta ja pakkumisi, sest nende tase kõigub tõesti seinast seina.
On kohti, kes tegelevad vaid gaasiseadmetega ja on sellega pikalt tegelenud, on remondigaraa˛e, kes muu hulgas ka gaasiseadmeid paigaldavad jne.
Ühes kohas näiteks üteldi midagi stiilis "tule kohale, midagi ikka leiame ja paari-kolme tunniga on asi tehtud".
Sõelale jäi viimaks OÜ Gaasiabi Tallinnas. Väga hea teenindus ja suhtumine asjaga on tegeletud aastaid.
Kohe üteldi, et paigaldus võtab KOLM PÄEVA (esimesel päeval toon auto ja hakatakse paigaldama, teisel päeval viiakse töö lõpuni ja häälestatakse, kolmandal päeval tehakse veel häälestust ja saan masina kätte).
Lisaks uuriti, kas vajan seniks ka asendusautot.
Järjekord neil paraku päris pikk.
Kuna minu masinal oli eelnevalt peal I põlvkonna seade ja paagid jäid samad, siis sain veidi odavamalt - kõik kokku 800 EUR kanti.
Tööga olen väga rahul - äärmiselt puhtalt ja ilusasti tehtud.
Paak asub taga auto põhja all silindrikujuline). Gaasikuluks umbes 15,5 l/100 ja mul on 90% linnasõit.
Rahaliselt võttes teeb see bensiini hinda arvestades välja umbes selle, et auto võtaks linnas veidi üle 8l bensiini per 100 km.
Ehk siis kokkuhoid on olemas.
See kulumõõtmine on tehtud reaalselt tankimiste järgi ja kaktkise temperatuurianduriga. Nüüd, peale uue temp. anduri paigaldust võtab isegi veidi vähem.
IV põlvkonna gaasiseade lülitub sisse automaatselt niipea, kui mootori temp on kusagil 30 C kanti. Lülitust ei tunne mingit moodi, sest see toimub sujuvalt pihusti haaval. Mingit jõukadu tunda ei ole. Põhimõtteliselt ei tunne roolis olles mingit vahet, kui gaasi peale ümber lülitub.
Mul ei ole aastane läbisõit teab mis meeletult suur, mistõttu tasub gaasiseade ennast ära umbes aastaga. Siis olen "nullis.
Suurema läbisõidu puhul oleks tasuvus loomulikult lühem.
|
Uus summuti |
08.11.2012 |
Saijust uus tutikas summuti tellitud ja kusagil järgminsel nädalal läheb peale. Vanal oli toru ja tagumine pütt suht ussitanud ja keevitatud, pütt pealegi "tühjaks põlenud".
Resonaator aga üldse puudu.
Põhimõtteliselt läheb vahetusse kogu kupatus alates katalüsaatorist.
Hind - 270 EUR |
|
|
|
|