Chevrolet Camaro 1979 |
Omanik: PTC |
algus |
24.03.2012 |
Õppe eesmärgil sai 2011 suvel ostetud 79 aasta Berlinetta. Esimese asjana tellisin mõned plekid nagu küljekarbi, uksepleki, tagatiiva alumise osa, tagaluugi hinged ja selle alumise pleki jms mudru. Senimaani on aeg kulunud auto osadeks lammutamisele, puhastamisele ja detsembris sai ka kõik vajalikud osad külge ja augud ära keevitatud. Auto lammutamisel tuli aga ilmsiks et antud isend on millegi kõvemaga kokku puutunud ja seetõttu on mul palju vanarauda üle ja vajalikke osi puudu - nagu raam, radiaatori tugi, esinina tugi jms. Õnneks aga kogu see krempel oli saadaval usakate lammutuses, nii et pole hullu. Uus raam sai pritsiga puhtaks, tsingitud ja pulbervärvitud. Muu esimese otsa rauakola sai samuti tsinkkrundi ja pulbervärvi peale. Lisaks sai ostetud rootsimaalt ka heas korras juhiuks - ainuke erinevus oli aga nn trim package. |
|
istmed |
24.03.2012 |
Peale väikest turu uuringut istmete nahaga katmise osas sai otsustatud et minu jaoks on see veidi kallis. Sattusin aga ebays peale PUI sobivale komplektile - mis siis saigi kohale tellitud. Ainsa häiriva asjana jäid mõned kortsud mida ei saa kuidagi välja. Väike probleem oli plastpuksidega mis siis lähevad esiistme seljatoe ja istmepadja ühendusliigendile - aga sobivad ka sama perioodi vette puksid, mis on küll sama läbimööduga kuid lühemad. |
|
konsool |
24.03.2012 |
konsool tundus enam vähem olevat - väikesed vigastused sai parandatud spets vinüüliparanduse seguga ja siis vinüülile ettenähtud värviga üle. |
|
veel tehtud |
25.03.2012 |
Lisaks on korrastatud ja värvitud roolisammas kuhu sai uued tilt ja suunalülitid ebayst hangitud, pidurivõimendi, näidikute plokk, mille väikesed osutid oli nii rabedad et pidi uutega asendama. Tagatulede plokk on samuti puhastatud ja värvitud. Tagatulete tihendid on nagu üks number väiksemad, huvitav kas see nii peabki olema? Lahenduseks uus tihend mis on palju elastsem võrreldes vanaga. Bensiinipaagi luugi hinged tuli ise teha, kuna vanad ära kulunud. Roolivarda osadeks lammutamine nõudis suuremat vasarat. Nüüd ootab tellitud kaitsekummi ja flexi joint'i. Üllatuseks aga tellitud rag joint on suurem kui see mis mul vaja on:(. Sai tellitud siis mõõtudelt sobiv vette oma. |
|
mootor |
06.05.2012 |
Mootoriga on mugavam sõita kui ilma. Antud juhul siis 5,7 Vortec mis pärineb 1998 aasta Expressi pealt. |
|
radiator core support |
23.05.2012 |
päris korralik aga mõnest kohast veidi auklikuks lastud...lapid peale ja jälle nagu enne |
|
mootori sisselase |
16.06.2012 |
Alumine kollektor on nüüd puhtam ja värvitud. Kõik pole kvaliteetne mis läigib - valujääke tuli mehiselt jahtuse torupõlvest maha viilida. |
|
veljed |
28.06.2012 |
originaal polycast veljed on ilmselt taastatavad. Asja tegi veidi põnevamaks liivapritsija kes ühe velje osad polycast kodarad ümber vormis. mis siis tuli pahtliga tuli tagasi algkujusse viia. Üks asi millele pole kiiret lahendust puudutab värvimist - kuidas kõige kiiremini maskida kodarate imitatsiooni kui tahaks sisemise osa värvida ühta ja kodara pealse teist värvi? |
|
põhjaplekid |
19.07.2012 |
kuna augu kinnikeevitamisel läks too hoopis suuremaks, siis oli ilmne et rooste oli muutnud ameerika auto pleki jaapani auto omaks. Õnneks olid uued põhjaplekid riiulist võtta ja need saidki oma kohale. |
|
tagasild |
19.07.2012 |
sai roostest puhtaks ja roostemuundurit. |
|
veljed veel |
16.09.2012 |
Algselt oli mõte võtta mõned muud vingemad veljed, aga mida rohkem nende polycastide kallal nokitsen seda rohkem nad meeldivad. Suuremad ebatasasused pahteldatud ja krunditud.. ja peale esimese 2 kihi (punase) alusvärvi pealekandmist avastasin et tegin vea kasutades heledat krunti - kõik kumab läbi. Mis hullusti see uuesti - lasin siis veljed punakaspruuni krundiga üle ja uuesti alusvärv. Sai juba parem kuid tundus et ühe alusvärvi kihi võiks veel lasta. Aga kadaka värvipoes tabas üllatus - vaatamata sellele et olin sealt eelnevalt juba 2 korda sama tooni värvi saanud - 3s kord nii hästi ei läinud - nimelt sealne arvuti või muu kõrgem võim segas mulle hoopis teise tooni - kuigi kood oli sama. Ja väitis et eelnevad korrad on eksitud... Kuid lõpptulemus sai ikka selline millega rahul olla. Maskimisele läks oma 1 tund velje kohta, värvimine oli muidugi lihtne. Ainult teibi eemaldamisel võttis kohati alusvärvi kaasa... Tuli siis pintsliga parandusi teha. Ei lähe see velgede värvimine lihtsalt - kuna mõned kohad jäid laigulised siis mõtlesin et lasen sinna juba lakitud pinnale silver metalliku peale ja lakin jälle üle... aga see metallik hakkas alumise lakiga suhtlema ja hakkas kobrutama. Tuli siis kahel veljel osa värvi maha võtta ja uuesti värvida.... ja mõtlesin et lasen veel ühe lakikihi - ja f*****k tulemuseks oli see et lakk hakkas samuti alumise kihiga kobrutama... |
|
rotisserie |
16.09.2012 |
tehtud mõeldud - lasin kokku ka ühe asjanduse mille abil saaks kerel põhja ette keerata, paar karprauda veel puudu.. |
|
peeglid |
23.12.2012 |
Sai peeglitele värvkate peale kantud - nii harjutamise mõttes. Mõned tolmuterad siiski otsustasid ennast laki sisse kaevuda.. |
|
sales brochure ja veljed |
27.01.2013 |
Ühel tõsisel autol on ka müügikataloog - ebayst laekus Camaro 79 reklaambroshüür. Ja veljed said lõpuks ka värvitud. |
|
liivaprits ja muud mudru |
18.04.2013 |
Kere sai liivapritsis puhtaks - mõned seni peidus olnud roosteaugud tulid veel välja. Ebayst sattus näppu kroomitud grille - hää leid kuna vana oli suhteliselt ära kulunud ja plasti kroomimine poleks ära tasunud (tänud transpordi korraldajale). Ja sai ka sobiv mudel välja vaadatud - ikka hea väiksemas mõõtkavas asi enne valmis teha saamaks aru kas mõtetel ja ideedel ka reaalsuses jumet on. |
|
dashboard |
18.06.2013 |
Sai ette võetud nüüd misasi - dashboard/armatuurlaud - algus oli ilus - sai pehme plastikepoga vinüülipraod kinni, kuid vinüüliparanduse värgiga ei saanud ikka head tulemust. ilmselt liiga suur pind - jäi selline laineline ja originaaltekstuuri ei saanud samuti ühtlaselt. Lähedalt vaadates kohe näha et parandatud. Ilmselt peab ikka terve laua uue vinüüliga üle laskma teha. |
|
auto pohi |
24.11.2013 |
Sai lõpuks autol ka põhi ette keeratud et oleks võimalik keevitus lõpuni viia, roostevastase katte ja värviga katta. Lisaks laekusid vahepeal ka tellitud uksepolstrid. |
|
progress |
18.05.2014 |
Auto põhi sai lõpuks ära keevitatud ja keevisõmblused ka ära lihvitud. Oli teine peale liivapritsi auke täis nagu augustiöö tähistaevas. Tööriistadele ei olnud just parim päev - nii dremel kui relakas tegid samal päeval oma viimse pöörde. Võib juhtuda et varsti saab keevisõmblused mastiksiga kinni katta, roostekaitsevärvi ja musta mati värviga üle lasta. |
|
tasapisi edasi |
22.06.2014 |
Esimene kiht por15 nimelist kaitsevärvi. Teine kiht veel ja siis üle värvida. |
|
kapott |
30.06.2014 |
Sai kapott ette võetud. Roostet leidus rohkem kui esmalt tundus - aga noh, eks siis korda tegemiseks kulub lihtsalt rohkem aega. Samuti laekusid uued poolteljed. |
|
peaaegu ratastel |
23.07.2014 |
3 puhkusepäeva sai aktiivselt veedetud. |
|
rattad maas |
07.09.2014 |
Sai lõpuks ka esirattad maha; |
|
uued saavutused |
15.10.2014 |
Vahepeal sai autot liigutatud u 150 km läände - kodugaraazhi. Äkki nüüd hakkab asi kiiremini edenema. Kruvisin külge mootoripadjad ja lisaks sai veidi taastatud armatuurlaua raadiot hoidvat osa - kuna ilmselt oli sinna mõne eelmise omaniku poolt üritatud toppida mitte päris sobivat seadet. |
|
paneelid paika |
25.10.2014 |
Kuna üks külg oli veidi avariiline ja vajaliku kuju saamiseks oli palju pahtlit läinud - siis sai see tükk välja lõigatud plaaniga sinna korralik plekk keevitada. |
|
trim rings |
04.11.2014 |
85 usd eest väike jakpot - 14 tolliste velgede originaal trim rings; |
|
miljon auku |
23.11.2014 |
miljon auku lapitud ja miljon on veel lappida |
|
pakiruum |
26.12.2014 |
Ette võetud pakiruumi korrastamine - vana mastiksi eemaldamine (tehases paisati see vist peale umbes 10 meetri kauguselt) ja veel leitud aukude lappimine - sobiv töö päkapikkudele. Piisavalt nüri ja aegavõttev tegevus. |
|
parem külg |
29.12.2014 |
Osavate käte ring tegeles paar päeva küljepleki asendamisega. |
|
Progress |
15.03.2015 |
Nüüdseks peaks kõik mitteasjakohased augud keres olema kinni keevitet ja tinutet. |
|
kuidas saada vahed jooksma |
04.04.2015 |
Järgmiseks ülesandeks on leida toetuspunkt mille alusel saaks alustada kapoti, esitiiva ja uste vahede paika saamist. Ilmselt selleks punktiks on uksed - esmalt tuleks need ülejäänud kere suhtes saada paika ja siis ustele toetudes ülejäänud. Esimesed katsetused muidugi näitasid et siin on üksjagu nokitsemist - saad ühe punkti paika on teine selleks ajaks ära nihkunud; Peale pikka pusimist sai leitud et poolraam tuleks samuti kere suhtes otseks saada - siis edspidine juba lihtsam. |
|
tagaluuk |
22.06.2015 |
Uste vahed said paika. Kapotiäär sai keevitatud. Järgmine ootamatus oli uue tagaluugi totaalne mittefit. Kuigi noh mis ootamatus see ikka oli - on nende repro varuosade sobitamise probleeme terve internet täis. Läks ikka päris mitu päeva et vahed sirgeks ja üleminekud tagatiivaga korda saada. |
|
Sisu krunt |
18.10.2015 |
Lihvimine siis kruntimine siis jälle lihvimine. Lisaks said ka värvitud terve rida sisu plastikdetaile. |
|
midagi toimunud |
31.12.2015 |
Vahepeal pole suurt midagi muutunud, sisudetailid üle värvitud ja auto kah. |
|
Pagasiluuk ja tema vedrud |
22.02.2016 |
Luugivedrudega jäi seis viiki - said paika kuid paarist kohast hammustasid tagasi. Lisaks on uksed täidetud vajaliku riistvaraga, tagapidurid saanud omale vedrud/kangid ja vajalikud torud. |
|
pigimatt |
04.05.2016 |
Pigimatiga kaetud ja juhtmetööd alanud |
|
elekter ja pidurid |
27.07.2016 |
Tööd jätkuvad elektriga - kuna kasutasin EZwiring nimelise ettevõtte poolt toodetud juhtmekimpu ja kaitsmeplokki - mis 100% originaaliga ei ühildu siis tööd oli üksjagu. Lisaks sai valmis tagaklaasi kütteniitide taastamine ja piduritorud. |
|
sisu |
29.08.2016 |
Kuna mootori osas selgus puudub siis fookuses on elekter ja sisustus. Elektrividinad töötavad - pisut sai süsteemi ka täiendatud - elektriaknad releede peale viidud, kesklukk koos alarmiga lisatud. Raadio ja kõlarid läbisid samuti edukalt testi. Retrosoundi raadio teeb ikka päris kena häält. Järgmisena plaaniks klaasid ette panna. |
|
tagaklaas |
24.09.2016 |
Tagumine klaas ees. Korralikult õnnestus alles teisel katsel. |
|
interjöör |
08.11.2016 |
Kuna mootori osas ideeid pole siis sai põhitähelepanu sisustusele. Esiklaas sai ette ilma suurema vaevata ja õnneks läks ka ääreliistudega - istusid hästi ette. Laepolstriga sai vähe vaeva nähtud - võtsin mõõdud tellitud vale värvi polstrilt (vinüül liimitud abs plastikule) - kuid pidin ikka üksjagu passitama et hea saaks. Lisaks ilmselgelt 2 mm abs ei ole piisavalt tugev - polstri tagaosa jäi kergelt allapoole - tuli lae ja polstri vahele üksjagu kahepoolset teipi toppida et lagi ikka kena saaks. Lisaks esimene pilt peale paigaldust oli vägagi kortsuline kuid kuuma auruga sai kortsudele head aega öeldud. Vaiba paigaldusel jäid samuti mõnesse kohta kortsud - aur sinna peale ei hakanud - nüüd idee puudu kuidas ka vaip kenasti siledaks saada. Istmete paigaldamisel läks veidi nuputamist juhiistme seljatoe regulaatori tööpõhimõtetest are saamiseks kuid lõpuks sai ka sellega ühele poole. |
|
Sisustus |
03.12.2016 |
Lõpuks sai sisustusega ühele poole. |
|
Mootor peale |
17.03.2017 |
Üle pika aja jälle päikse käes. Koos pesuga sai teostatud ka uksetihendite lekketest - juhiukse klaasi eestpoolt tuli ikka vett läbi - peab uksepolstri maha võtma ja klaasi natuke ettepoole reguleerima. Ka mootor sai autosse sokutatud. Loodetavasti pole miskit unustatud nii et peaks mootori jälle välja tõstma. Kuigi kui lisaseadmete kornsteine sai passitatud siis ilmnes et plokil puudu roolivõimu kronsade augud. Need siis vaja tekitada. |
|
lisaseadmed |
29.03.2017 |
Täna sai proovitud kuidas lisaseadmed peale istuvad. Täitsa hästi. |
|
intake |
21.04.2017 |
Tuli ära vahetada hbalancer kuna vanal üks rihmaratta poldikeere oli head aega öelnud - ei tea kas üritati peenkeermele jämekeermega polti tutvustada vms. Sisselaskekolle sai pääle, jagaja ja karburaator kah. Ja hakkab tekkima tunne et kui veel lisada õhupuhasti siis kapoti alla see kõik enamb ei mahu. |
|
radikad |
26.04.2017 |
Radikad külges. Nii konditsioneeri kui jahtusradikas. Konditsioneeri radikaks sai võetud mõõtmete järgi selline millel torud jäävad kõrvalistuja poole - kuna sellele poolele tuleb ka pump - ja saab lahti koledast üle mootori jooksvast kondivoolikust. |
|
käigukastid |
15.05.2017 |
Esmalt paistis et th350 valik on lihtne, kuid tuli välja et neid on päris mitut versiooni ja ega müüjad tea ööd ega mütsi mis versioon kuhu. Ühesõnaga puudu on 6" sabaga ja ilma lukuta TH350, üle 1 pika sabaga ja ilma lukuta versioon (mis peaks töötama) ja lisaks 1 bop (millel ka chevy augud) lühikese sabaga aga lukuga versioon. Paistab et kõige parem variant on sabad ringi tõsta ja rebuild kit sisse panna. Siis on kindel. bop versiooni lahtilammutamine läks libedalt - ja lisaks paistis kast seest ka hea. Aint sisendvõll oli kuidagi veidralt ära kulunud - kas siis flexplate oli viskama hakanud või vaevas kasti miski muu viirus. |
|
roolivõim |
25.05.2017 |
Läikivate rihmarataste komplektis oli ka roolivõimendi. Aga ilma õlimahutita. Peale tudeerimist ilmnes et samasuguseid pumpe kasutas ka Opel - millel sai lammarist sobiva mahuti leitud. Voolikutega oli veidi keerulisem - Hydroskand teeb küll voolikuid kuid otsad peavad omal olemas olema. Nii tuligi kiviautost kaks voolikut tellida, millest siis üks kokku tehti. |
|
igast mudru |
31.05.2017 |
Said siis vajalikud voolikud peale, kütusetoru valmis painutatud ja ühendatud. Lisaks vajalikud jämekaablid valmis tehtud ja peale pandud - vaja veel kaablite routing paika saada. Ventilaatori regulaator leidis omale õige koha. Samuti sai ära ühendatud generaator. |
|
Käigukast |
12.06.2017 |
Kasti põhjaalune paljastas et tegu on olnud lukuga versiooniga mis on moditud lukuvabaks. Kasti lammutamine erilist raskust ei valmistanud - ehk ühe väikese snapringi eemaldamine nõudis pusimist. Kastijupid olid korralikud - ehk aint forward kettad olid pihta saanud. Tellitud sai Alto rebuild kit milles kõik tihendid, puksid, kettad ja metallkettad + veel pudi padi. Pikk saba sai asendatud lühikesega k.a. tagumine võll. Kokkupanekul mõned õppetunnid - low / reverse sidurikolvi vedrunduse kokkusurumisel tuleb vaadata et too asjandus ääre taha kinni ei jää - muidu painutad vedrukorvi ära. Lisaks peab vaatama et direct ja forward kõik sidurikettad läheks ilusasti hambasse, muidu see krempel istub liig kõrgel - logistamine aitab. Logistamine paistab olevat üldse selline kasti lahti ja kokkupaneku tehnika. Kolbide tihendid on kah keelega vastukarva - paigaldamisel aitab feeler gauge (sel on kindlasti mingi eestikeelne nimi kah). Puksid muidugi sai kõik vahetatud. Keerulisim oli tagavõlli sisemine puks - kuid ka selle sai keermelõikuri abil kätte. Paigaldamine oli no brainer - kuna leidusid kõik vajalikud draiverid. Tegu oli siis C versiooniga - tuli pumpa üks lisaauk puurida lubamaks õlil vabamalt väljuda, lisaks solenoidi auk kinni panna. Aux valve body klapivedru oli juba eelnev modija välja võtnud ja paari mutriga blokeerinud. Tihendid peale - separator plate (paar ava oli seal suuremaks puuritud nii modi mõttes või nii) + valve body tagasi ja varsti peaks kast koos olema. |
|
mootor ja sumps |
06.07.2017 |
Mootori pool tundub enam vähem kaante vahele saavat - küünlajuhtmed ehk puudu. Järgmise sammuna sai ette võetud summuti. Kollektoritest kuni tagasillani sai hakkama. Tagasillast edasi aga komplektis olnud kõverik ei paista sobivat. Samuti tundub et käsipiduri trossile peaks parema routing leidma - summutitorud jäävad otse selle ette. |
|
pidrunid ja käivitus |
16.08.2017 |
Esialgu mõtlesin et piduritega on korras vaja vaid dot sisse, ära õhutada ja edasi. Aga nii ei läinud - udupeen prop valve otustas päris mitmest toruliitest lekkida. Pika kinni lahti ja kõvemini kruttimise peale andsid torupesad alla. Tuli osta uus aga juba lihtsam prop klapp. Sellega läks aga palju paremini - ühendused lekkevabad, pidurid õhuvabad ja ka peavad. Järgmise sammuna sai vahetatud hea väljanägemise kuid viletsa funktsionaalsusega toruklambrid keskpärase väljanägemise kuid oma tööd hästi tegevate klambrite vastu, kuna esimesed kippusid liigsel kruvimisel ovaalseks ja seega lekkivateks muutuma. Vedelikud sisse - lekete kontroll ja kõrvaldamine ja käivitust proovima. Esimesed paar päeva läksid peamurdmise tähe all - lubas aga tööle ei jäänud. Õnneks nägin ükshommik Erkkit kes soovitas süüde varajaseks sättida - nii ka samm sammult tehtud - natuke jagajat vastapäeva ja siis võtit, siis jagajat ja u 3-5 korra järel mootor töötas nii nagu peab. Eks seda peenhäälestust jõuab veel. Tahhommeter hüppas küll siia sinna ja näitas mingeid ulmekaid - põhjuseid tuleb ilmselt veidi uurida. Vabandaks külili olevate piltide eest - ei hakka selle foorumi tarkvaraga võitlema - kui ta soovib pildi külili keerata siis olgu nii. |
|
liikumistestid |
30.08.2017 |
Järgmisena sai proovitud kuidas mootor ka tagaratastele mõjub. Algas kõik mitte hästi - kardaaniristi poldid jätsin veidi lahti - et vaja äkki veel reguleerida või nii. Ja sinna see jäi. Loomulikult kui käigu sisse panin siis järgnes räme kolin - kardaan hüppas ristist välja. Õnneks ei jätnud see endast maha suuri jälgi. Edasi sai tõstukil ka käigukasti käike proovitud - tundus toimivat. Pidurivõimendi aga on nii hõre et tuleb uus ja toimiv otsida. Tahhokas näitab ikka u + 1500 rpm; samuti pesitseb mingi kala temperatuuri näidikus - näidud on tunduvalt soojemad ehk ei vasta tegelikele oludele. |
|
nina |
05.09.2017 |
Kuna ka teine pidurivõimendi vist eriti ei võimenda - sai jäetud see teema hetkeks ja kojamehed ja nina ette kruvitud. |
|
pasun ja tuled |
15.09.2017 |
Sai pasun külge ja tuled põlema. Pasun on selline el cheapo polandia oma - võtsin selle koleda kroomist plastkatte ära ja palju paremb sai. |
|
embleemid |
17.09.2017 |
Sai ette võetud embleemide taastamine - värvisin üleni musta värviga ära, lõin puuvillase riide laua külge kinni - niisutasin seda nitrolahustiga ja ettevaatlikult hõõrusin embleemi vastu riiet nii et värv kõrgematelt kohtadelt maha tuli. Nagu päris. |
|
kapott ja pidurid |
06.10.2017 |
Lõpuks sai 3s pidurivõim kiviautost peale ja ka töötas. Ega seegi kord ilma probleemideta saanud - kinnitusaugud ei sobinud ja tuli veidi pikemaks freesida (nagu ka foorumites on seda mitmeid kordi kirutud). Kapoti pealepanekul ilmnes oodatud probleem - õhukopsik liiga paks peal - vaja mõni õhem variant peale tekitada. |
|
õhupuhasti |
15.10.2017 |
Uus õhupuhasti sai kah pääle. Suur nagu pizza. Aga kapott läheb nüüd ka kinni. Roolivõimendi võimendab kohati koos pumba vingumisega - vaja ilmselt üks korralik flush teha ja õhk välja saada. |
|
väljapritse |
09.11.2017 |
Üle aja jälle auto juures. Aega läks et roolivõimendi funktsioneerima saada - õli sai lõpuks roheliseks ja puhtaks ja rooli saab juba ilma võimendi kiunumiseta kohapääl siia sinna pöörata. Järgmise asjana sai ette võetud klaasipesusüsteem. Ei saand seda mitte toimima - tuli välja et kaugel iinamaal tehtud ja iibeist meerikast ostetud uus klapisüsteem oli nii viletsa plastivaluga et lekkis ja imes õhku igast asendist. Sai vanad klapid tagasi pandud ja klaasipesu niikui peab. Pildi pääl on see kurja juur jupstükk mille külge 3 voolikut läheb. Muidu see pumbasüsteemi lahendus on omamoodi huvitav. |
|
numbrid |
16.11.2017 |
Täna sai auto lõpuks ka registreeritud. |
|
konditsioneerivoolikud ja roolivõimendi |
29.06.2018 |
Sai lõpuks ka konditsioneerivoolikud külge kruvitud. Ei läinud nende igatsugu liideste jms kokkuajamine kergelt. Samuti jõudsime lõpuks ühistele arusaamadele roolivõimendiga - peale seda kui sai uus boks külge kruvitud - toimib roolivõimendi nii nagu peab. |
|