www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Jeep Wrangler YJ 1995


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (17) tagasi

 Jeep Wrangler YJ 1995

 Omanik: tihas

1. Uus algus. 29.11.2012
Aastast 2005 eestimaa teedel sõitnud Wrangler vajab väikest uuenduskuuri. Maestro Tamme garaazis viimase valvsa pilgu ja karmi käe all sai sellega täna algust tehtud.

kaedoo täiendus:
Pehmelt öeldud :o), eks seda vingumist minu poolt on palju, pole tööriistad omal kohal, kasutakse valesid tööriistu aga näha on tihas`e suurt huvi asja vastu. See on kõige tähtsam!
Meil on ka õpipoiss(tüdruk), kes on veidi näppinud Caprice ja Roadmasterit - minu naine.
Skalpell, piiritus, hapukurk. Doktor patsiendiga ametis Kuidas mitte ühendada massiklemmi. 2 tundi, 3 tärnvõtit, 10 ,12, 13 mutrivõtmed ja üks ristpeakruvikeeraja hiljem. Kereplekk on esmasel vaatlusel üllatavalt viisakas. Ootasin, et vaipade alt saab augu läbi lüüa. Säherduse tiivaga kaugele ei lenda.
2.Lahtivõtmine jätkub. 30.11.2012
Tulesid lahti kerides ilmnes, et vasakus suunas on mets kasvama hakanud. Juhiistme poldid olid kere küljes nõnda hästi kinni (roostetanud), et istme kätte saamiseks tuli põhjast tükk välja raiuda. Huvitav leid oli ka senitundmatu salamutter tagavararattal.

kaedoo täiendus:
Nu see salamutter polnud mingi üllatus, aastaid tagasi palusin teda mõnes remondikohas lasta see eemaldada, nüüd tuli varuratas koos luugiga maha puurida ja tuleb minna kuhugi seda tööd lõpetama. Tagaluugi kättesaamiseks pidin kahe poldi pead välja puurima, torx keeras pesa ümmarguseks. Puure läks mitu ja tunde ka.
Astmelauad(plastik) olid kinnitatud kere külge tõmbemutritega, mis loomulikult lahtikeeramisel ringi käisid ja tiivalaiendite kinnitused olid ka veidi probleemsed, nimelt poldi pead asuvad koopas ja ligipääs osadele nutune. Mutrid õnneks plastikust, mõningad tuli lihtsalt purustada tangidega.
Kuuseistik 1 Kuuseistik 2 Esiistme väljapeksmine Varuratta eemaldus.1. Varuratta eemaldus.2. Õpipoiss(tüdruk) tööhoos. See peaks olema EUR numbrialus. Seda kõike peab veel eemaldama hakkama.
3.Terase ja tulega. 03.12.2012
Laupäeval sai maha võetud tuled, esitiib, ja hulganisti plastikut kere ümbert. Mida põhjale lähemale, seda rohkem roostet ja ropendamist. Astmelaudade kruvid nõudsid relakaga lähenemist. Avastasin ka tulesid eemaldades, et autol on täiesti töötav tulede kõrguse reguleerimise mehhanism :)

kaedoo täiendus:
Rellakat on kasutatud juba rohkem kui Caprice`ga võrrelda, mida sa ikka tahad kui tuledes kasvavad palmid ja vaip salongis on vett täis. Esiistmete alt on mõned läbivad roosted aga jalgealune on hea.
Oli tegus õhtu. :o)
Autoalused 1 2
4.Tihas nokib pekki. 06.12.2012
kaedoo kribab tihas eest:
Kuna tihas läks 5. detsembril eediku poolt riputatud pekki nokkima, siis sai mindud vasaku esitiiva kallale rellakaga ja see lihtsalt maha lõigatud. :o) Nu päris nii ka polnud aga 4 polti sai lõigatud, parempoolse sai probleemidetta kätte.
Täna oli tiim koos ning eemaldasime mootori ümbert juhtmeid, jahutusvedelik välja, lõdvikud ning tiiviku ja tuulekoja. Radiaator oli "ilus", soojendus radikast ja termostaadi pealt voolas välja tundmatu vedelik(?) ning arusaamatuks jäi rulliku mõte ploki küljes mile vastu serpentiinrihm ei puutunud.
Radikas Kondi pump on vist siit puudu.
5.Pikad juhtmed. 08.12.2012
kaedoo kribab:
Täna sai jätkatud juhtmestiku eemaldamist. Töö teostamiseks tuli eemaldada mõningad mootori detailid , seisupiduri pedaal, lõigata läbi signa juhtmed ja homme tuleb eemaldada kütusepaak. Seejärel võib lugeda asja lõppenuks.
Võrreldes Buick`iga sai käsari trossi kergelt lahti. Rattaid eemaldades selgus, et üks trummel on õline ja teine randi taga kinni. Erilised tänud osavnäppudele kes teostasid mootori remonti ja jätsid klapikambri kaanel kolm polti kinni keeramast, parem pool on õli-tolmu kihi all. Piduri- ja kütusetorustik on väga armetus seisus, originaalid terasest ja praktiliselt läbi roostetanud, üks õnnestus katki teha peale väikest kontakti. Vaadates raami tuleb ahastus peale, kuidas raam algosadeks saada, sest üldosade lahtivõtmisel tuli rellakat kasutada.
Mingi salajane pistik mis läheb lisana mootoriruumi. Soolikad juba maas, kaks jätket veel lahti katkuda(käigukast ja bensiini paak) Kella 20:50 seis, auto seisab euridel. :o) Õline trummel, vigane pooltelje simmer. Kas peale liivapritsi midagi jääb? Osad ( ! ) torud on veel toimivad. Head pehmed padjad. Mahlakas keskond.
6.Põie eemaldus. 10.12.2012
kaedoo kribab:
Lootsin ühe õhtuga paagi kätte saada, läks kaks ja muidugi rellakaga. Pühapäeval eemaldasin radika ja paagikaitse poldid, 8 võtmega ja 4 rellakaga. Täna jätkasin seda tööd, lisaks tuli eemaldada väljalase terviklikult sest põhja all üks ühendus koht. Kollektori toru sain kerge vaevaga kätte, kasutasin roostelahustit , õpipoiss tegeles nina eemaldusega ja "tihas" roolimehhanismiga. Ameerikas vist varastati kunagi Wrangleri paake, nii keerukalt on paigaldatud uuematel mudelitel. Juhtmestikku ikka kätte ei saanud, sellega peab homme tegelema, sest juhe tuleb koos pistikuga kitsast pilust läbi ajada või keret kergitada ja siis eemaldada. Seniks vedelevad juhtmed auto kõrval.
Kere poltidega saab vist ka väga huvitav olema, selgub paari õhtu jooksul.
Siit vahelt sai üks polt lõigatud ... ... ,  siit kaks. Paak lahti Käes! Roolikarbi  torustik enne... ...ja pärast tihase sekkumist.
7.Kere raamilt maas. 14.12.2012
kaedoo :
Kolm kere-raami polti tuli rellakaga eemaldada, ei allunud minu poolt rakendatavele jõule ja lõhkusin Gedore padruni ära. Padrun katkes ca 80 cm narrega. Eile õhtul eemaldas "tihas" viimased juhtmed, mägrapõrkke raua ja koristas töökoha ära, mina olin torisev vanamehepäss. Tahtsime poolitada autot aga olime unustanud käsari trossi esimese osa eemaldada ja action jäi tänaseks.
Jätsin turvakaare eemaldamatta just tõstmiseks(kuigi "tihas" tahtis seda eemaldada juba esimesel õhtul) ja täna tuli mõelda kuhu esimese osa tropid kinnitada. Ainuke lahendus - ukse ja esiklaasi hingede külge.
Homseks plaaniks oleks mootor koos kastidega eemaldada ja ehitada mingi alus, kerele ratastega raam.
Vanad head katsetatud vahendid.1. Vanad head katsetatud vahendid.2. Raamist lahti.1. Raamist lahti.2. Paki või kilesse ja saadaks Nigeeriasse? Avanenud vaated.1. .2. .3. .4. .5. .6. .7. .8. .9. .10. Kord jälle majas.
8.Visalt edeneb. 23.12.2012
kaedoo:
Nädala jooksul oleme eemaldanud mootori, sai ehitatatud prussidest sobiv veerev raam; tihas tegeleb armatuuri eemaldamisega, õpipoiss soeteb sõprust raamiga. Mootori eemaldus sujus suht sujuvalt, sai ajutise pesa Caprice mootorile ehitatud transpordi alusel.
Suuremate mutrite lahtikeeramiseks ostis tihas suruõhupüstolile mõeldud padrunid, need toimetavad hästi. Tänase seisuga on vaja kaks vedrude polti lahti saada siis on raam liigsest vabastatud ja võib liivapritsi saata. Sildade küljest tuleb vedrupakid lahti keerata, käändteljed eemaldada, amordid lahti kruvida jne.
Rahulikke Jõule!
Siin veel mootori ja sildadega. Silla õhutus ja piduri jagaja ühe lulla seest(lullat pole enam). tihas kallerdab, ei oska seisukohta vist võtta. Mõned klõpsud raamist.1. .2. .3. .4. .5. .6. Esisild.1. .2. Ja ongi lahti.1. Veidi udune aga aru peaks saama. Rahulikke Jõule & Head Vana Aasta Lõppu.
9.Häid Jõule. 25.12.2012
kaedoo:
Eile sai õpipoisiga sild eemaldatud, detaile pakitud karpidesse ja töökoht puhastatud, roostepuru oli kõikjal. Silla eemalduseks tuli jälle rellakas appi võtta, polt on puksi sisemisse hülssi kinni roostetanud, samuti tuleb tagumised amordid maha lõigata. Raam on üllatavalt kerge, peaks jõudma kahekesi tõsta.
Täna tegelesin vedrude eemaldamisega, pooleteist tunniga sain tagasillalt vedrupakid kätte. Peale liigset söömist oli väga hea veidi higistada, lisaks viskasin lund mis oli kuskilt tekkinud.
Tihasel on pühad ja õpipoiss kihutas Tartu päkapikku mängima, teeolud äärmised kehvad seoses sulaga ning tal õnnestus teel piruett teha. Õnnelik finaal oli.
Lowrider. Selle poldi sain lahti(leotasin ja tagusin) See tuli lõigata. Kütusefiltri pesa peab ka rellakaga eemaldama. Õpipoiss valimas tööriistu. :)
10.Head Uut Aastat! 06.01.2013
Peale Jõule näitas õpipoiss oma võimeid, kaheksa kammitsapolti suutis lahti keerata, meesterahvad pühkisid põrandat ja vaatasid katalooge. Tihas leidis vist vedrupakkide remondi koha eestis ning käivad pingelised kummipukside otsingud vedrustusele(mitte plastik).
Uuel aastal uue hooga ja tihas suutis armatuuri eemaldada, kaks päeva võttis aega ning esiklaasi eemaldamisega tuli vaeva näha. Kuuest poldist üks otsustas jonnida(torx 40) aga saime õnnelikult lahti ja seda polti enam kasutada ei saa. Autot koostades peab paljud poldid vahetama tänapäevasemate vastu ja kasutama roostevabasid aga need viivad hinna kõrgemale tasemele.
Täna tegelesin kerealuse raami tugevdamisega ja avastasin veel eemaldatavaid detaile. Summuti soojuskaitse ning tagumiste koobaste logarid. Kuumuskaitse sain kätte, aga logarid jäid eemaldamata, kell sai 21:00.
Esimesed detailid läksid juba liivapritsi Kalju kätte(Erkki Engineering), kere ja raami-sildade osas läbirääkimised toimuvad.
Seda hakkab õpipoiss lahti võtma. :o) .2. Sellise võtmega keeras. Esimesed liivapritsi minevad detailid.1. .2. .3. .4.4 .5. Tihase Jõulupuhkuse vili.
11. Tihas tuli läppariga kohale. 07.01.2013
kaedoo:
Täna tuli doktor tihas PC-ga ja hakkasime vajaminevate pukside koode tuvastama kuna homme lähevad sillad ja raam liivapritsi. Nädala-kahe pärast peaks hakkama raami koostama, selleks ajaks peaks puksid, poldid, mutrid olemas olema ja vedrupakid taastatud. Vaja veel pidurisüsteemi torustik üle mõõta, vajalikud stutsid ja torud osta ning siis läheb jälle põnevaks - kõik tahavad teha aga... . :) Loodame ikka rahumeelselt hakkama saada.
Salamutrile leidis Kalju(EE) ka võtme, see mure ka maha kriipsutatud. Ahjaa, täna saabusid Suur Saksamaalt esitiivad(kasutatud) ja üllatuslikult väga korralikud. Maasikaks olid tiibadel lisad - helisignaal + vaakumi kaniister + mingi vaakumi el.klapp + kaks kinnitus kronsat + ääretuled + kapoti kinnituskonksud ja seda kõike ca 150 rubla eest( kui eksin siis tihas parandab). Pildid tegi täna tihas, loodan et paneb siia midagi.
soodsad saksa tiivad 1 soodsad saksa tiivad 2 Legoks võetud sillad valmis liivapritsiks LEGO: Raam ja kere valmis liivapritsiks
12. Liivaprits ja raam + sillad keevitusse. 15.01.2013
Möödunud nädalal viisime raami ja sillad pritsimisse ning mõne päeva möödudes läks kere järgi. Igor sai asjaga hakkama ( liivaprits.ee ) ning reedel viisin aluse keevitaja-värvija juurde.
Täna tõin viimased detailid pritsimisest - tiivad väga head, kapott väga hea, grill nutune. Kerel on ka suuri auke, aga oskaja keevitaja saab vist hakkama. Jäänud on esiklaasi raam ja uksed puhastada, esimene tuleb viia vist soodapritsi, sest esiklaasi välja ei tahaks võtta ( soodaprits.ee ).
Stardivalmis. Kongis. Liivapritsis.1. .2. .3. .4. .5. .6. .7. .8. .9. .10. .11. .12. .13. .14. .15. .16.
13.Taastatud vidinate kollektsioneerimine. 05.03.2013
kaedoo:
Viimasest sissekandest saadik on tegeletud vaid detailide sõidutamisega, ise oleme puhastanud plastikust detaile ja sobranud kastides. Veljed said peale liivapritsi pulberdatud ( krunt + värv(matt) + polülakk ) ja väljanägemine väga hea. Viis velge = 50 + 90 rubla. Värvi käis "tihas" ise valimas, erk punane, valmis purkide sees ja esimesed detailid kodus ka. Lähiajal peaks kere töösse minema ning siis jääb kokkupanemise rõõm. Veel sai tagasild uued pooltelgede tihendid Erkki kaasabil.
Raam, sillad, mootor värvitud + veidi vidinaid. Pestud ja värvitud. . Nospel. Tiivad.1. Tiivad.2. Tiivad.3. Mootorikate.1. Kapott.2. Üks viiest.
14.Kokkupanemise "rõõm"! 16.03.2013
Pusle detailide saabumisel värvimisest sai alustada kokkupanemist. Ja siis hakkas pichta. Kuna kammitsad said pulbriga kaetud, ei suvatsenud mutrid sinna otsa mitte minna. 1/2" UNF keermelõikuri eest soovib kauplus 30+ rubla, seega panin rellaka otsa kaussharja ning tuld. Mitu õhtut raiskasin sellele.
Kui vedrupakid sildade küljes, siis tuli kõik vedrupukside poldid puhastada, samaaegselt puhastas "õpipoiss" detaile ning abistas poltide kinnikeeramisel.
Reede õhtuks olid sillad kinni (mitte lõplikult), paak päras, mootor peal, stabikavarras küljes, samuti tagastange koos kärukonksuga ning järgmine probleem päevakorras. Nimelt trackbar ei ulatu kõrvade vahele(liiga lühike) peale vedrude uuendamist ja raami ning mootori raskus ei mõju ka.
Reedel tegi "tihas" sisseoste-tellimisi US-Partsust, Laki Autost ning Baltic Bolt`ist et me "õpipoisiga" saaksime nädalavahetusel tegeleda WRINKU`ga. Tänane päev sai aga hoopis veedetud V8 Brotherhood`i korraldatud üritusel - hüvasti talv.
Abivahend1. Abivahend 2. Õpipoiss õpib. Sillad küljes. Mõningad kiiresti taastatud detailid. Paak paigas ning mitte ulatuv trackbar ka näha. Veidi vidinaid. Hakkab looma! Kontrolltöö. Meeldiv
15.Kuukulgur koos 28.03.2013
Tihas kirjutab :
Üle pika aja siis paar sõna - kokku on saanud sillad, pidurid , puhastatud ja paika pandud paak, tagasi tõstetud mootor. Tagapidurid said uued sisud. voolikud ja käsipiduritrossid. Hulgaliselt on vahetatud pukse esisillas, samuti esimesed pidurivoolikud. Lehtvedrud käisid taastuses ja said uue painde.Maestro Tamm voolib parasjagu uut piduri ja kütusetorustikku. Eile said rehvid velgedele ja kuukulgur tegi omal jalal esimese abistatud sammu. Pingutuse peale oksendas küll roolikarbist õli, aga paranemine on silmaga näha.

Lõbusaid seiku ka - kui panna esimesed vedrud taha ja tagumised vedrud ette, siis ei pruugi kõik agregaadid paika sobida. Ja ka peale vedrude paika ajamist ootas ebamugav üllatus - kardaan ulatub kastist nii palju välja, et ei käi enam ringi - tuli tagasilla küljest lahti võtta. Loodame probleemi lahendada pooletonnise paki istutamisega tagasillale - ehk vajuvad vedrud paika.
28.03.
kaedoo kribab:
Targutada on hea aga siis võiks ise kõik teha lumehanges pirnipuu all. Ju olid mu mõtted mujal kui vedrusid paigaldasin ja pildimaterjaliga sai tutvutud piisavalt. :) Konsulteerides Erkki Engineeringus vedrude muutunud geomeetriast selgus meie edasine tegevus, üritan vanapaberi aluse kulgurile siirdada. Väiksed prussidega mängud ja alus peal. Las muneb seal paar päeva, siis tõstab saba maast lahti ja proovib uuesti. Kui ikka veel poob, tuleb kardaan pikendamisele (viagrat sööta) viia. Aga kulgur (wrinku) on päris ilus juba.
31.03.
Laupäeva õhtul tõstsin aluse maha ja ühendasin kardaani. Ratastel liigutades käib kardaan ringi aga rattad maast lahti tõstes jääb jälle kinni. Vedrud vajusid veidi, käigukasti võll liikus käigukasti 5 mm sissepoole aga vaja oleks veel ca 30 mm.
https://www.youtube.com/watch?v=7oNqDpdv8Zg
https://www.youtube.com/watch?v=m81SSy_AYVg
hthttps://www.youtube.com/watch?v=KZ-m9ov3wYMtps://www.youtube.com/watch?v=AEwtWwKwjXU

Puhas paak Ühe käega häid munadepühi! Kahe käega häid munadepühi! Handsfree munadepühi! Kuukulgur Sillad paigas Veelkord Häid munadepühi! Pakikas 1 Pakikas 2 Seljakotid selga... 1. 2. 3. 4. 5.
16. Meenus, et on olemas Wrinku! 02.10.2013
kaedoo kribab:
Seoses globaalse soojenemisega jäi Wrinku suveks tolmlema. Kolisime 2 korda teda, põhjuseks supergarage kaotus ja teise ruumi ebapädevus koostamiseks. Nüüd baseerume nõukogude GOST standardile vastavas garaasis.
Kere tõstsime raamile, nelja mehega, eelmises kohas. Nüüd majandame "õpipoisiga" koos külmas garaasis, sest ukse sulgedes(radikas olemas) pole lihtsalt ruumi.
Kahe nädalaga on pool põhja Tectyliga piserdatud, tagumised logarid paigaldatud, elektrijuhtmestik üldjoontes paigas, pidurivõimendi+pump paigas ning grille asetatud omale kohale.
Täna sai Baltic Bolt`i külastatud ning hunnik polte ostetud, esi stangele roostevabad poldid( 5 tk = ca 35 euri), lisaseibe kerepukside alla ning 10-seid mutreid, mida kõige rohkem tarvis läheb.
Alustasin elektriga tagant, sest kergitasime veidi saba, et saaks juhtmed paika, paagi voolikud kontrollida ning pigitamise pärast. Homme vaja veel haagise pistik, udutuli ja numbrituled osta siis saan kere raami külge kinni tõmmata.
Saabumine kolmandasse kohta.1. .2. GOST standardile vastav hobiauto töötlemise sektor. Tihas pekitükiga. Tellised kaltsus raami ja kere vahel 1 tollise tõstega kerepuksid. Kahe erineva Tectyliga töödeldud tagakoobas. Nii võib tööd teha. Äsja saabunud. Täpselt niipalju on ruumi.1. .2. Kuidagi äbarik näeb välja veel!
17. Mõned pildid ... 28.07.2014
..., asi vaikselt edeneb.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 25 26 26 27 28