|
Autopäevikud > Ford Windstar 1995
|
Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (5) |
tagasi |
Ford Windstar 1995 |
Omanik: alland |
Radikas tuli ära |
14.12.2012 |
20.11.2012 tegin tellimuse radika ja termostaadi peale
4.12.2012 tuli TopParts teade, et kahjuks radikas ei jõua lubatud ajal vaid nädalakese hiljem, anti lahkelt võimalus tellimus katkestada, aga ma jäin tellimusele kindlaks
13.12.2012 oli radikas kohal, nagu lubatud.
Pole paha töö. |
|
Radikavahetus |
02.01.2013 |
Ootasin sulamaid ilmu, et Windstarile uus radikas panna. Peale jõulu tuligi pehme ilm ja võtsin tegevuse käsile vabal laupäevahommikupoolikul.
Pea kuu aega oli süsteem tühjalt seisnud, kaltsud olin torule ette toppinud, loodetavasti suuremat häda see ei teinud, aga paremat ideed ka polnud talvel, sest süsteemis vedelik sees ei püsinud - vana radikas oli ikka nii katki. Vana radika häda oli leke plastosa ja alumiiniumosa vahelt, kus alumiinium oli "kõrvadega" peale surutud. Nende kõrvade pingutamine samal ajal kui vana radikas veel peal oli, aitas mind korra, aga teisel korral läks selle pigistamise peale asi ainult halvemaks ja süsteem tuli tave tõttu kuivaks lasta.
Uus radikas istus kohale päris kenasti, kuna eemaldamisel olin õige nõksu tabanud ja vajaliku keretüki (kapotialune riba, mis poritiibade vahel "sillaks" on) ära võtnud. Lõdvikute tagasipanek polnud ka midagi erilist, veidi nuputamist oli transmissiooniõli torude tagasipanekuga.
Uuel radikal olid kinnitusmutrid juba küljes, millest järeldasin, et vanad kinnitusmutrid, mis olin lahti keeranud, tuleb õlitoru otsast ära võtta, aga need ei tahtnud tulla. Netist ka juhiseid ei leidnud, peale selle, et asja tuleb teha spets tööriistaga. Ei tea millisega? Hakkasin siis vanade mutrite kallal nikerdama ja lõpuks avastasin, et kui noaga kangutada plastik-kraed, mis toru sisenemise juures oli, siis madalamast osast kakkudes tuli plastkrae kahe nagaga välja ja seejärel nõustus ka toru mutrist välja tulema.
Sealt järeldasin, et toru (millel omal oli ka vastav piiraja-paksend, mis selle plastkrae taha käis) tuleb uude mutrisse lihtsalt sisse suruda. Aga tundus, et ei tahtnud lõpuni minna, alumisse mutrisse, mis oli radika küljes, oli ka väga ebamugav suruda, käega polnud just palju jõudu ja näpitstööriist ka kippus ennem toru muljuma, kui pikisuunas suruma.
Keerasin siis alumise mutri välja - riskides, et tehases sissekeeratud asja näppimisega kannatab tihedus. Aga mis teha. Näpu vahel õnnestus jõudu rakendades toru õige kauguseni sisse lükata ja keerasin torumutri tagasi kõvasti. Pidasin seejuures olulisena silmas, et ma ei keeraks korraga lahti kahte sisemise õliradika mutrit, mis sisemist radikat ka paigal hoiavad - siis oleks ilmne nöök seda sisemist radikat suure radika anuma sees paigala ja kinni saada...
Et mitte jamada ülemise mutriga, keerasin ka selle välja ja panin sobivalt jõudu rakendades toru sisse. Nüüd olin enda arust kaval - täitsin sisemise õliradika enne toru tagasipanekut käigukastiõliga, mida mul juhtumisi oli. Radikat maha võttes oli just see radikatäis õli + natuke torudest kaotsi läinud. Sellega lootsin vältida kohest vajadust käigukastiõli juurde valada (mida ma ka hästi ei oska - pika peene toruga õlivarda august ainult...).
Olin plaaninud sama soojaga ise ka termostaadi vahetada, mille koos radikaga olin soetanud, aga siiski ei söandanud seda ise kiskuma hakata, peamiselt selle pärast, et poleks midagi tagasi tihenduseks panna. Näis, et eelmine kord oli termostaadikate pandud tagasi silikoontihendiga. Minu varudes olnud silikoontihendi tuub oli best before ammu mööda lasknud ja ei tahtnud tuubist pressimise peale lahkuda - vana ja kasutu. Ilmne, et nii ei suuda ma termostaadikatet tihedalt tagasi panna. Lasen selle töökojas teha, kui liikuma saan.
Kui torud paigas, siis filtreerisin kuu eaga tagasi väljalastud jahutusvedeliku, lisasin puuduva osa vett ja panin selle loputusvedeliku mõttes sisse. Olin laadinud vahepeal soojatoodud aku ning käivitasin mootori. Töötas. Lasin soojaks minna ja radikas ning torud pidasid ka surve all.
Selleks päevaks oli 4 tundi kulunud ja polnud rohkem aega, et ülejäänuid asju tagasi panna.
Järgmisel päeval tegelesin ülejäänud asjade tagasipaneku ja kinnitusega - jälle pool päeva. Uue radika mõõdud olid ikka veidi erinevad ja ühte kinnituspolti kahest ei suutnud avade mittekohakutioleku tõttu tagasi panna ning tõmbasin MacGyveri moodi kahe rasvase plastklambriga paigale. Poritiibadevahelise kapotialuse plekkosa tagasaipanek läks lihtsamalt, aga ka ühte poldiauku ei saanudki kohakuti. Et asi seal kummastki otsast kolme poldiga oli, siis jäin lootma, et kaks polti suudavad oma töö ära teha...
Paras vaev oli lõpuks, kui muu paigas oli, ventilaatoripaneeli sinna mootori ja radikate vahele panemine - ära tuli ta minu meelest kergemini. Tagasipaneku lõppfaasis juba hämardus ka ja mitu pisikest vajalikku vidinat kukkus kuhugi "sisse" - pealt kolinal sisse (poritiiva-tule-piirkonda), alt välja ei tulnud. Üks 10-võti ka - pärast ei leidnud ka valges üles. Eks ta sõidab siis kaasa...
Igatahes vaev oli selle paneeli tagasipanek, õnneks oli ta plastist ja andis painduma, sai paika. Viimaks mõned plast kattepaneelid ja sinna vahele juhtmed oma kohale tõmmata. Asi koos.
Mootor soojaks, kõik paistis pidavat. Ventilaatorid hakkasid ka tööle, kui vedelik kuum oli. Eilane loputusvedelik välja ja puhas antifriis sisse. Veelkord mootor-vedelik soojaks - paistab et peab.
Nüüd võib varsti proovisõidu linna teha, kus termostaat vahetada lasta ja targad siis võiks üle ka vaadata, kas asi ikka peab... |
|
Aku tuli läks põlema |
30.06.2013 |
Hakkas paari päeva eest suurematel kiirustel aku tuli vilkuma, esialgu kui üle 100 läks kiirus, siis juba ka 90 ja allpool. Kui hoog alla võtta, siis jäi veel mõneks ajaks kustu. Aga paarisaja kilomeetriga, mis oli vaja sõita, enne kui asja juurde sai asuda, läks asi ikka käest ära - tuli põles kogu aja.
Kui oli hetk, et kodus asi üle mõõta, oli voltmeetriga näha, et generaator voolu ei tee, pinge veidi üle 12v. Peaks pööretel ikka 14 kanti olema.
See akutule aeglane areng andis alust arvata, et tegemist harjade otsasaamisega. Aku varal sai veel viimased hädavajalikud sõidud teha ja siis genekas maha. Selleks läks vaja 13 ja 15 võtit, mootoririhm ka maha ja veel 8 võtit, et väike genekatugi eest ära saada.
Pingeregulaator käis ära nelja torx10 poldiga nurkadest ja seal ta oligi - üks hari oli praktiliselt otsas. Uurin nüüd, kas saaks harju eraldi (neid saaks väikese nikerdamisega seal vahetada küll), või tuleks terve regulaator võtta. Regulaatori tüüp mul Motocraft F4ZU-10316-AC. |
|
|
|
|
|