Pontiac Firebird Trans Am 1979 |
Omanik: UrmasTA |
"Omal jalal" doonori ost ja esimesed tiirud |
13.09.2013 |
Peale otsinguid siit ja sealtpoolt lompi jõudsime lõpuks päris lähedale Ülenurme põldudele, kus heinast läbi kasvanuna seisis üks üsna kabe Trans Am '79. Peale mõningast putitamist võttis hääled sisse ja tuli omal jalal kodugarage'sse kohale. |
|
Tööde algus |
23.01.2014 |
Eile 22. jaanaur algasid tööd auto uuendamisel. Nagu iga vana modime, algas seegi ettevõtmine lahtivõtmisest. Esimese asjana käisin klaasipoiste juures ja lasin eemaldada esimese ja tagumise klaasi. Talvine sõit ´79 aasta Trans Amiga oli väga tore, kui sõõm värsket õhku umbses toas. Lammutustöid jätkub veel päris mitmeks päevaks. |
|
23. jaanaur |
25.01.2014 |
Jätkus auto lahti laammutamine. Kõik tuleb kenasti küljest. Auto kere tundub olevat väga hea. Seni ajani on ilmnenud üks tiivaäär, mis vajab gramm keevitus. Järgmisena tuleb eemaldada kogu tuba. |
|
Viimmased paar päeva |
27.01.2014 |
Viimased kaks päeva on möödunud lammutamise rütmis. Salong on täiesti eemaldatud, mootor ja käigukast on ka maas. Mõned üllatused ka tulnd, põhi meenutab kohati sõela, sams positiivse küljepealt on keegi hea inimene autole tutikad pidurikettad lubanud. Üks päev läheb veel lahtivõtmisele. Homme liiguvad esimesed asjad liivapritsi poole. |
|
28. jaanuar |
28.01.2014 |
Tänase päeva saavutuseks on eemaldatud esisild ja poolraamid, lisaks esimene portsjon detaile saadetud liivapritsi. Homme katsub ka kere saata Tartu pritsi. Paar pilti siis ka ikka. |
|
kere liivapritsi |
30.01.2014 |
Nüüd on viimasedki pulgad kereküljest eemaldatud ja kere sõitis täna liivapritsi. |
|
/. veebruar 2014 |
07.02.2014 |
Kere jõudis liivapritsist tagasi. Põhi ja mõned muud kohad on natuke hõredad, kuid pole hullu. Nüüd algab töö kere paikamise vallas. |
|
doonorkere |
10.02.2014 |
Täna jõudis hoovi peale doonorkerre. Tegemist on camaro kerega, kust on võimalik lõigata need tükid välja, mis Trans Amil on mädad. Kummalisel kombel on Camaro kerel just need kohad väga hästi säilinud. Liivapritsist jõudsid tagasi ka kõik silla ja muud pisividinad. Homme rändavad need juba värvimisse. |
|
keretööde algus |
12.02.2014 |
Tänase päeva eesmärk oli eemaldada Camaro kere küljest vajalikud detailid ning alustada Trans Ami kere kõpitsemisega. Mõlemad ülesanded said täidetud. Järgmisel garage päeval saabub tähtis hetk, mil esimesed jupid saab kere külge keevitada. |
|
Pööripäev |
16.02.2014 |
Tänast päeva võib nimetada pööripäevaks küll. Nimelt pärast pikka lammutamist sai kere külge esimesed plekitükid tagasi keevitatud. Järgmised garagepäevad mööduvadki nüüd kere lappimise hoos. |
|
paikamine |
18.02.2014 |
Põhja paikamine ja lappimine on täies hoos. Ühe tagaistuja jalad enam läbi põranda ei kuku. Reedel saavad ka Camaro küljest lõigatud jupid liivapritsis puhastatud ning seejärel leiavad oma tee Trans Ami külge. |
|
veel paikamist |
26.02.2014 |
Vahepeal on leidnud uue pleki ka juhu jalgealune ja ka osaliselt on väljavahetatud juhi istumise alune. Üks suur tükk plekki pärineb Camaro kerest. Küllaltki palju tui siiski ise ehitada. Parandatud sai ka hõredaks muutunud sisemine karp. |
|
Teisele poole |
03.03.2014 |
Juhi poole põhi on valmis, nüüd on jõudnud tööd kunde poolele, siin on põhi oluliselt hõredam, kuid töömaht ei ole väga palju suurem. Õnneks saab ka siin kasutada mõningaid kohti, mis on välja lõigatud doonor Camaro küljest. |
|
edenemine |
06.03.2014 |
Keevitamine edeneb, kuid on veel, igav ei hakka. Vahepeal on ka kundele tekkinud uus jalgade alune. Päris valmis siiski veel ei saanud. öö tikkus pääle. Kuid järgmise garage päeva käigus jõuab juba ka kunde tagaistuja hõreda aluse kallale. Vahepeal on veel värvimisest tagasi jõudnud kõik esisilla jupid, poolraamid ning terve hunnik muid väikseid juppe. Võrus on ka kaks koerakonservi purgi jagu polte mutreid tsinkimises, tuleb ainult järgi veel minna. |
|
ja veel keevitamist |
13.03.2014 |
Keevitustööd edenevad. Valmis hakkab saama kunde tagaistuja istumise alune. Siis jääb põhjast veel kunde tagaistuja jalgaderuum värskendada. Võrust jõudis tagasi ka esimene portsjon tsingitud polte mutreid. |
|
Edusammud |
20.03.2014 |
Vahepeal on auto saanud endale uuesti põhja alla. Enam ei tohiks küll mingi valemiga sealt läbi prantsatada. Samuti said puuritud vajalikud istme poltide augud ning kuhu vaja uued mutrid keevitatud. Lähipäevil vahetab auto töökoda, seal saab ta endale esmase värvkatte selga ning keevitatakse ka keerukamad kohad. Eile jõudis ka aeg mootorini. Palju küll sellega veel tegeleda ei jõudnud, aga ilmselt täna saab juba teada, mis mootoril kõhus toimub. |
|
Garage vahetusels valmis |
21.03.2014 |
Auto alt eemaldus ka tagasild ning kere asetus ühele toredale pukile. Ka mootor jõusid mootoripukki. Lahti võtmist saabus saboteerima öö. |
|
Olukord juuni keskel |
13.06.2014 |
Pikka aega on mööda läinud, auto on vahepeal käinud teises garages (Motoristi klubi), kus keevitati kere paremaks ning värviti kere sisepinnad ning põhja alune. Hetkel on käsi autole esimeste poolraamide ja sinna külge kuuluva esisilla paigaldamine. On ikka mõnus kompleteerida küll, kui kõik jupid on puhtad, värskelt värvitud ning kulumaterjali täitsa uued. |
|
Juuli 2014 |
24.07.2014 |
Vahepeal on auto enamuse esisillast külge saanud uuesti, tagasild ja terve hunnik muid juppe on saanud ka viisaka välimuse, samuti mitu hunnikut polte mutreid on saanud uue tsingikihi selga. Järg jõudis ka mootori juurde. Vana õli ja sodi oli ploki ja eriti õlipanni küljes ikka kuhjaga. Praeguseks hetkeks on see sodi eemaldatud ning plokk reisinud puurimistöökotta. On lootust, et järgmise nädalaga jõuab auto jälle oma ratastele ning esirattaid saab juba toast keerata. |
|
Ratastel tagasi |
11.08.2014 |
Nagu ka pealkiri mainib on auto jälle omadel ratastel tagasi, samuti oskab ta jälle esimesi rattaid pöörata. Valmis on saanud ka mootoriplokk. Täna jõuab plokk Tallinnast koos terve hunniku toredate uute juppidega Tartu. Auto enda külge on veel sättida pidurid tagasi ja siis on kord motoori komplekteerimisel. Paralleelselt mootori kompleteerimisega läbib käigukast värskenduskuuri. |
|
Sept esimene pool |
08.09.2014 |
Töö edeneb, kuigi on mõnigasi ajalisi tagasilööke. Nuka saalede vahetus on võtnud oodatust oluliselt kauem aega. Käigukast hakkab vaikselt omi otsi jälle kokkukorjama. Ka pidurisüsteem vajas mõningaid uusi juppe, needki on jõudnud kohale ja saab auto uuesti pidurdama õpetada. |
|
dets algus |
08.12.2014 |
Nagu ikka selliste suurte projektidega juhtub, tekivad vahepeal mõningased pausid sisse. Nüüd paistab üks paus läbi saavat ning tööd, tegemised jätkuvad. Praegused tööd keskenduvad mootorile. Plokk on pestud, puhastatud, värvitud. Värvi valik langes tooni "Pontiac blue" kasuks. Kui kohale jõuavad uued ARP poldid, siis saab kõik uued ja head jupid ploki külge riputada ning mootori pista oma õigele kohale. Vahepeal on valminud ka käigukast. Ning auto õppis uuesti pidurdama. Lisaks sai põhi üle tuisatud mastiksiga. |
|
Mootori juttu |
23.01.2015 |
Nüüd on jõudnud igasuguste ringide ja keerdkäikudega kõik vajalikud asjad jälle tagasi. Seega on võimalik mootor komplekteerida. Mis mootoriga siis lõpuks tegu on. Plokk pärineb ´85 aasta chevy vani pealt ja on 4 poldi plokk. Plokk käis puurimises, uued kolvid firmalt Speed Pro. Vänt oli täitsa mõõdus ning saab endale kaaslasteks uued saaled, alla otsa läheb ka uus õlipump. Vahetusse läksid ka nuka saaled, loomulikult ka nukkvõll ise ja jaotuskett, ka uued tõukurid leiavad koha selles mootoris. Plokikaanteks said tehase kaaned, pärinevad TPI mootori pealt, kaaned komplekteeritud uute klapivedrude, klapitaldrikute ja 10 kraadiste klapilukkudega. Asju koos hakkavad hoidma ARP poldid. Kütust hakkab jagama TPI pritse, alumine sisselase, ülemine sisselase ja throttlebody pärinevad tootmiskoondiselt TPiS. Kindlasti jäi asju veel mainimata, kuid üldpilt on olemas, millega tegu saab olema. |
|
Mootori juttu vol2 |
09.02.2015 |
Mootori plokk on jõudnud pukki ning esimesed asjad on saanud tagasi oma kohale. Vänt sai uued saaled, kulumine oli minimaalne ning remontmõõtu lihvimine ei olnud vajalik. Küll aga said puuritud plokki uued Speed Pro kolvid. Täna korjasin välja mootorile vajalikud vidinad mis veel vaja pritsida puhtaks ja värvida. Samuti otsisin välja geneka, starteri ja jagaja, viimased asjad tuleb kriitiliselt üle vaadata ning vajadusel remontida. |
|
Mootori juttu vol3 |
17.02.2015 |
Vahepeal on vanast värvist ja sodist puhastatud dämper, lisaks puhastatud ja värvitud kaaned. Liivapritsi jõudsid mootorile vajalikud kronsteinid. Selle nädala lõpuks peaks olema mootor valmis oma töökohale minema. |
|
Mootori juttu vol4 |
22.02.2015 |
Mootor edeneb, samuti kolis kere sooja garagesse. Nüüd siis mootor ja auto jälle ühes ruumis. Värvimisest jõudsid tagasi vajalikud kronsad. |
|
Mootori juttu vol5 |
09.03.2015 |
Vahepeal on asi niipalju edenenud, et mootor on jõudnud omale kohale. Kinni hoiavad teda seal uued energy suspensioni padjad. Isegi torukolled istusid ilusti külge, ilma et peaks midagi suuremaks või laiemaks kolkima. Käesoleval nädalal on plaan ühendada kõikvõimalikke vajalikke rupskeid mootori külge ning pingutada selle nimel, et nädalalõpuks teeks mootor iseseisvalt häält. |
|
Töid ja tegemisi |
11.03.2015 |
Viimased kaks päeva on läinud väiksema pudi padi tegemise ja sättimise peale. Kahjuks ei lähe ükski asi nii kiiresti kui plaanitud. Uus kütusepaak saab enda sisse TPIle mõeldud el Carteri pumba, kütusetorustik tuleb uus. Et tuppa vastavalt soovile tuleks sooja või külma, selleks on vaja ka soojenduskoda külge panna. Kui kõik muu on kenasti värvitud, siis vana ja räämas asi ei passi kohe kuidagi. Aga mul on häid uudiseid ka, kui asju piisava hoolega teha, siis saab kõik hea :) |
|
Küte ja kont |
12.03.2015 |
Järjekord jõudis soojenduskojani. Sai teine pestud kasitud, ja uue värvi. Kuna USAs on suur osa konditsioneeri juppe eemaldatud, hankisin ühe täiesti komplekse konditsioneeri süsteemi ´91 aasta firebirdi pealt. Natuke tuli soojenduskoda ümber modifitseerida kuna kolmanda geni väike kondi radikas on number väiksem, aga asi õnnestus. Lisaks sai soojenduskoda uuesti tihendatud ning ka ventilaatori laagrid määritud et ei tekiks ebameeldivad vilinat. |
|
Besniinipump ja muu |
15.03.2015 |
Kuna teisel genil pritsega mootorit ei ole olnud tuli ka bensiinipaagi sisu natuke modifitseerida ehk paigaldada paagi sisene kütusepump. Mahtus see paaki üli napilt, sest pumba enda läbimõõt oli praktiliselt sama suur kui paaki peal olev auk. Korrasttaud sai ka kütuse taseme andur ja paagi sees vajalik juhtmestik. Kuna TPI alumine sisselase oli aja poolt kõvasti oma välimist muutnud, siis sai see ära värvitud. Samuti olid enamus sisselakse kollektorite keermed kannatada sanaud ning ka need keermed said taastatud. Lisaks jõudsid kohale uus jagaja, uus starter ja uus generaator. |
|
Käigukast |
18.03.2015 |
Et asi oleks viisakam lasin ka käigukastile värvi peale. Nüüd ootab minekut oma töökohale. Väga tahaks mootori ja käigukasti ühes kõigi rupskitega homme (19. märts) auto pääle tõsta. |
|
Mootor omal kohal |
20.03.2015 |
Saigi ta sinna kuhu vaja. Paika tõstsin mootori koos käigukastiga. Kuna uued padjad olid enne juba paika timmitud, siis läks valutult. Nüüd kibekiirest terve portsjon igasugusesid vajalikke asju ühendada. Leiutamist saab nendegagi olema, kuid kindlasti midagi ületamatut ei tule. |
|
Käigukastitala |
25.03.2015 |
Kuna see asi tundus suure ettevõtmisena, siis lisan siia ka, et tegelikult läks üllatavalt valutult. Hirm, et tuleb suuremat sorti jändamine oli tingitud asjaolust et vahetusse läks ju nii mootor kui ka käigukast. Õnneks tuli käigukastitala auke ainult natuke ümber viilida ja kohale ta istus. Nüüd siis saab autot lükata edasi tagasi nii, et kuskilt ei pea enam tungraud või puuklots midagi toestama. |
Paak |
27.03.2015 |
Auto külge sai paak, uus oli mõnus paigaldada ja jäi igati viisakas ka, juhtmed ja voolid veel ripuvad, kuid küll nad ka oma õige koha leiavad. |
|
Edenemine |
21.08.2015 |
Vahepeal on jälle aeg läinud omasoodu, kuid fakt, et päevik ei ole täienenud, õnneks ei tähenda siiski, et tööd oleksid seiskunud. Kõik, kes vähegi on kokku puutunud autode ehitamisega ilmselt teavad väga hästi, et viimased väikesed asjad enne käivitamist võtavad kõige rohke ja nigu kiuste neid väikesid asju ja jamasid tuleb ju pidevalt juurde. Praeguseks hetkeks (augusti teine pool 2015) on enamus tõrkeid kõrvaldatud. Loodetavasti on masina uus esmakäivitus loetud päevade kaugusel. Aga pilt on alati parem kui sõna, seega lisan ka mõned pildid. |
|
juhtmed ja jubinad |
26.08.2015 |
Kui algselt oli plaan auto kohe ruttu käima, kasutades juhtmestikus osalt ajutisi lahendusi, siis praeguseks on see plaan natuke teisenenud ning praegu käib kibekiire töö selle kallal, et kõik, mis teha oleks püsiv ning järgmistes etappides enam ümbertegemist ei nõuaks. Kuna autole tuleb ka viisakamapoolne helisüsteem, siis on vajalik ka korralik, suurem aku, kapoti all seda ruumi paraku ei olnud,s eega aku kolis pagasnikusse. Oma koha on leidnud kõik konditsioneerile vajalikud pulgad, voolikud ja torud. Samuti sai oma koha püsikas. Lõplikult sai kokku lapatud ka TPI torude majandus. Huvitava asjana selgus, et kardaan on tsipa pika ja läks treiali juurde, kes sealt siis 6cm vahelt välja võtab. Kardaani ristis oli samuti juba hoomatav lõtk tekkinud (rist oli veel tehase originaal. Tutvumiseks tuleb ka paar pilti. |
|
Töötav mootor |
02.11.2015 |
Pärast juppi aega juhtmete ja ajudega maadlemist jõudis kätte hetk, mil bensiin diskreetselt puudutas tuttuut paaki. Loomulikult ei olnud siis jälle el süsteem kohe oma ülesannete kõrgusel. Natuke veel pusimist ning vajalikud voolud jõudsid igale poole kuhu vaja. Süüde sisse, bensiinipumba meeldib urin ja starterit ning esimesed sõbralikud lärtsatused juba tulidki. Natuke süüdet keerata ning kõik 8 poti käisid täitsa kenasti.
Ja seda kõike saab kenasti oma silmaga kaeda ja kõrvaga kuulda https://picasaweb.google.com/100160174393656009219/TransAm?authkey=Gv1sRgCOSu4pL2uLSz7wE
Nüüd tuleb kapotialust viisakamaks teha ja lähitulevikus läheb auto keretöödesse.
|
Trans AM liigub värvimiseks uude töökotta |
17.12.2015 |
Trans AM treila peale ja Tartumaalt Viljandimaale. Et pilt seisust ette võtta - tuli masin enne tööde algust korra kokku laduda. |
|
lihvime-pahteldame-lihvime |
05.01.2016 |
... ja nii see käib ... |
|
esimene must kiht peale tuisatud |
17.03.2016 |
Peale pikemat pusimist saab lõpuks ka esimene must värvikiht peale tuisatud. |
|
putitamine ... jube pikalt võtab aega |
16.08.2016 |
Kui nüüd aus olla - on läinud päris pikalt. Muud jooksvad ettetulevad tööd kipuvad meie projektikest pidurdama. Vahepeal on selgunud, et terve rida nurki ja nurgataguseid on ikka päris kehvas seisus ... |
|
juba korralikum kiht seljas |
09.09.2016 |
Trans Am on liikunud veel omakorda uude Viljandimaa värvikotta. Nüüd on juba korralikum värvikiht seljas ... |
|
ilus läikiv must ja triibud ka peal |
20.10.2016 |
Nüüd on siis asi nii kaugel, et kerel on ilus must läikiv lõplik värvikiht peal. Lisaks ka edevad hõbedased triibud, mis Trans Am'ist Trans Am'i teeb. |
|
lõpuks kodugarage's tagasi |
27.10.2016 |
Jumala abiga on lõpuks ometi Trans Am oma uue kena välimusega kodugarage's tagasi. |
|
sumpa ja salong |
26.01.2017 |
Tööd lähevad nüüd kodugarage's mühinal edasi. Esimese asjana polsterdame kenasti salongi sisu ära. Kokku on keevitatud ka mõnusat podinat väljastama hakkavad sumpa torud. Veel on vaja kenasti lõpuni vormistada kapotialune elektriosa ja teostada mootori peen-häälestamine. |
|
Juhtmed korda! |
03.02.2017 |
Kui kunagi sai kogu juhtmestik kohandatud nii, et TPI ja 79 aasta Pontiaci juhtmestik omavahel läbi saaksid, siis nüüd on aeg see ka need juhtmed ilusaks teha. Lisaks on jätkunud tööd salongis, et ikka tuba vaikne oleks. Pigimatitamine jõudis ka pagasnikusse. |
|
Surakas värvimist |
08.02.2017 |
Kuna juhtmestik hakkas hirmus mõnus saama, tekkis mõte, et mõned asjad, mis kippusid nyyd kahvatuma, tuleb ikka värskendada. Nii sai kogu TPI sisselaske osa musta värvkatte. Samuti võõpasime ka mõned pisividinad üle. |
|
Mootor koos - ootab starti |
10.02.2017 |
Nüüd on kõik juhtmed ja muud jupid koos. Mootor näeb välja nii nagu see olema hakkab. Kena vaadata -> loodetavasti ka sama kenasti töötab :-). Uue stardi ja häälestamiseni on jäänud loetud tunnid. |
|
Siit ja sealt |
03.03.2017 |
Vahepeal on nokitsemist olnud kapoti all, salongis ja ka põhja all. Summuti on saanud omale kohale ja näeb väga pop välja. Jätkunud on tööd juhtmestiku kallal, see töö kolib õige pea salongi. Salongis on tehtud esimesi katsetusi detailide omale kohale paigutamisega. Mõtte tasandil on palju tööd tehtud audio poolega, õige pea saavad ka need mõtted käega katsutavareks. |
|
Raadio käes |
24.04.2017 |
Raadio käes - seekord veel kummutil |
|
Õhufilter on koha leidnud |
05.06.2017 |
Õhufilter on koha leidnud |
|
Toimetusi |
11.07.2017 |
Siin on küll pikemat aega vaikne olnud, kui tööd on siiski edasi liikunud. Mitmed asjad kapoti all on saanud paremini, mitmelt erinevalt autolt tulnud pritsesüsteem õpib töötamist. Põhja all on paika saanud tagumised amordid ja stabikavardad. Elektritööd salongis on täies hoos. Valmimas on audiolahendus. Uute uhkete kellade paigaldamine valmistas algul natuke peavalu, kuid ka see mure on ületatud. Peagi algab autoga proovisõit. |
|
Järelejäänud kerejupid pahteldamisest - autoni |
01.09.2017 |
Järelejäänud kerejupid pahteldamisest- autoni |
|
Veel läikivaid juppe ja toolide taltsutamine |
15.09.2017 |
Veel läikivaid juppe ja toolide taltsutamine |
|
Toast ka pilte |
17.09.2017 |
Toast ka pilte |
|
Suur osa keredetailidest on kokku pandud - kapott veel ootamas |
29.09.2017 |
Suur osa keredetailidest on kokku pandud - kapott veel ootamas :-) |
|
Tööd salongis |
14.10.2017 |
On küll paras nikerdamine ja võtab jubedalt aega - aga tasapisi ikka edeneb ... |
|
Visalt - aga edeneb |
08.02.2018 |
Visalt- aga edeneb |
|
Näeb järjest rohkem päris auto moodi välja |
16.02.2018 |
Näeb järjest rohkem auto moodi välja
|
|
salongi valgustus ja sisu |
16.03.2018 |
salongi valgustus ja sisu hakkab kuju võtma |
|
Kapott peal |
05.04.2018 |
Kapott peal |
|
esimene paraadpilt Lõuna-Eesti looduses |
25.05.2018 |
esimene paraadpilt Lõuna-Eesti looduses |
|
Tegijad ja järelkasv |
27.05.2018 |
Tegijad ja järelkasv |
|
poriibade laienduste paigaldamine |
04.06.2018 |
poriibade laienduste paigaldamine |
|
triibutamine ja detailid |
08.06.2018 |
triibutamine ja detailid |
|
jätkuv triibutamine - kere ilusaks |
12.06.2018 |
jätkuv triibutamine - kere ilusaks |
|
Meister ja Tema töö |
16.06.2018 |
Meister ja Tema töö |
|
sünnitunnistus käes |
27.06.2018 |
sünnitunnistus käes |
|
(paraku) uue alumise otsa kokkupanek ja paigaldus |
04.07.2018 |
(paraku) uue alumise otsa kokkupanek ja paigaldus |
|
esimene sõit - peatus kuskil Järvamaal |
07.07.2018 |
esimene sõit - peatus kuskil Järvamaal |
|
paraadpildid peale klaasvaha pealepanemist |
11.07.2018 |
paraadpildid peale klaasvaha pealepanemist |
|
uus radikas ja uued ventikad |
02.10.2018 |
uus radikas ja uued ventikad |
|
TONT'i õpetatakse |
20.10.2018 |
TONT'i õpetatakse "American Beauty's" lendama |
|
üle pika aja jälle ratastel - proovikas |
23.11.2018 |
üle pika aja jälle ratastel - proovikas |
|
Suurem osa töid American Beauty poolt tehtud |
08.02.2019 |
Pool aastat möödas, praktiliselt kogu juhtmestik ja elektriosa uus, lisaks väga paljud lõigud üle käidud ja heaks pööratud. Suur töö Allani poolt tehtud - respekt! |
|
Läheb sõiduks |
11.02.2019 |
Nüüd on asi niikaugel, et TONT sõidab treilar Tartu Joosepi juurde. |
|
Vana aju ja muud jubinad uute vastu |
20.02.2019 |
Joosepi käe all:
- tuleb vana aju ja juhtmestik maha:
- läheb peale uus MS3X aju ja uus juhtmestik;
- uued BOSCH pihustid;
- süütepoolid;
- Wideband 3 VEMS lambda andur kellaga;
- Aju ühendatakse (lisaks muuga) käigukasti turbolukuga;
- loodetavasti hakkab mootoristatistika jooksma üle äpp'i;
- ... ja tuunimine dynopingil / teel. |
|
uus aju, süütepoolid, juhtmestik ja pihustid |
05.03.2019 |
Poolide taga kõik juhtmed ühendatud - seal on nüüd kaitsmed + 4 releed, releedel kirjad peal et mis on mis. Küünlajuhtmed on tehtud kahest komplektist - ühed otsad moditud vastavalt konkreetsetele poolidele. Poole juhtivate juhtmete tegemisel on arvestatud sellega, et pärast oleks loogiliselt järjest ka kõrgepinge juhtmed. |
|
uus õhuvõtutoru |
10.03.2019 |
Sai tehtud ja paigaldatud poleeritud alumiiniumist ja ilma lõdvikuteta õhuvõtutoru ... jälle ilusam ja parem :-). |
|
Esmased dyno tulemused |
13.03.2019 |
ca 300 hobust & 500 Nm |
|
esimene pauk |
06.07.2019 |
esimene pauk ...õnnetu tagurdamine LHV garaashis |
|
esimele välisreis naabrite juurde Lätti |
09.07.2019 |
esimele välisreis naabrite juurde Lätti |
|
Gunni juures |
07.08.2019 |
Gunni alias Tudeng juures |
|
peale Gunni juures sättimist |
11.08.2019 |
peale Gunni juures sättimist |