|
Autopäevikud > Plymouth SPECIAL DELUXE 1948
|
Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (6) |
tagasi |
Plymouth SPECIAL DELUXE 1948 |
Omanik: Linku |
Nii see algas... |
31.03.2015 |
26. märtsil 2015 sain oma Lincoln Continental Limo, 1972, 7.5L lõpuks Soome müüdud, esialgu ei olnud midagi uut plaanis...kuni läksin 28. märtsil puhtast uudishimust Tarmo Saare müügiautosid vaatama...katte alt paistis midagi võrratut...ja edasine on juba ajalugu...29. märtsil lõime käed ja sõlmisime ostu-müügilepingu.
Midagi nii fantastiliselt ilusat pole elus varem omanud...Ülenurmelt sai ka kohe omal jalal koju sõidetud, tunne oli vägev...
Algatuseks ülevaade siis nendest kahest esimese päeva piltidest: https://www.dropbox.com/home/PLYMOUTH
Kohtume varsti üritustel!!! |
|
Natuke remondijuttu kah! |
11.05.2015 |
Vahepeal poolteist kuud möödunud, sõidulusti jagub jätkuvalt, ära tehtud ka esimene Lõunaosariikide kruiis 30. aprillil, vahva oli. Ülevaade tehtud töödest pärineb minu auto "ihutohtrilt" Motorist:
Maikuu esimene kruiisi ja kokkusaamine Tartus on möödas ja vana Betsy sõitis sõidu kenasti ära.
Auto omaniku soovil edastan siis jutud ja tegemised oma sulest siia. Einar helistas mingi päev mulle ja tuli autot näitama, no tõesti ikka lahedate volüümidega daam. Natuke kapriisne ka, turtsus ja plärtsus niiet vähe pole. Teemaks oli meil siis see et teeks mingid ülevaatused auto all ja õlide vahetused ja prooviks leida probleemid miks pill käia ei taha ning juhtmestiku tööd.
PILTE esialgu ma ei jõua panna. Hiljem... kunagi.....
Esimene asi mis mulle kohe silma jäi oli karburaator millel on võllidel puksiosal ca 0,5 mm lõtkud ja kindlasti sealt ka natuke lisaõhku ja muid vigureid , lisaks ka see et segusiiber on ühendamata tema kohal asuva tooreklapiga, st et üks varras oli puudu ja segusiiber avanes ja toores oli kogu aeg suvalises suunas lahti. Käia ta ikka üldse ei tahtnud, maha võttes selgus et segusiiber on ka natuke valesti reguleeritud ja avaneb valesti. Segu oli nii rikas et garages käivitades hakkas ca 30 sekundiga silmist vesi jooksma.
Teiseks süüde. Töötas aga anomaalia oli selles et maanteele minnes on regulaarne väljasuremine stabiilsel kiirusel alati olemas. Ca 3 -5 sekundit sureb ja siis jälle käivitub. Jagajat lahtivõttes selgus ka põhjus. Keegi hea inimene on kontaktidega süüte ära vahetanud kontaktivaba nö andurilaadse lugeja vastu( napa toode) aga polnud raatsinud seda korralikult kinnitada, süüteplaat oli sees suht vabas olekus ja rootoril ühe külje pealt tüki maha murdnud. Jagaja pealmise plaadi ja alumise plaadi vahel on eriline kuullaager mis laseb vaakumiga süüdet muuta, see oli loomulikult kinni roostetanud. Loomulikult oli anduril kaks juhet ka vastu korpust käinud ming rüüsi maha nühkinud , seega natuke ravi ja massi minek on välistaud. Natuke mässamist ja see liigub nüüd ilusti. Jagaja õieti kokku ja asi korras. Tee peal stabiilne suremine on kadunud.
Karburaatoriga pole ise midagi esialgu peale hakata, kas mikistanist rebuild karpa või leida keegi eestist kes teeks puksid ja paneks võllid lõtkuvabalt käima ja vaataks düüsid ka üle. Kuna aga see rida kuus on justnimelt selline mootor mida vaadates ütleb enamus inimesi et see on ju gaz51 mootor siis jah, see ongi vist see millelt venelane on snitti võtnud. Kuna auto oli vaja kiirelt sõitma saada ja valikuid polnud siis tuli võtta appi väike rats: Karburaatoriks on AJUTISELT( noh vb seniks kuni teine korda saab) K22G ehk siis analoog nõukast. 10 juudirubla ta maksis ja toodi lausa uksetaha ära, suured tänud! Nali naljaks aga venelased on olnud nii laisad et poldivalem ja lõõri ava mõõt on lausa identsed. Lõõr mõlemil 40mm ja poldivalem 75mm. Ainus mida on muudetud on see et karpat tuli keerata 90kraadi et hoovastik istuks õigel küljel. Isegi hoovad ja asjad on samapikad ja originaalasju sai väga kergelt külge ajada. Käivitus vaid kolmandal võtmekeeramisel ja käis kohe ja stabiilselt ja nurrus ilusti. Peale vaadates kapoti all ei saaks ilmselt esimene hetk arugi et miskit muudetud on. Ja Betsy sõidab jälle. Vana karbuss pagasnikus.... :D Ärge selle vale karbussi peale nüüd erutuge ja tatti pritsige, seda on vaja et saaks natukenegi liikuda. Eesmärk pühitseb abinõu. Vahetükk sai armeeritud babediidist ja selle tegi kodus valmis Rain. Suur tänu!
Inspekteerimise tulemus on see et nagu kohane ameerika maale on põhja ravitud topeltplekkidega mis on sisse kruvitud isepuurivatega. Kole. Talveks on põhjavahetus tööd juba planeeritud.
Esimene sild on kummipuksidest vaba. St et tegu on määritavate hülssidega esisillaga kus metall on vastu metalli ja korrapärane määrimine on vajalik. Loomulikult pole seda tehtud ja siiani pole ma seal näinud asja mis ei loksuks. Tegelikult tuleks kõik välja vahetada kaasa arvatud roolikarp mis on alt mingit roostest läga eritanud ja omab ka kerget lõtku. Ühesõnaga täeilik remont on vajalik. Lisaks on ka mingid neegrid teinud ratsi ja vedrud nii maha lõiganud et nad on need ilmselt ilma õõtsasid maha võtmata tagasi pannud. Arvan et seal peaks olema 9 keerdu praeguse 6 asemel. Isegi kummipuhvreid pole raatsitud alla panna. Ajutiselt tegin sinna paksud kummipuhvrid vedrude alla et esisillas vedrud ei krigiseks-koliseks.
Mootor lekib nii esimesest kui ka tagumisest simmerist, kast lekib esimesest. Õnneks mitte just liiga palju.
Spidotross on seest pooleks. Käsipiduritross oli vale alla pandud ja liiga pikk, selle tegime lühemaks ja saime korda, käsipiur toimib kenasti. Käsipidur on käigukasti tagaotsas sealt kust kardaan alguse saab, mõnus vanakooli lahendus.
Kardaan oli oma tolmukatted liigenditelt ammu maha viskanud. Kardaan on üpris erilise ehitusega ja risti asemel on vaid kaks nõellaagritega kübarat ja need liiguvad erilise kaitse hülsi sees mis ei käi maha, st et tolmukate tuli ajada üle kahee pulga ja hülsi seest läbi ning siis sai ta alles õigesse kohta. Täiesti ropp nikerdamine, samas ilma ka ei saa. Abiks oli kiirkorras Universaalne veovõllikate ja neid sai vahetatudd siis mõlemas otsas.
Tagasillaõli pole ka ilmselt keegi kunagi vahetanud sest see oli ülimalt must ja haises kui vanahirmus. Lisaks tuli vahetada ka üks tagasilla ratta tagune simmer, see lekkis. Mõõt võis olla 60*34,5*10. Hetkel ei mäleta enam. Tagarummu kätte saamiseks tuli teha eriline tõmmits ja seda käsitööna ning pinge mida sinna rakendama pidi oli ikka korralik. Lõpuks lendas rumm valusa raksuga koos tõmmitsaga ca pool meetrita autost eemale. Võll oli roostega kinni jäänud. Võll sai puhastatud ja roostevastase määrdega kaetud.
Loomulikult oli leegitorus auk, loomulikult sai see kinni.
Õlivahetuse küsimus oli oluline sest mootori õlifiltri paagis oli selline paks muda põhjas et seda polnud ilmselt keegi ka vääääääga kaua vahetanud. Õlianum sai mudast piinliku hoolega puhastatud. Filtriks on Wix 50110 või midagi sellist. Sobiv sama mis sobib ka 50date cadillacile. Morgenist oli lausa letikaup, täitsa tore üllatus oli.
Lisaks ka komplekt uusi küünlaid vanade roostes küünalde asemele.
NING elekter......
Kuna mul on oma autodele elektrimurede jaoks nö ihuelektrik siis viisime auto tema juurde. Puudus : suunatuled( aftermarket kang oli intsallitud), kaugutuled ei lülitunud, ees polnud gabariite jne. Keegi on sealpool lompi autole peale monserdanud 12v juhtmestiku mis on aftermarket mingile märksa suuremale sedaanile, seal on ohtralt ahelaid uste elektrile ja elektriistmetele jne jne. See kõik oli suureks keraks kokku keeratud armatuuri alla ja enamus asju ühendamata ja suvaliselt rippumas. Lisaks kõigele; tähistatud on õieti ingliskeelselt ja märgitud kirjadega aga peakimbud olid kokku pandudd laia lkeebisega millel on hiina hieroglüüfid( no arusaadav kus maal see toodetud on). Elektrik pusis 13 tundi tööd teha ja nüüd on autol õiged ameerikalikud suunad ja gabariidid mis vilguvad nii nagu igal õigel vanakooli ameeriklasel. Elektrik lahendas selle 4 releega mille ta laua peal ennem koostas. Aga nüüd on märksa ohutum. Vähemasti kõik näevad kuhu sa minna soovid. Kaugtuled said ka oma juhtmed ja kõik on korras, isegi üleliigsed aheladd võttis ta kaitsmekarbist ettevaatlikult välja ka pakkis kokku juhuks kui tekib tahtmist hiljem midagi lisada. Esialgu peab jääma vaid see mida on reaalselt vaja ja et pilt oleks selgem kui kaitsmekarpi piiluda. Elektrik oli oma tasemel jällegist.
Mehhaaniline küttepump paistab olema elus aga vajab remontkomplekti et töötaks edasise elu eestis. Autol on usas asendatud see elektrilise pumbaga mis lööb kogu aeg ja ei jää seisma. Mina pean seda lahendust tegelikult jamaks. Mehhaanilisel pumbal on vastavalt survele sulguv klapp ja on ohutum. Seega omanikule sai antud kindel käsk tellida kiiremas korras remontkomplekt ja teeb auto oma algsele süteemile tagasi. Elektripumbaga võib juhtuda õnnetusi.... eriti karbussi juures. Tungiv nõue on hoida suur kustuti väga käeulatuses. Nalja sellega ei ole.
Ukselukud mille võtmeid polnud säilinud, sai ka kätte ja tehti uued võtmed ning käsitööna tegime splindid millega need lukud peaksid seal istuma. Splinte polnud raatsitud tagasi panna kui autot oli värvitud.
Esialgu side lõpp ja kui midagi meenub siis teavitan üle.
Motorist & co tänab Einarit kes võimaldas nokitsed nii vahvat liikurit. Hommikul lähed garagesse ja silm puhkab neil kurvidel.
Aga teha on veel nii palju-palju.
Pikka närvi ja paksu rahakotti!
Vat nii, selline ülevaade siis. Töid-tegemisi jätkub, aga sellega saab auto ainult paremaks! |
Lahe suvi! |
18.08.2015 |
Nüüdseks siis ka PowerCamp Annimatsil läbitud, seni siis kilometraa˛ilt kõige pikem sõit Tartust. Sõit sujus apsakateta ja emotsioonid said vägevad.
Tasasel teel ei anna isegi kulunud esisilla puksid tunda (plaanis need esimesel võimalusel uutega asendada).
Haapsallu American Beautile oli kah kindel plaan minna, kahjuks aga hilines Saksast tagasilend ja nii ma sinna Betsyga ei jõudnud...käisin küll korra turistina ja oli, mida kaeda...
|
|
Aastaring 2016 pea täis... |
17.08.2016 |
Tere üle pika aja.
Hooaeg vaikselt läbi saamas ja autoga palju ära tehtud. Motorist, keda paljud millegipärast kiruvad, tegeles pikalt ja tublilt minu autoga, eks hooaja alguses ikka oli vahel närv must, et asjad ei edene, aga saan sellest aru ja ei virise, tähtis on lõpp-tulemus.
Masin läks Motoristile teha selle aasta varakevadel, esialgse plaaniga teha korda esisild ja põhi keevitada. Asjade käigus sai selgeks, et kui juba laiali lammutada, siis peaks ka sisu (tekstiili) ära restaureeima. Aega ja raha läks kõige peale ropult, aga tulemus ületas ootused ja rõõm nagu uuest masinast suur!!!
1. Esisil sai korda, enam ei uju teepeal ja esinina sai pikematele vedrudele normaalsetesse kõrgustesse (pole kunagi lowraideritest midagi pidanud)
2. Põhi tuli peaaegu täismahus taastada sellest, mida müüja hellitavalt roostevabaks autoks pidas (luiskas), ehk siis põhi oli pea täielikult kõdunenud ja katuseplekiga müügiks labaselt paigatud ja üle värvitud
3. Istmed ja küljepolstrid said täielikult uuendatud, põhjavaip kah, tulemusega olen väga rahul!
4. Korda said (välja vahetatud)mõlemad uksesulgurid, peaaegu ideaalselt, enam ei pea kartma, et paremkurvis kogemata lahtitulnud uksest välja pudenen :) e-bayst sain parema komplekti täitsa tutika, vasakule vähekasutatud, super!!
5. Õnnestus ka kõik eesmised ja tagumised kaitseraua lisavidinad (kroomitud sarved ja rammiraud) e-bayst saada, nii et nüüd on välimus originaalilähedane
6. Ette sai tutikas tuuleklaas koos uue tihendiga, külgmised kolmnurktihendid said uued (enne oli sinna vaid musta silikooniga midagi situtud), nüüd on nähtavus super
Ehk siis peaaegu ideaalne, vaja oleks veel kojamehed päris korda saada (hetkel funkab vaid juhipoolne) ja natuke on mootorist õlilekkeid, aga see ju territooriumi märgistamiseks ;) |
|
Autoremondist detailselt |
22.08.2016 |
Motoristi ülevaade auto remondist:
https://www.facebook.com/MotoristiKlubi/photos/?tab=album&album_id=1156186197770930
Oh hullumajapufffet.
Ei teagi kust otsast alustada.
Ahjaa märtsi esimese nädala lõpus saabus Einari auto.
Esisild aatomiteks ja inspekteerida mis on kulunud ja mis mitte, puhastada kõik ja uuesti koostada. Esisild koosneb nö liugpuksidega ja ei ole ühetgi kummipuksi. Minimaalne kulumine ja puhastus ning kokku ja seda siis seekord õigetes asendites. Roolikarbis oli ka keegi kunagi käinud, valesti koostanud, määre oli surnud ja roostene. Kõik laiali ja uus simmekas ning puhtaks ja uus määre. Kui õigesse asendisse sai siis kadus ka roolilõtk mis ennem oli päris hirmutav. Siis loomulikult põrand. Oh p...se, no õudukas. Pilte näete ise. Kõike oli: isepuurivaid kruve, aluplekki, 2mm plekki, klaasriiet ja ka legendaarset makroflex tüüpi vahtu.... Kõik sai uus, karbid, karbipõhjad, varuratta põhi, käigukasti tunnel sai ka poole jagu uus.
Kõik on värvitud nii punase aktiivkrundi kui ka peale epokrundi, veoki raamivärviga ja kaetud lõpuks 12 plaadi pigimatiga . Plaadid 1m*0.5m . Ukselukustid valed, hoovad on needitud ja neid ei võta lahti vaid vardad on nüüd modifitseeritud sobima.
salongis oli ka tagaistme alusraam mäda. See sai taastatud ja sisu sai lastud teha . Uksepapid on omalooming ja riide pealeliim on omatöö. Piduritega sai ikka mitmeid päevi jamada. Lõpuks tuli ameerikast ka kohale uus peasilinder ja asi on ühelpool. Generaator on aftermarket ja usas suvalt valepidi vahele visatud koos kahekordse liigendiga, lõtkus läbi. Lõpuks tuli teha asi ise ringi ja paigaldada õiget pidi. Kütusepaagist tuli välja selline jube soga et ei oska nimegi anda. Paak sai mitmeid kordi läbi pestud. Vana esiklaasi tihend vahetatud ja lasin teha uued esiklaasid Tartus. Paigaldus koos tihendis vastu klaasi istuvate roostevabade liistudega on kohutav peavalu. Aga uus klaas on ikka uus klaas. Kojamehed olid vaid ühe pisikese tüki pärast töövõimetud ja sai tehtud ise elektrilised kojamehed ja kahe vedruseibiga lahendatud probleem kus kojamehed kukkusid kere sisse kui kojamees otsast võtta. Hetkel ootab uusi varsi usast. NB kojamehed käivad keskele kokku mida on päris omamoodi teha. St et nad ei tööta mõlemad ühes suunas nagu enamusel moodsatel autodel. Ahjaa uksedja karbid kõik seest kerevahaga töödeldud. Raami tagaosas on mingi looma tehtud pesa, omaniku polnud kodus. Jätsin rahule vb tahab koju tagasi tulla. Vanad ukselukustid olid seest nii kulunud et need olid vanaraud. Argentiinas toodetud piduripeasilindri komplekti ei saanudki tööle. Starter käis remondis ja sellekäigus mähiti ka mähised uuesti. Esivedrud ei ole veel päris õiged aga ehk saab ka ameerikast need kunagi õiged. Hetkel on esivedrud nö omalooming. Töömaht on ikka sades tundides. Kui midagi meenub ja pilte teisest arvutist leian siis lisan juurde. |
Ootame uut hooaega... |
20.01.2017 |
2016 oktoobris sai Betsy endale lõpuks oma päris talvepesa ja nüüd võimalus teda tihti ka talveajal patsutamas käia :) kevad pole kaugel ja väga tahaks juba starterit anda ning Musikestega kruiisima suunduda... |
|
|
|
|
|