www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Oldsmobile Eighty-Eight Delta Royale 1979


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (5) tagasi

 Oldsmobile Eighty-Eight Delta Royale 1979

 Omanik: Sarapuu

Siit saab asi alguse 08.10.2006
Usaauto hullus tabas mind juba ammu. Kusagil põhikooli lõpus vist. Aja edasi arenedes sain load ja uurisin netist usakate kohta inffi. Asi süvenes ja tõingi omale usaka Oldsmobil delta 1979 aasta. Natuke toomisloost jms. leiab selliselt lehelt nagu http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=16448. Veidi sõitsin sellega 2005 aasta sügisel ja siis panin ta äsja ehitatud garaazi seisma.
Ühel ilusal talvepäeval 2005 hakkas aga garaazis igav ja otsustasin veidi juppe küljest ära kakkuda, sattusin hasarti ja lammutasin terve auto laiali, esiteks demonteerisin kogu esiotsa järgmiseks istmed ja kogu sisu. Selleks ajaks olin juba otsustanud et teen frame offi. Kere tõstsin kõrgele garaazi laealla. Kahjuks ka sellega 2005 aasta sündmused minu autoehituses piirdusid. Tuli ju kevad ja motohooaeg. Sügisel 2006 sai siklisõidust kopp ette ja siirdusin tagasi garaazi usaka juurde. Tõstsin mootori raamilt maha. Eémaldasin vana mastiksi kere põhjalt, otskäi ja traathari olid abimeheks. Peale tunde ja tunde nühkimist läikis põhi ja tuli alustada selle keevitamisega. Muretsetud sai ka teine samasugune auto doonoriks, palju sellelt doonorilt enam võtta ei olnud, see-eest sain sealt väga head doonorplekki. Põhi, mille olukord ei olnudki nii masendav võrreldes teiste varasemate pannidega mida ehitanud olen sai keevitet nädalaga. Järgnes, roostesurm ja kruntimine. Roostesurma tootjaks oli Estpresto, ei sisaldand fosforhapet ja kirjade järgi ka loodussõbralik. Poes oli see uudistootena, krunt oli nagu krunt ikka kahekomponendiline. Järgmiseks on raami lammutamine, peagi rändab raam liivapritsi(loodan et sellest peale pritsi midagi ikka järele jääb) oleks siis vähemalt tükk rauda mida parandada. Kere värviks peaks ikkagi mattmust tulema. Kõikkohad neid tehasest tulnud läikivaid junne niikuinii täis. Kuid kes teab vb saab omale hoopis läikiva kleidi, sõltub hetke tujust. TO BE CONTINUED
mootor roostes kerepoolne kinnituskoht raamile doonor Krunditud põhi
ära karda aeglast progressi, karda paigalseismist!!! 11.02.2010
Pole päris pikalt oma oldsuga tegelenud, kere seisis garaazis ja kogus pikalt tolmu. Põhi sai kunagi töödeldud ja uued puksid valmis ostetud, enamus pudinaid kenasti liivapritsitud ja pulbrist läbi käinud. 2010 hakkas asi uuesti edenema. Ehitasin omale enda liivapritsi ja ostsin veel uusi jubinaid. Lähiajal plaanin kere tagasi raamile tõsta.
garaaz jubinad liivaprits happekrunt, epokrunt, värv
progressist siis niipalju et... 05.06.2010
tõstsin siis kere raamipeale, sai tungiga ümber auto joostud ja neljast küljest kere õhku tõstetud. Kui piisaval kõrgusel oli sõidutasin raami kere alla ja jälle neljast küljest vaikselt langetades lasin kere raamipatjadele mis olin juba enne varunud.

Raamipukside ja kinnituspoltide avade läbimõõt, aga ei klappinud miskipärast ja puksid, seibid tuli üle puurida paar mm suurema kerepoldi jaoks. Et polt oma tee lihtsamalt läbi puksi vastuseni leiaks käiasin poltide otsad veidike koonusesse.

Muretsesin ka uued 15 tolli veljed, taastasin need ära, liivaprits+pulbervärv ja ostsin korralikud 225/75 15 tolli rehvid. Ladu24 st tellisin ka uued läikivad rattamutrid.

Lähinädalal jõuan vast esisilla ka kokku panna ja ninaosa kokku sobitama ja parandama hakata.
.. ... ..... ...... ........ .............
päevavalguse kätte. 13.07.2010
Eelmise kuu lõpus pusisin esisilla kokku. Keermelatiga tõmbasin vedrud kenasti vastu raami kokku ja siis oli juba mugav esimesi õõtsasi paika seada. Ajasin ta vahelduseks garaazist välja päevavalguse kätte, et tolmust puhtaks pesta. Kuna raha ja aega pidevalt napib nagu ikka oli vahepeal jälle müügiplaan. Aga krt ei raatsi :D vist ikka. Selleasemel tõstsin täna mootori peale ja avastasin, et: Kunagi aasta tagasi tellisin uued mootoripadjad millest kohale tuli ainult üks ja seegi ei sobi.
Paar kena pildikest siis olds päikesekäes:
külg eest et motivatsiooni hoida:D
järg tiibade ja uste käes. 26.08.2010
Üldiselt pole olnud kogu auto juures vajadust plekke lahti puurida ja seestpoolt värvida, lihtsalt kui rooste pole veel tegutsema hakanud ei näe põhjust. Tuleb edaspidi korralikult hooldada.
Järg esitiibade käes ja seal ei näinud muud lahendust kui need osaliselt lahti puurida ja ikka liivapritsi saata. Lisaks saatsin veel mõned kättejuhtuvad pudinad nendega. Pritsist tagasi said kõik krundikihi alla.
Esi aknaraami kinnituspunkt kerele oli totaalselt mäda, peale selle keevitamist tahtsin veenduda, et uks ikka kinni ka käiks. Korralikum uks oli varutud mul juba hea mitu aastat tagasi põhjanaabri käest.
Kui juba uste teemaks läks uurisin teisi uksi ka, ja koputasin pahtlit maha ....krrrt ega seal plekist väga suurt haisu ei olnud. Esialgu rändas ainult kõige hullemas korras uks pritsi.
(võtan igat ust kui eraldi väljakutsumust).
Korralikuma ukse pealt siis hea mõõte ka võtta, et milline see alumine serv siis olema peaks.

Ühesõnaga nüüd jälle hunnik juppe laiali lõhutud, pritsitud ja krunditud ja aeg hakata oma värkstoas plekksepa töid tegema.
Enne vaja veel üks balloon CO2 linnast tuua.
tiivad koos äärega rotid on selle servaga oma töö teinud kogu krempel pooleks puuritud uks ussid rsk peale ussitõrjet.