|
Autopäevikud > Chevrolet El Camino Classic 1975
|
Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (14) |
tagasi |
Chevrolet El Camino Classic 1975 |
Omanik: MM13 |
Samm 1 |
12.06.2006 |
Esimene kruis selja taga, tagumised rehvid jäid justkui sutsu väikemaks.. :)) Aga pole hullu.
Sai siis esimesed tööd tehtud ja jupid vahetatud.
Targemate nõuannete kohaselt sai ära vahetatud küünlad, juhtmed, jagaja ja rootor. Nüüd kõik uus.
Lisaks sellele mootori õli koos filtriga ( no oli see eelmine vast must.... )
Mootor hakkas ka justkui paremini käima.
Järgmine samm on siis klapikambri kaane tihendid, esimene otsa simmer, peotäis vedrustuse pukse ja amordid.
Ja et remont ka silmailu pakuks, sai mootorile mõned kroomjupid külge kruvitud!
|
|
Järjekordne öö |
16.06.2006 |
No nii. Jälle kord garaazis ja nagu laulgi ütleb " jälle siruli ma auto all... ".
Seekord nii hull pole, pisukesed probleemid elektriga ( krt küll mõni on osanud seda parandanda ).
Kadunud siis armatuurialune mass - pika otsimise peale süüdlane leitud ja karistatud - tulemus - kõik toimib.
Järgmine tegevus siis auto originaal antenni ( klaasi see ja puha ) lappimine. Eesmärk saada toimiv raadio ja koristada ära see jube antenn kastist.
Lisaks kõrvaldatud veel vaakumi leke ( mootor nurrub nüüd super ilusti ) ja avastatud justkui puuduv kick-downi tross. Oli teine gaasipedaali alla pandud.
Eelmise töökorra tulemuse super- ei ühtki õlileket. Seega, võib suht julgesti asuda juba täna õhtul Tartu poole teele.
|
Samm 2 |
05.07.2006 |
No nii. Tartu käidud, kiirendus proovitud.. huh, isegi tervelt tagasi. Tulemuseks tagasihoidlik 16,5 sek.
See selleks. Et auto veermik kääskus ja kolksus, siis tipa tapa Us Partsi ja peoga pukse. Nüüd siis esimese alumise 66tsa puksid uued ja ühe ülemise omad ka. Ja uued amordid. Veel vaja vahetada tagumised puksid ja amordid ja siis v6ib hakata auto madaldamise peale m6tlema. Vähemalt ei tilgu ta kusagilt ja püsib korralikult teel .
Ja veel, nüüd siis uued sussid ka, 295 küll taha ei mahtunud, aga 275 sobib ka. Ja veljed said ka uued, Gragar on just see 6ige, ei mingit liigset luksust - lihtsalt puhas kroom. Pildid juba peagi.. |
Samm 3 |
07.07.2006 |
Siis järjekordne öö selja taga.
Tulemus - kõik vedrustuse puksid uued ja amordid ka. Auto hoopis teine. Nüüd võib juba julgelt kurvi lennata.
Mis edasi?
Eks ikka mootori kallale, 16,5 sek pole just kõige halvem kastika aeg, aga 400 võiks juu sutsu kiiremini liikuda. Eks tuleb hakata nimekirja koostama sinna 300 - 400 hj juurde jõudmiseks. |
Sügis 06 |
29.10.2006 |
Sügis siis saabus.
Tuli ka minu autol aeg talvekorterisse minna. Nüüdseks juba osaliselt laiali võetud, ikka selleks, et kevadeks korda saada. Plaanis nii mõnedki tööd ära teha.
Millised nimelt - no eks kevadel paista! |
|
Taastamine |
18.02.2007 |
No nii, läksin siis täis pangale.
Kogu kere, põhi, mootor.
auto käis liivapritsist läbi ( küll keevitaja rõõmustas ), muud detailid sai käsitsi puhastatud.
Mootor - puurimine, uued kolvid, kaaned jne. Nii et kevadeks peaks täitsa korras süda olema.
Kogu protsessi käigus jõudsin arusaamisele, et usakat poolikult taastata/korrastada pole võimalik, ikka kipud üli põhjalikult toimetama.. aga selle eest peaks päris palju aastaid muretud olema.
Nüüd veel värvida ja salong teha.
Ei saa märkimata jätta, et kogu protsessi käigus on abiks ja toeks olnud Tammevana ( sügav kummardus ) ja Erkki. Ilma nendeta... oleks ikka k...s küll :)
Tore kui selliseid entusiaste on! Aitäh! |
Taastamine 2 |
06.03.2007 |
Nüüd siis kere korras, vaja veel kruntida tiivad ja uksed.
Peale värvi eelmaldamist ustelt tuli ilmsiks, et mõlemad uksed suhteliselt muljutud. Plekksepp oli sunnitud päris mitu tundi jändama et ustele mingisugune kuju anda. Aga õnneks sai ta hakkama.
Mootor on algusjärgus ja juba esimesed tagasilöögid. Et tegemist Eesti vist esimese 400 SBC kapitaalremondiga, läksin kolbide tellimisega alt, peale kokku panemist selgus, et keps lühike - 400 keps on 5,56.. mitte 5,7". Mis ikka, otsime ja küllap leiame.
Kogu selle varuosade jandi juures tuleb tunnistada, et Raivo Us-Partsis on tõsiselt hea müügimees ja partner. Siiani on kõik osad sealt leitud - aitäh.
Mis edasi? - uued kepsud, siis saab mootori kokku. Kere peaks värvi eelsesse komplekteerimisse jõudma ca 2 nädala pärast, siis ehk lootus saada mai kuus ka tänavale. |
Taastamine 3 |
01.05.2007 |
Mootor nüüd peaaegu koos, kepsud leitud, tänud Martin 460-le ja kolvide küljes mõnusasti mootori sees.
Jaanus - Erkki ihulukksepp oli õnneks nii lahke ja moodustast isepäisetest kolbidest ja kepsudest jälle korralikud komplektid.
Nüüd veel nookurid ( ehk ikka jõuavad EEstisse ) paigaldada ja siis võiks mootori juba käivituspukki tõsta.
Paraku tuli ka järgmine tõsine tagasilöök.. tundub, et autode värvijatel läheb tõesti nii hästi et tööd valitakse hoolega.. seetõttu jääb selle projekti värvimine sinna mai kuusse ja maanteed saame mõõtma hakata siiski alles juunis.
Kurb, mis teha. Eks sain ka korraliku õppetunni. vahemärkuseks niipalju, et kere jõudis ketta ja liivapaberi abil oma vana värvi maha visata ja tõelist ( haljast ) palet näidata.
Mis siis edasi? Küll me ka maalri leiame ja auto värvitud saame, samal ajal tuleb tegeleda salongiga ( õnneks saabus ka kaup Usast ).
Aga et elu tagasilöökideta ikka kohe edasi minna ei taha, tundub muutuvat tavaliseks. Nüüd siis järgmine - sisselase ikka tillike, kohe väga tillike. Tee mis tahad, kaante kanalid paistavad. Vaat siis, hakka või kinni portima :). Aga kus häda kõige suurem, seal Ebay kõige lähem. Mis ikka, 2 tundi otsinguid, sisselase leitud, nüüd vaid Paypalile valu ja hakkame Eesti Posti rõõmukirja " teile on saabunud pakk, palun tulla tolli... " ootama.
Panin ka ühe fotosüüdistuse mootorist, siiani on tulemus päris hea olnud.
Siis jääb veel USPartsi Raivo jutule minna, vaja mõned laagrid jne muretseda, õnneks on ta alati aidanud, tänud!!!
Eks siis järgmiste uudisteni.
|
Taastamine 4 |
30.05.2007 |
mootor ikka pukis, ootame sisselaset.
kere - liistud ja tihendid paigas, võiks mootori peale tõsta.
nüüd siis auto tõsine rotikas - must, matt ja ilma pahtlita.
esimeses järjekorras difrilukk ja mootori paigaldus, siis tuleb ette võtta elekter.
Mis ikka, jätkame, ehk saab jaanipäevaks hääled sisse |
edeneme |
05.06.2007 |
Auto siis nüüd värvitud. Küll must ja matt aga värvitud. hea näide sellest, kui väga vajame hobiautodega tegelevaid töökodasid.
Mis siin ikka nutta, pigem viga minus, ei suutnud piisavalt västi organiseerida. see selleks.
peale pikka ootamist ja ponnistusi õnnestus ka mootor lõpuni komplekteerida ja autole installeerida. Erkki abiga läks see suht libedalt. aga nagu alati, kerkis esile juba tavaline bolt on probleem. nimelt ei sobi üks rihmaseibidest, seega tuli kõik seibid uuesti tellida. loodetavasti saabuvad peagi.
muudest töödest on hetkel pooleli salongi müraisolatsiooni paigaldus, loominguline ja aega nõudev töö. aga huvitav.
|
edenemine 2 |
13.06.2007 |
päev venis pikaks aga sisukaks.
Täna saabusid siis rihmaseibid ja pärast pisikest pusimist ( polt on ikkagi ) sai kõik ka paika. Näeb kohe hea välja. Salong on nüüd peaaegu isoleeritud, elektrikaabeldus paigas. vaja veel armatuur korrastada ja Usast ära oodata ukse polstrid ning istmekatted.
veel sai paika käiguvahetus hoovastik ja mitmed muud nipet näpet tööd. Rotikas hakkab juba ilmet võtma.
järgmisel nädalal tahaks juba hääled sisse panna, näis mis moodi see mootor siis ka käia võiks.
veel vaja kardaan lühemaks teha ja ankad paigaldada ( sellega saab nalja ).
|
Lõpp pole enam kaugel |
08.07.2007 |
No nii, peale peaaegu 8 kuud taastamist hakkab lõpp paistma. Peale peaaegu 6 tundi ketnud bolt onnimist starteriga sai teine edukalt peale ( 6 t peale ja maha võtmist ja erinevate starteriosade modimist ). ja siis saabus hetk keerata võtit... open headeritest tuli päris hea hääl. igal juhul töötab!!! ja see ongi juu kõige olulisem. Vahepeal oli juba tunne, et ehitan lihtsalt sellist silmaleheavaadata mootorit.
Nüüd veel salong kokku panna ja muud nipet näpet. Loodetavasti ei tule enam erilisi Bolt on-nne ette ning mul avaneb võimalus Haapsalu ja AB oma auto aknast kaeda. |
haapsalu jääb ära :(((( |
15.07.2007 |
jah, nii kurb kui see ka pole, Haapsallu Elc ei sõida. vaatamata terve nädala pikkuselel pingutusele, teatasid pidurid vastu õhtut, et nemad tööle ei hakka :(((( kuigi pidurivõim on uus, peasilinder praktiliselt uus, on mingi trupp keset toru omale kodu teinud ja keeldub sealt lahkumast. tulemus - tagumised pidurid ei toimi.
Küll sai tehtud täna ka prooviring, jõudu on selles mootoris rohkem kui küll ja hääl on ilus :))))
täna sai ka kasti kate paigaldatud ( oli see vast pingutus... aga ilus on ).
Egas midagi, eks hea Murano toob jälle Erkki finishist tagasi, pole miskit.
Mis siis tehtud sai selle nädala jooksul. kõik mootori voolikud, jahutussüsteem ( toimib automaatselt ), kardaan lühemaks tehtud ja pigaldatud, kogu elektrisüsteem üle käidud ja korrastatud, salongidetailid puhastatud ja värvitud, klaasid paigaldatud, summutaja paigaldatud. Nii et tehtud sai palju, kui saatus ikka oma positiivselt poolt näitab, toon Musta Iluduse järgmisele kruisile. hirmsati tahaks juba sõita, tänane päev näitas selgelt, et mootor sai tehtud hea..... vaja on see vaid korralikult sisse sõita..
egas midagi, järgmiste sissekanneteni ja siis juba koos piltidega. |
valmistume järgmiseks katseks |
30.07.2007 |
Nagu selgus, Haapsalu jäi ära.. Taavo ütles ka, et toore autoga ei ole mõtet minna. Nüüd siis aega edasi läinud ja olukord järgmine.
USA-st ikka veel tulemata salong. Käigukast ei toimi ( oma lollus.... enne kui käima panete, valage rohkelt õli, krt sinna läheb tervelt 11 liitrit ) lahangu tulemus - remontkomplekt jpm.... roolivõim - peale Wagoneerilt saadud pumba uurimist, selgus, et minu pumba sees olev klapp oli end liiga koduselt tundma hakanud, pärast pisukest koputamist hakkas end liigutama ja nüüd toimib võim suurepäraselt. Teisipäeval vaatame kasti üle, teeme tellimuse ja kui saatus tahab, on kolmapäeval tükid Eestis. Siis ehk jõuab ka Black Beauty Pärnusse tuua, soov on suur. Ah jaa, tagadiffer ( tehase oma ) asendatud nüüd LSD difriga.... vähemalt jõud kantakse maha...
Mootor....no see käib imeliselt. kahju vaid et pole korralikult proovida saanud..
mis siis ikka, jä'rgmiste sõnumiteni. |
|
|
|
|