www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Chrysler 300M 1999


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (12) tagasi

 Chrysler 300M 1999

 Omanik: Occassion

Esimene päev : auto-ost 17.05.2006
Niisiis sai soetatud üks igapäevaliikur endale(Vanast Jaapani kärust sai lihtsalt villand).
Veel ei teagi mis ja kui palju vajab tegemist. Aga eks see varsti teada ole. Kavatsus on teha väike kontroll autole nii veermiku kui muu osas. Ja siis saab juba konkreetsest tegevustest rääkida.Hetkel on teada et üks sarniir kusagil läheb vahetusse ja miski relee ka. Ning mõned armatuuripirnid ka ei funka enam. Muidu aga on lihtsalt suur vaimustus ja rahulolu USA rauast :) Vähemalt Praegu.

Vahetatud sai ka esimese asjana kohe ostmispäeval naelkummid suvekummide vastu ning terve ring uusi mutikaid ka sinna juurde (sest originaal mutrid ei taha kohe mitte vastu pidada mõne korra keerata ja mutikas on juba kaheksas). Rohkem pole tõesti midagi veel teinud.
Peale pikemat sõitu maanteel... 24.05.2006
Sai selgeks, et midagi on veel märkamata jäänud.
Auto ei taha peale veidi aega sõitmist käiku ära vahetada. Seda just siis kui kiirus alla lasta nii, et ta laseb teise peale ja sealt alla ega üles enam ei lähe, Siis manuaalne osa ka ei funka. Mitte mõhkugi ei toimu kui proovin vahetada.

Samas sai vahetatud siis juhipoolne ülemine rooliots (mitte sarniir nagu algul arvasin).Kohale tuli ka miski tulede relee mida kuhugi hetkel ei oska toppida sest nagu pole vaja - kõik tuled töötavad peale parkide mis lihtsalt läbi põlenud - või ongi see siis selle oma.
Eks näis saab varsti teada.

Vahetatud sai ka üks süütepool mis märjaga üle andis. Muidu iseenesest korras ja töötas.

Ning veel hunnik pirne on ka nyyd vahetatud mis ennem ei olnud.

Peale kõige muu aga läheb auto homme "Ameerika auto'sse" kompuutri järgi ja käib üle ka veermiku jne. et oleks selge mis võiks veel olla tulevikus probleemiks. Kompuuter peaks ka ära ütlema vea miks ei toimu õiget käiguvahetust kui vaja.

Ning veel sai kokku lepitud aeg klaaside kiletamiseks mis ka järgmise kuu algul kohe tehtud saab :))
Peale Diagnostika Tegemist... 25.05.2006
Palju targemaks ei saanudki kui ainult seda, et autol tuleb siiski käigukast alt ära võtta ja alles siis saab teada mis ja kui palju on vigane seest. Kompu näitas esialgu igal käigul miskit viga - aga samas kast ju töötab st. et vahel harva ei vaheta käiku. Eks see saab selgemaks järgmise nädala keskel mis siis ikkagi täpsemalt viga on. Seniks sõidan edasi ja ootan remondipäeva lähenemist pikisilmi :P - Mitte et oleks hea meel selle üle, vaid tahaks siiski masina korda saada.
Käigukasti jama sai lahenduse.... 02.06.2006
Niisiis kolmapäeval peale auto viimist Ameerika Autosse. Sai ka viga leitud (või siis õigem oleks öeldud parandatud).Välja sai vahetatud käigukasti elektroonika mis saba oli andnud. Oli Siin paar päeva testisõtmist ja tundub, et sinna see koer maetud oli. Kast toimib nüüd suurepäraselt ja vahetab normaalselt käike. Jääb veel ka manuaal vahetuse osa korda teha (st. tross vahetada või miskit mis vaja) Siis on rõõm kohe sõita ilma et peaks mõtlema kus bensukas asub :) (sest ainult teise käiguga sõites kulus mahla päris jõudsalt).
Käigukasti saaga on nüüd läbi 25.06.2006
Ühesõnaga sai ka nädal tagasi see õnnetu vana tross uue vastu ringi vahetatud (Ameerika Auto's) ja asi jonksus :)) polnudki ennem saanud seda autostick süsteemi proovida - päris lahe vahel, abiks ka ikka.

Vahepeal sai ka klaasikiletus tehtud Sõle tn'l (Ghost'is) ja olen tulemusega väga rahul, kuigi originaalis on ka autol klaasid juba toonitud niiet ette juhiuksele ei saanudki miskit kilet lisaks panna, sest ARK'i vend kõrvalt boksist tuli ja mõõtis üle ning ütles asi on 70% (võib olla 75%) deem kui kahju aga mis seal ikka. Samas aga kõrvalt vaadates ei tundunud üldse niimoodi, et oleks klaas tumedam kui tavaklaas. Algul arvasingi et polegi miskit tooni :))

Veel sai ka käidud ära ARK'is ülevaatusel mis see kuu peale surus.
Seegi siis edukalt läbitud.
Silma jäi, et tagumine parempoolne pidur ei ole just kõige säravam ja tahab vahetust :) Seega lähevad vahetusse mõlemad tagumised piduriklotsid.

Amordid olid kõik õnneks korras ja muud asjad ka. ( Väljaminekuid vähem ja saab oma teisele projekti autole keskenduda )

Hetkel nagu polegi selle autoga midagi mis nüüd kohe remonti vajaks - seega saab mõnusalt sõita.

Tulevikus siis jääb teha praeguse seisuga värviparandusi autole.

Rock'N'Roll :)
Kondi Kella Näidik 12.10.2006
...oli miskipärast saba andnud ja töötas nagu jumal juhatab. Pikka aega ei viitsinud seda lahti võtta ja üle vaadata mis viga. Eelmine nädal siis võtsin kätte ja leidsin vaba pooltunni selle jaoks. Kiskusin lahti ja lammutasin laiali nii, et plastik ümbert ära ja hakkasin testriga mõõtma kuhu siis vool välja jõuab. Selgus, et ühest takistist enam edasi ei lähe - egas midagi jootekolb välja ja lasin korra ühe otsa peale sooja ja ennäe imet takisti kukkus kolinal küljest. Asi selge teisel pool oli joodis lahti tulnud. Egas midagi jootsin asja korralikult plaadi külge tagasi ja nüüd see kell ka lõpuks ometi korras ja saab ka näha - mitte ei pea ainult umbes nuppe toksima sooja külma saamiseks :)
Esitiib sai kannatada 08.12.2006
... Üks vennike ei arvestanud oma sõiduoskusi pädevalt ja keeras maja ees minu autole LT bussiga otsa. Juhipoolne esitiib sai veidi kannatada. Hea oli veel et naabrid nõnda valvsad. Õnnestus pahategija ikka kinni nabida enne kui oleks tahtnud plehku panna. Tüüp oli juba teise maja ees bussi ära parkimas kui sinna sain ja siis oli näha kuidas oli püüdnud oma tegu varjata. Nimelt oli bussil külje kindaga mudast ja kriimudest peaaegu puhtaks nühkinud. Aga noh ei läinud see tal õnneks.
Samas ei saa ma aru mis paneb inimest põgenema kui on kaskokindlustus masinal peal ???

Anyway kindlsutus võttis asja ette ja juba esmaspäeval läheb auto Ameerika Auto'sse tegemisse. 3-4 päeva pärast peaks siis korras olema.

Asja iroonia on veel selles, et oleks ma 5 minutit varem viitsinud üles ärgata (pidin tööle minema - aga laisklesin veidi voodis) poleks seda õnnetust üldse olnudki.
Siit moraal ära laiskle - tegutse kui on vaja :)
Roolilati vahetus... 09.01.2007
Sai täna ära tehtud. Ning veel läksid vahtusse mõlemad sisemised rooliotsad ja ka õhufilter mis must oli. Töö tehti ära American Beauty'is. Teha on veel silla regull mille ka kohe lähemate päevade jooksul ära teha saab.

Nüüd kus autol need rooli vidinad ära vahetatud on hoopis teine asi sõita - ei kolise ei nagise ja rool on ka mõnusalt käes.

Üks suur töö jälle tehtud. Hinnaskaala jäi ka suuremat sorti numbri sisse - nii pisut üle kaheteistkümmne. Aga ei kurda :)
Uue Signa paigaldus 20.02.2007
Sai täna pandud peale uus signa Secure 2 Way.
www1.autoalarm.pri.ee/index.php?secure
See Pole mitte niisama tavaline signa vaid kahepoolse sidega signa. Ehk siis nüüd saan auto käima panna ise eemal olles ja pärast sooja autosse istuda kui sõiduks läheb.

Samas on tekkinud kapoti alla mootori ja salongi vahele kummaline vilin. Aga mitte rihma vilin. Ei saagi aru mis nimelt. Vahel viliseb päris ullult kaua. Teinekord jälle vähem.

Veel sain osta ühe kasutatud tulede pesuri pumba mis nüüd vaja paigaldada vana asemele. Peaks siis lõpuks ka üks mure taas lahenema.

Üle on aga vaja veel vaadata esipidurid. tundub nagu üks klots koliseb vahel. Seega ostan homme uued ja proovin kusagil ära vahetada need.

Novembri kuu tegemised 17.11.2007
Päris palju sai ühekorraga ära tehtud. Kuna aeg on teinud oma töö ja osad asjad tahavad vahetamist ja osa asju tahaks oma elu mugavamaks muutmiseks teha. Aga siis kõik järjekorras.

I Kuna autoga pidevalt vaja maja ees manööverdada ja seal palju ruumi just ei ole siis on hädavajalik tagaurdusandurid ja sai otsustatud need siis lõpuks paigaldada.
Kõigepealt tegin endale selgeks mida üldse tasuks panna.

Kaalusin nende seast:

1. mis käib ette armatuuri peale.
2. mis käib ette tahavaate peegli peale.
3. mis käib taha laepolstrikülge.
4. Spets peegel koos anduriga.

Kõiki neid pakub www.autoalarm.ee/

Kuna nr.1 ei sobi minu autole ning nr.2'te ei saanud panna kuna seal asub distants käivitusmooduli vastuvõtja ning nr.4'i ei sobi sellepärast, et olemasolev peegel minu autol on juba niigi hea (sisaldades ka peeglitumendust tagasõitva auto jaoks). Siis tuli ainus võimalik panna ehk siis nr. 3.

Läksin ja ostsin selel Laki tn. Esindusest ära ja leppisin ka paigaldus aja kokku. Ja miski aja pärast nad külge saigi ehk siis möödnunud neljapäeval. Väga mõnus on.

II Vahepeal hakkas juba hullult närvidele käima kolin mis tuli vananenud amortidest ja ka veel puruks kondist tagasilla juures. Siis tuli ka need uued panna. Mis seal ikka Sammud Top Parts'i ja tellimus sisse. Tellisin omale Kyb Gr-2 Gaasi amordid. Parem juba kohe korralikud kui pärast kahetseda. Kontidest tegelikult ei teadnud ma algul midagi aga Top Parts'is amorte vahetades selgus ka see, et need kartki on.

III Ja muidugi kuna talv on kätte jõudnud sai ka uued Talverehvid alla pandud. Kui tavaliselt olen sõitnud Naastrehvidega siis Seekord läksid alla Lamellrehvid (mitte sellepärast, et väga oleks tahtnud neid aga kuna ilmselt tuleb talve sees Euroopa maid külastada siis ei jää midagi muud üle. Samas tunduvad need väga head olevat (sai juba proovitud ja peavad küll). Firma kus need sain on FirstStop: [/url]http://www.firststop.ee/?op=body&id=10[url]

IV Ning veel sai tehtud vahepeal autol suurem puhastus mootoris. Nimelt hakkas see aina rohkem ja rohkem klõbisema hommikuti käima pannes. Jällegi aitas Top Parts selle murega. Sai Imrega räägitud ja ta soovitas algul sisselaske osa maha võtta ja kõik need hüdrotõukurid ära puhastada sest vahetamine eeldaks 20 kilo eesti raha ainuüksi detailide eest. Seega nr.1 oli see lahti võtta ja puhastada. Ning siis nende järgi tehti ka märkmed mis võibolla tulevikus tuleks ära vahetada, et mitte kohe kõike ei peaks vahetama. Tehti ära ühe päevaga - pesti puhtaks ja kokku tagasi. Nüüd on parem küll. Aga ilmselt miski aeg peab ka selle vahetuse ette võtma ja tundub et 10 kilo läheb see lõbu küll maksma. Aga eks seda tuleb süüks panna auoto eelmisele omanikule kes sinna ilmselt veidi kehvemet õli sisse kallanud või siis liiga kaua musta õliga ringi on sõitnud. Päästab see et nüüd tuleb veidi tihedamini õli vahetada ja ka kasutada ainult kõige paremat ja vedelamat õli mis peaks selle mustuse sealt lahti võtma ajapikku (siis pole ka võibolla midagi vaja vahetada) Elame näeme.


...ja ega siis sellega kõik veel valmis ei ole. Nüüd on vaja veel ka silla reguleerimine ära teha. Siis võib öelda, et auto on heaks tagasi saanud.
Kyb GR-2 Gaasiamordid
Pisiremont... 17.01.2008
Tegelikult mitte niiväga pisike...

Juba enne aasta algust sai ära tehtud silla reguleerimine. Ning siis ka võetud ette Trip saksamaale läbi rootsi. Auto pidas kenasti vastu ja kõik toimis - Sai veidi masina võimeid ka proovitud Saksamaa kiirteedel. Auto tipp kiiruseks tuli 220 km/h. Üldse sai maha sõidetud umbes 2600 km'it.

Aga nüüd siis tänasesse päeva tagasi.
Sai ette võtud asi mis juba ammu aega tagasi oleks tulnud ära teha. Kuna raha igale poole korraga ei jagu ja kõik asjad maksavad siis järjekorras.
Täna oligi lõpuks aeg sealmaal kus sai lastud "American Beauty's" ära vahetada kõik neli piduriketast ja ka klotsid loomulikult.
Samas oli ka kohe vaja vahetada turvapoldid mis sillareguleerimise käigus "korralikult" kinni olid keeratud (vist oli miski algaja seda tööd tegemas kes ei teadnud turvapoltidest midagi).
Hea on sõita küll. Enam ei kolise ja ei tee lolli häält kettad. Vanad olid juba nii koledad, et paha vaadata.

Summaks koos piduri ja ka turvapoltidega läks kokku umbes 5 kilo.

Praegu on auto peaaegu nagu uus. Sõites on hea tunne. Nagu oleks uues autos. Samas on ka plaan auto maha müüa - kas see ka õnnestub seda ei tea, sest päris võileiva hinnaga ära ei anna - olen viimasel ajal pea kogu veermiku osa välja vahetanud. Ja parem sõidan ise kui odavalt käest ära annan. Samas kui keegi huvitub võib alati ühendust võtta.
Auto Müüdud 08.04.2008
Reedel 11 aprill 2008 sai masin maha müüdud!
Kahju oli küll loobuda sellest mugavast masinast. Oli teine ka suht armsaks saanud. Aga teised vajadused kaalusid selle müügi poole.


Nüüd ka uus masin juba olemas.