www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Chevrolet Blazer K5 Silverado 1984


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (45) tagasi

 Chevrolet Blazer K5 Silverado 1984

 Omanik: margus

Sillaõlid, vahekasti õli, kardaanirist, summuti 19.12.2004
Sildadesse GL-5 (ca 6l), vahekasti Dexron II (ca 5l)
tagumine-tagumine kardaanirist - Amgauge 3011
Summuti improvisatsioon põlvedest, torudest ja originaaljuppidest
Ülevaatus 20.12.2004
Otsus: vedrupuksid läbi, parempoolses rooliotsas lõtk, mootor OK
1
Mootori ja käigukasti õlid ja filtrid 23.12.2004
Mootorisse Valvoline 10W30, kasti Dexron II
Vahetus AB's.
Purunenud rehv 28.12.2004
Seniteadmata põhjustel läks puruks üks rehv. Lasin augu ära vulkaniseerida. Tundub, et peab.
Ostetud sai uus varukumm ja -velg, elementaarsed tööriistad.
Hubid 28.12.2004
Kontrollitud, puhastatud - OK
Starterijamad 01.01.2005
Mingil hetkel ei jaksanud starter enam mootorit käima tõmmata. Egas midagi - starter maha.
Starterijamad2, esikardaan remonti 04.01.2005
Märteni käest sain uue starteri ankru.
Esikardaan andsin remonti TT autoteenindusse Pärnus.
Starterijamad3, esikardaan, akud 06.01.2005
Starter läks alla aga üsna kohe selgus, et huinjaa, mis starterit kaasavedamise eest kaitsma peaks, annab külmalt käivitades üle - vaja vahetada.
Sain kätte esikardaani - vahetati nuutosa ja ristid
Vahetasin akud.
Väljasõit 08.01.2005
4x4.ee seltskonnaga Kiisa lähistel.
Pildid
Konditsioneeri ja roolivõimu rihmad 17.01.2005
Gates, pikkused 1540 ja 1170
Generaatori rihm 18.01.2005
vahetatud
tühikäik 22.01.2005
Avastasime, et kiire tühikäigu (fast idle) solenoid on läbi. Tühikäiku keerasime madalamaks. Ehk õnnestus sellega ka kütusekulu vähendada (praegu ca 22l/100km).
Starterijamad4 23.01.2005
Täna käis starter maha ja peale ainult 2 korda...
termostaat 24.01.2005
Kuna pikka aega oli vaevanud kahtlus, et mootor ei lähe normaalselt soojaks siis sai vahetatud termostaat. Sai hea.
vedrupuksid 30.01.2005
Vahetasin esimesed parempoolsed vedrupuksid. Loodan kunagi ka juhipoolse vahetamiseni jõuda.
tuuuning 31.01.2005
Et pikemal sõidul uni peale ei tuleks installisin autosse maki. Nüüd saab läbi kahe rublakuuese kõlari tümpsu kuulata. Ühtlasi tegin kronsteini raadiojaama jaoks ja armatuuris haigutava augu täiteks lülitipaneeli. Ise veel päris täpselt ei tea mida ma sealt lülitama hakkan...
must masendus 07.02.2005
Kauaoodatud mootoridiagnostika eelõhtul hakkas lekkima tagumine piduritoru millele mingi pekka jõnksu sisse on keeranud. Peale jootmiskatseid läks toru muidugi lõplikult pooleks. Uskumatu ebaõnn...
mootoridiagnostika 08.02.2005
Hommikul mõtlesin, et diagnostikasse minemata jätmisega teeksin juba teist korda Joele tünga. Niisiis asendasin tagumise piduritoru improviseeritud pimedaga ja sõitsin toimivate esipiduritega Joe Garaa˛i, mureks ebanormaalselt suur kütusekulu (20+). Diagnoositi kulunud pihustiotsad ja vigane tagasivooluklapp.
Vigade kõrvaldamine jääb lähitulevikku.
piduritorud 09.02.2005
kiskusin alt ära enamuse piduritorustikust, et see asendada.
piduritorud 2 ehk tahtsime parimat aga... 12.02.2005
Raisatud päev. Plaan oli hea - installida uued torud ja teha õhtul väike kruiis. Päris nii välja ei tulnud ja perse läks kõik mis minna sai. Uuel nädalal uue hooga. Loll on raske olla.
piduritorud 3 & vedrupuksid2 17.02.2005
Alla said uued piduritorud. Alustasin ka esimeste juhipoolsete vedrupukside vahetamisega. Viimane pole külmas ja kitsas garaa˛is üldse lõbus töö.
vedrupuksid3 & rooliots 18.02.2005
Vedrupuksid said nüüd lõpuks vahetatud, nagu ka pendelhoova poolne rooliots.
ikka pidurid 21.02.2005
Esimesed pidurisadulad maha, kuna pekka on mõlemad õhutusniplid pooleks keeranud. Homme katsub metallimehe leida, kes vanad niplid välja puuriks ja uued asemele aretaks.
Kurat, sõita tahaks.
eile-täna 25.02.2005
Eile läksid uuesti külge esimesed pidurid (uued puksid ja õhutusniplid). Kiskusin ära koopalaiendid mille peale lagunes pulbriks juhipoolne esimene koopaäär.
Täna lihvisin terve päeva rellakaga koopaäärtelt ja küljekarpidelt roostet ja pahtlit maha. Viimast ei näe see auto enam kunagi.
koopa serv
roostetõrje 27.02.2005
Kõigepealt põhjalik põhjapesu - aastate jooksul kogunenud kõnts maha. Seejärel auto garaa˛i kuivama, puhurid-halogeenlambid alla.
Põhi kuiv, siis suruõhupritsiga õli põhja alla, karpidesse ja igasse õõnsusesse. Seejärel kuum plastiliini-õli-nafta segu peale. Kõik see selili lumes roomates.
Uus koopaäär ja mõned pätsid said ka eelnevalt keevitatud (keevitamise tegi daff). Homme katsub paljaks lihvitud pinnad krundi ja kivikaitsega katta.
peaaegu elus 01.03.2005
Tehtud said värvi ja kivikaitsega mäkerdamised (puhtaks - buvanol - Hammerite rust beater - kivikaitse). Lootsin, et kivikaitse jääb vähe kõvem.
Visuaalselt äärmiselt ebaesteetiline ja nagu välja tuli ka üsna ebafunktsionaalne. Good enough.
Nüüd veel rauad külge ja sõitma.
1 2
tõmbekonksud 02.03.2005
Lodetavasti pole liiga nõrgad. Raamiotste vahele läks tugevduseks vinkelraud. Kogu kupatus kinnitatud 14 12.8 raamipoltidega.
1 2 3
purunenud vedruleht 30.03.2005
Täna avastas vend kogemata, et juhipoolse esimese vedru pealeht on pooleks. Tõenäoliselt olen 2 päeva katkise vedruga ringi sõitnud, sest keeramisel hakkas kerge "glonk" kostuma mõni päev tagasi. Müstikaks jääb kuidas ma katkist vedru siis ei märganud kui viimati sedasama "glonki" jahtides silla üles tõstin. Tookord otsustasin, et probleem oli rattalaagris, mis polnud korralikult pingutatud.
vedru 03.04.2005
vahetatud uue vana vastu.
jaburad probleemid 11.04.2005
Välimine uksenupp kukkus ukse sisse, seda hoidvad kõrvakesed ära murdunud. Väikesest asjast võib üsna suur probleem tekkida, sest konstruile ei pääse ligi.
pihustiotsad 26.04.2005
Pihustiotsad lõpuks vahetatud. Esimene emotsioon oli masendus - nimelt mootor suitses üsna jäledalt. Pärast mõningast käimist ja proovisõitu hakkas asi üsna kenasti tööle. Loodetavasti läks kütusekulu vähe mõistlikumaks. Näis.
Ja for future reference: bosch seebiks
kütusefilter 05.05.2005
Vahetatud.
õli ja filtri vahetus 20.06.2005
Comma 15w40
kütusepaagi remont 26.06.2005
Täispaagiga lekkis kergelt. Kui paak alt ära sai võetud, siis selgus, et on teine üsna väsinud olemisega. Lisaks ei tahtnud ta tina peale võtta. Lõpuks sai olude sunnil kasutatud mingisugust keemilist metalli.
1 2 3 4
Vahepeal... 29.07.2005
...tekkisid taha tõmbeaasad ja sai käidud lõuna-eestis 4x4.ee väljasõidul. Ahjaa, käigukast käis ka korraks maas. Täiesti niisama.
1 2 3 4 5
dogtrackingu probleem 02.08.2005
Kas probleem lahenes ei oska veel öelda, kuid vahetasin ära kõrvalistuja poolse esivedru - nüüd vedrud ühest komplektist. Selgus ka, et teise vedru tsentripolt oli pooleks.
elvasse ja tagasi 08.08.2005
Et ikka põnev oleks läks põlema konditsioneeri pump ja lõppes ära rooliots (muidugi ainuke vahetatud).
rooliots 12.08.2005
vahetatud. Seekord spicer, ehk peab kauem vastu kui 4000km
üle pika aja... 25.09.2005
...sai taas nööri otsas koju veeretud. Pärast mõningast maanteesõitu märkasin linnas, et kadunud on esimene käik ja et käiguvahetused toimuvad ilmselgelt liiga vara, kõike seda saatmas kärsahais. Tundus, et asi on selge - lendas kast. Pukseerima hakates märkasin aga vahekastist neutraali peale lülitades, et vahekasti kang ei liigu mitte nii nagu peaks vaid tilbendab nagu sandiM. Asja uuritakse...
kast, turbiin 27.01.2006
Imre kommentaar kasti kohta oli, et on kõvasti ümber ehitatud ja tundub, et oskaja poolt - kõvem lint, kettad, mingi shiftkit, puuritud-punnitud aju. Mingit viga ka otseselt leidnud, mõned kulunumad kettad said vahetatud. Kokkuvõttes mõttetu töö aga süda peaks rahul olema.
Järgmise nädala jooksul peaks Soomest uus ja tummine turbiin jõudma - viga peab selles olema.
kast alla 12.03.2006
Kast ja uus turbiin on jälle all. Siiski proovida ei saanud kuna ununes, et jahutuse torud peab laskma uued teha. Nädala pärast siis ehk.
liigub 19.03.2006
OK, blazer sõidab. Uued kastipadjad ja jahutuse torud. Enne ülevaatust veel natuke nokitsemist jagub.
Dana 60 20.05.2006
Operatsioon Dana60 lõppes edukalt, st ultimate esisild on nüüd ka olemas. Kahju, et 14-poldise ülekanne ainult vale on.
Õnged on sees, küllap saab selle ka korda aetud. Siis võiks keegi rehvi- ja amordikomplekti kinkida, saaks ehitama hakata.
uus kütusefilter 29.05.2006
Vana filter läks nii umbe, et tuli auto nööri otsas koju tuua. Two thumbs up for eesti kütus.
tilulilu 29.07.2006
Mis vahepeal huvitavat toimunud on:
1) Sõitsin paagi tühjaks, mispeale loomulikult läks kütusesüsteem õhku täis. Õhutamise kohta olen lugenud igasuguseid õuduslugusid - tegelikult selgus aga, et kui kõik pihustiotsad lahti keerata, siis on see piece of cake.
2) Ilmselt käändtelje väsinud keerme tõttu ei ole võimalik enam rattalaagrit korralikult pingutada. Kuna muidu on käändtelg ja sharniirid korras, siis ei viitsi seda mängusilda lahti kiskuma hakata. Ruumi seal on, hangin lihtsalt sobivate mõõtmetega vaheseibi.
3) Üks pisiasi veel - suures hasardis keerasin rattapoldi ka pooleks.