Chevrolet El Camino 1978 |
Omanik: john |
Elcamino remont vol_1 |
08.06.2007 |
Kuna see nn. pisike elektrivea otsimine muutus totaalseks make-overiks siis tänase siesuga on veel pisut keeviutada. Põhi on saanud endale uued lapid.
|
|
Uue värviga |
17.10.2008 |
Vahepeal on tehtud väga palju töid ja tulemus on siis selline. |
|
Kokkupanemine. |
21.01.2009 |
Vaikselt hakkab siis auto valmis saama.
Siin on pisike nimekiri tehtud töödest:
*Vahetatud enamus pirne, mis põlesid ja, mis ei põlenud.
*Vaibad, matid ja istmed pestud - kuivatatud ja tagasi omal kohal.
*Korrastatud pisut el.süsteemi.(vajab veel pisut korrastust)
*Esiklaas, tagaklaas ja küljeklaasid tagasi liimitud.
*Sai ka muretsetud kasutaja Sarv-e käest uued klambrid liitude kinnitamiseks.
*Riffelplekist välja lõigatud uus kastipõrandakate.(vajab veel pisut kohendamist)
*Ostetud on uued küünlad, õhufilter ja uus aku.
Teha on veel jube-jube-jube palju.
*Muretseda piduripeapumba remontkomplekt.
*Nahatada katus.
*Vahetada mootori-,käigukasti- ja diffri õli.
*Korrastada pisut sumpsi.
*Regullida pidureid.
*Jne. Tööd on teha veel küll ja küll aga loodan 2009 hooajaks masina sõiduks vaslmis saada.
Peamine eesmärk on autole muretseda mustad nr-id (vanasõiduki numbrid)
|
|
Story of LSD Diff |
06.05.2009 |
Kolm päeva enne 1 maid jooksis differ päris önnetult kokku.
Sateliidid oli päris puruks ja metallipuru oli terve peotäie.
Õnneks leidsin uue silla ja selle asendamine ei olenud reiti raske.
|
|
1 Mai. |
06.05.2009 |
Kevadkruisil. |
|
Lõpuks 90% koos. |
06.05.2009 |
Kuna auto on siis juba vaikselt kokku pandud siis võtsin ta nyyd järgmiseks 140 päevaks igapäeva kasutusse.
Kuna mind vaevas käigukasti mured siis uurisin pikalt tqhq.ee foorumist inimesi, kes on sama murega ennem kokku puutunud. Õnneks pääsesin vaid filtri ja ölide vahetusega.
Siis hakkasid uued mured diffriga. Peale 40m rehvipõletust otsustas LSD, et nüüd ragiseme ja rattad ei liikunud enam kummalegi poole.
Õnneks juhtus tragiline kokkujooks mul töökoja ees ja siis otsustasin ruttu uue diffri usaraud.ee foorumi kaudu otsida.
Samal päevl sõitsin juba 340km edasi-tagasi ja uus tagasild oli hommikuks auto all. Vahetusse läksid kõik piduri osad ja diffri õlid. Tagasild on kohe kindlasti LSD aga pasitab, et tugevdatud ja kiirema ülekandega. Kiirenduseks on see hea aga igapäeva sõiduks natukene jama. Aga sellel aastal ei hakka enam seda muutma. Loodan vaikselt nüüd sisu korda saada. Esimese asjana on muretsetud uued kõlarid ja juhtmestik. Muusika tuleb küll tagasihoidlik, kuna autosõit on juba elamus oma ette.
Hetkel siis tehtud tööd:
Mootori õlid, filtrid, küünlad. Vaja veel juhtmed ja jagakaas ära vahetada.
Jahutus süsteem lasi vahepeal jorinal läbi ja nüüd sai suurem osa voolikuid koos jahutusvedelikuga vahetatud.
Käigukastis sammuti ölid ja filter.
Raami keevitasin ja tugevdasin 3mm karprauaga, kuna rooste oli oma töö teinud.
Tagasild täies pikkuses taastatud ja pidurisüstem uuendatud.
Vaja veel teha:
Käsipidurid töökorda seada.
Kaks liistu liimida.
Katus nahatada.
Sisu korda seada.
Siin on juba uus sild all.
www.youtube.com/watch?v=kWfZzFidA6k |
|
Sisu jälle laiali :) |
08.05.2009 |
Alles hiljuti sain sisu kokku, aga saatuse tahtel olin sunnitud jälle natukene lammutama.
Hetkel siis teostan taga akna plaati mille küljes on 6 kõlarit.
|
|
Katuse nahatamine. |
18.05.2009 |
Lõpuks on auto katus nahatatud just selliselt nagu originaalis juba oli. Kuna 3700.- ei olnud ma kuidagi nõus sellise töö eest maksma siis tuli kogu töö ise ära teha. Muretsesin ise vajalikud materjalid ja kunstnaha.
Kunstnaha just sellepärast, et on kõvasti odavam ja kui midagi valesti läheb siis ei ole kahju uus nahk tuua. Nahka kulus 1.8x2.5m ja selle hind oli 200.- Kontakt liim (spreiliimina)oli 110.-
Kõigepealt pesin katuse ära ja eemaldasin ääre liistud. Ja nii ta valmis sai.
|
|
99% ja valmis. |
20.06.2009 |
Täna sain siis pisut vaba aega, et kõik puuduolevad liistud paigaldada. Juhi akne, tagaaken ja kere liistud on nüüd kõik omal kohal. VB pean ühte liistu pisut kohendama aga täna ei hakanud enam vaeva nägema.
|
Diivan... |
25.04.2010 |
Lõpuks leidsin endale korraliku diivani. Hetkel proovisin leida õige asendi, et teha uued kinnit used.
Vasrti peaks iste rändama ka õmbleja juurde.
Vanad istmed kolisid tuppa :P |
|
Pidurid ja põletusveljed. |
09.05.2010 |
1 mai kruisil suudsin ära lõhkuda tagumised piduriklotsid. Katted jooksid maha ja pidurid jooksid peale. Nüüd on uued klotsid juba all ja vahetatud sai ka paar tikkpolti, mille olen suutnud puru keerata. Korrastasin ka rehvipõletus veljed ära. Puhastasin vana rooste ja mustuse maha ja uus värv peale. Samal ajal sai värvitud ka tagumised trummlikatted.
Nüüd jälle tükk aega rahu majas. Nüüd tuleb vaid LINELOCK muretseda, sest ei soovi auto pidureid enam lammutada. Diivan leidis ka õiged kinnitused ja ootab vaikselt õmblejanna kätt ja uut nahka.
Ja töö juures lappasin tuttavaga rehvihunnikud ringi ja leidsime tervelt 10 jooksu põletus rehve. Lihtsalt nii kahju oli sellest, mida inimesed ära viskavad :P Aga selleks suveks ei ole vist rohkme vajagi. |
|
Hooldus |
20.06.2010 |
Sai siis auto enne ABC-Showd veel kord üle käidud. Summuti sai uued torud, katid ja hääle. Esisild sai korrastatud ja puksid märitud. Kapotialune sai puhtaks pestud ja kõik juhtmed üle vaadatud. Midagi vajas korrastamist ja midagi tuli välja vahetda. Hetkel kõik tip-top ja võib rahulikult muretuid kilomeetreid kulgeda.
|
|
LSD vol_2 |
24.07.2010 |
Peale ABCS_2010 Haapsalu trippi tuli tagasillas imelik helin. Algul arvasin, et rattalaager või midagi aga EI. Algul oli kesine undamine kuni käis paras kolakas ja tagumised rattad olid plokkis. Tagasild on jälle kokku jooksnud ja nüüd olid kõik peaülekannded puru. Tigu oli kandiline ja rauapuru liiga palju.
Kuna eelmine sild, mis kokku jooksis on veel alles siis otsustasin kahets ühe hea teha. Aga mõõtmiste tulemusena ei sobi ei sateliidid ega ka sisu teineteisse. Ülekanded läksid üks-ühele aga see oli ka kõik. Laagrite erinevus oli juba 3mm ja siis ei hakanud edasi enam mässama.
Kuna selle diffri sisu säilis ilusti ja kaotasin vaid ülekannded siis otsustasin seda silda mitte torkida ja otsida uued jupid ja teha see kenasti korda. LSD on ikka parem kui ühemähkaja.
Samas on vana sild kasutult nurgas ja keevitasin sellele 100% luku.
Vaatan kuidas linnas käitub ja kaua kestab.
Kuna mootoris on lihtsalt niipalju jõudu, et diffreid läheb nagu putru siis on igati mõtekam korralikum diff korda teha ja teine põletemise jaoks jätta.
Vaatame, mis edasi saab.
|
|
Nädalavahetus! |
04.10.2010 |
Kuna ilmad on veel ilusad siis tuleb võtta neist maksimumi ja cruisida. Kahjuks suutsin linnas ära lõhkuda käiguvahetus kangi aga kiiremas korras sai tagasi tööle mindud ja see kinni keevitatud. Sellega kadus ära ka minu käigukasti problemid. |
|
Taas kappremont. |
02.05.2011 |
Enne avaüritust oli päris mitu tõrget, mis kahjuks said mulle nii saatuslikuks, et taas tuleb auto seibideks võtta ja ehitama hakata.
Päev läks perrse juba sellega, et keegi Id...kas pani mu paagi suhkurt. Ennem ei suutnud seda avastada kui üritusel. Peale seda jooksis juba kõik allamäge. Mootorist tuli suur ilgumine ja kolin. Avastasin vea liiga hilja ja nüüd tuleb mootor seibideks võtta. Lootus on, et korralik mootoripesu peaks aitama aga ei julge veel ära sõnada. Kuna raami remont oli nagunii plaanis siis saab kaks kärbest ühe hoobiga aga sellist asja ei osanud ette näha, et pean mootori ka laiali kiskuma.
Haapsaluks on auto jälle koos. Vähemalt sellised on plaanid.
PS! Mees või loom, kes sa mulle seda suhkurt nii lahkelt jagasid siis küll ma su kätte saan ja siis pistan sulle selle suhkru sinna kus päike ka ei paista RAISK!
|
|
Kes ütles, et suhkur ei tee mootorile midagi? |
08.05.2011 |
Päev algas rahulikult - kiskusin maha kütusepaagi, pesin selle puhtaks ja sain kätte ka suhkru. Paagi juurde panin ka lisa filtri, et järgmine kord selliseid asju vältida. Suhkur oli paagis tükki läinud ja selle sain kõik ilusti kätte. Järgmiseks puhusin läbi kõik voolikud ja vahtasin ära filtrid. Tõin Statoili suhkruvakütust ja esimesed 20 sekundit oli kõik juba väga hea. Järsku käis pauk ja keps tuli õlipannist välja.
Siis ei olnud muud midagi kui hakkasin mootorit maha kakkuma. Nüüd on kaks võimalust. Kas saan uue laua materjali või siis on võimalik veel midagi päästa. Aga motted jooksevad juba ammu uue mootori suunas. Järgmine nädal loodan maha saada ka kere raamilt ja siis algab uus saaga juba pihta.
Õhtu spurdiks panime Janeki autole käigukasti ka alla. |
|
Lammutus. |
11.05.2011 |
Kuna mootor on lootuseltult puru ja päästa andis ainult pead siis tuli väikne mõte terve auto korda teha. Alustades raamist.... jne. Kohe uut mootorit ostma ei torma, kuna hinnad on liiga kõrged. Et suuremad hobuseid taltsutada pean nagunii raami korda tegema ning siit saigi alguse uus kapitaalne lammutus.
Loodan selle nädala lõpus kere ja raama ära lahutada ja siis hakkan juba liivapritsiga mõllama. |
|
Mootor käes ja auto laiali. |
15.05.2011 |
Sai siis lõpuks auto seibiks võetud ja mootori sisu uuritud. Blokk on puru ja sellega ei ole muud kui uueks lauaks.
Samas sain käidud ka vaatamas ühte doonor El Caminot millelt oleks saanud apsoluutselt mitte kui midagi. Auto24.ee kuulutusele vastanud mees väitis, et tegu on originaal mootoriga, mille peale jooksin kohe kohale. Kuna põrsast kotis ei osta siis tuli välja, et mootorid pärinevalt mersudelt. Üks oli kapoti all ja teine kastis. Põhiline on see, et auto on seisnud seal 1.5 - 2 aastat. Igasugu isu kadus ära, kuna kere oli mäda, raami saaks kasutada ehk, sisu oli läbi, klaasid terved, kroom osa enam vähem OK. Aga 450.- ei ole see auto väärt.
Doonori otsingud jätkuvad ja alustan vaikselt raaami remondiga. |
|
Lahutus. |
24.05.2011 |
Nii lahutasin siis kere ja raami. 2h tööd ja korras. |
|
Raam |
26.05.2011 |
Kohe kui kõik sillajupid küljest lendasin siis vaatasin kriitilise pilguga üle kõik mis vähegi silma jäi. Esiteks raam ei ole nii hull kui arvasin, ning lootus ABCS-ks auto jooksma saada ei olegi nii ulmeline kui arvasin. Aga ei hakka veel ära sõnama.
|
|
Raami keevitus |
02.06.2011 |
Olen siis kätte võtnud päris piraka töö. Protsess on aeglane aga korralik. Vaikselt olen ühe küljega juba alustust teinud. Loodan enne liivapritsi vähemalt suuremad kohad korda teha, et pärast raam ära ei vajuks. |
|
Raam hakkab lõpuks valmima. |
23.07.2011 |
ABCS - toibutud, muud projektid kõrvale lükatud ja jälle sain usinalt raamiga tegeletud. Kuramus kuidas aeg venid ja venib. |
|
Uued puksi alused. |
11.08.2011 |
Raami tööd on kujunenud parajaks peavaluks aga õnneks on lõppu juba näha. Healjuhul näen ratastel raami juba kuu lõpus. |
|
Raam on puhas... nüüd vedrustus. |
16.09.2011 |
Lõpuks leidsn uuesti aega, et raamiga tegeleda. Kõik on pritsitud, krunditud ja kohe kui pisemad vead likvideeritud hakkan tegelema juba vedrustusega. Vedrustus on hetkel lahtine ots, alla tulevad kas originaalid või healjuhul õhkvedrustus. Elama näeme. |
|
2013 Haapsaluks auto tagasi kokku. |
03.06.2013 |
Aega jäänud Haapsaluks 1,5 kuud aga auto peab selleks ajaks valmis saama.
Muretsetud uus mootor ja kohe võtsin seibideks. Kõik uued tihendid ja mudinad ja vanalt mootorilt pead ja sisselase koos karpaga puhastusse ja kontrolli. Käigukasti lähen Imre juurde kontrolli ja hetkel nagu peale selle, et auto on miljoniks jupiks siis jagub unetuid öid küllaga.
|
|
Raam on lõpuks valmis. |
16.06.2013 |
Raamile ilus krunt all, 2-3 kihti värvi ja lõpuks sillad alla. Beauty ligeneb iga päev. |
|
Kere taastusravi, mootor veel seibideks. |
22.06.2013 |
Kere ja raamivahelised puksid ostetud, pikad pühad tähendavad vabaaja sisustust "garage-s"
Hetkel vahetan välja tollkeermega puksi kinnitus kohad tavalise keerme vastu, et enesel tulevikus lihtsam oleks. Keevitada on kõvasti aga Haapsaluni on vaid 3 nädalat aega.
Suhtumine: Küll jõuame :P
Mootorit näppides avastasime, et vänt läheb suure huraaga lihvimisse ja siis saab uued saaled tellida.
Suuremad jupid on kõik pesus käinud ja kanalid kõik puhtaks pestud. Tahaks juba mootorit kokku komplekteerida aga alati on agad... |
|
Kere taastus. |
24.06.2013 |
Pilt räägib enda eest. |
|
Napilt jäi puudu. |
15.07.2013 |
Kolmapäeva õhtu:
Raam sai uued laagrid, rooliotsad, pidurid ja vidinad. Mitte midagi vana ei jäänud. Kõik poldid sai sammuti välja vahetatud.
Mootorit komplekteerides avastasime katkise surverõnga.
Kuidas-miks-mismoodi ei tea. Tänud Kaidole, kellelt sai laenuks surverõnga, mille asendan hiljem uuega. Kui see kohale jõuab.
Neljapäev:
Mootor koos. Vidinad kõik külge ja siis kütusetrass jne.
Oli suurem jama starteriga, millele leidsin asenduse. Käigukast paigas siis algas suurem jama selleg,a et mootr ei taha tööle minna. Hiljem avastasime jagajakaanelt põlenud kommuka Keegi elektrik asendas ja asetas Volga jupid Elcaminole. Esimesed hääled olid ära. Motivatsiooni tuli kuhjaga juurde.
Reede:
Alustasime siis vedelike valamisega. Esimene radikas lasi läbi. Vahetasime ära aga väikesed tilgad jäid alles. Pole hullu, sellega saab hooaja ära sõita. Siis tuli meelde, et kardaanirist oli puru ja sai ruttu poest uus toodud. Selle vahetamisega viivitasin viimase hetkeni kuna teha oli veel palju. Rihmad, roolivõim, genekas jne võtsid oma aja. Siis öhtul mõtlesin kardaaniristi peale ja p....i. Vale.
Laupäev:
Oleme Beautil Valiantiga ja nautisime üritust.
Järgmine nädalavahetus auto sõidab ja pisivead on selleks ajaks parandatud.
Suurimad tänud:
Kaidole - sest ilma rõngasteta ei oleks mootor kokku läinud.
Janec - kaotasid 26h oma elust, et auto kokku aitasid panna.
Allan - kaasahõiked ja palju muud.
Eints ja Pats - elektrikud.
Ja minu Naine, kes lubas mul nädala aega garaasis elada :P
Järgmisel kruisil näeme RSK. |
|
Pildimaterjal. |
16.07.2013 |
Pildid valmimisest. |
|
abcs 2016 |
25.07.2016 |
Enne uue mootori ehitust sai proovitud 5liitrise mootori võimeid. Libiseva kastiga tuli 18,4s ja ise jäin rahule. Kindlasti saaks 1-2s veel paremaks aga see on pikem cruisi mootor. Auto on saanud uued peeglid ja nipet-näpet. Paar klõpsu ja ootame uue mootori ära. |
|