|
Autopäevikud > Buick Electra Estate Wagon 1986
|
Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (73) |
tagasi |
Buick Electra Estate Wagon 1986 |
Omanik: Raxo |
Esimene usaraud |
31.05.2007 |
Kõik sai alguse eelmise aasta lõpupoole, kui auto24'st autosid uurides ütles õemees, et Rakveres on üks Buick passiivselt müügis. Kuid tol hetkel ei olnud sellist vaba raha ning asi jäi sinnapaika. Mõnikord käisin seda ikka aia tagant piilumas.
Selle aasta veebruaris surfasin jällegi igavusest auto24's ning nägin sedasama Buicki müügis. Küll siis läks kiireks. Oli ju vaja kodu lähedal olev soodne auto endale saada. 15. veebruaril oligi Buick juba minu maja kõrval.
Paberimajandus venis segastel põhjustel kolme kuu pikkuseks. 19. mail võtsin kõik paberid enda kätte ja hakkasin ise asja ajama. Vahepeal oli jälle mingi segadus paberitega, kuid 31. mail sain kätte registreerimistunnistuse ja numbrid. Siinkohal tänud ARK spetsialistile.
Buick'il olid ka mõned vead:
1. Katalüsaator umbes
2. Parempoolse väljalaskekollektori ja plokikaane vahelt tulid heitgaasid läbi
3. Puitimitatsioon siit-sealt katki
4. Mõlgid mõlemal pool tagakülgedel
5. Põhjas mõned mädad kohad
6. Lambda-andur tükkideks
7. Mootori ja käigukasti padjad pooleks
Ja muud väiksemad probleemid.
Kolme kuu jooksul olin auto juures teinud asju, mis suurt raha ei küsinud, sest ei saanud ju kindel olla, et Buicki arvele saan.
1. Esimese asjana tegin tühjaks katalüsaatori, kuna heitgaasid ei jõudnud auto tagaossa välja.
2. Autozone ja tqhq abiga panin tagumised suunad tagurdustulede sisse, ostsin kõikidesse suundadesse kollased pirnid ning tagurdustule paigaldasin stange alla.
3. Tagaluuk käis ainult ühte moodi lahti, külje peale. Sisemist linki kangutades liikus see vaevalt sentimeetri ning siis käis metalne kõlks. Võtsin ukse lahti ning reguleerisin parempoolsete lukustite sünkroonvarda ja määrisin liikuvad osad. Seekord sisemist linki tõmmates ülemised lukustid avanesid, kuid luuk liikus vaid viis sentimeetrit. Järgmise etapina võtsin luugi üldse küljest ära, et oleks lihtsam tegeleda vasaku alumise uksehingega, mis oli kinni oksüdeerunud.
4. Vasak tagumine tuli oli kere küljes ainult ühe servaga. Neetisin lahtitulnud kronsteinid kere külge tagasi.
5. Juhiuks ei avanenud seestpoolt - selle vastu aitas varda kinnitamine ukseluku külge.
6. Tulede lülitamisel jäi armatuur pimedaks. Tulelülitil olid armatuurivalguse reostaadi kontaktid oksüdeerunud, nende puhastamisel hakkasid ka armatuurivalgustid põlema.
7. Soojendussüsteemil oli üks hoob katki, mis vastavalt vajadusele külma või sooja autosse saatis. Kuna selle liimimine ei olnud eriti usaldusväärne, siis võtsin ühe plekitüki ja tegin natuke omaloomingut.
8. Kroomveljed olid üsna roostes ning mõtlesin neid traatharjaga natuke puhastada. Asi viis selleni, et puhastamine jätkus ketaslõikuri otsas oleva traatkettaga ning veljed said puhtamaks. Nüüdseks on juba rooste tagasi, sest kroom vaheldub ju halja terasega.
9. Sisemise peegli liimisin spetsiaalse teibiga enne registreerimiseelset ülevaatust klaasi külge. Vahepeal soojade ilmadega on see sealt ära kukkunud.
10. Maki ühendasin korralikult, enne oli seal sellist pudru ja kapsaid tehtud, et jube.
11. Tagumise udutule kruvisin ülevaataja soovitusel ka külge.
Ühesõnaga nokitsemist jätkub mitmeteks õhtuteks-päevadeks. Aga asi on seda väärt! |
|
Töö võib alata |
01.06.2007 |
Niisiis, peale tööd panin Buicki käima ning loputasin natuke jahutussüsteemi. Seejärel tagurpidi garaazi ning lammutama.
Eesmärk oli ligi pääseda parempoolsele väljalaskekollektorile ning küünaldele. Arvasin, et pean ka parempoolse esitiiva eemaldama ning jõudsin juba esiotsa küljest ära kruvida, kui turgatas pähe, et piisab ainult rattakoopa eemaldamisest. Polte jagus selle plastmassdetaili kohta ikka mehiselt, paar tükki olid sellistes imekohtades, et ligipääsetavus oli natukene raskendatud. Kuid ära ta sealt tuli.
Asusin innuga kollektori polte WD'ga leotama. Olin foorumitest lugenud, et need suht kergesti pooleks lähevad. Proovisin ühte keerata - tuli! Järgmised kolm ka. Ainult üks jäi veel liikumatuks ning otsustasin selle homseks jätta.
Jõudsin ka lambda-anduri jäänused väljalasketoru küljest eemaldada. |
|
Teine päev |
02.06.2007 |
Kõik läkski liiga lihtsalt, seega pidi viies väljalaskekollektori polt pooleks minema. Kollektori sain kätte ning puhastasin selle ja plokikaane kokkupuutepinnad ning puurisin välja vasakpoolse silindrirea väljalasketoru ühenduskoha poldid. |
|
Kangekaelne polt ja karburaator |
03.06.2007 |
Puruksläinud polt ei mõtlegi sealt ära tulla. Sai proovitud mutter otsa keevitada ja keerata - ei tulnud. Ka kuuma andes ei liikunud see grammivõrdki. Ju siis tuleb see sealt välja puurida/lihvida/freesida jms. Homme vaatan, kas leian tööriistu, et see ilma plokikaant maha võtmata ära teha.
Kuna sealt ei saanud midagi edasi teha, hakkasin teisest otsast lammutama - võtsin maha ja lahti karburaatori. Hea, et ma seda tegin, sest vasakpoolne secondary metering rod oli holder'i küljest lahti. See ehk seletab ka mootori puterdamist WOT asendis, kuigi ega ka küünlad eriti värsked pole. |
|
Keevituspraktika |
05.06.2007 |
Otsustasin veel proovida seda juurikat sealt kätte saada. Keevitasin sinna otsa ühe suurema seibi ning seibi külge suure mutri. Seekord pidas keevitus vastu ning polt murdus uuest kohast.
Ühesõnaga ei olnud lootustki seda polti plokikaanest välja saada ning otsustasin sellele hoopis jupi otsa keevitada, et tekitada tikkpolt. Lõikasin parajal poldil pea maha ning otsa käiasin koonusesse. Keevitada oli paras jama, kuna ei mahtunud normaalselt tegutsema ning keevitusaparaat on ka selline, nagu on. Aga noh, esialgselt sai see külge. Ma pakun, et see murdub ära, kui ma kõik kokku panen.
Ah jaa, üritades karburaatorit korda saada, suutsin ära lõhkuda ühe secondary metering rod'i (abilõõri doseerimisvarras?) konksu, millega ta hoidja küljes ripub. Jälle jama, kurat. |
|
Elektriantenn |
06.06.2007 |
Elektriantenn oli lahti ühendatud, ots maha lõigatud ning mingi suvaline statsionaarne antenn esitiiva külge pandud. Mul vedeles üks uus universaalne elektriantenn garaazis ning mõtlesin seda otstarbekalt kasutada. Aga et seda vahetada, tuli maha võtta parem esimene poritiib. Kuna välimist plekki kinni hoidvate poltide plekist vastused läksid katki ning mõnda üksikut ei saanudki kätte, siis võtsin välimise pleki koos sisemisega maha. |
|
Jupid ja kokkupanek |
07.06.2007 |
Saabusid mõned kulumaterjalid: kaks õlifiltrit, üks kütusefilter, üks õhufilter ning kaheksa küünalt. Küünaldega oli selline lugu, et NGK kataloogist vaatasin auto järgi, et tähis on neil XR45. Tuli välja, et küünlad ei hakka, keermeosa oli lühem. Vaatasin siis samalaadsete autode (Chevrolet Caprice Classic, Oldsmobile Custom Cruiser ja Pontiac Parisienne) järgi küünla tähist ning neil oli see FR45. Peab ikka tõsine ebaõnn olema, et viga kataloogis on täpselt seal, kus mina vaatan. Tallinnas oli laos kaheksa FR45, ehk homme saan kätte. XR45 saatus on lahtine, ei tea, kas võetakse tagasi, kuna seda telliti kuskilt kaugemalt...või läheb koolitusrahade lahtrisse.
Vahetasin kütusefiltri ning panin karburaatori peale tagasi. Ka väljalaskesüsteemi komplekteerisin. |
|
Üks leke kinni, võib järgmise juurde minna |
08.06.2007 |
Sain kätte õiged küünlad ning tegin mootorile natuke pesu. Väljalaskekollektori tihend tundub pidavat, lärmi tegid lambda-anduri ava ning auk õhupumpamise süsteemis. Ei tahtnud hakata neid torusid plokikaane küljest lahti keerama, kuna teadagi, kuidas see lõpeb - midagi jälle puruks ja hakka uut leiutama. Lahendasin selle natuke labaselt, aga loodetavasti hästi. Tegin kahele poole plekitükid, vahele määrisin summutipastat ning tõmbasin need klambritega selle kollektori külge.
Uue elektriantenni kinnitasin esitiiva külge, alumise kinnituse tegin jällegi nii, kuidas mõte jooksis. |
|
Hakkame esialgu otsi kokku tõmbama... |
09.06.2007 |
Elektriantennile ühendasin pistiku, mis oli originaalantenni küljes. Armatuuri alt peab tegema väikese ringiühendamise, et asi korralikult töötaks.
Esitiiva poltide plekist vastused, mis pooleks läksid, keevitasin kokku ning ühendasin sisemise ja välimise esitiiva pleki. Iluliistude alla lasin Dinitrol ML'i, et oleks vähem roostetamist.
Kokkupanek seisab lambda-anduri taga, mille ma saan eeldatavasti kolmapäeval, kui see American Beauty's laos on. Seejärel tuleks juba ülevaatus ja SÕITMINE. Ma olen juba pea 4 kuud oodanud, et saaks selle autoga mööda Eestit kruiisida. |
|
Nipet-näpet |
10.06.2007 |
Panin siis udutulele ka lüliti - pakiruumi. Väidetavalt võib see seal olla.
Leidsin ajutise asenduse parempoolsele eesmisele kõlarile, mis ragises - kunagi Ford Sierrast välja kougitud originaalkõlar, millele tegin plekist ovaalsusadapterid :D |
|
Vaikne päev |
12.06.2007 |
Tegin lõpuks ära ka mootoriõli vahetuse. Nüüd endal ka kergem tunne. Sisse läks esialgu Mobil Delvac MX 15W-40 (on küll diiselmootoriõli, kuid sobib ka bensiinimootorisse). |
Ühed vead korras, teised kohe platsis |
13.06.2007 |
Täna saabusid siis lambda-andur, käigukasti padi ja käigukasti filter. Ajasin auto garaazist välja, andur külge ja.... meeletu detsibellide langus. Selle vaikuse seest hakkas hoopis muu heli kostuma - tiksumine klapikambrikaante alt.
Probleeme on ka mootori pööretega. Külmalt on tühikäik normaalne (kõrva järgi), kuid soojaks saades jäävad pöörded suhteliselt kõrgele. Samuti soojast peast käiku sisse pannes hakkab auto ise vaikselt kiirust lisama. Nii et probleemidest ja tööst puudust pole.
Enamus keredetaile sain külge, kapott jäi veel seina äärde. |
|
Enne liiklusesse sukeldumist... |
14.06.2007 |
Keerasin logarile veel viimased poldid külge ning vahetasin käigukasti padja. Vana oli ikka täiesti pooleks. Külge sai lõpuks ka kapott.
Seisupiduri mahavõtmise käepide on ka puudu, sinna panin mingi ajutise junni mutritega traadi otsa.
Homme üritan ülevaatuse ära teha. Kindlustus kehtib tänasest. E-kindlustusest helistati mulle ja küsiti auto marki ning mudelit. Kuna tööjuures seda lärmi ikka on, siis kirja läks Buick Lectra State :D |
|
Kauaoodatud päev |
15.06.2007 |
Täna oligi siis see päev, kus sain täitsa ametlikult sõita seal, kus tahtsin. Veidral kombel sattus jälle kuu 15. päev, ostsin Buick'i ju 15. veebruar.
Hommikul suundusin ärevas meeleolus ülevaatuspunkti poole. Ärevas sellepärast, et ei teadnud ju, kas jõuan kohale või mitte. Sain paar kilomeetrit sõita, kui süttis SES tuli. Õhtul kodus veakoode lugedes andis selleks 24, mis tähendab viga kiiruseanduri vooluringis. Eks see oligi vältimatu, kuna spidomeeter on vahepeal otsustanud mitte kiirust näidata. Spidomeeter ise on korras, seega viga ehk purunenud trossis vms. Päris raske on sõita, kui kiirust ei tea. Praegu ju see hooaeg, et ka väiksed kiiruseületamised lähevad halastamatult trahvi alla.
Sõiduelamusest kah natuke. No ikka ülimugav on istuda diivanil, üks käsi uksekäepideme peal, teine istmekäetoe peal, ja vaikselt kulgeda mööda maanteed. Mootori häält ei kuulegi, kui stabiilse kiirusega sõidad. Vahepeal kiirendades kostub kõrvupaitavat urinat ja siis jälle vaikus :) |
Vabad hetked tööjuures |
16.06.2007 |
Määrisin Buick'il roolihoovastiku liigendeid, tegin amordi- ja piduristendi, mõõtsin heitgaaside sisaldusi ja nühkisin katust natuke. Kinnitust leidis ka fakt, et spidomeetritross on puruks.
Parem esimene amort on läbi, aga seda teadsin ma juba varem.
Katus on natuke roostes ja pleekinud/tuhmunud. Proovisin nii nalja pärast kiirvaha ja lapiga nühkida ning välja tuli auto õige värv. Parem kui varem. Rõvedad kleepsud kiskusin tagaklaasilt ka maha. |
|
Vaakumvoolikud |
19.06.2007 |
Eile ostsin neli meetrit 5mm voolikut ja 50cm 6,3mm voolikut. Täna asusin neid vahetama, kuid neljast meetrist jäi väheks. Oleks viis meetrit ostnud, nagu ma alguses plaanisin, poleks need kaks voolikut vahetamata jäänud. Egas midagi, homme on ka päev, mil poed lahti.
Kõrged pöörded tühikäigul ja iseenesliku kiirendamise probleem peitub piisava vaakumi puudumises. Proovisin õhupuhasti korpuse külge käiva voolikuga ning auto töötas ilusti igas käiguvalitsa asendis. |
|
Rehvid ja muud probleemid |
27.06.2007 |
Mõned päevad enne jaanipäeva otsustas vasak tagumine rehv tühjaks minna. Sellega oli kunagi varem pooltühjalt sõidetud, rehvikülg kulunud ning tühjalt seismisega ka mehised praod tekkinud. Kuna jaanipäevale tahtsin siiski Buick'iga minna, otsisin tööjuurest vanade rehvide hunnikust mingid ajutised rehvid, mis iseenesest veel täitsa kobedad. Mõõtudeks oli 205/65 R15 ja paistsid auto all natuke väikesed.
Pöördusin murega antennimehe poole, et ehk tal on midagi kuskil. Ja täna saingi kätte Goodyear'i 225/75 R15 rehvid, millel natuke laiem valge triip, kui praegustel rehvidel.
Mõõtsin umbkaudu ka kütusekulu, nii tehnilise seisukorra määramiseks. Tulemuseks on ~18 L/100km, mis on natuke palju selle auto kohta. Ega see üllatus ei olnudki, kuna ka HC on ju ülepeakõrge. Järgnevalt plaanin hakata andureid kontrollima, neid on päris mitu ja kõik ju mõjutavad mootori tööd. |
|
Kodune diagnostika |
30.06.2007 |
Võtsin tööjuurest kaasa vaakumpumba ja asusin testima. Kõigepealt VAC-andur, mille jaoks seda pumpa vaja oligi. Kõik näidud vastasid korras anduri omadele ning võtsin ette temperatuurianduri. Ühendasin pistiku lahti, vaatasin, kas vool peale tuleb ning seejärel mõõtsin takistust soojeneva mootoriga. Jällegi vastasid näidud korras anduri omadele. TPS'i voldid tõusid ka sujuvalt gaasipedaali vajutades. Uurimist on veel küllaga. |
Liikumiskiirus jälle näha |
04.07.2007 |
Saabus spidomeetritross ning kohe läks see külge ka. Kui vana tross oli kahes tükis, siis uus on ühes.
Proovisõit tõestas, et spidomeeter hakkas küll tööle, kuid püsikiirushoidja nuppe näppides ei muutunud midagi. Veel üks asi, mis vaja korda teha. Eks kunagi ikka saab. |
|
Kastiõli |
05.07.2007 |
Vahetasin lõpuks ära ka käigukastiõli, uue õli nimi on Mobil ATF 220. Paras mökerdamine oli, kuna õli väljalaskmiseks eraldi auku ju pole.
Järgnevalt tuleb esipidurid üle käia, kuna vasak pool on peale jäänud. Pidevalt leian midagi, mis kütusekulu mõjutab...liiter ja liiter. Varsti sõidan 6l/100 :D |
Pidurid |
07.07.2007 |
Käisin üle esipidurid ning vahetasin piduriõli. Vasak esimene õhutusnippel oli täiesti kinni ja nii see praegu ka jäi. Esimesed piduriklotsid on ka lõpukorral.
Pingutasin karteripõhja polte, kuna sealt oli hakanud õli immitsema. Pingutada andis päris palju.
Käigukastiõli on ka ilusti käigukasti jäänud. |
Amatöör karburaatori kallal |
09.07.2007 |
"Sõjatehas", nagu kasutaja California on tabavalt maininud. Teise nimega Rochester Quadrajet, tagasisidega.
Võtsin selle teist korda juba maha, et seekord põhjalikumalt lammutada ja puhastada. Selleni viis see, et peale seismist pidi pikalt käiama ning veidi käest ära läinud kütusekulu. Eriti tähtis on viimane, kuna tuli selline veider mõte pühapäeval Haapsallu veereda ning kakskümmend sajale on maantee kohta liiga palju, idee kohaselt peaks Buick poolega sellest hakkama saama.
Natukene on veel lammutada, siis peaks puhastama ning well plug'e liimima. Pidid need ju lekkimisaldid olema. |
|
Lammutame veel |
11.07.2007 |
Mõtlesin küll, et väga palju karburaatorit ei lammuta, pärast lõhun jälle midagi ära. Aga huvi sai minust võitu ja koukisingi ujukiruumi tühjaks.
Vahepeal jõudsin kiirenduspumba süsteemi kuuluva kuuli suruõhuga hoovi peale puhuda, kuid õnneks leidsin selle üles. |
|
Kokku tagasi, sama tark edasi |
13.07.2007 |
"Vedela metalliga" mökerdasin need korgid kokku ning komplekteerisin karburaatori. Üks asi vähemalt korras.
Teise positiivse asjana tõdesin, et peale puhastamist tuleb toores kiiremini maha.
Aga üldiselt on olukord ikkagi mitterahuldav. Kõrgematel pööretel töötab mootor ilusti, ühtlase kiirusega sõites hakkab mõnikord õrnalt jõnksutama. |
|
Peab jõudma |
14.07.2007 |
Hoidke siis mulle pöialt, üritan Haapsallu homseks jõuda. Ma loodan, et generaator otsi ei anna.
Täna tõstsin laia valge triibuga rehvid tagumisteks, siis on asi nagu tasakaalus rohkem.
Kontrollisin EGR'i klappi...ja see ei liikunud. Oli kinni jäänud (pooleldi)avatud asendisse. Natuke määrimist ja liigutamist ning jälle üks asi juures, mis töötab.
Otsides taga põhjust, miks "idle load compensatorisse" vaakum ei jõua, kiskusin vaakumvoolikuid siit-sealt. Hakates vaakumi regulaatorklapi küljest voolikut ära tõmbama, pöörded järsku normaliseerusid. Kompides paar korda veel selgus, et kui klapi korpuse all oleva augu ette midagi panna, siis on vaakum olemas. Võtsin klapi lahti ja leidsin auguga membraani. Tegin natuke parandust ja siiamaani see töötab. |
|
Vaakumlekked |
19.07.2007 |
Eile kontrollisin vaakumkambreid ja -membraane. Vaakumi regulaatorklappi üritasin paremini lappida, kuid hea oleks see uus osta.
Kui EGR'i klapp peaks vaakumit hoidma, siis on ka see läbi, sest seda ta ei tee. Vaakumi mõjul ta siiski mingil määral liigub, seega päris puruks ei ole. Nii et ka see on uus vaja.
Kolmandaks "haigeks" on üks karburaatori küljes olevatest vaakumkambritest.
Natuke hiljem
EGR'i klapp siiski läbi ei ole, jääb pidevalt avatud asendisse kinni lihtsalt. See peaks olema backpressure EGR valve, mis mootori mittetöötamisel ei hoiagi vaakumit. |
Igatpidi sugulased |
26.07.2007 |
Eile sain kätte esimesed piduriklotsid ning vahetasin tööjuures kohe ära ka.
Täna märkasin ARK'i ees tuttavat autot ning koju tulles ootas see mind juba ees. Nimelt õemees oli ka omale ühe vaguni ostnud. |
|
Küüned taha |
28.07.2007 |
Istusin autos ja mõtisklesin, miks armatuuri paneelid erinevad on. Uurisin natuke ligemalt ja sain kilel nurgast kinni võtta. Välja tuli see, mis seal juba tehasest. Uuesti katmise põhjus oli vast selles, et kunagi oli kõrvalistuja pool makk olnud ja hiljem oli see kokku sulatatud-mökerdatud.
Vahetasin veel ühe vaakumvooliku jupi. Ehk on see kõige viimane. |
|
Mootoripadjad ja generaator |
04.08.2007 |
Kolmapäeval toodi AB'st mootoripadjad ära ning täna läksid need paika.
Võtsin generaatori laiali, kuna laagri(te)l oli väike lõtk sees.
Eks näeb, kas on selliseid laagreid ka Rakverest saada... Niikaua saab jälle sidurdada ja käike vahetada 73cid kopikaga :) |
|
One down, one to go |
06.08.2007 |
Generaatoril rihmaratta poolne laager vahetatud. Oli kenasti poes saadaval, firmaks SKF ja maksis 87.-
Lisandus veel uus generaatoririhm.
Teist laagrit pole veel leidnud, loodan AB peale.
|
Generaator kokku |
15.08.2007 |
Lõpuks generaatoril ka tagumine laager vahetatud, saab jälle sõita.
Oma koha leidsid ka uued releed ohutuledele ning suunatuledele. |
|
Mis toimub esitule klaasi taga? |
30.08.2007 |
Millegipärast peatus pilk juhipoolsel kaugtulel ning vastu vaatas sinna sisse tekkinud veekogu. Võtsin tule küljest, tühjendasin veest ning tegin pirnipesa juurest veidi hermeetilisemaks.
Samas kõrval lähi/kaugtules olid mingist iidsest ajast vana pirni killud, mis ma lõpuks täna välja kallasin.
Klaasipesuvedeliku paagi pesin seestpoolt puhtaks ning täitsin vastava vedelikuga. |
Katsetused |
01.09.2007 |
Kuna kuskil on veel vaakumlekkeid, siis saab väikse katse tehtud. Karburaator on üks variant, kuid selle jätsin praegu mängust välja.
Tegin nii:
1. Õhupumpa ja ümberlülitusklapile minevale vaakumvoolikule punn ette. Õhupumbal on taga mingi plastikkorpus, milles oli pragu või oli seda liimitud...ühesõnaga ei äratanud usaldust. Idee kohaselt pumpab õhupump nüüd õhku ainult õhufiltri korpusesse.
2. Õhufiltri korpuse küljes olev klapp oli vaakumi toimel ainult sooja õhu võtmise reziimi peal. Ka sellele vaakumvoolikule panin punni ette, nüüd on see klapp lahti ja võtab jahedat õhku.
3. Punn läks ette ka EGR-klappi minevale vaakumvoolikule. Kuna katalüsaator on tühi, siis on vastusurve veidi väiksem ja ma nüüd ei oska öelda, kas klapp töötab korralikult või mitte.
4. Vaakumi regulaatorklappi kunagi mäkaiverdasin, seega on selle töötamine ka kahtlase väärtusega. Võtsin selle vahelt ära ning tegin otseühenduse. Niikuinii reguleerib ECM sinna minevat vaakumit läbi solenoidi.
Jahutussüsteemis oli ajutiselt vesi, mille vahetasin lõpuks jahutusvedeliku vastu. |
Otstarbekas kasutamine |
22.09.2007 |
Viimased kolm nädalat on Buick mind Tallinna kooli ja sealt tagasi vedanud. Muud hullu polegi, kui reguleerimata esisild ja värin 90-110 vahemikus.
Täna sai aga auto kandevõimet kasutatud ja mõned kotid kartuleid toodud. 40-kiloseid kartulikotte oli 12tk ja peal 3 täiskasvanut + 1 imik. |
|
Värinad |
23.09.2007 |
Hakates isaga koos värina põhjust otsima, tõstsime auto tagaosa üles ja lasime ratastel ringi käia. Paremat tagumist rehvi vaadates ei olnud kahtlustki - sellega on kõik. Otsisin avatud rehvitöökoja (mille ma üllatavalt ka leidsin) ja lasin rehvi ära vahetada. Tallinna ots näitas, et värin on märgatavalt vähenenud, kuid täielikult kadunud ei ole. Kuid ajutiseks rahuloluks on põhjust. |
|
"Iste" |
06.10.2007 |
Kuna Buick on Soomest toodud, siis tagumine "iste" on teadagi kellegi käsitöö. Lisaks sellele olid erinevad nurgad lahti ning "iste" ei püsinud ilusti. Reedeti ja pühapäeviti on Buick suuremal või vähemal määral üliõpilasi täis ning tuli selle "istmega" tegeleda. Natuke keermestamist, mõni polt ja kruvi ning paigal ta püsibki.
Tühikäigupööretel tundub olevat mitu asendit. Tavaliselt ristmikul seisma jäädes kui käik on sees, siis on kuulda ja tunda, kuidas pöörded on natuke kõrgemad. Mõnikord harva suudab ta õigetel pööretel olla, ehk ei kuule ega tunne hästi mootori käimist. Arvasin olevat selle viga, et regulaatorklapi ära võtsin. Panin selle tagasi, kuid seis on sama. Ei oska öelda ka, kas see klapp töötab või mitte.
Mõõtsin ka Throttle Position Sensori volte. Tühikäigul peab olema 0,37V ja 0,43V vahel, mul oli 0,67V. Käepäraste vahenditega ei suutnud reguleerkruvi keerata
Aga vähemalt istme sain paika, mille pärast ma üldse auto juurde läksingi. |
|
Shopping |
08.10.2007 |
Vurasin US-Parts'i ja tellisin klapikambrikaante tihendid. Praegused immitsevad õige veidi, kuid tahan ka kaantele mingi värvikihi selga saada, rooste ei ole ilus värv.
Edasi käisin kõik usakate romulad läbi... noh, kaks neid ju ongi põhimõtteliselt. Tosin asja oli nimekirjas, viis sain.
Jõgisoolt võtsin paisupaagikorgi, ühe esimese amordi ning karburaatorile secondary metering rod'id. Selgus, et Eesti on väike ning need vardad kruvisingi õemehe endiselt Astrolt maha.
Turbast Lehetusse minnes oli 90 alas üks mehine küngas, peale mille ületamist esisilla koostises olev crossmember vastu maad lajatas. Kõik jäi siiski terveks, kuid moraaliks võib öelda, et ei tasu igasuguseid ajutisi madalaid rehve alla toppida. Sealt romulast sain seisupiduri mahatõmbamise hoova ja ühe tagumise turvavöö. |
Hooaeg läbi |
14.10.2007 |
Kuna eile lõppes kindlustus ning ka talv on tulekul, siis Buick jääb paikseks.
Nokitsemishooaega alustasin seisupiduri mahavõtmise käepideme külgepanekuga, mis sai Lehetust toodud. Auto ostuajal oli seal kõigest traadijupp, mille otsa keerasin suvalise garaazist leitud junni. |
|
Talverõõmud Buick'iga |
02.12.2007 |
Läksin hommikul õue värsket õhku hingama ning ühe soojaga otsustasin Buick'i lume alt üles otsida. Harjaga oli suhteliselt vähe teha, kuna õhukese lumekihi all oli pooleldi jäätunud paksem lumekiht. Kaabitsaga sain siis lõpuks enam-vähem töö tehtud.
Kui juba nii palju tööd tehtud, siis mõtlesin proovida, et kas käima ka läheb. Enne sisseistumist tuli muidugi ukselukudesse lukusula pihustada, sest muidu poleks saanud sisse istuda. Võti süütelukku, 4 sekundit käiamist, väike paus, veel 3 sekundit käiamist ning kõik 8 silindrit hakkasid ilusti tööle.
No kui juba käima sai pandud, siis peab ikka paar tiiru ka tegema. Paksemat sorti lumega kaetud mäest läks ameerika M+S rehvidega üles küll. Jõulibisemisega kurvi läbimine on selle autoga väga huvitav! :D
Ning kuna mootor sai soojaks, siis vahetasin ära ka mootoriõli. |
Aeganõudev amordivahetus |
18.12.2007 |
Üks esimene amort vedeles Buick'is juba pikemat aega ning täna võtsin viitsimise kokku, et see paremale ette lekkiva amordi asemele panna.
Alumised poldid tulid ilusti lahti, kuid VÄGA kaua läks ülemise mutriga. Püüdsin seda küll igat moodi üritades lahti keerata, kuid lõpuks pidin siiski lõhkumise teed minema. Rellakaga ligi ei saanud, seega jäid üle haamer ja meisel ning väike käiakivi trelli otsas, muud tarka mõtet lihtsalt polnud. Kuid vahetatud see pagana amort sai. |
|
Kiusatus sai võitu |
20.12.2007 |
Kuna kõik on lihtsam, kui on olemas nii ülevaatus kui kindlustus, siis saigi viimane pooleks aastaks tehtud. Selline paras periood, kuna juunis langeb riskikoefitsent. Soovitan külastada IF'i E-bürood, kus iseteeninduses on kindlustus kõige soodsam. |
Päev mässamist, kasu ei midagi |
29.12.2007 |
Eile uurisin pool päeva internetist ja manuaalist karburaatori teemat ning täna otsustasin käed külge panna. Soojenduseks võtsin maha õhupumba ja selle voolikud, ei ole neid niikuinii vaja.
Throttle Position Sensori reguleerimiseks oleks vaja olnud 2,5 mm kuuskantpadrunit, kuid loomulikult mul polnud seda. Jätsin siis mõned kandid mängust välja ning saagisin 4 mm läbimõõduga naelale 2,5 mm vahe sisse. Nüüd peaks voldid paigas olema.
Teiseks kontrollisin Mixture Control Solenoidi plunger'i reguleeringut. Selleks tuli teha mõõdupuu, mille pikkus on 1,304 tolli ehk 3,31 cm. Enne reguleerimist lugesin põhjani keeramisel 7,5 pööret, peale reguleerimist jäi alles kõigest 2 pööret. Reguleerkruvi keeramiseks sobis ilusti TPS'i jaoks tehtud nael.
Iseenesest huvitav oli kontrollida väidet, et auto töötab tühikäigul ning saab käivitada ka ilma karburaatori ülemise osata. Ja näe, töötaski.
Mis siis muutus peale neid tegemisi? Tühikäik läks veidi ebaühtlasemaks ning tundub, et pöörded vähenesid. Tühikäigukruvisid pole veel kruttinud, sest pole vastavat tööriista.
Kuskilt tuleb mingit veidrat intervalliga pininat, mida varem polnud.
Paras pain in the ass see 307 ja CCC Quadrajet. |
|
Rihmad |
06.02.2008 |
Tekkinud pinina elimineerimiseks oli vaja hankida A/C kompressorile kiilrihm. Kui Gates'i kodulehel vastavalt autole kõik rihmakoodid olemas, siis TecDoc tegi selle sisestamise peale mök-mök. Järelikult oli vaja pikkuse järgi tellida. Lasin tellida liiga täpse rihma ning pidin sellepärast rohkem tööd tegema ehk siis kompressori mootori küljest lahti võtma, et saaks allapoole nihutada. Kui kõik ilusti küljes tagasi, siis jäi isegi veidi pingutusruumi.
Ka roolivõimendi pumba rihma vahetasin ära, külmalt oli häälitsema hakanud. Selle sai tellida vana rihma järgi, kuid peale ei tahtnud see ikka minna. Vaatasin generaatoririhma tähistust ning selgus, et identsed rihmad. Kuna see rihm oli juba mõnda aega generaatorit ringi ajanud, siis otsustasin selle hoopis roolivõimendile panna, kuid ikkagi jäi natuke puudu, et peale läheks. Kasutasin siis "jalgrattaketi pealepaneku" meetodit ja rahu majas.
Tahtsin korraks vaiba alla piiluda, et kas varsti saab juba jalaga hoogu lükata. "Korraks" lõppes sellega, et esiistmed on küljest võetud (ei pidanud isegi välja tõstma, vaid lükkasin tagaluugi juurde). Vaipa päris kätte ei saanud, kuna turvavööde eemaldamiseks puudusid mul sel hetkel tähikvõtmed.
Vahepeal olen veel natuke toonklaasi küljest kiskunud ning armatuuripaneeli kroomsprayga üritanud taastada, mis eriti hästi ei õnnestunud. |
Vaip välja |
07.02.2008 |
Vaibaga maadlemine oli ikka paras katsumus. Ei tahtnud ta painduda ega auto küljest lahti tulla. Pagana raske oli ka veel pealekauba.
See suur töö tehtud, sai roostekahjustuste ulatust näha. Juhi jalgealune tuleb täielikult uus teha, tagaistuja jalgealusel väiksematsorti auk. |
|
Võib jälle julgelt jalga toetada |
16.02.2008 |
Suurem auk nüüd siis kinni pandud, mõni väiksem on veel jäänud. Ei jõudnud nelja tunniga kõike ära teha.
Liitekohtadele tuleks ehk veel veidi keevitust teha ning siis mingit möksi peale. |
|
Jõudu juurde |
23.02.2008 |
Võtsin esimest korda elus kätte stroboskoobi ning kontrollisin süüteajastust. Panin auto käima, maandasin diagnostikaklemmi ning hakkasin välgutama. Joon hüples (järjekordne probleem?) seal kuskil 14 kraadi juures. Sättisin selle 20 kraadi juurde tühikäigul, kuid peab olema hoopis 1100 pöörde juures.
Kui enne ei jaksanud Buick sileda betooni peal burnout'i teha, siis nüüd jaksab.
15.03.2008
Strobokäsitsemise (seadistamise) oskamatusest oli ajastus keeratud hoopis 24 kraadi peale ning soojalt käivitades hakkas V8 starteriga jõudu katsuma.
Nüüd on ehk asi õige, joon seisis ilusti 20 kraadi peal. |
Ikka edeneb vaikselt |
30.03.2008 |
Eilsel kevadisel päeval võtsin asja käsile, et saaks juba salongi kokku. Käiasin keevisliited veidi madalamaks, eemaldasin traatkettaga roostet ning päeva lõpetasin roostemuunduriga.
Täna katsin põhja krundiga ning keevisliidete ja muude kohtade tihendamiseks kasutasin kerekitti. Viimasega sattusin vist natuke hoogu, aga las ta olla.
Lõpuks said ka küljeklaasid toonkilest priiks, liimi jäi veel sinna omajagu.
Kaduma on hakanud piduriõli, probleem tundub olema tagumistes torudes.
|
|
Saab jälle julgemalt pidurdada |
05.04.2008 |
Vahetasin ära tagumised piduritorud. Katki oli küll vasakpoolne, aga mõtlesin, et kui ma juba tegema hakkasin, siis teen mõlemad uued. Materjal alla saja krooni, ülejäänu kõigest nokitsemise vaev.
Tagumised klaasid tegin liimist puhtaks ning uue põhjatüki tõmbasin altpoolt roostemuunduriga üle. |
|
Väljalaske kohendamine |
12.04.2008 |
Plaanisin juba ammu tühjakstehtud katalüsaatori toruga asendada, kuid parajalt suurt torujuppi polnud võtta. Tööjuures vedeles vanarauahunnikus Land Cruiseri vms. summutitoru, mis läbimõõdult ideaalselt sobis. Natuke lõikamist ja keevitamist ning toru paigas.
Õhupumpamise süsteemi toru, mis vasakpoolse silindrirea väljalaskekanalitesse õhku juhtis, oli lekkima hakanud. Painutasin seda veidi, et näha, kui suur auk on, aga too murdus hoopis küljest. Tegelikult tahaks millalgi kõik need torud ära korjata, aga ajutiselt keevitasin murdunud koha kinni. |
|
Eesmärk pühendab abinõu |
27.04.2008 |
Paistab, et õigete istmete hankimine ei taha õnnestuda. Jutu järgi on need juba Lääne-Virumaal, kuid tundub tühi jutt olevat. Vahepeal tegin olemasolevate istmetega ümberkorraldusi.
Et tagumisel istmel mugavam istuda oleks, läks sinna ühe auto tagaiste. Järgijäänud polsterdatud puupingi muutsin kolmandaks istmereaks, et lõpuks ometi oleks reaalselt 8 istumiskohta.
Leidsin põhjuse, miks tagurpidi pidurdades vasakult eest raks läbi käib - nimelt on ühe poldi alt reguleerseibid jalga lasknud. |
Edasi, ikka edasi, mitte meetritki tagasi |
02.05.2008 |
Üleeile otsustas tagurpidikäik ära kaduda.
Poolteist nädalat tagasi mõlesin eBay ja PayPal'i ära testida ning ostsin Haynes'i manuaali, mis täna kohale jõudis. Kasutatud, aga väga korralik. |
|
Ootel |
08.06.2008 |
Üle pika aja auto kallal ning tulemuseks on roostest puhastatud veljed (jälle), mingisuguse värvikattega keskkapslid ning puitimitatsioonita vasak esimene tiib.
Roostes numbrituli, mis numbri valgelt taustalt väga hästi välja paistis, sai hõbedase värvikatte. Tagumine udutuli läks peitu, vajadusel siiski paari sekundiga olemas.
Haynes'i manuaalist on isegi kasu olnud - Caprice vaguni aku tühjenemisele sai esialgu piir pandud. Generaatoris olid väikesed lühised.
Käigukastile tellitud jubinad on Eesti tollis, varsti saab ehk jälle liikuma. Või mitte.
11.06.2008
Käigukastile jubinad kohal:
- remontkomplekt
- Transgo Shift Kit
- käsiraamat
- õlipunni kit õlivannile
- Haydeni õliradikas |
|
Kast maas ja laiali |
15.06.2008 |
Eile tuli vaim peale, et auto mõlematpidi liikuma saada ning võtsin käigukasti maha. Kuna see sunnik oli nii raske, et tavameetodil (sigulli kast õlale-rinnale-sülle ja redelist üles) ei olnud võimalik seda üksinda auto nina ette tassida, siis tõstsin Buick'i ühe nurga nii kõrgele, et mahtus kasti välja lohistama.
Täna lammutasin kasti laiali ning tagurpidikäigu puudumise põhjuseks on väga tõenäoliselt low/reverse clutch pack'i kulumine, mis pidavat olema nende kastide tüüpviga. 4/6 friktsioonketaste katted olid väga-väga minimaalsed, 2/6 normaalsed.
16.06.08
Väike kahtlus, et mingi viga peab veel olema, osutus tõeks. Nimelt oli puruks üks tihend, mistõttu kadus surve kolvi tagant, mis lükkab low/reverse clutch pack'i kokku.
Pumbal suurendasin tagasivooluava, nagu soovitatud. Paistab, et kasti on enne ka remonditud/üritatud remontida, kuna sama ava puurimist oli alustatud ning polnud lõpule viidud. Samuti olid ristikesed avade juures, kus kuulid käivad. |
|
Ta liigub siiski |
22.06.2008 |
Reede õhtul kell 10, kui kast juba koos oli ja tegevus otsas, tuli mõte selle kõigega kiirelt ühele poole saada. Mõeldud-tehtud. Poole kolmeks auto koos, katsetamise jätsin järgmisse päeva. Kõige kauem aega läks kasti külgesaamisega, kuna kanalilaudade peal lauajuppide allaladumisega õigele kõrgusele saamine oli nagu täppisteadus.
Igatahes 15 miili on kast korralikult töötanud, loodetavasti kestab rohkemgi.
23.06.2008
Käigukasti lisajahutus nüüd paigas. Tagustange puhvrite/sarvede kummikatted kinnitatud.
24.06.2008
Kontrollisin ujukitaset ning vaatasin veelkord TPS'i üle. EGR-klappi üritasin sisselaske küljest puhastamiseks eemaldada, kuid poldid on ikka väga kinni.
Alustasin lõpuks ka A.I.R. süsteemi torude eemaldamist plokikaante küljest. Mõlemal pool olid torud mõnest kohast läbi roostetanud ning enne lambda-andurit olev leke ei ole hea.
25.06.2008
Juhipoolt torud eemaldatud ning augud kinni pandud, kõrvalistuja pool torujupid alles jäetud ning kõveraks painutatud. Ilma lekkivate torustiketa on nüüdsest kuulda puhast V8 häält, mis keskmistel pööretel väääga ilusti summutis kõlab.
Mootoriõli sai ka vahetatud.
27.06.2008
Ülevaatus tehtud, kõik oli nii nagu peab. |
|
Kapotialuse korrastamine |
07.07.2008 |
A.I.R. süsteemist ongi järgi ainult kõverakspainutatud torujupid ning paar pistikut.
Vaatasin, mida veel ära võtta. Kuna konditsioneer niikuinii ei tööta (radikas lömmis/katki), siis idle load compensator (tõstab vajadusel pöördeid, kui konditsioneer tööle panna) oli mul karburaatori küljest juba varem ära korjatud. Nüüd siis järgnes muu sellega seotud. Hakkab selginema.
Probleemiotsingu (20 liitrit sajale viitab ikkagi probleemile) lihtsustamiseks eemaldasin ajutiselt kütuseaurude säilitamise ning õigel ajal põletamise süsteemi. Kapotialune veelgi puhtam. Pealegi oli selle anuma põhjas olev õhufilter tehtud ehitusvillast...vähemalt ma arvan nii.
PCV valve oli pooleks läinud (ehk siis algusest peale pooleks olnud), selle vist suutsin isegi ära lappida. See oli üks tõsine vaakumlekke koht.
Järjekordselt purunes tagumine piduritoru, just enne tagumist pidurivoolikut. Kuna ei olnud esialgu aega seda vahetada, väänasin toru kinni.
Vahepeal olen ka püsikiirushoidjat üritanud korda teha. Kangil ei töötanud on/off lüliti, kuid muud funktsioneerisid. Ühendasin eraldi on/off lüliti ning see osa on korras. Edasi testisin ära servo, ka see oli korras. Nõrgimaks lüliks tundub olevat siis püsikiirushoidja aju. |
|
Veakoodide likvideerimine |
21.07.2008 |
Hiljuti meeldis SES tulele aina tihedamini põlema hakata. Põhjusteks seguklappide asendianduri (TPS) kõrge väärtus ning lahjad heitgaasid.
TPS'i probleem tundub olevat halvas ühenduses. Mässasin veidi selle pistikuga ning tükk aega oli asi korras. Siiski täna tuli probleem tagasi. Töösooja mootoriga läheb kinnise asendi väärtus 0,48V pealt 1,2V peale.
Lambda-andurit mõõtes toimetas see umbestäpselt -0,3V ja 0,4V vahel, mis tundus kahtlane. Tellisin uue anduri - seekord universaalse ja kõige odavama - ning asi paranes.
ABCS'lt tulles hakkas mootor soojast peast kiirendades puterdama ning teeb seda siiamaani.
24.07.2008
Tagaluugi klaasi sai võtmega ainult alla liigutada, ülesse ei tahtnud kuidagi tulla. Võtsin vastava lüliti laiali, lükkasin peene viiliga kontaktid puhtaks ning nüüd töötab nagu uus. |
|
Süütesüsteem ja pidurid |
04.10.2008 |
Üle pika aja saab ka midagi kirja panna.
Kolmapäeval tõin American Beauty'st AC Delco küünlajuhtmed ning E-Tron'i jagajakaane ning -rootori, täna läksid need külge.
Sama päälinnaskäiguga lasin Pidurimeistris kolmemeetrise piduritoru teha, nüüd on lootust ka tagapidurid tagasi saada.
Vahepeal korraldasin ringi tagurdustuled. Ühe asemel on neid nüüd kaks ning nihutatud keskele poole. Muud põhjust ei olnudki, kui et vastik oli vaadata keset stanget tilbendavat üksikut tagurdustuld.
13.10.08
Eile hakkasin piduritoru vahetama. Kõik läks hästi, kuni hakkasin uut külge panema ning selgus, et eespool käib jämedam stutser. Täna võtsin õige otsa kaasa ning vahetasin endises töökohas selle ära. Nüüd peatavad kahte tonni kõik neli pidurit. |
|
Mõned uued jupid |
18.10.2008 |
Nüüdsest on bensiinipaagil õige kork (eelmine oli mingi diiseljapsi oma), mis ka lukku käib.
Vahepealt torujupiga jätkatud ülemine radiaatorilõdvik vahetus korraliku ühes tükis olevaga.
Igaks petteks läks külge ka uus temperatuuriandur, uus radiaatorikork ning uus breather. |
Kevad käes, hakkame sõitma-remontima |
16.03.2009 |
Ilmad on juba soojad ja teed kuivad ning Buick'i mootorgi juba mitu korda soojaks saanud. Vahepeal sõitsin ringi ilma soojendusradiaatorita, sest too lekkis. Aga täna saabus uus radikas ning külge ta kohe ka läks. Mootoriõli ja -filtri vahetasin ka alles hiljuti.
Siiamaani ajasin juhi märja jalgealuse soojendusradiaatori kaela, kuid lähemalt uurides selgus, et nii see ei pruugi olla. Kuskilt tulemüüri läbiviikudest vist immitseb. Plastmassrenni, mis esiklaasi pealt voolava vee kaitsmeplokist eemale juhib, ühendasin tihedamalt tulemüüri külge.
Hiljuti hakkas SES tuli hõõguma-põlema-vilkuma, diagnostikat ei saanud teha ning ka mootor ei tahtnud normaalselt töötada. Tõmbasin siis ECM'i küljest pistikud lahti ning nüüd töötab mootor väga ilusti, vahelejätmisi ei ole enam. Ju siis on ECM või mingi andur tuksis, aga mulle aitab sellest jamast. Sõita saab nagu siiamaani sõitnud olen - kakskümmend sajale, ei vähem, ei rohkem, sõida kuidas tahad :D
Loodetavasti saan lähiajal vaakumregulaatoriga HEI jagaja, karburaator on ka vanema tüübi oma vaja.
19.03.2009
Kergitasin vaibanurka ning panin soojapuhuri tegutsema.
Juhiiste oli juba mõnda aega vooluvõrgust lahti ühendatud, sest kuskil oli lühis ning kesklukustus ja tagaluugi klaas on sama circuit breaker'i all.
Alustasin lülititest ning viga tuli kohe välja - plussjuhtme isolatsioon oli vastu istmeraami läbi kulunud ning seal see lühis tekkiski.
Jääb veel üle välja selgitada, miks istme tagumine osa ainult üles läheb, aga alla ei tule.
21.03.2009
Leidsin esiklaasi alumise serva juurest rennist paar läbivat roosteauku ning sulgesin need. |
Kuidagiviisi edeneb |
27.04.2009 |
Niisiis, vaakumregulaatoriga HEI jagaja olemas, tänud kasutajale mrRocknRoll. See oli vist siis ainus Oldsmobile'i mootorilt pärit jagaja, mis ei olnud kasutuses - teisi pakkumisi lihtsalt ei olnudki. Tundub, et nüüd pean vähem gaasipedaali tallama ning ehk võidan ka mõne miili galloni kohta.
Vana Blaupunkti kassetikas vahetus vähe moodsama maki vastu, mis sööb SD-mälukaarti.
Esimesed kõlarid vahetasin ka värskemate vastu. Valik langes 4x6 plate-style kõlaritele ning kuna www.audiodesign.ee ei viitsi vist midagi müüa, hankisin soovitud kõlarid www.sonicelectronix.com lehelt.
Õigete tagaistmete hankimine läheb nagu ikka. Nüüd on need istmed juba väidetavalt just selle auto omad, mis siis Soomest ära toodi vms. Aga näe, ei taheta mulle mitte kuidagi öelda, kus need täpsemalt asuvad (Laekveres kuskil) ja kellele helistada, et istmed kätte saada...
Nii et kui kellelgi teisel vedelevad sellise auto õiged tagaistmed (teine ja kolmas rida), oleks väga huvitatud.
Klõbistasin hiirega ka Rockauto lehel ning tellisin mõningad jubinad. Vaatame, kui kiiresti kohale jõuavad.
5.05.2009
Mahamagatud hommikune äratus kordus hoopis kulleri kõnena ehk siis enne kaheksat pakk kohal.
1. Kaks uksehingede remontkomplekti - et juhiuks käiks sama puhtalt kui ülejäänud kolm. Praegu logiseb ja koliseb liikumisel.
2. Õlirõhu andur/lüliti - praegune ajab juba õli välja.
3. PCV klapp ja selle kummist pesa - praegune klapp plastmassist ning mingil hetkel kokku tagasi liimitud, pesa ka veidi katki.
4. Radiaatori alumine lõdvik - paistis juba suht vana olema.
5. Bensiinipump - lihtsalt varuks.
6. Mootori kett koos väntvõlli ja nukkvõlli hammasratastega - igaks-juhuks, võibolla on aeg omad venitused teinud.
7. Käigukasti filter ja põhjatihend - kulumaterjal nii või naa.
8. Kapotiamordid (on's õige nimetus või mitte) - need läksid esimesena auto külge ning kipsplaadi karkassijupi võis nüüd minema visata.
9. Kraan radiaatorile - et oleks mugav jahutusvedelikku välja lasta. Sobivus veel küsitav.
7.05.2009
Alumisele uksehingele puksid pandud. Komplektis oli kaks suuremat ja kaks väiksemat puksi, mõlemast läks üks käiku ehk ruumi jäi ka vigadeparanduseks.
Katuseraamid võtsin ka maha.
10.05.2009
Õlirõhu andur/lüliti nüüd ka vahetatud. Päris kitsas oli võtmete jaoks. Padrun ei läinud peale, kuna sisselaskekollektor jäi ette, lehtvõtmega sai nibin-nabin keerata. |
|
Jälle pidurid |
03.06.2009 |
Kui üks asi saab korda, läheb järgmine katki...
Tagumised piduritorud on juba uued pandud, seega oli aeg puruneda vasakpoolsel esimesel piduritorul. Kuna juunikuus on ülevaatus, siis uued pidurivoolikud said ka ostetud.
Vasakul pool jupid vahetatud, siirdusin paremale poole. Lootsin pääseda kõigest vooliku vahetusega, kuid ühenduste keermed ei eraldunud üksteisest. Lõikasin toru, mis ei näinud ka enam kõige noorem välja, katki ning kruustangide vahel lahenes ühenduste liikumatuse probleem. Tegin uue toru, panin paika ning hakkasin rõõmsalt ootama, kuni õhk väljub süsteemist. Kui jõudsin õhutusnipli kinnikeeramiseni, siis ei jäänud see sunnik pidama (tundus olema väiksem nippel, mis oli keeratud mingi puksi sisse ning mis siis ära lagunes). Praegu on siis nii, et vasaku poole õhutusnippel on täiesti kinni roostetanud ning parema poole oma lödistab nii kuis jaksab.
5.06.2009
Esimestel piduritel õhutusnipleid kui selliseid enam ei ole. Puurisin augud suuremaks ja keerasin keermed sisse. Seejärel kümnene polt, puks (et polti ka keerata saaks, muidu oleks suporti valuosa ette jäänud) ning vaskseibid ja asi korras. Õhutamine on nüüd veidi räpasem, kuid õnneks ei tee ma seda iga kuu.
9.06.2009
Juhiuks hüppas paar korda sõidu ajal esimesse astmesse. Ei hakanud ootama, kuni kurvis uksenurga maha panen ning koukisin ukse lahti. Lahti/katki oli läinud üks lukusti vedru. Otsisin sellele asenduse ning koos mõningase ukse reguleerimisega käib asi tunduvalt paremini.
Uurisin ka logiseva akna probleemi. Millegipärast oli eespoolne aknasiin üüratult laia vahega - natuke painutamist ning jällegi üks asi parem kui varem.
12.06.2009
Summutil asendasin paar klambrit, mis puruks olin keeranud.
Vihmaste ilmadega tekkis vajadus uute klaasipuhastajate järgi. Polnud küll uurinud, mismoodi see kinnitamine seal toimub, aga ostsin mingid Boschi omad ära. Läks suht õnneks, sest vajalikud avad olid klaasipuhastaja raamis olemas. Ühe kinnitusklambri sain vana klaasipuhastaja küljest, kuid teine oli juba miskine isearetatud ning kinni roostetanud. Ei viitsinud sellega jamama hakata ning modifitseerisin uutega kaasas olnud "Ziguli" kinnituse sobivaks. |
Ootamiste maraton |
05.07.2009 |
Kui ma midagi teha üritan, siis ei saa küsida "Kas seekord tuleb ka mingi jama", vaid "Mis jama siis seekord on".
Turbiinilukk pole kasutuses olnud sellest ajast, kui ECM'i lahti ühendasin. Kuna ma seda tagasi ei panegi, siis oli vaja ühendada relee ja lüliti, et lukk jälle toimima saada. Poest võtsin kaks metallist kroomitud hooblülitit (üks turbiinilukule, teine püsikiirushoidjale, millele kunagi võibolla uue juhtmooduli otsin) ning sobitasin need roolisamba kõrvale. Kütusenäidikul oli kaks kasutamata märgutuld, lukustamist panin näitama "Water in fuel". Uue releega, mis kopikale pandud alarmiga kaasas oli, lasin mõned kaitsmed läbi, sest relee oli vististi lühises.
Peale korras relee ja lüliti ühendamist läksin proovisõidule. Lühikese otsa peal toimis kõik ilusti. Järgmisel päeval pikemalt sõites ja lukku kasutades ei tahtnud see enam ennast välja lülitada. Järgmine ost on siis käigukastis olev turbiiniluku solenoid.
Kasutatud karburaatorit otsisin ja valisin tükk aega. Quadrajet'i tahtsin selletõttu, et ei peaks midagi ringi tegema. Sõelale jäid ka mõned Holley'd, mis olid spreadbore'id, ehk väiksemate pealõõridega ning suuremate abilõõridega. Lõpuks jõudsin ikkagi järeldusele, et ei hakka vana ja teadmatus seisukorras isendit ostma. Ei olnud need odavad ka, nii et valik langes rebuilt karburaatorile. Ikka Quadrajet ja Oldsmobile mootorile mõeldud.
Ostsin selle eBay'st 10. juunil, teele läks 15. juunil. Eestisse jõudis 26. juunil ning tollitegelastel oli vaja seda ikka näppida. Tahtsid saada kauba maksuvust tõendavat dokumenti, teatise saatsid tavapostiga. Ei no kõva e-riik küll! Kaks päeva läks sellega raisku. Tulemus ikkagi see, et impordimakse ei võetud.
Hää küll, sain karburaatori lõunal postkontorist kätte ning õhtuse installi ootuses sisustasin vaba aega selle uurimisega. Maksuvabastuse rõõm muutus lõhutud karburaatori kurvastuseks. Minu pakki oli vist jalgpallina kasutatud - secondary vacuum break'i toru on kõveraks pekstud ning pealõõri seguklappide võlli pesal on üks tükk lahti ja tagapool veel üks pragu. Andsin müüjale sellest teada ning nüüd tuleb kindlustuse asju ajama hakata, kuigi väike kahtlus on, et erilist kasu sellest pole. Ei tohi ju niikaua uut karburaatorit kasutada, kuni keegi pole selle kahjustusi kirja pannud.
Elektriantennile panin kindalaekasse lüliti, sest enamasti kuulan mälukaardil olevat muusikat.
06.07.2009
To hell with it... parandan karpa vead ja kruvin külge.
07.07.2009
Uus Q-jet peal ning näib, et täitsa edukalt toimetab. |
|
Ostsid, siis remondi |
28.07.2009 |
Ei olnud jõudnud veel turbiinilukku korralikult toimima panna, kui järgmine probleem platsis.
Rahulikult sõites andsin gaasi veidi juurde ning auto reageeris erksamalt kui tavaliselt. Positiivseid mõtteid ei olnud mõtet mõlgutada, kindlasti oli jälle mingi jama. Ja nii oligi - neljandale käigule ei olnud käigukast vahetanud. Tõmbasin teeäärde ning vaatasin üle throttle valve trossi. Seadistus oli oma koha peal (tegin viimane kord seadistades plastmassile väikse sälgu) ning trossi välja tõmmates liikus see ilusti tagasi ka. Hakkasin uuesti sõitma ning käigud vahetusid alles kõrgetel pööretel. Mõned pidurdused-kiirendused hiljem jäi alles ainult esimene käik. Lonkasin kodu poole, esimese käiguga hoogu võttes ja siis neutraaliga veeredes.
Sukeldusin foorumiavarustesse ning kiiresti leidsin ka lahenduse - throttle valve kinni jäänud, tuleb trossi mitu korda edasi-tagasi liigutada nii seisva kui töötava mootoriga. Ja ta vahetab jälle!
Kuid nüüd oli mingitel pööretel imelik vibratsioon. Märkasin betoonile tilkuvat käigukastiõli ning ajasin auto kanalile. Vastu vaatas situatsioon, kus kardaani nuudiosa ei ulatanud enam käigukasti tagaotsas oleva puksini ning töllerdas seal päris palju. Sellest ka leke - on ju õlil lihtsam väljuda suurest ümmargusest avast, kui pressida ennast kardaani ja puksi vahelt. Kuna tagasild ja mootor olid omal kohal, pidi süüdlane olema kardaan.
Kardaani toru ja tagumist otsa ühendas pikk kummiriba, mis eeldatavasti toimis siis vibratsioonileevendina. Eks too oli juba vanaks jäänud ning libises läbi - mitte küll normaaloludes, vaid luhtunud burnout'i üritusel ja ju siis ka kõrgetel pööretel - põhjustades 5 cm puudujäägi kardaani pikkuses.
Üritasin kardaani küll pikemaks sikutada, kuid ei olnud nii võimast asja kuskilt võtta. Mis siis muud, kui Pärnusse sõit, seal ju firma täitsa olemas, mis kardaanidega tegeleb.
Laupäeval (25.07) panin kopikaga Pärnu poole ajama. Sinna jõudes avastasin, et tööpäevad on E-R. Ukse peal oli kaks telefoninumbrit, millest üks õnneks vastas ning inimene oli nõus vabal päeval kohale tulema ja kardaani vastu võtma.
Täna (28.07) sain kardaani Cargost kätte. Kummiriba eemaldatud, kardaan õiges pikkuses ning musta värvikihiga ilusti üle võõbatud. Koju jõudes viskasin (täitsa sobiv termin, on see ju maksimaalselt viie minuti töö) kardaani alla ning Buick taas miile mõõtmas. Leket ka enam ei ole, kuigi tagumise otsa tihendid (lausa 4 tk, odavad olid lihtsalt) koos turbiiniluku solenoidiga juba tellitud. |
|
Filmirekvisiit |
16.09.2009 |
Peale kardaaniremonti olen ilma (uute) suuremate probleemideta ringi uhanud.
Mõnda aega tagasi katkusin lahti karburaatori, et kontrollida ujukitaset. Kuna mehaanilist Quadrajet'i polnud varem lammutanud, siis ajasingi ühe tähtsa seade paigast ära, mida tegelikult polnud vaja üldse näppida. Nüüd tuleks uuesti lammutada ning targa teksti järgi paika panna.
Vasakpoolne esimene tuledevõru oli hõbedaks värvitud, mis peale noaga kraapimist oma algse sära tagasi sai.
Vahepeal oli parem tagumine rehv siledaks muutunud ning üks esimene ja üks tagumine oma ringikujulise vormi käest lasknud. Kolm ajutist rehvi oli võtta ning alla need ka läksid.
Tänaseks on jooks peaaegu uusi Cooper Cobrasid all, mõõduks 235/70 R15. Granny-look hakkab vaikselt kaduma - alguses katuseraamid, siis liiga pikad velje keskkapslid, nüüd triibuga rehvid.
-----------------------------
"Kirjad Inglile" - vot sellisesse filmi oli minu rääbakat Buick'i vaja.
Kuigi auto otsimise kuulutus oli ka tqhq's üleval, siis minuni jõuti kuidagi juhuslikult tuttava kaudu. Alguses ei olnud nagu erilist tahtmist sinna minna, kuid neiu, kes vastutas auto hankimise eest, oli väga järjepidev...positiivses mõttes muidugi. Eks ma seedin uusi ideid omal kiirusel ning mõte minekust hakkas alles teise kõnega meeldima. Andsingi nõusoleku ning 25. augusti õhtuks sõitsin Zvartavasse Põhja-Lätis.
Tegemist oli siis n.ö. õige filmitööstusega, vähemalt nii klassifitseerisin seda mina. Eelmine kogemus oli ju "Soovide Puu" lõpustseeni filmimisega, mis kokkuvõttes tähendas terve päev vihma käes seismist ning täielikku organiseerimatust.
Kohale jõudes võeti rõõmsalt vastu, pakuti süüa ning tutvustati Zvartava lossi, mis oli nende ja siis ka minu ööbimiskohaks. Hommikul viisin auto Gaujienasse, kus filmi üles võeti. Kuna Buick'i etteaste oli õhtul üheksa paiku ning niisama passida oleks väga igav olnud, siis sattusin vabatahtlikuna rekvisiitorile (ehk siis samale toredale järjepidevale neiule) autojuhiks. Päev möödus rõõmsalt mööda Lõuna-Eestit ringi rallides ja filmi jaoks asju otsides. Tol korral mul filmimist ei õnnestunudki näha.
Tagasi hakkasin sõitma umbes südaöö paiku. Läti kruusateed olid kurvilised-siledad ning 90 oli rauas. Tundsin Buick'i sangas ennast tükk maad kindlamalt, kui moodsa esiveolisega samu teid 70-ga sõites.
Olin juba mõnda aega Eesti poolel sõitnud kui vastu tuli üks järjekordne auto. Lähituledele lülitades saabus pimedus. Lülitasin veel korra - põlema läksid lähituled. Auto jõudis mööda ning lülitasin kaugtuledele. Need küll süttisid, kuid vähese aja pärast hakkasid tuled vilkuma. Üritasin lähituledele tagasi lülitada, kuid lüliti oli teinud oma viimase klõpsu. Tõmbasin teeäärde ning hakkasin probleemi lahendama. Millegipärast oli vaja alguses mõttetustega tegelema hakata, kuid lõpplahenduseks oli tulede küljest enamuse pistikute lahtiühendamine, jättes põlema vasakpoolse lähitule ning parempoolse kaugtule - kompromiss nähtavusest ning vähempimestamisest.
Paar korda oli autot veel vaja - 4. septembril käisin Toilas/Jõhvis ning 7. septembril toimus filmimine Rakveres. |
|
Näpud õliseks |
25.09.2009 |
Võtsin ette turbiiniluku solenoidi vahetuse. Käigukastile pandud õlipunn tegi selle töö tükkmaad meeldivamaks. Külge läks ka uus filter ja põhjatihend.
Laiskuse ning tähelepanematuse tõttu pidin ka teist korda põhja alt kiskuma - neljanda käigu rõhulüliti juhet oli jätkatud metallist ühendusega (ilma isolatsioonita) ning see puutus vastu põhja. Sättisin juhtme paremini ning lukk toimetab ilusti.
Kundast sain omale täismõõdus tagavararatta. Tõmbasin velje mattmusta värviga üle ning peale läks laia triibuga 225/75 R15 Goodyeari rehv, mis enne ees all oli.
Karburaatori kiskusin uuesti lahti, et paigast aetud seadistus õigeks panna. Täna sõites tundus asi parem olema küll.
Millalgi peaks kapotiraamile tugevdusi panema, kuna näha on läbipaindumise märke, mis kapoti allatõmbamistega tekkinud on.
02.10.2009
Paar päeva tagasi keerasin paremat esimest rattalaagrit natuke peale ning avastasin, et ratas logiseb alumisest sarniirist väga palju. Panin auto seina äärde ära ning läksin juppi tellima. Täna sain kätte sarniiri ja pendelhoova, viimane oli muidu "võiks vahetada" lahtris.
Sarniiri karbist välja võttes oli väike ehmatus, et see ju käib õõtsa sees istuga. Sekundi pärast saabus rahu, sest tuli meelde, et kunagi olin Explorerit remontides sellega hakkama saanud.
Lisaks nimetatud asjade vahetamisele tegin uue stabika otsavarda - kaheksane keermelatt, torujupp vahetükiks (võtsin vana küljest) paar mutrit ning sigulli esimese amordi ülemised puksid ning seibid. Lisakulu 0.- |
|
Pikk seisuhooaeg |
20.12.2009 |
Kuna suvi jäi lühikeseks, siis hetkel asun teiselpool maakera Austraalias, linnas nimega Perth. Buick on siiski alles ning ootab mu tagasitulekut, mis praegu küll määramatusse aega jääb.
Siin liiklen 1995 Holden Commodore VS Acclaim Wagon´iga, millel Buick´i 3,8-liitrine V6 ja selle otsas 4L60E käigukast.
3.10.2010
Mais müüsin vaguni maha ning augustis ostsin sedaan VS`i, millel sama tehnika.
Septembrist töötan Lorraine Stationis, kus palju USA tehnikat - John Deere traktorid; Caterpillari frontaallaadurid, buldooser, teehöövel, kahveltõstuk; üks Mack ja paar vana Internationali veoautot. Enamusega olen tööd ka teinud. |
|
Tänavatel tagasi |
06.10.2011 |
Ülevaatus ja kindlustus tehtud ning saab jälle ringi sõita. Buick'i on nii mõnigi kord kahe aasta jooksul käima pandud ja natuke liigutatud, käisin isegi aastavahetusel kodus ja tegin siin väikse tiiru.
Veel pole midagi suuremat jõudnud teha, vahetasin mootoriõli ja filtri. Peale metsarajal sõitmist sai selgeks, et numbrimärgid ei püsi numbrialuste sees, kui stanged vastu maad ära käivad (kui mõni sügavam lohk üllatab). Lahendus - poltide-neetidega otse metalli külge ja esimene number sai natuke stange järgi voolitud ehk siis alumine serv ära väänatud. Tagumist numbrikohta üritasin siledamaks teha (juba eelmise omaniku ajast natuke kõveravõitu), kuid ka kõige suurem kuvalda jäi selle tööga jänni.
Tagurdustuled tuleb ka ringi mõelda, kuna üks jäi lumevalli ja teise klaas sinnasamma metsarajale. |
Ikka elus |
17.03.2013 |
Sissekandeid pole teinud, sest suurt midagi ei toimu - seisab garaazis sigullide kõrval. Samas konditsioon on selline, et keera võtit ja sõida, kuna ülevaatus-kindlustus olemas. Niimoodi mängib ta varuauto rolli.
Esimese lume paiku (oktoobris vist) oligi teda umbes kuuks ajaks vaja, kuna Volvol oli tol korral käigukast maas.
Paar nädalat tagasi tegin laupäeval sõidupäeva ning vahetasin mootoriõli ja filtri ka ära. |
Kaugtuled |
14.04.2013 |
Kui 2009-ndal aastal Lätist filmivõtetelt tagasi tulin, läks Buick'il kaugtulede lüliti katki. Eelmise aasta aprillini olid kaugtulede pistikud lihtsalt lahti ühendatud, kuid siis leidsin aega, et lüliti maha võtta ja uurida, milles probleem.
Sai millalgi eBay-st uus lüliti tellitud, kuid see läks postiga kaduma.
Lahtivõetuna vedeles see lüliti veel aastakese riiuli peal, kuid nüüd lõpuks võtsin asja tõsisemalt ette ning kaugtuled on jälle kasutamiseks valmis. Probleemi põhjustas murdunud plastmassijunn, mis "kontaktitiivikut" kontaktiplaadi suhtes tsentris hoidis. Kahemillimeetrine auk, jupp neeti ning võiski lüliti jälle kokku ja paika panna. Eks näis, kaua kestab. |
|
Esipiduri kolin |
28.07.2013 |
Häirima hakkas parempoolne esipidur, mis kilises ja kolises teekonaruste saatel. Probleemi põhjustasid pidurikelgu ja liugurpoltide (arvatavasti ebatäpsed tehnilised terminid) vahel olevad kummirõngad, mis olid ära kulunud.
Nüüd võivad rohelised plaksutada (kui nad siia lehele üldse satuvad), sest remondi teostasin taaskasutuse saatel - suuremad kummirõngad lõikasin eemaldatud air-süsteemi voolikust ning väiksemad kummirõngad tegin vanade küünlajuhtmete piipudest. Ja loomulikult tuli taaskasutatavad jupid uuele ametikohale parajaks käiata. Redneck engineering.
Ülevaatus oli tegelikult juba juuniga läbi saanud. Kindlustuse lõpetasin ära ning Buick läheb ajutiselt arvelt maha (et vältida "suurepäraste" seaduste võimalikke üllatusi). Aeg on jälle rändama minna, seekord ikka sinna, kus on palju häid autosid - Põhja-Ameerika, peamiselt Kanada.
13.10.2013
Niisiis, asukohaks Calgary ja istumise all 2004 Ford Crown Victoria Police Interceptor. |
|
Sõidame |
29.06.2014 |
Pärast 9-kuulist seismist ärkas Buick peale paari pikemat käiamist Flowmaster'i mahedate helide saatel taas ellu.
Kanadast kaasa toodud kaugtulelüliti sai omale vana asemel koha, klaasipesusüsteemile tuli välise mootori näol ajutine lahendus teha, kuna peal olev mehaaniline vajab vist uusi tihendeid.
Nii kui taas tänavatele lubati, tõestas Buick oma praktilisust - autosse mahtus suur 80-ndatest pärit sektsioonkapp ning miskine veider patjadest ja alusest koosnev diivan, mõlemad lahtivõetuna loomulikult. |
Uued lauad |
13.09.2014 |
Paar nädalat tagasi sai kolm meetrit köögikapikilet ostetud, lootes, et toonivahe olemasolevaga väga hull ei jää.
Täna tegin siis elu esimese suurema kleepimise. Natuke läks koledasti ka, kuid üldmulje on väga hea ning ise jäin rahule. Lausa nii rahule, et mõttes mõlgub terve auto tegemine. |
|
Elu esimene mootoriremont |
29.08.2015 |
Viimasest sissekandest on palju aega möödas, kuid midagi on natuke toimunud ka.
Kuna talvel on alati raske ilma tagaveoliseta olla, siis otsisin emotsioonide ajel vahepeal soodsalt naastrehve. Siiski jäi peale rahasäästev ajuosa ning teema vajus soiku. Naastrehvid koos velgedega sai ostetud hoopis kopikale, kui esiveoline igapäevasõiduk rivist välja läks. Lumi oli selleks ajaks juba kahjuks läinud.
Veebruaris tuli mõte Buick'il mootor maha võtta. Tihendikomplekt, veepump, kütusepump ja mootoriketikomplekt olid juba aastaid kapi otsas olnud ning Rockautost tellisin ka saaled, rõngad ning õlipumba hammasrattad. Enne tellimist oli mootor juba õnneks pukis ning kolvidele oli kirjutatud 0.30 ehk siis tegemist on füüsiliselt 5,1-liitrise mootoriga.
Aeg-ajalt käisin garaazis detaile puhastamas ja natuke värvimas - kõige tüütum asi üldse. Mingil hetkel hakkas pihta koostamine (ka hoonimisega sai kätt harjutada) ning alles sel teisipäeval tegi mootor häält. Esimese katsega sai karburaatorist tulevat leegipahvakut imetleda, kuid jagaja ringipanemisega läks teine katse õnneks.
Laepolstri tagapoolsema osa riie oli juba päris alla vajumas. Rookisin pudeneva pehmenduse riide ja kooriku vahelt ära ning panin riide uuesti spreiliimiga kinni. Päris servadeni ei ulatunud, kuid äkki katab liist selle ära.
Esituled olid juba päris roostes, seega tellisin Top Parts'ist uued. Esimesed parktuled-suunad lähevad tagasi tehaseseadesse (praegu sisemine valge parktuli, välimine kollane suund), ehk Rockautost tellitud kahe niidiga kollased pirnid sisse ja taastan juhtmeühendused. |
|
|
|
|
|