www.usaraud.ee  >

 Liikmetele:

 Kasutajatunnus:
 Parool:
Registreeru liikmeks!

Autopäevikud > Dodge Charger 1974


  Viimane sissekanne | 3 viimast sissekannet | Kõik sisseakanded (15) tagasi

 Dodge Charger 1974

 Omanik: otsiabi

Saamislugu kuni sõidurõõmuni 19.10.2007
sai siis sellise kuulutuse
(1974 Dodge Charger, 318 w/340(390?) heads, Offenhauser aluminum intake, 4bbl Holley. Runs, Drives, Current Tags, Smog Exempt, NO RUST (not in fenders, not in trunk, not around windows, not where vinyl top was. No rust!) Car was a desert car so body is VERY sound. Interior vinyl and plastic got a bit cooked, but is driveable. I'd rather repair vinyl than sheet metal, as reproduction pieces are widely available for this year charger.

Charger runs and drives decent. Body is very straight with a few minor shallow parking lot dents. Original paint that looks nice. Vinyl top was removed carefully by previous owner, have drip rail trim pieces. Copper paint, cream interior
)
peale soetatud antud isend. Tallinna saabunud, paistis auto üsna väsinud välja - isegi akut polnud peal ja genekas rippus aind juhtmete otsas. Vahendaja Eestis väitis, et ostku ma uus aku ja võtku veidi kütet kaasa ja keeraku aind võtit. Nii lihtne aga asi ei olnud. Asjast enam mõikand mees ütles kohe, et see auto pole aastaid liikunud omal jõul. Lähemal uurimisel selgus, et käigukasti tuulutustorud olid läbi lõigatud, vett oli käikukastis rohkem kui seal tavaliselt õli oleks pidanud olema, salong oli vettinud, juhtmestik süüteluku juurest põlenud jne - järeldus: võimalik, et auto on mõnda aega vee all seisnud.
Kummaline, et seal pool maakera käib selline inimene autot üle vaatamas, kes ei suuda isegi tuvastada sellist pisikest asjaolu, et auto, mis peaks kuulutuse järgi olema töötav ja sõitev on way too far from it ja isegi ei kõssa sellest sõnagi! jääb mulje, et tegemist oleks nagu leedu automüüjaga, kes püüab iga hinna eest midagi maha parseldada... aga vb ma eksin ja tegemist oli asjade halva kokkulangemisega...

PS! ja lubatud 6-8 nädala asemel saabus auto ca 3 kuuga - aga see on kõige väiksem asi kõige selle juures

Tänaseks päevaks, enam kui aasta sellest kui ma selle röövli enda valdusesse sain, on enamus vigu likvideeritud (tänud ühele Hiiu vanas viljalaos USA autode ühisgaraazis askeldavale mehele) ning auto liigub omal jõul.
Üks ebameeldiv juhtum veel seoses mu röövliga - nimelt murti mu originaal (ja ainuke) süütevõti pooleks segastel asjaoludel seal Hiiul asetsevas ühisgaraazis ning eriti kurb, et seal pole meest, kes oma eksimust tunnistab.

... ja tänud ka ühele ninatargale (a.k.a õeluskotile), kes keeras mu esiratta mutrid lahti viimasele usakate kruiisile järgnenud ööl, mil mu auto seisis eelpool nimetatud garaazi ees. AITÄH MEES!
nonii... 22.10.2007
...läinud näd.vahetusel andis saba siis vast remonditud starter... wuppiduu... ma nii arvasin seda, kuid väideti peale remonti, et küll see kestab!
nonii... 13.12.2007
mõni aeg tagasi sai siis tutikas starter uspartsist tellitud. ei lasknud riiulil seista vaid kruttisin kohe alla. uue starteri testimisel ilmnes järgmiene viga - vool jäi peale. kuna süütelukk puuriti ka mul läbi siis tellisin ka uue süüteluku (see saabus 2 võtmega - noh juhuks kui mingi tainas jälle salaja peaks ühe võtme pooleks murdma)... kaup käes lohistasin auto teenindusse... mehed vahetasid süüteluku tunniga ära ilma et võtsid rooli maha (ei pidanud mitu nädalat rooli mahakakkumisega mürama!!!) ning kirusid mu eelmist elektrikku kes oli seal veidi "haltuurat" teinud... kui asjale järgi läksin öeldi et starteri relee on tuksis ja süüteluku kontaktplaat ka. uue starteri relee leidsime piltide järgi üles ning selle tellin ka lähemal ajal ära. seniks aga röövlile head talveund!

...ahjaa... tellisin ka kõrvalistuja peegli ebay'st(toppartsis oli uus soodushinnaga 10900.- eeku) mis peaks jõulude ajal saabuma...
no juhtumeid oli mitu... 07.05.2008
... peegli, mida jõuludeks ootasin, omastas mingi tainapea kelle autosse oli see transportimiseks pandud mikimaalt maarjamaale. MEES, KES SA ENDALE KORRALIKU CHARGERI KÕRVALISTUJA PEEGLI SAID, OLE ÕNNELIK JA MA LOODAN ET SEE SUL AUTO KÜLJES EI PÜSI... VÕI KURKU KINNI JÄÄB!

Järgnevalt siis: talveunest ärgates oli kotermann autosse pugenud. Peale süüteluku kontaktplaadi vahetust (uspartsis 935.-) ei toiminud asi ikka nii nagu oleks pidanud. Uus starter (Delco, uspartsis ca 2000.-) oli tõrkuma hakkanud. Võtsin lahti liigutasin veits ja imekombel hakkas tööle kõik.

Järgmine pauk oli genekas. Laadimine madalatel pööretel nii kehv, et ma oleks sidrunist ka rohkem voolu välja pigistanud. Korra tõmbas linnas aku nii tühjaks, et peale seda võtsin iga foori taga käigu välja ja tuuritasin nagu pöörane. Pikalt ei kannatanud seda välja. Auto uspartsi kontrolli ja selgus, et mekkanik (loe: mehaanik), kes mingite halbade mõjude kokkulangevuse tõttu oli auto algupärase geneka mingi väikse junni vastu vahetanud, mis ei suutnud akut piisavalt toita. Selle mini-geneka parameetrite näol sobiks see vaid mingile väiksele fiatile. Laoti uus genekas (Delco, uspartsis ca 2000.- raha jälle) peale ning vana riiulile ja nüüd tundub, et see mure ka lahendatud. Sai vähemalt vaikselt usakate kruiisil löristatud. Üritus ise aga tundus vanaraua vähesuse tõttu kuidagi väga lahja (väärt eksemplare alla '75.a võis kahe käe sõrmedel kokku lugeda). Meelerõõmu tegi pärast piltidelt nähtud kustom. Aga see selleks... järgmise korrani!
kaks sõna... 06.05.2009
peale talveund siis asju tehtud mitu. esmalt esimesel õhtul kui auto maja ette jätsin oli mingi neandertaal käinud juhipoolset ukselukku muukimas. paar nädalat (so 29 vastu 30 aprilli) käis (tõenäoliselt) sama neandertaal kõrvalilstujapoolset lukku muukimas. ilmselt ahvatles armatuuri alt paistev kaasaegsem automakk niivõrd, et proovitud sai uuesti kätt ka juhipoolse lukuga, mis lõpuks järgi andis. makk kaubaks ei läinud (ilmselt et paneeli ei hoidnud autos!?), aga see ees jäin ilma oma Ray Ban'idest, mis kindalaekast näppu jäid. selge oli ka see, et see neandertaal polnud magusasõber kuna kaks shokolaadi bar'i jäeti alles. see selleks. igatahes loodan sellisel tõpral näpud saeketta alla jäävad!

kruiisil käidud... peale seda sai auto kallal veidi nokkida. vahetusse läksid mõlemad ukselukud, installeeritud kõrvalistuja peegel, uste sisemised aknaliistud (mingil põhjusel läksid vanad salongi uuenduskuuri käigus teadmata suunas jalutama), tagapõll ja esimese rattakoopa liist said veidi parema nägemise ja chargeri spets marek lisas tagavedrudele paar lehte juurde (aitäh!). loodetavasti saab nüüd nelja või enamakesi autos sõita ilma et sumps mööda maad lohiseks... seniks roger... out...
aasta uus... 03.05.2010
... see talv sai ette võetud mootor+k.kast. mootor siis sisuliselt uus + uus karpa, bensupump, rihmarattad + igast muud uut pudi-padi, kastil õlid ja filtrid - tänud Marekile, kes viitsis asjaga tegeleda. nüüd liigub, nipet-näpet veel teha, et asi rahuldav oleks. vähemalt peale avakruiisi tuleb uued rehvid vaadata :)
oplaa... 06.08.2010
... mootor uues kuues kevadest alates... käigukast andis ka rootslaste kruiisi ajal alla, see sai ka nüüd uuenduskuuri uute ketaste, tihendite ja turbiini näol. loodetavasti on investeeringud selleks aastaks tehtud. mootoriga nokitsemise kallal aitas marek - aitüma! kasti kallal askeldas imre - aitüma! turbiini toimetas kätte ab - aitüma! ja jaanusele ka suured aitähid nõu-jõu-ja-hunnikute-rehvide eest!
hüva algus... 30.04.2011
minule jäi hooaja avamine üpris lühikeseks... pirita teel peale burnouti andis eelmise suve lõpus remonditud käigukast koos uue turbiiniga alla - sülitas kogu õli välja... osa pritsis käigukasti õlitiku vahelt välja ja ülejäänud voolas kasti ja mootori vahelt... egas nüüd muud kui jälle käpad õliseks... ei tea kas kasti remont oli kehv või on asi milleski muus...

... ja suuremad karjed (loe:tänud) blazeri (nr 616 something-somthing) vanadele kes selle rauahunniku aitasid pukseerida hoovile... võlg on võõra oma - nii et kui mitte varem siis haapsalus näeme raiissk!
kombes 19.05.2011
kast tänu imrele jälle korras. aitüma! suht kalliks läks teadmine et tagurpidikäiguga pole ilus burnouti teha :)

eile sai auto ka tänavalegaalseks. paluti rooliotsad ainult ära vahetada. seega järgmine tüv 03/2012.
tagasild 03.12.2011
enne hooaja lõppu sai proovitud DIY korras käepäraste vahenditega tagasild modifitseerida LSD-ks. Ei tulnud välja... lendas laiali... ei teagi kas puudulik know-how või ongi mission impossible... igatahes sai auto veel enne talve omal jalal garaazi... aitähid jaanusele käte õliseks tegemise eest ja marekile uue tagasilla sisu eest... eks paistab kas on mõtet kevadel uuesti proovida

kui kellelgi on mõistliku hinnaga tagasillale lukku võib teada anda... üherattavedu on juba ära tüütanud
nipet-näpet 04.07.2012
tagapiduris mingi hoob kaduma läinud - see nüüd asendatud;
pasunal relee puhastatud;
numbrilauatule mass puhastatud ja tule klaas installeeritud.
õli... 06.05.2013
...vahetus (aitäh jaanus!), ülevaatus, kindlustus, rehvid ja avakruiis.
õu... 04.07.2014
... kevadel sai kardaan autocardan.eu meestel lastud lühemaks teha. töö oli kiire ja korralik. kardaan sai ka uued ristid ja nüüd kõik tip-top.
nonii... 11.07.2014
sain diffriga jälle ühel õhtupoolikul hakkama... õnneks seisis üks nurgas tagavaraks millele jäi lukk peale panemata. seega tänusõnad jaanusele ja bergile - csg-st (e. www.autoremont24.ee) ja auto liikus jälle enne päikesetõusu
jäid üle
abcs 2014 23.07.2014
differ sai kokku, kuid reisi hommikul abcs-le alustades selgus peale auto garaazist välja ajamist, et mingil põhjusel oli õli tilkunud kaane vahelt välja. kontrollisin kõik poldid üle ning need olid ilusti kinni. ilmselt polnud automaailmast ostetud silikoon oma ülesannete kõrgusel. otsustasin ka õli olemasolu kontrollida. keerasin õlipunni maha ning õli hakkas välja voolama. see andis innustust, et sõit haapsalu poole võib kulgema hakata, sest otsustasin haapsalus probleemiga tegelema hakata. tegime teel vahepeal ühe tunnise peatuse ning käisime roostal. pardal olnud preilide soovil jätsin nad autoga tee äärde ning roostal sai sõbra skandinaavia traktoriga käidud. tagasi tulles autot käivitada proovides oli aku surnud. ahastus oli suur - kas genekas ei lae või on aku oma elu ära elanud. igatahes skandinaavlaselt särtsu ja haapsallu - siinkohal tänud siimule! haapsalus otsustasime difri kaane maha võtta ning uuesti kokku panna. linna ostlema läinud selgus, et silikooni haapsalust naljalt ei saa. teemakauplused kinni, statoilis polnud midagi pakkuda ning lõpuks kuskilt lihula maantee "r-kioskist" sai mingi noname brändi toote. platsil abivalmid naabrid pakkusid, et mõne dragi teami bussist võiks mõne korralikuma toote näidist paluda. veel selgus, et neil mõni tuttavam nägu jussi kautto teamis olemas ning silikoon leidis tee minuni. kaas maha, õli välja ning siis selgus põhjus - nimelt oli silikoon kummaline kreemjas ollus difri kaane vahel ning see ei pidanud õli difris sees. asi puhtaks, uus silikoon peale ning siiani on differ väljast kuiv. suur tänu jussi kautto abivalmile teamile. see tõstis mu tuju levelit.

järgmiseks otsustasime selgitada aku probleemi põhjuse. fogi team oli lahke ning laenas testrit, et kontrollida akut ja laadimist. laadimine akule oli 0. geneka laadimist kontrollima asudes paistis enne testri otsi külge pannes üks lahtine juhtmeots. selgus, et see oli ergutusvool. juhe külge ning laadimine olemas. suur tänu fog'i teamile abi eest. tuju tõusis veel paar levelit. aeg oli paar kokteili teha ning festivali melu nautima hakata. abcs oli mahe!

eritänud ka jaanusele jätkuva abi eest!