Dodge Ram 2500 1997 |
Omanik: wagoneer |
uus mootor |
02.09.2012 |
Kuna vana mootor mis sai ehitatud juba 2007 tundus kuidagi lahjaks jäävat, sai plaaniks võetud ehitada uus mootor.
Ja kuna mootor uus siis pole paha mõte ju juurde lisada ka üks turbo veel. Ehk uuele mootorile hakkavad õhku pumpama HE351VE ja S475. HE351VE on muutuva geomeetiaga ning see on plaanis ka kasutusele võtta. Kuna minu cummins vajalikke signaale ei oma siis hakkab muutuvat geomeetriat liigutama õhusilider.
Ehitama sai hakatud tegelikult juba juuni alguses eriti optimistliku lootusega AB ajaks kokku saada. Aga nagu ikka pole paljusid asju meie maalt võimalik hankida ning tuleb tellida mujalt. Mis omakorda venitab ajagraafiku pikaks. Kuna vahest peab ka tööl käima ning oma kodugi talveks natuke soojustama on viimasel ajal auto suht tagaplaanile jäänud.
Aga üldiselt sai kastikas ette võetud suht tõsiselt.
Esisild sai kõik uued laagrid ning simmekad, kogu rooli ja sarniiri majandus on 100% uus. Roolikarp sai juba enne vahetatud Borgeseni oma vastu koos rooli ja karbi vahelise vardaga.(rooli tunnetus muutus oluliselt)
Mootoril sai alumine osa(vänt,kolvid,kepsud,sõrmed) R-koneistos ära tasakaalustatud kuna plaanis kunagi jõuda pööreteni 5000+.
Mootorisse siis sai valitud sobilikud kolvid ning tehase omast kõvasti äkilisem nukvõll. Samuti siis ostetud just minu mootorile sobilikud pihustid. Kuna pöörded tulevikus pea 2x suuremad kui tehases siis sai ka titaanist klapivedrude hoidikud ning poolkuud pandud(need on lisaks tugevusele ka hoopis teise kujuga) Klapivedrud ise on ka välja vahetatud jäigemate vastu. Kuna uus nukk on äkilisema tõusuga sai kolbidele klapipesad sisse lõigatud.
Kuna uue nukaga ei saa enam liigutada mehaanilist kütusepumppa siis asendus see elektrilise AirDog pumbaga.
Loomulikult sai maha lõigatud ka tehase sisselaske kollektor,et portida korralikult mõlemaid pooli. Asemele sai ise ehitatud uus alumiiniumist sisselase. Hetkel ongi pooleli nn. kapotialused torutööd. Natuke on tehtud aga palju on veel teha. |
|
Twinturbo torustiku ehitus |
08.09.2012 |
Sai siis valmis pusitud turbost intercoolerisse minev toru ning üleminek intercooleri 3,65" otsast 3" peale. Kuna need üleminekud mis Inglismaalt saabusid ei äratanud oma üliõhukese seinaga eriti usaldust.
Turbo poolele sai pandud V-band klamber ja intercooleri poolele läheb üks painduv silikoon ühendus.
Igaks juhuks sai katsetatud ka,et kui palju see silikoon ühendus liikumist võimaldab. Ja seda on ikka päris piisavalt. |
|
Toru intercoolerist sisselaskesse |
19.09.2012 |
Kuna väljas sadas päev otsa vihma, siis sai valmis pusitud intercooleri ja sisselaske vaheline alumiiniumist torujupp. Homme kogu kola peale ja ilmselt VKM-i inimesi tüütama. |
|
Torustik valmis |
22.09.2012 |
Turbo torudega siis asi ühelpool. Cooleri otsad ei kukkunud just kõige paremini mul välja, aga eks ta üks ajutine lahendus ole hetkel.
Viimase suurema torutööna on vaja ühendada väljalaske torustik turboga. Täna kiire pilguheit andis aimu,et ruumiga on seal ikka väga tuuga. |
|
viimane kontroll |
28.09.2012 |
Täna sai siis viimast korda proovimiseks kogu torustik kokku pandud ning veendutud,et igal pool oleks liikumiseks vajalik ruum olemas ja kõik omavahel kokku sobiks.
Suurtes piirides võib asjaga rahule jääda. Nüüd vaja veel keermestada ja keevitada paikka mõned mulgud niplite jaoks. Siis saab jälle kõik lahti võtta ning lõplikult kokku panna. |
|
natuke aega garaazis |
12.10.2012 |
Täna sai üle pika aja jälle korra garaazi mindud. Ja kuna VKM-ist sain kätte ka ühe 4" V-bandi komplekti mis oli vajalik turbo ja väljalaske torustiku ehitamiseks oli nagu põhjust ka. Toru valmis sai kõik jubinad jälle laiali lammutatud. Nüüd on vaja natuke aukke puurida ja keermestada ning võib jälle asju kokku panema hakata. Seekord siis lõplikult.
|
|
pisut nokitsemist |
04.11.2012 |
Aeg nagu ikka läheb kiirelt. Nüüdseks siis tehtud niipalju,et porditud väljalaske kollektor ning kõik võimalikud adapterid omavahel kenasti kokku sobitatud.Torud kõik seest puhastatud. Kuuma poole toru sai omale ka teibi peale,et kapoti alune natukenegi jahedam oleks. Ka ülemise fööni kuumakoda saab omale katte peale. Lisaks tekkis mõte mõned jubinad lasta ära poleerida. Saigi siis osad jubinad ära poleeritud ja osad lihtsalt klaaskuuli pritsis puhastada. Koju jõudes aga vaatasin,et nii ikka ei lähe. Sai kõik jubinad ära poleeritud :D. Siis sai vaadatud kapoti alust mis oma kulunud värviga enam eeskujulik ei olnud. Tulemuseks,et värvisin kapotialuse ka üle :D Lisaks sai tehtud mootori esikaanele kõrgsurve pumba reguleerimiseks ligipääsu ava. Selle kaudu siis saab suht olematu ajaga pumba "süütenurka" muuta vastavalt vajadusele.
Nüüd loodetavasti jõulutralli kõrvalt leiab aega ka auto kallal nokitseda. |
|
öö garaazis |
07.11.2012 |
Kuna päeval aega pole peab seda leidma öö arvelt.
Eilse ööga siis paigaldatud sisselaske ja väljalaske kollektorid, alumine turbo, akukastid ning aju. Juhtmed lahti harutatud ning natuke poleeritud ka :D
|
|
öö vol2 |
09.11.2012 |
Jälle üks pea unetu öö garaazis möödunud.
Öö tulemusena siis paigaldatud pihustid, klapivahed regullitud, ülemine turbo ka paigas ning alumisega ka ühendatud. Lisaks siis sai ära värvitud esiosa detailid. |
|
progress garaasis |
15.11.2012 |
Natuke jälle vabu öötunde hobiga tegeletud.
Vaikselt hakkab juba looma aga igasugu üllatused võtavad meeletult aega ära. |
|
varsti |
22.11.2012 |
Natuke sebimist. |
|
natuke jälle tehtud |
26.11.2012 |
Ära veetud siis tahmafiltrid ning igasugu muud voolikud ja juhtmed. Ehk põhimõtteliselt on koos. |
|
uuendused |
30.04.2013 |
Kuna natuke esines projekteerimise vigu antud projektil siis tekkis väike õlileke. Ehk turbo poolt tekitatav rõhk sattus klapikambri kaante alla. Samuti osutus alumine turbo natuke rohkem kasutatuks kui USA-s inimene väitis. Tulemuseks oli see,et tiivik haukas kotta sisse natuke. Õnneks juppe ei lennanud ja sai auto seisma ära pandud.
Nüüd siis pea kuu sellest möödas ja vaikselt hakkavad uued jupid kokku saama.
Kuna asi sai lahti harutatud siis otsustasin välja vahetada ka ülemise turbo suurema vastu. Lisada blowoff klapi turbode säästmiseks.
Kuna sõidetud 2200km tõestas,et tagasild annab ikka suht mehiselt järgi kui kiirendada sai ette võetud ka ladder bar-ide ehitus. Need tulevad nn. ujuvad. Ehk nii saan ka tänaval kenasti liigelda kuid samas ei hakka tagasild kiirendades väänduma.
Ja loomulikult tuleb turbode poolel kogu torustik jälle ümber ehitada. |
|
natuke tehtud ka juba |
30.04.2013 |
Kuna uus ülemine turbo on natuke suurem kui vana oli, siis ei mahtunud ta kuidagi kapoti alla ära. Ehk väljalaske kollektor tuli ümber teha. Samuti tuli loobuda kliimasüsteemist kuna ruumi pole lihtsalt enam. Enda lohutuseks pean tõdema,et kogu autot omatud aastate jooksul ple mul kliima kunagi töödanud :D
Nüüd siis uus flants külge keevitatud sobiliku nurga alla ja turbo ka omal kohal juba. Nüüd hakkab see torude leiutamine pihta jälle. Aga seekord juba targem ja loodetavasti läheb seekord lihtsamalt. |
|
torutööd |
01.05.2013 |
Natuke jälle pusitud asja kallal.
|
|
turbod |
05.05.2013 |
Sai turboid natuke tuunitud. |
|
lõpusirge |
09.05.2013 |
Natuke veel ja saab käivitada. |
|
veel natuke |
12.05.2013 |
Sai siis natuke jälle nokitsetud. |
|
Aeg jälle muudatusteks |
27.10.2013 |
Suvi läbi ja maja ehitusega ka selleks aastaks lõpetatud(kastikas on ehituse ajal sihtotstarbelises kasutuses) ning aeg jälle natuke nokitsema hakata. Kuna ilmnes väikseid puudujääke kütuse etteandes sai sedas siis nüüd natuke arendama hakatud. Vana etteande pump on igati hea ja võimsa tootlikusega aga seda kahjuks ainult tehase pöörete vahemikus. Ehk nüüd siis hakkavad kütust kõrgsurve pumbale ette toimetama kaks Boschi 044 pumppa. Regulaatori lisamisega saan hoida ka kütuse rõhu seal kus vaja kuni pöörete lõpuni välja.
Täna sai siis paagisisesed torud paikka pandud ja paagi väliselt ka pööramised ära tehtud.
Ja loomulikult jõudsid ka tänu sponsorile kohale ka uued rehvid ning veljed. Rehvid siis kiirus indeksiga 240km/h |
|
Kütuse asjad valmis |
01.11.2013 |
Sai siis kokku puzletatud uus ja loodetavasti parem kütusesüsteem.
Nüüd peab kogu selle kompoti veel auto külge paigaldama. |
|
Uus kütusesüsteem auto küljes |
03.11.2013 |
Täna sai väikse unetu ööga kogu mudru auto külge kruvitud. |
|
Väiksed ettevalmistused OMC-ks |
08.06.2014 |
Vaja vahetada amordid, rooliamort, käigukast ja kõrgsurvepump koos pihustitega. |
|
Boonuseks saadud lisapäev maksis kätte |
14.06.2014 |
Kaane tihend otsustas lahkuda meie hulgast. |
|
jälle uus mootor |
22.08.2014 |
Kuna miili võistlusel sai suvehakul mootor kotti lastud siis peab hakkama ehitama järjekorras kolmandat mootorit :D
Värskelt saabus Inglismaalt ka sobilik toorik. |
|
kolvid saabusid |
18.09.2014 |
Mahle Motorsporist saabusid kolvid. |
|
vana mootor lahti |
02.10.2014 |
Sai lahti katkutud vana mootor,et näha mida kasutada saab ja mida mitte. No vähemalt paari kolbi kindlasti mitte ja plokiga võib ka kuusakoski poole sammud seada. |
|
ajutine mootor |
25.10.2014 |
Kuna sõitta on vaja siis sai seina äärest võetud vana mootori alumine ots ja sinna pudinad külge laotud.
Kõik seadistused siis suht tehase laadsed. |
|
vaikselt kokku |
30.10.2014 |
Vaikselt siis liigub vana mootor ka oma kohale.
Natuke tuli ka silmarõõmu. |
|
värskendus |
13.03.2015 |
Kuna ram-i esituled ei hiilga just oma valguse poolest, sai soetatud uued kahe pirniga esituled. Vanal siis üks element sees. Uuel tulel aga kaks(9004/9007). Loodetavasti näitavad natuke paremini.
Igavusest väikseid roostemulle esitiival ja karpidel toksides selgus aga kurb tõsiasi. Värvi all puudus plekk. |
|
värskenduse jätk |
26.04.2015 |
Juba jupp aega tagasi sai siis karbid keevitatud, pahteldatud ja värvitud. Esitiivad lasin Sakus maalril ära värvida. Küljed võõpasin ise üle. Sai täitsa rahuldav. |
|