|
Nädala raud > Kiire pere 2007
|
11. Mai 2007 |
tagasi |
Valitseva Eesti meistri tegemistest.
Kogu oma vaba aja autode ehitamisele pühendanud Eduardi autopark on aukartustäratav.
Lisaks võistlusautode vedamiseks mõeldud Hummer H2-le ning Chevrolet Blazerile, on Eduardi kodutalu õue vallutanud neli väga ilusat ja kiiret autot, milledel kokku umbes 2500 hobuse jõud.
Teemegi allpool väikese ülevaate valitseva Eesti meistri kolmest Corvette'st ning ühest väga kiirest Camarost, mis möödunud talve jooksul tublisti rammu juurde sai.
Alustame Eduardi tulevikku suunatud plaanidest:
1) Hetkel pooleli olev 1980. aasta Chevrolet Corvette, mis praegu veel kruntvärvi all seisab ning ootab, kuna omanikul tekib pisut vaba aega, et auto ära värvida ning kokku lapata.
Aiste vahele on sel kurvilisel olevusel tõstetud 2006. aasta Eesti meistritiitli toonud 800-hobujõuline Chevy big-block, mis tõsi on pisut taltsamaks muudetud kompressori rihmaratta vahetamisega, nii et hetkel on alles 600 hobujõudu.
Selle auto saatus on olla Eduardi pühapäevaliikur. Kõik vajaminevad tükid-jupid on ammuilma tellitud ning tehtud ja ootavad vaikselt oma õigele kohale asetamist.
Auto värv saab olema punane nagu korralikule Corvette-le kohane, auto salong saab sarnaselt Eduardi teisele Corvettele samuti puna-musta nahksisu.
Veljed on traditsioonilised C3 omad, sest olgem ausad, klassikaline väljanägemine on siiski kõige kenam silmale vaadata.
2) Rivis järgmisel kohal näeme täiesti modifitseerimata 1981. aasta Corvette C3-e, mis esialgu sai ostetud ülalmainitud pühapäevaliikurile doonorautoks, aga nüüdseks on selle auto tulevik hoopis roosilisem, nimelt plaanib Eduard selle auto ringi ehitada spetsiaalseks kiirendusautoks.
Kui kõik plaanid sujuvad, siis juba tuleval hooajal asub Eesti kiirendusvõistlustel publiku silma ja kõrva paitama üks tõeliselt kiire ja stiilne C3 kiirendusauto, mis astub praeguse musta Camaro asemele.
Ning jätkame eelmisest aastast juba tuttavate autodega:
3) Punane 1995. aasta C4 Corvette ei vaja vist Eesti kiirendushuvilistele pikemat tutvustamist, selle 500-hobujõulise auto roolis näeb ka käesoleval hooajal Eduardi võluvat abikaasat Annelit.
Talve jooksul sai nimetatud sõiduriist omale uued pihustid, ajusse uue tarkvara, ning kompressori rihmaratas asendati, et sel hooajal viimaks alistada 11 sekundi piir. Peale modifikatsioone otsustas Corvette-i mootori 4. kolb töölepingu ühepoolselt lõpetada ning seetõttu asendati ta uuega.
Samuti vahetati kõik mootori tihendid metallist tihendite vastu. Lisaks on käesoleval hooajal ka Corvette-i tagarehvid laiemad ning suurema läbimõõduga, mis peaks lisaks paremale pidamisel aitama finisheeruda 3. käiguga senise 4. asemel. Nimetatud ühe võrra väiksem käiguvahetuste arv peaks aitama säästa arvestuslikult kuni pool sekundit. Mis aga täpselt juhtuma hakkab näete juba laupäeval peetaval esimesel Eesti meistrivõistluse etapil Haapsalus.
4) Ja viimaks jõuame Eduardi kõige kiirema ja brutaalsema autoni, milleks on 2006. aasta Eesti meistritiitli toonud must Chevrolet Camaro.
Kui eelmise aasta tiitli võitmiseks piisas 800-hobujõulisest mootorist, siis möödunud aasta viimasel etapil Erkki poolt paugutatud 8-sekundi aeg näitas, et 1000 hobujõudu saab 2007. aastal olema miinimum, millega on võimalik üldse midagi korda saata.
Tegudeinimesena ei jäänud Eduard pikalt nuputama, vaid pöördus Erkki poole, kellega eelmisest aastast juba hea klapp ning tellis Erkki Engineeringust oma Camarole uue 1000 hobujõulise mootori.
Mootor on sisuliselt sama, mis Erkki enda Camaros, peamiseks erinevuseks see, et kui Erkki autol on mehaaniline sissepritse, siis Eduardi autosse pumpavad spetsiaalset 108-oktaanarvuga racing-bensiini 2 väga suurt karburaatorit.
Mootori jõudu tagasillani vahendab endiselt eelmisest hooajast pärit PowerGlide-i 2-käiguline spetsiaalselt drag-racinguks ehitatud käigukast.
Tehnikahuvilistele olgu ära toodud ka mootori detailid:
World Products Merlin III short block, 540CID
SRP JE Blower pistons, 8.5 compression ratio
Total Seal piston rings
Forged crankshaft, 4.25 stroke
Forged I-beam connecting rods
Hi volume oil pump
Canton dragracing oil pan, 7qt
Sfi damper and flexplate
Cometic multi layer head gaskets
Dart Pro 1, 345 cc cylinder heads
CompCams Magnum steel rockers
CompCams custom grind 4&7 swap camshaft, data not available
The Blower Shop 8-71 billet blower with teflon stripes, 25% overdrive
MSD ignition, locked at 30*
Moroso Race 40 ignition wires
2 x Barry Grant King Demon blower carburators, each 1095 CFM
Barry Grant fuel pump, 400 gph
Edelbrock 2 port fuel regulator
Plumbing and hoses by Russell
Converter from ATI Racing
Olgu mainitud, et nimetatud Camaro on tõsistele kiirendushuvilistele ka müüa. Võib osta nii ainult kere, mis on toonud koju nii 2005. kui 2006. aasta meistritiitli kui ka terve auto koos mootori ja käigukastiga. Hind on nagu ikka läbirääkimise teema, aga orientiiriks võib panna, et ainult kere saab huviline omale 100 tuhande eesti krooni eest ning täiskomplektse 1000-hobujõulise auto 450 tuhande eest.
Kogu oma tiimi poolt soovib Eduard avaldada suurt tänu järgmistele toetajatele:
Erkki Puit
Timbermann
Angestel
Olerex
Red Bull
Usaraud.ee
ning eriti suur tänu loomulikult Taavo-Erkki Vitsutile ning tema meeskonnale, ilma kelle abita ei oleks ei käesoleva aasta 1000-hobujõulist ega eelmise aasta meistritiitli toonud 800-hobujõulist mootorit.
Arutle käesoleva artikli teemal siin. |
|
|
|