|
Markide lõikes > GMC Typhoon 1993
|
Omanik: anryo. Auto lisatud: 24.09.2014 11:51. Viimati muudetud: 26.11.2018 09:50 |
tagasi |
Auto üldandmed
|
Mark: |
GMC |
Mudel: |
Typhoon |
Aasta: |
1993 |
Kütus: |
Bensiin |
Mootor: |
4.3V6 Turbo |
Käigukast: |
4L60 |
Võimsus: |
hp ( kW) |
Pöördemoment: |
lb-ft ( Nm) |
Veerandmiil: |
|
Klubiline kuuluvus: |
Baltic Hot Rod Association MTÜ |
Asukoht: |
Tallinn |
Viimane sissekanne autopäevikus: |
11.06.2018 (Kokku: 24) (Loe päevikut) |
|
Auto kirjeldus
|
Nii. Tehtud.
Rootsist leidsin omale lõpuks ühe korraliku ’93 GMC Typhooni.
Seerianumbrit nad ametlikult ei kanna, kuid vaikimisi kokkulepe on, et selleks loetakse VIN koodi neli viimast numbrit. Minu puhul siis #1266.
Wikipediast (http://en.wikipedia.org/wiki/GMC_Typhoon) võib igaüks pikemalt lugeda, kuid lühidalt mõned märksõnad selle mudeli kohta:
- baseerub Chevy (GMC) S10 / Jimmy / Sonoma jne. mudelil.
- toodeti limiteeritud seeriana vaid 1992.a. (2497tk) ja 1993.a. (2200tk), ehk kokku 4697tk.
- minu auto on nö. „black-on-black“ mudel (kõige levinum combo, muide), mida toodeti kokku 93.a. 1008tk (ja 92.a. 1262tk). Pole just üleliia palju?
- mootor on 4.3L V6 turbo (millel on vesi/õhk tüüpi intercooler) on võimsusega 280HP / 488Nm. Arvatakse, et võimsuse number on alahinnatud ja reaalsuses oli võimsus standardmasinal üle 300HP.
- pidev nelikvedu piiratud libisemisega tagadifferentsiaali- ja keskdifferentsiaaliga. Jõudu jagatakse vastavalt 35% esisillale ja 65% tagasillale.
- 4L60 4-käiguline automaatkast.
- nivooanduriga õhkvedrustus tagasillal.
- 16“ veljed, ABS, nahksisu jms. mis tänapäeval tunduvad elementaarsed, kuid 21 aastat tagasi oli tegemist luksuslike lisadega.
Auto läbisõit on hetkel 63 960 miili ja mina olen kolmas omanik – esimene oli sakslane Hans Joachim S. kuni aastani 2001, siis rootslane Nils Thomas Lennart J. kuni eelmise nädalani ja nüüd siis mina. Autoga kaasas olid kõik originaalbro˛üürid ja isegi vanad Saksa ja Rootsi remondiarved ja ülevaatuse paberid, mille põhjal on hea veenduda läbisõidu õigsuses.
Aastal 2001 Rootsi saabudes oli muide läbisõit 56 788 miili, seega viimase 13a. on sõidetud alla 7000 miili.
Omal ajal reklaamiti seda mudelit isegi lausega „Kiirem kui Ferrari“ (0-60mph 5.3sek ja 1/4miil 14.1sek), sest tollastel Ferraridel (348 / Testarossa) oli kiirendus mõni kümmnendik aeglasem. Sama kiire kui Typhoon oli muide tollal Lamborghini Countach!
Lisaks lugemist / vaatamist:
http://www.sportmachines.com/wiki/Car+and+Driver+March+1992
http://gmauthority.com/blog/2014/09/insane-10-second-gmc-typhoon-causes-a-stir-the-drag-strip-video/
Täiendus 29.07.2015:
Mis tehtud / vahetatud:
- sepiskolvid, kepsud
- plokk hoonitud (oli juba .030 üle puuritud ja oli mõõdus, polnud vaja puurida praegu)
- kaaned lihvitud, klapid freesitud
- väntvõll lihvitud
- uus damper
- uus hooratas
- uued rullnookurid
- ARP poldid
- tugevdatud mootoripadjad
- uus ketikomplekt hammasratastega
- 8mm küünlajuhtmed
- uus billet jagaja
- damper, vänt, kolvid, kepsud, hooratas Soomes tasakaalustatud
- loomulikult kõik saaled, tihendid jms. vahetatud
- õlipump vahetatatud high-volume pumba vastu
- õlivann ehitatud suuremaks ja tehtud vaheseinad õli loksumise takistamiseks
- muud pisiasjad
- boost ja AFR kellad
- 2.5" madaldus ja setback-plaadid
- Radi8 19x8.5" / 19x10" veljed
- Ecumaster EMU ja bluetooth moodul telefonis/tahvlis mootori parameetrite jälgimiseks
- elektrilised ventilaatorid |
|
|
|
|
|